Για πολλά χρόνια επικρατούσε ένας ιδιότυπος «πόλεμος» ανάμεσα στις λαινεμπορικές επιχειρήσεις και τις βιομηχανίες τροφίμων.
Οι εκπτώσεις, οι τιμές, η καλύτερη θέση στο ράφι ήταν και είναι μια καθημερινή διαπραγμάτευση για τους ανθρώπους της αγοράς. Τα τελευταία χρόνια όμως παρατηρείται, ως επί το πλείστον, μια αγαστή συνεργασία ανάμεσα στις μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ και τις μικρομεσαίες ελληνικές βιοτεχνίες εμπόρων. Εξάλλου, και οι λιανεμπόριο έχουν διαπιστώσει την στροφή των καταναλωτών στα εγχώρια παραδοσιακά προϊόντα, και προς αυτή την κατεύθυνση αναζητούν και στηρίζουν παραγωγούς σε όλη την Ελλάδα.
Από την άλλη οι μικρές παραδοσιακές μονάδες παραγωγής τροφίμων, δράττονται της ευκαιρίας και εξασφαλίζουν μέσω των μεγάλων λιανέμπορων την πώληση των προϊόντων τους σε ικανοποιητικές ποσότητες. Σε αυτές τις συνεργασίες μάλιστα στηρίζουν σε μεγάλο βαθμό την μελλοντική τους ανάπτυξη. Τόσο οι λαινέμποροι όσο και οι παραγωγοί έχουν συνειδητοποιήσει, ότι μόνο εάν έχουν κοινό όραμα θα μπορέσουν να ξεπεράσουν, με τις μικρότερες δυνατόν απώλειες, την οικονομική κρίση.
Στόχος όλων θα πρέπει να είναι η διάσωση των επιχειρήσεων και οι συνέργειες προκειμένου να δημιουργηθούν νέα προϊόντα, υψηλής προστιθέμενης αξίας. Μόνο με κοινό όραμα, θα μπορέσουν εξάλλου να διασωθούν και θέσεις εργασίας.