Αγοράζουν λιγότερα και φθηνότερα… – Άρθρο του Δημήτρη Χριστούλια

Στα απολύτως απαραίτητα περιορίζουν τις αγορές του οι καταναλωτές, επιλέγοντας τα φθηνότερα προϊόντα που βρίσκουν στις αλυσίδες σούπερ μάρκετ, λόγω της παρατεταμένης οικονομικής κρίσης.

dimitris_christoulias
Γράφει ο συνεργάτης του Έμβολος ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΧΡΙΣΤΟΥΛΙΑΣ – Δημοσιογράφος στην REALnews

Την αλλαγή της καταναλωτικής συμπεριφοράς, αποτυπώνει με τον πλέον χαρακτηριστικό τρόπο η έρευνα που εκπόνησε η ICAP Group για τον κλάδο των σούπερ μάρκετ.  Σύμφωνα με την έρευνα ο έντονος ανταγωνισμός που παρατηρείται μεταξύ των αλυσίδων σούπερ μάρκετ, σε συνδυασμό με τις δυσμενείς οικονομικές συνθήκες που κυριαρχούν στη χώρα μας τα τελευταία χρόνια, επηρεάζουν τη ζήτηση και οδηγούν τις εταιρείες στην αναζήτηση νέων στρατηγικών ανάπτυξης.

Εκτός από την αλλαγή της καταναλωτικής συμπεριφοράς, μια από τις κυριότερες επιπτώσεις της κρίσης είναι η μείωση της αξίας του μέσου «καλαθιού» αγορών. Αξιοσημείωτη είναι η τάση προτίμησης των ελληνικών προϊόντων, δεδομένου ότι οι καταναλωτές φαίνεται να συνεκτιμούν τόσο αγοραστικά κριτήρια (ποιότητα και ασφάλεια προϊόντων), όσο και το γενικό συμφέρον της χώρας, συμβάλλοντας στη μείωση της ανεργίας και στηρίζοντας συνειδητά την ανάπτυξη της παραγωγής.

Εξαιτίας της παρατεταμένης οικονομικής ύφεσης και της συρρίκνωσης της αγοραστικής δύναμης των καταναλωτών, οι μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ έχουν επιδοθεί σε έναν διαρκή αγώνα προσφορών και εκπτώσεων. Οι εταιρείες επενδύουν, σημαντικά ποσά για την προώθηση των πωλήσεών τους και προσπαθούν να δημιουργούν νέα προϊόντα και υπηρεσίες με σκοπό την προσέλκυση και διατήρηση των καταναλωτών, αλλά και την απόσπαση μεγαλύτερου μεριδίου στην αγορά.

Η ακρίβεια, η μείωση των εισοδημάτων, αλλά και η ανασφάλεια που δημιουργεί η οικονομική κατάσταση της χώρας, συγκρατούν τις πωλήσεις, αφού «οι καταναλωτές περιορίζονται στα απολύτως αναγκαία» υποστηρίζουν εκπρόσωποι της αγοράς.  Με δεδομένο ότι οι καταναλωτές έχουν περιορίσει τις αγορές στα απολύτως απαραίτητα δεν είναι τυχαίο ότι τα τρόφιμα και τα ποτά κατέλαβαν το 78% των συνολικών πωλήσεων που πραγματοποίησαν τα σούπερ μάρκετ το 2014. Σύμφωνα με την έρευνα της ICAP Group οι πωλήσεις των σούπερ μάρκετ το 2015 εκτιμάται ότι μειώθηκαν κατά 3% σε σχέση με το 2014.

Προηγούμενο άρθροΚανονικά από τον ΕΛΓΑ η υποβολή δηλώσεων ζημίας στις δενδρώδεις καλλιέργειες ως την Παρασκευή 22.4.2016.
Επόμενο άρθροΟΑΕΔ: Από την Παρασκευή θα λαμβάνουν οι άνεργοι το Δώρο Πάσχα – Τα άλλα επιδόματα.
Δημοσιογράφος REALnews Οικονομικό ρεπορτάζ