ΥΠΟΜΝΗΜΑ της Ενώσεως Καθηγητών Αγγλικής Δημόσιας Εκπαίδευσης Ημαθίας (Ε.Κ.Α.Δ.Ε.Η.)

SETUE NEW LOGO3ΑΠΟΔΕΚΤΕΣ:

Κος Κωνσταντίνος Γαβρόγλου, Υπουργός Παιδείας, Έρευνας & Θρησκευμάτων,

Κος Κωνσταντίνος Φωτάκης, Αναπληρωτής Υπουργός αρμόδιος για την Έρευνα,

Κος Δημήτριος Μπαξεβανάκης, Υφυπουργός Παιδείας & Θρησκευμάτων,

Κος Κωνσταντίνος Ζουράρις, Υφυπουργός Παιδείας & Θρησκευμάτων·

Κος Γεράσιμος Κουζέλης, Πρόεδρος  Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής

Κος Παύλος Χαραμής, Αντιπρόεδρος Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής

Κος Κωνσταντίνος Βρατσάλης, μέλος Δ.Σ. Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής

Κος Παναγιώτης Κανελλόπουλος, μέλος Δ.Σ. Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής

Κα Μαρία – Τατιάνα Σπανέλλη, μέλος Δ.Σ. Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής

Κα Κρυσταλλία Χαλκιά – Θεοδωρίδου, μέλος Δ.Σ. Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ:

κ.κ. Καθηγητές Τμημάτων Αγγλικής Γλώσσας & Φιλολογίας Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών & Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης,

κ.κ. Σχολικούς Συμβούλους Αγγλικής

Πανελλήνια Ένωση Καθηγητών Αγγλικής Δημόσιας Εκπαίδευσης,

Ένωση Καθηγητών Αγγλικής Δημόσιας Εκπαίδευσης Βορείου Ελλάδος,

Τοπικές / περιφερειακές ενώσεις καθηγητών αγγλικής δημόσιας εκπαίδευσης*

Ο.Λ.Μ.Ε.

Ε.Λ.Μ.Ε. Ημαθίας

Τα μέλη της Ενώσεως Καθηγητών Αγγλικής Δημόσιας Εκπαίδευσης Ημαθίας (Ε.Κ.Α.Δ.Ε.Η.) σε συνέχεια εκτεταμένης διαβουλεύσεως μεταξύ των μελών μας και λαμβάνοντας υπ’ όψιν τα επιστημονικά, παιδαγωγικά συμπεράσματα όσων συμμετείχαν στην Ομάδα Εργασίας (SIG) με αντικείμενο την διδασκαλία της αγγλικής στην Β΄/βάθμια Εκπαίδευση, συνήλθαμε σε έκτακτη Γενική Συνέλευση την Δευτέρα 6 Μαρτίου 2017, με θέμα τη διδασκαλία της αγγλικής γλώσσας στο Γενικό Λύκειο και εγκρίναμε ομόφωνα το παρακάτω πόρισμα – υπόμνημα:

Μέσα στις προτάσεις του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) για το αναλυτικό πρόγραμμα του Λυκείου σχεδιάζεται η μετατροπή του μαθήματος της αγγλικής γλώσσας στη Β΄ και Γ΄ Γενικού Λυκείου σε μάθημα επιλογής.

Πιστεύουμε ότι το μάθημα της αγγλικής γλώσσας θα πρέπει να είναι μάθημα γενικής παιδείας, διότι είναι πολύ σημαντικό για τους μαθητές του Λυκείου για πολλούς λόγους:

  • Πρώτον, είναι κοινά αποδεκτό ότι θα τους χρειαστεί κατ’ εξοχήν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και στην ακαδημαϊκή τους καριέρα, όπου όπως είναι γνωστό οι περισσότερες πηγές για τις εργασίες τους είναι στα αγγλικά.
  • Δεύτερον, στην εποχή μας ο μη αγγλομαθής θεωρείται αναλφάβητος και η αγγλική γλώσσα δεν πρέπει να αντιμετωπίζεται ως απλώς μία ξένη γλώσσα αλλά ως η βασική γλώσσα επικοινωνίας παγκοσμίως.
  • Τρίτον, η αγγλική είναι απαραίτητο εφόδιο και βασικό προσόν για την εύρεση εργασίας στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.
  • Τέταρτον, είναι επιστημονικά αποδεδειγμένο ότι στην ηλικία των 16 ως 18 ετών οι μαθητές έχουν την δυνατότητα να χρησιμοποιήσουν την κριτική τους ικανότητα, να εμβαθύνουν στην γλώσσα και να αξιοποιήσουν πλήρως τις γνώσεις που απόκτησαν τις προηγούμενες χρονιές.

Πιστεύουμε ότι με τους σχεδιασμούς του Ι.Ε.Π. που είδαν το φως της δημοσιότητας, υπάρχει ο κίνδυνος για τους μαθητές που δεν θα διδαχθούν τα αγγλικά επί δυο χρόνια να χάσουν κάθε επαφή με την γλώσσα.

Γι’ αυτό δηλώνουμε απερίφραστα ότι ως καθηγητές της αγγλικής γλώσσας είμαστε αντίθετοι με τους σχεδιασμούς αυτούς, οι οποίοι σε συνδυασμό με άλλα μέτρα οδηγούν στην περιθωριοποίηση του δημόσιου σχολείου.

Η αγγλική γλώσσα που διδάσκεται από άρτια καταρτισμένους, πτυχιούχους αγγλικής φιλολογίας είναι απαραίτητο εφόδιο για πρόσβαση στη γνώση, επαγγελματική αποκατάσταση και ακαδημαϊκή σταδιοδρομία.  Πολλές είναι οι Σχολές στις οποίες η εισαγωγή και η φοίτηση προϋποθέτουν την πολύ καλή γνώση της αγγλικής γλώσσας.

 Επιπλέον, το Υπουργείο  Παιδείας ορθώς και λελογισμένα προωθεί την σύνδεση του Κρατικού Πτυχίου Γλωσσομάθειας με το δημόσιο σχολείο και στα επίπεδα Γ1 και Γ2, κάτι που μόνο στο Λύκειο μπορεί να επιτευχθεί.

Με την υποβάθμιση της αγγλικής γλώσσας στο Νέο Λύκειο πλήττεται η ευρωπαϊκή διάσταση του ελληνικού σχολείου καθώς  το μάθημα των αγγλικών είναι βασικό σε όλα τα δημόσια ευρωπαϊκά σχολεία και δεν νοείται ευρωπαϊκό  σχολείο χωρίς την διδασκαλία της αγγλικής η οποία σύμφωνα με στατιστικά στοιχεία χρησιμοποιείται κατά ποσοστό 95% και στα ευρωπαϊκά προγράμματα.

Υπάρχει επίσης η νέα μέθοδος διδασκαλίας άλλων μαθημάτων ή της Λογοτεχνίας με την χρήση της αγγλικής (CLIL), που μπορεί να εφαρμοστεί και στο Λύκειο.

Μετατρέποντας το μάθημα της αγγλικής στο Λύκειο σε μάθημα επιλογής, κόβεται ουσιαστικά ο ομφάλιος λώρος που συνδέει τους μαθητές με τις γνώσεις αγγλικής που έχουν αποκτήσει με κόπο όλα τα προηγούμενα χρόνια.

Ζητούμε:

  • Την ενίσχυση της διδασκαλίας της αγγλικής γλώσσας και την αναβάθμισή της, ώστε η επαρκής γνώση της να αποκτάται στο δημόσιο σχολείο με τη σύνδεση του αναλυτικού προγράμματος με το Κρατικό Πιστοποιητικό Γλωσσομάθειας (ΚΠγ).
  • Το μάθημα της Αγγλικής Γλώσσας να είναι μάθημα Γενικής Παιδείας στις τρεις τάξεις του Γενικού Λυκείου και να συνδεθεί με τη διδασκαλία της Λογοτεχνίας και του Ευρωπαϊκού Πολιτισμού και με τις ερευνητικές εργασίες.
  • Να αυξηθούν οι ώρες διδασκαλίας των αγγλικών στα Γενικά και στα Επαγγελματικά Λύκεια.

Το παρόν υπόμνημα να αποσταλεί ηλεκτρονικώς στους κ.κ. Υπουργό και Υφυπουργούς, στο Διοικητικό Συμβούλιο του Ι.Ε.Π. και λοιπούς αποδέκτες και να σταλεί προς δημοσίευση σε εκπαιδευτικά ειδησεογραφικά μέσα και στον τοπικό τύπο.

 

                                         Εκ μέρους της ΕΚΑΔΕΗ,

Η πρόεδρος                                                           Η γραμματέας

 

Ασικίδου Αναστασία                                            Παλασίδου Αναστασία

Προηγούμενο άρθροΒέροια: ΕΥΞΕΙΝΟΣ ΛΕΣΧΗ ΒΕΡΟΙΑΣ: “Ενδυμασίες των Ελλήνων και Ελληνίδων του Πόντου στις αρχές του 20ου αιώνα”
Επόμενο άρθροΤο πρόγραμμα των πανελλαδικών εξετάσεων