Υπάρχει ακόμη η Τροχαία; – Γράφει ο Νίκος Γ. Σακελλαρόπουλος

Λεωφόρος Πεντέλης, ειδικά στο τμήμα ανόδου από το Χαλάνδρι και πιο ειδικά μετά την Αττική οδό. Εκατοντάδες σταθμευμένα αυτοκίνητα, καταλαμβάνουν τη μια λωρίδα κυκλοφορίας και μοιραία δημιουργείται συνεχές κυκλοφοριακό χάος. Στο τμήμα επάνω από την Αναπαύσεως, καταστήματα εστίασης με παρκαδόρους, καταλαμβάνουν το οδόστρωμα και σταθμεύουν τα αυτοκίνητα των πελατών τους. Όποιος διαμαρτύρεται κινδυνεύει με ξυλοδαρμό! Η Τροχαία απούσα! Μπορεί και κάποιος γαλονάς να τρώει εντός…

Νίκος Σακελλαρόπουλος
Γράφει ο συνεργάτης του Έμβολος δημοσιογράφος Νίκος Γ. Σακελλαρόπουλος

Όποιος κάνει μια απλή περιήγηση στο διαδίκτυο και ασχοληθεί με την Τροχαία, θα διαπιστώσει ότι μόνο επικριτικά σχόλια υπάρχουν γι αυτή τη νευραλγική υπηρεσία της ΕΛΑΣ. Αρέσει αυτό το γεγονός στην πολιτική ηγεσία ή στην ηγεσία της ΕΛΑΣ;

Φυσικά, δεν χρειάζεται να ψάξει κανείς στο διαδίκτυο για να διαπιστώσει την ανυπαρξία της τροχαίας. Το διαπιστώνουμε όλοι καθημερινά στους δρόμους, όπου διαπιστώνουμε την απουσία, την ανυπαρξία της. Σε σημείο που να αναρωτιέται κανείς αν αυτή η υπηρεσία υπάρχει ή έχει καταργηθεί ή αν πρέπει να σκεφτόμαστε σιγά (για να ωριμάζει η σκέψη) να αναλάβουν ιδιώτες κάποιες κομβικές υπηρεσίες, όπως η παράνομη στάθμευση.

Οι υπηρεσίες της Τροχαίας, είναι πολυσήμαντες και πολυποίκιλες. Κι όταν αυτές δεν εκτελούνται, τότε υπάρχει σοβαρό πρόβλημα, αφού ειδικά στις μεγάλες πόλεις με τα μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα, αυτά μεγεθύνονται. Σε συνδυασμό φυσικά με την ασυδοσία ημών των πολιτών και την έλλειψη κοινωνικής ευθύνης. Σταθμεύουν όπου βολεύονται, δεν τηρούν τον ΚΟΚ, το κόκκινο φανάρι γίνεται συχνά πιο πράσινο κι από το πράσινο κι ένα σωρό άλλα.

Να δεχθούμε κι αυτό που ισχυρίζονται από την Τροχαία και την ΕΛΑΣ, ότι δεν έχουν επαρκή αριθμό δυνάμεων.  Όμως, δεν είναι οι ελλιπείς δυνάμεις. Είναι η ανοργανωσιά κι η αδιαφορία. Είναι ότι οι επιτελείς είναι δημόσιοι υπάλληλοι του γραφείου. Αν δεν έχουν δυνάμεις, ας βγουν οι ίδιοι στους δρόμους. Όχι μόνο γαλόνια και τουπέ!

Η Τροχαία μάλλον πια θεωρείται υπηρεσία λούφας και παραλλαγής. Χαρακτηριστικά απούσα παντού. Ακόμη και από τις εθνικές οδούς. Το είδαμε προσφάτως, όταν το καραβάνι με τους Κροάτες χούλιγκαν διέσχισε ανενόχλητο τη μισή Ελλάδα κι οι διοικητές των κατά τόπους υπηρεσιών Τροχαίας  έπιναν καφέ, μπορεί να έβλεπαν και Μενεγάκη!

Χρειάζονται πολλές δυνάμεις άραγε για να ελεγχθεί η παραλιακή της Αθήνας ή ο περιφερειακός της Θεσσαλονίκης, όπου σχεδόν καθημερινά γίνονται αυτοσχέδιοι αγώνες ταχύτητας κι συχνά θρηνούμε νέους ανθρώπους;

Χρειάζονται πολλές δυνάμεις άραγε για να ρυθμιστεί η κυκλοφορία σε κεντρικές αρτηρίες, πέραν του Σταμάτη και του Γρηγόρη; Χρειάζονται πολλές δυνάμεις άραγε στο ανεξάρτητο κρατίδιο του Πειραιά, για να τηρηθεί ο νόμος της παράνομης στάθμευσης στις κεντρικές αρτηρίες; Τα ίδια παντού, Τροχαία των γραφείων. Χαμός στη Λάρισα, στο Ηράκλειο, στη Θεσσαλονίκη, στην Πάτρα…

Χρειάζονται  πολλές δυνάμεις άραγε, για να κάνουν περιπολίες και να τιμωρούν τους παραβάτες, ώστε όποιος σκεφτεί να σταθμεύσει παράνομα να το σκεφτεί μια και δυο και τρεις φορές; Άλλωστε, όποιος θέλει να κάνει ψώνια και να σταθμεύσει το αυτοκίνητό του έξω από το κατάστημα, ας πληρώσει χώρο στάθμευσης ή κλήση. Μπορεί αυτό να αλλάξει; Μπορεί η Τροχαία να βγει στους δρόμους συστηματικά κι όχι με κάποιες ευκαιριακές «παραστάσεις» για τα μάτια του κόσμου; Μπορεί αυτή η απαρχαιωμένη υπηρεσία να εκσυγχρονιστεί και να προσφέρει πραγματικές υπηρεσίες στους πολίτες;

Εκτός, αν υπάρχει σε συγκεκριμένες περιοχή…καλή συνεργασία με … τους καταστηματάρχες…

Ας το δει σοβαρά το θέμα ο Γιάννης Οικονόμου. Εν ανάγκη ας μη μείνει γαλόνι για γαλόνι στα γραφεία κι ας βγουν στους δρόμους να δουλέψουν και να προσφέρουν υπηρεσίες…

Προηγούμενο άρθροΠρωτοσέλιδοι βασικοί τίτλοι εφημερίδων της Δευτέρας 4 Δεκεμβρίου 2023
Επόμενο άρθροΓερμανία – Κακοκαιρία: Επαναλαμβάνονται οι πτήσεις από το Μόναχο–Παραμένουν τα “μαζικά” προβλήματα στο σιδηροδρομικό δίκτυο
*Ο Νίκος Γ. Σακελλαρόπουλος είναι δημοσιογράφος και συγγραφέας («Hellas Special Άφιλτρο», «Ο Γέρος του Βοριά» που αποτελεί τη λαϊκή βιογραφία του Κωνσταντίνου Καραμανλή, «Οι Μύθοι και το Παραμύθι»). Θεωρείται εκ των πρωτεργατών της «ελεύθερης ραδιοφωνίας» και επί χρόνια ασχολήθηκε με την πολιτική αρθρογραφία και ανάλυση σε εφημερίδες, περιοδικά, ραδιόφωνα και τηλεοπτικούς σταθμούς. Για πολλά χρόνια συνδύασε την εργασία με τα χόμπι του (αθλητισμός) , με την ιδιότητά του ως Γενικός Διευθυντής της εφημερίδας «Sportime» και της «Αθλητικής Ηχούς», ενώ έχει γράψει στίχους σε τραγούδια σημαντικών Ελλήνων δημιουργών και τραγουδιστών.