Το unfair και … εχθρός του καλού το καλύτερο – Γράφει ο Νίκος Γ. Σακελλαρόπουλος

Σκεφτόμουν να μην ασχοληθώ με την άκομψη απόλυση του Ιβαν Γιοβάνοβιτς από τον μεγαλομέτοχο του Παναθηναϊκού, τουλάχιστον μέχρι να φύγει όλος ο ατμός του θυμού.  Μα συνειδητοποίησα ότι αυτό δεν θα γίνει εύκολα, ακόμη κι αν ο συνταξιούχος αντικαταστάτης του οδηγήσει τον Παναθηναϊκό στον τίτλο. Βλέπετε, οι αρχές, η ευπρέπεια, οι αξίες δεν αντικαθίστανται ή εξαγοράζονται μ’ έναν τίτλο. Κι η συντριπτική πλειοψηφία των φίλων του Παναθηναϊκού, είναι εμποτισμένοι με τέτοιες. Αν δεν ήταν, θα υποστήριζαν άλλη ομάδα…

Νίκος Σακελλαρόπουλος
Γράφει ο συνεργάτης του Έμβολος δημοσιογράφος Νίκος Γ. Σακελλαρόπουλος

Μια μεγάλη αλήθεια είναι ότι ο Ιβάν Γιοβάνοβιτς παρέλαβε ένα θίασο και το έκανε ομάδα. Ομάδα με αρχή, μέση και τέλος. Με πειθαρχία και με συγκεκριμένα χαρακτηριστικά.  Μάλιστα, την πρώτη του κιόλας χρονιά, κατέκτησε τίτλο, το κύπελλο. Τη δεύτερη χρονιά, έπεσε επάνω στους … Νταμπάνοβιτς, αλλά και την απίστευτη απόφαση να οριστεί παιγνίδι τίτλου ενώ …18 κρούσματα κόβιτ!!!!  Την τρίτη χρονιά, κατέκτησε τον στόχο να μπει στους ομίλους ευρωπαϊκής διοργάνωσης και μέχρι τώρα βρίσκεται ένα βαθμό πίσω από τον πρωτοπόρο, έχοντας βγάλει τα παιγνίδια της επαρχίας, πλην της Κρήτης, ενώ διαθέτει την καλύτερη επίθεση και καλύτερη άμυνα.

Μια άλλη αλήθεια είναι ότι ο Γιοβάνοβιτς, πέραν της ευπρέπειάς του και όλων των άλλων χαρακτηριστικών του, συνετέλεσε  στην τεράστια βελτίωση δυο Ελλήνων παικτών, του Ιωαννίδη και του Βαγιαννίδη, δηλαδή δυο μεγάλων κεφαλαίων για το τριφύλλι και το ελληνικό ποδόσφαιρο.  Χώρια που η διοίκηση του Παναθηναϊκού «κοιμόταν ήσυχη» με τις επιλογές του, κυρίως σε οικονομικό επίπεδο. Κι αυτό ήταν εξαιρετικά σημαντικό μετά τη λαίλαπα από συνεργασίες προπονητών και μάνατζερ….  Κάποιου … Φάμπρι… κάποιου Πογιάτος… κάποιου Μπόλονι… Με ειδικό κεφάλαιο την περίοδο Στραματσόνι.

Κύριος λοιπόν ο Ιβάν, σε όλα. Ανέλαβε μια αποστολή αυτοκτονίας τον Ιούνιο του 2021, πολλοί προέβλεπαν ότι δεν θα προλάβει την παρέλαση και τελικά αναγέννησε κι  έκανε τον Παναθηναϊκό πάλι πρωταγωνιστή.

Γι αυτά και άλλα τόσα, ήταν unfair ο Παναθηναϊκός απέναντι στον Γιοβάνοβιτς. Τον μόνο προπονητή ποδοσφαίρου της ομάδας που έγινε σύνθημα στα χείλη των φίλων του, με τον ίδιο σκοπό/ρυθμό που αποθέωναν τον Ομπράντοβιτς!!

Είχε μεμπτά ο Ιβάν; Βεβαίως. Προσωπικά εκτιμώ ως μέγιστο την αναποφασιστικότητά του. Για ν’ αποφασίσει για κάτι, έφτανε στο τελευταίο δευτερόλεπτο του χρόνου που διέθετε. Είτε αυτά αφορούσαν μεταγραφές, είτε αλλαγές, είτε οτιδήποτε. Κι είναι χαρακτηριστικό ότι τον συνοδεύει μια ανέκδοτη ιστορία από την Κύπρο, την περίοδο που ήταν προπονητής στον ΑΠΟΕΛ. Μπήκε, λέει ο μύθος, σ’ ένα κατάστημα οπτικών για να πάρει γυαλιά και …βγήκε μετά από …τρεις ώρες!!!

Επιπλέον, έμοιαζε να έχει πιάσει ταβάνι. Ελάχιστοι εκτιμούν ότι μπορούσε να δώσει κάτι παραπάνω στον Παναθηναϊκό. Χώρια που δεν μπορούσε να νικήσει σε ντέρμπι, ενώ αποκλείστηκε στην Ευρώπη από μια ομάδα του πολέμου, τη στιγμή που ο Παναθηναϊκός πήγαινε για δυο αποτελέσματα. Άρα, η ομάδα χρειαζόταν ένα ισχυρό σοκ για να μείνει μέσα στους στόχους της –πρωτάθλημα και κύπελλο- και μάλιστα πριν ξεκινήσει η σειρά με τα συνεχή ντέρμπι.

Όμως, αν ήθελε ο Αλαφούζος να αντικαταστήσει τον Γιοβάνοβιτς, ας τον ενημέρωνε πρώτα. Δεν άξιζε στον άνθρωπο Γιοβάνοβιτς να μάθει την απόλυσή του από την… τουρκική τηλεόραση!!!

Το βέβαιο είναι ότι ο Αλαφούζος έβαλε το κεφάλι του στη λαιμητόμο. Παίρνει πρωτάθλημα δικαιώνεται η επιλογή κι η κίνησή του, το χάνει και γίνεται της …πόρνης το μαγκάλι!

Μπορεί να πάρει το πρωτάθλημα με το «σοκ» Τερίμ; Ποιος ξέρει;

Το βέβαιο είναι ότι ο Τερίμ προτάθηκε στον μεγαλομέτοχο του Παναθηναϊκού από τον  Ατζούν Ιλίτζαλι, ιδιοκτήτη τηλεοπτικών καναλιών στην Τουρκία και κάτοχο των δικαιωμάτων του reality «survivor», που παίζεται και στον Skai, συμφερόντων Αλαφούζου.  Μάλιστα, από την Τουρκία φτάνει η είδηση, ότι ο Ατζούν αγόρασε τα τηλεοπτικά δικαιώματα των «πρασίνων» για τη χώρα του, έναντι 12 εκ. δολαρίων, ποσό που θα χρησιμοποιηθεί για 3-4 μεταγραφές από το ψηλότερο ράφι.

Μια αλήθεια πέριξ του Τερίμ είναι ότι αποτελεί τον κορυφαίο Τούρκο προπονητή της χώρας του. Είναι ο άνθρωπος πίσω από τα άλματα που έκανε τον ποδόσφαιρο της Τουρκίας από το 1995 κι ύστερα. Είτε με την εθνική Τουρκίας, είτε με την Γαλατά σαράι. Είναι χαρακτηριστικό ότι η πλειοψηφία των προπονητών στις ομάδες Α΄ εθνικής στην Τουρκία, είναι «δικά του παιδιά». Ενώ η φήμη του φτάνει σε όλα τα σημεία του πλανήτη. Αν ρωτήσεις έναν Εσκιμώο ποιους γνωρίζει εκ των Λουτσέσκου, Αλμέιδα, Καρβαλιάλ, Γιοβάνοβιτς και Τερίμ, θα σου απαντήσει μόνο τον νέο προπονητή του Παναθηναϊκού.

Από την άλλη πλευρά, όσοι τον γνωρίζουν ισχυρίζονται ότι είναι ιδιοφυής προσωπικότητα, μα συνάμα αυταρχικός, φαφλατάς, οξύθυμος και μεγαλομανής, ενώ προς γνώση του μεγαλομετόχου του Παναθηναϊκού, να τονίσουμε ότι έχει …ξυλοκοπήσει παράγοντα της Γαλατά μέχρι λιποθυμίας!!!

Δεν γνωρίζει κανένας τι μέλει γενέσθαι. Το βέβαιο είναι οι φίλοι του Παναθηναϊκού πάγωσαν στο άκουσμα της απόλυσης του Ιβάν Γιοβάνοβιτς. Δεν θέλει πολύ στη συνέχεια και στην πρώτη στραβή ν’ αρχίσουν να τραγουδούν το όνομά του και να γίνεται του Κουτρούλη ο γάμος….

Με δεδομένο λοιπόν, ότι ο θυμόσοφος λαός μας λέει ότι ..εχθρός του καλού είναι το καλύτερο… ίδωμεν…

Προηγούμενο άρθροΠρωτοσέλιδοι βασικοί τίτλοι εφημερίδων της Παρασκευής 29 Δεκεμβρίου 2023
Επόμενο άρθροΜ. Βορίδης: Τέλη Ιανουαρίου, αρχές Φεβρουαρίου θα έχει ψηφισθεί το νομοσχέδιο για τα μη κρατικά, μη κερδοσκοπικά πανεπιστήμια
*Ο Νίκος Γ. Σακελλαρόπουλος είναι δημοσιογράφος και συγγραφέας («Hellas Special Άφιλτρο», «Ο Γέρος του Βοριά» που αποτελεί τη λαϊκή βιογραφία του Κωνσταντίνου Καραμανλή, «Οι Μύθοι και το Παραμύθι»). Θεωρείται εκ των πρωτεργατών της «ελεύθερης ραδιοφωνίας» και επί χρόνια ασχολήθηκε με την πολιτική αρθρογραφία και ανάλυση σε εφημερίδες, περιοδικά, ραδιόφωνα και τηλεοπτικούς σταθμούς. Για πολλά χρόνια συνδύασε την εργασία με τα χόμπι του (αθλητισμός) , με την ιδιότητά του ως Γενικός Διευθυντής της εφημερίδας «Sportime» και της «Αθλητικής Ηχούς», ενώ έχει γράψει στίχους σε τραγούδια σημαντικών Ελλήνων δημιουργών και τραγουδιστών.