To stratego στην Αλεξανδρούπολη – Γράφει ο Νίκος Γ. Σακελλαρόπουλος

Η προηγούμενη Παρασκευή ήταν μια σημαντική ημέρα για την τύχη του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης, της ίδιας της πόλης μα και της περιοχής. Ήταν η ημέρα που διενεργήθηκε ο διαγωνισμός για την πώληση του 67% του λιμανιού, στον οποίο συμμετείχαν τέσσερα κορυφαία ξένα trust,  μαζί με κορυφαίες ελληνικές επιχειρήσεις.

Σακελλαρόπουλος Γ. Νίκος
Γράφει ο συνεργάτης του Έμβολος δημοσιογράφος Νίκος Γ. Σακελλαρόπουλος

Όπως έγινε γνωστό η ποιότητα και τα εχέγγυα των ενδιαφερομένων είναι σε υψηλότατο επίπεδο κι όποιος αποκτήσει το λιμάνι θα μπορεί εύκολα να το διαχειριστεί.

Τα τέσσερα trust είναι:

  1. Quintana Infrastructure & Development (ΗΠΑ)
  2. Κοινοπραξία Cameron SA (όμιλος Κοπελούζου) – Goldair Cargo AΕ – Bollore Africa Logistics
  3. Κοινοπραξία International Port Investments Alexandroupolis (IPIA), η οποία απαρτίζεται από τις εταιρείες Black Summit Financial Group – Euroports – EFA Group και ΓΕΚ Τέρνα
  4. ΟΛΘ Α.Ε.

Το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, είναι γνωστό εδώ και χρόνια, ότι ενδιαφέρει την αμερικανική πλευρά αφού εκτιμάται ότι μπορεί να γίνει τομέας ανεφοδιασμού όλων των μονάδων του ΝΑΤΟ στα Βαλκάνια και την Ουκρανία. Άλλωστε έχει ήδη υπογραφεί η εξαιρετικής σημασίας αμυντική συμφωνία ανάμεσα σε Ελλάδα και ΗΠΑ (MDCA) που προβλέπει τη χρήση μέρους του λιμανιού και των υποδομών του.

Επιπλέον, ανοικτά του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης θα δημιουργηθεί ο μεγάλος σταθμός υγροποιημένου φυσικού αερίου με ευνόητη τη σημασία αλλά και τα οφέλη της χώρας αλλά και των Βαλκανίων, στον ενεργειακό τομέα.  Πολύ περισσότερο αφού αυτή η διαδρομή φυσικού αερίου δεν θα μπορεί να ελέγχεται από τις Ρωσία και Τουρκία.

Είναι κι συνολική εμπορική αναβάθμιση της Αλεξανδρούπολης στον τομέα των συνδυασμένων μεταφορών. Δηλαδή, θαλάσσιες, οδικές, σιδηροδρομικές. Ταυτοχρόνως, σχεδιάζεται η δημιουργία μεγάλου εμπορευματικού κέντρου, με πλήρη ανάπτυξη των logistics.

Ενώ, δεν πρέπει να λησμονούνται τα περιρρέοντα οφέλη για την Αλεξανδρούπολη και την περιοχή. Χιλιάδες άνθρωποι θα εισρεύσουν με ότι αυτό συνεπάγεται στην μικροοικονομία και μακροοικονομία.

Η εξέλιξη αυτή αναμφιβόλως καθιστά αργά και σταθερά σπουδαίο γεωπολιτικό και διαρκώς αναπτυσσόμενο κέντρο την Αλεξανδρούπολη.  Μια επένδυση σταθμός, που δεν θ’ αργήσει να υλοποιείται ουσιαστικά. Πέρα από τη μιζέρια και τους σκοπέλους που έβαζαν οι ιδεοληπτικές κυβερνήσεις…

Το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, 150 χρόνια από τότε που το επέλεξε  η « Εταιρία των Ανατολικών Σιδηροδρόμων» προκειμένου να δημιουργήσει Τερματικό Σταθμό στο Αιγαίο Πέλαγος (ουσιαστικά δίνοντας και δυνατότητα δόμησης πέριξ του Δεδέγατς) μετεξελίσσεται σε κορυφαίο πολιτικό και οικονομικό κέντρο της Ελλάδας.  Κι έτσι διασφαλίζεται η ασφάλεια, η βιωσιμότητα και η εξέλιξη της ακριτικής και πανέμορφης πρωτεύουσας του Έβρου.

Προηγούμενο άρθροΠρωτοσέλιδοι βασικοί τίτλοι εφημερίδων της Δευτέρας 19 Οκτωβρίου 2020
Επόμενο άρθροΚύπρος- Ερσίν Τατάρ: «Tείνω χείρα ειρήνης, χείρα φιλίας προς τον ελληνοκυπριακό λαό»
*Ο Νίκος Γ. Σακελλαρόπουλος είναι δημοσιογράφος και συγγραφέας («Hellas Special Άφιλτρο», «Ο Γέρος του Βοριά» που αποτελεί τη λαϊκή βιογραφία του Κωνσταντίνου Καραμανλή, «Οι Μύθοι και το Παραμύθι»). Θεωρείται εκ των πρωτεργατών της «ελεύθερης ραδιοφωνίας» και επί χρόνια ασχολήθηκε με την πολιτική αρθρογραφία και ανάλυση σε εφημερίδες, περιοδικά, ραδιόφωνα και τηλεοπτικούς σταθμούς. Για πολλά χρόνια συνδύασε την εργασία με τα χόμπι του (αθλητισμός) , με την ιδιότητά του ως Γενικός Διευθυντής της εφημερίδας «Sportime» και της «Αθλητικής Ηχούς», ενώ έχει γράψει στίχους σε τραγούδια σημαντικών Ελλήνων δημιουργών και τραγουδιστών.