Το Πράσινο Κίνημα για την Παγκόσμια Ημέρα για τον Αυτισμό: Να εξασφαλίσουμε ουσιαστική και ποιοτική εκπαίδευση

Το Πράσινο Κίνημα ενώνει τη φωνή του με τα μηνύματα που θέλει να στείλει η σημερινή Παγκόσμια Ημέρα Ευαισθητοποίησης και Ενημέρωσης για τον Αυτισμό.Μια Ημέρα που σκοπός της είναι να ενημερώσει την παγκόσμια κοινή γνώμη για τον αυτισμό και τα βήματα που πρέπει να γίνουν για την ομαλή ένταξη των ατόμων αυτών στην κοινωνία.Περισσότερο είναι αφιερωμένη στο παιδί με αυτισμό.

Το Πράσινο Κίνημα τονίζει ότι ο Αυτισμός εξακολουθεί να υπάρχει και θα υπάρχει παντού γύρω μας και οφείλουμε με σεβασμό να συνυπάρξουμε μαζί του εξασφαλίζοντας ουσιαστική και ποιοτική εκπαίδευση. Οι έρευνες δείχνουν πως περίπου 1 στα 150 παιδιά είναι αυτιστικό.
Οικογένειες που γνωρίζουν από πρώτο χέρι τα προβλήματα που υπάρχουν στην εκπαίδευση των παιδιών με αυτισμό κάνουν λόγο για:

– ειδική αγωγή και ειδικά σχολεία που στη χώρα μας είναι σε κακό χάλι γιατί μέχρι και σήμερα το 2021 στεγάζονται κάποια τμήματα της σε κοντέινερ.

– για παράλληλη στήριξη που δεν έρχεται ποτέ στην ώρα της

– παιδιά που τελειώνουν το ειδικό δημοτικό και ψάχνουν οι οικογένειες σε όλες τις περιφέρειες να βρουν το κατάλληλο ειδικό γυμνάσιο – λύκειο και μετά το ίδιο στην αναζήτηση κατάλληλου ΕΕΕΕΚ. Μετά να τελειώνει ένα εργαστήριο εκεί και να μην υπάρχει θέση εργασίας πουθενά και να την δημιουργούν οι ίδιοι οι γονείς τελικά με χίλιους κόπους και παρακάλια και αβέβαιο μέλλον.

– τα ΚΔΗΦ και τα ΚΔΑΠ-Μεα που τα ψάχνουν οι γονείς για να τα ανακαλύψουν ενώ θα έπρεπε να υπάρχουν σε όλους τους Δήμους.

– τα παρακάλια να μην εξαιρεθεί ο αυτισμός και η νοητική υστέρηση από τον Θεσμό του Προσωπικού Βοηθού.

Ρ. Ακρίβου: “Υποχρέωση μας να καταρρίψουμε εικασίες και μύθους για τον αυτισμό”

Στο μήνυμά της η Αντιπρόεδρος του Πράσινου Κινήματος Ρία Ακρίβου τόνισε: “Ο αυτισμός μας αφορά όλους! Πρόκειται για άτομα με κάποια ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τα οποία είναι ενεργά μέλη της κοινωνίας όπως όλοι μας. Είναι γείτονές μας, μαθητές μας, συμμαθητές των παιδιών μας, συνάδελφοί μας, συμφοιτητές μας, καθηγητές και προϊστάμενοί μας. Κάθονται δίπλα μας στο λεωφορείο, παίζουν στη παιδική χαρά της γειτονιάς μας, ψωνίζουν από το ίδιο σούπερ μάρκετ.

Η πρώιμη παρέμβαση από την προσχολική ηλικία, η συνεχής και δια βίου στήριξη και εκπαίδευση τόσο των ίδιων όσο και των οικογενειών τους συμβάλλουν σημαντικά στη δημιουργία ενός υποστηρικτικού περιβάλλοντος και στη βελτίωση της κατάστασης των αυτιστικών ατόμων. Αποτελεί υποχρέωση όλων μας να καταρρίψουμε τυχόν εικασίες και μύθους για τον αυτισμό, να βοηθήσουμε τις οικογένειες να προβάλλουν την πραγματική εικόνα των παιδιών αυτών, προκειμένου τα άτομα με αυτισμό να έχουν τη δυνατότητα ισότιμης ένταξης στην κοινωνία μας.”

Χρήσιμες επιστημονικές διαπιστώσεις για τον αυτισμό

1. Είναι μια σύνθετη διαταραχή που χαρακτηρίζεται κυρίως από δυσκολία στην επικοινωνία και/ή στις κοινωνικές δεξιότητες από την παιδική ηλικία.

2. Έως και σήμερα δεν υπάρχουν βιολογικές ενδείξεις ή ιατρικά τεστ για τον αυτισμό. Οι διαγνώσεις βασίζονται σε συμπεριφορές οι οποίες παρουσιάζονται σε συνδυασμούς κατά την πρώτη παιδική ηλικία.

3. Τα ποσοστά αυτιστικών ατόμων αυξάνονται συνεχώς και ραγδαία αγγίζοντας ο δεκαπλάσιο από το 1980 με 1 στα 88 παιδιά (στην Αμερική) να παρουσιάζουν κάποια συμπτωματολογία του αυτισμού.

4. Ο αυτισμός εμφανίζεται σχεδόν 4 φορές πιο συχνά στα αγόρια.

5. Η αιτιολογία του αυτισμού είναι ακόμη άγνωστη παρόλο που αρκετοί πλέον πιστεύουν ότι είναι πολύ-παραγοντική με συνδυασμό γενετικών παραγόντων και περιβάλλοντος.

6. Ενώ δεν μιλάμε για θεραπεία, μπορεί να υπάρξει τεράστια βελτίωση με την κατάλληλη παρέμβαση σε πρώιμη ηλικία. Η λεγόμενη «πρώιμη παρέμβαση» μας δίνει τη καλύτερη πρόγνωση σήμερα.

7. Ο αυτισμός έχει φάσμα. Τα τελευταία παγκόσμια διαγνωστικά κριτήρια μιλούν για ένα φάσμα συμπτωματολογίας (συμπεριφορών) οι οποίες χρειάζονται σωστό εντοπισμό και έπειτα παρέμβαση.

8. Τα παιδιά με αυτισμό δεν είναι απαραίτητα λιγότερο ή περισσότερο ευφυή από άλλα. Μπορούν να έχουν λιγότερες ή περισσότερες κλίσεις από τα παιδιά της ηλικίας τους με υψηλά ποσοστά σε μαθηματικά, μουσική ή στην οπτική αντίληψη.

9. Μετρούνται πολλές και διαφορετικές μέθοδοι παρέμβασης για τον αυτισμό. Κάθε μια από αυτές έχει/δεν έχει επιστημονικά δεδομένα να την υποστηρίζουν και κάθε μια έχει υποστηρικτές και αντιμαχόμενους.

10. Κάθε παιδί (ενήλικας) με αυτισμό, είναι διαφορετικό, όπως ακριβώς συμβαίνει με όλα τα παιδιά (ανθρώπους).

11. Η οικογένεια (περιβάλλον) παίζει τεράστιο ρόλο στην εξέλιξη του αυτιστικού παιδιού. Έρευνες αποδεικνύουν τις πολλές ώρες εκπαίδευσης που χρειάζονται για την καλύτερη πρόγνωση γι’ αυτό και η συμμετοχή της οικογένειας είναι καταλυτική.

12. Υπάρχουν αυτιστικοί άνθρωποι και παιδιά ανάμεσά μας που δεν μπορούμε να τους αναγνωρίσουμε ως ανθρώπους με κάποια διαταραχή καθώς έχουν μάθει να διαχειρίζονται εξαιρετικά καλά τις δυσκολίες τους.

13. Τα παιδιά με αυτισμό μπορούν να μιλήσουν, μπορούν καταλάβουν, μπορούν να μάθουν. Δεν αμφισβητούμε τις δυνατότητες, μπορεί όμως να μη βρούμε εμείς τον τρόπο να τις επικοινωνήσουμε και να τις διδάξουμε.

Go Green με το ΠΡΑΣΙΝΟ ΚΙΝΗΜΑ
Παίρνουμε Θέση—Η Πολιτική στην Πράξη

Προηγούμενο άρθροΒουλή: Τριτολογία Κυρ. Μητσοτάκη στη συζήτηση σχετικά με το εθνικό σχέδιο αντιμετώπισης της πανδημίας
Επόμενο άρθροΒουλή: Πρωτολογία Κυρ. Βελόπουλου στη συζήτηση σχετικά με το εθνικό σχέδιο αντιμετώπισης της πανδημίας