
Ενόψει της μεγάλης γιορτής των Χριστουγέννων, η Χριστιανική Δημοκρατία εξέδωσε το ακόλουθο μήνυμα ανακοίνωση:
- Ο άγιος Σεραφείμ του Σάρωφ έγραφε πως, στα πλαίσια του λεγόμενου σπερματικού Λόγου (άγιος Ιουστίνος ο Φιλόσοφος και Μάρτυρας) και της “ειδικής κλήσης” της αρχαίας ελληνικής φιλοσοφίας (Κλήμης ο Αλεξανδρείας), ήταν ο ίδιος ο Θεός που έδωσε στους αρχαίους Έλληνες φιλοσόφους αλλά και τους αρχαίους τραγικούς σπέρματα αλήθειας τα οποία μπορεί κανείς να διακρίνει σε αποστροφές λόγου του Αισχύλου, του Σωκράτη, του Ηράκλειτου του Εφέσιου, και μάλιστα του Πλάτωνα, του οποίου η αναζήτηση της αλήθειας ήταν εξαιρετικά ευάρεστη στο Θεό. Ωστόσο, ο Πλάτωνας, παρ’ όλη την “ανάβαση” και τις αλήθειες που επιχειρεί να φτάσει σε έργα του όπως ο Τίμαιος, δεν κατορθώνει να φτάσει στην αλήθεια της Ενανθρώπησης και καταλήγει: “Θεός ου μείγνυται ανθρώπω”.
- Αντίθετα, όπως γράφει χαρακτηριστικά ο Μέγας Αθανάσιος, “ο Θεός έγινε άνθρωπος, ώστε ο άνθρωπος να γίνει Θεός”. Εδώ, έχουμε αντιστροφή των όρων: ο Θεός δεν είναι αυτός που απαιτεί λόγω της μεγαλοσύνης του ή της ιδιότητας του Δημιουργού την λατρεία του λόγω μιας αυταρέσκειας που αρέσκονται τα θρησκεύματα να αποδίδουν σε αυτόν, με τον άνθρωπο να υποβαθμίζεται σε αντικείμενο δοξασμού. Αντίθετα, θα γεννηθεί μέσα σε ένα ταπεινό σπήλαιο, μαζί με ζώα, σε σπάργανα, διωγμένος ήδη από τους ανθρώπους και μάλιστα τους φορείς των πολιτικών εξουσιών.
- Η αντιστροφή των όρων των θρησκευμάτων φαίνεται από το γεγονός ότι ο Χριστός δεν λαμβάνει την ανθρώπινη σάρκα ως εύπορος και μεγαλουσιάνος, αλλά ως ένας ταπεινός, φτωχός γιος ξυλουργού. Ο Χριστός, ήδη από τη γέννησή Του, δεν στέκεται απλώς αλληλέγγυος απέναντι στους ελαχίστους αυτού του κόσμου, αλλά κυριολεκτικά ταυτίζεται μαζί τους, δίνοντάς μας δια του παραδείγματος το δίδαγμα ότι η ύψιστη μορφή αλληλεγγύης είναι το να πάρεις ο ίδιος τον πόνο και τη δυσκολία του άλλου στους ώμους σου, ώστε να συμπάσχεις με τον πιο απόλυτο τρόπο.
- Ο Χριστός, σε αντίθεση με πλανεμένες διδασκαλίες που κατεξοχήν διαδόθηκαν στον 20ο αιώνα στη χώρα μας, δεν προβαίνει στην ενσάρκωση, για να τιμωρηθεί αντί του ανθρώπου για το προπατορικό αμάρτημα και τα άλλα αμαρτήματά του: άλλωστε, ο άνθρωπος δεν κληρονομεί βάσει της ορθόδοξης θεολογίας παρά μόνο τις συνέπειες του προπατορικού αμαρτήματος. Αντίθετα, γίνεται το μέσο, για την συντριβή της φθοράς, του θανάτου και της τυραννίας του διαβόλου, λόγω της πρόσληψης της ανθρώπινης φύσης εκ μέρους Του. Ο “τόκος της Μαρίας” αποβαίνει έτσι μια κίνηση και ενέργεια επαναστατική, που, όπως γράφει ο άγιος Ιγνάτιος ο Θεοφόρος, συνιστά “μυστήριο κραυγής, το οποίο συντελέστηκε μέσα στην ησυχία του Θεού”.
- Σήμερα, χρειαζόμαστε περισσότερο από ποτέ την επανάσταση που ο ίδιος ο Υιός του Θεού έφερε μέσα στην Ιστορία, αφού οι συνθήκες προσομοιάζουν προς αυτές της ενανθρώπησής Του. Ειδικότερα, έχουν βρεθεί και σήμερα άνθρωποι υποκριτές και κάπηλοι -και μάλιστα “πάνω απ’ τα κεφάλια μας”- που, επικαλούμενοι το όνομά του υποκριτικά ως “χριστεμπορία”, το διασύρουν και, όπως θα έγραφε ο Νικολάι Μπερντιάγεφ, του προσάπτουν βλάσφημα ιδιώματα.
- Τις μέρες που διανύουμε, στην ελληνική κοινωνία έχουμε σειρά πρωτοφανών εγκλημάτων και σκανδάλων που έχουν σαρώσει κυριολεκτικά την ελληνική επικράτεια. Η κυβέρνηση Μητσοτάκη έχει επαληθεύσει -αν όχι όλα, τα περισσότερα- τα χαρακτηριστικά των κακών πολιτικών αρχόντων, όπως τα έχουν περιγράψει οι μεγάλοι Πατέρες και Μητέρες της Εκκλησίας μας, εφόσον, συνεχώς, “αντί πειθούς, έριδας τεκταίνει” με αποτέλεσμα η διακυβέρνηση εκ μέρους της “ακόντων των υπηκόων” (πλην του πελατειακού της στρατού) να “μοιάζει με τιμωρία”. Οι Έλληνες αγρότες, ευρισκόμενοι σε θέση οικτρή, έχουν περιέλθει ταυτόχρονα σε παρόμοια ίσως κατάσταση προς αυτήν που περιγράφει ο αείμνηστος Σισανίου και Σιατίστης Αντώνιος: «ο βιαίως αντιτασσόμενος εις τα εμπαθή καθεστώτα, θεωρούμενα απαραβίαστα παρά των πολλών, πρέπον είναι να διαλαλήται και ως γενναιόψυχος και ως τυραννοκτόνος».
- Για εμάς ως Χριστιανούς και ως Χριστιανική Δημοκρατία, πρώτος κακός άρχοντας και τύραννος είναι ο Διάβολος. Και από αυτή την “ανεξέλεγκτη δυναστεία” ήρθε να μας λυτρώσει ο ίδιος ο Υιός και Λόγος του Θεού, κάνοντας μας σώους, δηλαδή ακέραιους ανθρώπους, καθιστώντας μας μετόχους στη ζωή του Θεού και έτσι κατά Χάρη μακάριους.
Το Κίνημα Χριστιανική Δημοκρατία και η εφημερίδα του «Χριστιανική» εύχονται σε όλους και όλες καλά κι ευλογημένα Χριστούγεννα.












