Όταν αποφοίτησε από το Γυμνάσιο, αποφάσισε να φύγει από το νησί της, στην άκρη του Βορειοανατολικού Αιγαίου, τη Μυτιλήνη, για να συνεχίσει τα μαθήματα σε ιδιωτικό εκπαιδευτήριο της Θεσσαλονίκης. Με πάθος για τη Formula 1 και τη μηχανολογία αυτοκινήτων, η Μαρία Μαραγκέλη από τον επόμενο Σεπτέμβριο θα κάνει ένα ακόμη ταξίδι, υπερατλαντικό αυτή τη φορά, στις ΗΠΑ και θα βρεθεί στο “σημείο εκκίνησης” για την κατάκτηση των στόχων της.
Η Μαρία Μαραγκέλη, τελειόφοιτη Λυκείου και οι συνομήλικοί της Αγκίμ Κοχάι, Κωνσταντίνος Γκατζώνης και Μαριλένα Ζίγκα, οι οποίοι κυνήγησαν και πέτυχαν το όνειρο των σπουδών σε πανεπιστήμια του εξωτερικού, με ενισχυμένη αυτοπεποίθηση, ενθουσιώδη ορμή και ανυπομονησία χαράσσουν σχέδια για το μέλλον, για τα οποία μίλησαν στο ΑΠΕ – ΜΠΕ.
«Από μικρή, μαζί με τους γονείς, παρακολουθούσα στην τηλεόραση το παγκόσμιο πρωτάθλημα αγώνων αυτοκινήτου Formula 1. Με αυτό θέλω να ασχοληθώ. Στην Ελλάδα έπρεπε ή να επιλέξω θετική κατεύθυνση και να φοιτήσω στο Πολυτεχνείο ή να σπουδάσω Μάρκετινγκ Επιχειρήσεων» τόνισε η μαθήτρια από τη Μυτιλήνη, η οποία από 10 ετών τα καλοκαίρια στο νησί της εργάζεται σε Σχολή Οδήγησης και με το ενδιαφέρον αμείωτο στις τεχνολογικές καινοτομίες στον τομέα του αυτοκινήτου τέθηκε επικεφαλής της ομάδας που εκπροσώπησε το Κολλέγιο στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό “F1 in Schools”.
Η Μαρία Μαραγγέλη από το Γενικό Λύκειο του Κολεγίου Ανατόλια έγινε δεκτή με πλήρη υποτροφία στο Lehigh University σε ένα πρόγραμμα σπουδών που επέλεξε με βάση τις επιδιώξεις της και συνδυάζει Engineering και Business.
Αρχηγός στην ομάδα βόλεϊ του “Πήγασου Πολίχνης”, που αγωνίζεται στην Α2 Εθνική, ο Αγκίμ Κοχάι (Agim Kohjai) θέλει να ανακαλύψει περισσότερα για την επιστήμη του αθλητισμού ή να συνεισφέρει σε ερευνητικές δραστηριότητες στο πεδίο τις Βιολογίας. Ο Αγκίμ Κοχάι ο οποίος φοιτούσε στο Γενικό Λύκειο στα Νέα Μουδανιά Χαλκιδικής και στη Β’ Λυκείου ξεκίνησε το πρόγραμμα για το Διεθνές Απολυτήριο (International Baccalaureate Diploma Program- IB) στο ίδιο ιδιωτικό εκπαιδευτήριο έλαβε ήδη από τον Νοέμβριο θετική απάντηση από το Springfield College, όπου θα σπουδάσει Exercise Science, με υποτροφία που καλύπτει κατά 70% δίδακτρα και διαμονή.
«Βρήκα ακριβώς αυτό που αναζητούσα, ένα πανεπιστήμιο που προσφέρει σε έναν φοιτητή τη δυνατότητα να ισορροπεί ανάμεσα στις ακαδημαϊκές του υποχρεώσεις και τα προσωπικά του ενδιαφέροντα» τόνισε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ. Αφήνοντας πίσω δυσκολίες και εμπόδια των περασμένων ετών, κυρίως της συμπεριφοράς που αντιμετώπισε όπως λέει λόγω της αλβανικής καταγωγής του, συνέχισε ένα διεθνές πρόγραμμα σπουδών, μαθήματα σε ένα σχολικό περιβάλλον με συνθήκες αλληλοστήριξης και ευγενούς άμιλλας, όπως υπογράμμισε.
«Ήθελα από μικρός, από την Α’ Γυμνασίου να φύγω για σπουδές στο εξωτερικό» ανέφερε ο Κωνσταντίνος Γκατζώνης, ο οποίος μετά από ενδελεχή έρευνα για την επιλογή του πανεπιστημιακού ιδρύματος, αλλά και της πόλης στην οποία θα ζήσει τα επόμενα χρόνια, υπέβαλε αίτηση και έγινε δεκτός στο University of Pennsylvania, όπου θα ακολουθήσει το πεδίο Computer Science.
Ο μαθητής από τη Θεσσαλονίκη, ο οποίος ξεκίνησε τις λυκειακές του σπουδές στο 1ο Πειραματικό Λύκειο της πόλης και συνέχισε στο πρόγραμμα για το Διεθνές Απολυτήριο στο Κολλέγιο Ανατόλια, έχει αποφασίσει εδώ και καιρό ότι θέλει να ασχοληθεί με την πληροφορική. Δημιουργός του πρώτου κατ’ οίκον μετρητή σκολίωσης, ο οποίος συγκέντρωσε το ενδιαφέρον στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης και θα είναι μεταξύ των εφαρμογών που θα παρουσιαστούν στο 9ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής στη Θεσσαλονίκη, (25-28 Απριλίου), ο Κωνσταντίνος Γκατζώνης εξερευνά και τις δυνατότητες της κινηματογραφικής τέχνης, γράφει και σκηνοθετεί μικρού μήκους ταινίες.
Με ενεργή συμμετοχή στους ομίλους Model UN (Προσομοίωση Οργάνων και Εργασιών του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών) και Debate (Ρητορικής) του Κολλεγίου, στο οποίο φοιτά με υποτροφία από την Α΄ Γυμνασίου, η Μαριλένα Ζίγκα θα παραμείνει στην ευρωπαϊκή ήπειρο και θα ξεκινήσει σπουδές στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης στην Αγγλία εφόσον διατηρήσει την υψηλή βαθμολογία της στα μαθήματα στο πρόγραμμα για το Διεθνές Απολυτήριο έως το τέλος του έτους. Οι τομείς με τους οποίους θέλει να ασχοληθεί είναι οι Πολιτικές Επιστήμες και η Ιστορία ή η Νευροβιολογία.
Οι τέσσερις μαθητές είναι μεταξύ των 20 του Κολλεγίου Ανατόλια που δοκιμάστηκαν στη διαδικασία Early Decision, διεκδικώντας νωρίτερα θετική απάντηση από το πρώτο πανεπιστήμιο της επιλογής τους και κατάφεραν τον στόχο τους ήδη από το τέλος της περασμένης χρονιάς ανταγωνιζόμενοι καλά προετοιμασμένους υποψηφίους απ’ όλον τον κόσμο.
«Έχω χαλαρώσει αρκετά με την έννοια ότι δεν αγχώνομαι, συνεχίζω την ίδια προσπάθεια και στο σχολείο και στον αθλητισμό. Έχω έρθει σε επαφή με εκπροσώπους του πανεπιστημίου, νιώθω πιο σίγουρος για τον εαυτό μου. Αρχίζω και κάνω σχέδια για το μέλλον, είμαι στην αρχή ενός νέου κεφαλαίου της ζωής μου» ανέφερε ο Αγκίμ Κοχάι.
Περισσότερο αγχωμένη, επειδή πρέπει να επιτύχει συγκεκριμένη βαθμολογία στις τελικές εξετάσεις στο Διεθνές Απολυτήριο (IB) για να οριστικοποιηθεί η είσοδό της στο πανεπιστήμιο της Οξφόρδης, δήλωσε ότι αισθάνεται η Μαριλένα Ζίγκα.
«Νομίζω ότι μέχρι τώρα προσπαθούσα να επιλέγω μαθήματα, τα οποία με ενδιέφεραν για να βελτιωθώ προσωπικά. Έχω αγχωθεί πιο πολύ, επειδή κατάλαβα ότι πλέον ήρθε η ώρα να διαβάσω με στόχο το πανεπιστήμιο» τόνισε.
Αισθάνομαι προσωπική ικανοποίηση, νιώθω πολύ χαρούμενος, πιο ήρεμος, προσπαθώ να παραμείνω προσγειωμένος και να κρατήσω σταθερή την επίδοσή μου την υπόλοιπη χρονιά, είπε ο Κωνσταντίνος Γκατζώνης.
“Έφυγε η πίεση, το άγχος να περάσω στο πανεπιστήμιο. Νομίζω ότι αυτό ήταν ευεργετικό γιατί σου δίνει μία καινούρια ενέργεια να ασχοληθείς με όσα σου παρέχει το σχολείο, αλλά επειδή εσύ το θέλεις και όχι με τελικό στόχο τις πανελλήνιες” είπε η Μαρία Μαραγκέλη.
Οι στόχοι που κατακτήθηκαν και οι προοπτικές που ανοίγονται
“Θεωρώ ότι πέτυχα ένα πολύ σημαντικό στόχο, μπορεί το Springfield να μην είναι το πανεπιστήμιο που όλοι ψάχνουν αλλά για μένα είναι ακριβώς αυτό αναζητούσα. Είναι η γενέτειρα του μπάσκετ και του βόλεϊ, είναι πολύ ψηλά στα rankings είναι μία μικρή δύναμη» είπε ο Αγκίμ Κοχάι.
Αναφερόμενος στα μελλοντικά του σχέδια τόνισε θα επιδιώξει να ασχοληθεί επαγγελματικά με το βόλεϊ και ταυτόχρονα με την έρευνα στη Βιολογία.
«Είναι μία μεγάλη επιτυχία για μένα. Βρήκα αυτό που θέλω να σπουδάσω και το κατάλληλο πανεπιστήμιο» είπε η Μαρία Μαραγκέλη, προσθέτοντας ότι μέσα από τη διαδικασία Early Decision έχει απελευθερωθεί, μπορεί να εκφραστεί, είδε ποια είναι τα δυνατά της σημεία, ποιες είναι οι αδυναμίες της και πώς να τις βελτιώσει.
“Η Formula 1 είναι ο στόχος μου στο μέλλον και οι προοπτικές που ανοίγονται με τη φοίτηση στο πανεπιστήμιο στις ΗΠΑ είναι πολλές, ταξίδια στο εξωτερικό και δυνατότητες στο ερευνητικό και επιχειρηματικό πεδίο” υπογράμμισε.
Θεωρώ ότι οι προσπάθειές μου ανταμείβονται, τόνισε η Μαριλένα Ζίγκα, η οποία μίλησε και την εμπειρία των διαφορετικών διαδικασιών υποβολής αιτήσεων για πανεπιστημιακά ιδρύματα της Αγγλίας και της Αγγλίας. “Στις αιτήσεις για τις ΗΠΑ καλείσαι να γράψεις πάρα πολλά πράγματα για τον εαυτό σου και νομίζω ότι είχα περάσει μία φάση που αναρωτιόμουν ποια είμαι. Αν θέλεις να απαντήσεις ουσιαστικά χρειάζεται σκέψη. Οπότε ήταν μία ενδοσκόπηση στον εαυτό μου. Στην Αγγλία οι αιτήσεις είναι πιο συγκεντρωτικές, ζητούν να γράψεις τι θέλεις να σπουδάσεις” ανέφερε.
“Σε περίπτωση που πάω στην Αγγλία ένα πτυχίο στην Ιστορία και τις Πολιτικές Επιστήμες θα είναι πολύ καλή βάση. Στην περίπτωση που βρεθώ στην Αμερική τελικά θα ήθελα ασχοληθώ με τη Νευροβιολογία» είπε.
Ξεκάθαροι στόχοι, διαχείριση χρόνου και επιμονή οι συμβουλές προς τους μικρότερους
«Να θέτουμε στόχους και να φανταζόμαστε τον εαυτό μας στο μέλλον. Να έχουμε όνειρα, να έχουμε έναν τελικό στόχο που θέλουμε πραγματικά να κατακτήσουμε και νομίζω ότι οποιαδήποτε διαδικασία μεσολαβεί θα είναι πιο εύκολη» είπε η Μαρία Μαραγκέλη απαντώντας στην ερώτηση τι θα συμβούλευε τους μικρότερους μαθητές που θέλουν επίσης ακολουθήσουν σπουδές με γνώμονα τις δεξιότητες και τα ενδιαφέροντά τους.
«Θα τους έλεγα αν έχουν ένα όνειρο, να το πάρουν απόφαση, να σφίξουν τα δόντια και να προχωρήσουν. Να δουλέψουν όσο περισσότερο μπορούν για να κυνηγήσουν το όνειρό τους και να προσπαθήσουν να κάνουν αυτό με το οποίο είναι χαρούμενοι. Στο IB και διαβάζω, αλλά και βγαίνω με φίλους. Γίνεται να τα ισορροπήσεις, είναι θέμα διαχείρισης χρόνου και επιμονής» ανέφερε ο Κωνσταντίνος Γκατζώνης.
«Από τότε που έδωσα τη συνέντευξη και ανακοινώθηκε το όνομα μου στους επιτυχόντες, δέχομαι ερωτήσεις από πολλούς μαθητές της Α’ Λυκείου” είπε ο Αγκίμ Κοχάι, ο οποίος τους απαντά ότι παρακολουθεί μεν ένα δύσκολο πρόγραμμα σπουδών, το οποίο όμως τον προετοιμάζει για το πανεπιστήμιο και για τη ζωή. Μαθαίνεις πως να οργανώνεις τον χρόνο σου, να ανταπεξέρχεσαι στις διορίες των καθηγητών» εξήγησε.
Όποιος έχει στόχο να περάσει σε ένα πανεπιστήμιο θα πρέπει να δώσει το 100% των δυνατοτήτων του στα μαθήματα, αλλά είναι εξίσου σημαντικό να έχει διαμορφώσει προσωπικότητα με χαρακτήρα, να μην είναι «απλά ένα ρομπότ με γνώσεις στη Χημεία ή τη Βιολογία», υπογράμμισε η Μαριλένα Ζίγκα.