Στελεχώνεται από 18 άτομα, εκ των οποίων τα επτά εργάζονται στο τμήμα Έρευνας και Ανάπτυξης. Ο λόγος για μια από τις πρώτες ελληνικές εταιρείες δημιουργίας σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων, που διεκδικεί με δυναμικό τρόπο -μέσα μάλιστα σε ελάχιστους μήνες λειτουργίας- μερίδιο από μια παγκόσμια αγορά, που είναι στη φάση της εκκίνησης.
Οι Σταθμοί Φόρτισης Ηλεκτρικών Οχημάτων είναι μια παγκόσμια αγορά “που βρίσκεται στην αφετηρία, με όλους τους παίκτες να ξεκινούν από το ίδιο πρακτικά σημείο. Ήδη έχουμε εκδήλωση ενδιαφέροντος από Μάλτα, Πολωνία και Κύπρο, ώστε να αντιπροσωπεύσουν εκεί εταιρίες τα προϊόντα μας”, εξήγησε μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό του ΑΠΕ- ΜΠΕ, “Πρακτορείο 104,9 FM”, ο οικονομολόγος Χαράλαμπος Μαρμάγγελος, στέλεχος της ελληνικής εταιρίας MC Chargers, που μόλις παρουσίασε τον πρώτο ελληνικής σχεδίασης και ανάπτυξης Ελληνικό Σταθμό Φόρτισης αυτοκινήτων παραγωγής.
“Είμαστε μια εταιρία που συστάθηκε μόλις το 2019 αλλά υπάρχει και δεκαετής εμπειρία στο κομμάτι της κατασκευής ηλεκτρονικών και τώρα έχουμε ξεκινήσει την κατασκευή Σταθμών Φόρτισης Ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Είναι κάτι που κάναμε, γιατί αντιληφθήκαμε πως βρισκόμαστε στο ίδιο σημείο εκκίνησης στο οποίο βρίσκονται όσες εταιρίες αποφάσισαν να ασχοληθούν με αυτόν τον τομέα”, απαντά o κ. Μαρμάγγελος, ερωτηθείς για τον λόγο για τον οποίο έκανε η μικρή εταιρία από τη Θεσσαλονίκη το άλμα σε αυτή την αγορά .
Ο κ. Μαρμάγγελος εξήγησε δε πως το παιχνίδι του ανταγωνισμού δεν είναι κάτι που πτοεί τα στελέχη της εταιρείας: “Το γεγονός ότι έχουμε να ανταγωνιστούμε μεγάλους πολυεθνικούς ομίλους δεν μας πτοεί, διότι όλοι ξεκινάμε από την ίδια αφετηρία. Η τεχνογνωσία που πρέπει να αποκτήσουμε είναι συγκεκριμένη, την έχουμε, από εκεί και πέρα μένει να δούμε πώς μπορούμε να ανταποκριθούμε στις προκλήσεις της αγοράς” εξηγεί ο υπεύθυνος πωλήσεων της εταιρείας από τη Θεσσαλονίκη, που μάλιστα τονίζει πως για την ελληνική εταιρεία υπάρχει και ένα επιπλέον “ατού” σε σχέση με τον ανταγωνισμό. “Το βασικό μας πλεονέκτημα είναι πως είμαστε μια μικρή, αλλά πολύ ευέλικτη εταιρία, πλεονεκτούμε στο ότι οι φορτιστές και τα αυτοκίνητα, αλλά και οι μπαταρίες των αυτοκινήτων, σε πέντε χρόνια από τώρα, δεν θα είναι αυτά που συζητάμε σήμερα. Η τεχνολογία τρέχει με τέτοιους ρυθμούς που μια μικρή και ευέλικτη εταιρία είναι που μπορεί πολύ εύκολα να προσαρμοστεί στις μεταβαλλόμενες συνθήκες ή σε συνθήκες ειδικές που μπορεί να έχει μια συγκεκριμένη αγορά” τονίζει ο κ. Μαρμάγγελος.
Πόσο ώριμη είναι η αγορά των Σταθμών Φόρτισης Ηλεκτρικών οχημάτων;
Ο ελληνικός Σταθμός Φόρτισης Orion, όμως, δεν είναι μια κατασκευή μελλοντική, αφού ήδη βγήκε στην αγορά στην αυγή του 2020. “Έχουμε ξεκινήσει, έχουμε προ-παραγγελίες αρχίζουμε να παραδίδουμε από τον Μάρτιο του 2020”, αναφέρει ο κ.Μαρμάγγελος, που χαρακτήρισε το ενδιαφέρον της αγοράς εξαιρετικά μεγάλο. “Όλοι, δημόσιοι φορείς, εταιρίες, ιδιώτες, ενδιαφέρονται, όλα θα ξεκαθαρίσουν ακόμη περισσότερο όταν θα έχει πλήρως καταλήξει το νομικό πλαίσιο”, καταλήγει.
Ο κ.Μαρμάγγελος χαρακτήρισε δε εξαιρετικά θετικό το επίπεδο συνεργασίας κράτους και εταιριών, το ενδιαφέρον και τη βοήθεια που, όπως ανάφερε, δέχεται η ομάδα της εταιρίας από το αρμόδιο υπουργείο όπως και από τη γενική γραμματέα του υπουργείου Ενέργειας, Αλεξάνδρα Σδούκου, κάτι που, όπως εξηγεί ο κ.Μαρμάγγελος, “βοηθά και δίνει αισιοδοξία αφού είναι από τις λίγες φορές που φαίνεται να υπάρχει συνεργασία δημόσιου και ιδιωτικού τομέα”.
Ο πρώτος ελληνικός Σταθμός Φόρτισης Ηλεκτρικών αυτοκινήτων ονομάζεται Orion
Το στέλχος της MC Chargers αναφέρθηκε και σε ένα από τα συγκριτικά πλεονεκτήματα που -όπως υποστηρίζει- διαθέτει η εταιρία από Βόρεια Ελλάδα, σε σχέση με μεγαλύτερες και ισχυρότερες του χώρου: “Έχουμε ήδη ολοκληρώσει την ανάπτυξη και την κατασκευή ενός τύπου Σταθμού Φόρτισης, του τύπου που φαίνεται πως θα κυριαρχήσει στην αγορά σε ό,τι αφορά την ισχύ. Είναι ισχύος 22 Kw, ένας σταθμός που θα φορτίζει ένα μέσο ηλεκτρικό αυτοκίνητο σε μια με μιάμιση ώρα. Πρόκειται για τον τύπο Σταθμού, που φαίνεται πως -για τον στόλο των ηλεκτρικών αυτοκινήτων που υπάρχει στην αγορά, αλλά και όσα μοντέλα θα κυκλοφορήσουν μέσα στα επόμενα δύο χρόνια- είναι ο φορτιστής που θα επιλεγεί από το κοινό, αυτός που θα κυριαρχήσει στην αγορά” εξηγεί.
Ο πρώτος ελληνικής τεχνολογίας Σταθμός Φόρτισης Ηλεκτρικών δε, θα τοποθετηθεί και σε ένα σημείο με ιδιαίτερο συμβολισμό. “Ο πρώτος μας σταθμός θα τοποθετηθεί στα κεντρικά κτίρια της ΔΕΗ, στην Χαλκοκονδύλη στην Αθήνα, από εκεί και πέρα υπάρχουν προπαραγγελίες για τοποθέτηση σε πρατήρια υγρών καυσίμων, σε καταστήματα, σε ιδιωτικά πάρκινγκ, τοποθετήσεις που θα γίνουν από τον Μάρτιο και μετά, θα τοποθετηθεί δε δικός μας Σταθμός Φόρτισης στην Κατερίνη, στην Κεφαλλονιά, στην Καβάλα, αλλά και στη Θεσσαλονίκη, σε δύο πρατήρια ενώ έπεται συνέχεια” αναφέρει ο κ.Μαρμάγγελος, που δίνει και το κοστολόγιο αγοράς που ορίζεται ανάλογα με την ανάγκη του πελάτη σε μοντέλο. “Ένας Σταθμός Φόρτισης Ηλεκτρικών αυτοκινήτων μπορεί να ξεκινήσει από τα 800 ευρώ και να φτάσει τα 3000 με 4000 ευρώ, όταν μιλάμε για το μοντέλο των 22 Kw” αναφέρει επί της κοστολόγησης το στέλεχος της βορειοελλαδικής εταιρίας.
Η ανθρωπότητα μπροστά σε έναν νέο “ολόκληρο κύκλο οικονομίας” που δημιουργείται
“Υπάρχουν πολλά ζητήματα που θα πρέπει να ξεκαθαριστούν, υπάρχουν πολλές προκλήσεις σε αυτή την αγορά, είναι ζητήματα που σε μεγάλο βαθμό έχουν μεν ξεκαθαρίσει αν και υπάρχουν πολλά ακόμη που έχουμε να ολοκληρώσουμε στη συγκεκριμένη αγορά”, αναφέρει τέλος ο κ.Μαρμάγγελος, όταν θα ερωτηθεί για το μέλλον με το στέλεχος από τη Θεσσαλονίκη να εξηγεί πως το βασικό ζητούμενο και στην Ελλάδα, αλλά και σε κάθε χώρα, είναι το νομικό πλαίσιο, το οποίο “ναι μεν έχει προχωρήσει σε κάποιο μεγάλο βαθμό”, μένουν όμως πολλά, όπως λέει ο Έλληνας ειδικός, που θα πρέπει να διευκρινιστούν: “η ηλεκτροκίνηση είναι ένας ολόκληρος κύκλος οικονομίας, νέος κύκλος αφού θα πρέπει να πιάσουμε το αυτοκίνητο, τους Σταθμούς Φόρτισης, το ποια είναι τα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν, υπό ποιες προϋποθέσεις, πώς γίνεται η συντήρησή τους κι η επισκευή τους, πώς περνάνε ΚΤΕΟ, όπως και πολλά άλλα”, εξηγεί. Ο κ.Μαρμάγγελος, αναφερόμενος στην εποχή στην οποία ζούμε, αλλά και σε εκείνη που αρχίζει σε ό,τι αφορά τα Ι.Χ και όχι μόνο οχήματα, πως ζούμε ημέρες που προσομοιάζουν με εκείνες “που ζήσαμε όταν περάσαμε ως ανθρωπότητα από το κάρο στο αυτοκίνητο”.
ΑΠΕ-ΜΠΕ