Πιάνεις στα χέρια σου μια περίεργη βαριά μεταλλική κατασκευή και με το πάτημα ενός κουμπιού ξεπηδά ένα απόκοσμο φως. Η κίνηση του περίεργου αυτού ‘σπαθιού με φως’ στο χέρι σου φέρνει στη συνέχεια άλλους ήχους στο χώρο και μια χορογραφία μονομαχίας ξεκινά όταν ο “αντίπαλος” θα ενεργοποιήσει το δικό του φωτόσπαθο, όπως δείχνει το Χόλιγουντ. Όλα αυτά χάρη στην επιμονή και το πάθος του Έλληνα χομπίστα που εδώ και χρόνια ξοδεύει χιλιάδες ώρες στο εργαστήριο του.
Όλα ξεκίνησαν όταν ο Διονύσης Κομποθέκλας είδε μικρός με τον πατέρα του τις πρώτες κινηματογραφικές ταινίες του “Πολέμου των ‘Αστρων” ώστε, δεκαετίες μετά, ενήλικας χομπίστας πια, να ξεκινήσει στη Χαριλάου της Θεσσαλονίκης την χειροποίητη κατασκευή 100% αληθοφανών φωτόσπαθων. “Αυτά που φτιάχνω είναι ακριβώς όπως αυτά που χρησιμοποιούν οι πρωταγωνιστές των κινηματογραφικών ταινιών και των τηλεοπτικών σειρών που έχουν γεννηθεί από την εποποιία των “Πολέμων των ‘Αστρων”. Κατασκευές με απόλυτη προσοχή στη λεπτομέρεια που ετοιμάζονται μετά από προσωπική παραγγελία”, εξήγησε μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό του ΑΠΕ ΜΠΕ, “Πρακτορείο 104.9FM” o κ.Κομποθέκλας που ανέφερε πως παρόμοιοι κατασκευαστές χειροποίητων αληθοφανών φωτόσπαθων υπάρχουν πια ελάχιστοι σε όλο τον κόσμο.
“Φωτόσπαθα που έχω φτιάξει από το 2009 όταν και ξεκίνησα να ασχολούμαι με αυτό το χόμπι έχουν πουληθεί σε πελάτες πρακτικά σε κάθε χώρα της Ευρώπης αλλά και σε πολλά μέρη του κόσμου. Όλα κατασκευάζονται από ακριβά και ποιοτικά υλικά, κυρίως μέταλλα, και δεν θα υπάρχει ένα δεύτερο όμοιο. Πριν από λίγα χρόνια ήμασταν 10 με 12 σε όλο τον κόσμο, τώρα πλέον δεν είμαστε παραπάνω από τέσσερις”, εξηγεί ο Έλληνας κατασκευαστής που περιγράφει μια ενασχόληση με μεγάλη προσοχή στην λεπτομέρεια ώστε να βγει ένα κορυφαίο αποτέλεσμα.
“Κάθε τέτοιο φωτόσπαθο πέρα από την μεταλλική του κατασκευή που αποτελείται από πάρα πολλά κατασκευασμένα σε τόρνο με το χέρι τμήματα, ενώ έχει και ειδικά ηλεκτρονικά που επίσης είναι Made in Greece, φτιαγμένα από εμένα μετά από μελέτη δέκα ετών που έχω κάνει. Δεν είναι παιχνίδια και, ακόμη και αν μπορεί φυσικά κανείς να τα χρησιμοποιήσει για φωτοσπαθασκία, μια παραλλαγή της ξιφασκίας και έχει αρχίσει να γίνεται άθλημα, οι περισσότεροι που μου παραγγέλνουν ένα τέτοιο αντικείμενο είναι συλλέκτες. Υπάρχει στην Ευρώπη συλλέκτης που έχει 100 φωτόσπαθα στη συλλογή του…”, εξηγεί ο κ.Κομποθέκλας που περιγράφει και τις τρεις γενιές των φαν των αντικειμένων αυτών.
“Πελάτες μου είναι αρχικά άτομα πάνω από τα 40 που είχαν δει τις πρώτες ταινίες του “Πολέμου των ‘Αστρων”, από την άλλη η γενιά των 25-30 περίπου είδαν κοντά στο 2000 τη δεύτερη τριλογία, και μετά η σημερινή νεολαία των 16 και πάνω που βλέπει τις τελευταίες τρεις ταινίες αλλά και τις τηλεοπτικές σειρές. Είναι μια διαστημική μυθολογία άρα που συγκινεί πολλούς και το φωτόσπαθο είναι το πιο κεντρικό σε όλα αυτά τα σενάρια, ‘αντικείμενο’ λατρείας, με διαστάσεις μύθου πια”, προσθέτει ο κατασκευαστής από τη Θεσσαλονίκη.
Όσο για το μέλλον αυτής της εργασίας, όπως κάθε χειροτέχνης ο κ.Κομποθέκλας βλέπει τους λάτρεις των αντικειμένων αυτών από τους κόσμους φαντασίας να αυξάνονται και στοχεύει στην εξέλιξη της τέχνης του. “Προσπαθώ για όλο και πιο περίτεχνες και τεχνολογικά εξελιγμένες κατασκευές, όλο και πιο αληθοφανή φωτόσπαθα και ήδη αυτά που θα φύγουν σε πελάτες από το εργαστήριο είναι πιο περιποιημένα και ποιοτικά ακόμη και από εκείνα που χρησιμοποιούνται στις τηλεοπτικές σειρές του Χόλιγουντ πρέπει να σας πω. Την ίδια ώρα κατασκευάζω μεγάλες ρέπλικες στοιχείων τον κόσμου του “Πολέμου των ‘Αστρων” με τρισδιάστατη εκτύπωση.
Στην τελευταία έκθεση “The Comic Con” που μόλις τελείωσε στη Θεσσαλονίκη, το κοινό είδε ένα γιγαντιαίο ρομπότ δύο μέτρων που τυπώθηκε μετά από 2500 ώρες δουλειάς σε 3D εκτυπωτή και το ετοίμασα για να δει ο κόσμος και να χαρεί! Όλα αυτά που κάνουμε είναι πάνω από όλα μια προσπάθεια για ψυχαγωγία και δημιουργία, κάτι για να χαιρόμαστε, ενώ και στην Ελλάδα το κοινό αυξάνεται χρόνο με το χρόνο” καταλήγει ο Έλληνας τεχνίτης, ένας από τέσσερις κατασκευαστές φωτόσπαθων κατά παραγγελία στον κόσμο.
*Τις φωτογραφίες παραχώρησε ο Διονύσης Κομποθέκλας
ΑΠΕ-ΜΠΕ