Θεσσαλονίκη: Αυξημένο ενδιαφέρον για την αγορά προϊόντων απευθείας από το χωράφι – Πρωτοβουλία σύμπραξης παραγωγών- καταναλωτών

Είκοσι πέντε παραγωγοί από 11 πόλεις της Ελλάδας και 100 καταναλωτές, κυρίως από Αθήνα και Θεσσαλονίκη, δήλωσαν «παρών», μέσα σ’ ένα 24ωρο, στην πρωτοβουλία που ανέλαβαν καλλιεργητές και η μη κερδοσκοπική οργάνωση ΑγροΟικόπολις, για τη δημιουργία ενός πανελλαδικού δικτύου συνεργασίας Κοινωνικής Υποστηριζόμενης Γεωργίας (ΚΥΓΕΩ).

Πρόκειται για ένα δίκτυο άμεσης σύνδεσης/σύμπραξης των παραγωγών με τους καταναλωτές σε κάθε πόλη της Ελλάδας, με αντικείμενο την απευθείας πώληση βιολογικών ή και αγροοικολογικών προϊόντων από το χωράφι στους πολίτες. Έτσι, απαλείφονται οι μεσάζοντες, περιορίζονται τα «τροφοχιλιόμετρα» για τα αγαθά και απομακρύνεται ο κίνδυνος της σπατάλης τους, όπως τονίζουν οι δημιουργοί του.

Όπως εξήγησε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Νίκος Ιωάννου, βιοκαλλιεργητής του «The Chilli Factor Organic Farm» κι ένας από τους πρωτεργάτες της πρωτοβουλίας, τα μέτρα κατά της εξάπλωσης της Covid-19 και οι συνθήκες που δημιούργησαν ήταν αυτές που επέτρεψαν στο εγχείρημα «να ανθίσει, αφού η νοοτροπία του πουλώ/ψωνίζω από το χωράφι δεν είναι ακόμη τόσο ευρέως διαδομένη στην ελληνική κοινωνία, παρά τα οφέλη που ενέχει και για τις δύο πλευρές».

Η ιδέα για τη δημιουργία του δικτύου σύμπραξης παραγωγών- καταναλωτών «υπάρχει εδώ και χρόνια στο μυαλό πολλών παραγωγών», σημείωσε ο κ. Ιωάννου, εξηγώντας ότι«αποφασίσαμε να τρέξουμε δυναμικά το εγχείρημα σύμπραξης παραγωγών- καταναλωτών μέσω καμπάνιας ενημέρωσης, όταν πριν από τρεις εβδομάδες βλέπαμε από τη μία πλευρά τόνους παραγωγής να πετιούνται στα σκουπίδια, μαζί με τον κόπο των καλλιεργητών και από την άλλη, τους καταναλωτές να στερούνται την ασφαλή τροφή».

Ερωτηθείς για το πώς μπορεί ο καταναλωτής να είναι σίγουρος για την ασφάλεια των προϊόντων που θα «ψωνίσει» απευθείας από το χωράφι, ο κ. Ιωάννου τόνισε ότι «υπάρχουν αυστηροί όροι και κανόνες συμμετοχής των παραγωγών, που είναι κατά κύριο επάγγελμα αγρότες κι επίσης η καλλιέργεια τους πρέπει να είναι βιολογική ή αγροοικολογική».

Οι τιμές, δε, θα ορίζονται από τους παραγωγούς. «Κάθε παραγωγός θα προσφέρει ένα καλάθι με τα προϊόντα του ή δύο σε τιμή των 10 ή των 15 ευρώ και ο καταναλωτής θα επιλέγει από τη λίστα τι θέλει και από ποιον παραγωγό. Η πληρωμή θα γίνεται μέσω e-banking απευθείας στους παραγωγούς και η παράδοση είτε σε κάποιο συμφωνημένο μεταξύ τους σημείο στις μεγάλες πόλεις, είτε στο σπίτι του καταναλωτή στις μικρότερες πόλεις, ή θα μπορεί να χρησιμοποιείται και η μεταφορική», ανέφερε.

Το σύνθημα της καμπάνιας είναι «Μένουμε σπίτι. Ψωνίζουμε από το χωράφι. Στηρίζουμε την ελληνική παραγωγή» και οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να αντλήσουν περισσότερες πληροφορίες στην ιστοσελίδα του ΑγροΟικόπολις, ενώ πληφορορίες για το πώς μπορούν να ενταχθούν στην πρωτοβουλία μπορούν να λάβουν οι καλλιεργητές μέσω μέιλ (tas@apenantioxthi.com).

Το Αγροοικόπολις είναι ο επίσημος εκπρόσωπος των Ευρωπαϊκών Κινημάτων της Διατροφικής Κυριαρχίας και της Κοινωνικά Υποστηριζόμενης Γεωργίας (Κ.Υ.ΓΕΩ.) στην Ελλάδα και του Μεσογειακού Δικτύου για τοπικού χαρακτήρα συνεργασίες αλληλεγγύης.

ΑΠΕ-ΜΠΕ
Προηγούμενο άρθροΑίγινα – Φιστίκι, θάλασσα, ιστορία! – Γράφει ο Νίκος Γ. Σακελλαρόπουλος
Επόμενο άρθροΟι «σεφ» της …καραντίνας