Μια πρόσφατη έκθεση της Rabobank δείχνει ότι το ενδιαφέρον των ευρωπαίων καταναλωτών για τα νωπά λαχανικά αυξάνεται. Το ιδανικό λαχανικό είναι τόσο καλό στην υγεία, όταν προέρχεται από βιολογική και βιώσιμη γεωργία, τοπικής παραγωγής και μπορούν να είναι αναλώσιμα, ακόμα και με τη μορφή σνακ.
Η κατανάλωση φρέσκων λαχανικών στη Δυτική Ευρώπη συνεχώς αυξάνεται. Οι καταναλωτές όλο και περισσότερο ενδιαφέρονται για τα οφέλη που αυτά τα προϊόντα μπορούν να προσφέρουν, κυρίως στην υγεία. Τα φρέσκα λαχανικά κερδίζουν συνεχώς κομμάτι της πίττας, και προτιμούνται πλέον πολύ σε εστιατόρια, σε σχολεία και σε νοσοκομεία. Όλο και περισσότεροι άνθρωποι βάζουν περισσότερο πράσινο στο μενού τους.
Κάνει καλό για την υγεία.
Η μελέτη της Rabobank δείχνει ότι οι διατροφικές συνήθειες στην Ευρώπη εξελίσσονται και η κατανάλωση των φρέσκων λαχανικών αυξάνεται σημαντικά. Οι καταναλωτές γίνονται όλο και πιο απαιτητικοί, ψάχνουν την καλή ποιότητα των προϊόντων, και με «γούστο». Έχουν επίσης μια προτίμηση για λαχανικά βιώσιμης γεωργίας και κυρίως βιολογικά.
Η ικανότητα των φρέσκων λαχανικών που μπορούν να καταναλωθούν και σαν σνακ είναι επίσης ένα σημαντικό κριτήριο αγοράς.
Στις Μεσογειακές Χώρες, ντοματίνια, πωλούνται σε μικρά κουτιά, και έχουν ήδη εκθρονίσει τη μεγαλύτερη αδελφή τους, τη ντομάτα. Στη Γερμανία, η μικρή γλυκιά πιπέριά που καταναλώνεται σε σνακ, διπλασίασε το μερίδιο αγοράς της σε οκτώ χρόνια.
Οι προοπτικές των φρέσκων λαχανικών εδραιώνονται στην Ευρώπη, σύμφωνα με τα ευρήματα της έκθεσης. Οι παραγωγοί πρέπει να αδράξουν την ευκαιρία.
Κλιματολογικά «ατυχήματα» όμως μπορούν να αυξήσουν τις τιμές των βασικών εμπορευμάτων. Αυτός είναι ένας παράγοντας που πρέπει να εξεταστεί δηλώνει η έκθεση.
Το Brexit θα μπορούσε επίσης να επηρεάσει την κατανάλωση των αγγλικών προϊόντων, εάν οι εισαγωγές υποβαθμιστούν με επιπτώσεις στις τιμές.