Τα ελληνικά τρόφιμα ταξίδεψαν σε 168 χώρες εν μέσω πανδημίας – Γράφει ο Δημήτρης Χριστούλιας

Ισχυρός πυλώνας της ελληνικής Οικονομίας αποδεικνύονται οι ελληνικές εξαγωγές, ακόμη και σε περιόδους βαθιάς ύφεσης, όπως είναι αυτή που διανύουμε, βάζοντας τις βάσεις για ισχυρή ανάπτυξη τη νέα χρονιά. Οι ελληνικές εξαγωγικές επιχειρήσεις έχουν στρέψει το βλέμμα τους στις αγορές του κόσμου με τα προϊόντα τους να εμφανίζουν αυξημένη ζήτηση.

Γράφει ο συνεργάτης του Έμβολος δημοσιογράφος Δημήτρης Χριστούλιας

Πρωταγωνιστές στην διαρκή άνοδο των εξαγωγών και το 2020, εάν εξαιρέσει κανείς τα πετρελαιοειδή, είναι τα ελληνικά τρόφιμα. Με σύμμαχο την ποιότητά τους και γενικότερα την υψηλή τους διατροφική τους αξία γίνονται ανάρπαστα στην Ευρώπη, στην Αμερική, στην Ασία, στην Αφρική και στην Αυστραλία. Και οι αριθμοί αποδεικνύουν του λόγου.

Σύμφωνα με στοιχεία το διάστημα από τον Ιανουάριο μέχρι τον Σεπτέμβριο τα ελληνικά τρόφιμα ταξίδεψαν σε 168 χώρες με τις εξαγωγές τροφίμων να σημειώνουν αύξηση κατά 670 ευρώ. Σημειώνεται ότι μόνο τα φάρμακα σημείωσαν λίγο μεγαλύτερη αύξηση από τα τρόφιμα κατά 60 εκατ. ευρώ. Ειδικότερα η αξία των εξαγωγών σε καρπούς και νωπά φρούτα αυξήθηκε κατά 156,7 εκατ. ευρώ, φτάνοντας τα 824,6 εκατ. ευρώ και στα λίπη και στα έλαια κατά 107,4 εκατ. ευρώ με το σύνολο των εξαγωγών να ανέρχεται στα 416,2 εκατ. ευρώ. σημαντικές αυξήσεις σημείωσαν και οι άλλες κατηγορίες τροφίμων με την συνολική αξία εξαγωγών σε παρασκευάσματα λαχανικών και φρούτων να φτάνει τα 848,6 εκατ. ευρώ (+56,8 εκατ. ευρώ), στα γαλακτοκομικά στα 640 εκατ. ευρώ (84,7 εκατ. ευρώ), ψάρια και μαλάκια στα 526,7 εκατ. ευρώ (+12,7 εκατ. ευρώ), στα παρασκευάσματα με βάση τα δημητριακά στα 245,3 εκατ. ευρώ (+31,3 εκατ. ευρώ). στα ποτά 197,4 εκατ. ευρώ (+3,5 εκατ. ευρώ), στα λαχανικά 143 εκατ. ευρώ (+4 εκατ. ευρώ) και στα δημητριακά στα 115 εκατ. ευρώ (+18,5 εκατ. ευρώ). Μείωση κατά 5 εκατ. ευρώ είχαμε μόνο στα κρέατα που έτσι και αλλιώς οι εξαγωγές σε αυτό το προϊόν είναι ιδιαίτερα περιορισμένες καθώς η χώρα μας εισάγει μεγάλες ποσότητες προκειμένου να καλυφθεί η εσωτερική κατανάλωση.

Οι καλύτεροι πελάτες

Τα ελληνικά τρόφιμα έχουν διεισδύσει στις πιο απαιτητικές αγορές του κόσμου, έχοντας ως… διαβατήριο την υψηλή τους θρεπτική αξία, με αποτέλεσμα να γίνονται ανάρπαστα ακόμη και εν μέσω της πρωτοφανούς πανδημίας που έχει πλήξει όλον τον κόσμο. Δεν είναι τυχαίο ότι οι εξαγωγές τροφίμων στην Γερμανία έφτασαν τα 694,6 εκατ. ευρώ παρουσιάζοντας αύξηση κατά 104 εκατ. ευρώ, στην Ιταλία που δοκιμάζεται ιδιαίτερα από τον κορωνοϊό στα 677,2 εκατ. ευρώ (+124,4 εκατ. ευρώ), στο Ηνωμένο Βασίλειο στα 304,1 εκατ. ευρώ (+25 εκατ. ευρώ), στις ΗΠΑ στα 279,3 εκατ. ευρώ (+5,3 εκατ. ευρώ), στην Αυστραλία στα 61 εκατ. ευρώ (+7,8 εκατ. ευρώ) ενώ στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα η άνοδος ανήλθε στα 8,7 εκατ. ευρώ στην Λετονία στα 10,9 εκατ. ευρώ, στην Κίνα και στην Ιαπωνία οι εξαγωγές ανήλθαν συνολικά στα 23 εκατ. ευρώ, στο Περού οι εξαγωγές αυξήθηκαν κατά 3,4 εκατ. ευρώ, στον Ισημερινό κατά 2 εκατ. ευρώ, στην Παραγουάη κατά 1,4 εκατ. ευρώ και στην Τυνησία κατά 5 εκατ. ευρώ.

Προηγούμενο άρθροΆνοιξε η πλατφόρμα για το επίδομα θέρμανσης
Επόμενο άρθροΠέλλα: Εκπαιδευτικοί ψάλλουν τα κάλαντα σε γιατρούς και νοσηλευτές των νοσοκομείων της Πέλλας
Δημοσιογράφος REALnews Οικονομικό ρεπορτάζ