Καθοριστικό ρόλο στην ανάπτυξη της οικονομίας παίζουν τα φορτηγά, τα οποία εξυπηρετούν τις μεταφορικές ανάγκες, την τροφοδοσία, τα συνεργεία και άλλες δραστηριότητες που έχουν σχέση με την εφαρμογή της νέας τεχνολογίας.
Το 2018, οι πωλήσεις των ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων στην ευρωπαϊκή αγορά κατέγραψαν άνοδο σε σχέση με το 2017 και ξεπέρασαν την μικρή ανοδική τάση που παρουσίασαν οι πωλήσεις των επιβατικών αυτοκινήτων την ίδια χρονική περίοδο, αναφέρει το Automotive News Europe.
Ωστόσο, οι αναλυτές τους κλάδου των ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων, εκτιμούν ότι φέτος οι πωλήσεις θα επηρεαστούν από τα νέα αυστηρότερα όρια για τις εκπομπές των ρύπων που προβλέπει η νέα ευρωπαϊκή νόρμα WLTP. Την 1η Σεπτεμβρίου θα ισχύουν τα νέα όρια, και οι αυτοκινητοβιομηχανίες εντείνουν τις προσπάθειες τους, να κατασκευάσουν κινητήρες που εκπέμπουν λιγότερους ρύπους.
Οι πωλήσεις ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων (κάτω από 3,5 τόνους) αυξήθηκαν κατά 2,5% στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης το 2018 σε σχέση με το 2017, πλησιάζοντας το όριο των 2 εκατομμυρίων μονάδων για πρώτη φορά από το 2007.
Πολλές από τις μεγαλύτερες ευρωπαϊκές αγορές σημείωσαν σημαντική αύξηση, ξεχώρισαν οι επιδόσεις στις χώρες, Ισπανία (+7,8%), Γερμανία (+5,4%) και Γαλλία (+4,6%). Απώλειες είχαν η Μεγάλη Βρετανία (-1,3%) και η Ιταλία (-6%).
Την πρώτη θέση στις πωλήσεις διατήρησε και το 2018, η Ford. Πούλησε 321,334 οχήματα σημειώνοντας αύξηση 6,9%, σε σχέση με το 2017. Δεύτερη η Renault, με 280.439 πωλήσεις και αύξηση 1,1%. Τρίτη η Volkswagen, με 233.600 πωλήσεις, αύξηση 3,2%. Ωστόσο, η PSA κυριάρχησε με μερίδιο 25% στην ευρωπαϊκή αγορά μετά την ενσωμάτωση της Opel/Vauxhall στο χαρτοφυλάκιό της, το 2017.
Οι πιο δημοφιλείς μάρκες, επενδύουν μεγαλύτερα ποσά στην εξέλιξη των νέων επαγγελματικών τους μοντέλων, τα οποία αξιοποιούν τις νέες τεχνολογίες παροχής ενέργειας. Οι νέες υβριδικές και αμιγώς ηλεκτρικές εκδόσεις υψηλής αυτονομίας που θα κυκλοφορήσουν σύντομα, θα επωφεληθούν από τα οικονομικά κίνητρα για την μείωση της τελικής τιμής πώλησης.
Σπύρος Ρέκκας