Συνέντευξη του Κυβερνητικού Εκπροσώπου Παύλου Μαρινάκη στην εκπομπή Κοινωνία Ώρα MEGA με τους δημοσιογράφους Ιορδάνη Χασαπόπουλο και Ανθή Βούλγαρη
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Σήμερα έχουμε στο σαλόνι μας τον Κυβερνητικό Εκπρόσωπο, τον κ. Μαρινάκη, με πολλά θέματα ανοιχτά.
Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Να πω κι εγώ στην ιδιαίτερη πατρίδα μου, στην Πάτρα, χρόνια πολλά για αυτή την ημέρα και στους εορτάζοντες και τις εορτάζουσες. Ευχαριστώ πολύ και για την πρόσκληση.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Κι εμείς ευχαριστούμε. Τώρα, Υπουργέ, να ξεκινήσουμε από τον καλύτερο φίλο του Μητσοτάκη, που είναι ο Σούνακ. Έψαχνε να βρει συμμάχους ο Πρωθυπουργός, αλλά τελικά οι χειρισμοί του Σούνακ άνοιξαν το θέμα. Και λέγαμε το πρωί ότι όσο και να προσπαθούσε αυτή η Κυβέρνηση να το ανοίξει τόσο πολύ αυτό το θέμα, δεν θα μπορούσε να κερδίσει φίλους για τα Γλυπτά του Παρθενώνα.
Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Ναι, επειδή νομίζω έχει εξαντληθεί η συζήτηση, τουλάχιστον αυτών των ημερών, πολύ γρήγορα θα παραθέσω τρία σημεία, τα οποία αποδεικνύουν -νομίζω- ποια μπορεί να είναι στην πράξη η σωστή τακτική. Το πρώτο είναι ότι δικαιώνεται η επιλογή του Πρωθυπουργού και της Κυβέρνησης να σηκώσουν πολύ ξανά το θέμα τα τελευταία χρόνια, την τελευταία 4ετία, μια διαχρονική διεκδίκηση της χώρας. Αλλά, υπήρξε μεγαλύτερη ένταση στη διεκδίκηση τα τελευταία χρόνια. Το δεύτερο, αυτό που είπε ο Πρωθυπουργός, μετά την απρεπή πράξη ακύρωσης του Βρετανού Πρωθυπουργού, ότι όποιος δεν φοβάται με τα επιχειρήματά του να προασπίσει τις θέσεις του, πάντοτε δικαιώνεται. Ο κ. Σούνακ, προφανώς, δεν ήθελε να γίνει αυτή η συζήτηση. Δεν μπορώ να την ερμηνεύσω εγώ, αλλά αντί να το υποβαθμίσει, το ανέδειξε με αυτήν του την κίνηση, ενώ εμείς θα συνεχίσουμε να θέλουμε να συμμετέχουμε σε συζητήσεις και σε διάλογο. Και το τρίτο νομίζω έχει να κάνει με το ότι μετά από αυτό το οποίο συνέβη, η ελληνική πλευρά πάντοτε σεβόμενη τις διμερείς σχέσεις και χωρίς να θέλει να σηκώσει το θέμα, η ίδια η πραγματικότητα, η εσωτερική συζήτηση που έγινε στη Βρετανία, ακόμη και στο ίδιο το κόμμα του Βρετανού Πρωθυπουργού, συνολικά οι Βρετανοί πολίτες, η κοινή γνώμη άρχισαν να αντιλαμβάνονται, μέσα από αυτά τα οποία είπε ο Έλληνας Πρωθυπουργός, ότι έχουμε πολύ δυνατά επιχειρήματα και στο τέλος της ημέρας, αυτό που κρατάμε, αν μου επιτρέπετε, είναι αυτό που είπε ο Εκπρόσωπος του Βρετανικού Μουσείου χτες στα «ΝΕΑ», ότι και προχωράνε οι συζητήσεις και είναι παραγωγικές.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Είχανε συμφωνήσει σε αυτό που είπε ο κ. Σούνακ, είχαν συμφωνήσει να μην το συζητήσουν αυτό το θέμα; Γιατί χτες τον ακούσαμε να λέει αυτό. Ότι είχαμε συμφωνήσει κι ότι θα πρέπει να τηρούνται οι συμφωνίες.
Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Αυτό, πέραν του ότι δεν ισχύει, δεν μπορούσε να σταθεί σε οποιαδήποτε λογική. Σκεφτείτε να φιλοξενούσατε στην εκπομπή σας ή σε οποιαδήποτε συζήτηση σε οποιοδήποτε φόρουμ έναν Πρωθυπουργό, έναν ηγέτη ενός άλλου κράτους και αυτός να μην μπορεί να απαντήσει ή να έχει δεχθεί να μην μπορεί να απαντήσει σε μία ερώτηση που θα του κάνατε. Και να δεχθεί ο οποιοσδήποτε Πρωθυπουργός οποιασδήποτε χώρας να μην θέσει αυτά τα οποία θεωρούμε εμείς ως δίκαια και είναι δίκαια, νομίζω, ως δικές μας θέσεις. Αυτό δεν ισχύει. Προφανώς, η κύρια ατζέντα της συζήτησης ήταν τα οικονομικά, ήταν οι εξελίξεις στη Μέση Ανατολή, αλλά είναι σαφές ότι μία πάγια ελληνική διεκδίκηση, την οποία μάλιστα ο Κυριάκος Μητσοτάκης και στον Μπόρις Τζόνσον είχε θέσει και σε κάθε ευκαιρία το θέτει, θα συνέχιζε να προβάλλει τις ελληνικές θέσεις. Και νομίζω ότι κανένας δεν «αγοράζει» αυτό το επιχείρημα. Νομίζω ότι είναι κάτι το οποίο απλά δεν μπορείς να δεις πουθενά.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Γιατί λίγο πριν ακυρωθεί το ραντεβού ήταν στην Αντιπολίτευση και συναντήθηκε με τον Αρχηγό της. Πήρατε κατηγορηματική δέσμευση ότι εφόσον εκλεγεί το Κόμμα των Εργατικών, αυτό το θέμα ουσιαστικά θα είναι μεταξύ Ελλάδος και Βρετανικού Μουσείου, ότι αν θα υπάρξει μία συμφωνία, δεν θα έχουν αντίρρηση;
Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Ούτως ή άλλως το θέμα είναι μεταξύ Ελλάδος και Βρετανικού Μουσείου. Ετέθη στον Αρχηγό της Αντιπολίτευσης, στον κ. Στάρμερ. Εγώ δεν μπορώ να πω και θεσμικά τι είπε εφόσον δεν μπορεί να υπάρχει κάτι σε δικό του ανακοινωθέν, ο Έλληνας Πρωθυπουργός έθεσε με πλήρη σαφήνεια τις θέσεις μας, όπως τις έχει θέσει και την προηγούμενη μέρα. Από εκεί και πέρα μένει να δούμε…
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ναι, τι του απάντησε, όμως;
Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Εγώ αυτό που μπορώ να πω είναι τι είπαμε εμείς και τι κάνουμε, ούτως ώστε να καταφέρουμε μία πάγια δική μας διεκδίκηση, να έχει επιτυχή έκβαση.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Πάμε λίγο να γυρίσουμε μέσα στην Ελλάδα, στη χώρα μας, βλέπουμε και τον Πρωθυπουργό να κάνει επισκέψεις σε σούπερ μάρκετ, βλέπουμε να «πέφτουν» και πρόστιμα σε μεγάλες εταιρείες. Το δικό μου ερώτημα είναι, γιατί τώρα ―γιατί εμείς τόσο καιρό φωνάζουμε, οι δημοσιογράφοι, φωνάζει ο κόσμος ότι βλέπουμε ακριβαίνουν πολύ τα προϊόντα― γιατί τώρα και γιατί όχι, τόσον καιρό, και τι άλλα μέτρα πρόκειται να πάρετε για την ακρίβεια;
Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Η μάχη που δίνουμε κατά της ακρίβειας, που είναι και ελληνικό πρόβλημα, όπως σε όλες τις υπόλοιπες χώρες, δεν δίνεται τώρα, δίνεται και τώρα και θα συνεχίσουμε να τη δίνουμε.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Πρόστιμα τώρα βλέπουμε να «πέφτουνε».
Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Θα σας πω: δεν ισχύει αυτό. Δυστυχώς, στη χώρα μας δεν υπήρχε, από την προηγούμενη κυβέρνηση, μία Υπηρεσία εν λειτουργία, η οποία να αντιμετωπίζει την αισχροκέρδεια. Η Υπηρεσία, η ΔΙΜΕΑ, άρχισε να συγκροτείται από το 2020 και να επιβάλει πρόστιμα από τότε. Η αισχροκέρδεια δεν γεννήθηκε μαζί με την εισαγόμενη ακρίβεια, προϋπήρχε. Εμείς, λοιπόν, συνεχίζουμε να το κάνουμε αυτό με μεγαλύτερη ένταση. Μόνο τη φετινή χρονιά, φθάνει στο τέλος της, τα πρόστιμα φτάνουν τα δέκα εκατομμύρια ευρώ. Οι έλεγχοι έχουν ξεπεράσει τις 20.000 και οι επιβολές προστίμων ήταν περίπου 1.600.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Η κριτική που δέχεστε, πάντως, είναι ότι επιβάλετε πρόστιμα σε μία εταιρεία, αλλά δεν ανακοινώνετε σε ποια προϊόντα έχει κάνει αισχροκέρδεια; Γιατί το κάνετε αυτό;
Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Έχει σημασία να πούμε κάποια πράγματα, γιατί η επιβολή προστίμων, ο έλεγχος της αγοράς, γιατί δεν είναι κάποιος a priori παράνομος, αν δει κανείς τους αριθμούς, στα 20.000 περίπου, οι παραβάσεις είναι περίπου είναι 1500 – 1600. Γιατί αποδίδει η διαδικασία των προστίμων. Το πρώτο, για να καταλαβαίνουν και οι πολίτες που τους αφορά κυρίως, γιατί το βιώνουν αυτό καθημερινά. Το πρόστιμο δεν μπαίνει με βάση τα συνολικά κέρδη μιας εταιρείας, εμείς δεν ποινικοποιούμε a priori το κέρδος. Εμείς τι κάνουμε; Η αρμόδια Υπηρεσία, δηλαδή, η ΔΙ.Μ.Ε.Α., εντοπίζει μία παραβατική συμπεριφορά, παράδειγμα εικονική έκπτωση, παράδειγμα παραπλανητική προσφορά, παράδειγμα παραβίαση του νόμου για το ανώτατο περιθώριο κέρδους και αν το ποσό, το παράνομο κέρδος, είναι Χ ποσό, το πρόστιμο θα είναι πολλαπλάσιο αυτού του ποσού.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ελέγχεται πόσο καιρό πριν, το κάνει αυτό η εταιρεία;
Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Προφανώς, ο έλεγχος δεν γίνεται άπαξ, δεν γίνεται με μία ετικέτα. Είναι μία συμπεριφορά, η οποία υπάρχει και για κάποιο χρονικό διάστημα που προβλέπει ο νόμος. Έχει σημασία η λογοδοσία. Εδώ είναι κάποια πράγματα που δεν έγιναν μαγικά. Παράδειγμα, το να θεσπιστεί και να ψηφιστεί ένας νόμος για πλαφόν στο μέγιστο περιθώριο κέρδους, δηλαδή αυτό να είναι παράνομο, το έκανε η Κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη. Το να συσταθεί αυτή η υπηρεσία, το να γίνουν έτσι οι έλεγχοι. Πρώτο, λοιπόν, στοιχείο είναι ότι τα πρόστιμα είναι για ποσά πολλαπλάσια από αυτά τα οποία έβγαλαν οι εταιρείες.
Το δεύτερο πολύ σημαντικό είναι ότι στις περιπτώσεις που επιβάλλονται τα πρόστιμα -που στη συντριπτική τους πλειοψηφία έχουν εισπραχθεί ή βεβαιωθεί προς είσπραξη, άρα θα εισπραχθούν, και σε όσα έχουν γίνει ενστάσεις, με το πέρας της διαδικασίας, και αυτά θα εισπραχθούν, εφόσον εκπέσουν οι ενστάσεις, αυτά είναι θέματα της Δικαιοσύνης- σε αυτές λοιπόν τις περιπτώσεις, πέραν των ποσών που εισπράττει το Κράτος, στα ίδια ακριβώς προϊόντα παρατηρείται μείωση τιμής μέχρι και 25%. Το τρίτο, λοιπόν, για να πάμε στις ετικέτες. Οι εταιρείες, οι οποίες δέχονται το πρόστιμο και το πληρώνουν, τις ίδιες ακριβώς ετικέτες τις βάζουν στην πρωτοβουλία του Υπουργείου Ανάπτυξης, κατά πολύ μεγάλο ποσοστό, υπήρξε περίπτωση που μπήκαν πενήντα ετικέτες την επόμενη ακριβώς ημέρα, για σταθερά χαμηλή τιμή, τα ταμπελάκια που βλέπουμε οι πολίτες, για τουλάχιστον 5% για έξι μήνες. Τώρα, ως προς τη δημοσιοποίηση, δημοσιοποιούνται βάσει νόμου τα ονόματα των εταιρειών και από κει και πέρα για τους κωδικούς, αυτό που έχει σημασία, αυτό που μας ενδιαφέρει εμάς, είναι στη συνέχεια τα προϊόντα αυτά να είναι πιο φθηνά για τον καταναλωτή. Αν ήταν, βέβαια, μόνο η διαδικασία των προστίμων, δεν θ’ αρκούσε, γι’ αυτό και κοιτάμε να αυξήσουμε το εισόδημα.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Σας λέμε γιατί; Όταν λες μία εταιρεία, για παράδειγμα ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ που παράγει, ας πούμε, μακαρόνια, παράγει δέκα πράγματα σε τροφές, του έβαλα δύο πρόστιμα δύο εκατομμύρια, πες σε ποιες τροφές κερδοσκοπούσε. Θα το δει ο άλλος εκεί. Θα πει σε αυτά τα μακαρόνια ή σε αυτό το απορρυπαντικό, ο άλλος είχε κέρδος 50%. Αυτό λέμε.
Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Κατ’ αρχάς, αυτό που έχει σημασία, συμφωνούμε ότι είναι και πιο αποτελεσματικό και πολύ πιο «βλαβερό» για μια εταιρεία, «επιζήμιο», να δημοσιοποιήσεις το όνομά της, παρά ένα προϊόν.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Υπάρχουν κι άλλες εταιρείες στο στόχαστρο;
Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Δεν υπάρχει καμία εταιρεία a priori στο στόχαστρο, άρα δεν υπάρχει και καμία εταιρεία που να εξαιρείται από τον έλεγχο. Δείτε λίγο. Από αυτά τα 1.600 πρόστιμα, έχουν γίνει γνωστά τα 20, 30, 40, γιατί είναι οι μεγαλύτερες εταιρείες, παράδειγμα, σε εικονικές εκπτώσεις, σε περιπτώσεις, δηλαδή, που είναι ηλεκτρικά είδη, καταστήματα μεγάλα, αλλά και μεγάλες εταιρείες μαζικής παραγωγής προϊόντων. Αλλά, προφανώς, και όλα τα υπόλοιπα που δεν είναι τόσο γνωστά στον κόσμο, είναι μικρότερες εταιρείες.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Το λέω, γιατί έρχονται Χριστούγεννα και ο κόσμος θα βγει να ψωνίσει και θα πρέπει να αισθάνεται μια ασφάλεια ότι από κάπου γίνεται ένας έλεγχος.
Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Όσο υπάρχει αυτή η επίμονη, που ναι μεν στη χώρα μας, σε βάθος έτους, -είναι λίγο κάτω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο, αλλά είναι μεγάλη η ακρίβεια, συνολική, εισαγόμενη και κυρίως σε επίπεδο τροφίμων- τόσο θα επιμένουμε στους ελέγχους. Οι έλεγχοι είναι μέσα από τους τρεις βασικούς πυλώνες αντιμετώπισης της εισαγόμενης ακρίβειας.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Πάμε να δούμε δύο δύσκολα θέματα. Και το λέω αυτό, γιατί παίρνουν πολύ μεγάλη συζήτηση. Θα θέλαμε μία απάντηση για το τι γίνεται μέσα στη Νέα Δημοκρατία και το τι θα κάνετε με τον γάμο των ομόφυλων ζευγαριών. Εδώ έχει ξεκινήσει μια ολόκληρη ιστορία. Βγήκε ένας κορυφαίος Υπουργός, ο κ. Βορίδης και λέει «εγώ δεν το ψηφίζω αυτό». Βγήκε ο κ. Κακλαμάνης και λέει «όποιος δεν ψηφίζει, φεύγει». Και γενικώς υπάρχει ένα θέμα. Θα μπει η κομματική πειθαρχία; Πότε θα έρθει αυτό το θέμα; Βγήκε ο κ. Πατέλης – το ξέρετε πάρα πολύ καλά – και για την υιοθεσία των παιδιών που κάνουν τα ομόφυλα ζευγάρια.
Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Υπάρχουν δύο βασικές αρχές που ισχύουν στη συγκεκριμένη περίπτωση. Η μία και κυριότερη είναι ότι ο Κυριάκος Μητσοτάκης και η Κυβέρνηση αυτή τηρούν τον λόγο τους, τηρούμε τον λόγο μας. Ό,τι έχει πει ο Πρωθυπουργός στη ΔΕΘ, ότι θα έρθει στη δεύτερη τετραετία, θα ισχύσει. Από εκεί και πέρα, ως προς τον χρόνο, θα υπάρξει ανακοίνωση όταν υπάρχει τέτοια απόφαση. Και το δεύτερο είναι: Όλα στην ώρα τους. Όσο σημαντικό ζήτημα είναι αυτό, που αναγνωρίζουμε τη σημασία του και γι’ αυτό θα υλοποιήσουμε τη δέσμευσή μας, υπάρχουν κι άλλα πολύ σημαντικά ζητήματα που αφορούν το σύνολο της ελληνικής κοινωνίας, τα οποία τρέχουν, όπως η ακρίβεια που συζητήσαμε, όπως το φορολογικό νομοσχέδιο, όπως οι αλλαγές στον Ποινικό Κώδικα.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ναι, αλλά κι αυτό είναι πολύ σημαντικό, γιατί είναι μεγάλο μέρος του κόσμου.
Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Μα είπα, όπως αυτό είναι σημαντικό κι όταν έρθει η ώρα του θα συζητηθεί με εξαντλητική συζήτηση και επιχειρηματολογία.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Μπορεί να περάσει, επομένως, με κομματική πειθαρχία αυτό;
Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Θα σας απαντήσω και γι’ αυτό. Εγώ τι θέλω να πω; Καλύτερα είναι να δίνουμε τη μάχη. Και όταν λέω μάχη εννοούμε εμείς για την προάσπιση των επιχειρημάτων μας και την αντιμετώπιση των προβλημάτων των πολιτών στα θέματα που είναι εν εξελίξει και να μην τη δίνουμε a priori. Δεν χρειάζεται ούτε να βιαζόμαστε, να σπεύδουμε να προεξοφλούμε τι θα ισχύσει σε μια ψηφοφορία. Αυτές είναι αποφάσεις του Πρωθυπουργού τι θα ισχύσει ως προς τα θέματα της πειθαρχίας, που είπατε, ως προς τα θέματα της ψηφοφορίας. Και το κυριότερο, καλύτερα, είναι πριν τοποθετηθούμε για ένα θέμα να δούμε συνολικά το πως θα το παρουσιάσει η Κυβέρνηση και νομίζω ότι μέσα από τη συζήτηση προκύπτουν πολύ πιο ισχυρές πρωτοβουλίες. Θα σας πω κάτι. Ως ελεύθερος επαγγελματίας παρακολούθησα με πολύ μεγάλο ενδιαφέρον τη συζήτηση για το φορολογικό. Ήταν ένα δίκαιο νομοσχέδιο, που ήθελε όμως – όπως είπε και το Υπουργείο – μέσα από το διάλογο να γίνει όσο το δυνατόν δικαιότερο για να εξαιρούνται άνθρωποι οι οποίοι μπορεί να μην πρέπει να μπουν στη διαδικασία. Δεν σας πάω σε άλλο θέμα, αλλά για να καταλάβετε. Είναι πολύ σημαντικό, λοιπόν, σε μια Δημοκρατία εδραιωμένη, μια Κυβέρνηση η οποία επανεξελέγη και έχει ένα πρόγραμμα το οποίο φαίνεται ότι το τηρεί σημείο-σημείο.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Αν εμφανιστούν καμιά δεκαριά βουλευτές και πουν δεν το ψηφίζουν, δεν θα το φέρετε. Αυτό καταλαβαίνω.
Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Είτε μας υποστηρίζει κάποιος, είτε όχι, νομίζω ότι αποδέχεται – τουλάχιστον αυτό φαίνεται από την συντριπτική πλειοψηφία των πολιτών – ότι έχουμε έναν Πρωθυπουργό ο οποίος τηρεί το λόγο του. Αλλά και κάτι άλλο το οποίο τον διακρίνει και διακρίνει συνολικά νομίζω την Κυβέρνηση είναι ότι δεν νομοθετεί με κλειστές πόρτες. Η Νέα Δημοκρατία με τα στραβά της, αλλά και τα πολλά καλά της έχει αντέξει σχεδόν 50 χρόνια – σε λίγο 50 χρόνια – ως κόμμα εξουσίας, ως μεγάλη παράταξη. Γιατί; Γιατί σέβεται κάθε άποψη, την ακούει, δεν είναι δογματική και πάντοτε προσπαθεί…
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ωραία, εμείς κρατάμε ότι ό, τι είπε ο Πρωθυπουργός θα γίνει.
Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Ακριβώς.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Το κρατάμε αυτό και θα δούμε και πως θα γίνει.
Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Και να δούμε το χρόνο.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Πάμε στο άλλο μεγάλο θέμα και θα συνδεθούμε με την Κρήτη και θα συναντήσουμε τον κ. Ανθουλάκη, αντιπρόεδρο της Ένωσης Αστυνομικών Υπαλλήλων Ν. Ηρακλείου για να δούμε τι έγινε με τα παιδιά αυτά στο σχολείο, που βρέθηκαν σε πολύ άσχημη κατάσταση μέσα στις τουαλέτες του σχολείου, γιατί είχαν κάνει χρήση από στικάκια νικοτίνης. Να πάρουμε τις πρώτες πληροφορίες από τον κ. Ανθουλάκη.
(Ακολουθεί συνέντευξη με τον αντιπρόεδρο της Ένωσης Αστυνομικών Υπαλλήλων Ν. Ηρακλείου)
Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Εγώ, εδώ, άκουσα με πολύ μεγάλη προσοχή. Εντάξει, υπάρχει το σκέλος της υπόθεσης αυτής καθ’ αυτής. Εδώ είναι ένα κομμάτι, όπως πολύ σωστά εντοπίσατε, γιατί βρέθηκαν αυτά στα χέρια των παιδιών και φαντάζομαι ότι αυτός ο οποίος τα έδωσε – φαίνονταν ότι ήταν ανήλικοι – πρώτον έπρεπε να ρωτήσει και δεύτερον εφόσον – ήταν de facto – φαινόταν δεν έπρεπε να τα δώσει. Είτε είναι φαρμακοποιός, είτε είναι περιπτεράς. Και αυτό είναι στο πλαίσιο της διερεύνησης, σίγουρα, του Εισαγγελέα. Το άλλο που πρέπει να πούμε είναι ότι μέσα από αυτή την περιγραφή προκύπτουν κάποια πράγματα. Το ένα είναι ότι τρέχει το έγκλημα, οφείλουμε να τρέχουμε και εμείς πιο γρήγορα. Και όπως πολύ σωστά και εύστοχα είπε ο αντιπρόεδρος της Ένωσης Αστυνομικών Υπαλλήλων, προσπαθούμε να τρέχουμε και κυρίως εκείνοι, που κάνουν υπεράνθρωπες προσπάθειες στη συντριπτική τους πλειοψηφία.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Που δεν φτάνουν πολλές φορές κ. Μαρινάκη, να το λέμε και αυτό, είναι λίγοι.
Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Εδώ, αυτό που θέλω να πω εγώ, εκπροσωπώντας την Κυβέρνηση είναι ότι γίνονται δύο πράγματα ταυτόχρονα. Το ένα είναι να στηρίξουμε την Αστυνομία στην πράξη και όχι στα λόγια και όχι να την «πυροβολάμε» a priori γιατί μπορεί κάποιες μειοψηφικές συμπεριφορές να αδικούν τη συνολική υπερπροσπάθεια των Ελλήνων Αστυνομικών. Πως το κάνουμε αυτό; Με το να αυξάνεται το προσωπικό στα Αστυνομικά Τμήματα από διάφορες άλλες Υπηρεσίες. Κάτι το οποίο εγώ το εντόπισα ως Γραμματέας του κόμματος σε επισκέψεις σε όλη την Ελλάδα και σταδιακά αρχίζει να αίρεται αυτή η στρέβλωση και κυρίως στο Λεκανοπέδιο και με ειδικές Υπηρεσίας. Δηλαδή, έχουμε, επιτέλους μετά από χρόνια -από την προηγούμενη τετραετία ξεκίνησε- ειδικά διαμορφωμένα τμήματα για καταγγελίες για ενδοοικογενειακή βία, έχουμε ειδικές ομάδες ακόμα πιο οργανωμένες γι’ αυτά τα εγκλήματα…
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ναι, αλλά βλέπετε ότι δεν φτάνουν αυτά.
Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Προσέξτε, όποιος πάει και πει ότι με μια κίνηση, παράδειγμα μια σειρά κινήσεων στην Αστυνομία ή μια σειρά πρωτοβουλιών στον Ποινικό Κώδικα τις οποίες δεν προλαβαίνω να αναλύσω, αλλά νομίζω ότι είναι τομή αυτές οι πρωτοβουλίες και για ζητήματα αναστολών και για ζητήματα αυστηροποίησης ποινών και για ζητήματα αντιμετώπισης της καθυστέρησης στη Δικαιοσύνη. Όλα αυτά είναι σημαντικές κινήσεις, που όλες έχουν βασικά την αξία τους για να μειώσουν τις συνέπειες από φαινόμενα τα οποία τα βλέπουμε χρόνια. Σημασία έχει να μην κλείνουμε τα μάτια μας και να κάνουμε όσα γίνεται περισσότερα.