ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ: Π. Ανανιάδης: « Στόχος να έχουν καλυφθεί όλα τα κενά εκπαιδευτικών στα σχολεία την επομένη του αγιασμού»

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ: Στόχος να έχουν καλυφθεί όλα τα κενά εκπαιδευτικών στα σχολεία την επομένη του αγιασμού, λέει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης Κ. Μακεδονίας, Π. Ανανιάδης

Σε πλήρη ετοιμότητα για την υποδοχή 246.846 μαθητών είναι το σύνολο των 2.527 σχολικών μονάδων στην Κεντρική Μακεδονία, ενόψει του πρώτου κουδουνιού για τη νέα σχολική χρονιά, τη Δευτέρα 11 Σεπτεμβρίου, διαβεβαίωσε ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης, Παναγιώτης Ανανιάδης, σε συνέντευξη που παραχώρησε στο Αθηναϊκό Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων (ΑΠΕ-ΜΠΕ).

«Όλα τα βιβλία ήδη βρίσκονται στις αποθήκες, εδώ και μέρες, και θα μοιραστούν κανονικά σε όλους τους μαθητές. Παράλληλα, βρισκόμαστε σε συνεννόηση με όλους τους δήμους, ώστε να μην υπάρξουν προβλήματα στην καθαριότητα», επισήμανε, προσθέτοντας ότι στα σχολεία βρίσκονται ήδη και οι νέοι διευθυντές, που επιλέχθηκαν πρόσφατα μέσα από την νέα διαδικασία, η οποία, όπως διευκρίνισε, «κύλησε ομαλά».

«Στόχος την επομένη του αγιασμού να έχουν καλυφθεί τα κενά εκπαιδευτικών»

Σε ό,τι αφορά τα κενά εκπαιδευτικών, που θα πρέπει να καλυφθούν, ο κ. Ανανιάδης ανέφερε πως «η σωστή κατανομή του εκπαιδευτικού προσωπικού που έχει πραγματοποιηθεί τα προηγούμενα χρόνια στην Κεντρική Μακεδονία είχε ως αποτέλεσμα να μην υπάρχουν πολλά κενά στις σχολικές μονάδες».

«Στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση υπήρχαν περίπου 900 κενά σε δασκάλους και ειδικότητες, στη δευτεροβάθμια υπήρχαν περίπου 700 κενά γενικής και ειδικής αγωγής», σημείωσε, εξηγώντας ότι «όλη αυτή την εβδομάδα που διανύουμε υπάρχει ροή προσλήψεων αναπληρωτών στις ειδικότητες που χρειάζεται, όπως επίσης και στην ειδική αγωγή, ώστε από την επόμενη μέρα του αγιασμού στις σχολικές μονάδες να έχουν καλυφθεί όλα τα κενά και να λειτουργήσουν όλα τα σχολεία με πλήρες ωράριο».

Π. Ανανιάδης
Ο κος Π. Ανανιάδης

Σημειώνεται ότι στην Κεντρική Μακεδονία, στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, λειτουργούν 1.923 σχολικές μονάδες με 135.130 μαθητές, όπου διδάσκουν 13.000 εκπαιδευτικοί. Αντίστοιχα, στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, λειτουργούν 603 σχολικές μονάδες, με τον αριθμό των μαθητών να υπολογίζεται σε 111.716 και των εκπαιδευτικών σε 12.000.

Ο περιφερειακός διευθυντής γνωστοποίησε πως για την κάλυψη των κενών μέσα από τους αναπληρωτές ήδη έχουν προσληφθεί περίπου 380 δάσκαλοι και εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση και περισσότεροι από 400 εκπαιδευτικοί στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Διαβεβαίωσε, δε, ότι η επέκταση του ολοήμερου προγράμματος και στα ολιγοθέσια σχολεία δεν θα δημιουργήσει πρόσθετα κενά, «διότι θα καλυφθούν αυτόματα με τις προσλήψεις των αναπληρωτών».

Από το υπουργείο Παιδείας ανακοινώθηκε πως «ιδιαίτερη προτεραιότητα δόθηκε φέτος, για δεύτερη συνεχή χρονιά, στην στελέχωση και την κάλυψη όλων των αναγκών στα σχολεία Ειδικής Αγωγής και όπου φοιτούν μαθητές με αναπηρία και ειδικές μαθησιακές ανάγκες».  «Τα τελευταία χρόνια έχουν πραγματοποιηθεί αρκετές προσλήψεις εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής, προκειμένου τα σχολεία αυτά να λειτουργούν όσο το δυνατόν πιο απρόσκοπτα. Ειδικότερα στην ειδική αγωγή φέτος, ήδη βρίσκονται σε εξέλιξη 425 προσλήψεις Ειδικού Εκπαιδευτικού και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού και αναμένονται και άλλες το επόμενο διάστημα», σημείωσε ο κ. Ανανιάδης.

«Τείνει να μηδενιστεί το ποσοστό των σχολείων σε διπλή βάρδια»

Σε ό,τι αφορά το πρόβλημα της σχολικής στέγης ο περιφερειακός διευθυντής Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας παρατήρησε πως «τα τελευταία χρόνια έχει υπάρξει σημαντική βελτίωση της κατάστασης των σχολικών υποδομών, όμως, το πρόβλημα της σχολικής στέγης παραμένει οξύ σε ορισμένες περιοχές της Περιφερειακής Ενότητας Θεσσαλονίκης, διότι η υπάρχουσα υποδομή δεν καλύπτει τις διαρκώς αυξανόμενες ανάγκες».

«Το ποσοστό των σχολείων που λειτουργούν σε διπλή βάρδια τείνει να μηδενιστεί», υπογράμμισε, σημειώνοντας, ωστόσο, ότι «εξακολουθεί να υφίσταται πρόβλημα σχολικής στέγης (έλλειψη αιθουσών και γενικότερα σχολικών υποδομών) σε ορισμένες περιπτώσεις».

«Το πρόβλημα εμφανίζεται εντονότερο κυρίως σε περιοχές του Νομού Θεσσαλονίκης, στις οποίες υπάρχει μεγάλη οικιστική ανάπτυξη και συνακόλουθη αύξηση του μαθητικού πληθυσμού. Χαρακτηριστικά παραδείγματα αποτελούν στη Δυτική Θεσσαλονίκη ο Εύοσμος, η Πολίχνη, η Σταυρούπολη, τα Πεύκα κ.λπ. Στην Ανατολική Θεσσαλονίκη, οι δήμοι Πυλαίας-Πανοράματος-Χορτιάτη, Θερμαϊκού, Θέρμης», διευκρίνισε.

«Τέλη Σεπτεμβρίου οι τελικές ανακοινώσεις για το νέο Λύκειο»

Ερωτηθείς για τις αλλαγές, με τις οποίες θα βρεθούν φέτος αντιμέτωποι οι μαθητές ο κ.  Ανανιάδης ανέφερε πως «μετά από 19 χρόνια, Νηπιαγωγεία και Δημοτικά απέκτησαν από πέρυσι έναν νέο τρόπο οργάνωσης και λειτουργίας και οι αλλαγές αυτές σηματοδοτούν μία νέα εποχή για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, διότι απεικονίζουν την οργάνωση και λειτουργία ενός σύγχρονου σχολείου προσαρμοσμένου στις νέες κοινωνικές και εκπαιδευτικές ανάγκες».

Σε ό,τι αφορά τις υπό διαμόρφωση αλλαγές στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση ο κ. Ανανιάδης εξέφρασε τη βεβαιότητα ότι «θα υπάρξουν ριζικές αλλαγές στη δομή του Λυκείου», ενώ γνωστοποίησε ότι «οι τελικές ανακοινώσεις υπολογίζεται ότι θα υπάρξουν μέχρι τα τέλη Σεπτεμβρίου».

«Το νέο σύστημα πρόσβασης στα Πανεπιστήμια θα προκύπτει αυτομάτως από τη νέα δομή του Λυκείου. Η εισαγωγή των υποψηφίων στα ΑΕΙ, θα γίνεται με το Γενικό Μέσο όρο βαθμολογίας που θα προκύπτει κατά ένα μεγάλο ποσοστό από τις Εξετάσεις και κατά ένα πολύ μικρό ποσοστό από το βαθμό του Απολυτηρίου. Ακόμη δεν έχει οριστικοποιηθεί η αναλογία των ποσοστών απολυτηρίου και εξετάσεων.  Πλέον οι εξετάσεις θα είναι Περιφερειακές ή άλλου τύπου στη Γ Λυκείου σε συγκεκριμένα μαθήματα. Στόχος είναι  οι εξετάσεις περιφερειακού ή άλλου τύπου να καταργηθούν στην επόμενη πενταετία και οι οι υποψήφιοι να εισάγονται με τον βαθμό του Απολυτηρίου. Όταν καταργηθούν αυτές οι εξετάσεις   το  πρώτο έτος στα ΑΕΙ θα είναι έτος προπαρασκευαστικό. Δηλαδή, θα προσανατολίζει τους φοιτητές ποια ειδικότητα επιθυμούν να σπουδάσουν. Αυτά σε γενικές γραμμές», ανέφερε ο περιφερειακός διευθυντής.

Σημείωσε, τέλος, ότι στο πλαίσιο της προσπάθειας να αναβαθμιστεί η επαγγελματική εκπαίδευση στη χώρα μας και να καταστεί αξιόπιστη επιλογή για τους μαθητές, σχεδιάζεται ο εκσυγχρονισμός του  τρόπου οργάνωσης όλου του δικτύου των σχολικών μονάδων με τη βοήθεια της τεχνολογίας. «Ο έγκαιρος σχηματισμός τμημάτων θα επιτρέψει την έγκαιρη κάλυψη των αναγκών των σχολείων μας σε εκπαιδευτικούς και βιβλία. Παράλληλα, θα συνεχισθεί για δεύτερη χρονιά το πρόγραμμα Μαθητείας για απόφοιτους του ΕΠΑΛ με περισσότερες ειδικότητες σε φορείς δημόσιους και ιδιωτικούς, όπου οι απόφοιτοι θα εκπαιδευτούν πρακτικά στην ειδικότητά τους στο χώρο εργασίας με αμοιβή, ασφάλιση και προϋπηρεσία. Οι απόφοιτοι της Μαθητείας μετά από εξετάσεις λαμβάνουν πιστοποιητικό επιπέδου», σημείωσε.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

 

Προηγούμενο άρθροΘεσσαλονίκη: Χάραξη εθνικού στρατηγικού σχεδιασμού για το ακτινίδιο. Οργάνωση ζήτησε ο Β. Αποστόλου
Επόμενο άρθροΠλατύ: Μέγας εσπερινός και λιτανεία ιερής εικόνας Γεννήσεως της Θεοτόκου – βίντεο – φωτο