Συνεχίζεται, για 4η χρονιά, ο ψηφιακός διαγωνισμός «Λέμε ΟΧΙ στον Σχολικό Εκφοβισμό», ο οποίος πραγματοποιείται και εφέτος από τις 19 Σεπτεμβρίου στα Δημοτικά σχολεία και Γυμνάσια όλης της χώρας.
Οι μαθητές ηλικίας μεταξύ 10 και 15 ετών, με τη βοήθεια των εκπαιδευτικών, καλούνται να σχηματίσουν ομάδες 2 έως 5 ατόμων και να δημιουργήσουν είτε ένα βίντεο διάρκειας 3 με 5 λεπτών, είτε μια παρουσίαση σε μορφή powerpoint, όπου θα αναπτύσσουν τη δική τους άποψη σχετικά με το φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού. Στόχος είναι να επικοινωνήσουν το δικό τους μήνυμα υπέρ της ισότητας.
Το πρόγραμμα είναι αποτέλεσμα της συνεργασίας του British Council και του Διεθνούς Κέντρου Ολυμπιακής Εκεχειρίας και τελεί υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων. Στο πρόγραμμα συνεισφέρει ο Σύλλογος Ελλήνων Ολυμπιονικών.
Το κάθε σχολείο μπορεί να συμμετάσχει με παραπάνω από μία ομάδες, ενώ η προθεσμία για την υποβολή του περιεχομένου λήγει στις 5 Δεκεμβρίου του τρέχοντος έτους. Οι νικήτριες ομάδες θα κερδίσουν δώρα τόσο για τα ίδια τα μέλη όσο και για το σχολείο τους, μεταξύ των οποίων και μια ψηφιακή τάξη.
Οι υποψήφιοι μπορούν να υποβάλουν τα βίντεο ή τις παρουσιάσεις τους ηλεκτρονικά στη διεύθυνση https://respect-diversity.org/index.php/el/ .
Αυτή τη χρονιά στο διαγωνισμό θα δοθεί ιδιαίτερη έμφαση στο φαινόμενο του διαδικτυακού εκφοβισμού, ο οποίος σαν έννοια μπορεί να οριστεί ως τη χρήση των τεχνολογιών πληροφορικής και επικοινωνιών με σκοπό να παρενοχλήσει κάποιον. Ο διαδικτυακός εκφοβισμός μπορεί να θεωρηθεί ως μια επέκταση του κατ’ ιδίαν εκφοβισμού μέσω της τεχνολογίας. Ωστόσο, η διαδικτυακή παρενόχληση διαφέρει σε αρκετά σημεία από άλλα είδη εκφοβισμού όπως για παράδειγμα η εισβολή στο σπίτι/προσωπικό χώρο και η δυσκολία στον έλεγχο των ηλεκτρονικών μηνυμάτων που κυκλοφορούν. Οι ομάδες θα έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν θεματική ενότητα από τις παρακάτω αρχές της Ολυμπιακής Εκεχειρίας:
– Σεβασμός στη Διαφορετικότητα
– Ισότητα Ευκαιριών
– Κοινωνική Ένταξη
– Επίλυση Διαφορών
Στόχος του προγράμματος είναι να βοηθήσει τους μαθητές να αναπτύξουν κοινωνικές δεξιότητες, οι οποίες θα συνεισφέρουν στην καταπολέμηση κοινωνικών παθογενειών, όπως ο ρατσισμός και ο σχολικός εκφοβισμός.