Συνεχίζεται η μεγάλη αύξηση της χρήσης καρτών στην Ελλάδα, με τις ανέπαφες πληρωμές να παρουσιάζουν εντυπωσιακή ανάπτυξη

Συνεχίζεται η μεγάλη αύξηση της χρήσης καρτών στην Ελλάδα με τις ανέπαφες πληρωμές να παρουσιάζουν εντυπωσιακή ανάπτυξη. Ειδικότερα, σύμφωνα με στοιχεία που παρουσίασε σήμερα η country manager της Mastercard για Ελλάδα, Κύπρο και Μάλτα, Άσπα Παλημέρη, με αφορμή το ετήσιο Innovation Forum Athens 2018, με θέμα «Empoweringy out o the Digital Economy», που διοργάνωσε η Mastercard.

Ειδικότερα, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Mastercard, ο όγκος συναλλαγών με κάρτα κατέγραψε αύξηση 45% το 2017 (σε σύγκριση με το 2016) ενώ, βάσει στοιχείων της εταιρείας, η μέση αξία συναλλαγής με κάρτα μειώθηκε περίπου κατά 35% (σε σύγκριση με το 2015), αποδεικνύοντας ότι οι Έλληνες έχουν υιοθετήσει πλέον τις ηλεκτρονικές πληρωμές και για τις καθημερινές αγορές χαμηλότερης αξίας.

Αν και τα παραπάνω στοιχεία είναι ενθαρρυντικά, υπάρχει ακόμα σημαντικό περιθώριο για περαιτέρω ανάπτυξη των ηλεκτρονικών πληρωμών, σύμφωνα με τη Mastercard. Η Ελλάδα βρίσκεται αρκετά χαμηλά σε σχέση με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο στο ποσοστό όγκου συναλλαγών με κάρτα ως μέρος του συνολικού ΑΕΠ της χώρας -παρά τη σημαντική αύξηση που κατέγραψε η αναλογία αυτή το 2017 (10% του ΑΕΠ σε όρους 2016), ενώ το 2015 βρισκόταν σχεδόν στο ¼ άλλων Ευρωπαϊκών χωρών.

Για τα τερματικά αποδοχής καρτών αναφέρθηκε ότι ξεπερνούν πλέον σε αριθμό τα 650.000 σε σχέση με τα μόλις 219.000 το 2015. Επσιημάνθηκε, ωστόσο, ότι σημαντικός αριθμός POS παραμένει ουσιαστικά ανενεργός. Η κ. Παλημέρη ανέφερε ενδεικτικά τα POS στα διόδια, τα οποία είναι ελάχιστα διαδεδομένα στο ευρύ κοινό με αποτέλεσμα να μη χρησιμοποιούνται. «Είναι ένα καλά φυλαγμένο μυστικό» είπε χαρακτηριστικά.

Στο Forum τέθηκε το θέμα της χαμηλής μέσης χρήσης των τερματικών. Για την αντιμετώπιση αυτής της πραγματικότητας, η Mastercard παρουσίασε της στρατηγική της προσέγγιση για την ολοκληρωμένη εξυπηρέτηση των μικρομεσαίων επιχειρήσεων.

Στον άξονα της ψηφιοποίησης της οικονομίας, που βρίσκεται και στον πυρήνα της δραστηριότητας της Mastercard, το περιβάλλον που έχει δημιουργηθεί στην Ελλάδα αποδεικνύει ότι και η χώρα μας έχει πλέον εισέλθει δυναμικά στην ψηφιακή εποχή. Η εντυπωσιακή αύξηση των ανέπαφων συναλλαγών, καθώς και η συνεχής ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου αποδεικνύουν ότι ο εμπορικός κόσμος κινείται πλέον σε μία νέα, ψηφιακή πραγματικότητα. Σύμφωνα με τη Mastercard, η Ελλάδα αποτελεί μία από τις πιο ταχέως αναπτυσσόμενες αγορές στις ανέπαφες συναλλαγές, με τα τελευταία στοιχεία να είναι ιδιαίτερα εντυπωσιακά: 58% των συναλλαγών με κάρτα στον φυσικό κόσμο πραγματοποιούνται πλέον ανέπαφα, καταγράφοντας αύξηση υψηλότερη από 180%, τον τελευταίο χρόνο (σε σύγκριση με τον Μάρτιο 2017).

Η Mastercard επισήμανε ότι η δυναμική αυτή πρέπει να αξιοποιηθεί ευρέως στην ενεργοποίησητη της δυνατότητας ανέπαφων συναλλαγών μέσω κινητού τηλεφώνου, όπως ήδη υλοποίησε και παρουσίασε στην ελληνική αγορά η AlphaBank, μέσω του ψηφιακού της πορτοφολιού my Alphawallet.

Κλείνοντας, στην ειδική θεματική ενότητα που αφορά στον συνεχώς εξελισσόμενο κόσμο του E-Commerce, ενδιαφέρουσα ήταν η τοποθέτηση του Vice President, Business Development, CEE Mastercard, Gabriel Ghita. Σύμφωνα με την εταιρεία, το ηλεκτρονικό λιανεμπόριο φαίνεται να καταγράφει διψήφια αύξηση στην Ελλάδα, όπως και στον υπόλοιπο κόσμο, με τους καταναλωτές να γίνονται όλο και πιο απαιτητικοί. Στο πλαίσιο αυτό, η Mastercard παρουσίασε την ψηφιακή της στρατηγική αλλά και τα εργαλεία που έχει αναπτύξει και προσφέρει στους συνεργάτες της, ώστε αυτοί να παρέχουν με τη σειρά τους την καλύτερη δυνατή εμπειρία στους πελάτες τους -μέσω κάθε καναλιού και κάθε συσκευής- διασφαλίζονατς παράλληλα την ασφάλεια, τη διαφάνεια, αλλά και την ιδιωτικότητα.

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ
Προηγούμενο άρθροΚαμία αλλαγή στα τέλη κυκλοφορίας οχημάτων ξεκαθαρίζει το υπουργείο Οικονομικών
Επόμενο άρθροΗ χοληστερίνη του εγκεφάλου μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο για Αλτσχάιμερ, σύμφωνα με νέα έρευναα