Συνάντηση με εκπροσώπους της Γενικής Πανελλαδικής Ομοσπονδίας Επιχειρήσεων Τουρισμού (ΓΕ.Π.Ο.Ε.Τ.) πραγματοποίησαν στα γραφεία της Κ.Ο. του Κινήματος Αλλαγής στη Βουλή, ο Υπεύθυνος του Τομέα Υποδομών και Μεταφορών και Βουλευτής Άρτας, κ. Χρηστός Γκόκας, ο Βουλευτής Ηρακλείου, κ. Βασίλης Κεγκέρογλου, ο Γραμματέας του Τομέα Οικονομικών, κ. Γιάννης Κουτσούκος, ο Γραμματέας του Τομέα Μεταφορών, κ. Κώστας Κόκκορης, η Αναπληρώτρια Γραμματέας του Τομέα Τουρισμού, κα Ολυμπία Λόη και ο Διευθυντής της Κ.Ο., κ. Θανάσης Γλαβίνας.
Από την πλευρά της ΓΕ.Π.Ο.Ε.Τ. συμμετείχαν ο Πρόεδρος, κ. Αριστείδης Μαρίνης, ο Γενικός Γραμματέας, κ. Γιώργος Τσοπανάς, ο Διευθυντής, κ. Σπύρος Καπιτσίνας και το Μέλος, κ. Μανώλης Μπέρκης.
Οι εκπρόσωποι της Ομοσπονδίας ενημέρωσαν τα στελέχη του Κινήματος Αλλαγής για τη δραματική κατάσταση, στην οποία έχουν περιέλθει οι επιχειρήσεις των τουριστικών λεωφορείων και των τουριστικών γραφείων, λόγω της υγειονομικής κρίσης, μετά και την οικονομική κρίση που είχε προηγηθεί, με αποτέλεσμα η ανάγκη για ουσιαστική στήριξη να είναι επιτακτική, για να μπορέσει ο κλάδος τους να επιβιώσει. Ενώ έχουν προστεθεί και οι επιπλέον συνέπειες της ενεργειακής κρίσης, αλλά και των γεωπολιτικών αναταραχών που είναι σε εξέλιξη.
Τόνισαν ότι η τιμή των καυσίμων είναι απαγορευτική για τον κλάδο τους και τα τελευταία μέτρα που εξαγγέλθηκαν από την Κυβέρνηση καλύπτουν μόνο το 5% του κόστους των αυξήσεών τους, γι’ αυτό και ζητούν την επιδότησή τους, όπως γίνεται και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Όπως επίσης ζητούν τη μείωση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης, καθώς και τη διατήρηση των χαμηλών συντελεστών Φ.Π.Α. και τη μείωσή του στο 13% για τα τουριστικά πακέτα. Ενώ πρότειναν και σειρά άλλων μέτρων ενίσχυσης των επιχειρήσεών τους ανάλογων με άλλους πληττόμενους κλάδους.
Επίσης επεσήμαναν ότι τα χρέη που έχουν προς το Δημόσιο, από φορολογικές και ασφαλιστικές εισφορές, έχουν συσσωρευθεί μαζί με τους τόκους και τις προσαυξήσεις των δύο τελευταίων ετών από προηγούμενες ρυθμίσεις που χάθηκαν και πλέον είναι αδύνατη η αποπληρωμή τους. Γι΄ αυτό ζητούν νέες ρυθμίσεις 120 δόσεων με διαγραφή τόκων και προσαυξήσεων, με έναρξη αποπληρωμής το 2023.
Παράλληλα εξέφρασαν τη δυσαρέσκειά τους για τον αποκλεισμό των επιχειρήσεών τους από το νέο Αναπτυξιακό Νόμο, καθώς τα τελευταία χρόνια δεν έχουν ενταχθεί σε κανένα επενδυτικό σχέδιο και ο στόλος των τουριστικών λεωφορείων είναι ήδη γερασμένος. Γι’ αυτό το λόγο αίτημά τους αφορά στην ένταξη του κλάδου τους σε αντίστοιχα προγράμματα, ώστε να μπορέσουν να αντικαταστήσουν τα λεωφορεία τους και να δημιουργηθούν σύγχρονες εγκαταστάσεις στάθμευσης των τουριστικών λεωφορείων. Όπως επίσης πρότειναν μέτρα στήριξης της απασχόλησης στον κλάδο και ιδιαίτερα για τους οδηγούς.
Επιπλέον αναφέρθηκαν στο θεσμικό πλαίσιο λειτουργία του κλάδου των Μεταφορών και υπογράμμισαν τη μεγάλη καθυστέρηση εφαρμογής του Ευρωπαϊκού Κανονισμού 1370/2007 περί Δημόσιων Επιβατικών Μεταφορών. Ζήτησαν την παρουσίαση και κατάθεση σχετικού Νομοσχεδίου προς διαβούλευση, ώστε να αποφευχθούν φαινόμενα αθέμιτου ανταγωνισμού και αποκλεισμών.
Από την πλευρά τους οι εκπρόσωποι του Κινήματος Αλλαγής αναγνωρίζοντας τη συμβολή του κλάδου του Τουρισμού για την πορεία της Οικονομίας μας, δεσμεύτηκαν για τη συνέχιση της στήριξης των επιχειρήσεων των τουριστικών λεωφορείων και των τουριστικών γραφείων. Με σκοπό να συνειδητοποιήσει η Κυβέρνηση ότι για να συνεχίσει ο Τουρισμός να αποφέρει σημαντικά έσοδα στη χώρα, θα πρέπει να ενισχυθεί οικονομικά ο κλάδος, να υπάρξουν μέτρα στήριξης για την επιβίωσή του, προγράμματα για επενδύσεις εκσυγχρονισμού των εν λόγω επιχειρήσεων και συμμετοχή όλων στο διάλογο για τη διαμόρφωση του νέου θεσμικού πλαισίου λειτουργίας του Τομέα των Δημόσιων και Επιβατικών μεταφορών.