Σοβαρές ανησυχίες εκφράζουν πολίτες και φορείς στην Ραφήνα με αφορμή την Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΣΜΠΕ) του MastePlan του Οργανισμού Λιμένος Ραφήνας που τέθηκε.σε δημόσια διαβούλευση.
Οι προβληματισμοί αυτοί αφορούν την φέρουσα ικανότητα της πόλης της Ραφήνας να ανταπεξέλθει στη γιγάντωση του λιμανιού, δυσανάλογα με το επίπεδο των υποδομών της πόλης προκαλώντας σημαντικά προβλήματα στην ποιότητα ζωής των κατοίκων καθώς και στο φυσικό περιβάλλον.
Σε κλίμα συνεργασίας ο Βουλευτής Ά Ανατολικής Αττικής Γιώργος Καραμέρος συναντήθηκε στο Δημαρχείο της Ραφήνας με την Δήμαρχο Ραφήνας – Πικερμίου, Δήμητρα Τσεβά – Μήλα προκειμένου να συζητήσουν το πολυ σημαντικό αυτό ζήτημα και να εργαστούν από κοινού σε αυτοδιοικητικό και κοινοβουλευτικό επίπεδο προκειμένου να καταθέσουν προτάσεις ώστε η όποια ανάπτυξη στο λιμάνι να είναι βιώσιμη, να συνοδεύεται από έργα υποδομής στην περιοχή και να προφυλάσσει το φυσικό περιβάλλον.
Τον βουλευτή συνόδευσε το μέλος της οργάνωσης μελών ΣΥΡΙΖΑ Π.Σ κ Θανάσης Χαλιώτης
Ορισμένα κρίσιμα ερωτήματα που προκύπτουν είναι τα εξής:
1. Πως αποσαφηνίζεται ο ρόλος του λιμένα Ραφήνας, στον εθνικό σχεδιασμό; (εμπορικό, επιβατικό, κρουαζιέρα, μικτό κλπ)
2. Υπάρχουν μελέτες, που να εκτιμούν τη δυναμική ανάπτυξης του λιμανιού;
3. Υπάρχει σχεδιασμός για επεκτάσεις και παρεμβάσεις στην χωρητικότητα και λειτουργικότητα του και ποιές;
4. Γνωρίζουμε ποια είναι τα όρια ανάπτυξης του;
5. Υπάρχουν μελέτες και εκτιμήσεις για την ανάπτυξη της τουριστικής ροής επιβατών και οχημάτων;
6. Υπάρχουν μελέτες και σχεδιασμοί σχετικά με την υλοποίηση έργων υποδομής ανάλογα του ρόλου του; Ενδεικτικά: Έργα σύνδεσης με Αεροδρόμιο/ Αττική Οδό/ Προαστιακό /Σιδηρόδρομος/ Μαραθώνος;
Μετά το τέλος της συνάντησης ο κ. Καραμέρος δήλωσε σχετικά:
«Είμαστε υπέρ μιας λελογισμένης, ισόρροπης και βιώσιμης ανάπτυξης για το λιμάνι της Ραφήνας με διαδικασίες που θα σέβονται τον ιστορικό χαρακτήρα της πόλης, το περιβάλλον και τους πολίτες. Η κυβέρνηση όμως εδώ και 5 χρόνια όχι μόνο δεν προχώρησε κανένα έργο υποδομής αλλά πάγωσε και αυτά που είχαν σχεδιαστεί επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ κυρίως ως προς την επέκταση του προαστιακού σιδηρόδρομου»