Στο μικροσκόπιο η πραγματική κατανάλωση των ΙΧ αυτοκινήτων

Ένα στοιχείο που απασχολεί κάθε οδηγό, είναι η πραγματική κατανάλωση του αυτοκινήτου. Κατά την διάρκεια της διαδικασίας επιλογής του κατάλληλου μοντέλου και της έκδοσης που πρόκειται να αποκτήσει ο υποψήφιος αγοραστής, το κριτήριο της κατανάλωσης καυσίμου παίζει καθοριστικό ρόλο, γιατί σε μεγάλο βαθμό καθορίζει το τελικό ετήσιο κόστος χρήσης του οχήματος.

Μέχρι τώρα, οι εργοστασιακές μετρήσεις για την κατανάλωση του καυσίμου απείχαν από την πραγματική κατανάλωση, γιατί οι μετρήσεις του κατασκευαστή γίνονται σε ιδανικές συνθήκες κίνησης και σε προστατευμένο περιβάλλον. Ουσιαστικά, κανένα αυτοκίνητο δεν καταναλώνει την ποσότητα καυσίμου που ανακοινώνει ο κατασκευαστής, μόλις κυκλοφορήσει στο δημόσιο οδικό δίκτυο. Συχνά, οι αποκλίσεις κυμαίνονται γύρω στο 15-20% ενώ αν ο οδηγός εξαντλήσει τα όρια του αυτοκινήτου ενδέχεται η αύξηση στην κατανάλωση να ξεπεράσει και το 50%, σε σχέση με την εργοστασιακή μέτρηση.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες μετά από την πίεση των οδηγών και οργανώσεων που έχουν σαν αποστολή της προστασία του περιβάλλοντος, αναγκάστηκαν να αναθεωρήσουν όλη την διαδικασία μέτρησης της κατανάλωσης καυσίμων και να ανακοινώνουν τεχνικά χαρακτηριστικά τα οποία είναι πιο κοντά στη πραγματικότητα.

Η Opel, σε ένα ειδικά σχεδιασμένο χώρο στον ιστότοπο της (opel.gr/tools/wltp-drivingcyle-fuelconsumption.html), δημοσιεύει τιμές οι οποίες μετρήθηκαν στον πιο ρεαλιστικό κύκλο δοκιμών WLTP (Worldwide Harmonized Light Duty Vehicles Test Procedure) σε αντιπαραβολή με τα τρέχοντα, επίσημα αποτελέσματα κατανάλωσης του κύκλου NEDC (New European Driving Cycle). Οι τιμές κατανάλωσης NEDC συνήθως είναι χαμηλότερες αυτών που βασίζονται στον κύκλο WLTP. Οι οδηγοί, επίσης ενημερώνονται για τον κύκλο οδήγησης WLTP και τις συμβουλές οικονομίας καυσίμου. Το website περιλαμβάνει και μία σελίδα με απαντήσεις σε συχνές ερωτήσεις (FAQ).

Ενώ ο ισχύων κύκλος NEDC ορίζει τις τιμές σε κατηγορίες ‘πόλης, εκτός πόλης και μικτού κύκλου’, βάσει ενός θεωρητικού προφίλ οδήγησης, το WLTP χρησιμοποιεί ρεαλιστικά οδηγικά προφίλ από μία παγκόσμια στατιστική έρευνα. Ο κύκλος οδήγησης WLTP υποδιαιρείται σε τέσσερες ενότητες με διαφορετικές μέσες ταχύτητες: χαμηλή, μεσαία, υψηλή και πολύ υψηλή. Κάθε ενότητα περιέχει μία ποικιλία οδηγικών φάσεων, φάσεις σταματήματος, επιτάχυνσης και φρεναρίσματος που αντιπροσωπεύουν καθημερινά προφίλ οδήγησης.

Οι τιμές που δημοσιεύει η Opel ορίζονται ως εξής: Κάθε συνδυασμός κινητήρα/κιβωτίου δοκιμάζεται με τον πιο οικονομικό και τον πιο ενεργοβόρο εξοπλισμό οχήματος. Η χαμηλότερη κατανάλωση αντιπροσωπεύει τη χαμηλότερη μέτρηση από τις τέσσερις φάσεις του κύκλου WLTP, χρησιμοποιώντας την κατανάλωση ενός οχήματος με τον πιο οικονομικό εξοπλισμό του σχετικού συνδυασμού κινητήρα και κιβωτίου. Η πάνω τιμή αντιπροσωπεύει την υψηλότερη μέτρηση των τεσσάρων φάσεων WLTP, και προέρχεται από την αντίστοιχη κατανάλωση του οχήματος με τον πιο ενεργοβόρο εξοπλισμό.

Ο κύκλος WLTP γνωρίζει ευρεία αποδοχή από τη βιομηχανία και έχει εξελιχθεί υπό τις οδηγίες της UNECE (United Nations Economic Commission for Europe) – Παγκόσμιο Φόρουμ για την Εναρμόνιση των Κανονισμών Οχημάτων – ώστε να είναι πιο αντιπροσωπευτικοί των καθημερινών συνθηκών κυκλοφορίας. Τα δεδομένα που προκύπτουν είναι συγκρίσιμα σε όλο τον κόσμο, ενώ οι τιμές NEDC ισχύουν μόνο για την Ευρώπη. Σύμφωνα με σχέδια της Ε.Ε., ο ισχύων, επίσημος “New European Driving Cycle” (NEDC) θα αντικατασταθεί το 2017 με τον πιο σύγχρονο WLTP.

Συγκριτικά με το NEDC, η δοκιμή WLTP αποτυπώνει με μεγαλύτερη συνέπεια την κατανάλωση σε αληθινές συνθήκες κυκλοφορίας. Ο κύκλος βασίζεται σε αυστηρές διαδικασίες δοκιμών που λαμβάνουν υπόψη πιο ρεαλιστικά προφίλ οδήγησης και θερμοκρασιών περιβάλλοντος. Καθώς διεξάγονται σε εργαστηριακές συνθήκες για να προσδιορίζεται ένα παγκόσμια εναρμονισμένο πρότυπο, οι παράμετροι δοκιμών περιλαμβάνουν μεγαλύτερες αποστάσεις, υψηλότερες μέσες και μέγιστες ταχύτητες, μικρότερα διαστήματα ακινητοποίησης και περισσότερο φρενάρισμα και επιτάχυνση. Για παράδειγμα, η απόσταση που καλύπτεται στον κύκλο WLTP είναι 23 χλμ. (11 χλμ. στο NEDC), τα διαστήματα ακινητοποίησης έχουν ποσοστό μόλις 13% (25%) και η τελική ταχύτητα είναι 130 χλμ./ώρα (120 χλμ./ώρα).

Η κατανάλωση μικτού κύκλου στον κύκλο NEDC του πεντάθυρου Astra hatchback, για παράδειγμα, με κινητήρα 1.4 ECOTEC Direct Injection Turbo 150 ίππων, εξάρι μηχανικό κιβώτιο και σύστημα start/stop, είναι 5,1- 4,9 λίτρα /100 χλμ. και εκπομπές CO2 117-114 γραμ./χλμ.

Το φάσμα τιμών κατανάλωσης που βασίζεται στον κύκλο WLTP του ιδίου μοντέλου, μετρημένο σύμφωνα με τα παραπάνω, είναι 8,5- 5 λίτρα/100 χλμ. Με τον 1.6 CDTI ντίζελ 110 ίππων, εξάρι μηχανικό κιβώτιο και σύστημα start/stop, η κατανάλωση του Astra hatchback είναι 3,4-3,3 λίτρα/100 χλμ.(91-88 γραμ. CO2/χλμ.) στο μικτό κύκλο NEDC.

Το φάσμα τιμών κατανάλωσης που βασίζεται στον κύκλο WLTP του ιδίου μοντέλου, μετρημένο σύμφωνα με τα παραπάνω είναι 5,7- 4,2 λιτρα/100 χλμ. Ενώ τα αποτελέσματα που βασίζονται στον κύκλο WLTP είναι πιο αντιπροσωπευτικά των πραγματικών, καθημερινών συνθηκών οδήγησης σε σχέση με τις τιμές NEDC. Η Opel, είναι η πρώτη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία που ανακοίνωσε τις νέες τιμές κατανάλωσης καυσίμου.

 

Προηγούμενο άρθροΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟΣ Πλατάνου: Μια 11άδα ανανεώσεις!
Επόμενο άρθροΑλεξάνδρεια :Συνέλευση έκτακτων εργαζομένων ΕΒΖ “Η Ενότητα “