Μια έξυπνη εφαρμογή θα έχουν στα κινητά τους τηλεφώνα εντός του Ιανουαρίου όλοι καταναλωτές προκειμένου να γνωρίζουν μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα πόσο κοστίζουν δεκάδες προϊόντα που πωλούνται στα σούπερ και μάλιστα στην περιοχή που βρίσκονται.
Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες το υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων μέσω της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου και Καταναλωτή θα δημιουργήσει το αμέσως επόμενο διάστημα ένα application, το e-καταναλώτής μέσω του οποίου οι καταναλωτές που θα το ενεργοποιήσουν, θα «εντοπίζονται» και θα ενημερώνονται για τις τιμές των σούπερ μάρκετ στην περιοχή που βρίσκονται, ανά πάσα ώρα και στιγμή.
Η εφαρμογή e-καταναλωτής θα αντικαταστήσει ουσιαστικά το Παρατηρητήριο Τιμών και θα προσφέρει μια σειρά από υπηρεσίες με στόχο την πληρέστερη ενημέρωση των πολιτών σε καταναλωτικά θέματα. Έτσι για παράδειγμα κάποιος καταναλωτής μέσω της εφαρμογής θα μπορεί να αναζητεί πόσο κάνει ένα λίτρο γάλα ή ένα πακέτο μακαρόνια. Στην οθόνη του κινητού του θα εμφανίζονται οι τιμές των προϊόντων που πωλούνται στα σούπερ μάρκετ της γειτονιάς του. Με αυτόν τον τρόπο οι καταναλωτές θα μπορούν να επισκέπτονται το σούπερ μάρκετ που πουλάει το συγκεκριμένο προϊόν στην πιο φθηνή τιμή, εξοικονομώντας χρήματα αλλά και πολύτιμο χρόνο που θα χρειάζονταν για να εντοπίσουν τα προϊόντα που θέλουν να αγοράσουν. Η εφαρμογή θα περιλαμβάνει μια ευρεία γκάμα προϊόντων η οποία θα εμπλουτίζεται συνέχεια έτσι ώστε να καλύπτει τις ανάγκες όλων των νοικοκυριών.
Η αρχή θα γίνει εντός Ιανουαρίου με τις τιμές των προϊόντων που πωλούνται στα σούπερ μάρκετ, ωστόσο στη συνέχεια θα επεκταθεί και στα πρατήρια καυσίμων. Σύμφωνα με πληροφορίες της «R» οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ δεν θα είναι υποχρεωμένες να καταχωρούν τις τιμές των προϊόντων τους, ωστόσο υπάρχει δέσμευση από τις περισσότερες και μια άτυπη συμφωνία με την Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Καταναλωτή, προκειμένου να συμβάλλουν όλοι στην καλύτερη εξυπηρέτηση των καταναλωτών.
Πρόκειται για μια πρωτοβουλία του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων με στόχο την ενίσχυση του ανταγωνισμού της αγοράς αγαθών και υπηρεσιών μέσω της ισχυρής εποπτείας και της διαφάνειας στην τιμολογιακή πολιτική.
Στην κατεύθυνση στόχος είναι η ένταση του ανταγωνισμού στο λιανεμπόριο και η μείωση των τιμών μέσω της χρήσης μίας πρωτοποριακής, σύγχρονης, εύχρηστης και ανταποδοτική ψηφιακής πλατφόρμας.
Πρατήρια καυσίμων
Αμέσως μετά την ανάρτηση των τιμών στα τρόφιμα εντός Ιανουαρίου, αναμένεται να καταχωρηθούν και οι τιμές των καυσίμων από εκατοντάδες πρατήρια. Σύμφωνα πάντα με πληροφορίες οι τιμές των καυσίμων αναμένεται να είναι διαθέσιμες στην εφαρμογή της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου και Καταναλωτή μέσα στον Φεβρουάριο. Επίσης, υπάρχουν σκέψεις έτσι ώστε να είναι διαθέσιμες οι τιμές και σε εποχικά προϊόντα όπως είναι για παράδειγμα τα σχολικά.
Στόχος του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων είναι αφενός η ορθότερη ενημέρωση των καταναλωτών αλλά και η αύξηση του ανταγωνισμού με απώτερο στόχο τη μείωση των τιμών σε μια σειρά από προϊόντα που βάζουν σε καθημερινή βάση στο καλάθι τους τα νοικοκυριά. Τιμές, οι οποίες μετά την δεκαετή οικονομική κρίση, όπου τα εισοδήματα συρρικνώθηκαν σε ποσοστό που ξεπερνά το 50% παραμένουν σε υψηλά επίπεδα.