Με τη συμμετοχή της στη Διεθνή Έκθεση Τουρισμού “New York Times Travel Show” στη Νέα Υόρκη (25-27 Ιανουαρίου 2019), όπου παρουσιάστηκε για πρώτη φορά ως τουριστικός προορισμός, η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας ξεκίνησε τις τουριστικές της δράσεις για το 2019.
Η αντιπροσωπεία της Περιφέρειας, με επικεφαλής τον Αντιπεριφερειάρχη Τουρισμού και Πολιτισμού Αλέξανδρο Θάνο, συμμετείχε σε προγραμματισμένες συναντήσεις με επαγγελματίες τουρισμού της Βόρειας Αμερικής, με σκοπό αφενός τη διεύρυνση του δικτύου επαφών και την προβολή της Κεντρικής Μακεδονίας ως προορισμού, αφετέρου την αύξηση της αναγνωρισιμότητάς της ως περιοχής πολλαπλών βιωματικών και αυθεντικών εμπειριών και παροχής ποιοτικών και υψηλών προδιαγραφών προϊόντων.
«Η συμμετοχή της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας στη Διεθνή Έκθεση Τουρισμού “New York Times Travel Show” ήταν μια εξαιρετική ευκαιρία προσέγγισης κορυφαίων διαμορφωτών κοινής γνώμης και τουριστικών πρακτόρων από τις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής, οι οποίοι έχουν τη δυνατότητα να ενημερώσουν και να κατευθύνουν επισκέπτες που ενδιαφέρονται κυρίως για θεματικά τουριστικά προϊόντα, όπως ο πολιτιστικός, ο ιαματικός, ο ορειβατικός, κτλ τουρισμός και ταξιδεύουν καθ’ όλη τα διάρκεια του έτους.
Η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, έχοντας ήδη παγιωθεί ως ένας από τους πλέον αναγνωρίσιμους τουριστικούς προορισμούς σε σημαντικές αγορές κυρίως της Ευρώπης, έχει εντάξει στον στρατηγικό της σχεδιασμό ήδη από το προηγούμενο έτος, την προσέγγιση πιο πιο απαιτητικών αγορών. Διαθέτοντας ολοκληρωμένα τουριστικά θεματικά προϊόντα που μπορούν να υποστηρίξουν την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, αλλά και θεματικά εργαλεία προβολής (χάρτες, οπτικοακουστικό υλικό, εφαρμογές, κτλ) η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας διεκδικεί μερίδιο και από τη μεγάλη αγορά των Η.Π.Α.», σημείωσε ο Αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού και Πολιτισμού Αλέξανδρος Θάνος.
Το πρόγραμμα των συναντήσεων της αντιπροσωπείας της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας συμπεριλάμβανε και επαφές με εκπροσώπους της ελληνικής ομογένειας στη Νέα Υόρκη, όπως με τον πρόεδρο των Ελλήνων της Νέας Υόρκης Πέτρο Γαλατούλα, με τους οποίους διερευνήθηκε η δυνατότητα συνεργασίας για την προβολή της Κεντρικής Μακεδονίας μέσα από το δίκτυο της ομογένειας. Συζητήθηκαν επίσης τρόποι μελλοντικής συνεργασίας, όπως η προβολή μέσω των ελληνικών εφημερίδων των Η.Π.Α. και μέσω θεματικών workshops που θα διοργανωθούν στο άμεσο μέλλον.
Συναντήσεις και επαφές έγιναν και με εκπροσώπους αεροπορικών εταιριών των Η.Π.Α., όπως της DELTA AIRLINES, με τους οποίους συζητήθηκε το ενδεχόμενο απευθείας αεροπορικών συνδέσεων με τη Θεσσαλονίκη, με την ευκαιρία της κατασκευής του νέου αεροδιαδρόμου στο αεροδρόμιο «Μακεδονία». Παράλληλα συζητήθηκαν και οι προοπτικές συνεργασίας της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας με τις αεροπορικές εταιρίες μέσω υπηρεσιών μάρκετινγκ (marketing support).
«Η προσέγγιση νέων αγορών και μάλιστα τόσο απαιτητικών, όπως αυτή των Η.Π.Α., η οποία διαθέτει δυνητικούς επισκέπτες με υψηλό εισόδημα προς κατανάλωση κατά τη διάρκεια των διακοπών τους, απαιτεί σωστή οργάνωση και συντονισμό, ώστε να είμαστε σε θέση να διεκδικήσουμε μέρος του εισερχόμενου τουρισμού από αυτή. Το τελευταίο χρονικό διάστημα δουλεύουμε εντατικά ακριβώς πάνω σε αυτό, οργανώνοντας καταρχήν σωστά το τουριστικό μας προϊόν με τη δημιουργία για παράδειγμα νέων εφαρμογών και οπτικοακουστικού υλικού με έμφαση στις δραστηριότητες και στην απόκτηση αυθεντικών εμπειριών και διευρύνοντας το δίκτυο συνεργασιών μας, ώστε να μπορούμε με αξιώσεις να προσεγγίσουμε μια τόσο μεγάλη αγορά. Αυτή η προσπάθειά μας αποτυπώνεται στις πολύ σημαντικές επιδόσεις του εισερχόμενου τουρισμού της Κεντρικής Μακεδονίας κατά το προηγούμενο έτος. Είχαμε σημαντική αύξηση των ταξιδιωτικών εισπράξεων το πρώτο εννεάμηνο του 2018 κατά 20,3% (2.017 εκατ. ευρώ) και η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας ήταν ξανά πρώτη σε διεθνείς αφίξεις με 6,8 εκατομμύρια επισκέψεις.
Με την ευκαιρία της λειτουργίας του Γραφείου Film Office στην Περιφέρειά μας ήδη από την προηγούμενη χρονιά, το οποίο στελεχώσαμε με προσωπικό και έχουμε προβεί σε ενέργειες οργάνωσης του κινηματογραφικού τουριστικού μας προϊόντος, κατά τη διάρκεια της συμμετοχής μας στη Διεθνή Έκθεση Τουρισμού της Νέας Υόρκης προγραμματίσαμε επίσης συναντήσεις με κινηματογραφικούς παραγωγούς και σκηνοθέτες, με τους οποίους συζητήθηκε η δυνατότητα προσέλκυσης κινηματογραφικών παραγωγών στην Κεντρική Μακεδονία. Τους αναλύσαμε τις νέες συνθήκες στη χώρα μας για τη διευκόλυνση των παραγωγών αυτών μέσω του Cash Rebate που επιστρέφει στην παραγωγή του οπτικοακουστικού έργου, επιχορήγηση ύψους 35% επί των επιλέξιμων δαπανών (κινηματογραφικές ταινίες, τηλεοπτικές σειρές, ντοκιμαντέρ, animation, digital games), αλλά και το φορολογικό κίνητρο του Tax Incentive, με απαλλαγή έως 30% επί του φορολογητέου εισοδήματος για νομικά ή φυσικά πρόσωπα που επενδύουν στην οπτικοακουστική παραγωγή», ανέφερε χαρακτηριστικά ο Αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού και Πολιτισμού Αλέξανδρος Θάνος.
Η Διεθνής Έκθεση Τουρισμού «New York Times Travel Show» στη Νέα Υόρκη, που διοργανώθηκε για 16η φορά φέτος, είναι η μεγαλύτερη τουριστική έκθεση για εμπόρους και καταναλωτές στη Βόρεια Αμερική. Φέτος μάλιστα η Ελλάδα ήταν ασημένιος χορηγός και το περίπτερο της Ελλάδας, στο οποίο συμμετείχε και η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, βρισκόταν σε περίοπτη θέση του εκθεσιακού χώρου, προσελκύοντας περισσότερες επισκέψεις καταναλωτών και επαγγελματιών του τουρισμού.
Το ελληνικό περίπτερο επισκέφτηκε πλήθος κόσμου, δημοσιογράφοι μεγάλων ΜΜΕ, επαγγελματίες τουριστικοί πράκτορες, ελληνικές διπλωματικές αρχές, με επικεφαλής το Γενικό Πρόξενο της Ελλάδας στη Νέα Υόρκη Δρ. Κωνσταντίνο Κούτρα και εκπρόσωποι της ελληνικής ομογένειας. Οι επισκέπτες της έκθεσης ξεπέρασαν τους 30.000, ενώ συμμετείχαν περισσότεροι από 600 εκθέτες από περισσότερες από 150 χώρες.
Σύμφωνα με στατιστικά στοιχεία του Ε.Ο.Τ., την περσινή χρονιά η Ελλάδα ξεπέρασε τους 1.200.000 επισκέπτες από την Αμερική. Οι αφίξεις Αμερικανών επισκεπτών στην Ελλάδα παρουσιάζουν σταθερή αύξηση και οι προοπτικές για το μέλλον είναι εξαιρετικές. Οι Αμερικανοί δαπανούν περισσότερα χρήματα για διακοπές στο εξωτερικό σε σχέση με επισκέπτες από άλλες χώρες και είναι δεκτικοί να εξερευνήσουν την τοπική κουλτούρα και κληρονομιά. Κάνουν κατά μέσο όρο τέσσερα ταξίδια αναψυχής το χρόνο στο εξωτερικό και συνολικά 28 διανυκτερεύσεις. Στο μεγαλύτερο ποσοστό τους επιλέγουν ανώτερη κατηγορία ξενοδοχείων και αγαπούν την Ελλάδα. Είναι από τους αγαπημένους τους προορισμούς καθώς λατρεύουν την ιστορία και τον πολιτισμό μας.