Στείλτε τους λογαριασμούς στους παραβάτες – Γράφει ο Νίκος Γ. Σακελλαρόπουλος

Την ώρα που γράφονται αυτές οι αράδες δεν έχει τελειώσει ακόμη η συνάντηση Τραμπ –Μητσοτάκη στο «Λευκό Οίκο». Συνεπώς, θα σχολιάσουμε όσα μάθουμε στην αυριανή μας «συνάντηση».

Σακελλαρόπουλος Γ. Νίκος
Γράφει ο συνεργάτης του Έμβολος δημοσιογράφος Νίκος Γ. Σακελλαρόπουλος

Σκέφτηκα να συζητήσουμε σήμερα την παραβατικότητα σε σχέση με τις ποινές που επιβάλλονται, που πολλές φορές προκαλούν την κοινή γνώμη με την επιείκεια που αντιμετωπίζεται.

Ακούστε:  Προχθές δολοφονήθηκε στη Θεσσαλονίκη ένας Βούλγαρος υποστηρικτής του Άρη κι άλλοι δυο βρίσκονται στο νοσοκομείο με βαριά τραύματα. Τι έκαναν λάθος; Προφανώς υποστήριζαν την λάθος ομάδα σε σχέση με το σημείο που βρέθηκαν. Όπου κάποιοι άντρακλες και κοπελούδες θεώρησαν ότι είναι εγκληματίες επειδή δεν υποστήριζαν την δική τους ομάδα!

Ακούστε: Ένας σέρφερ κι ένας άλλος που ήθελε να κάνει κανό, αψήφησαν τις προειδοποιήσεις για τον επερχόμενο «Ηφαιστίωνα» και βγήκαν στην θάλασσα με 10 και 11 μποφόρ! Αποτέλεσμα; Να κινητοποιηθεί ολόκληρος ο κρατικός μηχανισμός για να τους βρει και να τους σώσει. Λιμενικό Σώμα. Πολεμικό Ναυτικό, ελικόπτερο σούπερ πούμα και δεκάδες άνδρες τους έψαχναν και τελικά τους έσωσαν.

Ακούστε: Κάθε φορά που οι μετεωρολόγοι προειδοποιούν για άσχημα καιρικά φαινόμενα  και χιονιά, υπάρχουν οι έξυπνοι που αψηφούν τα πάντα. Νταλίκες βγαίνουν στους δρόμους και διπλώνουν προκαλώντας κυκλοφοριακό χάος ενώ άλλοι ξεκινούν χωρίς καν να έχουν αλυσίδες και τελικά εγκλωβίζονται εδώ κι εκεί προκαλώντας την κρατική κινητοποίηση.

Ακούστε: Προσφάτως που έκλεισε η εθνική οδός, τα ΜΜΕ και η πλειοψηφία ημών,  έψεξαν την κυβέρνηση, την εταιρεία που διαχειρίζεται τον δρόμο και φυσικά την Τροχαία. Όμως, ουδείς  (και πολύ περισσότερο τα τηλεοπτικά κανάλια με τους ανεπαρκείς κι ελαφρούς παρουσιαστές,  που έχουν διαπαιδαγωγήσει έναν ολόκληρο λαό στην ανευθυνότητα, χαϊδεύοντάς του τα αυτιά ), επεσήμανε ότι ο δρόμος έκλεισε γιατί απλώς οι οδηγοί δεν είχαν αλυσίδες. Κόλλησαν οι μπροστινοί και αναγκαστικά ακινητοποιήθηκαν και οι επόμενοι. Την ίδια στιγμή δεν μπορούσε να περάσει νοσοκομειακό γιατί οι «βιαστικοί» αλλά κολλημένοι, είχαν κλείσει τη ΛΕΑ .

Ακούστε:  Μόλις προχθές μια νεαρή αστυνομικός επέδειξε σωστή οδηγική συμπεριφορά και μόλις είδε το πορτοκαλί στο φανάρι σταμάτησε. Όμως αυτός που την ακολουθούσε εμβόλισε το αυτοκίνητο της επειδή ανέπτυξε ταχύτητα για να προλάβει το κόκκινο… Και τη σκότωσε!

Ακούστε: Μπαίνει κάποιος σ’ ένα σπίτι, σε μια επιχείρηση ή στην περιουσία του άλλου και κλέβει ή τη ληστεύει. Ξέρετε ότι αν τα κλοπιμαία είναι κάτω των 120 χιλιάδων ευρώ δεν πάνε φυλακή; Ξέρετε ότι σχεδόν δεν διώκονται;

Ακούστε: Έχει ψηφιστεί ο αντικαπνιστικός νόμος. Νόμος που στην επαρχία (όπου αστυνομία και κοινωνία έχουν στενές σχέσεις) σχεδόν δεν εφαρμόζεται.

Ακούστε: Κάθε λίγο και λιγάκι μπαχαλάκηδες αντιοεξουσιαστές, καίνε, σπάνε, καταστρέφουν! Ποιοι εξ όσων λίγων συνελήφθησαν κατά καιρούς εκλήθησαν να πληρώσουν τις ζημιές; Εκείνοι ή οι γονείς τους; Απλώς υπενθυμίζω ότι ένα λεωφορείο ή ένα τρόλεϊ κοστίζει σε όλους μας άνω των 100 χιλιάδων ευρώ.

Προσέξτε: Όλα αυτά μεταξύ τους δεν έχουν καμιά σχέση. Όμως έχουν ένα κοινό χαρακτηριστικό. Την παρουσία ενός ανεύθυνου (μακάκα στη καθομιλουμένη) πολίτη.

Έχουν κι ένα άλλο κοινό χαρακτηριστικό. Ότι για όλα φταίνε οι άλλοι και δη το κράτος. Ποτέ εμείς. Άλλωστε ουδείς μας έμαθε (όσο ατίθασος λαός κι αν είμαστε) τι σημαίνει ατομική ευθύνη.

Προσέξτε: Όλα όσα αναφέραμε παραπάνω, συμφωνούμε στις συζητήσεις μας ότι δεν γίνονται στην Ευρώπη. Κι έτσι είναι. Δεν γίνονται! Όχι επειδή στην Ευρώπη είναι νομοταγείς, ευγενείς, νομιμόφρονες ή διαθέτουν παιδεία. Αλλά επειδή υπάρχουν κράτη, με ελεγκτικές αρχές που επιβάλλουν μεγάλες ποινές. Που παίρνουν πινακίδες αυτοκινήτων για 3-4 ή 6 μήνες! Που αφαιρούν διπλώματα οδήγησης ακόμη και για χρόνια. Που αναγκάζουν παραβάτες σαν τους χαμένους σέρφερ να πληρώνουν τα έξοδα της εκάστοτε κρατικής κινητοποίησης.

Εδώ, ότι γουστάρει ο καθένας κάνει. Θα ήταν πολύ χρήσιμο να μας πει η Τροχαία πόσους έχει τιμωρήσει εξ εκείνων που κατά χιλιάδες (τους βλέπουμε όλοι πλην της Τροχαίας) εισέρχονται στη ΛΕΑ οσάκις έχει μποτιλιάρισμα; Θα έχει μεγάλο ενδιαφέρον να μάθουμε αν το κράτος έστειλε τον λογαριασμό στους σέρφερ για όλη αυτή την κινητοποίηση; Δηλαδή χιλιάδες χιλιάδων ευρώ! Θα έχει μεγάλο ενδιαφέρον να μάθουμε τις κλήσεις που έκοψε η τροχαία σε διπλωμένες νταλίκες ή ΙΧ χωρίς αλυσίδες για παρακώλυση συγκοινωνιών.

Θα ήταν, επίσης, πολύ χρήσιμο για όλους μας να μαθαίναμε ποιοι χουλιγκάνοι συνελήφθησαν για βιαιοπραγίες, ξυλοδαρμούς διαιτητών, επιθέσεις σε συνδέσμους φιλάθλων ή και για μικρά πταίσματα; Ποιοι πήγαν φυλακή; Πόσοι μεγαλοπαράγοντες έκαναν και κάνουν αγώνες για να μη τιμωρηθεί η αλητεία; Που πολλές φορές, όπως προχθές στη Θεσσαλονίκη, δολοφονεί κιόλας;

Εδώ λοιπόν είναι το μυστικό. Υπάρχουν νόμοι με μικρές ποινές. Που ούτε αυτοί εφαρμόζονται. Άρα, απαιτείται αλλαγή συλλογιστικής. Απαιτείται αυστηροποίηση των νόμων και πρωτίστως η εφαρμογή τους.

Ξέρω, κάποιοι ευαισθητούληδες θα μιλήσουν για … αστυνομοκρατία. Μα αν το κάνουν θα λένε για μια ακόμη φορά αμπελοφιλοσοφίες και θα αρνηθούν τους κανόνες της κοινωνικής ευταξίας.

Ξέρετε ποιο είναι το ευχάριστο; Ότι υπάρχει πλέον στην κοινωνία η κρίσιμη πλειοψηφία (όπως φαίνεται από τις έρευνες γνώμης) που επιθυμεί την ευνομία της καθημερινότητας. Για τον απλούστατο λόγο ότι η παραβατικότητα (ειδικά η «χαμηλή» που μένει συστηματικά ατιμώρητη) δυσκολεύει τα μάλα την καθημερινότητα της ίδια της κοινωνίας. Όλων μας!

Προηγούμενο άρθροΠρωτοσέλιδοι βασικοί τίτλοι εφημερίδων της Τετάρτης 08 Ιανουαρίου 2019
Επόμενο άρθροΙράν – συντριβή ουκρανικού αεροσκάφους: Δεν υπάρχουν επιζώντες, επιβεβαιώνει ο πρόεδρος της Ουκρανίας Βολοντίμιρ Ζελένσκι
*Ο Νίκος Γ. Σακελλαρόπουλος είναι δημοσιογράφος και συγγραφέας («Hellas Special Άφιλτρο», «Ο Γέρος του Βοριά» που αποτελεί τη λαϊκή βιογραφία του Κωνσταντίνου Καραμανλή, «Οι Μύθοι και το Παραμύθι»). Θεωρείται εκ των πρωτεργατών της «ελεύθερης ραδιοφωνίας» και επί χρόνια ασχολήθηκε με την πολιτική αρθρογραφία και ανάλυση σε εφημερίδες, περιοδικά, ραδιόφωνα και τηλεοπτικούς σταθμούς. Για πολλά χρόνια συνδύασε την εργασία με τα χόμπι του (αθλητισμός) , με την ιδιότητά του ως Γενικός Διευθυντής της εφημερίδας «Sportime» και της «Αθλητικής Ηχούς», ενώ έχει γράψει στίχους σε τραγούδια σημαντικών Ελλήνων δημιουργών και τραγουδιστών.