Σε κερδοφορία επέστρεψε η Σκλαβενίτης το 2020, επιβεβαιώνοντας ότι το μοντέλο λειτουργίας που ακολουθεί η Διοίκηση και οι επενδύσεις που έχουν υλοποιηθεί, έχουν θέσει τις απαραίτητες βάσεις για την περαιτέρω υγιή ανάπτυξη της εταιρείας τα επόμενα χρόνια.
Συγκεκριμένα, κατά την προηγούμενη χρονιά ο κύκλος εργασιών του Ομίλου Σκλαβενίτης ενισχύθηκε κατά 15% και ανήλθε στα 3,79 δισ. ευρώ (έναντι 3,28 δισ. ευρώ το 2019). Τα κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων ανήλθαν σε 263,1 εκατ. ευρώ από 174,4 εκατ. το 2019, ενώ τα συγκρίσιμα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 60,3 εκατ. ευρώ έναντι ζημιών 6,8 εκατ. ευρώ το 2019.
Αντίστοιχα, το 2020 η «Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης» παρουσίασε κύκλο εργασιών ενισχυμένο κατά 19,5%, στα 3,15 δισ. Ευρώ, από 2,63 δισ. ευρώ το 2019. Τα κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων ανήλθαν σε 226,4 εκατ. ευρώ, από 151,3 εκατ. ευρώ το 2019, ενώ τα συγκρίσιμα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 53,4 εκατ. ευρώ, έναντι ζημιών 1,1 εκατ. ευρώ το 2019.
Το 2020 ήταν μία χρονιά γεμάτη προκλήσεις, σύμφωνα με πηγές κοντά στην εταιρεία, μέσα στην οποία η Σκλαβενίτης ανταποκρίθηκε άμεσα και με επιτυχία, προσλαμβάνοντας 2.500 εργαζομένους και επενδύοντας στο ηλεκτρονικό εμπόριο. Όπως σημειώνουν οι ίδιες πηγές, στα θετικά μεγέθη της επιχείρησης συνέβαλαν η εμπιστοσύνη των πελατών, η ιδιαίτερα αυξημένη καταναλωτική ζήτηση για βασικά αγαθά λόγω της πανδημίας, η ωρίμανση της επένδυσης από την εξαγορά της Μαρινόπουλος το 2017, το διευρυμένο δίκτυο της Σκλαβενίτης με 426 καταστήματα πανελλαδικά, καθώς και οι ανταγωνιστικές τιμές των προϊόντων που διαθέτει.
Σημειώνεται πως από το 2017 έως το 2020, η επιχείρηση έχει προβεί στην δημιουργία 6.000 νέων θέσεων εργασίας, αυξάνοντας τον αριθμό των εργαζομένων στους 27.000, ενώ ταυτόχρονα οι επενδύσεις ξεπέρασαν τα 200 εκατ. ευρώ και επικεντρώθηκαν στην ανακαίνιση άνω των 300 καταστημάτων, στη δημιουργία 5 νέων καταστημάτων και στην ανάπτυξη νέων τμημάτων στα Hypermarkets πανελλαδικά.
Οι επενδύσεις αυτές κατευθύνθηκαν και στον ψηφιακό μετασχηματισμό της Σκλαβενίτης, καθώς το 2020 η εταιρεία εισήλθε στο ηλεκτρονικό εμπόριο και δημιούργησε τις απαραίτητες υποδομές, όπως το νέο κέντρο διανομής παραγγελιών στην Πέτρου Ράλλη και η ανακαίνιση του υπάρχοντος στον Γέρακα, αλλά και στην ενοποίηση βασικών συστημάτων μέσω εγκατάστασης και λειτουργίας ολοκληρωμένου πληροφοριακού συστήματος SAP ERP.
Το 2021 παραμένει μία χρονιά γεμάτη προκλήσεις για το λιανεμπόριο τροφίμων, καθώς η αγορά βρίσκεται σε μία συνεχή πίεση λόγω της συνέχισης της πανδημίας, των ανατιμήσεων σε βασικά καταναλωτικά αγαθά και της αύξησης του κόστους ενέργειας. Πηγές κοντά στην εταιρεία αναφέρουν πως η αλυσίδα Σκλαβενίτης συνεχίζει να διαθέτει χαμηλές τιμές σε όλες τις κατηγορίες, καταβάλλοντας σημαντική προσπάθεια απορρόφησης μέρους των ανατιμήσεων.
Επιπλέον, ως ο μεγαλύτερος εργοδότης στη χώρα, η Σκλαβενίτης αναγνωρίζει και επιβραβεύει έμπρακτα τους χιλιάδες εργαζομένους της και πριν λίγες μέρες προχώρησε στην υπογραφή νέας επιχειρησιακής σύμβασης εργασίας, η οποία ισχύει από 1η Σεπτεμβρίου 2021 έως 31 Ιανουαρίου 2023. Το συνολικό πακέτο παροχών ξεπερνάει τα 15,7 εκατ. ευρώ και προβλέπει μεταξύ άλλων αύξηση μισθού 3% και επιπλέον παροχές για πάνω από 24.000 εργαζομένους, καθώς και αύξηση του βασικού μισθού (825 ευρώ για νεοπροσληφθέντες τα δύο πρώτα έτη εργασίας και 886 ευρώ μετά τη συμπλήρωση του δεύτερου έτους).
Σύμφωνα με πληροφορίες, μέσα στο τρέχον έτος η εταιρεία συνεχίζει να καταγράφει θετικό ρυθμό ανάπτυξης, έχοντας δρομολογήσει από την αρχή της χρονιάς μία σειρά στρατηγικών κινήσεων, μεταξύ των οποίων είναι η ανακαίνιση 25 ακόμη καταστημάτων, η ίδρυση 7 νέων και η ανάπτυξη του ηλεκτρονικού καταστήματος σε άλλες περιοχές εκτός της Αττικής, με δεύτερο σταθμό την Λάρισα όπου εδώ και λίγες μέρες υπάρχει η δυνατότητα online παραγγελιών μέσω του Σκλαβενίτης eMarket (www.sklavenitis.gr).
Σημειώνεται πως σήμερα το δίκτυο του Ομίλου Σκλαβενίτης απασχολεί συνολικά 31.000 εργαζόμενους και απαρτίζεται από τις εταιρείες ΕΥΣ (430 καταστήματα), Σκλαβενίτης Κύπρου (18 καταστήματα), Χαλκιαδάκης (39 καταστήματα) και THE MART (13 καταστήματα).
ΑΠΕ-ΜΠΕ