ΣΗΜΕΙΑ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ ΤΗΣ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΥ ΤΩΝ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΜΑΝΤΑΛΕΝΑΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ ΣΤΟ ΠΡΩΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΗΣ ΕΡΤ 105,8FM ΣΤΗΝ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΜΠΑΛΤΑΤΖΗ ΚΑΙ ΤΟΝ ΞΕΝΟΦΩΝΤΑ ΖΗΚΙΔΗ
«Ουσιαστικός και όχι τύποις διάλογος για τα θρησκευτικά, χωρίς φανατισμούς.
Σεβασμός στις θέσεις της ιεραρχίας της Εκκλησίας και στη βούληση της πλειοψηφίας του ελληνικού λαού».
Για το μάθημα των Θρησκευτικών:
Οι ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ έχουν διατυπώσει σαφή θέση. Έχει γίνει πλέον ξεκάθαρο ότι πρέπει να ξεκινήσει ένας διάλογος από μηδενική βάση.
Αυτό που αναφέρθηκε και μετά τη συνάντηση που είχε ο Πρόεδρός μας με τον Αρχιεπίσκοπο είναι ότι θα ξεκινήσει ξανά ένας διάλογος για το θέμα των θρησκευτικών. Είναι σημαντικό να υπάρχει ουσιαστικός διάλογος, χωρίς φανατισμό. Το μάθημα των θρησκευτικών είναι ιδιαίτερα σοβαρό ζήτημα, το οποίο όμως έρχεται άκαιρα να λυθεί από το Υπουργείο Παιδείας. Ο φανατισμός είναι ένα χαρακτηριστικό ανθρώπων που δεν εξυπηρετεί ακόμα και τις επιδιώξεις του κάθε ενός που εκφράζεται με αυτόν τον τρόπο. Υπάρχουν στοιχεία φανατισμού σε ανθρώπους, είτε από τη μια είτε από την άλλη πλευρά. Εμείς αυτό που λέμε είναι ότι θα πρέπει με μια κριτική σκέψη να αναγνωρίσουμε ποια είναι τα δεδομένα. Το Σύνταγμα της Ελλάδας είναι ξεκάθαρο για τις σχέσεις της Ορθοδοξίας και του Έθνους, όπως επίσης είναι και δεδομένοι οι αγώνες που έγιναν από την Εκκλησία και στη περίοδο της κατοχής.
Εάν θα πρέπει να αλλάξει το μάθημα των θρησκευτικών, πρέπει να γίνει μέσα από έναν ουσιαστικό διάλογο και όχι από έναν τύποις διάλογο. Όπως πάρα πολύς κόσμος, έτσι κι εγώ είμαι παιδί πειράματος γιατί πάντα στην Παιδεία γίνονταν πειράματα. Όποιος αναλάμβανε το Υπουργείο αυτό έφερνε τη δικιά του αντίληψη, τις δικές του ιδεολογικές πεποιθήσεις, τα δικά του προγράμματα. Ειδικά για το μάθημα των θρησκευτικών πρέπει να λαμβάνουμε υπ’ όψιν ότι ζούμε σε μια χώρα η οποία είναι χριστιανική κατά πλειοψηφία. Όταν ήμουν μαθήτρια θυμάμαι στη Β’ Λυκείου διδαχθήκαμε όλες τις θρησκείες. Θα πρέπει να μη δημιουργείται σύγχυση στα παιδιά, ειδικά σε μικρότερες ηλικίες και να μη διαταράσσεται τόσο ο κοινωνικός όσο και ο οικογενειακός ιστός, διότι φανταστείτε τι θα μπορούσε να συμβεί όταν άλλα διδάσκονται τα παιδιά στο σπίτι και άλλα στο σχολείο. Το μάθημα των θρησκευτικών θα πρέπει να δίνει τη μεγαλύτερη έμφαση στον Χριστιανισμό και στην Ορθοδοξία. Το Σύνταγμα της Ελλάδας επιτάσσει άρρηκτη σχέση ανάμεσα στη Πολιτεία και την Ορθοδοξία.
Υπεισέρχονται και άλλοι παράγοντες, ακόμα και ιδεολογικοί. Ποια είναι η ταυτότητα ενός ανθρώπου που ζει σε ένα έθνος – κράτος; Μέσα στα στοιχεία της ταυτότητας είναι και η θρησκεία. Είναι η γλώσσα, τα ήθη έθιμα, ο πολιτισμός, η κοινή ιστορία και είναι και η θρησκεία. Δεν διαφωνώ ότι η κατήχηση γίνεται στο κατηχητικό, αλλά δεν μπορούμε να βρίσκουμε τρόπους για ιδεοληπτικές εμμονές που μπορεί ο κάθε ένας να έχει, να αποδομήσουμε αυτό που λέγεται ταυτότητα. Έχει να κάνει όχι μόνο με την Πίστη η οποία υπάρχει στο 90% του ελληνικού λαού, αλλά και με την παράδοση της Ορθόδοξης πίστης και πως αυτή συνδέεται ιστορικά με την Ελλάδα.
Στη συζήτηση στη Βουλή εκφράσαμε επίσημα τη θέση μας μέσω του Προέδρου μας των ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ η οποία ήταν σαφέστατη, όπως πάντα. Είμαστε αυτοί που λέμε ότι δεν μπορούμε να προχωρήσουμε με κανέναν τρόπο στο διαχωρισμό Εκκλησίας – Κράτους και οπωσδήποτε θα πρέπει να υπάρχει σεβασμός στις θέσεις της ιεραρχίας της Εκκλησίας. Δεν μπορούμε να αποφασίζουμε και να αφήνουμε στην άκρη την Εκκλησία, όπως δεν μπορούμε να αφήνουμε στην άκρη και τη βούληση της μεγάλης πλειοψηφίας του ελληνικού λαού.