Σημεία συνέντευξης του Υφυπουργού παρά τω Πρωθυπουργώ και Κυβερνητικού Εκπροσώπου Παύλου Μαρινάκη στο Ρ/Σ ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ 90,1 και την εκπομπή «Μπρα ντε φερ»

Σημεία συνέντευξης του Υφυπουργού παρά τω Πρωθυπουργώ και Κυβερνητικού Εκπροσώπου Παύλου Μαρινάκη στο Ρ/Σ ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ 90,1 και την εκπομπή «Μπρα ντε φερ» με τον δημοσιογράφο Δημήτρη Τάκη

Για την πρόθεση ενίσχυσης του στόλου με τέταρτη φρεγάτα Belharra και τις σχετικές δαπάνες

Δεν πρόκειται να επηρεαστούν οι δαπάνες κατ΄ έτος του υπουργείου Εθνικής Άμυνας. Με λίγα λόγια δεν πρόκειται να δοθούν περισσότερα χρήματα από όσα έχουν ήδη προϋπολογιστεί ότι θα δοθούν συνολικά για την αμυντική ενίσχυση της χώρας τα επόμενα χρόνια.   Θα γίνει ουσιαστικά ένας προγραμματισμός με το νέο δεδομένο του αιτήματος που έχει γίνει αποδεκτό από τον Πρωθυπουργό για την τέταρτη φρεγάτα  Belharra, η οποία θα καταστήσει το Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό ισχυρότερο εδώ και πάρα πολλές δεκαετίες, γιατί θα δίνεται η δυνατότητα όταν έχεις τέσσερις φρεγάτες Belharra να είναι συνεχώς στις θάλασσές μας τρεις. Κάτι το οποίο, αυτοί που γνωρίζουν πολύ περισσότερα από εμάς, οι ειδικοί αναλυτές,  μπορούν να το εξηγήσουν στον κόσμο.

Ήταν μια εισήγηση από τον υπουργό Άμυνας,  το ΓΕΕΘΑ και το ΓΕΝ, ξεκινάει ουσιαστικά από μια κατ’ αρχήν έγκριση του Πρωθυπουργού και από εκεί και πέρα ξεκινά η προβλεπόμενη διαδικασία που περνάει και από τη Βουλή, την ενημέρωση των κομμάτων, από το ΚΥΣΕΑ, όπου θα γίνει ένας προγραμματισμός με την άποψη που έχουμε εμείς, ότι είναι καλύτερο κάποιες φορές, – αυτό αξιολογείται κάθε φορά-, να αγοράζεις νέα υπερσύγχρονα οπλικά συστήματα αντί να επισκευάζεις κάποια παλαιότερα. Αυτό βέβαια θα αξιολογηθεί σε ένα βάθος χρόνου όπως αντιλαμβάνεστε. Και επαναλαμβάνω ότι δεν θα επηρεαστεί η οροφή δαπανών του υπουργείου Άμυνας. Άρα δεν είναι ότι θα πάρουμε λεφτά από κάπου για να τα δώσουμε για τέταρτη Belharra.

Για την ερώτηση των 11 βουλευτών της ΝΔ σχετικά με τα κόκκινα δάνεια

Η ερώτηση ενός βουλευτή έχει ξεκάθαρα πολιτικά χαρακτηριστικά γιατί ο ρόλος του βουλευτή είναι να εκπροσωπεί την Περιφέρειά του, το σύνολο των ψηφοφόρων της Περιφέρειάς του και όχι μόνο αυτούς που ψηφίζουν τη ΝΔ, και να μεταφέρει τις αγωνίες τους. Είχα την ευκαιρία στη χθεσινή ενημέρωση των πολιτικών συντακτών να κάνω δύο πράγματα. Το πρώτο ήταν να θυμίσω τον αριθμό των ερωτήσεων, όπως ήταν αυτή που κατέθεσαν οι 11 βουλευτές της παράταξής μας, τα τελευταία πέντε κάτι χρόνια που είναι Κυβέρνηση η ΝΔ. Οι ερωτήσεις αυτές όλες, όπως αντιλαμβάνεστε, απευθύνονται σε υπουργούς της Κυβέρνησης. Και  δεν είναι η πρώτη φορά που έχουμε μια ερώτηση από περισσότερους από έναν βουλευτή. Έχουμε  μέσα σε πέντε χρόνια και λίγους μήνες, στο πλαίσιο του κοινοβουλευτικού ελέγχου, που είναι κυρίως ερωτήσεις αλλά και αναφορές, σχεδόν 10.000 αντίστοιχες κινήσεις, δηλαδή  περίπου 6.400 ερωτήσεις και κάποιες αναφορές. Εγώ ως αρμόδιος για τον Τύπο τους τελευταίους μήνες, που έχω την τιμή να έχω αυτό το χαρτοφυλάκιο, έχω απαντήσει σε ερωτήσεις και βουλευτών της Αντιπολίτευσης και βουλευτών της συμπολίτευσης. Άρα το πρώτο που πρέπει να καταλάβουμε είναι ότι αυτή είναι η σωστή κοινοβουλευτική διαδικασία. Και βέβαια η αλήθεια είναι ότι  – για αυτό και κρατιέται όλα αυτά τα χρόνια- η ΝΔ όταν είναι στην Κυβέρνηση δεν παροπλίζεται, ούτε η Κοινοβουλευτική της ομάδα ούτε το κόμμα.

Το δεύτερο που μας πρόσφερε αυτή η ερώτηση είναι ότι έδωσε τη δυνατότητα να πούμε κάποιες αλήθειες στους πολίτες – γιατί όταν είσαι ειδικά πολλά χρόνια Κυβέρνηση, γιατί δεν είσαι ένα δύο χρόνια, είσαι πέντε- έχεις ακόμη μεγαλύτερη υποχρέωση να λες τι έχεις κάνει για το σημαντικό ζήτημα των κόκκινων δανείων. Και η απάντηση του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών δεν ήταν μια απάντηση υπέρ των τραπεζών. Ήταν μια απάντηση που κατέληγε σε πολύ σημαντικά συμπεράσματα υπέρ των δανειοληπτών. Μια κεντροδεξιά Κυβέρνηση, η Κυβέρνηση Μητσοτάκη, το 40% των κόκκινων δανείων του 2019 το πήγε στο 7,5%. Μια Κεντροδεξιά Κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη ψήφισε την υποχρέωση των servicers να ενημερώνουν με κάθε λεπτομέρεια τους δανειολήπτες, έβαλε πρόστιμα μέχρι και 500.000 ευρώ και κατέστησε υποχρεωτική, κάτι που δεν ήταν πριν λίγους μήνες, την αποδοχή μιας απόφασης εξωδικαστικού μηχανισμού.

Με βάση τα επίσημα στοιχεία που δεν τα βγάζει η Κυβέρνηση ή η ΝΔ, από τις αρμόδιες υπηρεσίες τους τελευταίους μήνες και συνολικά τα τελευταία χρόνια έχουμε ρεκόρ ρυθμίσεων στον εξωδικαστικό μηχανισμό. Μιλάμε για 7,5 δισεκ. ευρώ ρυθμίσεις συνολικά. Και μάλιστα οι δανειολήπτες επωφελούνται και του προγράμματος «Ηρακλής», το οποίο θέλουμε να επεκτείνουμε, αλλά και του νέου συστήματος εξωδικαστικού μηχανισμού. Προσέξτε, εμείς έχουμε ψηφίσει, -οι βουλευτές μας  συμπεριλαμβανομένων και των 11, που πολύ καλά κάνουν και ζητάνε περισσότερα-, πολύ αυστηρό νομοθετικό πλαίσιο. Αν λοιπόν έρθει ένας servicer και δεν δεχτεί κάτι το οποίο έχει υποχρέωση να δεχτεί σε περίπτωση καταγγελίας στις αρμόδιες υπηρεσίες, κάποιες φορές είναι η Γενική Γραμματεία Εμπορίου, κάποιες φορές η Τράπεζα της Ελλάδας, πλέον τα πρόστιμα είναι πάρα πολύ αυστηρά.

Υπάρχει από συστάσεως του Ελληνικού Κράτους -αυτή είναι μια φράση που είναι κλισέ, αλλά πρέπει να την πούμε- οι Κυβερνήσεις εισηγούνται νόμους, η Βουλή τους ψηφίζει και, από εκεί και πέρα, όταν παραβιάζονται οι νόμοι, πρέπει αυτοί οι οποίοι θίγονται, να κάνουν την αντίστοιχη καταγγελία και οι αρμόδιες Αρχές να επιβάλλουν τον νόμο. Εδώ, αν υπάρχει κάποια περίπτωση, γιατί είναι περισσότερες από μία περιπτώσεις, όπου ενώ υπάρχει σχετική καταγγελία, ο νόμος δεν έχει εφαρμοστεί, είναι δεδομένο ότι πρέπει να ελεγχθούν αυτοί οι οποίοι δεν έχουν εφαρμόσει τον νόμο. Αν, για παράδειγμα, λέω -τυχαίο παράδειγμα- μια Γενική Γραμματεία, μια Υπηρεσία, η οποία ενώ έχει μια καταγγελία για έναν δανειολήπτη με αυστηρότερο νομοθετικό πλαίσιο πλέον, δεν έχει επιληφθεί άμεσα, τότε ναι, είναι υπόλογη η Υπηρεσία αυτή. Αλλά, αυτό, πρέπει να ειπωθεί και να ειπωθεί συγκεκριμένα, γιατί όταν ψηφίζεις έναν νόμο, το πιο σημαντικό είναι να τον βλέπεις να εφαρμόζεται. Εγώ το ξαναλέω και τυχαίνει να σας μιλάει και ένας άνθρωπος που είναι από μικρό παιδί στην Ν.Δ. και, ταυτόχρονα, από τότε που πήρα το πτυχίο μου δουλεύω. Αυτή είναι η Ν.Δ.. Είναι μια παράταξη που έχει ουσιαστική δημοκρατία μέσα στα όργανά της, στην κοινοβουλευτική της ομάδα.

Η αλήθεια είναι ότι ο Κωστής Χατζηδάκης και δεν είναι η πρώτη φορά, επειδή είναι από τα Υπουργεία που κι εγώ ως Κυβερνητικός Εκπρόσωπος έχω την στενότερη συνεργασία, έδωσε μία απολύτως τεκμηριωμένη απάντηση. Και, ξέρετε, επειδή οι ανήκοντες διαχρονικά, όπως ο κ. Χατζηδάκης, όπως και ο ομιλών, όπως και οι βουλευτές μας στην Ν.Δ. είναι ότι είμαστε άνθρωποι οι οποίοι δεν φύγαμε ποτέ, είμαστε διαχρονικά, είναι σημαντικό να έχουμε επιχειρήματα – όπλα στον πολιτικό μας λόγο σε τόσο σημαντικά κοινωνικά ζητήματα. Μην κοροϊδευόμαστε. Πόσα χρόνια με την εμπειρία σας ακούτε την Κεντροαριστερά να λέει: «Κανένα σπίτι στα χέρια τραπεζίτη» και όλα αυτά τα ωραία συνθήματα που έλεγαν στους δρόμους, αλλά όταν ήρθε η ώρα να κυβερνήσουν έκαναν τα ακριβώς αντίθετα. Η δήθεν κακιά Δεξιά, η δήθεν κακιά Κεντροδεξιά, ο δήθεν ανάλγητος Μητσοτάκης, ο δήθεν ανάλγητος Χατζηδάκης και όλοι εμείς ήμασταν αυτοί μαζί με την κοινοβουλευτική μας ομάδα που καταφέραμε -το ξαναλέω έχουμε πολύ δρόμο ακόμη μπροστά μας- να προστατεύσουμε ουσιαστικά τους δανειολήπτες και αυτό θα συνεχίσουμε να κάνουμε».

 

Για την υιοθέτηση προτάσεων που προκύπτουν από τον Κοινοβουλευτικό Έλεγχο

Άμα δείτε για παράδειγμα, την περίπτωση των ζητημάτων που άπτονται ευρύτερα της αντιμετώπισης της εγκληματικότητας, είναι μια σειρά από παρεμβάσεις, -μετά και από αιτήματα πολλά των βουλευτών ή της κοινωνίας των πολιτών-, έχουμε κλείσει πολλά παραθυράκια για να μην αποφυλακίζονται πρόωρα άνθρωποι οι οποίοι είναι επικίνδυνοι για μια επόμενη πράξη. Ο κ. Φλωρίδης, σε συνέχεια πολύ σημαντικών, προανήγγειλε και άλλες παρεμβάσεις. Αντίστοιχα, οι νομοθετικές παρεμβάσεις της Κυβέρνησης Μητσοτάκη της δεύτερης τετραετίας, επί υπουργίας Χατζηδάκη, ήταν η έκτη σειρά παρεμβάσεων για την προστασία των δανειοληπτών ή, ευρύτερα, του εξωδικαστικού μηχανισμού. Αυτό σημαίνει ότι, προφανώς, εμείς δεν θα μείνουμε εκεί. Προτάσεις οι οποίες πρέπει να υιοθετηθούν είτε σε μια ευρύτερη νομοθετική παρέμβαση, χωρίς να προαναγγέλλω κάτι συγκεκριμένο, θα υιοθετηθούν και, το κυριότερο που κάνει μια τέτοια ερώτηση είναι να επισημαίνει περιπτώσεις και καλό είναι αυτά να επισημανθούν και με συγκεκριμένα παραδείγματα, που ο νόμος που ψήφισαν οι ίδιοι οι βουλευτές μας, ενδεχομένως, να μην εφαρμόζεται. Μόνο καλό κάνει ο κοινοβουλευτικός έλεγχος, ειδικά όταν έχει αντανακλαστικά ένα Υπουργείο, όπως στη συγκεκριμένη περίπτωση και απαντά. Είναι δεδομένο ότι όταν μια Κυβέρνηση έρχεται και αυστηροποιεί όσο ποτέ άλλοτε το πλαίσιο προστασίας των δανειοληπτών, αυτό το οποίο απαιτεί είναι να εφαρμοστεί ο νόμος. Για αυτό και τον ψηφίζει. Για αυτό και υπάρχουν ελεγκτικοί μηχανισμοί για να τον εφαρμόσουν.

Για τις προοπτικές της Ν.Δ.  και τις δημοσκοπήσεις

Δυο επισημάνσεις. Η πρώτη έχει να κάνει με τις δημοσκοπήσεις. Είπατε δύο αριθμούς πάνω – κάτω οι οποίοι περιγράφουν τα επόμενα δυόμισι – τρία χρόνια. Υπάρχει ένα ποσοστό, περίπου το εκλογικό ποσοστό των βουλευτικών εκλογών (41%), που βλέπει θετικά τις ανακοινώσεις. Στόχος μας είναι να την δει στην πράξη θετικά το σύνολο των πολιτών. Δεν απευθυνόμαστε μόνο στους ψηφοφόρους μας, αλλά η εκλογική μας βάση του 2023, που βλέπει καταρχήν θετικά τα μέτρα. Υπάρχει και η απάντηση που δίνουν σε επίπεδο πρόθεσης ψήφου που είναι πέριξ του 30%, με ένα μεγάλο ποσοστό αναποφάσιστων.

Έχει και τους αναποφάσιστους με εκτίμηση ψήφου, με ένα δεδομένο όμως, ότι αυτή τη στιγμή δεν έχουμε εκλογές, άρα δεν είμαστε σε μία περίοδο διλημμάτων και το κυριότερο δεν έχουμε και τις εναλλακτικές διατυπωμένες ούτως ώστε οι πολίτες να επιλέξουν μεταξύ υπαρκτών εναλλακτικών.

Αυτά τα δύο νούμερα, όμως, χοντρικά, περίπου 40% και περίπου 30%, τι λένε, ότι ο κόσμος περιμένει από την Κυβέρνηση, τα επόμενα, περίπου 3 χρόνια, να εφαρμόσει το πρόγραμμά της. Και εκεί είναι η ουσία, αυτό είναι το χρονικό σημείο που θα κάνουμε ταμείο. Οι πολίτες θα έρθουν το 2027, όπως έκαναν και το 2023 να αξιολογήσουν το εξής απλό: ήταν συνεπής η Κυβέρνηση σε αυτά τα οποία έλεγε προεκλογικά το 2023; Παράδειγμα, τον έκανε τον μέσο μισθό 1500; Τώρα, από τα 1.046 έχει πάει στα 1.300, θα πάει 1.500; Εγώ θεωρώ ότι θα πάει. Είμαστε αισιόδοξοι ότι θα τα καταφέρουμε.

Κατάφερε να ολοκληρώσει τις ανακαινίσεις των Νοσοκομείων και των Κέντρων Υγείας και τους περαιτέρω διορισμούς στο ΕΣΥ; Κατάφερε να υλοποιήσει μέχρι τέλους το πρόγραμμά της για την Παιδεία; Είδαμε πολύ σημαντικές ανακοινώσεις για το πως ανοίγουν τα σχολεία. Είναι λοιπόν ένα πρόγραμμα, το οποίο υλοποιείται, αλλά είναι δεδομένο ότι έχει ακόμα δρόμο για να ολοκληρωθεί πλήρως.

Η ουσία είναι, αν εμείς αυτό το οποίο είπαμε το ‘23 στους πολίτες και δυνάμει του οποίου μας έδωσαν μία ακόμα μεγαλύτερη στήριξη απ’ ότι το ’19, θα το κάνουμε πράξη μέχρι το ’27.

Εμείς αυτό που θέλουμε να κάνουμε είναι να εφαρμόσουμε το πρόγραμμά μας και θεωρούμε ότι μία Κυβέρνηση, η οποία απευθύνεται στους πολίτες, έχοντας εφαρμόσει αυτά τα οποία τους είπε όταν την ψήφισαν, είναι μια πετυχημένη Κυβέρνηση, αλλά αυτό στο τέλος της ημέρας θα το αξιολογήσουν οι ίδιοι οι ψηφοφόροι, όχι εμείς.

 

Σχετικά με τις υποψηφιότητες για τον Συνήγορο του Πολίτη

Μέχρι τώρα και αυτό είναι κακό και για την Κυβέρνηση και για τη χώρα, δεν έχουμε μία στοιχειωδώς σοβαρή αντιπολίτευση. Αυτό το λέω, απευθυνόμενος περισσότερο στο ΠΑΣΟΚ και λιγότερο στο ΣΥΡΙΖΑ. Γιατί ο ΣΥΡΙΖΑ έδωσε δυστυχώς αρκετά δείγματα γραφής, στην έλλειψη στοιχειώδους σοβαρότητας σε πάρα πολλά ζητήματα. Υπάρχει το ζήτημα της επιλογής του νέου Συνηγόρου του Πολίτη. Εδώ λοιπόν αυτό είναι μία πρωτοβουλία που ανήκει στον πρόεδρο της Βουλής, τον κ. Τασούλα – όχι στην Κυβέρνηση- ο οποίος οφείλει να βρει τη μέγιστη δυνατή συναίνεση, γιατί χρειάζεται κατ’ ελάχιστον μία πλειοψηφία τριών πέμπτων στη Βουλή, άρα ο κ. Τασούλας προχωράει μαζί με την κυβερνητική πλειοψηφία, στην πρόταση για Συνήγορο του Πολίτη, ενός ανθρώπου, του καθηγητή Πανεπιστημίου, του κ. Δημήτρη Σωτηρόπουλου, ο οποίος κάθε άλλο παρά κομματική επιλογή είναι, και κάθε άλλο παρά κεντροδεξιός είναι ο άνθρωπος. Ένας άνθρωπος ακομμάτιστος, ο οποίος ανήκει ευρύτερα στο χώρο της κεντροαριστεράς. Έχει δώσει μάχες για τα ανθρώπινα δικαιώματα, με πλούσιο έργο και ακαδημαϊκό και συγγραφικό έργο. Λοιπόν, ο στόχος ποιος ήταν; Ο στόχος ήταν και παραμένει, γιατί νομίζω ότι σήμερα είναι, αν μπορεί να πει κανείς και η τελευταία διορία, εδώ και μήνες να βρεθεί η μίνιμουμ συναίνεση, τουλάχιστον από τα κόμματα της κεντροαριστεράς, ούτως ώστε να έχουμε έναν άνθρωπο ευρείας αποδοχής, στον Συνήγορο του Πολίτη. Ο μεν ΣΥΡΙΖΑ εμφανίστηκε, μετά από πάρα πολλούς μήνες, διχασμένος και  με δύο γραμμές, εντάξει είναι και λογικό λόγω των εσωκομματικών του. Ένα μέρος του ήθελε να ψηφίσει, ένα άλλο μέρος του ΣΥΡΙΖΑ δεν ήθελε να ψηφίσει. Ο δε κ. Ανδρουλάκης, ενώ είχε επανειλημμένως επικοινωνήσει μαζί του και ο κ. Τασούλας και του είχε ζητήσει να στηρίξει, να βρούμε αυτό που λέμε ρε παιδί μου, το ελάχιστον, το μίνιμουμ της συναίνεσης, δεν πήρε κάποια θέση. Δεν υπερψήφισε, δεν δήλωσε ότι θα υπερψηφίσει τη συγκεκριμένη επιλογή. Έως τώρα οι προσπάθειες του κ. Τασούλα, πέφτουν στο κενό. Σήμερα θα κάνει μια τελευταία προσπάθεια, από όσο γνωρίζω. Είναι κρίμα πραγματικά να μην μπορούμε να βρούμε μια ελάχιστη συνεννόηση.

Θα σας πω πάντως, ότι η ετυμηγορία των πολιτών τα τελευταία χρόνια, γιατί εντάξει η Κυβέρνηση είναι λογικό να έχει σε μια χαλαρή κάλπη μια φθορά, αλλά από εκεί και πέρα η αντιμετώπιση των πολιτών στα κόμματα της αντιπολίτευσης, νομίζω απαντάει.

Όταν δεν θες να σταματήσει να είναι η χώρα σου μαζί με την Κούβα, οι τελευταίες που δεν θα έχουν μη κρατικά Πανεπιστήμια, όταν δεν ψηφίζεις την επιστολική ψήφο. Όταν δεν ψηφίζεις μια σειρά από μέτρα ελάφρυνσης των πολιτών, αναφέρομαι σε διάφορες παρεμβάσεις του υπουργείου Οικονομικών. Όταν δεν ψηφίζεις στοιχειώδεις πρωτοβουλίες, όπως είναι το Ταμείο Ανάκαμψης, τις προληπτικές εξετάσεις, το πρόγραμμα ΑΙΓΙΣ.

Καλά τα πρόσωπα, σημαντική η συζήτηση για τα πρόσωπα, γιατί είναι πολύ σημαντικό και για μας να ξέρουμε ποιοι θα είναι οι πολιτικοί μας αντίπαλοι. Εννοείται. Αλλά ξέρετε, ο διακόπτης δεν γυρίζει με την εκλογή του «Α» ή του «Β». Προφανώς ο «Α» ή ο «Β» δίνει ένα τόνο στο κόμμα του. Γυρίζει με μια άλλη κουλτούρα. Αυτό το όχι σε όλα, αυτό το απορρίπτω οτιδήποτε, επειδή το λέει ο Τασούλας ή το λέει ο Μητσοτάκης ή το λέει ευρύτερα η Νέα Δημοκρατία, νομίζω δεν έχει κάνει καλό, ούτε στην αντιπολίτευση και στο τέλος της ημέρας δεν κάνει καλό και στη χώρα. Είναι μια τροφή για σκέψη εν όψει και των συνομιλιών και του debate της κεντροαριστεράς και των εξελίξεων, μετά θα πούμε ποιος είναι  καλύτερος ή χειρότερος.

 

Σχετικά με τις δαπάνες των Υπουργείων

 

Επειδή, όπως πολύ σωστά είπατε, υπάρχει ένα σημαντικό ποσοστό συμπολιτών μας που τα βγάζει πέρα δύσκολα – ευτυχώς μειώνεται, αλλά αυτό σας είπα και πριν, αυτός είναι και ο στόχος, το 27% πρέπει να μειωθεί περισσότερο – κάθε ευρώ το οποίο δαπανάται από τον κρατικό κορβανά, πρέπει να το προσέχουμε και να το τσεκάρουμε πάρα πολλές φορές, για να μην φτάσουμε στο άλλο άκρο. Είναι δεδομένο ότι έχουν ανάγκες τα γραφεία κατά καιρούς, αλλά αυτές οι ανάγκες όταν αποφασίζεται το πώς θα ικανοποιηθούν, πρέπει να δείχνουμε – επειδή δεν είναι δικά μας λεφτά – πολλαπλάσια προσοχή. Είναι κάτι το οποίο προκαλεί δικαίως, κατά καιρούς, αντιδράσεις από τους πολίτες, δεν πρέπει να αντιμετωπίζουμε με μειωμένο ενδιαφέρον αυτές τις αντιδράσεις. Είναι λογικό, οι πολίτες πληρώνουν φόρους, οι πολίτες πληρώνουν εισφορές. Σας μιλάει ένας άνθρωπος που εδώ και κάποια χρόνια είναι στην πολιτική, από τότε που θυμάται τον εαυτό του πληρώνει φόρους και έχω βρεθεί πολλές φορές στη θέση να αξιολογώ τέτοιες ειδήσεις και να αντιδρώ σε τέτοιες ειδήσεις. Η αλήθεια είναι ότι στη μεγάλη εικόνα η Κυβέρνηση αυτή έχει δείξει τη μεγαλύτερη δυνατή σοβαρότητα.

Είπα κι άλλα πράγματα χθες. Πραγματικά, δηλαδή, πρέπει να δούμε και τη μεγάλη εικόνα για τον τουρισμό. Δεν συνδέω το ένα θέμα με το άλλο, αλλά για να μην μηδενίζουμε τη δουλειά που έχει γίνει από ένα επιτελείο και από την κυρία Κεφαλογιάννη.  Νομίζω ότι έχει γίνει αντιληπτή η στάση μας. Είναι, ας πούμε,  ένα μήνυμα και για το από εδώ και πέρα. Πρέπει να δείχνουμε – το επαναλαμβάνω – όταν μιλάμε για χρήματα του κρατικού προϋπολογισμού, ασχέτως αν αυτά είναι περισσότερα ή λιγότερα, έστω και για ένα ευρώ, αυξημένη προσοχή, γιατί είναι λεφτά τα οποία δεν ανήκουν σε κανέναν μας. Είναι λεφτά των Ελλήνων πολιτών, αυτών που πληρώνουν φόρους.

Όπως έχω πει, μηδενός εξαιρουμένου, όλοι μας αξιολογούμαστε. Από αυτές τις θέσεις, όλοι είμαστε περαστικοί, είμαστε προσωρινοί. Είμαστε όσο μας θέλει, εν προκειμένω, ο Πρωθυπουργός, που επιλέγει τους υπουργούς, τους υφυπουργούς και πριν και πάνω απ’ όλα, όσο μας θέλουν οι πολίτες. Αυτό δεν πρέπει να το ξεχνάμε ποτέ.

Για τον εορτασμό των 50 χρόνων από την ίδρυση της Νέας Δημοκρατίας

Αρχικά να υπενθυμίσω ότι η Νέα Δημοκρατία πολιτικά τίμησε τα 50 χρόνια με ένα συνέδριο, πριν από κάποιους μήνες, αφιερωμένο στα 50 χρόνια και στραμμένο, βέβαια, ως προς τη θεματολογία του, και στα επόμενα χρόνια, ως προς τις πολιτικές προτεραιότητες. Όπου, όμως, ήταν ένα επετειακό συνέδριο. Από εκεί και πέρα, όμως, επειδή η 4η Οκτωβρίου είναι η ημέρα των γενεθλίων της παράταξης, θα έχουμε μία εκδήλωση, σύντομη, σχετικά, εκδήλωση και ο τίτλος – έτσι,  για να σας δώσω και μια είδηση – είναι «Επιστρέφουμε Ρηγίλλης». Θα γίνει, δηλαδή, μπροστά στο ιστορικό κτίριο της Νέας Δημοκρατίας, της παράταξής μας, ανήμερα των γενεθλίων της Νέας Δημοκρατίας. Θα είναι με  ομιλία του Πρωθυπουργού. Σχετικά σύντομη ομιλία, γιατί, επαναλαμβάνω, έγινε το επετειακό συνέδριο με πολλές ομιλίες για τα 50 χρόνια.

Δεν θα έχει ομιλίες άλλες. Θα έχει μία εκδήλωση που θα ακολουθήσει. Όμως, είναι δεδομένο ότι η πρόσκληση αφορά τους πάντες, μηδενός εξαιρουμένου, πολλώ δε μάλλον τους ανθρώπους οι οποίοι ηγήθηκαν της παράταξης, τους εμφανείς, αλλά και τους αφανείς ήρωες της παράταξης. Και κυρίως προς αυτούς απευθύνεται. Αυτό που λέμε, όλα αυτά τα χρόνια, τον ανώνυμο Νεοδημοκράτη, την ανώνυμη Νεοδημοκράτισσα, που ειδικά κάποια πάρα πολύ δύσκολα χρόνια  δεν φοβήθηκαν να μιλήσουν για τις ιδέες τους.

Προηγούμενο άρθρο20-9-2024 Συνελήφθη ένα άτομο για εξαπάτηση 2 ηλικιωμένων γυναικών σε περιοχές της Πέλλας
Επόμενο άρθροEurobank 20-09-2024: 7 Ημέρες Οικονομία – Η υλοποίηση του Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας σε κρίσιμο σταυροδρό-μι