Σημαντικό βήμα η επιδότηση ίντερνετ στους πρωτοετείς φοιτητές, αλλα εφαρμογή του μέτρου και για τους υπόλοιπους φοιτητές, ζητούν οι εκπαιδευτικοί

Ιδιαιτέρως θετική θεωρούν γονείς και φοιτητές την ανακοίνωση της κυβέρνησης για την  επιδότηση ίντερνετ σε όλους τους πρωτοετείς φοιτητές και σπουδαστές, των ΑΕΙ και ΤΕΙ, αντίστοιχα.

Αλλά και η εκπαιδευτική κοινότητα υποδέχθηκε «ζεστά» αυτή την πρωτοβουλία, με την προτροπή, όμως, να επεκταθεί και στους υπόλοιπους φοιτητές. Επισημαίνουν επίσης, ότι με αυτό το μέτρο θα ενεργοποιηθούν και οι ίδιοι οι καθηγητές, καθότι τα παιδιά είναι ήδη εξοικειωμένα με το διαδίκτυο, ενώ αρκετοί εκπαιδευτικοί, όχι.

«Είναι ένα καλωσόρισμα, ένα δώρο για εμάς, στον καινούργιο κόσμο, που μπαίνουμε», ανέφερε η Μυρτώ Γ. στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, που πέρασε στη Σχολή Διεθνών και Ευρωπαϊκών Σπουδών στο Πάντειο Πανεπιστήμιο. Αναρωτιέται, όμως, «και υπόλοιποι φοιτητές δεν το χρειάζονται; Και αν κάποιος έχει οικονομικές δυσκολίες του χρόνου, θα συνεχιστεί η επιδότηση ή θα διακοπεί;».

Σημαντική εξέλιξη, θεωρεί η καθηγήτρια Νομικής στη Σχολή Αθηνών Λίνα Κουσκουνά, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ότι, για πρώτη φορά, η ίδια η Πολιτεία προσφέρει την πρόσβαση στο διαδίκτυο. «Όλα τα παιδιά έχουν πια ίντερνετ, αλλά το πληρώνουν οι γονείς τους. Ο συμβολισμός εδώ έγκειται, στο ότι το διαδίκτυο είναι κοινωνικό, εκπαιδευτικό αγαθό, και όχι απλώς μια συνήθεια, που βασίζεται στη δύναμη του κάθε καταναλωτή», εξηγεί. Και, προσθέτει, πως αυτό εντάσσεται στις πολιτικές του κοινωνικού κράτους με τη σύγχρονη έννοια.

Η κ. Κουσκουνά, εξηγεί, πως η παροχή ίντερνετ μπορεί να βοηθήσει στη διαδραστική εκπαίδευση, ακόμα και από την καθ’ έδρας διδασκαλία. «Οι πρωτοετείς φοιτητές ακόμα δεν έχουν μπει στο κλίμα του Πανεπιστημίου. Από μόνοι τους, όμως, γνωρίζουν πολύ καλά το ίντερνετ και είναι συνέχεια στο διαδίκτυο, μέσω των κινητών τους, δυστυχώς ακόμα και την ώρα της παράδοσης. Όλοι οι νόμοι και οι αποφάσεις των δικαστηρίων βρίσκονται αναρτημένα στο διαδίκτυο. Γιατί να μην μπορεί να κατεβάσει κάτι σχετικό με το μάθημα εκείνη την ώρα μετά από προτροπή του καθηγητή; Θα κεντρίσει το ενδιαφέρον του φοιτητή και θα γίνει το μάθημα πιο ζωντανό», λέει.

Επίσης, αποτελεί θετικό βήμα και προς τη μεριά των καθηγητών, υποστηρίζει η κ. Κουσκουνά, καθότι και ίδιοι θα κινητοποιηθούν. «Υπάρχουν συνάδελφοι, που δεν το χειρίζονται καθόλου. Τώρα θα είναι ένα κίνητρο και για το διδακτικό προσωπικό».

Οι δομές και οι υπηρεσίες των πανεπιστημίων, όπως βιβλιοθήκες, γραμματείες των τμημάτων, μαθήματα μέσω ίντερνετ, έχουν πια όλες σχεδόν ηλεκτρονικές και ψηφιακές εφαρμογές. Σύμφωνα με την υπεύθυνη της Νομικής Βιβλιοθήκης, Βάσω Στρακαντούνα, το υπουργείο εναρμονίζεται με τις απαιτήσεις, που έχει σήμερα η εκπαιδευτική κοινότητα, αφού εξασφαλίζει την εξ’ αποστάσεως επαφή των φοιτητών με τις πανεπιστημιακές δομές, όπως περιγράφει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ. Πρότασή της είναι, να επεκταθεί το μέτρο σε όλους τους φοιτητές, για όσο χρόνο, σύμφωνα με το νόμο, διαρκούν οι σπουδές τους.

Παρόμοια θετική αντίδραση είχε και ο Ιωάννης Βαφειαδάκης, πρόεδρος της Ομοσπονδίας Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδας (ΟΕΦΕ), όταν το ΑΠΕ-ΜΠΕ επικοινώνησε μαζί του. Πρόσθεσε, όμως, πως η δωρεάν παροχή ίντερνετ θα πρέπει να περιλάβει σταδιακά και μαθητές και εργαζομένους, καθότι πια το διαδίκτυο είναι «εργαλείο» για όλες τις εκπαιδευτικές και παραγωγικές ομάδες.

 

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ
Προηγούμενο άρθροΣτη Θεσσαλονίκη μεταβαίνει αύριο ο πρωθυπουργός
Επόμενο άρθροΓΑΣ Αλεξάνδρεια Μπάσκετ: Συγχαρητήρια στους επιτυχόντες αθλητές των πανελλαδικών εξετάσεων