Τον κίνδυνο να κλείσουν εκατοντάδες επιχειρήσεις, μετά από δύο και τρεις μήνες αδράνειας, να μειωθούν δραστικά οι πωλήσεις για όσες θα λειτουργήσουν το επόμενο διάστημα και να χαθούν χιλιάδες θέσεις εργασίας εκφράζουν κορυφαίοι εκπρόσωποι του εμπορικού και επιχειρηματικού κόσμου.
Το άνοιγμα ορισμένων καταστημάτων θα αποτελέσει το πρώτο κρας τεστ για την αγορά και εν γένει την ελληνική οικονομία, μετά από περίπου 2 μήνες που παρέμειναν κλειστά. Οι περιορισμοί στη λειτουργία των επιχειρήσεων για λόγους υγείας έχει προκαλέσει πονοκέφαλο σε επαγγελματίες και εργαζομένους καθώς μειώνεται σημαντικά ο αριθμός των καταναλωτών που θα μπορεί να εξυπηρετεί κάθε επιχείρηση. Θεωρούν δεδομένη τη μείωση των πωλήσεων ακόμη και εάν οι καταναλωτές σπεύσουν στα καταστήματα να κάνουν τις αγορές τους.
Οι φόβοι τους εντείνονται ακόμη περισσότερο με δεδομένο ότι πολλοί καταναλωτές δεν πρόκειται να προβούν σε αγορές αφενός λόγω της έλλειψης διαθέσιμου εισοδήματος αλλά και της πιθανής εγκράτειας που θα δείξουν κάποιοι όσο παραμένει η απειλή της πανδημίας του κορωνοϊού. «Η υγειονομική κρίση έχει μετατραπεί ήδη και σε οικονομική απειλώντας τη βιωσιμότητα μικρών, μεσαίων αλλά και μεγαλύτερων επιχειρήσεων», δηλώνουν χαρακτηριστικά. Εκτιμούν, ότι η νέα οικονομική κρίση θα έχει άμεσες επιπτώσεις και στην απασχόληση. Για παράδειγμα οι περιορισμοί στην παρουσία των πελατών μέσα σε ένα κατάστημα, οδηγεί στην ανεργία αρκετούς εργαζομένους καθώς πλέον οι καταναλωτές θα μπορούν να εξυπηρετούνται από λιγότερο προσωπικό. Για παράδειγμα σε ένα κατάστημα ένδυσης και υπόδησης 100 τ.μ. θα μπορούν να βρίσκονται έως 12 πελάτες και εργαζόμενοι ενώ σε ένα κομμωτήριο η απόσταση ανάμεσα σε δύο πελάτες θα πρέπει να είναι στα 2 μέτρα, όταν πριν από την υγειονομική κρίση ήταν λίγα εκατοστά.
Δεν είναι λίγοι εκείνοι οι επιχειρηματίες μάλιστα που σκοπεύουν είτε να μειώσουν άμεσα τα άτομα που απασχολούν είτε να προχωρήσουν σε εκ περιτροπής απασχόληση, όπου οι εργαζόμενοι θα απασχολούνται τις μισές ημέρες του μήνες και θα αμείβονται αντίστοιχα.