Σαλάτα πριν, κατά τη διάρκεια ή μετά το κυρίως γεύμα;

Γράφει ο Πάρης Παπαχρήστος, Διαιτολόγος – Διατροφολόγος

Η προτροπή για κατανάλωση σαλάτας αποτελεί μία βασική σύσταση από κάθε διαιτολόγο προς τους πελάτες του.

Πού οφείλεται αυτή η τακτική; Προέρχεται από την προσπάθεια των ειδικών να
ακολουθήσουν τις συστάσεις πολλών διεθνών οργανισμών υγείας, που μιλούν για
τουλάχιστον 5 μερίδες (400 g) φρούτων και λαχανικών καθημερινά. Μάλιστα, όσο
περισσότερη ποικιλία και χρώμα έχει η σαλάτα σας, τόσο το καλύτερο, για να λάβετε
περισσότερα θρεπτικά συστατικά.

Πώς μπορείτε να φτάσετε τις παραπάνω συστάσεις;

Mπορείτε να καταναλώσετε τα λαχανικά σας ωμά, βραστά ή και ψητά. Έτσι, η σαλάτα
αποτελεί ένα συμπληρωματικό μέρος του κυρίως γεύματος σας. Μπορεί όμως να
καταναλωθεί και από μόνη της σαν κυρίως γεύμα, κάτι που εξαρτάται από τα υλικά που θα
επιλέξετε να προσθέσετε.

Ποια είναι η θρεπτική αξία της Σαλάτας;

Η κατανάλωση σαλάτας προσφέρει πολλά οφέλη, γι’ αυτό είναι καλό να αποτελεί μία
καθημερινή συνήθεια.

Ενυδάτωση

Τα λαχανικά, από τα οποία αποτελούνται κυρίως οι περισσότερες σαλάτες, είναι
τρόφιμα πλούσια σε νερό. Έτσι, η καθημερινή κατανάλωσή τους συμβάλλει στην
επαρκή ενυδάτωση του οργανισμού σας.

Κορεσμός

Η σαλάτα με τα λαχανικά ή και τα φρούτα που περιέχει, αυξάνει τη συνολική
πρόσληψη φυτικών ινών. Οι φυτικές ίνες δεσμεύουν νερό κατά τη διάρκεια
παραμονής τους στο παχύ έντερο. Ως αποτέλεσμα διογκώνονται και ενισχύουν το
αίσθημα του κορεσμού.

Υγεία

Τα συστατικά που αποτελούν μία σαλάτα είναι πλούσια σε θρεπτικά στοιχεία όπως
βιταμίνες, μέταλλα, ιχνοστοιχεία καθώς και αντιοξειδωτικά. Όλα τα παραπάνω είναι
απαραίτητα για την ομαλή λειτουργία του οργανισμού σας, βοηθούν στην πρόληψη
της γήρανσης και προστατεύουν από διάφορες ασθένειες… και όλα αυτά με λίγες
μόνο θερμίδες.

Tip: Σημαντικό ρόλο παίζει και η σύνθεση της σαλάτας, καθώς από ένα πιάτο με λίγες
θερμίδες μπορεί να μετατραπεί σε μία θερμιδική βόμβα. Αυτό εξαρτάται από ποια υλικά
και σε τι ποσότητα θα προσθέσετε επιπλέον όπως τα dressings με βάση τη μαγιονέζα, τα
τυριά και τα κρεατοπαρασκευάσματα.

Διαβάστε τη συνέχεια εδώ