ΡΑΕ: Σε διαβούλευση ο μηχανισμός αποζημίωσης των καταναλωτών χαμηλής τάσης από το ΔΕΔΔΗΕ, για διακοπές ρεύματος μεγάλης διάρκειας

Σε δημόσια διαβούλευση έθεσε, μέχρι την Τρίτη 10 Ιανουαρίου 2023, η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας (ΡΑΕ) την ρύθμιση για να αποζημιώνονται οι καταναλωτές από τον ΔΕΔΔΗΕ, σε περίπτωση καθυστέρησης στην αποκατάσταση της τροφοδότησής τους πέραν προκαθορισμένου χρόνου, μετά από διακοπή λόγω βλάβης δικτύου ή προγραμματισμένων εργασιών.

Όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή της η Αρχή, με το πρόγραμμα «Εγγυημένες Υπηρεσίες» του Διαχειριστή του ΕΔΔΗΕ το οποίο έχει εγκρίνει η ΡΑΕ, προβλέπεται η καταβολή οικονομικού ανταλλάγματος σε καταναλωτές μέσης τάσης του ΕΔΔΗΕ, στην περίπτωση καθυστέρησης στην αποκατάσταση της τροφοδότησής τους πέραν προκαθορισμένου χρόνου, μετά από διακοπή λόγω βλάβης δικτύου ή προγραμματισμένων εργασιών, υπό συνθήκες κανονικής λειτουργίας του δικτύου. Στο πλαίσιο αναβάθμισης αυτού του προγράμματος, μία διαδικασία που ολοκληρώθηκε το 2020, η ΡΑΕ είχε προτείνει μεταξύ άλλων την επέκταση της συγκεκριμένης Εγγυημένης Υπηρεσίας, και για τους καταναλωτές χαμηλής τάσης του ΕΔΔΗΕ που υφίστανται διακοπή τροφοδότησης μεγάλης διάρκειας. Σε σχέση με την πρόταση αυτή, ο Διαχειριστής του ΕΔΔΗΕ επικαλέστηκε δυσχέρειες υλοποίησης και αναφέρθηκε επίσης σε πιθανά σημαντικές οικονομικές επιπτώσεις. Η ΡΑΕ στάθμισε τα ανωτέρω, καθώς και ότι το πρόγραμμα Εγγυημένες Υπηρεσίες αποτελεί ενδιάμεσο στάδιο για τη ρύθμιση της ποιότητας υπηρεσιών και πρόκειται να αντικατασταθεί από τον μηχανισμό ατομικών εγγυήσεων του Κώδικα Δεοντολογίας, και δεν προέβη σε επέκταση της συγκεκριμένης εγγυημένης υπηρεσίας.

Ωστόσο, λαμβανομένων υπόψη και των εκτεταμένων και μεγάλης διάρκειας διακοπών τροφοδότησης καταναλωτών που παρατηρήθηκαν σε περιοχές οι οποίες επηρεάστηκαν από κακοκαιρίες τα προηγούμενα έτη, καθίσταται επιτακτική η ανάγκη συμπλήρωσης του υφιστάμενου πλαισίου ώστε, αφενός να παρέχεται οικονομική ανακούφιση σε όλους τους πολίτες που αποστερούνται της αδιάλειπτου τροφοδοσίας με ηλεκτρική ενέργεια, με αναλογικά και αντικειμενικά κριτήρια, αφετέρου να παρέχονται επαρκή και αποτελεσματικά κίνητρα στον Διαχειριστή του ΕΔΔΗΕ για τη βελτίωση της ποιότητας των υπηρεσιών του, ακόμη και σε περιπτώσεις εξαιρετικά δυσμενών καιρικών συνθηκών.

Στο παραπάνω πλαίσιο, η ΡΑΕ, λαμβάνοντας υπόψη τις αρμοδιότητές της για την ανάπτυξη και την εφαρμογή ρυθμιστικού πλαισίου για την ποιότητα υπηρεσιών διανομής, δηλώνει ότι επιθυμεί να θεσπίσει άμεσα ολοκληρωμένη ρύθμιση, με την οποία θα προβλέπεται η καταβολή οικονομικού ανταλλάγματος από τον Διαχειριστή του ΕΔΔΗΕ, σε χρήστες του ΕΔΔΗΕ οι οποίοι υφίστανται διακοπές ηλεκτροδότησης μεγάλης διάρκειας. Για το σκοπό αυτό, η ΡΑΕ συνεργάστηκε με εξωτερικό σύμβουλο για το σχεδιασμό της ρύθμισης, την επεξεργασία των λεπτομερειών και την παραμετροποίησή της. Παράλληλα, ο Διαχειριστής του ΕΔΔΗΕ, έχοντας ενημερωθεί από τη ΡΑΕ σχετικά με τα ανωτέρω, προχώρησε ανεξάρτητα σε ανάπτυξη δικής του σχετικής πρότασης.

Στο πλαίσιο διαμόρφωσης της άποψής της, η ΡΑΕ θέτει σε δημόσια διαβούλευση και τις δύο προτάσεις.

Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να συμμετάσχουν στην διαβούλευση μέσω του συνδέσμου:  https://www.rae.gr/diavoulefseis/55575/

Επιπλέον μέχρι και την Πέμπτη 15 Δεκεμβρίου 2022 η ΡΑΕ έθεσε σε δεύτερη δημόσια διαβούλευση την τροποποίηση του κανονισμού για τη μεθοδολογία του απαιτούμενου εσόδου και των τιμολογίων των δραστηριοτήτων του Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου (ΕΣΦΑ) (https://www.rae.gr/diavoulefseis/55582/)

ΑΠΕ-ΜΠΕ
Προηγούμενο άρθροΒουλή: Αύξηση της αποζημίωσης των δημοτικών συμβούλων – τροπολογία
Επόμενο άρθροΒέλγιο: «Η κ. Καϊλή πέρασε τη νύχτα στο κρατητήριο, καθώς στο σπίτι της βρέθηκαν τσάντες με χαρτονομίσματα», αναφέρει η “L’Echo”