«Ψηφιακό» διαβατήριο γα τις εξαγωγές – Γράφει ο Δημήτρης Χριστούλιας

Με «ψηφιακό» διαβατήριο θα προσπαθήσουν το επόμενο διάστημα οι ελληνικές εξαγωγικές επιχειρήσεις να διεισδύουν στις αγορές του κόσμου.

Δημήτρης Χριστούλιας
Γράφει ο συνεργάτης του Έμβολος δημοσιογράφος Δημήτρης Χριστούλιας

Οι αλλαγές που συντελούνται στον εξαγωγικό κλάδο είναι ραγδαίες, και σύμφωνα με κορυφαίους εκπροσώπους του κλάδου, οι επενδύσεις σε ψηφιακές υποδομές αποτελούν μονόδρομο για την ανάπτυξη των ελληνικών εξαγωγών. Στο πλαίσιο αυτό αναμένεται ένα μεγάλο μέρος των κονδυλίων που θα εισρεύσουν στην χώρα μας από το Ταμείο Ανάκαμψης να οδηγηθούν για τον ψηφιακό μετασχηματισμό των επιχειρήσεων.

Οι παραδοσιακές εκθέσεις αντικαθίστανται από τις ψηφιακές και οι δια ζώσης επαφές με αγοραστές σε όλον τον κόσμο με τηλεδιασκέψεις. Η πανδημία ήρθε να αλλάξει την στρατηγική εξωστρέφειας των επιχειρήσεων αλλά και το πλάνο επενδύσεών τους. Πλέον πραγματοποιούνται ψηφιακές εκθέσεις ενώ έχουν δημιουργηθεί αρκετές πλατφόρμες για την προώθηση των προϊόντων.

Ωστόσο πολλές επιχειρήσεις δεν έχουν την απαιτούμενη ρευστότητα για να επενδύσουν στην ψηφιακή τους αναβάθμιση. Για τον λόγο αυτόν η πολιτεία θα πρέπει μέσα από επιδοτούμενες δράσεις να ενισχύσει τις επιχειρήσεις. Να δοθούν κίνητρα σε όλες τις επιχειρήσεις, υφιστάμενες και νέες, για τον ψηφιακό μετασχηματισμό τους.

Επισημαίνεται ότι οι διεθνείς εκθέσεις αναβάλλονται η μία μετά την άλλη τουλάχιστον μέχρι τον ερχόμενο Σεπτέμβριο, άρα οι εξαγωγείς, οι οποίοι το τελευταίο ενάμιση έτος δεν μπορούν να έχουν φυσική παρουσία σε εκθέσεις, αναπόφευκτα προσπαθούν να βρουν λύσεις δικτύωσης με αγοραστές εξωτερικού μέσα από διαδικτυακά γεγονότα.

Προηγούμενο άρθροΜ. Θεμιστοκλέους: Δεν θα γίνει κανένας εμβολιασμός από Δευτέρα, 19 Απριλίου, με το εμβόλιο της Johnson & Johnson
Επόμενο άρθροΤι ισχύει από σήμερα σε όλη τη χώρα λόγω της πανδημίας της Covid-19
Δημοσιογράφος REALnews Οικονομικό ρεπορτάζ