Επιστολή σαν απάντηση στους 5 Δημάρχους που ζητούν βελτίωση του μεταξύ τους οδικού δικτύου
Πρωτοβουλία πολιτών Πτολεμαΐδας / Εορδαίας
για την ανάπτυξη
ΠΤΟΛΕΜΑΪΔΑ 03-10-2024
Κύριοι Δήμαρχοι
Δεν έχουμε κανένα μα κανένα λόγο να διαφωνήσουμε στο σύνολο της επιστολής που συντάξατε και αποστέλλετε σε βουλευτές και περιφερειάρχες, ως προς την ιεράρχηση και την καταγραφή των προβλημάτων που υπάρχουν και έχετε εντοπίσει στους Δήμους σας – (μας). Σε εκείνο όμως που διαφωνούμε κάθετα είναι ένα και βασικό και είναι ο ή οι παραλήπτες της επιστολής.
Κύριοι Δήμαρχοι
Τι να σου κάνουν οι βουλευτές και οι περιφερειάρχες, που στο σύνολο τους υπάγονται στην παρούσα κυβέρνηση; Πειθήνια όργανα της ανάλγητης κυβερνητικής πολιτικής είναι.
Αρχικά η επιστολή θα έπρεπε να σταλεί στον ίδιο τον πρωθυπουργό που με τις δικές του αποφάσεις και μάλιστα εκτός Ελλάδος έβαλε τον τόπο μας στη «μέγγενη» της βίαιης απολιγνιτοποίησης λες και με ένα μαγικό ραβδάκι θα λύνονταν όλα με την ανακοίνωση της απολιγνιτοποίησης και τα κεφάλαια που θα έρχονταν από την Δίκαια Μετάβαση. Να που όμως τα προβλήματα συσσωρεύτηκαν οι Δήμοι στους οποίους έπεσε βαρύς ο πέλεκυς της βίαιης απολιγνιτοποίησης, 5 χρόνια και πλέον, κατατρώει τις σάρκες των πολιτών των Δήμων σας – (μας).
Ούτε φυσικά άμοιρος ευθυνών είναι ο Περιφερειάρχης Δυτικής Μακεδονίας που με την πλειοψηφία που διαθέτει στο περιφερειακό συμβούλιο, απέκρυψε τη διαβούλευση για το Χωροταξικό ως είχε υποχρέωση για να εμφανίσει, και όταν έγινε γνωστό απέρριψε την πρόταση του συνόλου της αντιπολίτευσης.
Φυσικά το ράπισμα που δέχτηκε στην συνέχεια από την ομόφωνη απόφαση της ΠΕΔ Δυτικής Μακεδονίας, δηλαδή όλοι οι Δήμαρχοι της Δυτικής Μακεδονίας, ζητώντας να ακυρωθεί η απόφαση του υπουργού Ενέργειας και Περιβάλλοντος (ΦΕΚ/Δ/395/19.06.24) που αφορά την «Έγκριση αναθεώρησης του Περιφερειακού Χωροταξικού Πλαισίου της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας και κάθε άλλης, συναφούς με αυτήν απόφασης», ήταν μεγάλο.
Πολύ σωστά το αναφέρετε στην επιστολή σας έγινε και συνεχίζεται να γίνετε «υποβάθμιση του βιοτικού επιπέδου, την εκτίναξη της ανεργίας στα ύψη, την φτωχοποίηση και περιθωριοποίηση κοινωνικών ομάδων. Επιπλέον, η αδυναμία ουσιαστικής εξεύρεσης εναλλακτικών παραγωγικών δραστηριοτήτων παρακωλύει οποιαδήποτε προσπάθεια τόνωσης της τοπικής οικονομίας».
Βέβαια υποβαθμίζετε την Κύρια Ανάγκη για ένα σύγχρονο σιδηροδρομικό δίκτυο στην περιοχή που θα ενώνει όλους τους Δήμους σας – (μας) με το λιμάνι της Θεσσαλονίκης από την μια και από τις δύο άλλες πλευρές σύνδεση με τα Σκόπια αλλά και την Αλβανία. Μόνο έτσι μπορούν να έρθουν επενδύσεις τα δε προϊόντα των Δήμων σας – (μας) να διακινούνται με ταχύτητα και χαμηλό ταξιδιωτικό κόστος και εσωτερικά της χώρας αλλά κυρίως εκτός αυτής στις γειτνιάζουσες βαλκανικές χώρες.
Το πλάνο υπάρχει η πρόταση υπάρχει, ο Δήμος Εορδαίας ήδη με την πρόταση μας, συντάχθηκε και ψήφισε τον Οκτώβριο του 2021 την πρόταση μας για ένα σύγχρονο σιδηροδρομικό δίκτυο που θα ξεκινά από την Ιεροπηγή (Καστοριάς) και θα καταλήγει στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης μέσω Πτολεμαΐδας και Βέροιας, ήδη έχουν γίνει και οι μελέτες του τμήματος Ιεροπηγής με τις τρείς προτάσεις που φιλοδοξούν να περάσουν την πρόταση τους, : Της Κοζάνης, της, Φλώρινας και της Πτολεμαΐδας που από τις μελέτες αυτές του ΟΣΕ που υπάρχουν από την μελετητική εταιρεία ΔΡΟΜΟΣ, υπερτερεί κατά κράτος η πρόταση ΙΕΡΟΠΗΓΗΣ – ΠΤΟΛΕΜΑΪΔΑΣ αυτήν λοιπόν την πρόταση πρέπει να διεκδικήσετε με πάθος και αγώνα, όχι μόνο εντός της Ελλάδος αλλά και μέσω της Ε.Ε. μιας και είναι υποχρέωση της Ελλάδας να συνδεθεί με τα Βαλκάνια. Εξ’ άλλου υπάρχουν 2δις € στο πρόγραμμα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών – Δυτική Μακεδονία: Αναβάθμιση Δικτύου με 2 δισ. ευρώ – Υπό διερεύνηση.
Με άλλα λόγια αυτά τα λεφτά υπάρχουν για τον νέο σιδηρόδρομο, «κάποιοι σκοτεινοί κύκλοι» όμως δεν θέλουν να γίνει το έργο καταδικάζοντας τους Δήμους και τους κατοίκους τους στην πλήρη απαξίωση!!!
Κύριοι Δήμαρχοι
Δεν υπάρχει άλλος δρόμος πλην αυτού της ανάπτυξης ενός σύγχρονου σιδηροδρομικού δικτύου που θα βγάλει τους Δήμους σας – (μας) από το τέλμα και την απομόνωση. Πρέπει να σας γίνει κατανοητό ότι ο οριζόντιος και ο κάθετος άξονας της ανάπτυξης και του εκσυγχρονισμού του σιδηροδρομικού δικτύου, δηλαδή ο οριζόντιος από Ιεροπηγή (Καστοριάς) στην Θεσσαλονίκη μέσω της Πτολεμαΐδας και ο κάθετος άξονας από Φλώρινα στην Κοζάνη και στην συνέχεια προς Καλαμπάκα μέσω του Αμυνταίου, είναι η πεμπτουσία του όλου εγχειρήματος που πρέπει να επιτευχθεί χωρίς άλλη καθυστέρηση.
Για την καλύτερη κατανόηση του θέματος, σας επισυνάπτουμε :
1ον Την συνολική μας πρόταση επικαιροποιημένη από τις 29-09-2022, με φωτογραφίες και χάρτες.
2ον Την επιστολή που απέστειλε ως εκπρόσωπος της «ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑΣ» κος Β. Σωτηρόπουλος στον πρωθυπουργό στις 13-02-2023.
3ον Τις μελέτες από την εταιρεία ΔΡΟΜΟΣ που είχε αναθέσει ο ΟΣΕ το 2020 και εμφανώς διακρίνονται τα κόστη των τριών προτάσεων.
Κοινοποίηση : (Κατά αλφαβητική σειρά)
Γιαννάκη Βασίλειο, Δήμαρχο Φλώρινας
Λιάση Ιωάννη, Δήμαρχο Αμυνταίου
Παρούτογλου Νικόλαο, Δήμαρχο Αλμωπίας
Πλακεντά Παναγιώτη, Δήμαρχο Εορδαίας
Τσεπκεντζή Ιωάννη, Δήμαρχο Έδεσσας
ΣΥΝΗΜΜΕΝΑ
1ον Την συνολική μας πρόταση επικαιροποιημένη από τις 29-09-2022, με φωτογραφίες και χάρτες.
2ον Την επιστολή που απέστειλε ως εκπρόσωπος της «ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑΣ» κος Β. Σωτηρόπουλος στον πρωθυπουργό στις 13-02-2023.
3ον Τις μελέτες από την εταιρεία ΔΡΟΜΟΣ που είχε αναθέσει ο ΟΣΕ το 2020 και εμφανώς διακρίνονται τα κόστη των τριών προτάσεων.