Προσφορές διαρκείας για να περιορίσουν την «χασούρα» – Του Δημήτρη Χριστούλια

Με γενναίες εκπτώσεις και δυνατές προσφορές δελεάζουν τους καταναλωτές οι ιδιοκτήτες των εμπορικών καταστημάτων, τις πρώτες δύο εβδομάδες λειτουργίας τους.

Δημήτρης Χριστούλιας
Γράφει ο συνεργάτης του Έμβολος δημοσιογράφος Δημήτρης Χριστούλιας

Τα καταστήματα άνοιξαν, τα χαμόγελα επέστρεψαν σε εργοδότες και εργαζόμενους οι οποίοι ευελπιστούν να καταφέρουν να περιορίσουν σε σύντομο χρονικό διάστημα την οικονομική ζημία που υπέστησαν σε σχεδόν ενάμιση μήνα που παρέμειναν κλειστά. Εκπτώσεις που σε αρκετές περιπτώσεις ξεπερνούν ακόμη και το 50% σε μια ευρεία γκάμα προϊόντων. Την τιμητική τους έχουν καταστήματα που καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες, όπως και μεταξύ άλλων, είναι ο οικιακός εξοπλισμός,  οι ηλεκτρονικές συσκευές, τα καταστήματα οπτικών, τα χρωματοπωλεία, τα παιδικά είδη ενώ ικανοποιητική κρίνεται η αγοραστική κίνηση και στα καταστήματα ένδυσης και υπόδησης.

Καταστηματάρχες επισημαίνουν ότι το δυνατόν τους «όπλο» για να προσελκύσουν τους καταναλωτές είναι οι γενναίες προσφορές σε μεγάλη γκάμα ποιοτικών προϊόντων, προσδοκώντας με αυτόν τον τρόπο να τους παρακινήσουν να αγοράσουν και αγαθά που δεν είναι πρώτης ανάγκης. Όπως χαρακτηριστικά επισημαίνουν στόχος είναι να προχωρήσουν, με αμείωτη ένταση, σε εκπτώσεις μέχρι το τέλος του καλοκαιριού. Για τους επόμενους δύο μήνες, μέχρι και τις 15 Ιουλίου, όπου ξεκινά επίσημα η καλοκαιρινή εκπτωτική περίοδος, οι ιδιοκτήτες των εμπορικών καταστημάτων αναμένεται να «βομβαρδίζουν» καθημερινά με προσφορές και εκπτώσεις το καταναλωτικό κοινό ακόμη και σε νέα προϊόντα.

Πρωταρχικός τους στόχος είναι να διαθέσουν όσο το δυνατόν μεγαλύτερο μέρος από τα αποθέματα που έχουν στις αποθήκες τους, έτσι ώστε να μπορέσουν να αποπληρώσουν τους προμηθευτές τους.

Αλλαγή ψυχολογίας

«Η ψυχολογία των καταναλωτών πρέπει να αλλάξει. Και οι ελκυστικές τιμές σε ποιοτικά προϊόντα συμβάλλουν προς αυτή την κατεύθυνση. Στόχος μας δεν αποτελεί το άμεσο  κέρδος αλλά να καταφέρουμε να μην έχουν ζημιές μετά την κάλυψη των πάγιων και διαρκών αναγκών που έχουν οι επιχειρήσεις μας. Θα προσπαθήσουμε να διαθέσουμε τα προϊόντα μας, να πληρώσουμε τις συσσωρευμένες υποχρεώσεις προς τους μισθωτές των ακινήτων, την τράπεζα, την εφορία και τα ασφαλιστικά Ταμεία έτσι ώστε να λειτουργήσουν κανονικά τα καταστήματά μας κατά τη διάρκεια της εκπτωτικής περιόδου από τις 15 Ιουλίου έως τις 31 Αυγούστου», τονίζει διευθύνων σύμβουλους μεγάλης αλυσίδας με ηλεκτρικά και ηλεκτρονικά προϊόντα.

Σε κάθε περίπτωση επισημαίνουν ότι το επόμενο εξάμηνο είναι ιδιαίτερα κρίσιμο για την επιβίωση χιλιάδων εμπορικών καταστημάτων, τα οποία με νύχια και με δόντια κατάφεραν να μείνουν ανοιχτά μετά από μια έντονη και παρατεταμένη δεκαετή οικονομική κρίση. Πολλά θα κριθούν από τα προγράμματα χρηματοδότησης για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, καθώς στόχος είναι να αποτελέσουν ένα βασικό εργαλείο για την τόνωση της ρευστότητας μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων. Εξάλλου, στόχος τόσο των επιχειρήσεων αλλά και της κυβέρνησης είναι να διατηρηθούν σε όσο το δυνατόν μεγαλύτερο ποσοστό οι θέσεις απασχόλησης.

Προηγούμενο άρθροΥγεία: Η μετάβαση στη δουλειά με τα πόδια ή με ποδήλατο μειώνει τον κίνδυνο σοβαρής αρρώστιας ή πρόωρου θανάτου
Επόμενο άρθροΕΛΓΑ: Πληρωμή αποζημιώσεων ύψους 34.900.000 σε κτηνοτρόφους και αγρότες
Δημοσιογράφος REALnews Οικονομικό ρεπορτάζ