«Λεωφόρος Μίκη Θεοδωράκη (Πρώην Λαγκαδά): Γιορτάζουν τη μετονομασία αλλά αδιαφορούν για την διαπλάτυνση
«Αυτή είναι η πικρή διαπίστωση για τη Λεωφόρο Μίκη Θεοδωράκη (πρώην Λαγκαδά) καθώς, με αφορμή την ολοκλήρωση των διαδικασιών μετονομασίας της, επανέρχεται στο προσκήνιο ο εμπαιγμός εκ μέρους της διοίκησης της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας σχετικά με την καθυστέρηση της διαπλάτυνσης της λεωφόρου, από το Μητροπολιτικό Πάρκο Παύλου Μελά μέχρι τη διασταύρωση με την οδό Αγίων Πάντων (Δωδεκαώροφες).
Το μακρινό 2021, στις 29 Ιανουαρίου, κατά τον απολογισμό πεπραγμένων της διοίκησης της Περιφέρειας για το 2020, ο τέως Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας, και κατά «τραγική ειρωνεία» σημερινός Επίτροπος Μεταφορών της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, κ. Τζιτζικώστας δήλωνε: «ετοιμαζόμαστε για τη διαπλάτυνση της οδού Λαγκαδά για να μπορέσει αυτή η είσοδος -έξοδος στην πόλη να γίνει επιτέλους σύγχρονη».
Τον Μάιο του ίδιου έτους ανακοίνωσε ότι «Η ολοκλήρωση των μελετών για τη διαπλάτυνση και του τελευταίου τμήματος της οδού Λαγκαδά μέσα σε ένα χρόνο θα δώσει τη δυνατότητα να αρχίσει άμεσα η κατασκευή του ενός χιλιομέτρου, που ταλαιπωρεί επί πολλά χρόνια το σύνολο της δυτικής Θεσσαλονίκης».
Την επόμενη χρονιά, το 2022, στις 31 Ιανουαρίου, στον απολογισμό πεπραγμένων του 2021 ο αρμόδιος Αντιπεριφερειάρχης Υποδομών κ. Μπίλιας διαβεβαίωνε: «Ολοκληρώνουμε τη μελέτη της διαπλάτυνσης της οδού Λαγκαδά από τη διασταύρωση της οδού Αγών Πάντων ως το στρατόπεδο του Παύλου Μελά και φιλοδοξούμε εντός του 2022 επίσης να το δημοπρατήσουμε.»
Τελικά το 2023, στις 30 Ιανουαρίου, στον απολογισμό πεπραγμένων για το 2022 ο κ. Μπίλιας δεσμευόταν ότι «Ολοκληρώνεται στο πρώτο εξάμηνο του 2023 η μελέτη της διαπλάτυνσης της οδού Λαγκαδά. Είναι το ορφανό χιλιόμετρο της Θεσσαλονίκης μας». Προεκλογικά, τον Ιούνιο του ίδιου έτους, εγκρίθηκαν από το αρμόδιο συλλογικό όργανο της Περιφέρειας μόνο οι περιβαλλοντικοί όροι του έργου και τα στελέχη της διοίκησης υποστήριζαν ότι «Αυτό είναι και το «πράσινο φως» για την έναρξη του κατασκευαστικού μέρους του έργου, καθώς η σχετική διαβούλευση έχει ολοκληρωθεί και οι μελέτες έχουν εγκριθεί από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση Μακεδονίας –Θράκης». Μάλιστα, η τότε αντιπεριφερειάρχης Θεσσαλονίκης κ. Πατουλίδου δήλωνε: «Παρότι ο χρόνος υλοποίησης των εργασιών κατασκευής είναι 18 μήνες, μπορεί να ολοκληρωθεί νωρίτερα».
Ακόμα και σήμερα, τέσσερα χρόνια μετά τις πρώτες δηλώσεις, η έναρξη εργασιών για τη διαπλάτυνση … αγνοείται. Το χιλιόμετρο του βασικού οδικού άξονα της δυτικής Θεσσαλονίκης παραμένει ορφανό και συνεχίζει να ταλαιπωρεί τους πολίτες. Παράλληλα οι τοπικοί άρχοντες που πρόσκεινται στη Ν.Δ. επιχαίρουν με την μετονομασία, μένοντας μοιραίοι κι άβουλοι στο ζήτημα διεκδίκησης της άμεσης έναρξης των εργασιών, δειλοί στο να διατυπώσουν οποιαδήποτε κριτική για τον διαχρονικό εμπαιγμό από τη διοίκηση της Περιφέρειας και τον Απόστολο Τζιτζικώστα».
Αναστάσιος Τελίδης
Μέλος επιτροπής Υποδομών
της Περιφερειακή Παράταξης
«Πράξεις για τη Μακεδονία»