Πράξεις για τη Μακεδονία: Ερώτηση για αποκατάσταση δικτύου Επαρχιακής Οδού Νιγρίτας Στρυμονικού

Το ζήτημα της αποκατάστασης του τμήματος του οδικού δικτύου Νιγρίτας – Στρυμονικού, έθεσε, με ερώτησή της, η Περιφερειακή Σύμβουλος Σερρών της παράταξης «Πράξεις για τη Μακεδονία» και Αντιπρόεδρος του Περιφερειακού Συμβουλίου ΠΚΜ Καλλιόπη (Κέλυ) Βαλταδώρου.

Απευθύνει καίρια ερωτήματα για τον οδικό άξονα Νιγρίτας – Στρυμωνικού, ένα δίκτυο το οποίο αφορά είκοσι περίπου χιλιάδες πολίτες της Βισαλτίας, πολλαπλάσιους των όμορων δήμων, εργαζομένους και επαγγελματίες της περιοχής, μια από τις μεγαλύτερες εξαγωγικές επιχειρήσεις της χώρας, που εδρεύει παρακειμένως του παραπάνω τμήματος (FIBRAN) καθώς επίσης και επισκέπτες της περιοχής, το οποίο είναι εγκαταλελειμμένο εδώ και έτη. Αν και πολλάκις, όπως αναφέρει, έχει εξαγγελθεί, είτε αποκατάστασή του, είτε ωριμότητα μελετών και χρηματοδοτήσεων για την κατασκευή μάλιστα περιφερειακής οδού στον άξονα Στρυμονικό -Νιγρίτα -Μαυροθάλασσα -Κερδύλλια, αυτές οι εξαγγελίας γίνονται προεκλογικά και ποτέ δεν είχαν πραγματικό αντίκρισμα. Τελευταία «ανακοίνωση» περί αποκατάστασης του δικτύου έλαβε χώρα το έτος 2020 με την δημοπράτηση έργου το οποίο αφορούσε συντήρηση και τμήματος της Επαρχιακής Οδού Νιγρίτας-Στρυμονικού. Ουδεμία όμως παρέμβαση πραγματοποιήθηκε (πέραν από αποκατάσταση 150 μέτρων στην τ.κ. Λιβαδοχωρίου και τμήματος 800 περίπου μέτρων στην δ.κ. Τερπνής), σε ένα οδικό δίκτυο επικίνδυνο για οχήματα και, κυρίως για ανθρώπινες ζωές.

 

Επισυνάπτεται το κείμενο της ερώτησης:

ΠΡΟΣ:

1.Περιφερειάρχη ΠΚΜ

  1. Αντιπεριφερειάρχη Υποδομών και Δικτύων ΠΚΜ κ. Παρίση Μπίλλια
  2. Αντιπεριφερειάρχη Περ. Ενοτ. Σερρών ΠΚΜ κ. Παναγιώτη Σπυρόπουλο

 

ΘΕΜΑ: ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΔΙΚΤΥΟΥ ΕΠΑΡΧΙΚΗΣ ΟΔΟΥ ΝΙΓΡΙΤΑΣ  ΣΤΡΥΜΟΝΙΚΟΥ – ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗΣ ΟΔΟΥ ΝΙΓΡΙΤΑΣ ΣΤΡΥΜΟΝΙΚΟΥ

 

Τον Νοέμβριο του έτους 2020, υπεγράφη η με αρ. πρωτ. οικ. 637419(3770)/2020 σύμβαση, η οποία αφορούσε και την συντήρηση τμήματος της Επαρχιακής Οδού Νιγρίτας-Στρυμονικού.

Επρόκειτο για ένα έργο το οποίο περιελάμβανε επισκευή τμημάτων δρόμου, επιδιόρθωση παραμορφώσεων, ρηγματώσεων, καθιζήσεων, τροχοαυλακώσεων κτλ, σήμανση και διαγράμμιση οδών, καθαρισμό τάφρων κλπ., ώστε να εξασφαλισθούν ασφαλείς, τόσο για τα οχήματα, όσο και, κυρίως, για τις ανθρώπινες ζωές, συνθήκες κυκλοφορίας.

Έως και σήμερα, ουδεμία παρέμβαση έλαβε χώρα στο ανωτέρω τμήμα, το οποίο αποτελεί, διαχρονικά, ένα από τα πιο επικίνδυνα επαρχιακά δίκτυα της περιφερειακής μας Ενότητας. Σημειώνεται, επιπρόσθετα, ότι στο εν λόγω τμήμα, ουδεμία ολοκληρωμένη παρέμβαση έχει πραγματοποιηθεί τα τελευταία 40 χρόνια.

 

Ερωτάσθε:

  1. Έχει ολοκληρωθεί η εκτέλεση της ανωτέρω σύμβασης;
  2. Αν ναι, έχει παραδοθεί το έργο για το τμήμα Νιγρίτας-Στρυμονικού; Έχει υπογραφεί η βεβαίωση καλής εκτέλεσης;
  3. Ήδη από το 2004, υπάρχει ολοκληρωμένη μελέτη χάραξης του περιφερειακού δρόμου Νιγρίτας – Στρυμονικού. Έχει δημοπρατηθεί; Αν όχι, προβλέπεται, άμεσα η δημοπράτησή της;  Έχει επικαιροποιηθεί;
  4. Από το έτος 2014 ο κ Αβραμίδης, τότε Αντιπεριφερειάρχης Υποδομών, δήλωνε ότι ο άξονας Νιγρίτας – Στρυμονικού, θα εντασσόταν, λόγω επικινδυνότητας, στα 5 επείγοντα έργα της Περιφερειακής Ενότητας Σερρών και ότι υπήρχε τότε ωριμότητα μελετών. Το 2018, εκ νέου, ο τότε Αντιπεριφερειάρχης Σερρών, δήλωνε ότι «μελετητική ετοιμότητα υπάρχει και για το επαρχιακό δρόμο Στρυμονικό-Νιγρίτα-Μαυροθάλασσα-Κερδύλλια».

Είκοσι χρόνια μετά, η ήδη πληρωμένη μελέτη του έτους 2004, μένει στα συρτάρια κάποιου γραφείου. Δέκα χρόνια μετά τις δηλώσεις του τότε αρμοδίου Αντιπεριφερειάρχη, δεν έχει πέσει ούτε ένα κυβικό ασφάλτου, έστω για να καλυφθούν οι λακκούβες στα 25 χλμ του δικτύου.

Έξι χρόνια μετά τις δηλώσεις του τότε χωρικού Αντιπεριφερειάρχη, εκτός από τα 150 μέτρα ταπετιδίου στην τ.κ. Λιβαδοχωρίου και ένα τμήμα στην δ.κ. Τερπνής (μήκους λιγότερο των 800 μέτρων), τίποτε άλλο δεν έχει γίνει.

Σήμερα, οι είκοσι περίπου χιλιάδες πολίτες της Βισαλτίας, οι πολλαπλάσιοι των όμορων δήμων, οι εργαζόμενοι και οι επαγγελματίες της περιοχής, μια από τις μεγαλύτερες εξαγωγικές επιχειρήσεις της χώρας, που εδρεύει παρακειμένως του παραπάνω τμήματος καθώς επίσης και οι επισκέπτες της περιοχής, αναζητούμε εάν δόθηκαν, σε ποιον, για ποια αιτία, πως και που αξιοποιήθηκαν τα χρήματα του έργου του 2020 κατά το τμήμα που αφορά το τμήμα του οδικού δικτύου Νιγρίτας-Στρυμονικού, και ακόμη περιμένουμε την ολοκλήρωση της εξαγγελθείσης, πολλάκις (ιδίως προεκλογικά), ήδη δήθεν ώριμης από ετών, (κατά τις δηλώσεις των μελών της παράταξής σας) περιφερειακής οδού Νιγρίτας-Στρυμονικού.

Υπάρχει πρόβλεψη για το έργο; Υπάρχει πράγματι ωριμότητα ή οι δηλώσεις σας αποτελούσαν έωλες εξαγγελίες; Υπάρχει συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα εργασιών; Υπάρχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση; Αν όχι, υπάρχει πρόβλεψη αναζήτησης χρηματοδότησης για ένα έργο που θα αποτελέσει κινητήριο μοχλό ανάπτυξης για την περιοχή και θα εξασφαλίσει την ασφαλή μετακίνηση πολιτών και εμπορευμάτων από και προς το νοτιοδυτικό τμήμα της Περιφ. Ενότητας;

Φωτιάδης Φώτιος.jpeg

Με εκτίμηση

Καλλιόπη (Κέλυ) Βαλταδώρου

Περιφ. Σύμβουλος Κεντρικής Μακεδονίας

«Πράξεις Για Τη Μακεδονία»

 

Προηγούμενο άρθροΑΕ Αλεξάνδρειας: Ευχαριστήριο για την φιλοξενία του ΑΟ ΤΡΙΚΑΛΑ
Επόμενο άρθροΘεσσαλονίκη: Σκυλάκια στην «υπηρεσία» κυκλωμάτων επαιτείας και άνθρωποι που εξαναγκάζονται να ζητιανεύουν ξυπόλητοι- Στοιχεία της ΑΡΣΙΣ