Πράσινο Κίνημα: Η Κομισιόν παραπέμπει την Ελλάδα στο δικαστήριο για τις σιδηροδρομικές μεταφορές

– Η χώρα μας δεν κατάφερε να υπογραφεί η συμβατική συμφωνία μεταξύ της εθνικής αρμόδιας αρχής και του διαχειριστή σιδηροδρομικής υποδομής (ΟΣΕ) από το 2015 (!)

Συνεχόμενες είναι οι “σφαλιάρες” που δέχονται οι ελληνικές κυβερνήσεις από την ΕΕ. Νέα… επιτυχία είναι η παραπομπή της Ελλάδας στο Δικαστήριο επειδή δεν εκπλήρωσε τις υποχρεώσεις που υπέχει δυνάμει της οδηγίας για τη δημιουργία ενιαίου ευρωπαϊκού σιδηροδρομικού χώρου, αποφάσισε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Όπως τονίζεται στη σχετική ανακοίνωση, η συγκεκριμένη οδηγία διευκρινίζει ότι τα κράτη μέλη έπρεπε να εξασφαλίσουν τη σύναψη συμβατικής συμφωνίας μεταξύ της εθνικής αρμόδιας αρχής και του διαχειριστή σιδηροδρομικής υποδομής το αργότερο έως τις 16 Ιουνίου 2015 και τη δημοσίευσή της εντός ενός μηνός.

Υπογραμμίζει μάλιστα, ότι η σύναψη και δημοσίευση της εν λόγω συμφωνίας είναι ιδιαίτερα σημαντική για τη διαφάνεια των επικείμενων έργων στο δίκτυο σιδηροδρομικής υποδομής.

Η Επιτροπή κίνησε διαδικασία επί παραβάσει κατά της Ελλάδας τον Δεκέμβριο του 2020 και απέστειλε αιτιολογημένη γνώμη τον Δεκέμβριο του 2021. Δεδομένου ότι η Ελλάδα εξακολουθεί να παραβιάζει την οδηγία, η Επιτροπή αποφάσισε τώρα να παραπέμψει την υπόθεση στο Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Το Πράσινο Κίνημα έχει καταθέσει το πόσο σημαντικό ρόλο μπορεί να παίξει ο σιδηρόδρομος και ποια τα σημαντικά πλεονεκτήματα που προσφέρει. Μάλιστα, πριν λίγο καιρό το Πράσινο Κίνημα ήταν το μόνο κόμμα που είχε καταγγείλει την απαράδεκτη κυβερνητική απόφαση να μην προχωρήσει στην υλοποίηση της Μελέτης για την σιδηροδρομική σύνδεση της Ηπείρου, όταν μάλιστα υπάρχουν και Κοινοτικοί πόροι εκατομμυρίων ευρώ για αυτόν το λόγο. Τότε η κυβέρνηση της ΝΔ στέρησε τη σιδηροδρομική σύνδεση της Ηπείρου, χωρίς καμία πειστική δικαιολογία και πρέπει να επιστρέψουμε τα χρήματα στην ΕΕ, αποδεικνύοντας την έλλειψη αξιοπιστία της, καθώς η κοινοτική χρηματοδότηση από τον μηχανισμό «Συνδέοντας την Ευρώπη» προγραμματικής περιόδου 2014-2020 είχε εγκριθεί μετά από αίτημα της ίδιας της κυβέρνησης του κ. Μητσοτάκη, μόλις τον περασμένο Νοέμβριο.

Αυτά δυστυχώς, δεν τα έλεγε το Πράσινο Κίνημα αλλά αναφέρονταν στην απάντηση που έδωσε ο Γενικός Γραμματέας Δημοσίων Επενδύσεων και ΕΣΠΑ Δημήτρης Σκάλκος, στο πλαίσιο του Κοινοβουλευτικού Ελέγχου και αφορούσε στον κίνδυνο να χαθούν εκατομμύρια ευρώ από Κοινοτικούς πόρους για την ολοκλήρωση της μελέτης σιδηροδρομικής σύνδεσης της Ηπείρου.

Η ΣΠΟΥΔΑΙΑ ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΟΥ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΥ

Το ΠΡΑΣΙΝΟ ΚΙΝΗΜΑ και οι Ευρωπαίοι Πράσινοι θέλουν η ΕΕ να εργαστεί για:

– Ένα ολοκληρωμένο και διευρυμένο σιδηροδρομικό δίκτυο ως κεντρικό τμήμα ενός ευρωπαϊκού συστήματος μεταφορών χωρίς ορυκτά καύσιμα

– Ένα καλά οργανωμένο, ενημερωμένο και ολοκληρωμένο ευρωπαϊκό διαδικτυακό πρόγραμμα

– Παροχή του δικαιώματος σε όλους τους ευρωπαϊκούς δήμους με πληθυσμό άνω των 100. 000 κατοίκων να συνδέονται με σιδηροδρομικό κόμβο τουλάχιστον μία φορά την ώρα κατά τη διάρκεια της ημέρας

– Ένα ολοκληρωμένο, εύκολο και προσβάσιμο κοινό ευρωπαϊκό σύστημα κρατήσεων

– Ενίσχυση της ψηφιοποίησης και της ανταλλαγής δεδομένων στον σιδηροδρομικό τομέα

Διασφάλιση των υψηλότερων προτύπων ασφάλειας σε ολόκληρη την ήπειρο, με ταχεία και πλήρη εφαρμογή του Ευρωπαϊκού Συστήματος Διαχείρισης της Σιδηροδρομικής Κυκλοφορίας (ERTMS)

– Περαιτέρω ηλεκτροκίνηση των σιδηροδρόμων

– Επενδύσεις σε διασυνοριακές συνδέσεις

– Ανάπτυξη ενός διασυνδεδεμένου και πλήρους δικτύου ημερήσιων και νυχτερινών τρένων σε όλη την Ευρώπη

– Προώθηση της συνεργασίας μεταξύ των χωρών για τη λειτουργία περισσότερων νυχτερινών σιδηροδρομικών γραμμών και συνδέσεων

– Προώθηση του πράσινου τουρισμού: Interrail, νυχτερινά τρένα και ποδηλατικές διαδρομές

– Περισσότερος χώρος για τα ποδήλατα στο ευρωπαϊκό σιδηροδρομικό σύστημα

– Εξασφάλιση ότι τα τρένα είναι επίσης προσβάσιμα για άτομα με μειωμένη κινητικότητα και αναπηρίες

Για το Πράσινο Κίνημα, είναι πολύ σημαντικό όλα τα συστήματα μεταφορών να είναι προσβάσιμα για όλους. Τα ταξίδια με τρένο πρέπει να είναι προσιτά για όλους. Για να διασφαλιστεί ότι το σύστημα ταιριάζει σε όλους τους τύπους ταξιδιωτών, θα πρέπει να υπάρχει μια διαφοροποιημένη δομή τιμών και ανέσεων. Από φθηνά εισιτήρια και βασικές θέσεις για φοιτητές έως ακριβότερα εισιτήρια 1ης θέσης με μεγαλύτερη άνεση για επιχειρηματίες, τόσο σε ημερήσια όσο και σε νυχτερινά τρένα. Η ΕΕ θα πρέπει να πιέσει για την επίσπευση της διαδικασίας εναρμόνισης των διαφόρων συστημάτων σηματοδότησης και των αδειών χρήσης αμαξοστοιχιών, καθώς και της διαλειτουργικότητας μεταξύ του τροχαίου υλικού και της υποδομής εντός της Ευρώπης, ώστε να καταστεί ασφαλέστερη, ευκολότερη και φθηνότερη η δημιουργία σιδηροδρομικών γραμμών διέλευσης συνόρων.

Η μελλοντική ευρωπαϊκή κινητικότητα περιλαμβάνει διασυνδεδεμένα, ελκυστικά, αποδοτικά ως προς τους πόρους και φιλικά προς το κλίμα μέσα μεταφοράς σε ένα ευρωπαϊκό πλαίσιο, που συμβάλλουν σε υψηλή ποιότητα ζωής στις πόλεις και σε καλά συνδεδεμένες αγροτικές περιοχές.

Ο συμπρόεδρος του Πράσινου Κινήματος και επικεφαλής του προεκλογικού αγώνα του κόμματος Κώστας Καλογράνης δήλωσε σχετικά: “Η κυβέρνηση επιδίδεται σε ένα μπαράζ αρνητικών αποφάσεων για τη χώρα μας από μεριάς της ΕΕ αποδεικνύοντας πως το “ευρωπαϊκός της προφίλ” είναι μόνο για τις …φωτογραφίες. Το Πράσινο Κίνημα έχει μιλήσει αναλυτικά για την Βιώσιμη Κινητικότητα, όμως για την κυβέρνηση αυτά μοιάζουν άγνωστες λέξεις. Ο σιδηρόδρομος είναι το κατ΄ εξοχήν μέσο που εκφράζει τη Βιώσιμη Κινητικότητα τόσο σε επίπεδο μεταφοράς πολιτών αλλά και αγαθών. Η μετάβαση σε ένα βιώσιμο σύστημα μεταφορών είναι ένα μεγάλο «στοίχημα» που η κυβέρνηση έχει χάσει. Το Πράσινο Κίνημα, μέσα από τη Βουλή, πλέον, μετά τις εκλογές, θα καταφέρει να αλλάξει πολλά από τα παραπάνω δεδομένα, καθώς είναι το μοναδικό κόμμα με ολοκληρωμένες θέσεις σε αυτά τα σοβαρά θέματα».

Προηγούμενο άρθροΕπίσκεψη του Γραμματέα της Πολιτικής Επιτροπής της ΝΔ στους Αμπελόκηπους
Επόμενο άρθροΟμιλία του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στη Βουλή στη συζήτηση του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Οικονομικών