Είσαι έτοιμος να κάνεις ανώτατες σπουδές μηχανολόγου μηχανικού βιομηχανικού σχεδιασμού με μέσο όρο επίδοσης στις πανελλαδικές 1,5 στα 20; Ανώτατες σπουδές μηχανικού τεχνολογίας πετρελαίου και φυσικού αερίου με μέση επίδοση 3 στα 20; Ανώτατες σπουδές στη διοίκηση επιχειρήσεων με 3,4 στα 20;
Ανώτατες σπουδές λογιστικής και χρηματοοικονομικής με 3,2 στα 20; Ανώτατες σπουδές τεχνολόγου γεωπόνου με 3,9 στα 20; Ανώτατες σπουδές ηλεκτρολόγου μηχανικού με 3,5 στα 20; Ανώτατες σπουδές ηλεκτρονικού μηχανικού με 3,8 στα 20; Μηχανικού πληροφορικής με 3,2 στα 20; Μηχανολόγου μηχανικού και πολιτικού μηχανικού τεχνολογικής κατεύθυνσης με 3,5 στα 20; Γεωγράφου με 5,9 στα 20; Φιλολόγου στα ιταλικά με 5,2 στα 20; Περιβαλλοντολόγου με 4,9 στα 20; Μαθηματικού (στη Σάμο – που είσαι Πυθαγόρα[1] μας δεις!) με 4 στα 20;
Κι όμως σύμφωνα με τα στοιχεία που προκύπτουν από την ανακοίνωση των φετινών βάσεων, οι φορολογούμενοι καλούνται να πληρώσουν για να προσφερθούν δωρεάν σπουδές στα ανώτατα εκπαιδευτικά μας ιδρύματα σε επιτυχόντες με τους βαθμούς που προαναφέραμε! Κι όχι μόνο. Με βάση τα στοιχεία από το 80% περίπου των επιτυχόντων [2] στο 23% των σχολών υπάρχουν επιτυχόντες με μέσο όρο βαθμολογίας κάτω από τη βάση. Εξ αυτών 4532 επιτυχόντες (το 8%) μπήκαν σε τμήματα όπου ο πρώτος (!) είχε μέσο όρο βαθμών στις εξετάσεις κάτω του 12 στα 20 και ο τελευταίος κάτω από τη βάση (ο μέσος όρος των 39 πρώτων! -στα συγκεκριμένα τμήματα- ήταν 11,2 και των 39 τελευταίων 6,2). Τέλος υπήρξαν και 21 τμήματα (1% των επιτυχόντων), στα οποία όλοι -από τον πρώτο μέχρι τον τελευταίο- ήταν κάτω από τη βάση! Με μέσο όρο των 21 πρώτων! 7,6 στα 20.
Ο απόλυτος αυτός παραλογισμός είναι ενδεικτικός του πόσο η νοοτροπία του λαϊκισμού και της περιφρόνησης των χρημάτων των φορολογουμένων συνεχίζει να παραμένει στη χώρα μας κυρίαρχη και αδιαμφισβήτητη.
Τι θα κάνουν οι άνθρωποι που διδάσκουν στις συγκεκριμένες σχολές; Όταν όλοι ή σχεδόν όλοι οι φοιτητές σου είναι σ’ αυτό το γνωστικό επίπεδο τι είδους ανώτατες σπουδές να προσφέρεις; Κάνεις τη δουλίτσα σου, βρίσκεις και κανέναν φιλότιμο να κάνεις το μεράκι σου και περιμένεις να περάσει ο καιρός. Χαμένα λεφτά, αδικημένοι άνθρωποι.
Ποιοι είναι χαρούμενοι; Μα οι κομματοπατέρες και οι φοιτητοπατέρες. Διότι κακά τα ψέματα όσοι «πέτυχαν» μ’ αυτό τον τρόπο να μπούνε σε σχολές χρειάζονται τις υπηρεσίες τους. Μια που σοβαρές σπουδές, μ’ αυτό το εκπαιδευτικό υπόβαθρο, η συντριπτική πλειοψηφία δεν μπορεί να κάνει, χρειάζεται τους φοιτητοπατέρες να διοργανώσουν κανένα πάρτι, να σπρώξουν για το δημοκρατικό 5 και να τους εξασφαλίσουν τα προνόμια του αιωνίου φοιτητή. Και μια που σοβαρές προοπτικές εργασίας το δημοκρατικό 5 δεν προσφέρει, χρειάζονται οι κομματοπατέρες να κάνουν κανένα ρουσφέτι για να πιάσει και τόπο όλος αυτός ο κόπος! Ταιριαστά όλα αυτά και με την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, η οποία υπερασπίζεται με πάθος την έννοια του αιώνιου φοιτητή και μισεί την αριστεία. Γιατί αν «η αριστεία είναι ρετσινιά» τότε μήπως ο πάτος είναι κατόρθωμα, το οποίο θα πρέπει να το ανταμείβουμε από τους φόρους που με αγωνία κι εφιάλτες πληρώνει (όσοι το καταφέρνουν) ο Έλληνας πολίτης;
Που είσαι Πυθαγόρα να μας δεις!
*Προέδρου της Δράσης
[1] Ο Πυθαγόρας ο Σάμιος (580 π.Χ. – 496 π.Χ.) μεγάλος Έλληνας φιλόσοφος, μαθηματικός, γεωμέτρης και θεωρητικός της μουσικής. Ο κατεξοχήν θεμελιωτής των ελληνικών μαθηματικών.
[2] «ΕΠΙΛΟΓΗ ΓΕΛ ΝΕΟ-ΗΜΕΡΗΣΙΑ — ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ 2016», δηλαδή χωρίς τα νυκτερινά τις ειδικές περιπτώσεις κ.λπ. που τα πράγματα είναι ακόμα χειρότερα.