Από εχθές ξεκίνησε η διανομή πετρελαίου θέρμανσης και οι καταναλωτές το αγοράζουν κατά περίπου 21% πιο ακριβά, σε σχέση με πέρυσι, όπως υποστήριξε ο πρόεδρος της ‘Ενωσης Ιδιοκτητών Πρατηρίων Καυσίμων Θεσσαλονίκης “Ο Αγιος Χριστόφορος”, Θέμης Κιουρτζής. Κατά τον κ.Κιουρτζή, «η μέση τιμή σήμερα είναι 1,15 ευρώ/λίτρο στα αστικά κέντρα, στην επαρχία 3 με 5 λεπτά ακριβότερη και στα νησιά περίπου 10 με 15 λεπτά πιο αυξημένη, δηλαδή οι νησιώτες θα πληρώσουν 1,25-1,30 ευρώ το λίτρο».
«Ο κόσμος τις προηγούμενες χρονιές ζητούσε περίπου 1000 λίτρα τις πρώτες ημέρες διάθεσης, ενώ φέτος οι περισσότερες παραγγελίες είναι της τάξης των 300 έως 400 ευρώ» επισήμανε ο κ. Κιουρτζής και πρόσθεσε ότι «πέρυσι, με 300 ευρώ, ο καταναλωτής έπαιρνε 315 λίτρα και φέτος παίρνει 255 λίτρα με τα ίδια χρήματα». Υπογράμμισε δε ότι «ταυτόχρονα δεν υπάρχει αύξηση των εισοδημάτων για να μπορεί κάποιος να καλύψει την αύξηση της τιμής του πετρελαίου που είναι 200 ευρώ στα 1000 λίτρα, σε σχέση με την περσινή χρονιά».
Ο πρόεδρος της Ένωσης Ιδιοκτητών Πρατηρίων Καυσίμων Θεσσαλονίκης, ανέφερε επίσης ότι «τα προηγούμενα χρόνια είχαμε την πρώτη ημέρα διάθεσης πετρελαίου περίπου 30 παραγγελίες, αλλά φέτος με δυσκολία είναι πέντε οι παραγγελίες που έχουμε».
Σύμφωνα με ανακοίνωση της ΕΝ.ΒΕ.Θ, το πετρέλαιο θέρμανσης αποτελεί ακόμη και σήμερα το είδος θέρμανσης με τη μεγαλύτερη κατανάλωση για εκατομμύρια καταναλωτές στη χώρα μας, είναι δε η μοναδική πηγή ενέργειας η οποία είναι ορατή από τον καταναλωτή, αποθηκεύεται στο χώρο του και μπορεί δε να μετρηθεί από τον ίδιο η ποσότητα του με απόκλιση μικρότερη του 0,5%, καθώς επίσης διακινείται από πολλούς προμηθευτές με αποτέλεσμα να αποκλείεται η μονοπωλιακή εξάρτηση.
Πώς γίνεται η σωστή παραλαβή του καυσίμου
Η σωστή παραλαβή του καυσίμου, συνεχίζει η ΕΝ.ΒΕ.Θ, είναι απλή διαδικασία και έχει ελάχιστους κανόνες που πρέπει να τηρούνται για την ασφάλεια και την πιστοποίηση της συναλλαγής. Πριν την παράδοση πρέπει να μετρηθεί η ποσότητα του καύσιμου που υπάρχει στη δεξαμενή, όπως το ίδιο πρέπει να γίνει μετά τη παράδοση. Και στις δύο περιπτώσεις οι μετρήσεις γίνονται παρουσία του παραλήπτη και του μεταφορέα, τα δε ύψη του καυσίμου αναγράφονται στο παραστατικό που εκδίδεται από τον τελευταίο. Σε περίπτωση άρνησης από τον καταναλωτή να μετρηθεί η δεξαμενή ή ακόμη η μη δυνατότητα πρόσβασης για μέτρηση της δεξαμενής δίνει τη δυνατότητα στον πρατηριούχο να αναφέρει το γεγονός πάνω στο παραστατικό.
Οι μετρητές που διαθέτουν τα βυτιοφόρα είναι πιστοποιημένοι, σφραγισμένοι και εγκεκριμένοι από το κράτος, άλλου είδους διαφημιζόμενοι εξωτερικοί μετρητές από διάφορες εταιρίες δεν είναι νόμιμοι και προκαλούν απορία για το πώς οι κάτοχοι χρησιμοποιούν αυτούς και δεν εμπιστεύονται τους ήδη υπάρχοντες δικούς τους πιστοποιημένους από τη πολιτεία μετρητές. Ουσιαστικά αυτές οι ενέργειες αποτελούν παραπλάνηση του καταναλωτικού κοινού. Ο καταναλωτής δίνει τα στοιχεία του στον εκδότη του παραστατικού και για τη επιβεβαίωση μετά την αναγραφή σε αυτό ο καταναλωτής τα ελέγχει και υπογράφει το παραστατικό που εξέδωσε ο οδηγός, ο καταναλωτής ο οποίος είναι δικαιούχος επιδόματος πρέπει να αντιπαραβάλει τα στοιχεία του παραστατικού με αυτά που υπάρχουν στη φόρμα επιδότησης που έχει εκτυπώσει από το taxis ώστε με σιγουριά να πάρει την επιδότηση.
Μερικές φορές ο λογαριασμός της ΔΕΗ εκδίδεται ακόμη σε άτομο που απεβίωσε για αυτό ο παραλήπτης πρέπει να δίνει το δικό του ΑΦΜ. Ο κυβισμός μεταλλικών δεξαμενών με κλασικά γεωμετρικά σχήματα, όπως και των κυλινδρικών πλαστικών δεξαμενών, είναι σχετικά εύκολη υπόθεση, αρκεί να ληφθεί υπόψιν το τυχόν άνοιγμα των δεξαμενών που είναι ορατό με γυμνό μάτι και μάλιστα γίνετε ευκολότερο εάν βάλουμε μία ίσια μεταλλική βέργα στο πλάι και στο πάνω μέρος της δεξαμενής δημιουργώντας ένα Τ, για να πιστοποιηθεί από κοινού πόσο παραμορφώνεται το γεωμετρικό σχήμα μετά το γέμισμα. Η μέτρηση των δεξαμενών για να είναι απόλυτα ακριβής πρέπει να γίνετε από το εσωτερικό της με μεταλλική βέργα και όχι με ξύλινη διότι το ξύλο ποτίζει και αλλοιώνει τη μέτρηση. Συνηθίζεται ο σοβαρός μεταφορέας να έχει ειδική πάστα ώστε η ένδειξη να εμφανίζεται ακριβώς. Στις πλαστικές δεξαμενές η μέτρηση γίνεται αποκλειστικά από μέσα διότι πολλές φορές το χρώμα που έχει το καύσιμο δημιουργεί ένα φιλμ στο εσωτερικό της και παραπλανεί τον καταναλωτή όταν το βλέπει από έξω, επίσης οι πλαστικές δεξαμενές με ακανόνιστο σχήμα π.χ. οβάλ στη πλειοψηφία τους δεν έχουν σωστές εξωτερικές ενδείξεις.
“Σέρβις” στον καυστήρα κάθε χρόνο και έλεγχος για πιθανή ύπαρξη νερού
Για καλύτερη καύση και οικονομία πρέπει να γίνεται κάθε χρόνο service στον καυστήρα από εξουσιοδοτημένο τεχνίτη. Επιπλέον, η ΕΝ.ΒΕ.Θ επισημαίνει ότι ο καταναλωτής ζητά από τον μεταφορέα να κάνει έλεγχο για πιθανή ύπαρξη νερού στη δεξαμενή με την ειδική πάστα. “Δεν υπάρχει περίπτωση να σας παραδώσει νερό κανένας από τους βενζινοπώλες, διότι το σύστημα εισροών-εκροών που διαθέτει το πρατήριο του ανιχνεύει την ύπαρξη νερού στις δεξαμενές του πρατηρίου” τονίζεται στην ανακοίνωση.
ΑΠΕ-ΜΠΕ