Δεν υπάρχουν ανατιμήσεις στα σούπερ μάρκετ λέει ο επικεφαλής του ομίλου ΜΕΤΡΟ
Δεν υπάρχουν ανατιμήσεις τόνισε ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου ΜΕΤΡΟ ΑΒΕΕ Α. Παντελιάδης. Απαντώντας σε ερωτήσεις σε συζήτηση σχετικά με την πορεία του ομίλου και σε σχέση με όσα ακούστηκαν στη Βουλή από τον υπουργό Ανάπτυξης για μεγάλες ανατιμήσεις σε προϊόντα, ο κ. Παντελιάδης ανέφερε εμφατικά, ότι οι προσφορές «τρέχουν» αμείωτες. Πρόσθεσε πως οι όποιες ανατιμήσεις αφορούν σε μετακύλιση της αύξησης τιμών πρώτων υλών, οι οποίες όμως όπως είπε είναι περιορισμένες. Επίσης ο κ. Παντελιάδης σημείωσε ότι στο μέσος τιμάριθμος, δεν αποτυπώνονται οι μικρής διάρκειας προσφορές κι έτσι δεν καταγράφεται η ακριβής εικόνα των τιμών. Κατέληξε δε πως η ζήτηση, όπως διαμορφώνεται, δεν επιτρέπει την εκδήλωση ανατιμήσεων εκ μέρους του λιανεμπορίου. Δεν παρέλειψε, δε, να σχολιάσει αρνητικά την πρόσφατη διάταξη του υπουργείου Ανάπτυξης, με την οποία απαγορεύεται η αύξηση του μικτού περιθωρίου κέρδους των σούπερ μάρκετ έως τον Φεβρουάριο του 2021. Όπως είπε είναι παρέμβαση που αντίκειται στην ελεύθερη αγορά αλλά και στην πραγματικότητα των επιχειρήσεων.
Αναφερόμενος σε άλλο ένα θέμα που έχουν «σηκώσει» συνδικαλιστές του κλάδου σε σχέση με το αν υπάρχει μετάδοση του ιού στους χώρους του λιανεμπορίου τόνισε τα σούπερ μάρκετ είναι εμπορικοί χώροι που λειτουργούν με κανόνες υγιεινής, και δεν ευθύνονται για τη μετάδοση της πανδημίας. Ανάφερε δε ότι σε σύνολο 11.000 εργαζόμενων της METRO υπάρχουν 102 ενεργά κρούσματα, ενώ το πρωτόκολλο απόκρισης σε περίπτωση κρούσματος έχει εφαρμοστεί 67 φορές.
Ειδικότερα για την αλυσίδα My Market που προΐσταται, ανάφερε ότι έχει δαπανήσει 1,5 εκατ.ευρώ για τον εξοπλισμό των εργαζομένων με μέσα προστασίας (μάσκες, αντισηπτικά, γάντια), ενώ έχει επιβάλλει εξαντλητικά πρωτόκολλα ασφάλειας.
Παράλληλα, υπενθύμισε, ότι η εταιρεία έχει προχωρήσει σε 900 προσλήψεις προσωπικού, προκειμένου να καλυφθούν τα κενά που δημιουργούνται από τις άδειες ειδικού σκοπού που δίδονται στους εργαζόμενους λόγω της πανδημίας, της αυξημένης ζήτησης αλλά και των επενδύσεων στην ανάπτυξη του online καναλιού.
Σε σχέση με την εικόνα της αλυσίδας MyMarket το 2020 αναμένεται να κλείσει ανοδικά με αύξηση 5,5% στα 1,330 εκατ.ευρώ. Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι στο cash & carry «μαζεύτηκαν» οι απώλειες. Σε σχέση δε με την κερδοφορία ανάφερε εξέφρασε την πεποίθησή του ότι αναμένεται βελτίωση λόγω κυρίως της βελτίωσης της απόδοσης του δικτύου. Ανάφερε ότι το επίπεδο κερδών της τάξης των 10 εκατ.ευρώ που εμφάνιζε έως πρότινος η αλυσίδα ήταν χαμηλό σε σύγκριση με το μέγεθος της, εκτιμώντας ότι από φέτος οι αναδιαρθρώσεις καταστημάτων θα επιφέρουν βελτίωση κερδών. Σημείωσε ωστόσο ότι στην Ελλάδα «το καθαρό περιθώριο κέρδους διατηρείται σε πολύ χαμηλά επίπεδα της τάξης του 2,5%-3,5%, εξαιτίας του έντονου ανταγωνισμού».
Σε σχέση με την τάση της εποχής για on line αγορές σημείωσε ότι υπάρχει μεν ανάπτυξη ωστόσο ακόμη δεν ξεπερνούν το 2% του συνολικού τζίρου του λιανεμπορίου τροφίμων. Πάντως η αλυσίδα My Market έχει επενδύσει σο e shop και πλεον μπορεί «καλύψει» τετραπλάσιο όγκος παραγγελιών έναντι των αρχών του έτους.
Τέλος κ. Παντελιάδης έκανε λόγο μια νέα φάση συγκέντρωσης όπου οι μεγάλοι του κλάδου θα προσπαθήσουν να κλείσουν συμφωνίες με μικρότερες αλυσίδες κύρια για να «μαζέψουν» μερίδια. Συμπλήρωσε, σε , ότι ο όμιλος εστιάζει στην οργανική ανάπτυξη του με την προσθήκη 8-9 καταστημάτων το 2021, και αποθηκευτικών χώρων στη Βόρεια Ελλάδα όπου διαθέτει μειωμένη παρουσία. Το συνολικό ύψος των επενδύσεων για την επόμενη χρήση υπολογίζεται δε στα 35 εκατ.ευρώ.