Παναξιακός και «υιοθεσίες» αθλητών! – Γράφει ο Νίκος Γ. Σακελλαρόπουλος

Έπεσε στην αντίληψή μου η εξαιρετική πρωτοβουλία του Παναξιακού ΑΟ, για την «υιοθεσία» αθλητών του από επιχειρήσεις, προκειμένου να γυμνάζονται απρόσκοπτα και χωρίς το άγχος της καθημερινής επιβίωσης.

Νίκος Σακελλαρόπουλος
Γράφει ο συνεργάτης του Έμβολος δημοσιογράφος Νίκος Γ. Σακελλαρόπουλος

Εξαιρετική πρωτοβουλία σε μια εποχή που γίνεται όλο και πιο επιτακτική η συμπόρευση αθλητισμού κι επιχειρηματικότητας. Που γίνεται όλο και πιο κατανοητό το γεγονός ότι η συμπόρευση αυτή έχει μόνο οφέλη για όλες τις πλευρές.

Η χορηγία σε συλλόγους και αθλητές διαδραματίζει πια τον σημαντικότερο ρόλο στη λειτουργία του αθλητισμού και των αθλητικών συλλόγων ειδικότερα.  Ο Παναξιακός το πάει ένα βήμα πιο μπροστά. Η «υιοθεσία» αθλητών είναι χορηγία που έχει και βαθιά ανθρώπινο ρόλο, αναπτύσσει στενή ανθρώπινη σχέση ανάμεσα σε αθλητές και επιχειρήσεις.

Είναι βέβαιο και καταγεγραμμένο σε πληθώρα ερευνών, ότι ο αθλητισμός προσελκύει τεράστιες μάζες ανθρώπων που μπορούμε να χαρακτηρίζουμε «αθλητικούς καταναλωτές», αφού αγοράζουν τα προϊόντα των χορηγών ή οι χορηγοί γίνονται ευρέως γνωστοί.

Είναι βέβαιο, επίσης, ότι ο αθλητισμός, οι αθλητές και οι ομάδες απολαμβάνουν σε τοπικό ή πανελλαδικό επίπεδο ευρύτατη κάλυψη από τα ΜΜΕ. Οι δε αθλητές, θεωρούνται πρότυπα για μεγάλα τμήματα της κοινωνίας, άρα μπορούν να  επηρεάσουν ένα μεγάλο μέρος του αγοραστικού κοινού.

Επιπλέον, μιας και αφορμή αυτών των σκέψεων είναι η εξαιρετική πρωτοβουλία του Παναξιακού, δηλαδή ενός συλλόγου της περιφέρειας, δεν νοείται να είναι απούσες οι αυτοδιοικητικές αρχές. Ο Παναξιακός και κάθε Παναξιακός μεταφέρει το brand name της Νάξου ή κάθε  περιφερειακής πόλης, σε κάθε γωνιά της Ελλάδας, ενίοτε και στο εξωτερικό.

 Συνεπώς ο δήμος κι η περιφέρεια δεν μπορεί παρά να είναι στο πρώτο μετερίζι ουσιαστικής κι έμπρακτης στήριξης. Αποτελεί κορυφαία κοινωνική προσφορά αυτή. Άλλωστε, το κοινωνικό μάρκετινγκ παρέχει στην αυτοδιοίκηση τη δυνατότητα να κτίζει την απαραίτητη συναισθηματική σχέση με τους δημότες.

Να το πούμε και πιο «κυνικά». Μια επιχείρηση που θα «υιοθετήσει» έναν αθλητή (ο Παναξιακός διαθέτει αθλητές διεθνούς ακτινοβολίας, ειδικά στο τμήμα στίβου), είναι βέβαιο ότι:

Α. Θα ενισχύσει την εικόνα της συνολικά.

Β. Θα ενισχύσει την εικόνα και το όνομά της σε νεανικά κοινά.

Γ. Θα διεισδύσει σε μεγάλα τμήματα της κοινωνίας και της αγοράς.

Δ. Θα αυξήσει τις πωλήσεις της, άρα και τα μερίδια αγοράς.

Σκέφτομαι κι αυτό: Όλες οι έρευνες καταδεικνύουν ότι οι αθλητικές χορηγίες βρίσκονται στην κορυφή των συνολικών δαπανών επικοινωνίας και διαφήμισης, αφού  η προβολή από τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης είναι υψηλότερη σε σχέση με άλλους τομείς της κοινωνίας. Κι αυτό οφείλουν οι επιχειρήσεις να το κατανοήσουν πλήρως.

Η ουσία είναι ότι ο Παναξιακός προχωρά συγκροτημένα και προγραμματισμένα ένα βήμα πιο μπροστά το αθλητικό marketing. Μακάρι να βρει συμπαραστάτες, μακάρι να βρει και μιμητές. Μακάρι να η κίνησή του να καταστήσει κατανοητό ότι  αθλητισμός κι επιχειρηματικότητα έχουν κοινή περπατησιά. Κι αμοιβαία οφέλη! Μακάρι επιχειρήσεις του νησιού αλλά και πανελλαδικά, να «υιοθετήσουν» αθλητές του συλλόγου. Μακάρι!

Προηγούμενο άρθροΠρωτοσέλιδοι βασικοί τίτλοι εφημερίδων της Πέμπτης 26 Οκτωβρίου 2023
Επόμενο άρθρο“Συνέδριο Economist” – Άδωνις Γεωργιάδης: Σημαντικός στόχος η κατάρτιση των εργαζομένων
*Ο Νίκος Γ. Σακελλαρόπουλος είναι δημοσιογράφος και συγγραφέας («Hellas Special Άφιλτρο», «Ο Γέρος του Βοριά» που αποτελεί τη λαϊκή βιογραφία του Κωνσταντίνου Καραμανλή, «Οι Μύθοι και το Παραμύθι»). Θεωρείται εκ των πρωτεργατών της «ελεύθερης ραδιοφωνίας» και επί χρόνια ασχολήθηκε με την πολιτική αρθρογραφία και ανάλυση σε εφημερίδες, περιοδικά, ραδιόφωνα και τηλεοπτικούς σταθμούς. Για πολλά χρόνια συνδύασε την εργασία με τα χόμπι του (αθλητισμός) , με την ιδιότητά του ως Γενικός Διευθυντής της εφημερίδας «Sportime» και της «Αθλητικής Ηχούς», ενώ έχει γράψει στίχους σε τραγούδια σημαντικών Ελλήνων δημιουργών και τραγουδιστών.