Αρχική Blog Σελίδα 5

Η ανατίναξη των εκσκαφέων αλλά και άλλου πάγιου εξοπλισμού των ορυχείων, μόνο ως «έγκλημα εσχάτης προδοσίας» μπορεί χαρακτηριστεί

Περιμέναμε μερικές μέρες μετά το «έγκλημα της εσχάτης προδοσίας» με την ανατίναξη δύο τουλάχιστον εκσκαφέων στο ορυχείο της Μαυροπηγής του Λιγνιτικού Κέντρου Δυτικής Μακεδονίας, περιμένοντας κάποια αντίδραση από την Περιφέρεια της Δυτικής Μακεδονίας, από τους Δήμους, από τα κόμματα, από τα εργατικά κέντρα, ή τους διάφορους συλλόγους και φορείς της ευρύτερης περιοχής, αλλά όπως εδώ και χρόνια γίνεται ΌΛΟΙ ΜΕΝΟΥΝ ΑΔΙΑΦΟΡΟΙ ΚΑΙ ΑΠΑΘΕΙΣ εκτός του ΚΚΕ που χθες 22-06-2026 με δελτίο τύπου στηλιτεύει την ενέργεια αυτή.

Είναι τουλάχιστον ανεπίτρεπτο φορείς όπως η Περιφέρεια και οι Δήμοι (που άμεσα έχουν βλαφτεί από την βίαιη απολιγνιτοποίηση) να παραμένουν αδρανείς – αδιάφοροι, σιγοντάροντας με αυτόν τον τρόπο την κυβέρνηση δεχόμενοι τις όποιες αποφάσεις της για την περιοχή. Κανείς δεν έχει το δικαίωμα να καταστρέφει με αυτόν τον εγκληματικό τρόπο, εξοπλισμό που πλήρωσε ο Ελληνικός λαός επί δεκαετίες με την φορολογία του ώστε να μπορέσει η κάποτε ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΗΛΕΚΤΡΙΣΜΟΥ να δώσει φθηνό ρεύμα και στο πιο απόμακρο χωριό της Ελληνικής υπαίθρου. Αυτός ο εξοπλισμός ΔΕΝ ΑΝΗΚΕΙ ΣΤΟΥΣ ΣΗΜΕΡΙΝΟΥΣ ΜΕΤΟΧΟΥΣ ΤΗΣ ΔΕΗ, ΑΝΗΚΕΙ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΣΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΠΟΜΕΝΕΣ ΓΕΝΙΕΣ. Ας δούμε όμως τι προβλέπει ο νόμος για αυτές τις περιπτώσεις: Άρθρο 375 του νόμου 4619/2019.

  1. Όποιος ιδιοποιείται παράνομα ξένο (ολικά ή εν μέρει) κινητό πράγμα που περιήλθε στην κατοχή του με οποιονδήποτε τρόπο τιμωρείται με φυλάκιση έως δύο (2) έτη και αν το αντικείμενο είναι ιδιαίτερα μεγάλης αξίας, με φυλάκιση τουλάχιστον τριών (3) μηνών και χρηματική ποινή. Αν πρόκειται για αντικείμενο που το έχουν εμπιστευθεί στον υπαίτιο λόγω ανάγκης ή λόγω της ιδιότητάς του ως εντολοδόχου, επιτρόπου ή κηδεμόνα του παθόντος ή ως μεσεγγυούχου ή διαχειριστή ξένης περιουσίας, ο υπαίτιος τιμωρείται με φυλάκιση τουλάχιστον ενός (1) έτους και χρηματική ποινή.
  2. Αν η αξία του αντικειμένου στην παρ. 1 υπερβαίνει συνολικά το ποσό των εκατόν είκοσι χιλιάδων (120.000) ευρώ ο υπαίτιος τιμωρείται με κάθειρξη έως δέκα (10) έτη και χρηματική ποινή.
  3. Αν η υπεξαίρεση στρέφεται άμεσα κατά του νομικού προσώπου του ελληνικού δημοσίου, των νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου ή των οργανισμών τοπικής αυτοδιοίκησης και η αξία του αντικειμένου της υπερβαίνει συνολικά το ποσό των εκατόν είκοσι χιλιάδων (120.000) ευρώ, επιβάλλεται κάθειρξη τουλάχιστον δέκα (10) ετών και χρηματική ποινή έως χίλιες (1.000) ημερήσιες μονάδες. Η πράξη αυτή παραγράφεται μετά είκοσι (20) έτη.
  4. Με το ξένο πράγμα εξομοιώνεται και: α) το τίμημα που έλαβε ο υπαίτιος για κινητό πράγμα που του είχαν εμπιστευθεί για να το πουλήσει, καθώς και β) το κινητό πράγμα που απέκτησε ο υπαίτιος με χρήματα ή με άλλο πράγμα που του είχαν εμπιστευθεί για να αγοράσει ή να ανταλλάξει αντίστοιχα το πράγμα που απέκτησε.

Επομένως τουλάχιστον ένας Δήμος ή ένας πολίτης θα μπορούσε να στείλει στην Δικαιοσύνη όλους αυτούς που εμπλέκονται σε αυτή την πράξη της «εσχάτης προδοσίας». Ίσως αυτός είναι και ο λόγος που η κυρία Σδούκου (Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας ), σε χθεσινή απογευματινή ερώτηση δημοσιογράφου ανέφερε ότι την απόφαση της ανατίναξης πήρε ο Διευθυντής του Λιγνιτικού Κέντρου. Μα είναι δυνατόν !!! ο Διευθυντής ενήργησε χωρίς εντολή άνωθεν;; Ποιος μπορεί να πιστέψει την κυρία Σδούκου;; Όμως η κυρία Σδούκου βλέποντας την κατρακύλα του κυβερνώντος κόμματος προσπαθεί να «πετάξει την μπάλα στην κερκίδα». Δεν θα μείνουμε όμως στα ευνόητα γεγονότα αλλά επανερχόμενοι στην ΑΔΡΑΝΕΙΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΜΑΣ που πριν λίγες εβδομάδες ο ίδιος ο Δήμαρχος Εορδαίας είχε εξαγγείλει κινητοποιήσεις για το κλείσιμο των ΑΗΣ Πτολεμαΐδας 5 και Αγίου Δημητρίου.

ΠΟΣΟ ΑΛΗΘΕΙΑ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΜΕ ΔΗΜΑΡΧΕ ΚΑΙ ΔΕΝ ΞΕΣΗΚΩΝΕΙΣ ΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ;;;ΤΙ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΠΕΡΙΜΕΝΕΙΣ;;; ΦΟΒΟΜΑΣΤΕ ΟΤΙ ΣΕ ΛΙΓΟ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΑΡΓΑ, ΓΙΑΤΙ ΜΕ ΤΟΝ ΡΥΘΜΟ ΠΟΥ ΠΑΝΕ ΟΙ ΚΥΒΕΡΝΩΝΤΕΣ ΘΑ ΑΝΑΤΙΝΑΞΟΥΝ ΚΑΙ ΤΟΝ ΙΔΙΟ ΤΟΝ ΔΗΜΟ ΕΟΡΔΑΙΑΣ ΜΕ ΤΗΝ ΠΡΕΜΟΥΡΑ ΠΟΥ ΤΟΥΣ ΕΧΕΙ ΠΙΑΣΕΙ, ΚΑΙ ΤΟΤΕ ΚΥΡΙΕ ΔΗΜΑΡΧΕ ΟΧΙ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΔΕΝ ΘΑ ΠΑΡΑΔΩΣΕΙΣ ΣΤΟΝ ΕΠΟΜΕΝΟ ΑΛΛΑ «ΣΤΑΧΤΗ ΚΑΙ ΜΠΟΥΛΜΠΕΡΗ». Δηλαδή ολοσχερή και απόλυτη καταστροφή!!!

ΤΟ  ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΟ ΟΡΓΑΝΟ ΤΗΣ

ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑΣ ΠΟΛΙΤΩΝ ΠΤΟΛΕΜΑΪΔΑΣ / ΕΟΡΔΑΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ

Κ. Κυρανάκης: «Η Δημοκρατία είναι ισχυρότερη από τους τραμπούκους»

Η Νέα Δημοκρατία καταδικάζει απερίφραστα την άνανδρη επίθεση στο σπίτι του Περιφερειάρχη Αττικής Νίκου Χαρδαλιά, από θρασύδειλους τραμπούκους που απείλησαν τον ίδιο και την οικογένειά του.

Η Αστυνομία και η Δικαιοσύνη θα δώσουν την απάντηση που οφείλουν. Σε κάθε περίπτωση, η εφαρμογή του νόμου και η ανάπλαση των προσφυγικών της Λ. Αλεξάνδρας, έπειτα από δεκαετίες εγκατάλειψης, είναι για εμάς αυτονόητη. Όπως αυτονόητη είναι και η μάχη που πρέπει να δοθεί για τα δικαιώματα των ιδιοκτητών των οικιών, τα οποία καταπατούνται σε αρκετές περιπτώσεις από καταληψίες.

Στεκόμαστε στο πλευρό του Νίκου Χαρδαλιά και της οικογένειάς του και αναμένουμε την άμεση καταδίκη των πράξεων αυτών από όλες τις πολιτικές δυνάμεις του τόπου. Η σιωπή σημαίνει ανοχή και η ανοχή είναι απαράδεκτη. Όσο για τους θρασύδειλους τραμπούκους, ας γνωρίζουν καλά ότι δεν πτοούν και δεν εκφοβίζουν τα στελέχη μας. Η Δημοκρατία μας, το κράτος δικαίου και οι αρχές και αξίες τις οποίες υπηρετούμε με συνέπεια, είναι πολύ ισχυρότερες από τις κουκούλες, τις μπογιές και τα απειλητικά συνθήματά τους.

ΥΠΑΑΤ: 44,7 εκ. €  για σύσταση ομάδων παραγωγών

Απόφαση Ένταξης Πράξεων στην Παρέμβαση Π3-77-1.1 «Σύσταση Ομάδων και Οργανώσεων Παραγωγών» στον τομέα της Γεωργίας του Στρατηγικού Σχεδίου Κοινής Αγροτικής Πολιτικής της Ελλάδας (ΣΣ ΚΑΠ) 2023 – 2027.

Ο Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Μαργαρίτης Σχοινάς και η Γενική Γραμματέας Ενωσιακών Πόρων και Υποδομών του ΥΠΑΑΤ,  Αργυρώ Ζέρβα ανακοινώνουν την έκδοση της Απόφασης Ένταξης 208 αιτήσεων στήριξης, οι οποίες εγκρίθηκαν κατόπιν ολοκλήρωσης της διαδικασίας αξιολόγησης στο πλαίσιο της υπ’ αρ. 2190/05.08.2024 1ης Πρόσκλησης Υποβολής Αιτήσεων Στήριξης της Παρέμβασης Π3-77-1.1 «Σύσταση Ομάδων και Οργανώσεων Παραγωγών» του Στρατηγικού Σχεδίου Κοινής Αγροτικής Πολιτικής (ΣΣ ΚΑΠ) 2023-2027.

Η δημόσια δαπάνη της πρόσκλησης ανερχόταν σε 31.179.560,00 ευρώ. Ωστόσο, λόγω του αυξημένου ενδιαφέροντος και της υψηλής ανταπόκρισης των συλλογικών σχημάτων του αγροτικού τομέα, ο προϋπολογισμός της πρόσκλησης υπερκαλύφθηκε, με αποτέλεσμα η συνολική δημόσια δαπάνη των ενταγμένων πράξεων να ανέρχεται σε 44.770.920,91 ευρώ. Για την κάλυψη του συνόλου των εγκεκριμένων αιτήσεων δόθηκε προγραμματική υπερδέσμευση ύψους 22 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων αξιοποιήθηκαν 13.591.360,91 ευρώ.

Στόχος της Παρέμβασης είναι η συνεργασία των γεωργών – κτηνοτρόφων και η ενθάρρυνσή τους να συστήσουν/συμμετάσχουν σε συλλογικά σχήματα (ομάδες παραγωγών ή οργανώσεις παραγωγών) στον τομέα της γεωργίας/κτηνοτροφίας προκειμένου να αντιμετωπίσουν από κοινού τις νέες προκλήσεις της αγοράς και να ενισχύσουν τη θέση τους στην αλυσίδα αξίας της αγροδιατροφής.

Η οικονομική στήριξη για τη σύσταση των νέων Ομάδων Παραγωγών, Οργανώσεων Παραγωγών χορηγείται σε ετήσια βάση με τη μορφή ποσού στήριξης που αποτελεί ποσοστό επί της ετήσιας διατεθείσας στο εμπόριο παραγωγής του/των προϊόντος/προϊόντων της Ομάδας Παραγωγών ή Οργάνωσης Παραγωγών, μετά την έκδοση της απόφασης έγκρισης του αιτήματος στήριξης.

Το ποσό στήριξης καταβάλλεται ανά έτος ως ακολούθως:

  • 10% της αξίας παραγωγής που έχει διατεθεί στο εμπόριο κατά το 1ο έτος μετά την αναγνώριση (σύμφωνα με το άρθρο 77 παρ. 8 σημείο β) του Καν. (ΕΕ) 2021/2115)
  • 8% της αξίας παραγωγής που έχει διατεθεί στο εμπόριο κατά το 2ο έτος μετά την αναγνώριση
  • 6% της αξίας παραγωγής που έχει διατεθεί στο εμπόριο κατά το 3ο έτος μετά την αναγνώριση
  • 4% της αξίας παραγωγής που έχει διατεθεί στο εμπόριο κατά το 4ο έτος μετά την αναγνώριση
  • 2% της αξίας παραγωγής που έχει διατεθεί στο εμπόριο κατά το 5ο έτος μετά την αναγνώριση.
  • Το ποσό στήριξης δεν συνδέεται με επιλέξιμες δαπάνες ή κόστη.
  • Η ετήσια στήριξη κάθε δικαιούχου δεν μπορεί να υπερβαίνει τις 100.000,00 €.

Με την ολοκλήρωση της διαδικασίας αξιολόγησης και την έκδοση της απόφασης ένταξης, το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων προχωρά στην υλοποίηση μιας σημαντικής παρέμβασης του Στρατηγικού Σχεδίου ΚΑΠ 2023-2027, η οποία αναμένεται να συμβάλει ουσιαστικά στην ενδυνάμωση της συλλογικής δράσης, στη βιώσιμη ανάπτυξη της ελληνικής γεωργίας και στην ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας του πρωτογενούς τομέα.

Η στήριξη των Ομάδων και Οργανώσεων Παραγωγών αποτελεί επένδυση στο μέλλον της ελληνικής γεωργίας, ενισχύοντας τη συνεργασία, την εξωστρέφεια και την ανθεκτικότητα του πρωτογενούς τομέα απέναντι στις σύγχρονες προκλήσεις.

Η απόφαση ένταξης Πράξεων στην Παρέμβαση Π3-77-1.1 έχει αναρτηθεί στο Πρόγραμμα ΔΙΑΥΓΕΙΑ και δημοσιευθεί στις ιστοσελίδες http://www.minagric.gr και http://www.agrotikianaptixi.gr.

Νάουσα: Πρόσληψη 12 εργατών για το έργο ανάδειξης του Αρχαίου Γυμνασίου της Μίεζας

Ο Δήμος Ηρωικής Πόλεως Νάουσας ανακοινώνει την πρόσληψη δώδεκα ατόμων του κλάδου ΥΕ Εργατών Τεχνικών Εργασιών, ειδικότητας ΥΕ Εργατών Οικοδομικών Εργασιών, με σύμβαση εργασίας Ιδιωτικού Δικαίου Ορισμένου Χρόνου και για χρονικό διάστημα έως δύο μηνών.

Η πρόσληψη πραγματοποιείται για την αντιμετώπιση κατεπειγουσών αναγκών, στο πλαίσιο της Προγραμματικής Σύμβασης του Δήμου Ηρωικής Πόλεως Νάουσας με το Υπουργείο Πολιτισμού για την εκτέλεση του έργου «Έρευνα και ανάδειξη του Αρχαίου Γυμνασίου της Μίεζας», σύμφωνα με την υπ’ αριθ. 325/2026 απόφαση της Δημοτικής Επιτροπής.

Για τις συγκεκριμένες θέσεις δεν απαιτείται τυπικό προσόν. Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να υποβάλουν την αίτησή τους, συνοδευόμενη από φωτοτυπία της αστυνομικής τους ταυτότητας, από την Τρίτη 23 Ιουνίου έως και τη Δευτέρα 29 Ιουνίου 2026, στο Δημοτικό Κατάστημα Νάουσας, Δημητρίου Βλάχου 30, Τ.Κ. 59200, Νάουσα.

Τα έντυπα των αιτήσεων είναι διαθέσιμα και στην επίσημη ιστοσελίδα του Δήμου Ηρωικής Πόλεως Νάουσας, www.naoussa.gr. Για περισσότερες πληροφορίες, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επικοινωνούν με το Γραφείο Διαχείρισης Ανθρώπινου Δυναμικού του Δήμου Ηρωικής Πόλεως Νάουσας, στα τηλέφωνα 23323 50334 και 23323 50335.

Γ. Μανιάτης προς Επιτροπή: «Η Ελλάδα πρωταθλήτρια στις ακριβές τιμές ενέργειας και ουραγός στην αποθήκευση»

Το ενεργειακό αδιέξοδο της Ελλάδας και το γεγονός πως η χώρα κατατάσσεται μεταξύ των κρατών-μελών της ΕΕ με τη χαμηλότερη αναλογία αποθηκευτικής δυναμικότητας σε σχέση με την εγκατεστημένη ισχύ των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (ΑΠΕ) — μόλις 2%, ανέδειξε με ερώτησή του προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ο Ευρωβουλευτής του ΠΑΣΟΚ και Αντιπρόεδρος των Ευρωπαίων Σοσιαλιστών και Δημοκρατών (S&D), Γιάννης Μανιάτης.

Όπως σημειώνεται, μεταξύ άλλων, στην ερώτηση του Έλληνα Eυρωβουλευτή, η υστέρηση αυτή περιορίζει τα οφέλη της φθηνής πράσινης ενέργειας, αποδυναμώνει τη σταθερότητα του ηλεκτρικού συστήματος, αποσταθεροποιεί τις τιμές και απειλεί τη βιωσιμότητα των έργων ΑΠΕ. Σύμφωνα με πρόσφατα δημοσιεύματα, παρά τη σημαντική διείσδυση των έργων φωτοβολταϊκής και αιολικής ανανεώσιμης ενέργειας στη χώρα μας, δυστυχώς η Ελλάδα διαθέτει μόλις 0,22 GW εγκατεστημένη ισχύ μπαταριών, παρουσιάζοντας Δείκτη Αποθηκευτικής Επάρκειας – ΔΑΕ/ΑΠΕ μόλις 2%. Έτσι η χώρα μας αποτυγχάνει να αξιοποιήσει την πλεονάζουσα παραγωγή ΑΠΕ για τη σταθεροποίηση του ηλεκτρικού συστήματος και τη μείωση των τιμών ενέργειας, που σύμφωνα με πρόσφατη Μελέτη της Eurelectric, κάθε GW αποθήκευσης μεγάλης διάρκειας μπορεί να μειώσει το μεταβλητό κόστος του ηλεκτρικού συστήματος κατά 150-250 εκατ. ευρώ ετησίως.

Οι πενιχρές ελληνικές επιδόσεις συνδυαζόμενες με τις εξαιρετικές επιδόσεις στην αποθήκευση των διασυνδεδεμένων με τη χώρα μας ευρωπαϊκών αγορών (Βουλγαρία 3,5 GW με ΔΑΕ/ΑΠΕ 52%, Ρουμανία 1,7 GW  με ΔΑΕ/ΑΠΕ 18% και Ιταλία 7,8 GW με 14%), επιτρέπει στους γείτονές μας να εισάγουν και να αποθηκεύουν την φθηνή ελληνική πράσινη ενέργεια, αυξάνοντας τη σταθερότητα του ηλεκτρικού τους Συστήματος και τελικά πετυχαίνοντας καλύτερες τιμές ενέργειας για τα δικά τους νοικοκυριά και επιχειρήσεις.

Το ελληνικό ενεργειακό αδιέξοδο αναγνωρίζει και η ίδια η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, αφού στη φετινή Έκθεση Ευρωπαϊκού Εξαμήνου για την Ελλάδα, αναγνωρίζει ότι η αύξηση της αποθήκευσης ενέργειας θα μειώσει τις περικοπές και θα αυξήσει τη χρήση πράσινης ηλεκτρικής ενέργειας, καθώς και ότι η Ελλάδα έχει σημειώσει περιορισμένη πρόοδο στην εφαρμογή της Σύστασης (CSR) του 2025. Σύμφωνα με αυτήν, η Επιτροπή καλούσε την Ελλάδα να αναπτύξει λύσεις ευελιξίας που θα περιλαμβάνουν την αποθήκευση και θα συμβάλουν στο να καταστούν πιο προσιτές οι τιμές της ηλεκτρικής ενέργειας. Επιπρόσθετα, υπογραμμίζει τις σημαντικές και ταχέως αυξανόμενες περικοπές πράσινης ενέργειας (που εκτιμάται ότι θα φτάσουν το 2026 στο 12%!), αλλά και την αβεβαιότητα, που αναγκάζει τους μικρότερους παραγωγούς ΑΠΕ να αποχωρήσουν από την αγορά. Η αποχώρηση αυτή προκαλεί ακόμα μεγαλύτερη υπερσυγκέντρωση σε λίγους, ισχυρούς παραγωγούς ΑΠΕ.

Ο Ευρωβουλευτής του ΠΑΣΟΚ ζητά από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να διευκρινίσει τις επενδύσεις και μεταρρυθμίσεις αποθήκευσης, που η Ελλάδα ενέταξε στο Ταμείο Ανάκαμψης, να κάνει έναν απολογισμό των MW αποθήκευσης που έχουν έως σήμερα συνδεθεί στο ελληνικό ηλεκτρικό σύστημα, αλλά και να εκτιμήσει το ετήσιο κόστος που επιφέρει στις ελληνικές τιμές ενέργειας η καθυστέρηση υλοποίησης αυτών των έργων.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της Ερώτησης:

«Σύμφωνα με δημοσιεύματα, παρά τη σημαντική διείσδυση των ΑΠΕ, η Ελλάδα διαθέτει μόλις 0,22 GW εγκατεστημένη ισχύ μπαταριών (Δείκτης Αποθηκευτικής Επάρκειας – ΔΑΕ ΑΠΕ 2%), σε αντίθεση με γειτονικές χώρες όπως η Βουλγαρία (3,5 GW / ΔΑΕ ΑΠΕ 52%). Στη φετινή Έκθεση Ευρωπαϊκού Εξαμήνου για την Ελλάδα, αναγνωρίζεται ότι η αύξηση της αποθήκευσης ενέργειας θα μειώσει τις περικοπές και θα αυξήσει τη χρήση πράσινης ηλεκτρικής ενέργειας και ότι η Ελλάδα έχει σημειώσει περιορισμένη πρόοδο στην εφαρμογή της Σύστασης (CSR) του 2025, να αναπτύξει λύσεις ευελιξίας που θα περιλαμβάνουν την αποθήκευση και θα συμβάλουν στο να καταστούν πιο προσιτές οι τιμές της ηλεκτρικής ενέργειας. Σημειώνει, επίσης, τις σημαντικές και ταχέως αυξανόμενες περικοπές, αλλά και την αβεβαιότητα, που αναγκάζει τους μικρότερους παραγωγούς ΑΠΕ να αποχωρήσουν από την αγορά. Καλεί, τέλος, την Ελλάδα να βελτιώσει τον σχεδιασμό των καθεστώτων στήριξης για την προσθήκη μικρότερων συστημάτων αποθήκευσης ενέργειας σε συσσωρευτές που συνδέονται με εγκαταστάσεις ΑΠΕ.

Ερωτάται η Επιτροπή:

  1. Ποια είναι τα ελληνικά Μέτρα (επενδύσεις και μεταρρυθμίσεις) αποθήκευσης, που είχαν αρχικά ενταχθεί στο Ταμείο Ανάκαμψης και δεν έχουν μέχρι σήμερα υλοποιηθεί;
  2. Πόσα MW αποθήκευσης έχουν χρηματοδοτηθεί από το Ταμείο Ανάκαμψης και πόσα έχουν σήμερα συνδεθεί στο ηλεκτρικό σύστημα;
  3. Μπορεί να εκτιμηθεί το ετήσιο κόστος στις ελληνικές τιμές ενέργειας από την καθυστέρηση υλοποίησης των έργων;»

Δ. Νάουσας: Πρόσκληση  σύγκλησης  Δημοτικής  Επιτροπής

Καλείστε να προσέλθετε στην  τακτική  δημόσια συνεδρίαση  της Δημοτικής  Επιτροπής του Δήμου  Η. Πόλης Νάουσας που θα διεξαχθεί στις 26  Ιουνίου  ημέρα της  εβδομάδος   Παρασκευή   στην αίθουσα του Δημοτικού Συμβουλίου και ώρα 14:00  για τη συζήτηση και λήψη αποφάσεων στα συνημμένα θέματα  της ημερήσιας διάταξης.

Η σύγκληση της συνεδρίασης της Δημοτικής Επιτροπής  γίνεται σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 75 του Ν.3852/2010 (ΦΕΚ Α’ 87), όπως αντικαταστάθηκε από το άρθρο 77 του Ν. 4555/18 και ισχύει σήμερα και τις διατάξεις του άρθρου 11 του  Ν.5043/2023(ΦΕΚ Α΄91.) Σε περίπτωση απουσίας σας  παρακαλώ να ενημερώσετε την Γραμματεία της Δημοτικής Επιτροπής.

ΠΙΝΑΚΑΣ ΘΕΜΑΤΩΝ ΗΜΕΡΗΣΙΑΣ ΔΙΑΤΑΞΗΣ   26ης  ΤΑΚΤΙΚΗΣ  ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗΣ 2026

1

Έγκριση ή μη του 2ου Ανακεφαλαιωτικού Πίνακα Εργασιών, για το έργο: «ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΚΩΝ ΣΤΑΘΜΩΝ ΔΗΜΟΥ Η.Π. ΝΑΟΥΣΑΣ ΣΤΙΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΤΟΥ Π.Δ. 99/2017»  A.M.: 10/2024 Ανάδοχος:  «ΤΣΑΡΝΟΥΧΑΣ Α.Ε.»

2

Έγκριση ή μη δαπάνης φιλοξενίας τηλεοπτικού συνεργείου στο πλαίσιο γυρισμάτων ντοκιμαντέρ με θέμα τη Νάουσα και  εξειδίκευση της εγγεγραμμένης πίστωσης –Β΄ Μέρος Γυρισμάτων

3

Έγκριση ή μη πραγματοποίησης μετακίνησης   των μελών των ΚΑΠΗ Δήμου Η. Π. Νάουσας και Δ.Δ. Κοινοτήτων καθώς  και του συνόδου τους στη μονοήμερη εκδρομή στην Καβάλα  στις 09/07/2026.

4

Έγκριση ή μη δαπανών Προμήθειας ειδών χειροτεχνίας για το ΚΗΦΗ Νάουσας   της Διεύθυνσης Κοινωνικής Προστασίας και Αλληλεγγύης Δήμου Η.Π.  Νάουσας  και εξειδίκευση της εγγεγραμμένης πίστωσης.

5

Λήψη απόφασης για την έγκριση του  Πρωτοκόλλου Παραλαβής  του έργου:  «Ανάπλαση παιδικής χαράς Αγγελοχωρίου»  , (Αρ.Μελ. 34/2022) Ανάδοχος: “ ΤΟΥΤΟΥΝΤΖΙΔΗ ΠΑΥΛΟ ”

6 Εξώδικος Συμβιβασμός
7

Έγκριση μνημονίου συνεργασίας μεταξύ του Δήμου Νάουσας και της  Εταιρείας  με την επωνυμία «Εθνικό Δίκτυο Υποδομών Τεχνολογίας και Έρευνας Α.Ε. – ΕΔΥΤΕ Α.Ε.»

8
Διαγραφή ή μη οφειλών (κεφαλαίου και προσαυξήσεων)  οφειλετών του  Δήμου Ηρωικής Πόλης Νάουσας
9

Έγκριση ή μη ανάθεσης υπηρεσίας εκπαίδευσης αδέσποτων σκυλιών με ιδιαίτερη συμπεριφορά για επανένταξη   και  εξειδίκευση της εγγεγραμμένης πίστωσης –Β΄ Μέρος Γυρισμάτων

10

Πρόσληψη προσωπικού με το ειδικό πρόγραμμα απασχόλησης της ΔΥΠΑ ανέργων ατόμων  ΑΜΕΑ στους ΟΤΑ  Α΄ Βαθμού  (ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ)

11

Εισηγητική έκθεση για την Τροποποίηση της Νομικής Δέσμευσης της Πράξης: «Ανάδειξη και βελτίωση δικτύου Μονοπατιών Δήμου Η.Π. Νάουσας» με Ωφελούμενο (Δικαιούχο) Φορέα τον Δήμο Η.Π. Νάουσας (σχετ. ΚΥΑ Κοινής Υπαγωγής ΥΠΕΝ/ΓΔΠΠ/116238/1985/24.10.2024 (ΑΔΑ: 630Η4653Π8-8ΟΒ)), ως προς την έγκριση χορήγησης 1ης παράτασης του συνολικού συμβατικού χρόνου (με αναθεώρηση) Ανάδοχος:  “ ΣΚΑΝΔΑΛΟΣ ΣΩΤΗΡΙΟΣ”

12 Μετακίνηση ή μη κάδου επί της οδού Καρανάτσιου

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ

ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ

Η Σχολή Χορού της “Εστίας Μουσών” παρουσίασε τις “Σελίδες που χορεύουν”

Στο κατάμεστο Θερινό Δημοτικό Θέατρο Νάουσας πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 18 Ιουνίου 2026 η ετήσια παράσταση με τίτλο “Σελίδες που χορεύουν” της Σχολής Κλασικού και Σύγχρονου Χορού του Δημοτικού Ωδείου Νάουσας “Εστία Μουσών” σε συνεργασία με το Σύλλογο Γονέων & Κηδεμόνων του Δ.Ω.Ν.

Στην εκδήλωση παρευρέθηκαν ο Δήμαρχος Νάουσας κ. Νίκος Κουτσογιάννης, οι αντιδήμαρχοι  κ. Ταμάρα Λογγινίδου και η κ. Χριστίνα Ράλλη. Την επιμέλεια-διδασκαλία-χορογραφίες της παράστασης είχε η καθηγήτρια της σχολής Στέλλα Μαλιούφα.

TOM 2833 TOM 2221 TOM 2110 DSC02790

 

Σ. Μιχαηλίδης: Οι νησιωτικές επιχειρήσεις χωρίς μεταφορικό ισοδύναμο για 3 χρόνια– Νέος «ΟΠΕΚΕΠΕ» στο μεταφορικό ισοδύναμο;

Ανακοίνωση Σταύρου Μιχαηλίδη, Βουλευτή Χίου και υπεύθυνου Κ.Τ.Ε. Ναυτιλίας ΠΑΣΟΚ-Κίνημα Αλλαγής

Ούτε το «μεταφορικό ισοδύναμο» άντεξε η κυβέρνηση να διαχειριστεί με διαφάνεια και ευθύνη, υποκύπτοντας στον πειρασμό να χρησιμοποιήσει και σ’ αυτή την περίπτωση το δημόσιο χρήμα για ψηφοθηρία.Ως γνωστό, το μεταφορικό ισοδύναμο υιοθετήθηκε προκειμένου να αντισταθμιστεί το υψηλό κόστος μεταφοράς επιβατών, καυσίμων και εμπορευμάτων από και προς τα νησιά, με το κόστος αντίστοιχης μεταφοράς τους στην ηπειρωτική χώρα. Τις πληρωμές του τις κάνει η Γενική Γραμματεία Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.

Τον περασμένο Απρίλη, ο Βουλευτής Χίου ΠΑΣΟΚ-Κίνημα Αλλαγής Σταύρος Μιχαηλίδης, κοινοβουλευτικός υπεύθυνος ναυτιλίας, εντόπισε το Υπουργείο Ναυτιλίας να ανακαλεί σωρηδόν με αποφάσεις του χρηματοδοτήσεις, που το ίδιο έδωσε σε νησιωτικές επιχειρήσεις το 2023,αιτιολογώντας αυτές ως «δημοσιονομική διόρθωση έντοκης ανάκτησης αχρεωστήτως καταβληθέντων ποσών χρηματοδότησης». 

Για να διευκρινιστεί αυτή η ανήκουστη κυβερνητική «προχειρότητα», ο Βουλευτής ΠΑΣΟΚ-Κίνημα Αλλαγής Σταύρος Μιχαηλίδης στις 11 Μαΐου 2026απηύθυνε κοινοβουλευτική ερώτηση στον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, την οποία συνυπέγραψε και ο Βουλευτής Δωδεκανήσου Γ. Νικητιάδης, ζητώντας να μάθει τους λόγους που επέβαλαν τις έντοκες ανακλήσεις των καταβληθέντων αποζημιώσεων, το συνολικό αριθμό και την έδρα των επιχειρήσεων που αυτές αφορούσαν κλπ.

Η απάντηση, που δόθηκε προχτές 18 Ιουνίου 2026, στην προαναφερόμενη ερώτηση,  από τον Υφυπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Στέφανο Γκίκα, ανέφερε σχετικά: 

«…με έγγραφη εντολή του Υφυπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, κ. Στέφανου Γκίκα ζητήθηκε από τον ΕΦΕΠΑΕ (ο ΕΦΕΠΑΕ είναι αστική μη κερδοσκοπική εταιρεία με την επωνυμία: Ενδιάμεσος Φορέας Επιχειρησιακών Προγραμμάτων Ανταγωνιστικότητας Επιχειρηματικότητας)να προβεί σε διενέργεια νέου έκτακτου αναδρομικού διοικητικού ελέγχου σε δείγμα 1.149 επιχειρήσεων για την 8η (Α’ εξαμ. 2021), 9η (Β’ εξαμ. 2021) και 10η (Α’ εξαμ. 2022) φάση χρηματοδότησης του ΜΙ. Στις επιχειρήσεις που υπήχθησαν …… στον έκτακτο αναδρομικό διοικητικό έλεγχο, ο ΕΦΕΠΑΕ απέστειλε επιστολή ενημέρωσης προς τους δικαιούχους για την υποχρέωσή τους να υποβάλουν τα σχετικά δικαιολογητικά εντός προθεσμίας 20 ημερών.

Μετά την παρέλευση της εν λόγω προθεσμίας, σε όσους δεν υπέβαλαν δικαιολογητικά, απεστάλη επιστολή ότι ο έλεγχος ολοκληρώθηκε αυτοδίκαια ως αρνητικός, με την υποχρέωση άτοκης επιστροφής του συνόλου της δημόσιας χρηματοδότησης εντός προθεσμίας 20 ημερών, σύμφωνα με όσα ορίζονται στις αντίστοιχες προσκλήσεις της δράσης του ΜΙ. Επισημαίνεται ότι 804 επιχειρήσεις δεν ανταποκρίθηκαν στην κλήση για προσκόμιση των αποδεικτικών εγγράφων, δεν υπέβαλαν αντιρρήσεις επί του αποτελέσματος του ελέγχου και δεν προέβησαν στην άτοκη επιστροφή του ποσού που έλαβαν…»

Το συνολικό ποσό που έδωσε, ως υπεύθυνη διαχειριστική Αρχή, η Γενική Γραμματεία Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής στις 804 επιχειρήσεις που ούτε προσκόμισαν αποδεικτικά έγγραφα, ούτε υπέβαλαν αντιρρήσεις επί του αποτελέσματος του ελέγχου τους και από τις οποίες απαιτείται η έντοκη επιστροφή του, ανέρχεται σε 4.147.023,16 ευρώ. Προφανώς, τα χρήματα καταβλήθηκαν δίχως τα απαιτούμενα παραστατικά. 

Στην απάντησή του ο Υφυπουργός κ. Γκίκας ανέφερε, επιπλέον: «…Παράλληλα, ήδη για τις 804 επιχειρήσεις, που δεν ανταποκρίθηκαν στην κλήση για προσκόμιση των αποδεικτικών εγγράφων και δεν προέβησαν στην άτοκη επιστροφή του ποσού που έλαβαν, υπεβλήθη στις 12-5-2026 ενώπιον της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Μυτιλήνης διά του κ. Υφυπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής έγκληση κατά αυτών…».

Πότε, διετάχθη διενέργεια έκτακτου αναδρομικού διοικητικού ελέγχου στο δείγμα των 1.149 επιχειρήσεων για την 8η (Α’ εξαμ. 2021), 9η (Β’ εξαμ. 2021) και 10η (Α’ εξαμ. 2022); Τρία περίπου χρόνια μετά την καταβολή των πληρωμών του ΜΙ.

Πότε κατέθεσε τη μήνυση ο Υφυπουργός κ. Γκίκας εναντίον 804 επιχειρήσεων;

Στις 12 Μαΐου 2026, δηλαδή, την αμέσως επόμενη μέρα κατάθεσης στη Βουλή της Ερώτησης του Βουλευτή Σταύρου Μιχαηλίδη, όταν πλέον έγινε αντιληπτό ότι το ΠΑΣΟΚ-Κίνημα Αλλαγής εντόπισε και δημοσιοποίησε ακόμα ένα κυβερνητικό «σκάνδαλο» με εμφανή στοιχεία αδιαφάνειας.

Όμως, εξίσου σημαντικά με όσα αναφέρονται στην απάντηση του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής είναι όσα αποφεύχθηκε να αναφερθούν:  

Δεν αναφέρθηκε ότι τα 4.147.023,16 ευρώ πληρώθηκαν στις 804 επιχειρήσεις στις 8-5-2023, δηλαδή δύο εβδομάδες πριν τις εκλογές  της 21ηςΜαΐου του 2023.

Δεν αναφέρθηκε ότι, από τις 804 επιχειρήσεις που ζητήθηκε να επιστρέψουν τη δημόσια χρηματοδότηση, οι 787 (το 98%)έχουν έδρα στην Κρήτη.

Δεν αναφέρθηκε ότι, τότε Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, ήταν ο Βουλευτής Λασιθίου Ιωάννης Πλακιωτάκης.

Έχει τεράστιες ευθύνες η κυβέρνηση που ένα ακόμα μέτρο οικονομικής στήριξης της περιφέρειας, το χρησιμοποίησε ως εργαλείο άγρας ψήφων.

Δημοτική Πρωτοβουλία «Άλμα για τον Δήμο Νάουσας»: “Το νερό της Αράπιτσας δεν είναι εμπόρευμα!”

Η Δημοτική Πρωτοβουλία «Άλμα για τον Δήμο Νάουσας» καλεί όλους τους πολίτες, τους φορείς, τους αγρότες, τους επαγγελματίες και τη νεολαία της πόλης σε ανοιχτή συγκέντρωση – συζήτηση για το μείζον ζήτημα της παραχώρησης των πηγών της Αράπιτσας για εμφιάλωση και εμπορική εκμετάλλευση.

Τετάρτη 24 Ιουνίου 2026, Ώρα 20:00, Πολυχώρος «Χρήστος Λαναράς – ΒΕΤΛΑΝΣ»

Η Αράπιτσα δεν είναι απλώς ένα ποτάμι. Είναι η ζωή της Νάουσας. Είναι το νερό που πίνουμε. Είναι η βάση της αγροτικής μας παραγωγής. Είναι η φυσική και ιστορική κληρονομιά του τόπου μας. Σε μια περίοδο που η λειψυδρία απειλεί ολοένα και περισσότερες περιοχές της χώρας και της Ευρώπης, κανείς δεν μπορεί να μένει αδιάφορος απέναντι σε αποφάσεις που δεσμεύουν το μέλλον των υδάτινων πόρων της περιοχής μας για δεκαετίες. Στη συγκέντρωση θα παρουσιαστούν όλα τα στοιχεία της υπόθεσης και θα συζητηθούν οι επόμενες κινήσεις. Η υπόθεση αυτή αφορά όλους μας. Η Αράπιτσα δεν πωλείται. Η παρουσία και η συμμετοχή κάθε πολίτη είναι πολύτιμη.

Όλοι και όλες στη συγκέντρωση.

«Άλμα για τον Δήμο Νάουσας»

Συλλυπητήριο μήνυμα του ΣΕΠΕ Ημαθίας

Σύσσωμη η εκπαιδευτική οικογένεια του ΣΕΠΕ Ημαθίας, εκφράζει τη βαθύτατη θλίψη της για την απώλεια του γιου της αγαπημένης μας συναδέλφου, Τζένης Γεροπούλου.

Σε αυτές τις ανείπωτα δύσκολες ώρες του απόλυτου πόνου, στεκόμαστε όλοι με σεβασμό στο πλευρό της Τζένης και των οικείων της. Ευχόμαστε ολόψυχα κουράγιο, δύναμη και την εξ ύψους παρηγορία για να αντέξουν αυτή τη μεγάλη δοκιμασία. Το τελευταίο αντίο θα δοθεί την Τρίτη 23 Ιουνίου 2026 και ώρα 10:30 π.μ. στα Τρίκαλα Ημαθίας.

Καλό ταξίδι στο φως.

Το Δ.Σ. του Σ.Ε.Π.Ε. Ημαθίας