Αρχική Blog Σελίδα 3

Πάνω από 10 τραυματίες σε επιδρομές της Ρωσίας στην Ουκρανία

Τουλάχιστον 11 άνθρωποι τραυματίστηκαν σε ρωσικές αεροπορικές επιδρομές στην ουκρανική επικράτεια κατά τη διάρκεια της νύχτας, ανακοίνωσαν οι τοπικές αρχές σε διάφορες περιφέρειες, ενώ στην πρωτεύουσα Κίεβο κηρύχτηκε συναγερμός για αεροπορική επιδρομή, με αξιωματικό να προτρέπει τους πολίτες να σπεύσουν σε καταφύγια τις πρώτες πρωινές ώρες.

Δυο άνθρωποι χρειάστηκαν ιατρική περίθαλψη έπειτα από ρωσικό πλήγμα στη Ζαπορίζια (νοτιοανατολικά), ανέφερε ο περιφερειάρχης Ιβάν Φεντόροφ, προτού ενημερώσει κατόπιν πως συνολικά τραυματίστηκαν επτά άνθρωποι. Άλλοι τρεις τραυματίστηκαν στη Σούμι (βορειοανατολικά), ανέφεραν οι υπηρεσίες αντιμετώπισης εκτάκτων καταστάσεων.

Επιδρομή μη επανδρωμένων εναέριων συστημάτων στη δεύτερη μεγαλύτερη ουκρανική πόλη, το Χάρκοβο, είχε αποτέλεσμα να τραυματιστεί γυναίκα, ανέφερε ο δήμαρχος Ιχόρ Τερέχοφ. Τις πρώτες πρωινές ώρες οι αρχές του Κιέβου κήρυξαν συναγερμό για αεροπορική επιδρομή με drones, προτρέποντας τους κατοίκους να σπεύσουν στα καταφύγια.

Το πρακτορείο ειδήσεων Ρόιτερς αναφέρει πως δεν ήταν σε θέση να επαληθεύσει με ανεξάρτητο τρόπο τις πληροφορίες αυτές. Ο ουκρανός πρόεδρος Βολοντίμιρ Ζελένσκι προειδοποίησε την περασμένη εβδομάδα ότι η Ρωσία προετοιμάζεται να εξαπολύσει νέα «μαζική» επιδρομή στη χώρα του ζητώντας από τους συμμάχους του του στη Δύση για να κλειστεί συμφωνία ειρήνης και να επιταχυνθεί η ένταξη της χώρας του στην Ευρωπαϊκή Ένωση.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Π. Μαρινάκης: “Αν θέλει κάποιος να περιγράψει μία από τις μεγαλύτερες παθογένειες συνολικά της Ελλάδας των τελευταίων δεκαετιών, μπορεί να πει την ιστορία των προσφυγικών”

Συνέντευξη του Υφυπουργού παρά τω Πρωθυπουργώ και Κυβερνητικού Εκπροσώπου Παύλο Μαρινάκη στην εκπομπή του ΣΚΑΪ RADIO «Μια του Νότη δυό του Χιώτη» με τους δημοσιογράφους Βασίλη Χιώτη και Νότη Παπαδόπουλο

Για την υπόθεση του Δ. Αβραμόπουλου

Έβγαλε μια ανακοίνωση ο κ. Αβραμόπουλος. Από όσα λέει στην ανακοίνωσή του, φαίνεται ότι έχει τις απαντήσεις για τα ερωτήματα, τα οποία θα του τεθούν, αλλά ούτε δικαστής είμαι, ούτε η Κυβέρνηση -και καμία κυβέρνηση- εκπροσωπεί την Εισαγγελία. Η Κυβέρνηση είναι εκτελεστική εξουσία. Άρα, είναι προς τιμήν του ότι δεν θέλει να σταθεί εμπόδιο η βουλευτική ασυλία και τα υπόλοιπα θα τα απαντήσει η Δικαιοσύνη. Δεν μπορώ να πω κάτι παραπάνω, γιατί θα ήταν θεσμικά απαράδεκτο και ειδικά για μια υπόθεση που δεν γνωρίζω. Εγώ δεν μπορώ να μιλήσω επί τη βάση φημών ή πληροφοριών, πάγια αρχή και δική μου προσωπικά, γιατί τώρα μιλάω ως φυσικό πρόσωπο και λόγω και της όποιας εμπειρίας έχω από τα δικαστήρια είναι, όταν μας καλούν οι αρχές πάντοτε να απαντάμε.

Ο κ. Αβραμόπουλος έχει απάντηση και γι’ αυτό. Θα τις δώσει τις απαντήσεις του ο ίδιος. Είναι μια υπόθεση που ούτως ή άλλως αφορά την περίοδο που ήταν, αν δεν κάνω λάθος, επίτροπος. Ήδη σε μια σειρά από ερωτήματα και ο ίδιος δίνει κάποιες απαντήσεις. Οπότε, καλό είναι να υπερασπιστεί ο πρώην επίτροπος και βουλευτής μας, που είναι δεδομένη και η διαδρομή του και η εκτίμηση για αυτή την πορεία, να δώσει ο ίδιος απαντήσεις για όλα αυτά και στο τέλος της ημέρας βέβαια, όπως όλοι όσοι δέχονται ερωτήματα σε οποιαδήποτε φάση από την Δικαιοσύνη, να τα αξιολογήσει όλα αυτά, όπως είπε και ο ίδιος η Ελληνική Δικαιοσύνη, για να μην ξεχνάμε, αφού αρθεί η ασυλία του, αρμόδιο για να κρίνει την υπόθεση είναι το Συμβούλιο Εφετών.

Για την υπόθεση της κ. Ασημακοπούλου

Όχι, απλά δεν έχουν μάθει στην αντιπολίτευση να ακούνε τις απαντήσεις ή έχουν μάθει να τις ακούνε και να τις παραποιούν. Διαχώρισα με πάρα πολύ μεγάλη προσοχή και γιατί έχω την ελάχιστη επίγνωση, θεωρώ παραπάνω, αλλά τουλάχιστον την ελάχιστη επίγνωση ότι εκπροσωπώ μια Κυβέρνηση και μιλάω για μια απόφαση μιας άλλης εξουσίας. Διαχώρισα το δικαστικό- ποινικό σκέλος, για το οποίο απαγορεύεται να σχολιάσουμε- για οποιαδήποτε υπόθεση ισχύει αυτό- το οτιδήποτε, με το ανθρώπινο- πολιτικό σκέλος και ανέδειξα την υποκρισία, η οποία δυστυχώς κυριαρχεί σε κάτι στις τέτοιες περιπτώσεις στο δημόσιο διάλογο, σύμφωνα με την οποία, γιατί η υποκρισία που έγκειται, αντιμετωπίζεται και η κ. Ασημακοπούλου και οι υπόλοιποι κατηγορούμενοι πλέον σε δεύτερο βαθμό, γιατί μετά την άσκηση έφεσης, «εξαφανίζεται» η πρωτόδικη απόφαση ποινικά, και μετά έχουμε μια νέα διαδικασία, όπου ισχύει το τεκμήριο αθωότητας.

Σύμφωνα με την νομική επιστήμη, τη στιγμή που ασκείται έφεση και γίνεται δεκτή ή παραδεκτή η έφεση, το τυπικό είναι αυτό, έχουμε μια πρωτόδικη απόφαση και εκκρεμεί μια δίκη σε δεύτερο βαθμό, η οποία μένει να προσδιοριστεί όταν η καθαρογραφεί η απόφαση αλλά αυτό δεν διαφέρει ιδιαίτερα τον κόσμο. Το ξαναλέω, δεν μιλάω για το νομικό ποινικό σκέλος. Η Δικαιοσύνη είπε ό,τι είπε και είναι απολύτως σεβαστό. Και δεν επιτιθέμεθα ποτέ εμείς, όπως κάνουν οι άλλοι, στη Δικαιοσύνη. Όμως, σε μια χώρα και σε ένα κόσμο που κάθε μέρα βομβαρδιζόμαστε με μηνύματα και mails από ανθρώπους, εταιρείες και κόμματα που δεν έχουμε περάσει ούτε απ’ έξω, δεν τους γνωρίζουμε, δεν έχουμε αγοράσει κανένα τους προϊόν, το να αντιμετωπίζεται η κ. Ασημακοπούλου ή ο κύριος Σταυριανουδάκης ή ο οποιοσδήποτε άλλος, ως εγκληματίας του κοινού ποινικού δικαίου, σαν να είχαν κάνει τι, το ξαναλέω σε προσωπικό- ανθρώπινο επίπεδο και θέλω να το πω ξανά, είναι βαθύτατα υποκριτικό.

Τώρα, είναι άλλο πράγμα αυτό και άλλο πράγμα αν έπρεπε ο οποιοσδήποτε, εκρίθη σε πρώτο βαθμό ποιος, να πάρει κάποια δεδομένα του Υπουργείου Εσωτερικών και να τα εξάγει. Προφανώς δεν επιτρεπόταν κάτι τέτοιο, δεν έπρεπε να γίνει, η δικαιοσύνη αξιολόγησε την υπόθεση και έβγαλε την απόφασή της. Αλλά αν δεν καταδείξουμε αυτή την υποκρισία, τότε μάλλον ζούμε σε άλλο κόσμο.

Δεν έχει καμία σχέση του κόμμα της ΝΔ με όλο αυτό. Δεν έχει καμία σχέση η υπόθεση αυτή με το κόμμα της ΝΔ. Η λίστα αυτή δεν δόθηκε στο κόμμα της Νέας Δημοκρατίας. Καταρχάς, να πούμε κάτι που ο κόσμος δεν το ξέρει. Κάθε υποψήφιος, μόλις προκηρύσσονται εκλογές, πρώτα ο Θεός, δηλαδή πχ εγώ, όπως έχω ανακοινωθεί, στο Βόρειο Τομέα Αθηνών, ένας ευρωβουλευτής σε πανελλαδικό επίπεδο έχει τη δυνατότητα, το δικαίωμα να πάρει το σύνολο των εκλογέων, των ψηφοφόρων, όχι μόνο των μελών του κόμματος που ανήκει και εκεί θα πάρει όνομα, επώνυμο και τις διευθύνσεις που μένουν. Προσέξτε, ένας υποψήφιος βουλευτής, παραδείγματος χάρη στον Βόρειο Τομέα, έχει τη δυνατότητα να γνωρίζει το σύνολο των διευθύνσεων για να στείλει ψηφοδέλτια, να στείλει φυλλάδια, να στείλει οτιδήποτε προβλέπει τελοσπάντων ο νόμος κάθε φορά ο εκλογικός.

Έχει τη δυνατότητα να γνωρίζει τις διευθύνσεις των εκλογέων. Αυτό το οποίο δεν μπορεί να γνωρίζει, είναι τα mail τους. Δεν λέω ότι τηρήθηκε ο νόμος με βάση τα προσωπικά δεδομένα και η Δικαιοσύνη έκανε λάθος. Δεν αξιολογώ τη Δικαιοσύνη και την απόφαση που έβγαλε. Η Δικαιοσύνη αποφάσισε ό,τι αποφάσισε με βάση τα όσα προβλέπει ο νόμος, ό,τι αξιολόγησε στη δίκη και ό,τι είπαν οι κατηγορούμενοι, ό,τι είπαν οι μάρτυρες και θα το κάνει εκ νέου με τον τρόπο που πιστεύει το δικαστήριο του δεύτερου βαθμού. Δεν κάνω το δικαστήριο εδώ, απαγορεύεται οι πολιτικοί, οι δημοσιογράφοι και οποιοδήποτε άλλος να παριστάνουμε τους δικαστές. Άλλο, αν πολλοί συνάδελφοί σας και πολλοί συνάδελφοί μου, το κάνουν κατά κόρον. Κακώς, κάκιστα. Εγώ εντοπίζω μια πρωτοφανή υποκρισία. Πρωτοφανή.

Για την επίθεση στο σπίτι του Ν. Χαρδαλιά και το ζήτημα των προσφυγικών

Κύριε Παπαδόπουλε, ήθελα να βγάλω μία από τις πιο φορτισμένες ανακοινώσεις που θα έβγαζα ως εκπρόσωπος, κλείνω αυτό το μήνα τρία χρόνια στη θέση αυτή, αλλά η ευκαιρία που μου δίνεται, με έκανε να περιμένω να τα πω, γιατί θέλω να πω κάποια πράγματα. Καταρχάς, είναι ό,τι πιο άνανδρο μπορεί να κάνει κάποιος, να πάει στο σπίτι του οποιοδήποτε ανθρώπου. Είτε είναι περιφερειάρχης, είτε είναι πολιτικός γενικότερα, είτε δεν είναι. Δείχνει πόσο λίγοι είναι οι άνθρωποι αυτοί πέραν της παραβατικής διάστασης και ποινικής διάσταση  της συμπεριφοράς τους. Οφείλει, και είμαι σίγουρος ότι θα το κάνει η Ελληνική Αστυνομία, να αναζητήσει τους άνανδρους δράστες που πήγαν στο σπίτι ενός ανθρώπου που μένει με την οικογένειά του να τον απειλήσουν και να τον τραμπουκίσουν ουσιαστικά με αυτόν τον τρόπο, να τους συλλάβει και να τους οδηγήσει στη Δικαιοσύνη. Έχω υπάρξει και εγώ θύμα αντίστοιχης και χειρότερης, γιατί εμένα μου έβαλαν και γκαζάκια, επίθεσης. Είμαστε δίπλα στον Νίκο Χαρδαλιά και σε κάθε θύμα τέτοιας επίθεσης. Πάω τώρα στην ουσία.

Αν θέλει κάποιος να περιγράψει μέσα σε λίγα λεπτά μία από τις μεγαλύτερες παθογένειες συνολικά της Ελλάδας των τελευταίων δεκαετιών, μπορεί να πει την ιστορία των προσφυγικών. Και τη γνωρίζω την ιστορία, γιατί για περίπου 10 χρόνια σε αυτή την περιοχή περπατούσα κάθε μέρα, ως δικηγόρος. Τώρα είμαι σε αναστολή διατηρώ την εταιρεία μου, αλλά δεν περνάω κάθε μέρα. Ανάμεσα από τα κεντρικά της Ελληνικής Αστυνομίας —τα κεντρικά, τα πανελλαδικά κεντρικά, μιλάμε για τη Λεωφόρο Αλεξάνδρας— και τη μεγαλύτερη μονάδα δικαστηριακή στη χώρα που είναι ο Άρειος Πάγος, το Εφετείο Αθηνών και από πίσω κρίσιμες υπηρεσίες και δικαστήρια του Πρωτοδικείου Αθηνών, βρίσκεται ένα κτίριο που για πάρα πολλά χρόνια είναι υπό κατάληψη, με την ανοχή, δυστυχώς, του κράτους και σειράς κυβερνήσεων, από συγκεκριμένο πολιτικό χώρο, για να λέμε τα πράγματα με το όνομά τους και έρχεται επιτέλους μία κυβέρνηση, η οποία είναι η πρώτη κυβέρνηση που εκκενώνει καταλήψεις πανεπιστημίων —με κάποια χρόνια καθυστέρηση και εμείς, αλλά εμείς είμαστε αυτοί που το κάνουμε— και μέσω της Περιφέρειας Αττικής, αποδίδει στους μοναδικούς ιδιοκτήτες τον χώρο, που είναι οι πολίτες οι φορολογούμενοι που τον πληρώνουν, και τι τον κάνει;

Ξενώνες φιλοξενίας συγγενών καρκινοπαθών που νοσηλεύονται στον Άγιο Σάββα και ενδεχομένως και σε άλλα αντικαρκινικά νοσοκομεία. Και αντί το σύνολο της ελληνικής κοινωνίας, το σύνολο του πολιτικού συστήματος πρωτίστως, ο Δήμαρχος Αθηναίων, οι πάντες, να πούνε «Άντε, και αργήσατε! Να εκκενώσουμε κάθε κατάληψη σε αυτή τη χώρα, πετάξτε τους έξω!». Και αν υπάρχουν, για να μην παρεξηγηθώ, ευπαθείς ομάδες, παιδιά, άνθρωποι οι οποίοι είναι αναξιοπαθούντες που πρέπει κάπου να φιλοξενηθούν, έχει ήδη υπάρξει πρόβλεψη να μην πεταχτούν στο δρόμο. Τη λέω αυτή την παρένθεση για να μην γίνει κοπτοραπτική από τους γνωστούς «αλληλέγγυους», αναρχικούς, μπαχαλάκηδες.

-Δημοσιογράφος: Γιατί να συνδράμει η πολιτεία;- Όχι καταληψίες και μπαχαλάκηδες, ήμουνα πολύ προσεκτικός. Ευπαθείς ομάδες, παιδιά, τα οποία βρέθηκαν εκεί γιατί κάποιοι μπορεί να τους έβαλαν και δεν έχουν πού να πάνε, δεν θα τους «πετάξουμε στο δρόμο». Εμείς θα τους φροντίσουμε.

Το ξαναλέω, οι καταλήψεις, για μένα, κάθε τέτοιος χώρος πρέπει να απελευθερώνεται από την αστυνομία άμεσα. Όποιος είναι παράνομα μέσα -και δεν μιλάω το ξαναλέω για παιδιά και αναξιοπαθούντες και ανθρώπους που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες, το λέω κάθε φορά γιατί ζούμε και στη χώρα της κοπτοραπτικής, κάποιοι κάνουν συνέχεια κοπτοραπτική- άμεσα να συλλαμβάνεται.

Καταλαβαίνετε τι συζητάμε; Ζούμε σε μια χώρα που έχουν γίνει συναυλίες και πορείες τις τελευταίες εβδομάδες από συγκεκριμένο πολιτικό χώρο, είναι ο χώρος της αριστεράς και της άκρας αριστεράς, γιατί δεν είμαστε όλοι ίδιοι, γιατί η «κακιά κυβέρνηση», με καθυστέρηση θα πω εγώ, αλλά είναι η πρώτη που το κάνει, μέσω της Περιφέρειας και του κ. Χαρδαλιά που έχει μεριμνήσει ακόμα και για τα παιδιά αν υπάρχουν και μείνουν στον δρόμο, να μην μείνουν στον δρόμο- παραδίδει στον Έλληνα φορολογούμενο, για ιερό σκοπό που είναι η στήριξη καρκινοπαθών και των οικογενειών τους, έναν χώρο που ανήκει στον Έλληνα φορολογούμενο και δεν τον αφήνει για άλλα 5, 10 χρόνια υπό κατάληψη και καθόμαστε και το συζητάμε.

Για την εκκένωση καταλήψεων

Ποια είναι η πραγματικότητα;  Σε μια χώρα που για 45 χρόνια, από το ’74 και μετά ήταν τοτέμ, ήταν εκτός συζήτησης τα δημόσια πανεπιστήμια: «Α, έχει κατάληψη, γιατί; Γιατί πήρε απόφαση ένα διοικητικό συμβούλιο ενός φοιτητικού συλλόγου». Σοβαρά; Μπορεί ένα διοικητικό συμβούλιο να πάρει απόφαση για μια παράνομη πράξη; Μπορεί το διοικητικό συμβούλιο των εργαζομένων του νοσοκομείου «Γεννηματά» να αποφασίσει να καταληφθεί το νοσοκομείο; Θα τους συλλάβουν το επόμενο δευτερόλεπτο. Η πρώτη κυβέρνηση που σταμάτησε αυτή την παραδοξότητα και την παρανομία είναι η κυβέρνηση Μητσοτάκη. Που κατήργησε το άσυλο ανομίας και δεκάδες, πλέον πολλές δεκάδες, πάνω από 100, καταλήψεις ενεργές δεκαετιών, πολλών ετών τέλος πάντων, εκκενώθηκαν και παραδόθηκαν τα πανεπιστήμια στους φοιτητές και στους καθηγητές.

Επίσης, μια σειρά από επιχειρήσεις, υπό τον συντονισμό προσωπικά του κυρίου Χρυσοχοΐδη, εκτός πανεπιστημίων και σε εστίες, είναι μια φοβερή επιχείρηση σε συνεργασία του κυρίου Χρυσοχοΐδη, του κυρίου Σιάσιου και της κυρίας Ροκοφύλλου, στις εστίες των Αθηνών, εκκενώνονται, ο ένας χώρος μετά τον άλλον. Είναι μια μάχη δύσκολη, γιατί είναι μια μάχη κόντρα στα πολύ άσχημα ένστικτα της Ελλάδας των προηγούμενων δεκαετιών. Πρέπει να τη δώσουμε αυτή τη μάχη. Πρέπει να τη δώσουμε και θα δοθεί, όσο κι αν κάποιοι δήθεν αλληλέγγυοι και δήθεν ευαίσθητοι, προσπαθούν να αντιδράσουν. Το ξαναλέω, δεν πρέπει να αφήσουμε κανέναν άνθρωπο ο οποίος κινδυνεύει να βρεθεί στον «αέρα». Ένα παιδάκι το οποίο κινδυνεύει, μια οικογένεια που δεν μπορεί να έμενε εκεί, το ξαναλέω, αυτό είναι κάτι που έχει ήδη προβλεφθεί. Είναι πάρα πολύ σημαντικό όμως, να καταλάβουμε ότι αυτά τα κτίρια δεν ανήκουν σε κανέναν, ανήκουν στους πολίτες που τα πληρώνουν κάθε μήνα.

Για την νομοθετική πρωτοβουλία της κυβέρνησης για τους δανειολήπτες

Εδώ, σε τίτλους, έχουμε τρία θέματα. Πρώτον, να πούμε πολύ γρήγορα τι κάνει η ρύθμιση. Πολύ σύντομα θα πω ότι κάνει τέσσερα πράγματα. Εφαρμόζει την απόφαση του Αρείου Πάγου, ούτως ώστε κανένας συνεπής δανειολήπτης να μη χρειαστεί να προσφύγει ξανά στα δικαστήρια. Μειώνει ουσιαστικά το κόστος αποπληρωμής καθώς ο τόκος υπολογίζεται πλέον μόνο επί της μηνιαίας δόσης και όχι επί ολόκληρου του κεφαλαίου, άρα πολύ λιγότερα θα πληρώνουν το μήνα. Αναγνωρίζει την αναδρομικότητα, δηλαδή αναγνωρίζει αναδρομικά τα ποσά που καταβλήθηκαν επιπλέον και τα συμψηφίζει υπέρ του δανειολήπτη, μειώνοντας το υπόλοιπο του δανείου ή τον αριθμό των δόσεων, αναλόγως την περίπτωση και επιμερίζει δίκαια το κόστος μεταξύ τραπεζών και Ηρακλή, ανάλογα με την περίοδο που έχουν εισπραχθεί τα ποσά. Άρα, οι δανειολήπτες κερδίζουν δόσεις λιγότερες, μικρότερες, μικρότερη συνολική επιβάρυνση, ταχύτερη αποπληρωμή.

Τώρα, δύο διαφορετικές κριτικές που ακούω. Πάω σε αυτό το οποίο μου είπατε, που είπε ο πρώην πρωθυπουργός, ο κύριος Σαμαράς. Τι λέει ο κύριος Σαμαράς; Γιατί δεν δίνεται η αναδρομικότητα σε υποθέσεις που έχουν κλείσει ή έχουν κηρυχθεί έκπτωτες. Δηλαδή, υποθέσεις που μπορεί κάποιος να έχει χάσει και το σπίτι του. Εδώ μιλάμε για δύο διαφορετικές ενδεχόμενες περιπτώσεις. Είτε η οφειλή έχει αποπληρωθεί και η κύρια κατοικία έχει ήδη διασωθεί, αυτό είναι με μία εφάπαξ αποπληρωμή του υπόλοιπου κεφαλαίου, άρα έχει διασωθεί η κύρια κατοικία, είτε έχουν ήδη παραχθεί νομικά αποτελέσματα και για τις δύο πλευρές, εξαιτίας της μη καταβολής δόσεων για σειρά μηνών ή ετών.

Αν μπαίναμε σε διαδικασία να εξετάσουμε να γίνει επανεξέταση λόγω της διάταξης αυτών των υποθέσεων, θα προκαλούσαμε τεράστια νομική και συστημική αβεβαιότητα, καθώς θα απαιτούσε να ανοίξουν ξανά χιλιάδες παλιές υποθέσεις και μάλιστα πολλές από αυτές βασίζονται σε δικαστικές αποφάσεις, δεκαετίας, 12 ετών, 11 ετών, 9 ετών. Δηλαδή έχει κρίνει η Δικαιοσύνη για αυτές. Έχει πάρει απόφαση η Δικαιοσύνη. Και βέβαια στις περιπτώσεις αυτές ο οφειλέτης έχει εκπέσει από τη ρύθμιση. Δηλαδή δεν έχει καταβληθεί σημαντικός αριθμός δόσεων. Θα βάζαμε και εδώ είναι ένα επιπλέον επιχείρημα, το οποίο εγώ δεν θα φοβηθώ να το πω, πέραν όλων των νομικών  και σοβαρών επιχειρημάτων, δεν μπορείς να βάζεις στο ίδιο τσουβάλι, στην ίδια μοίρα, ανθρώπους οι οποίοι δυσκολεύτηκαν, ζορίστηκαν,  έφτασαν στα όρια τους, έκαναν μια ρύθμιση την πληρώνουν, είναι συνεπείς, πληρώνουν κάθε μέρα παραπάνω από όσα θα έπρεπε τελικά να πληρώνουν, για αυτό και θα πληρώσουν στο εξής λιγότερο, με κάποιους οι οποίοι δεν το έκαναν αυτό.

Υπάρχουν κακοπληρωτές και κακοπληρωτές. Υπάρχουν κακοπληρωτές, οι οποίοι δεν φταίνε οι άνθρωποι δεν μπόρεσαν, αλλά υπάρχουν και στρατηγικοί κακοπληρωτές, η Κυβέρνηση αυτή δεν πιστεύει σε οριζόντιες λύσεις για όλους για αυτό και στους πραγματικά αδύναμους συμπολίτες μας, οι οποίοι δεν μπόρεσαν να πληρώσουν, έχει φτιάξει ένα νομικό καθεστώς εδώ και 3 χρόνια που έχει ως αποτέλεσμα να γίνουν οι περισσότερες ρυθμίσεις που είχαν γίνει στην ιστορία. 60.000 ρυθμίσεις έγιναν.

Για με την πρόταση της ΕΛ.Α.Σ. για τη διασφάλιση της πρώτης κατοικίας

Να ενημερώσω τα κόμματα της αντιπολίτευσης και ειδικά την νέα εκπρόσωπο του νέου κόμματος του κύριου Τσίπρα, ξέρετε η κυρία Κουφονικολάκου, αν δεν κάνω λάθος το όνομα της εκπροσώπου, με όλο το σεβασμό το λέω, είναι μία νέα πολιτικός, η οποία κάνει μια αρχή και το λέω πραγματικά με όλο το σεβασμό, στις οδηγίες χρήσης της θέσης – όταν ο αναλαμβάνεις σου λένε κάποιοι συμβουλές – της είπαν ότι αναλαμβάνει εκπρόσωπος ενός νέου κόμματος, αλλά δεν της είπαν ότι αναλαμβάνει παράλληλα εκπρόσωπος και ενός παλιού Πρωθυπουργού. Ο κ. Τσίπρας, να ενημερώσω την κυρία Κουφονικολάκου, ήταν ο Πρωθυπουργός που παρέδωσε τα δάνεια στα funds, κατήργησε, ήρε για την ακρίβεια, την προστασία της πρώτης κατοικίας και ψήφισε, καθιέρωσε τους ηλεκτρονικούς πλειστηριασμούς. Όταν ανέλαβε λοιπόν αυτή η δήθεν κακιά Κυβέρνηση την εξουσία, τα κόκκινα δάνεια ήταν πάνω από το 43% του συνόλου των δανείων και τώρα είναι στο 4% και έχουν γίνει επιπλέον 60.000 ρυθμίσεις.

Εγώ θεωρώ ότι πρέπει πλέον αυτή η χώρα να αρχίσει να κοιτάει και λίγο παραπάνω  – και το κοιτάει, το κάνει αυτή η Κυβέρνηση –  και αυτούς οι οποίοι πληρώνουν όλα αυτά τα χρόνια. Και αυτούς οι οποίοι πληρώνουν τους φόρους τους, τις εισφορές τους, τα δάνειά τους. Κάποιοι πιο εύκολα, κάποιοι πιο δύσκολα. Και εκείνους οι οποίοι δεν το καταφέρνουν και δυσκολεύονται, αλλά δεν το κάνουν επειδή δεν μπορούν και μόλις βρουν μια ευκαιρία, μια σοβαρή   πρωτοβουλία, όπως αυτές που έχουμε πάρει για τους ευάλωτους δανειολήπτες, μπαίνουν σε αυτή την όποια ρύθμιση και αντέχουν. Δεν μπορούμε να τους βάζουμε όλους στο ίδιο «τσουβάλι». Δεν μπορούμε να λέμε από πριν, μάλιστα χωρίς να υπολογίζουμε ποιο είναι το κόστος αυτό, γιατί όλες αυτές οι ρυθμίσεις, όλες αυτές οι προτάσεις που κάνει, ελαφρά τη καρδία, η όποια ΕΛ.Α.Σ. και το όποιο κόμμα της αντιπολίτευσης, πίσω τους κρύβουν ένα κόστος. Δεν μας λένε, λοιπόν, το «μάρμαρο» σε όλα αυτά ποιος θα το πληρώσει.

Για το αν θα γίνουν βελτιωτικές προσθήκες ή ρυθμίσεις στη νομοθετική πρωτοβουλία 

Η απάντηση είναι πως θα ψηφιστεί ως έχει. Και να πω και κάποια ακόμη στοιχεία: Τα μη εξυπηρετούμενα δάνεια, από τα 99,7 δισεκατομμύρια που παραλάβαμε, έχουν πέσει στα 72,6 δισεκατομμύρια, ενώ ο δείκτης μη εξυπηρετούμενων προς εξυπηρετούμενα έχει υποχωρήσει από το 101,3%, προσέξτε, στο 40,5%. Γιατί ωραία τα λέμε εμείς, αλλά πιο σημαντικές είναι οι επιδόσεις όλων ημών, γιατί όλοι μας είτε κυβερνούμε τώρα, είτε κυβερνήσαμε.

Για το στεγαστικό

Για μένα είναι το μεγαλύτερο ζήτημα το στεγαστικό. Και ειδικά όσοι νοικιάζουμε και όσοι, μάλιστα, συμπολίτες μας νοικιάζουν και είναι στη μεσαία τάξη και στα χαμηλότερα εισοδήματα. Και εκεί πρέπει να κάνουμε ό,τι παραπάνω μπορούμε. Έχουμε πάρει πολλές πρωτοβουλίες, αλλά πιστεύω ότι πρέπει να κάνουμε ό,τι παραπάνω μπορούμε, ειδικά για όσους μας ακούνε και μένουν στο ενοίκιο.

Άμεσα συνελήφθη ένα άτομο που προσπάθησε να εξαπατήσει ημεδαπό άνδρα στην Πέλλα, με τη «μέθοδο του λογιστή»

Του τηλεφώνησε γυναίκα συνεργός του προσποιούμενη την λογίστρια και ισχυρίστηκε ότι πρέπει να καταγραφούν τα χρήματα και τα κοσμήματα που έχει στο σπίτι για να μην του επιβληθεί πρόστιμο. Δημοσιεύονται χρήσιμες συμβουλές για την αποφυγή εξαπάτησης από επιτήδειους.

Συνελήφθη χθες (22 Ιουνίου 2026) σε περιοχή της Πέλλας, από αστυνομικούς του Τμήματος Δίωξης και Εξιχνίασης Εγκλημάτων Πέλλας, ένας ημεδαπός άνδρας που προσπάθησε να εξαπατήσει ένα άτομο σε περιοχή της Πέλλας. Ειδικότερα, γυναίκα συνεργός του τηλεφώνησε στον ημεδαπό άνδρα προσποιούμενη την λογίστρια και ισχυρίστηκε ότι πρέπει να καταγραφούν τα χρήματα και τα κοσμήματα που έχει στο σπίτι για να μην του επιβληθεί πρόστιμο.

Μετά από άμεση κινητοποίηση των αστυνομικών, εντοπίστηκε ο προαναφερόμενος  άνδρας, ο οποίος θα παραλάμβανε το χρηματικό ποσό και τα κοσμήματα. Κατά την στιγμή του εντοπισμού του, προσπάθησε να διαφύγει πεζός ωστόσο ακινητοποιήθηκε και απώθησε τους αστυνομικούς προκειμένου να αποφύγει τη σύλληψη.

Στην κατοχή του συλληφθέντα βρέθηκε και κατασχέθηκε ένα κινητό τηλέφωνο και μία συσκευασία με ακατέργαστη κάνναβη βάρους 1,5 γραμμαρίων. Επίσης κατασχέθηκε και μια δίκυκλη μοτοσυκλέτα η οποία  είχε κλαπεί στις 13 Ιουνίου 2026 από περιοχή της Αττικής και έφερε πινακίδα κυκλοφορίας, εμφανώς πλαστή.

Από την έρευνα προέκυψε ότι στις 16 Ιουνίου 2026 χρησιμοποιώντας την ίδια μεθοδολογία, εξαπάτησαν μια ημεδαπή γυναίκα σε περιοχή του Κιλκίς και της απέσπασαν το χρηματικό ποσό των 8.000 ευρώ.

Επίσης, σε βάρος του συλληφθέντα, εκκρεμούσαν 4 καταδικαστικές αποφάσεις σύμφωνα με τις οποίες του επιβλήθηκε συνολικά, ποινή κάθειρξης 10 ετών, ποινή φυλάκισης 19 μηνών και χρηματική ποινή 51.500 ευρώ για παραβάσεις της νομοθεσίας, περί ναρκωτικών και περί όπλων.

Η έρευνα των αστυνομικών συνεχίζεται τόσο για την ταυτοποίηση των στοιχείων των συνεργών του, όσο και για την τυχόν συμμετοχή τους και σε άλλες παρόμοιες αξιόποινες πράξεις. Ο συλληφθείς, με την δικογραφία που σχηματίστηκε σε βάρος του, θα οδηγηθεί στον Εισαγγελέα Πρωτοδικών Γιαννιτσών.

Με στόχο την αποφυγή εξαπάτησης ανυποψίαστων πολιτών από επιτήδειους, η Γενική Περιφερειακή Αστυνομική Διεύθυνση Κεντρικής Μακεδονίας συνιστά:

  • Μην εμπιστεύεστεαγνώστους που σας τηλεφωνούν και προσποιούνται διάφορες ιδιότητες.
  • Μην αποκαλύπτετε αν έχετε στο σπίτι χρήματα, κοσμήματα ή πολύτιμα αντικείμενα.
  • Μην παραδίδετε χρήματα ή τιμαλφή σε κανέναν που εμφανίζεται ως «συνεργάτης του λογιστή».
  • Μην πείθεστε αν σας δώσουν οι δράστες να μιλήσετε στο τηλέφωνο με τον δήθεν λογιστή σας ή οικείο σας πρόσωπο.
  • Χρησιμοποιήστε άλλη τηλεφωνική συσκευή για την επικοινωνία με τον λογιστή σας ή το οικείο σας πρόσωπο, καθώς ενδέχεται οι δράστες να βρίσκονται ακόμη στη «γραμμή».
  • Ενημερώνετε πάντα την Αστυνομία, ακόμα και στην περίπτωση απόπειρας απάτης σε βάρος σας.

Υπενθυμίζεται: Η διάδοση των σχετικών συμβουλών σε συγγενείς, φίλους και ιδιαίτερα στους ηλικιωμένους, μπορεί να αποτρέψει νέα περιστατικά εξαπάτησης. Περισσότερες συμβουλές είναι αναρτημένες στην επίσημη ιστοσελίδα της Ελληνικής Αστυνομίας (www.hellenicpolice.gr), στην ενότητα «Οδηγός του Πολίτη / Χρήσιμες συμβουλές».

Η ανατίναξη των εκσκαφέων αλλά και άλλου πάγιου εξοπλισμού των ορυχείων, μόνο ως «έγκλημα εσχάτης προδοσίας» μπορεί χαρακτηριστεί

Περιμέναμε μερικές μέρες μετά το «έγκλημα της εσχάτης προδοσίας» με την ανατίναξη δύο τουλάχιστον εκσκαφέων στο ορυχείο της Μαυροπηγής του Λιγνιτικού Κέντρου Δυτικής Μακεδονίας, περιμένοντας κάποια αντίδραση από την Περιφέρεια της Δυτικής Μακεδονίας, από τους Δήμους, από τα κόμματα, από τα εργατικά κέντρα, ή τους διάφορους συλλόγους και φορείς της ευρύτερης περιοχής, αλλά όπως εδώ και χρόνια γίνεται ΌΛΟΙ ΜΕΝΟΥΝ ΑΔΙΑΦΟΡΟΙ ΚΑΙ ΑΠΑΘΕΙΣ εκτός του ΚΚΕ που χθες 22-06-2026 με δελτίο τύπου στηλιτεύει την ενέργεια αυτή.

Είναι τουλάχιστον ανεπίτρεπτο φορείς όπως η Περιφέρεια και οι Δήμοι (που άμεσα έχουν βλαφτεί από την βίαιη απολιγνιτοποίηση) να παραμένουν αδρανείς – αδιάφοροι, σιγοντάροντας με αυτόν τον τρόπο την κυβέρνηση δεχόμενοι τις όποιες αποφάσεις της για την περιοχή. Κανείς δεν έχει το δικαίωμα να καταστρέφει με αυτόν τον εγκληματικό τρόπο, εξοπλισμό που πλήρωσε ο Ελληνικός λαός επί δεκαετίες με την φορολογία του ώστε να μπορέσει η κάποτε ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΗΛΕΚΤΡΙΣΜΟΥ να δώσει φθηνό ρεύμα και στο πιο απόμακρο χωριό της Ελληνικής υπαίθρου. Αυτός ο εξοπλισμός ΔΕΝ ΑΝΗΚΕΙ ΣΤΟΥΣ ΣΗΜΕΡΙΝΟΥΣ ΜΕΤΟΧΟΥΣ ΤΗΣ ΔΕΗ, ΑΝΗΚΕΙ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΣΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΠΟΜΕΝΕΣ ΓΕΝΙΕΣ. Ας δούμε όμως τι προβλέπει ο νόμος για αυτές τις περιπτώσεις: Άρθρο 375 του νόμου 4619/2019.

  1. Όποιος ιδιοποιείται παράνομα ξένο (ολικά ή εν μέρει) κινητό πράγμα που περιήλθε στην κατοχή του με οποιονδήποτε τρόπο τιμωρείται με φυλάκιση έως δύο (2) έτη και αν το αντικείμενο είναι ιδιαίτερα μεγάλης αξίας, με φυλάκιση τουλάχιστον τριών (3) μηνών και χρηματική ποινή. Αν πρόκειται για αντικείμενο που το έχουν εμπιστευθεί στον υπαίτιο λόγω ανάγκης ή λόγω της ιδιότητάς του ως εντολοδόχου, επιτρόπου ή κηδεμόνα του παθόντος ή ως μεσεγγυούχου ή διαχειριστή ξένης περιουσίας, ο υπαίτιος τιμωρείται με φυλάκιση τουλάχιστον ενός (1) έτους και χρηματική ποινή.
  2. Αν η αξία του αντικειμένου στην παρ. 1 υπερβαίνει συνολικά το ποσό των εκατόν είκοσι χιλιάδων (120.000) ευρώ ο υπαίτιος τιμωρείται με κάθειρξη έως δέκα (10) έτη και χρηματική ποινή.
  3. Αν η υπεξαίρεση στρέφεται άμεσα κατά του νομικού προσώπου του ελληνικού δημοσίου, των νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου ή των οργανισμών τοπικής αυτοδιοίκησης και η αξία του αντικειμένου της υπερβαίνει συνολικά το ποσό των εκατόν είκοσι χιλιάδων (120.000) ευρώ, επιβάλλεται κάθειρξη τουλάχιστον δέκα (10) ετών και χρηματική ποινή έως χίλιες (1.000) ημερήσιες μονάδες. Η πράξη αυτή παραγράφεται μετά είκοσι (20) έτη.
  4. Με το ξένο πράγμα εξομοιώνεται και: α) το τίμημα που έλαβε ο υπαίτιος για κινητό πράγμα που του είχαν εμπιστευθεί για να το πουλήσει, καθώς και β) το κινητό πράγμα που απέκτησε ο υπαίτιος με χρήματα ή με άλλο πράγμα που του είχαν εμπιστευθεί για να αγοράσει ή να ανταλλάξει αντίστοιχα το πράγμα που απέκτησε.

Επομένως τουλάχιστον ένας Δήμος ή ένας πολίτης θα μπορούσε να στείλει στην Δικαιοσύνη όλους αυτούς που εμπλέκονται σε αυτή την πράξη της «εσχάτης προδοσίας». Ίσως αυτός είναι και ο λόγος που η κυρία Σδούκου (Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας ), σε χθεσινή απογευματινή ερώτηση δημοσιογράφου ανέφερε ότι την απόφαση της ανατίναξης πήρε ο Διευθυντής του Λιγνιτικού Κέντρου. Μα είναι δυνατόν !!! ο Διευθυντής ενήργησε χωρίς εντολή άνωθεν;; Ποιος μπορεί να πιστέψει την κυρία Σδούκου;; Όμως η κυρία Σδούκου βλέποντας την κατρακύλα του κυβερνώντος κόμματος προσπαθεί να «πετάξει την μπάλα στην κερκίδα». Δεν θα μείνουμε όμως στα ευνόητα γεγονότα αλλά επανερχόμενοι στην ΑΔΡΑΝΕΙΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΜΑΣ που πριν λίγες εβδομάδες ο ίδιος ο Δήμαρχος Εορδαίας είχε εξαγγείλει κινητοποιήσεις για το κλείσιμο των ΑΗΣ Πτολεμαΐδας 5 και Αγίου Δημητρίου.

ΠΟΣΟ ΑΛΗΘΕΙΑ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΜΕ ΔΗΜΑΡΧΕ ΚΑΙ ΔΕΝ ΞΕΣΗΚΩΝΕΙΣ ΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ;;;ΤΙ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΠΕΡΙΜΕΝΕΙΣ;;; ΦΟΒΟΜΑΣΤΕ ΟΤΙ ΣΕ ΛΙΓΟ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΑΡΓΑ, ΓΙΑΤΙ ΜΕ ΤΟΝ ΡΥΘΜΟ ΠΟΥ ΠΑΝΕ ΟΙ ΚΥΒΕΡΝΩΝΤΕΣ ΘΑ ΑΝΑΤΙΝΑΞΟΥΝ ΚΑΙ ΤΟΝ ΙΔΙΟ ΤΟΝ ΔΗΜΟ ΕΟΡΔΑΙΑΣ ΜΕ ΤΗΝ ΠΡΕΜΟΥΡΑ ΠΟΥ ΤΟΥΣ ΕΧΕΙ ΠΙΑΣΕΙ, ΚΑΙ ΤΟΤΕ ΚΥΡΙΕ ΔΗΜΑΡΧΕ ΟΧΙ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΔΕΝ ΘΑ ΠΑΡΑΔΩΣΕΙΣ ΣΤΟΝ ΕΠΟΜΕΝΟ ΑΛΛΑ «ΣΤΑΧΤΗ ΚΑΙ ΜΠΟΥΛΜΠΕΡΗ». Δηλαδή ολοσχερή και απόλυτη καταστροφή!!!

ΤΟ  ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΟ ΟΡΓΑΝΟ ΤΗΣ

ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑΣ ΠΟΛΙΤΩΝ ΠΤΟΛΕΜΑΪΔΑΣ / ΕΟΡΔΑΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ

Κ. Κυρανάκης: «Η Δημοκρατία είναι ισχυρότερη από τους τραμπούκους»

Η Νέα Δημοκρατία καταδικάζει απερίφραστα την άνανδρη επίθεση στο σπίτι του Περιφερειάρχη Αττικής Νίκου Χαρδαλιά, από θρασύδειλους τραμπούκους που απείλησαν τον ίδιο και την οικογένειά του.

Η Αστυνομία και η Δικαιοσύνη θα δώσουν την απάντηση που οφείλουν. Σε κάθε περίπτωση, η εφαρμογή του νόμου και η ανάπλαση των προσφυγικών της Λ. Αλεξάνδρας, έπειτα από δεκαετίες εγκατάλειψης, είναι για εμάς αυτονόητη. Όπως αυτονόητη είναι και η μάχη που πρέπει να δοθεί για τα δικαιώματα των ιδιοκτητών των οικιών, τα οποία καταπατούνται σε αρκετές περιπτώσεις από καταληψίες.

Στεκόμαστε στο πλευρό του Νίκου Χαρδαλιά και της οικογένειάς του και αναμένουμε την άμεση καταδίκη των πράξεων αυτών από όλες τις πολιτικές δυνάμεις του τόπου. Η σιωπή σημαίνει ανοχή και η ανοχή είναι απαράδεκτη. Όσο για τους θρασύδειλους τραμπούκους, ας γνωρίζουν καλά ότι δεν πτοούν και δεν εκφοβίζουν τα στελέχη μας. Η Δημοκρατία μας, το κράτος δικαίου και οι αρχές και αξίες τις οποίες υπηρετούμε με συνέπεια, είναι πολύ ισχυρότερες από τις κουκούλες, τις μπογιές και τα απειλητικά συνθήματά τους.

ΥΠΑΑΤ: 44,7 εκ. €  για σύσταση ομάδων παραγωγών

Απόφαση Ένταξης Πράξεων στην Παρέμβαση Π3-77-1.1 «Σύσταση Ομάδων και Οργανώσεων Παραγωγών» στον τομέα της Γεωργίας του Στρατηγικού Σχεδίου Κοινής Αγροτικής Πολιτικής της Ελλάδας (ΣΣ ΚΑΠ) 2023 – 2027.

Ο Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Μαργαρίτης Σχοινάς και η Γενική Γραμματέας Ενωσιακών Πόρων και Υποδομών του ΥΠΑΑΤ,  Αργυρώ Ζέρβα ανακοινώνουν την έκδοση της Απόφασης Ένταξης 208 αιτήσεων στήριξης, οι οποίες εγκρίθηκαν κατόπιν ολοκλήρωσης της διαδικασίας αξιολόγησης στο πλαίσιο της υπ’ αρ. 2190/05.08.2024 1ης Πρόσκλησης Υποβολής Αιτήσεων Στήριξης της Παρέμβασης Π3-77-1.1 «Σύσταση Ομάδων και Οργανώσεων Παραγωγών» του Στρατηγικού Σχεδίου Κοινής Αγροτικής Πολιτικής (ΣΣ ΚΑΠ) 2023-2027.

Η δημόσια δαπάνη της πρόσκλησης ανερχόταν σε 31.179.560,00 ευρώ. Ωστόσο, λόγω του αυξημένου ενδιαφέροντος και της υψηλής ανταπόκρισης των συλλογικών σχημάτων του αγροτικού τομέα, ο προϋπολογισμός της πρόσκλησης υπερκαλύφθηκε, με αποτέλεσμα η συνολική δημόσια δαπάνη των ενταγμένων πράξεων να ανέρχεται σε 44.770.920,91 ευρώ. Για την κάλυψη του συνόλου των εγκεκριμένων αιτήσεων δόθηκε προγραμματική υπερδέσμευση ύψους 22 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων αξιοποιήθηκαν 13.591.360,91 ευρώ.

Στόχος της Παρέμβασης είναι η συνεργασία των γεωργών – κτηνοτρόφων και η ενθάρρυνσή τους να συστήσουν/συμμετάσχουν σε συλλογικά σχήματα (ομάδες παραγωγών ή οργανώσεις παραγωγών) στον τομέα της γεωργίας/κτηνοτροφίας προκειμένου να αντιμετωπίσουν από κοινού τις νέες προκλήσεις της αγοράς και να ενισχύσουν τη θέση τους στην αλυσίδα αξίας της αγροδιατροφής.

Η οικονομική στήριξη για τη σύσταση των νέων Ομάδων Παραγωγών, Οργανώσεων Παραγωγών χορηγείται σε ετήσια βάση με τη μορφή ποσού στήριξης που αποτελεί ποσοστό επί της ετήσιας διατεθείσας στο εμπόριο παραγωγής του/των προϊόντος/προϊόντων της Ομάδας Παραγωγών ή Οργάνωσης Παραγωγών, μετά την έκδοση της απόφασης έγκρισης του αιτήματος στήριξης.

Το ποσό στήριξης καταβάλλεται ανά έτος ως ακολούθως:

  • 10% της αξίας παραγωγής που έχει διατεθεί στο εμπόριο κατά το 1ο έτος μετά την αναγνώριση (σύμφωνα με το άρθρο 77 παρ. 8 σημείο β) του Καν. (ΕΕ) 2021/2115)
  • 8% της αξίας παραγωγής που έχει διατεθεί στο εμπόριο κατά το 2ο έτος μετά την αναγνώριση
  • 6% της αξίας παραγωγής που έχει διατεθεί στο εμπόριο κατά το 3ο έτος μετά την αναγνώριση
  • 4% της αξίας παραγωγής που έχει διατεθεί στο εμπόριο κατά το 4ο έτος μετά την αναγνώριση
  • 2% της αξίας παραγωγής που έχει διατεθεί στο εμπόριο κατά το 5ο έτος μετά την αναγνώριση.
  • Το ποσό στήριξης δεν συνδέεται με επιλέξιμες δαπάνες ή κόστη.
  • Η ετήσια στήριξη κάθε δικαιούχου δεν μπορεί να υπερβαίνει τις 100.000,00 €.

Με την ολοκλήρωση της διαδικασίας αξιολόγησης και την έκδοση της απόφασης ένταξης, το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων προχωρά στην υλοποίηση μιας σημαντικής παρέμβασης του Στρατηγικού Σχεδίου ΚΑΠ 2023-2027, η οποία αναμένεται να συμβάλει ουσιαστικά στην ενδυνάμωση της συλλογικής δράσης, στη βιώσιμη ανάπτυξη της ελληνικής γεωργίας και στην ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας του πρωτογενούς τομέα.

Η στήριξη των Ομάδων και Οργανώσεων Παραγωγών αποτελεί επένδυση στο μέλλον της ελληνικής γεωργίας, ενισχύοντας τη συνεργασία, την εξωστρέφεια και την ανθεκτικότητα του πρωτογενούς τομέα απέναντι στις σύγχρονες προκλήσεις.

Η απόφαση ένταξης Πράξεων στην Παρέμβαση Π3-77-1.1 έχει αναρτηθεί στο Πρόγραμμα ΔΙΑΥΓΕΙΑ και δημοσιευθεί στις ιστοσελίδες http://www.minagric.gr και http://www.agrotikianaptixi.gr.

Νάουσα: Πρόσληψη 12 εργατών για το έργο ανάδειξης του Αρχαίου Γυμνασίου της Μίεζας

Ο Δήμος Ηρωικής Πόλεως Νάουσας ανακοινώνει την πρόσληψη δώδεκα ατόμων του κλάδου ΥΕ Εργατών Τεχνικών Εργασιών, ειδικότητας ΥΕ Εργατών Οικοδομικών Εργασιών, με σύμβαση εργασίας Ιδιωτικού Δικαίου Ορισμένου Χρόνου και για χρονικό διάστημα έως δύο μηνών.

Η πρόσληψη πραγματοποιείται για την αντιμετώπιση κατεπειγουσών αναγκών, στο πλαίσιο της Προγραμματικής Σύμβασης του Δήμου Ηρωικής Πόλεως Νάουσας με το Υπουργείο Πολιτισμού για την εκτέλεση του έργου «Έρευνα και ανάδειξη του Αρχαίου Γυμνασίου της Μίεζας», σύμφωνα με την υπ’ αριθ. 325/2026 απόφαση της Δημοτικής Επιτροπής.

Για τις συγκεκριμένες θέσεις δεν απαιτείται τυπικό προσόν. Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να υποβάλουν την αίτησή τους, συνοδευόμενη από φωτοτυπία της αστυνομικής τους ταυτότητας, από την Τρίτη 23 Ιουνίου έως και τη Δευτέρα 29 Ιουνίου 2026, στο Δημοτικό Κατάστημα Νάουσας, Δημητρίου Βλάχου 30, Τ.Κ. 59200, Νάουσα.

Τα έντυπα των αιτήσεων είναι διαθέσιμα και στην επίσημη ιστοσελίδα του Δήμου Ηρωικής Πόλεως Νάουσας, www.naoussa.gr. Για περισσότερες πληροφορίες, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επικοινωνούν με το Γραφείο Διαχείρισης Ανθρώπινου Δυναμικού του Δήμου Ηρωικής Πόλεως Νάουσας, στα τηλέφωνα 23323 50334 και 23323 50335.

Γ. Μανιάτης προς Επιτροπή: «Η Ελλάδα πρωταθλήτρια στις ακριβές τιμές ενέργειας και ουραγός στην αποθήκευση»

Το ενεργειακό αδιέξοδο της Ελλάδας και το γεγονός πως η χώρα κατατάσσεται μεταξύ των κρατών-μελών της ΕΕ με τη χαμηλότερη αναλογία αποθηκευτικής δυναμικότητας σε σχέση με την εγκατεστημένη ισχύ των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (ΑΠΕ) — μόλις 2%, ανέδειξε με ερώτησή του προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ο Ευρωβουλευτής του ΠΑΣΟΚ και Αντιπρόεδρος των Ευρωπαίων Σοσιαλιστών και Δημοκρατών (S&D), Γιάννης Μανιάτης.

Όπως σημειώνεται, μεταξύ άλλων, στην ερώτηση του Έλληνα Eυρωβουλευτή, η υστέρηση αυτή περιορίζει τα οφέλη της φθηνής πράσινης ενέργειας, αποδυναμώνει τη σταθερότητα του ηλεκτρικού συστήματος, αποσταθεροποιεί τις τιμές και απειλεί τη βιωσιμότητα των έργων ΑΠΕ. Σύμφωνα με πρόσφατα δημοσιεύματα, παρά τη σημαντική διείσδυση των έργων φωτοβολταϊκής και αιολικής ανανεώσιμης ενέργειας στη χώρα μας, δυστυχώς η Ελλάδα διαθέτει μόλις 0,22 GW εγκατεστημένη ισχύ μπαταριών, παρουσιάζοντας Δείκτη Αποθηκευτικής Επάρκειας – ΔΑΕ/ΑΠΕ μόλις 2%. Έτσι η χώρα μας αποτυγχάνει να αξιοποιήσει την πλεονάζουσα παραγωγή ΑΠΕ για τη σταθεροποίηση του ηλεκτρικού συστήματος και τη μείωση των τιμών ενέργειας, που σύμφωνα με πρόσφατη Μελέτη της Eurelectric, κάθε GW αποθήκευσης μεγάλης διάρκειας μπορεί να μειώσει το μεταβλητό κόστος του ηλεκτρικού συστήματος κατά 150-250 εκατ. ευρώ ετησίως.

Οι πενιχρές ελληνικές επιδόσεις συνδυαζόμενες με τις εξαιρετικές επιδόσεις στην αποθήκευση των διασυνδεδεμένων με τη χώρα μας ευρωπαϊκών αγορών (Βουλγαρία 3,5 GW με ΔΑΕ/ΑΠΕ 52%, Ρουμανία 1,7 GW  με ΔΑΕ/ΑΠΕ 18% και Ιταλία 7,8 GW με 14%), επιτρέπει στους γείτονές μας να εισάγουν και να αποθηκεύουν την φθηνή ελληνική πράσινη ενέργεια, αυξάνοντας τη σταθερότητα του ηλεκτρικού τους Συστήματος και τελικά πετυχαίνοντας καλύτερες τιμές ενέργειας για τα δικά τους νοικοκυριά και επιχειρήσεις.

Το ελληνικό ενεργειακό αδιέξοδο αναγνωρίζει και η ίδια η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, αφού στη φετινή Έκθεση Ευρωπαϊκού Εξαμήνου για την Ελλάδα, αναγνωρίζει ότι η αύξηση της αποθήκευσης ενέργειας θα μειώσει τις περικοπές και θα αυξήσει τη χρήση πράσινης ηλεκτρικής ενέργειας, καθώς και ότι η Ελλάδα έχει σημειώσει περιορισμένη πρόοδο στην εφαρμογή της Σύστασης (CSR) του 2025. Σύμφωνα με αυτήν, η Επιτροπή καλούσε την Ελλάδα να αναπτύξει λύσεις ευελιξίας που θα περιλαμβάνουν την αποθήκευση και θα συμβάλουν στο να καταστούν πιο προσιτές οι τιμές της ηλεκτρικής ενέργειας. Επιπρόσθετα, υπογραμμίζει τις σημαντικές και ταχέως αυξανόμενες περικοπές πράσινης ενέργειας (που εκτιμάται ότι θα φτάσουν το 2026 στο 12%!), αλλά και την αβεβαιότητα, που αναγκάζει τους μικρότερους παραγωγούς ΑΠΕ να αποχωρήσουν από την αγορά. Η αποχώρηση αυτή προκαλεί ακόμα μεγαλύτερη υπερσυγκέντρωση σε λίγους, ισχυρούς παραγωγούς ΑΠΕ.

Ο Ευρωβουλευτής του ΠΑΣΟΚ ζητά από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να διευκρινίσει τις επενδύσεις και μεταρρυθμίσεις αποθήκευσης, που η Ελλάδα ενέταξε στο Ταμείο Ανάκαμψης, να κάνει έναν απολογισμό των MW αποθήκευσης που έχουν έως σήμερα συνδεθεί στο ελληνικό ηλεκτρικό σύστημα, αλλά και να εκτιμήσει το ετήσιο κόστος που επιφέρει στις ελληνικές τιμές ενέργειας η καθυστέρηση υλοποίησης αυτών των έργων.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της Ερώτησης:

«Σύμφωνα με δημοσιεύματα, παρά τη σημαντική διείσδυση των ΑΠΕ, η Ελλάδα διαθέτει μόλις 0,22 GW εγκατεστημένη ισχύ μπαταριών (Δείκτης Αποθηκευτικής Επάρκειας – ΔΑΕ ΑΠΕ 2%), σε αντίθεση με γειτονικές χώρες όπως η Βουλγαρία (3,5 GW / ΔΑΕ ΑΠΕ 52%). Στη φετινή Έκθεση Ευρωπαϊκού Εξαμήνου για την Ελλάδα, αναγνωρίζεται ότι η αύξηση της αποθήκευσης ενέργειας θα μειώσει τις περικοπές και θα αυξήσει τη χρήση πράσινης ηλεκτρικής ενέργειας και ότι η Ελλάδα έχει σημειώσει περιορισμένη πρόοδο στην εφαρμογή της Σύστασης (CSR) του 2025, να αναπτύξει λύσεις ευελιξίας που θα περιλαμβάνουν την αποθήκευση και θα συμβάλουν στο να καταστούν πιο προσιτές οι τιμές της ηλεκτρικής ενέργειας. Σημειώνει, επίσης, τις σημαντικές και ταχέως αυξανόμενες περικοπές, αλλά και την αβεβαιότητα, που αναγκάζει τους μικρότερους παραγωγούς ΑΠΕ να αποχωρήσουν από την αγορά. Καλεί, τέλος, την Ελλάδα να βελτιώσει τον σχεδιασμό των καθεστώτων στήριξης για την προσθήκη μικρότερων συστημάτων αποθήκευσης ενέργειας σε συσσωρευτές που συνδέονται με εγκαταστάσεις ΑΠΕ.

Ερωτάται η Επιτροπή:

  1. Ποια είναι τα ελληνικά Μέτρα (επενδύσεις και μεταρρυθμίσεις) αποθήκευσης, που είχαν αρχικά ενταχθεί στο Ταμείο Ανάκαμψης και δεν έχουν μέχρι σήμερα υλοποιηθεί;
  2. Πόσα MW αποθήκευσης έχουν χρηματοδοτηθεί από το Ταμείο Ανάκαμψης και πόσα έχουν σήμερα συνδεθεί στο ηλεκτρικό σύστημα;
  3. Μπορεί να εκτιμηθεί το ετήσιο κόστος στις ελληνικές τιμές ενέργειας από την καθυστέρηση υλοποίησης των έργων;»

Δ. Νάουσας: Πρόσκληση  σύγκλησης  Δημοτικής  Επιτροπής

Καλείστε να προσέλθετε στην  τακτική  δημόσια συνεδρίαση  της Δημοτικής  Επιτροπής του Δήμου  Η. Πόλης Νάουσας που θα διεξαχθεί στις 26  Ιουνίου  ημέρα της  εβδομάδος   Παρασκευή   στην αίθουσα του Δημοτικού Συμβουλίου και ώρα 14:00  για τη συζήτηση και λήψη αποφάσεων στα συνημμένα θέματα  της ημερήσιας διάταξης.

Η σύγκληση της συνεδρίασης της Δημοτικής Επιτροπής  γίνεται σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 75 του Ν.3852/2010 (ΦΕΚ Α’ 87), όπως αντικαταστάθηκε από το άρθρο 77 του Ν. 4555/18 και ισχύει σήμερα και τις διατάξεις του άρθρου 11 του  Ν.5043/2023(ΦΕΚ Α΄91.) Σε περίπτωση απουσίας σας  παρακαλώ να ενημερώσετε την Γραμματεία της Δημοτικής Επιτροπής.

ΠΙΝΑΚΑΣ ΘΕΜΑΤΩΝ ΗΜΕΡΗΣΙΑΣ ΔΙΑΤΑΞΗΣ   26ης  ΤΑΚΤΙΚΗΣ  ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗΣ 2026

1

Έγκριση ή μη του 2ου Ανακεφαλαιωτικού Πίνακα Εργασιών, για το έργο: «ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΚΩΝ ΣΤΑΘΜΩΝ ΔΗΜΟΥ Η.Π. ΝΑΟΥΣΑΣ ΣΤΙΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΤΟΥ Π.Δ. 99/2017»  A.M.: 10/2024 Ανάδοχος:  «ΤΣΑΡΝΟΥΧΑΣ Α.Ε.»

2

Έγκριση ή μη δαπάνης φιλοξενίας τηλεοπτικού συνεργείου στο πλαίσιο γυρισμάτων ντοκιμαντέρ με θέμα τη Νάουσα και  εξειδίκευση της εγγεγραμμένης πίστωσης –Β΄ Μέρος Γυρισμάτων

3

Έγκριση ή μη πραγματοποίησης μετακίνησης   των μελών των ΚΑΠΗ Δήμου Η. Π. Νάουσας και Δ.Δ. Κοινοτήτων καθώς  και του συνόδου τους στη μονοήμερη εκδρομή στην Καβάλα  στις 09/07/2026.

4

Έγκριση ή μη δαπανών Προμήθειας ειδών χειροτεχνίας για το ΚΗΦΗ Νάουσας   της Διεύθυνσης Κοινωνικής Προστασίας και Αλληλεγγύης Δήμου Η.Π.  Νάουσας  και εξειδίκευση της εγγεγραμμένης πίστωσης.

5

Λήψη απόφασης για την έγκριση του  Πρωτοκόλλου Παραλαβής  του έργου:  «Ανάπλαση παιδικής χαράς Αγγελοχωρίου»  , (Αρ.Μελ. 34/2022) Ανάδοχος: “ ΤΟΥΤΟΥΝΤΖΙΔΗ ΠΑΥΛΟ ”

6 Εξώδικος Συμβιβασμός
7

Έγκριση μνημονίου συνεργασίας μεταξύ του Δήμου Νάουσας και της  Εταιρείας  με την επωνυμία «Εθνικό Δίκτυο Υποδομών Τεχνολογίας και Έρευνας Α.Ε. – ΕΔΥΤΕ Α.Ε.»

8
Διαγραφή ή μη οφειλών (κεφαλαίου και προσαυξήσεων)  οφειλετών του  Δήμου Ηρωικής Πόλης Νάουσας
9

Έγκριση ή μη ανάθεσης υπηρεσίας εκπαίδευσης αδέσποτων σκυλιών με ιδιαίτερη συμπεριφορά για επανένταξη   και  εξειδίκευση της εγγεγραμμένης πίστωσης –Β΄ Μέρος Γυρισμάτων

10

Πρόσληψη προσωπικού με το ειδικό πρόγραμμα απασχόλησης της ΔΥΠΑ ανέργων ατόμων  ΑΜΕΑ στους ΟΤΑ  Α΄ Βαθμού  (ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ)

11

Εισηγητική έκθεση για την Τροποποίηση της Νομικής Δέσμευσης της Πράξης: «Ανάδειξη και βελτίωση δικτύου Μονοπατιών Δήμου Η.Π. Νάουσας» με Ωφελούμενο (Δικαιούχο) Φορέα τον Δήμο Η.Π. Νάουσας (σχετ. ΚΥΑ Κοινής Υπαγωγής ΥΠΕΝ/ΓΔΠΠ/116238/1985/24.10.2024 (ΑΔΑ: 630Η4653Π8-8ΟΒ)), ως προς την έγκριση χορήγησης 1ης παράτασης του συνολικού συμβατικού χρόνου (με αναθεώρηση) Ανάδοχος:  “ ΣΚΑΝΔΑΛΟΣ ΣΩΤΗΡΙΟΣ”

12 Μετακίνηση ή μη κάδου επί της οδού Καρανάτσιου

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ

ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ

Η Σχολή Χορού της “Εστίας Μουσών” παρουσίασε τις “Σελίδες που χορεύουν”

Στο κατάμεστο Θερινό Δημοτικό Θέατρο Νάουσας πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 18 Ιουνίου 2026 η ετήσια παράσταση με τίτλο “Σελίδες που χορεύουν” της Σχολής Κλασικού και Σύγχρονου Χορού του Δημοτικού Ωδείου Νάουσας “Εστία Μουσών” σε συνεργασία με το Σύλλογο Γονέων & Κηδεμόνων του Δ.Ω.Ν.

Στην εκδήλωση παρευρέθηκαν ο Δήμαρχος Νάουσας κ. Νίκος Κουτσογιάννης, οι αντιδήμαρχοι  κ. Ταμάρα Λογγινίδου και η κ. Χριστίνα Ράλλη. Την επιμέλεια-διδασκαλία-χορογραφίες της παράστασης είχε η καθηγήτρια της σχολής Στέλλα Μαλιούφα.

TOM 2833 TOM 2221 TOM 2110 DSC02790