Αρχική Blog Σελίδα 3

Ορμούζ: Το Ιράν επιμένει στο δικαίωμά του να ελέγχει την ναυσιπλοΐα στα Στενά

Το Ιράν επανέλαβε ότι έχει δικαιώματα στον έλεγχο της ναυσιπλοΐας μέσω των Στενών του Ορμούζ και προειδοποίησε τις χώρες του Κόλπου να μην συμπαραταχθούν με τις Ηνωμένες Πολιτείες, μετά την χθεσινή επίθεση κατά πλοίου ανοικτά του Ομάν που έδειξε πόσο εύθραυστο είναι το πρωτόκολλο συμφωνίας ανάμεσα στην Τεχεράνη και την Ουάσινγκτον.

Η Τεχεράνη απάντησε με τον τρόπο αυτόν στο «επεμβατικό, ανεύθυνο και προκλητικό» κοινό ανακοινωθέν που εκδόθηκε από τις ΗΠΑ και έξι χώρες του Κόλπου, το οποίο απορρίπτει την εμμονή του Ιράν για την επιβολή τελών διοδίων στα πλοία που θα διασχίζουν το Ορμούζ. «Η ασφαλής διέλευση των Στενών του Ορμούζ δεν μπορεί να διασφαλισθεί με βάση αμφίσημες ρυθμίσεις, παράλληλους διαύλους ή αποφάσεις που δεν λαμβάνουν υπ’ όψιν τον ρόλο του Ιράν ως παράκτιας χώρας», δήλωσε με ανάρτησή του στο Χ ο υφυπουργός Εξωτερικών Κάζεμ Γαριμπαμπαντί.

Οι τιμές του πετρελαίου μειώθηκαν περαιτέρω σήμερα, παρά τις αντιφατικές ερμηνείες του περιεχομένου της συμφωνίας της περασμένης εβδομάδας ανάμεσα στο Ιράν και τις ΗΠΑ και την επιβράδυνση της κυκλοφορίας στο Ορμούζ. Η Saudi Aramco επανέλαβε σήμερα την φόρτωση αργού στον τερματικό σταθμό του Ρας Τανούρα, τον μεγαλύτερο του κόσμου,  στον Κόλπο έπειτα από διακοπή τεσσάρων μηνών, σύμφωνα με τα στοιχεία των ιστότοπων παρακολούθησης των ναυτιλιακής δραστηριότητας.

Ο αμερικανός υπουργός Εξωτερικών Μάρκο Ρούμπιο που ολοκλήρωσε την περιοδεία του στις χώρες του Κόλπου προειδοποίησε ότι αν το Ιράν απειλήσει ή μπλοκάρει πλοία στα Στενά, «θα έχουμε πρόβλημα». Στο κοινό ανακοινωθέν,  οι ΗΠΑ και οι χώρες του Συμβουλίου Ασφαλείας του Κόλπου αναφέρονται στην «ελεύθερη, άνευ όρων και περιορισμών ναυσιπλοΐα» στο Ορμούζ, χωρίς τέλη διοδίων ή «απόπειρες ανάληψης ελέγχου». Στο κείμενο αναφέρεται επίσης ότι μία βιώσιμη ειρήνη πρέπει να διαχειρισθεί το ζήτημα των βαλλιστικών πυραύλων του Ιράν, τα drones και την υποστήριξη των περιφερειακών συμμάχων της Τεχεράνης.

Το ιρανικό υπουργείο Εξωτερικών απάντησε σήμερα δηλώνοντας ότι η αμερικανική στρατιωτική παρουσία στον Κόλπο αποτελεί πηγή ανασφάλειας και διχόνοιας και επανέλαβε ότι το Ορμούζ θα διοικείται από κοινού από το Ιράν και τον Ομάν όπως προβλέπει το πρωτόκολλο συμφωνίας. «Απευθύνουμε προειδοποίηση για τις εχθρικές και επεμβατικές πολιτικές στην περιοχή», πρόσθεσε.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Αρχή Ελέγχου Αγοράς: Πάνω από 15.000 απομιμητικά προϊόντα κατασχέθηκαν στη Χαλκιδική – Πρόστιμα άνω των 220.000 ευρώ

Εντατικοποιεί τους ελέγχους σε τουριστικές και παραλιακές περιοχές, η Ανεξάρτητη Αρχή Ελέγχου της Αγοράς και Προστασίας του Καταναλωτή, με στόχο την αντιμετώπιση της διακίνησης απομιμητικών προϊόντων και την τήρηση των κανόνων διαφάνειας στην αγορά.

Όπως αναφέρει ανακοίνωση, στο πλαίσιο στοχευμένων ελέγχων που πραγματοποίησαν από τις 23 έως τις 25 Ιουνίου στη Χαλκιδική στελέχη της Διατομεακής Μονάδας Ελέγχου της Αγοράς (ΔΙ.Μ.Ε.Α.), κατασχέθηκαν και καταστράφηκαν 15.282 τεμάχια απομιμητικών προϊόντων, κυρίως είδη ένδυσης και αξεσουάρ. Για τις παραβάσεις που διαπιστώθηκαν επιβλήθηκαν διοικητικά πρόστιμα συνολικού ύψους 208.250 ευρώ.

Παράλληλα, ελέγχθηκαν επιχειρήσεις εστίασης και παροχής υπηρεσιών που δραστηριοποιούνται σε παραλίες της Περιφερειακής Ενότητας Χαλκιδικής. Από τους ελέγχους προέκυψαν 16 παραβάσεις, κυρίως λόγω έλλειψης τιμοκαταλόγων, με τα πρόστιμα να ανέρχονται συνολικά σε 13.500 ευρώ.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Αρχής, από τις αρχές Ιουνίου έχουν ελεγχθεί συνολικά 97 επιχειρήσεις σε παραλίες της Αττικής, της Κορινθίας και της Χαλκιδικής. Έχουν διαπιστωθεί 33 παραβάσεις των κανόνων διακίνησης και εμπορίας αγαθών και παροχής υπηρεσιών, ενώ έχουν επιβληθεί πρόστιμα συνολικού ύψους 27.500 ευρώ. Η Αρχή επισημαίνει ότι συνεχίζει να αξιοποιεί πληροφορίες, καταγγελίες και στοχευμένους ελέγχους, παρεμβαίνοντας όπου διαπιστώνονται πρακτικές που θίγουν τους καταναλωτές, παραβιάζουν τη νομοθεσία ή νοθεύουν τη λειτουργία της αγοράς.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

ΥΠΑΑΤ: Δυνατότητα εγγραφής στο ΜΑΑΕ για συνταξιούχους αναπηρίας που συνεχίζουν την αγροτική δραστηριότητα

Τη δυνατότητα εγγραφής των συνταξιούχων αναπηρίας στο Μητρώο Αγροτών και Αγροτικών Εκμεταλλεύσεων παρέχει το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, υπό την προϋπόθεση ότι εξακολουθούν να ασκούν αγροτική δραστηριότητα και πληρούν τα κριτήρια που προβλέπει η νομοθεσία.

Με εγκύκλιο που υπέγραψε ο γενικός γραμματέας Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Σπύρος Πρωτοψάλτης, δίνονται οδηγίες στις αρμόδιες υπηρεσίες για την εγγραφή των ενδιαφερομένων στο ΜΑΑΕ με την ιδιότητα του «επαγγελματία αγρότη» ή του «νεοεισερχόμενου επαγγελματία αγρότη». «Με την εγκύκλιο αυτή δίνουμε καθαρές οδηγίες στις υπηρεσίες και αποκαθιστούμε μια αδικία για τους συνταξιούχους αναπηρίας που συνεχίζουν να ασκούν πραγματική αγροτική δραστηριότητα», δήλωσε ο κ. Πρωτοψάλτης.

Όπως τόνισε, στόχος είναι «ένα Μητρώο Αγροτών και Αγροτικών Εκμεταλλεύσεων δίκαιο, λειτουργικό και αξιόπιστο, που αναγνωρίζει την πραγματική παραγωγική δραστηριότητα και δεν αποκλείει ανθρώπους που παραμένουν ενεργοί στον πρωτογενή τομέα, εφόσον πληρούν τις νόμιμες προϋποθέσεις».

Σύμφωνα με το ΥΠΑΑΤ, η ρύθμιση καλύπτει και τους συνταξιούχους αναπηρίας με ποσοστό αναπηρίας τουλάχιστον 67%, για τους οποίους μέχρι σήμερα ίσχυε περιορισμός ως προς την αναγνώριση της ιδιότητας του επαγγελματία αγρότη. Μετά την τροποποίηση του σχετικού νομοθετικού πλαισίου, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να εγγράφονται στο Μητρώο, εφόσον πληρούν και τις υπόλοιπες προϋποθέσεις του νόμου 3874/2010, όπως ισχύει.

Τέλος, η εγκύκλιος περιλαμβάνει, επίσης, διευκρινίσεις για τη χορήγηση βεβαιώσεων εγγραφής, την απόδοση της ιδιότητας του επαγγελματία αγρότη, του νεοεισερχόμενου επαγγελματία αγρότη και του κατόχου αγροτικής εκμετάλλευσης, καθώς και για τη διαλειτουργικότητα της ψηφιακής υπηρεσίας του ΜΑΑΕ με τον ΕΦΚΑ.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Κυρ. Μητσοτάκης: Αντιμετωπίζουμε τα ζητήματα ψυχικής υγείας, ειδικά όταν αφορούν τα παιδιά και τους εφήβους, με μεγάλη σοβαρότητα

Τη σημασία της ψυχικής υγείας ως κεντρικής προτεραιότητας δημόσιας πολιτικής, με ιδιαίτερη έμφαση στην προστασία των παιδιών και των εφήβων από τις επιπτώσεις της υπερβολικής χρήσης των μέσων κοινωνικής δικτύωσης ανέδειξε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης κατά τη διάρκεια συζήτησης με θέμα «Διεθνής Πρωτοβουλία για την Υγεία του ΙΣΝ: Εστιάζοντας στην ψυχική υγεία». Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του SNF Nostos 2026, στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, ενώ τη συζήτηση συντόνισε ο πρόεδρος του Ιδρύματος, Ανδρέας Κ. Δρακόπουλος.

Παράλληλα στον χαιρετισμό του ο πρωθυπουργός υπογράμμισε την ανάγκη λογοδοσίας των ψηφιακών πλατφορμών, την αξία της άσκησης, του αθλητισμού και των δημιουργικών δραστηριοτήτων ως υγιών εναλλακτικών απέναντι στις οθόνες, καθώς και τη σημασία της ενίσχυσης των υποδομών, της εκπαίδευσης των εκπαιδευτικών και της στήριξης των γονέων. Ιδιαίτερη αναφορά έκανε, τέλος, στη διαχρονική προσφορά του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος στην Ελλάδα και στη συμβολή του στην προαγωγή της ψυχικής υγείας και της δημόσιας υγείας συνολικά.

Ειδικότερα, ο πρωθυπουργός εξέφρασε αρχικά τις ευχαριστίες του για την «εξαιρετικά διαφωτιστική συζήτηση», όπως είπε.

«Θα ήθελα, καταρχάς, να αναγνωρίσω το τεράστιο έργο που έχει επιτελέσει το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος στην Ελλάδα. Ανδρέα, σου είμαστε βαθιά ευγνώμονες για όλα όσα έχεις κάνει για τη χώρα, όχι μόνο για αυτό το υπέροχο Κέντρο και τα νοσοκομεία που χτίζεις, αλλά και για τη δέσμευσή σου να επενδύεις στους ανθρώπους, γιατί τα κτήρια είναι υπέροχα και θα παραμείνουν υπέροχα, αλλά αν δεν τα δούμε μέσα από μια εντελώς διαφορετική οπτική, η οποία να ενσωματώνει και τη διάσταση της ψυχικής υγείας, θα έχουμε κάνει μόνο τη μισή δουλειά», ανέφερε ο πρωθυπουργός.

Στη συνέχεια περνώντας στα θέματα της συζήτησης τόνισε ότι «αντιμετωπίζουμε τα ζητήματα ψυχικής υγείας, ειδικά όταν αφορούν τα παιδιά και τους εφήβους μας, με μεγάλη σοβαρότητα. Είμαι ιδιαίτερα ευγνώμων σε εσάς και στην ομάδα σας που εκπονήσατε αυτή την τεκμηριωμένη μελέτη και που αφιερώσατε πραγματικά χρόνο για να μιλήσετε με τους εφήβους μας, προκειμένου να κατανοήσετε τι πραγματικά συμβαίνει.

Θα μοιραστώ αυτή τη μελέτη όχι μόνο με τους συνεργάτες μου, αλλά και με την Πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, διότι, όπως γνωρίζετε, πρόκειται για ζήτημα που συζητείται όχι μόνο σε επίπεδο κρατών μελών, αλλά και σε ευρωπαϊκό επίπεδο».

Όπως είπε, «Πήραμε μια τολμηρή απόφαση. Κατανοούμε ότι πρόκειται για μια πολύ δυναμική προσέγγιση αλλά αποφασίσαμε να απαγορεύσουμε την πρόσβαση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης στα παιδιά μας κάτω των 15 ετών. Πιστεύουμε ότι αυτό είναι ένα απαραίτητο μέτρο για την προστασία της ψυχικής υγείας των παιδιών και των εφήβων μας, καθώς τα στοιχεία είναι αδιαμφισβήτητα.

Πράγματι, προκαλεί ζημιά από πολλές απόψεις και δεν είναι μόνο ο χρόνος που αφιερώνεις, αλλά και το περιεχόμενο που λαμβάνεις. Είμαστε θύματα του doomscrolling, οπότε φαντάσου τι συμβαίνει σε έναν εγκέφαλο που δεν έχει αναπτυχθεί πλήρως όταν εκτίθεται σε κάτι που είναι σχεδιασμένο να είναι εθιστικό».

Ο πρωθυπουργός υπογράμμισε την ανάγκη «να κρατήσουμε τις πλατφόρμες υπόλογες και πρέπει να τις πείσουμε ή να τις αναγκάσουμε να συνεργαστούν σε αυτό το ζήτημα. Επομένως, αναμένω ότι το ζήτημα αυτό θα ρυθμιστεί τελικά σε ευρωπαϊκό επίπεδο και ότι θα στείλουμε επίσης ένα μήνυμα στις πλατφόρμες, ότι το να κερδίζουν χρήματα εις βάρος των παιδιών μας είναι απλά απαράδεκτο. Κερδίζουν ήδη αρκετά χρήματα «αρπάζοντας» την προσοχή μας, αλλά εδώ προκαλείται σοβαρή ζημιά και πρέπει να διασφαλίσουμε ότι θα αναλάβουν τις ευθύνες τους».

«Είναι πολύ σημαντικό να απομακρύνουμε τα παιδιά μας από τις οθόνες, αλλά ποια είναι η εναλλακτική λύση; Η εναλλακτική λύση είναι πολύ απλή: να τα ενθαρρύνουμε να αθλούνται, να μάθουν κάποιο μουσικό όργανο. Αν παίζεις ποδόσφαιρο, ακόμα κι αν το θέλεις δεν μπορείς να έχεις το κινητό μαζί σου. Όταν κολυμπάς, δεν μπορείς να έχεις το κινητό μαζί σου. Για όσους από εμάς έχουμε ασχοληθεί με τον αθλητισμό και κατανοούμε την αξία του, ειδικά των ομαδικών αθλημάτων, αυτή είναι η καλύτερη εναλλακτική λύση που μπορούμε να προσφέρουμε στα παιδιά μας.

Και όταν μιλάμε για την ψυχική υγεία γενικά, επειδή δεν πρόκειται για θέμα που αφορά μόνο τα παιδιά και τους εφήβους, γνωρίζουμε ότι η πρώτη σύσταση δημόσιας υγείας που δίνουμε στον ελληνικό πληθυσμό είναι η άσκηση. Άσκηση όχι μόνο για να ελέγχουμε το βάρος μας ή να μειώσουμε τη χοληστερίνη μας, άσκηση επειδή γνωρίζουμε ότι επηρεάζει τη χημεία του εγκεφάλου μας. Είμαι βέβαιος ότι οι ειδικοί εδώ το γνωρίζουν πολύ καλύτερα, ότι μας κάνει να νιώθουμε καλύτερα» ανέφερε.

Ο κ. Μητσοτάκης υπογράμμισε ακόμη ότι πρέπει να παρεμβαίνουμε στο ζήτημα της χρήσης των οθονών. «Και πρέπει να κάνουμε ό,τι περνάει από το χέρι μας για να επενδύσουμε σε χώρους παιχνιδιού. Η καλύτερη επένδυση που μπορούμε να κάνουμε είναι να δημιουργήσουμε νέα στάδια και νέες παιδικές χαρές, ιδιαίτερα στα σχολεία μας. Έχουμε παιδικές χαρές σε κακή κατάσταση, ταξιδεύεις ανά την Ελλάδα και τις βλέπεις. Πρόκειται για μια επένδυση μικρού κόστους. Κάθε φορά που παρεμβαίνουμε, βλέπουμε αυτές οι παιδικές χαρές να γεμίζουν με παιδιά που παίζουν μπάσκετ, βόλεϊ ή ποδόσφαιρο. Αυτή είναι, λοιπόν, πιθανώς η πιο αποδοτική επένδυση που μπορούμε να κάνουμε με δημόσιους πόρους» ανέφερε.

Επίσης, τόνισε: «Σας ευχαριστούμε που απευθυνθήκατε σε όλη αυτή την εξαιρετική κοινότητα ψυχιάτρων και επαγγελματιών ψυχικής υγείας σε ολόκληρη τη χώρα και τους κάνατε να γίνουν μέρος μιας ομάδας, επειδή αισθάνονται ότι κάποιος τους ακούει. Είμαστε πολύ ενθουσιασμένοι με τα αποτελέσματα του προγράμματος CAMHI (Child and Adolescent Mental Health Initiative) και τον τρόπο που μπορούμε να το ενσωματώσουμε στην εκπαίδευσή μας, καθώς και με τον τρόπο που μπορούμε να εκπαιδεύσουμε τους δασκάλους μας να αναγνωρίζουν σημάδια των ψυχικών διαταραχών. Διότι, τελικά, δεν θα έχουν όλοι πρόσβαση σε έναν επαγγελματία ψυχικής υγείας».

Και πρόσθεσε πως «Έχουμε ήδη έναν ιστότοπο για τον γονικό έλεγχο, το parco.gov.gr, όπου παρέχουμε πολύ σαφείς οδηγίες στους γονείς για το πώς μπορούν να ρυθμίσουν τα κινητά των παιδιών τους, ακόμα και αυτή τη στιγμή που μιλάμε, ώστε να περιορίσουν την πρόσβασή τους σε συγκεκριμένες πλατφόρμες, να ορίσουν χρονικά όρια και να ασκήσουν μεγαλύτερο έλεγχο σε ό,τι συμβαίνει στον ψηφιακό κόσμο των παιδιών.

Ξέρετε, είμαστε τόσο προστατευτικοί απέναντι στα παιδιά μας, θέλουμε να τα παρακολουθούμε παντού. Bγαίνουν έξω να παίξουν και ανησυχούμε πολύ, αλλά μετά τα αφήνουμε στο δωμάτιό τους ή μπροστά στο κινητό τους και δεν έχουμε ιδέα τι συμβαίνει. Πρέπει λοιπόν να αντιστρέψουμε αυτή την κατάσταση. Μέχρι να φτάσουμε στο σημείο να επιβάλλουμε την απαγόρευση την 1η Ιανουαρίου, είτε η Ευρώπη κάνει κάτι είτε όχι -αν και είμαι σίγουρος ότι και η Ευρώπη θα κάνει κάτι-, εν τω μεταξύ, φροντίστε να αξιοποιήσετε αυτές τις πλατφόρμες και βοηθήστε μας να μιλήσουμε στους γονείς για να τους πούμε ότι αυτό είναι ζήτημα.

Οι γονείς καταλαβαίνουν. Κάθε φορά που μιλάμε στους γονείς για την απαγόρευση της πρόσβασης στα κοινωνικά δίκτυα δείχνουν μεγάλο ενδιαφέρον επειδή βιώνουν την απομόνωση, την επιθετικότητα, τις μεταπτώσεις στη διάθεση όταν τα παιδιά περνούν υπερβολικά πολύ χρόνο στα κινητά τους».

Ο πρωθυπουργός κατέληξε λέγοντας πως «Θέλω να το πω δημόσια: εδώ, σε αυτόν τον χώρο, ο Σταύρος Νιάρχος, πίσω στη δεκαετία του ’90, πήρε την τολμηρή απόφαση να διαθέσει ουσιαστικά το 50% της περιουσίας του για φιλανθρωπικούς σκοπούς. Έθεσε ένα προηγούμενο και ευελπιστώ πραγματικά ότι πολλοί από τους εύπορους Έλληνες αυτής της γενιάς θα κάνουν τουλάχιστον το ίδιο».

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ημερίδα του ΟΣΔΕΛ στις 29 Ιουνίου: “Τα Πνευματικά Δικαιώματα και η διαχείρισή τους στην εποχή της Τεχνητής Νοημοσύνης στον χώρο του Βιβλίου και του Τύπου”

Ο Οργανισμός Συλλογικής Διαχείρισης Έργων του Λόγου (ΟΣΔΕΛ), στο πλαίσιο των συνεχών εξελίξεων στον τομέα των Πνευματικών Δικαιωμάτων και της Τεχνητής Νοημοσύνης (ΤΝ), διοργανώνει τη Δευτέρα 29 Ιουνίου 2026 ημερίδα με θέμα «Τα Πνευματικά Δικαιώματα και η διαχείρισή τους στην εποχή της Τεχνητής Νοημοσύνης στον χώρο του Βιβλίου και του Τύπου», με τη συμμετοχή συγγραφέων, μεταφραστών/στριών, δημοσιογράφων, εκδοτών/τριών βιβλίου και εκδοτών/τριών Τύπου, καθώς και εκπροσώπων από τον χώρο της Τεχνητής Νοημοσύνης και της Πνευματικής Ιδιοκτησίας.

Μια συνάντηση που φιλοδοξεί να αποτελέσει εφαλτήριο για ανταλλαγή απόψεων, γνώσεων αλλά και ανησυχιών με παρουσίαση ζητημάτων που αφορούν την Πνευματική Ιδιοκτησία στην εποχή της Τεχνητής Νοημοσύνης, δίνοντας παράλληλα έμφαση στις νέες τάσεις και στους τρόπους αντιμετώπισης των συνεχώς αναδυόμενων προκλήσεων.

Χαιρετισμούς θα απευθύνουν οι Ιάσονας Φωτήλας, Υφυπουργός Πολιτισμού και Αντώνης Καρατζάς, Πρόεδρος Δ.Σ. του ΟΣΔΕΛ.

Η ημερίδα θα ξεκινήσει με συζήτηση μεταξύ των Θεοφάνη Τάση, Επίκουρου Καθηγητή Φιλοσοφίας της Πληροφορίας και Ψηφιακού Ανθρωπισμού στο Ιόνιο Πανεπιστήμιο και του Κώστα Κατσουλάρη, Προέδρου της Εταιρείας Ελλήνων Συγγραφέων και μέλος Δ.Σ. του ΟΣΔΕΛ. Στη συνέχεια θα πάρει τη σκυτάλη η Hege Munch Gundersen, Εκτελεστική Διευθύντρια (CEO) του Νορβηγικού Οργανισμού Συλλογικής Διαχείρισης KOPINOR, του πρώτου ΟΣΔ που προχώρησε σε συμφωνία αδειοδότησης προστατευόμενων έργων για την εκπαίδευση Νορβηγικών Μεγάλων Γλωσσικών Μοντέλων (LLMs).

Θα ακολουθήσουν συζητήσεις στις οποίες θα συμμετάσχουν εκπρόσωποι από όλους τους εμπλεκόμενους κλάδους ώστε να αποτυπωθούν οι διαφορετικές οπτικές και ανάγκες. Θα πραγματοποιηθούν δύο ξεχωριστά, παράλληλα  πάνελ συζητήσεων, ένα για το βιβλίο και ένα για τον Τύπο. Μεταξύ άλλων θα συμμετάσχουν, οι εξής:

Πάνελ βιβλίου

Συντονισμός: Άννα Παραγυιού, Υπεύθυνη Συντονισμού και Εποπτείας, ΟΣΔΕΛ

  • Κώστας Δαρδανός, Εκδότης, Gutenberg, Πρόεδρος της Ένωσης Ελληνικού Βιβλίου (ΕΝΕΛΒΙ), μέλος Δ.Σ. του ΟΣΔΕΛ
  • Νίκος Ερηνάκης, Επίκουρος Καθηγητής Πολιτικής Φιλοσοφίας & Φιλοσοφίας του Πολιτισμού, Πανεπιστήμιο Κρήτης, ποιητής και μέλος Δ.Σ. της Εταιρείας Ελλήνων Συγγραφέων
  • Τιτίκα Δημητρούλια, Καθηγήτρια Θεωρίας και Πράξης της Μετάφρασης, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών και μέλος Δ.Σ. του ΟΣΔΕΛ
  • Νίκος Χατζόπουλος, Εκδότης, Brainfood εκδοτική
  • Βασίλης Κατσούρος, Διευθυντής στο Ινστιτούτο Επεξεργασίας του Λόγου (ΙΕΛ), ΕΚ Αθηνά
  • Μαρία-Δάφνη Παπαδοπούλου, ΔΝ, Αναπληρώτρια Διευθύντρια στον Οργανισμού Πνευματικής Ιδιοκτησίας (ΟΠΙ)

Πάνελ Τύπου

Συντονισμός: Βασιλική Αλιμπέρτη, Νομική Σύμβουλος, ΟΣΔΕΛ

  • Δημήτρης Ηλιόπουλος, Εκδότης, ΔΕΣΜΗ ΕΚΔΟΤΙΚΗ – Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκδοτών Διαδικτύου (ΕΝΕΔ), μέλος Δ.Σ. του ΟΣΔΕΛ
  • Παναγιώτης Σωτήρης, Επίκουρος καθηγητής Πανεπιστημίου Αιγαίου, αρθρογράφος
  • Αλέξανδρος Γεωργακάκης, Director of Operations, ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ
  • Στέλιος Καρόζης, Εντεταλμένος Ερευνητής & Αναπληρωτής Τεχνικός Συντονιστής Pharos AI Factory, ΕΚΕΦΕ «Δημόκριτος»
  • Γιάννος Παραμυθιώτης, Επίκουρος Καθηγητής Νομικής Σχολής ΔΠΘ – Δικηγόρος

Η ημερίδα απευθύνεται σε συγγραφείς, μεταφραστές/-τριες, δημοσιογράφους, ακαδημαϊκούς, εκδότες/-τριες βιβλίου και εκδότες/-τριες Τύπου, καθώς και σε όσους/όσες ενδιαφέρονται να ενημερωθούν για τις εξελίξεις στον τομέα του βιβλίου ή/και του Τύπου και εντάσσεται στη μεγάλη Πανελλαδική Καμπάνια του ΟΣΔΕΛ για την προστασία των Πνευματικών Δικαιωμάτων απέναντι στις προκλήσεις της Τεχνητής Νοημοσύνης.

Πληροφορίες συμμετοχής

Η ημερίδα θα πραγματοποιηθεί στην Ένωση Συντακτών Ημερήσιων Εφημερίδων (ΕΣΗΕΑ), Ακαδημίας 20, Αθήνα, 10671 και 10:00πμ-15:00μμ.

Η συμμετοχή είναι δωρεάν και πραγματοποιείται κατόπιν εγγραφής.

Περισσότερες πληροφορίες και δηλώσεις συμμετοχής:

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdl90132kmfbxx58aLdb0LEMHnXACP63PLNP0evkHLXj5oOTg/viewform?usp=sharing&ouid=111518439313609451946

Δείτε το αναλυτικό πρόγραμμα εδώ.

osdel.gr: Θεμιστοκλέους 73, Αθήνα 106 83, τηλ. 210 3849 100, info@osdel.gr

Επίσκεψη του Πρωθυπουργού και Προέδρου της Νέας Δημοκρατίας Κυριάκου Μητσοτάκη στη Νέα Σμύρνη

Ο Πρωθυπουργός και Πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας Κυριάκος Μητσοτάκης επισκέφτηκε το μεσημέρι τη Νέα Σμύρνη.

26 06 26 0026 DPN5454

Ο Πρωθυπουργός βρέθηκε αρχικά στο Milon Camp, όπου φιλοξενούνται καθημερινά αθλητικές και δημιουργικές δραστηριότητες για παιδιά, στο πλαίσιο του θερινού προγράμματος του ιστορικού Αθλητικού Ομίλου Νέας Σμύρνης «Ο Μίλων». Ο Κυριάκος Μητσοτάκης είχε την ευκαιρία να επισκεφτεί τα γήπεδα και να συνομιλήσει με τα παιδιά για τα αγαπημένα τους αθλήματα και τις ομάδες που υποστηρίζουν στο Παγκόσμιο Κύπελλο Ποδοσφαίρου, ενώ τα ενθάρρυνε να προπονούνται με τους φίλους τους και να μην αφιερώνουν υπερβολικό χρόνο στις οθόνες των κινητών τηλεφώνων.

26 06 26 0044 DPN5874

Αμέσως μετά ο Πρωθυπουργός μετέβη στο καφέ όπου φιλοξενούνται δραστηριότητες του Πολιτιστικού Ομίλου Φίλων Τάβλι, όπου είχε την ευκαιρία να συζητήσει με τα μέλη και να παίξει μία παρτίδα. Στη συνέχεια, ο Κυριάκος Μητσοτάκης περπάτησε σε εμπορικούς δρόμους της περιοχής και είχε την ευκαιρία να συνομιλήσει με καταστηματάρχες και άλλους πολίτες.

26 06 26 0060 DPN6157

Αφιέρωμα στον Φεντερίκο Γκαρθία Λόρκα- Μελοποιημένα ποιήματα σε μουσική Μάνου Χατζηδάκι και Μίκη Θεοδωράκη

Μία πολιτιστική βραδιά λόγου και μουσικής διοργανώνει η  Δημοτική Χορωδία Λιτοχώρου “Ιωάννης και Θεόφραστος Σακελλαρίδης” την Τετάρτη 1 Ιουλίου 2026 στις 21.00 στο ανοιχτό θέατρο του Δημοτικού Πάρκου στο Λιτόχωρο με ελεύθερη είσοδο για το κοινό.

Η εκδήλωση περιλαμβάνει δύο μέρη:

Στο πρώτο μέρος το παιδικό και το εφηβικό τμήμα της χορωδίας του συλλόγου μας υπό τη διεύθυνση της κ. Δέσποινας Τσιότσιου θα παρουσιάσει ένα επιλεγμένο πρόγραμμα με ξεχωριστά τραγούδια αναδεικνύοντας τη δημιουργική προσπάθεια της νέας γενιάς του τόπου μας.

Στο δεύτερο μέρος το τμήμα της τετράφωνης χορωδίας υπό τη διεύθυνση του κ. Ευθύμη Μαυρίδη και αφηγητές θα παρουσιάσουν το αφιέρωμα στον μεγάλο Ισπανό ποιητή Λόρκα. Κείμενα του δημιουργού θα ζωντανέψουν από τους αφηγητές, ενώ η χορωδία θα ερμηνεύσει μελοποιημένα ποιήματά του. Το κοινό θα έχει την ευκαιρία να απολαύσει ποιήματα από τον “Ματωμένο Γάμο” σε μετάφραση Νίκου Γκάτσου και μουσική Μάνου Χατζηδάκι, καθώς και το έργο “Romancero Gitano” σε μετάφραση Οδυσσέα Ελύτη και μουσική Μίκη Θεοδωράκη.

Σας περιμένουμε όλους.

Πληροφορίες εκδήλωσης

  • 📆Ημερομηνία: 01/07/2026
  • ⌚Ώρα: 21.00
  • 📍Τοποθεσία: Ανοιχτό Θέατρο Δημοτικού Πάρκου Λιτοχώρου
  • 🎫Είσοδος ελεύθερη

unnamed 3

Ο Δ. Νάουσας στο Training του Interreg NEXT BSB στο Βουκουρέστι!

Ο Δήμος Ηρωικής Πόλης Νάουσας, ως εταίρος στο συγχρηματοδοτούμενο απο την Ευρωπαϊκή Ένωση έργο Interreg NEXT BSB01069 «GreenMascot: Ενίσχυση των τοπικών ικανοτήτων της Λεκάνης της Μαύρης Θάλασσας για την περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση μέσα από και μέσω του αθλητισμού», συμμετείχε ενεργά, με εκπρόσωπό του, στην Εκπαίδευση Δικαιούχων της 2ης Πρόσκλησης Υποβολής Προτάσεων, που πραγματοποιήθηκε στις 23–24 Ιουνίου 2026 στο Βουκουρέστι της Ρουμανίας. 

Η σημαντική αυτή εκπαιδευτική συνάντηση συγκέντρωσε εταίρους έργων από όλη τη Λεκάνη της Μαύρης Θάλασσας, με στόχο την ενίσχυση των ικανοτήτων τους για την αποτελεσματική υλοποίηση και διαχείριση των έργων. Μέσα από έναν δυναμικό συνδυασμό ολομελειών και διαδραστικών συζητήσεων τύπου Workshop Café, οι συμμετέχοντες αντάλλαξαν εμπειρίες, μοιράστηκαν γνώσεις και συνεργάστηκαν πάνω σε καίρια ζητήματα, όπως η αναφορά προόδου των έργων, η επικοινωνία, η χρηματοοικονομική διαχείριση και η προβολή αυτών.

Για τον Δήμο Νάουσας, η συμμετοχή στην εκπαίδευση αυτή αποτέλεσε μια ιδιαίτερα σημαντική ευκαιρία για την ενίσχυση των δεξιοτήτων, την εμβάθυνση της διακρατικής συνεργασίας και την περαιτέρω ανάπτυξη καινοτόμων προσεγγίσεων. Μέσα από τη μάθηση μεταξύ ομοτίμων και τον γόνιμο διάλογο, ενισχύονται οι βάσεις για την επίτευξη ουσιαστικών και βιώσιμων αποτελεσμάτων για την τοπική κοινωνία. Μαζί ενώνουμε δυνάμεις, ανταλλάσσουμε ιδέες και διαμορφώνουμε πιο πράσινες και ενεργές κοινότητες!

Φ. Τσικλιάς: “Ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ θα είναι παρών στα πολιτικά πράγματα την επόμενη μέρα, με τον έναν ή τον άλλο τρόπο”

Σημεία από τις παρεμβάσεις του αν. εκπροσώπου Τύπου του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ,  Φοίβου Τσικλιά, στην εκπομπή «Αποδελτίωση» της ΕΡΤ3 (25/6) με τον δημοσιογράφο Ίωνα Τσώχο

Για τις αποφάσεις των οργάνων του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ και τη στάση του κόμματος

Συνεχίζουμε το κάλεσμα για να υπάρξει ένα ενωτικό ψηφοδέλτιο των προοδευτικών δυνάμεων στο δρόμο προς τις εκλογές, και προς την πλευρά της ΕΛΑΣ και του Αλέξη Τσίπρα. Η παρουσία του θεωρούμε ότι αναδιατάσσει τα δεδομένα και έχει την πρωτοβουλία των κινήσεων.

Η σημερινή του δήλωση ήταν ξεκάθαρη. Η διαφορά όμως του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ με άλλα κόμματα, είναι ότι είναι ένα δημοκρατικό κόμμα της Αριστεράς. Έχουμε όργανα κι έχουμε διαδικασίες. Και εγώ προσωπικά, εκτός από αναπληρωτής εκπρόσωπος Τύπου, που ορίστηκα πριν από έναν χρόνο, εκλέχθηκα στην Κεντρική Επιτροπή εκπροσωπώντας τα μέλη μας από την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας που μου έκαναν την τιμή να με εκλέξουν. Λοιπόν, τα όργανα μας θα συνεδριάσουν για να αξιολογήσουν τα νέα δεδομένα.

Σε εύλογο χρονικό διάστημα θα συνεδριάσει και η Κεντρική Επιτροπή για να αξιολογήσει την πορεία των αποφάσεων. Το ενωτικό μας κάλεσμα είναι διαρκές και είναι σε ισχύ. Ταυτόχρονα όμως έχουμε δηλώσει ότι ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ δεν κατεβάζει τον γενικό διακόπτη. Δεν κατεβάζει ρολά, δεν κλείνει και δεν αυτοδιαλύεται. Στόχος μας είναι να είμαστε παρόντες στις επόμενες εθνικές εκλογές μέσα από ένα μεγάλο ενωτικό ψηφοδέλτιο, το οποίο θα καταφέρει να κερδίσει τον Κυριάκο Μητσοτάκη. Όμως η διαδρομή του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ δεν κλείνει.

Ο ΣΥΡΙΖΑ γεννήθηκε για να φέρει την πολιτική αλλαγή, για να διεκδικήσει μια άλλη κοινωνία. Όταν κυβέρνησε 4,5 χρόνια κατάφερε να βελτιώσει κατά πολύ τις συνθήκες ζωής του ελληνικού λαού. Και το θυμούνται οι Έλληνες, πως ζούσαν το 2019 και πως ζούμε το 2026, μετά από επτά χρόνια καταστροφικής θητείας Μητσοτάκη. Αυτόν τον στόχο επιτελεί ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ και αυτόν τον στόχο θα συνεχίσει να επιτελεί και θα είναι παρών στα πολιτικά πράγματα την επόμενη μέρα, με τον έναν ή τον άλλο τρόπο.

Το πρωτεύον ζήτημα είναι να βρούμε τον τρόπο για να απαλλαγεί η χώρα από την καταστροφική κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη. Το πώς θα γίνει αυτό, κάντε λίγη υπομονή και θα το βρούμε. Έχουμε όργανα, έχουμε διαδικασίες. Θα ακούσουμε τα μέλη του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, θα ακούσουμε τους ανθρώπους οι οποίοι δεν είναι μέλη στο κόμμα μας, αλλά προσβλέπουν στην κοινωνική αλλαγή και αυτή θα υπηρετήσουμε στις επόμενες εκλογές. Την ανάγκη για αλλαγή, η οποία εμείς θέλουμε να είναι ενωτική. Διότι θεωρούμε ότι μόνο μία ενωτική απάντηση του προοδευτικού χώρου και της Αριστεράς απέναντι στον Κυριάκο Μητσοτάκη μπορεί να είναι επιτυχημένη. Κανείς μόνος του δεν μπορεί. Και εμείς θέλουμε να μπορέσουμε. Θέλουμε να φέρουμε την αλλαγή με όποιο τρόπο αυτή είναι δυνατή, αλλά σεβόμενοι τις αρχές και τις αξίες της Αριστεράς για συλλογικότητα και δημοκρατία.

Για την ακρίβεια και τις προτάσεις του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ ώστε να αντιμετωπιστεί

Είναι πολιτικό σχέδιο της κυβέρνησης το να συγκεντρώνει τα υπερκέρδη και την υπεραπόδοση από τον ΦΠΑ και να τα κάνει μασούρι. Το πρόγραμμα του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, το οποίο είναι κοστολογημένο και μιλάει για μηδενισμό του ΦΠΑ στα είδη πρώτης κατανάλωσης, για επαναφορά 13ης και 14ης σύνταξης, για επαναφορά 13ου και 14ου μισθού στο Δημόσιο, για μείωση του Ενιαίου Φόρου Κατανάλωσης στα χαμηλότερα ευρωπαϊκά όρια και για ανακούφιση των καταναλωτών με παράλληλη στήριξη των μισθών, είναι κοστολογημένο στα 1,3 δισ. ευρώ.

Η υπεραπόδοση των εσόδων, το υπερπλεόνασμα για το προηγούμενο έτος ήταν 6,5 δισεκατομμύρια. Από τα 6,5 δισεκατομμύρια έχει επιστρέψει μέχρι τώρα η Νέα Δημοκρατία στους πολίτες τα 800 εκατομμύρια. Τώρα -γιατί δεν είχαν άλλα όπως μας λέγανε- ο κ. Μητσοτάκης θα βρει σε ένα μαγικό σακούλι άλλα τρία δισεκατομμύρια για τη ΔΕΘ. Κάπως βγαίνουν τα νούμερα για τη Νέα Δημοκρατία, δεν βγαίνουν για όλους τους υπόλοιπους.

Ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ θα είναι παρών στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης. Και για να στηρίξει την έκθεση ως ένα κομβικό γεγονός για την πόλη μας, αλλά και για να παρουσιάσει τις προτάσεις του, οι οποίες είναι κοστολογημένες, ρεαλιστικές και εφαρμόσιμες και οι οποίες αλλάζουν την πραγματικότητα για τη μεγάλη κοινωνική πλειοψηφία. Διότι για εμάς επίκεντρο δεν είναι οι αριθμοί. Για τον ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ επίκεντρο είναι ο άνθρωπος.

Για τις υποθέσεις της Άννας Μισέλ Ασημακοπούλου και του Δημήτρη Αβραμόπουλου

Η κ. Ασημακοπούλου καταδικάστηκε από την ελληνική Δικαιοσύνη για παραβίαση προσωπικών δεδομένων των εκλογέων της ομογένειας. Άρα, μπορεί για τη Νέα Δημοκρατία να έχει γίνει πλέον μια καθημερινότητα στελέχη της να σέρνονται στα δικαστήρια για πάσης φύσεως αδικήματα, αλλά για τον ελληνικό λαό δεν θα πρέπει να γίνει κανονικότητα οι πολιτικοί να παραβιάζουν το νόμο.

Σε κάθε περίπτωση πρέπει να αρθεί η ασυλία του κ. Αβραμόπουλου. Οι χθεσινές του δηλώσεις είναι αηδιαστικές, θα μου επιτρέψετε να πω. Ότι «δεν απολογούμαι σε κανέναν κερατά» και «είναι μπούρδες αυτά που μου προσάπτουν». Γι’ αυτά που σας προσάπτουν κ. Αβραμόπουλε θα απολογηθείτε και θα ακολουθηθεί η οδός που είναι να ακολουθηθεί. Όλες οι υπόλοιπες οι ψευτομαγκιές να λείπουν.

Tο θέμα της καταρράκωσης του ήθους της πολιτικής, στον βούρκο στον οποίον το οδηγεί η Νέα Δημοκρατία, είναι αυτό το οποίο δημιουργεί την τοξικότητα. Είναι αυτό το οποίο απωθεί τους νέους και τους οδηγεί στην αποχή από την πολιτική και αυτό θα έχει πολύ αρνητικά αποτελέσματα στο μέλλον. Γι’ αυτό και πρέπει να σταματήσει. Και ένας τρόπος υπάρχει μόνο για να σταματήσει. Με τις εκλογές

Επιστολή Φαραντούρη στο Κογκρέσο για τον τουρκικό επανεξοπλισμό: «Μην ανατρέψετε την ισορροπία στην Αν. Μεσόγειο»

Με επίσημη επιστολή προς τον Πρόεδρο και τον Επικεφαλής της Μειοψηφίας της Επιτροπής Εξωτερικών Υποθέσεων της Βουλής των Αντιπροσώπων των ΗΠΑ, BrianMast και GregoryMeeks, ο Ευρωβουλευτής του ΠΑΣΟΚ και μέλος της Επιτροπής Εξωτερικών Υποθέσεων και Αμερικανικών Σχέσεων του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου Νικόλας Φαραντούρης εκφράζει την έντονη ανησυχία του για την προωθούμενη πώληση κινητήρων F110 για τα τουρκικά μαχητικά αεροσκάφη.

Σύμφωνα με τον Έλληνα ευρωβουλευτή, η εξέλιξη αυτή θα υποδαυλίσει την όξυνση και θα επιταχύνει τον στρατιωτικό επανεξοπλισμό της Άγκυρας σε μια εξαιρετικά εύθραυστη γεωπολιτική συγκυρία. Στην επιστολή του, ο Νικόλας Φαραντούρης καλεί το Κογκρέσο «να συνεκτιμήσει όχι μόνο τη συγκεκριμένη συμφωνία, αλλά τις ευρύτερες επιπτώσεις της στην περιφερειακή αρχιτεκτονική ασφαλείας, σε μια περίοδο κατά την οποία επιχειρείται η σταθεροποίηση της Μέσης Ανατολής και η αποτροπή νέων εστιών έντασης».

Ο ευρωβουλευτής του ΠΑΣΟΚ επισημαίνει ότι η Τουρκία εξακολουθεί να λειτουργεί ως αναθεωρητική δύναμη, αμφισβητώντας κυριαρχικά δικαιώματα και απειλώντας ευθέως Κράτη Μέλη της ΕΕ και συμμάχους των Ηνωμένων Πολιτειών στην Ανατολική Μεσόγειο. Υπενθυμίζει, μάλιστα, ότι η αμερικανική εξωτερική πολιτική επί δεκαετίες υπηρετούσε τη διατήρηση ισορροπίας ισχύος μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας, ακριβώς επειδή αποτελούσε θεμέλιο της περιφερειακής σταθερότητας και της συνοχής του ΝΑΤΟ. «Η ανατροπή αυτής της ισορροπίας δεν θα ενισχύσει την ασφάλεια της Συμμαχίας• αντίθετα, εγκυμονεί τον κίνδυνο νέων κρίσεων σε μια περιοχή ζωτικής σημασίας για τα στρατηγικά συμφέροντα της Δύσης», σημειώνει.

Σε δηλώσεις του νωρίτερα απ’ τις Βρυξέλλες ο Νικόλας Φαραντούρης κάλεσε την Ελληνική Κυβέρνηση να πάρει πρωτοβουλίες στην ίδια κατεύθυνση εν όψει της συνόδου του ΝΑΤΟ στην Άγκυρα στις 7-8 Ιουλίου. Σε χθεσινές δηλώσεις ο Πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ, παρουσία του ΓΓ ΝΑΤΟ Μαρκ Ρούτε, είπε ότι πρόκειται να κάνει κάτι που «θα χαροποιήσει πολύ τoν Ερντογάν» υπονοώντας την πώληση των κινητήρων F110 για μαχητικά F-35. Ερωτηθείς δε αν μεταβαίνει στην Τουρκία «με κάποιο δώρο» για τον Τούρκο πρόεδρο- σε μια ερώτηση που συνδέθηκε ευθέως με τα μαχητικά F-35 και τους κινητήρες F110 που επιδιώκει να αποκτήσει η Άγκυρα, ο Αμερικανός πρόεδρος απάντησε «νομίζω πως ναι».