Αρχική Blog Σελίδα 3

Μόλις κυκλοφόρησε το νέο μυθιστόρημα της Ημαθιώτισσας συγγραφέα Ελένης Δόμανου «Μισή ώρα ήταν αρκετή» από τις Εκδόσεις Αποστακτήριο

Λίγα λόγια για το βιβλίο…

Δύο νέοι, η Καλλιρρόη και ο Μάξιμος, μεγαλωμένοι σε ένα ορεινό χωριό της Ηπείρου, γνωρίζουν τον απόλυτο και φλογερό έρωτα, κάτω από το άγρυπνο βλέμμα μιας ιδιαίτερα αυστηρής και κλειστής κοινωνίας. Το αδάμαστο πάθος και η αγνή αγάπη γίνονται πυλώνες μιας σχέσης που προορίζεται να αντέξει στο χρόνο και να αφήσει πίσω της τις απαγορεύσεις και τους ηθικούς φραγμούς της μεταπολεμικής και συντηρητικής επαρχιακής Ελλάδας. Ωστόσο, αναπάντεχα γεγονότα θα προκαλέσουν τριγμούς στο ζευγάρι και θα το φέρουν αντιμέτωπο με κρίσιμες αποφάσεις, οι οποίες θα διαδραματίσουν καθοριστικό ρόλο στο ήδη αβέβαιο μέλλον του.

Η μετανάστευση στη Γερμανία, μοναδική λύση επιβίωσης για πολλούς Έλληνες της περιόδου, που αναζητούσαν ένα καλύτερο αύριο και μια σανίδα σωτηρίας, φεύγοντας από μια χώρα όπου βασίλευαν η φτώχεια, οι περιορισμένες ευκαιρίες για εργασία και οι κατεστραμμένες υποδομές. Αυτή η φυγή, ωστόσο, για τους πρωταγωνιστές αυτής της ιστορίας, σήμαινε και κάτι παραπάνω· τη φυγή προς την ελευθερία, την αλλαγή σελίδας στη ζωή τους, την απόκτηση του δικαιώματος να ονειρεύονται ένα καλύτερο αύριο, χωρίς στερήσεις και κοινωνικούς περιορισμούς.

Θα μπορέσουν άραγε η Καλλιρρόη με τον Μάξιμο να επουλώσουν τις πληγές τους και να πορευτούν μαζί στα χαρμόσυνα και ευωδιαστά λιβάδια της αγάπης; Θα καταφέρουν να βγουν από τα αδιέξοδα και να διεκδικήσουν το δικό τους μερίδιο στην τύχη; Θα μπορέσουν κάποτε να δημιουργήσουν τη δική τους ευτυχισμένη και ολοκληρωμένη οικογένεια, δρέποντας τους καρπούς των θυσιών και των προσπαθειών τους;

Για ακόμη μία φορά, η Ελένη Δόμανου συνθέτει μια συγκινητική και άκρως ρεαλιστική ιστορία, από αυτές που ίσως βίωσαν κάποιοι άγνωστοι άνθρωποι γύρω μας ή που δεν καταγράφηκαν ποτέ στα κιτρινισμένα κιτάπια του χρόνου. Μα η κάθε ιστορία, η κάθε δραματική έκφανση της ζωής είναι σπόρος αγάπης, που με τη σωστή περιποίηση μπορεί να μεγαλώσει και να δώσει πανέμορφα λουλούδια. Γιατί μόνο η αγάπη μπορεί να υπερνικήσει κάθε ανυπέρβλητο εμπόδιο…

Δόμανου WEB 150x150 1

Λίγα λόγια για τη συγγραφέα…

Η Ελένη Δόμανου γεννήθηκε στα Ριζώματα Ημαθίας, ένα χωριό που βρίσκεται στα πανέμορφα Πιέρια Όρη. Κατοικεί στη Βέροια κι έχει τρία παιδιά. Έχουν κυκλοφορήσει τα μυθιστορήματά της:

  • “Τόσα λίγα για πολύ καιρό” (εκδόσεις iWrite)
  • “Αγγίζοντας το αύριο” (εκδόσεις ΠΝΟΗ)
  • “Καλά κρυμμένα μυστικά” (εκδόσεις Κίτρο)

Σελίδα του βιβλίου:

https://www.apostaktirio-books.gr/product/μια-ώρα-ήταν-αρκετή/

Καλοκαιρινές στιγμές γεμάτες χαμόγελα, μουσική και αγάπη στη γιορτή του ΚΔΑΠ ΑμεΑ Νάουσας

Μέσα σε ένα κλίμα χαράς, συγκίνησης και ουσιαστικής συνύπαρξης πραγματοποιήθηκε η καθιερωμένη καλοκαιρινή γιορτή του ΚΔΑΠ ΑμεΑ Νάουσας, στο καταπράσινο περιβάλλον του Αγίου Νικολάου Νάουσας.

kdap amea giorti 2026 2

Η εκδήλωση φιλοξενήθηκε σε γνωστή ταβέρνα της περιοχής, δίπλα στο ποτάμι, σε έναν χώρο ιδιαίτερης φυσικής ομορφιάς, που αποτέλεσε το ιδανικό σκηνικό για μια ξεχωριστή ημέρα γεμάτη μουσική, χορό, χαμόγελα και όμορφες ανθρώπινες στιγμές.

kdap amea giorti 2026 3

Οι ωφελούμενοι του ΚΔΑΠ ΑμεΑ Νάουσας πρωταγωνίστησαν στη γιορτή, τραγουδώντας με την καρδιά τους και προσφέροντας σε όλους τους παρευρισκόμενους στιγμές βαθιάς συγκίνησης και υπερηφάνειας. Με τον ενθουσιασμό, τη ζωντάνια και την αυθεντικότητά τους απέδειξαν, για ακόμη μία φορά, πως η δημιουργικότητα, η συμμετοχή και η έκφραση δεν γνωρίζουν περιορισμούς.

kdap amea giorti 2026 4

Ιδιαίτερο κέφι προκάλεσε το άκουσμα του ζουρνά, το οποίο έδωσε το έναυσμα για χορό και διασκέδαση. Μικροί και μεγάλοι έγιναν μία μεγάλη παρέα, χορεύοντας όλοι μαζί και δημιουργώντας μια ζεστή ατμόσφαιρα χαράς, αποδοχής και αλληλεγγύης.

kdap amea giorti 2026 5

Στην καλοκαιρινή γιορτή συμμετείχαν και τα μέλη της Στέγης Υποστηριζόμενης Διαβίωσης του Δήμου Νάουσας, τα οποία γλέντησαν, χόρεψαν και μοιράστηκαν όμορφες στιγμές με τους ωφελούμενους, τους εργαζομένους, τους γονείς και τους φίλους του ΚΔΑΠ ΑμεΑ Νάουσας. Η κοινή τους παρουσία ανέδειξε με τον πιο ουσιαστικό τρόπο ότι η χαρά γίνεται μεγαλύτερη όταν μοιράζεται και ότι οι ισχυροί δεσμοί φιλίας και συντροφικότητας αποτελούν θεμέλιο μιας κοινωνίας χωρίς αποκλεισμούς.

kdap amea giorti 2026 6

Την εκδήλωση τίμησε με την παρουσία του ο Δήμαρχος Ηρωικής Πόλεως Νάουσας, Νίκος Κουτσογιάννης, ο οποίος απένειμε επαίνους στους ωφελούμενους, συγχαίροντας τους για τη συμμετοχή, την προσπάθεια και τη δημιουργικότητά τους. Παράλληλα, ο Δήμαρχος συνομίλησε με τους ωφελούμενους, τους γονείς και τους εργαζομένους της δομής, αντάλλαξε μαζί τους θερμές ευχές και εξέφρασε τη χαρά και την υπερηφάνεια του για το σημαντικό έργο που επιτελείται καθημερινά στο ΚΔΑΠ ΑμεΑ Νάουσας.

kdap amea giorti 2026 7

Η γιορτή ολοκληρώθηκε αφήνοντας σε όλους τις καλύτερες εντυπώσεις και αναμνήσεις γεμάτες φως, μουσική, γέλιο και ανθρώπινη ζεστασιά. Σε ένα φιλόξενο περιβάλλον, μέσα στη φύση του Αγίου Νικολάου, οι συμμετέχοντες είχαν την ευκαιρία να γιορτάσουν όσα έχουν καταφέρει μαζί και να ανανεώσουν το ραντεβού τους για νέες κοινές δράσεις και δημιουργικές εμπειρίες.

kdap amea giorti 2026 8

Ο Δήμος Ηρωικής Πόλεως Νάουσας στηρίζει έμπρακτα τις δράσεις που προάγουν την ισότιμη συμμετοχή, την κοινωνική ένταξη, την αποδοχή της διαφορετικότητας και την ενδυνάμωση των ατόμων με αναπηρία και των οικογενειών τους. Γιατί, όταν η αγάπη, η αποδοχή και το χαμόγελο ενώνονται σε μία μεγάλη παρέα, κάθε γιορτή αποκτά πραγματικά ξεχωριστή αξία.

kdap amea giorti 2026 9 kdap amea giorti 2026 10 kdap amea giorti 2026 11 kdap amea giorti 2026 12 kdap amea giorti 2026 13 kdap amea giorti 2026 14 kdap amea giorti 2026 15 kdap amea giorti 2026 16 kdap amea giorti 2026 17 kdap amea giorti 2026 18 kdap amea giorti 2026 19 kdap amea giorti 2026 20 kdap amea giorti 2026 21 kdap amea giorti 2026 22 kdap amea giorti 2026 23

Εν Σώματι Υγιεί: Ζησίδης & Ντίσιος παρόντες στην 4η Ημερίδα Παρά Στίβου “ΕΛΠΙΔΑ 2026”

Αγωνίζονται με στόχο τη βολή που θα τους δώσει το εισιτήριο για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα.

Την 4η Ημερίδα Παρά Στίβου “ΕΛΠΙΔΑ 2026” διοργανώνει ο Αθλητικός Σύλλογος Ανθρώπων με Αναπηρίες “ΕΛΠΙΔΑ” Θεσσαλονίκης το Σάββατο 27 Ιουνίου στο Δημοτικό Στάδιο Σερρών. Στους αγώνες θα συμμετέχουν Παραολυμπιονίκες, αθλητές με αναπηρίες, από όλα τα μέρη της Ελλάδας, την Κύπρο και τη Βουλγαρία και τελεί υπό την αιγίδα της Εθνικής Αθλητικής Ομοσπονδίας ΑμεΑ, της Ελληνικής Παραολυμπιακής Επιτροπής και του Επιμελητηρίου Σερρών, έχει την έγκριση της Διεθνούς Παραολυμπιακής Επιτροπής και συμπεριλαμβάνεται στο Διεθνές καλεντάρι της IPC.

Σκοπός της Ημερίδας είναι να δοθεί μια ευκαιρία σε αθλητές υψηλών επιδόσεων να κυνηγήσουν τα όρια για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Παρα Στίβου του 2027, που θα διεξαχθεί στην Τασκένδη του Ουζμπεκιστάν. Η είσοδος είναι ελεύθερη για το κοινό, που θα απολαύσει ένα πλούσιο αγωνιστικό πρόγραμμα, αλλά και αγώνες επίδειξης με τη συμμετοχή κοινωνικών δομών, με το πρόγραμμα των αγώνων να ξεκινά στις 18.00.

Οι αθλητές του “Εν Σώματι Υγεί” Α.Σ. ΑμεΑ Βέροιας που θα λάβουν μέρος είναι ο παραολυμπιονίκης Ζησίδης Δημήτριος στη Σφαιροβολία καθιστών (F32) και πρωταθλητής Ευρώπης Ντίσιος Νικόλαος Ραφαήλ στη Σφαιροβολία ορθίων (F41/U20). Και οι δύο αθλητές κυνηγάνε τη βολή που θα τους επιτρέψει να παραμείνουν ψηλά στην παγκόσμια κατάταξη του αγωνίσματός τους και να “κλειδώσουν” μια θέση για το ερχόμενο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Παρα Στίβου (Τασκένδη, Ουζμπεκιστάν, Ιούλιος 2027). Στις Σέρρες θα βρίσκονται ακόμα ο προπονητής Μιλτιάδης Κυριακίδης και ο Αλέξανδρος Καραϊωσήφ ως αρχηγός αποστολής.

ΔΕΙΤΕ  περισσότερες λεπτομέρειες.

Πρόσκληση Σύγκλησης Συμβουλίου Δημοτικής  Κοινότητας  Νάουσας

Ο  Πρόεδρος της  Κοινότητας Νάουσας έχοντας υπόψη το άρθρο 88 του Ν.3852/2010 όπως τροποποιήθηκε και ισχύει σας καλεί στην τακτική συνεδρίαση του Συμβουλίου της Δημοτικής Κοινότητας Νάουσας που θα διεξαχθεί στην αίθουσα συνεδριάσεων του Δημοτικού Συμβουλίου την Δευτέρα 29  Ιουνίου 2026 και ώρα 18:00, προκειμένου να συζητήσετε και να αποφασίσετε για τα παρακάτω θέματα.

 ΘΕΜΑΤΑ ΗΜΕΡΗΣΙΑΣ ΔΙΑΤΑΞΗΣ

  1. Δημιουργία αποκλειστικής θέσης στάθμευσης ΑμεΑ

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ

ΦΕΙΔΑΝΤΣΗΣ    ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ

Δ.Τ. Ε.Κ.Βέροιας – Το Παρόν και το Μέλλον της Εργασίας στη Συσκευασία Προϊόντων με το Χέρι: Εργασιακές και τεχνολογικές μεταβολές στο επάγγελμα

 Μια ιδιαίτερα σημαντική ανοιχτή εκδήλωση – παρουσίαση με θέμα «Το Παρόν και το Μέλλον της Εργασίας στη Συσκευασία Προϊόντων με το Χέρι: Εργασιακές και τεχνολογικές μεταβολές στο επάγγελμα» συνδιοργανώνουν το Ινστιτούτο Εργασίας της Γ.Σ.Ε.Ε. (ΙΝ.Ε. Γ.Σ.Ε.Ε.) και το Εργατοϋπαλληλικό Κέντρο Βέροιας.

Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 27 Ιουνίου 2026 και ώρα 18:30 (ώρα προσέλευσης 18:15), στον Πολυχώρο «ΕΛΙΑ» στη Βέροια.

Στο επίκεντρο της εκδήλωσης θα βρεθεί η παρουσίαση της εξειδικευμένης μελέτης του ΙΝ.Ε. Γ.Σ.Ε.Ε.: «Συσκευαστές προϊόντων με το χέρι: Μια θεωρητική και εμπειρική προσέγγιση στη διάγνωση δεξιοτήτων του επαγγέλματος». Η συγκεκριμένη μελέτη αποτυπώνει τις σύγχρονες τάσεις, τις προκλήσεις που επιφέρει ο αυτοματισμός, τις ψηφιακές και εργασιακές μεταβολές, καθώς και τις προοπτικές του επαγγέλματος — ένα επάγγελμα που συνδέεται άμεσα με τη δυναμική του μεταποιητικού κλάδου, ο οποίος διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο στην οικονομική ζωή της περιοχής.

Συνοπτικό πρόγραμμα της εκδήλωσης:

  • Εισαγωγικές ομιλίες: Την εκδήλωση θα χαιρετίσουν ο Πρόεδρος της Γ.Σ.Ε.Ε. & ΙΝ.Ε. Γ.Σ.Ε.Ε., κ. Γιάννης Παναγόπουλος, ο Πρόεδρος του Περιφερειακού ΙΝ.Ε. Γ.Σ.Ε.Ε. Κεντρικής Μακεδονίας, κ. Παύλος Δραγκόλας και η Πρόεδρος του Εργατοϋπαλληλικού Κέντρου Βέροιας, κα Έλενα Ατσάλου.
  • Παρουσίαση μελέτης: Τη μελέτη θα παρουσιάσουν οι επιστημονικοί της επιμελητές, κ. Κώστας Μπουκουβάλας (Στατιστικός Αναλυτής ΙΝ.Ε. Γ.Σ.Ε.Ε., Υποψήφιος Διδάκτωρ Πανεπιστημίου Πελοποννήσου) και κ. Δημήτρης Παϊταρίδης (Επίκουρος Καθηγητής Πολιτικής Οικονομίας Στρατιωτικής Σχολής Ευελπίδων, Επιστημονικός Συνεργάτης ΙΝ.Ε. Γ.Σ.Ε.Ε.).
  • Συζήτηση: Θα ακολουθήσει ανοιχτή συζήτηση και παρεμβάσεις από εκπροσώπους των εργαζομένων, καθώς και από θεσμικούς, επαγγελματικούς και επιστημονικούς φορείς της περιοχής. Τη συζήτηση θα συντονίσει η κα Στέλλα Μπαρμπαρούση, Επιστημονική Υπεύθυνη του ΙΝ.Ε. Γ.Σ.Ε.Ε. Κεντρικής Μακεδονίας.

Η εκδήλωση είναι ανοιχτή για το κοινό, τους εργαζόμενους του κλάδου, τα σωματεία και τους παραγωγικούς φορείς της περιοχής.

Πληροφορίες διοργάνωσης:

  • Ημερομηνία: Σάββατο 27 Ιουνίου 2026
  • Ώρα προσέλευσης: 18:15  | Ώρα έναρξης: 18:30
  • Τοποθεσία: Πολυχώρος «ΕΛΙΑ», Βέροια
  • Διοργάνωση: ΙΝ.Ε. Γ.Σ.Ε.Ε. & Εργατοϋπαλληλικό Κέντρο Βέροιας

Στοιχεία επικοινωνίας:

ΙΝ.Ε. Γ.Σ.Ε.Ε. – Παράρτημα Κεντρικής Μακεδονίας
Αλέξανδρος Ταχματζίδης | Τηλ. 2331 075673 | centralmacedonia@reg.inegsee.gr

Εργατοϋπαλληλικό Κέντρο Βέροιας
Έλενα Ατσάλου | Τηλ. 2331 024730 | ergatikokentroveroias@gmail.com

Νέος Κώδικας Τοπικής Αυτοδιοίκησης – Απευθείας στους δήμους, και όχι μέσω λογαριασμών ρεύματος, η πληρωμή των δημοτικών τελών

Τον δρόμο για απευθείας είσπραξη των δημοτικών τελών από τους δήμους, και όχι μέσω των λογαριασμών ρεύματος, ανοίγει νομοτεχνική βελτίωση που επέφερε ο υπουργός Εσωτερικών, Θ. Λιβάνιος στο νομοσχέδιο για τον νέο Κώδικα Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Η συζήτηση του νομοσχεδίου ολοκληρώνεται σήμερα στην ολομέλεια της Βουλής, με τη σχετική ψηφοφορία.

Απευθυνόμενος στο Σώμα, ο κ. Λιβάνιος είπε ότι με τη νομοτεχνική βελτίωση, προβλέπεται ένα Προεδρικό Διάταγμα, – με σύμφωνη γνώμη της ΚΕΔΕ και των συναρμόδιων υπουργείων – ώστε να δίδεται η δυνατότητα να εξεταστεί και να υλοποιηθεί ένα σύστημα καταβολής των δημοτικών τελών, όχι πλέον μέσω λογαριασμών της ΔΕΗ [. . .] αλλά μέσω και άλλων τρόπων, όπως γίνεται η αντίστοιχη είσπραξη φορολογίας. Ουσιαστικά, πρόσθεσε, ανοίγει ο δρόμος, προκειμένου να υπάρχει η νομοθετική πρόβλεψη, για να αποχωριστούν τα δημοτικά τέλη – κάποια στιγμή στο μέλλον – από τους λογαριασμούς του ρεύματος, που είναι και ένα αίτημα και των παρόχων και του ΔΕΔΔΗΕ και εν τέλει και των δήμων, διαχρονικώς.

Λίγο αργότερα, και συνομιλώντας με τους κοινοβουλευτικούς συντάκτες, ο κ. Λιβάνιος εκτίμησε ότι η απευθείας καταβολή των δημοτικών τελών αναμένεται να είναι εφικτή από τις αρχές του 2028.

Με έτερη νομοτεχνική βελτίωση του κ. Λιβάνιου, στις αυτοδιοικητικές εκλογές που θα γίνουν με το νέο σύστημα (του ενός γύρου), «εάν κάποιος συνδυασμός, μαζί με τις συμπληρωματικές ψήφους, πάρει κάτω από 42%, θα μειωθεί λιγάκι η πλειοψηφία, που έχει στο Δημοτικό Συμβούλιο. Αντί για παράδειγμα να είναι 15-10, θα είναι 14-11. Θα υπάρχει μία κάμψη των “τριών πέμπτων” σε πιο αναλογικό σύστημα, κατά τι», είπε ο κ. Λιβάνιος.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Κυρ. Μητσοτάκης: Μέσα στην επόμενη διετία ο πρώτος Έλληνας αστροναύτης

Τη βεβαιότητα ότι η Ελλάδα έχει πραγματοποιήσει «σημαντικά βήματα, ακόμη και άλματα» στον τομέα του Διαστήματος εξέφρασε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, κατά τη συζήτησή του με τον ιατρό διαστημικών αποστολών Αδριανό Γολέμη, στο πλαίσιο της εκδήλωσης «Greece in Orbit – Η Ελλάδα στο Διάστημα: Η Επόμενη Ημέρα».

Ο πρωθυπουργός τόνισε ότι λίγοι θα μπορούσαν να φανταστούν το 2019 πως σήμερα η Ελλάδα θα διέθετε δορυφόρους στο Διάστημα, ένα δυναμικό οικοσύστημα επιχειρήσεων στον τομέα των διαστημικών τεχνολογιών και εξασφαλισμένη χρηματοδότηση ύψους 350 εκατ. ευρώ μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης για την ανάπτυξη των επόμενων δράσεων τα επόμενα τέσσερα χρόνια.

Όπως ανέφερε, οι διαστημικές εφαρμογές μπορούν να προσφέρουν άμεσα οφέλη στην καθημερινότητα των πολιτών, συμβάλλοντας στην έγκαιρη ανίχνευση και παρακολούθηση δασικών πυρκαγιών και φυσικών καταστροφών, ενώ δημιουργούν και σημαντικές εξαγωγικές δυνατότητες για ελληνικές εταιρείες που αναπτύσσουν σχετικές τεχνολογίες.

Παράλληλα, σημείωσε ότι η δορυφορική παρακολούθηση των καλλιεργειών, σε συνδυασμό με το Κτηματολόγιο, θα επιτρέψει την ακριβή καταγραφή της αγροτικής παραγωγής και τη διαφανή καταβολή των αγροτικών επιδοτήσεων, ώστε να είναι γνωστό ποιος καλλιεργεί τι και ποιες ενισχύσεις δικαιούται.

Ο κ. Μητσοτάκης υπογράμμισε ακόμη τη σημασία των εφαρμογών θαλάσσιας επιτήρησης για μια νησιωτική χώρα όπως η Ελλάδα, καθώς και τη στρατηγική αξία των διαστημικών τεχνολογιών για την εθνική άμυνα, χωρίς να επεκταθεί, όπως είπε, στις εφαρμογές διπλής χρήσης για λόγους εμπιστευτικότητας.

Ιδιαίτερη έμφαση έδωσε στην ανάγκη να εμπνευστούν οι νέοι να ασχοληθούν με τις επιστήμες και την τεχνολογία, εκφράζοντας την πεποίθηση ότι τα διαστημικά προγράμματα που θα αναπτυχθούν στα σχολεία θα δημιουργήσουν τη νέα γενιά μηχανικών, ερευνητών και αστροναυτών, ενώ παράλληλα θα συμβάλουν στον επαναπατρισμό Ελλήνων επιστημόνων που διακρίνονται στο εξωτερικό.

Αναφερόμενος στην πρώτη ελληνική επανδρωμένη αποστολή, ο πρωθυπουργός δήλωσε ότι μέσα στην επόμενη διετία η χώρα θα αποκτήσει τον πρώτο της αστροναύτη, σημειώνοντας ότι ο Αδριανός Γολέμης θα μεταβεί στο Διάστημα στο πλαίσιο της συνεργασίας της Ελλάδας με τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Διαστήματος.

Όπως είπε, η αποστολή αυτή έχει ισχυρό συμβολισμό, καθώς μπορεί να εμπνεύσει τη νέα γενιά, αλλά και ουσιαστική αξία, αφού κατά την παραμονή του στον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό θα πραγματοποιηθούν πειράματα που θα ανταποκρίνονται στις ανάγκες της ελληνικής ερευνητικής κοινότητας και της ελληνικής βιομηχανίας. Για τον σκοπό αυτό, όπως ανακοίνωσε, θα εκδοθεί σύντομα σχετική πρόσκληση για την υποβολή ερευνητικών προτάσεων.

«Είναι μια επένδυση που αξίζει τα χρήματά της», ανέφερε χαρακτηριστικά, υποστηρίζοντας ότι τα οφέλη της ξεπερνούν την προβολή της χώρας και αφορούν την παραγωγή νέας γνώσης και τεχνολογίας, ενώ σημείωσε ότι η πρόοδος της Ελλάδας στον τομέα του Διαστήματος αναγνωρίζεται ήδη από τους ευρωπαϊκούς θεσμούς και τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Διαστήματος.

Από την πλευρά του, ο Αδριανός Γολέμης επισήμανε ότι οι επενδύσεις στην έρευνα και την εξερεύνηση του Διαστήματος επιστρέφουν πολλαπλά οφέλη στην οικονομία και στην κοινωνία. Ανέφερε ότι ελληνικές εταιρείες ήδη κατασκευάζουν υποσυστήματα για ερευνητικά οχήματα της NASA και αναπτύσσουν αισθητήρες υγείας που χρησιμοποιούνται τόσο σε αστροναύτες όσο και στην τηλεϊατρική για απομακρυσμένες περιοχές.

Επικαλούμενος διεθνείς μελέτες, σημείωσε ότι κάθε ευρώ που επενδύεται στην έρευνα και εξερεύνηση του Διαστήματος επιστρέφει περίπου τετραπλάσιο στην οικονομία μέσω της καινοτομίας, της παραγωγής και της δημιουργίας θέσεων εργασίας υψηλής εξειδίκευσης.

Κλείνοντας, απηύθυνε μήνυμα προς τους νέους, τονίζοντας ότι η επίτευξη μεγάλων στόχων απαιτεί σχέδιο, επιμονή, εμπιστοσύνη στις δυνατότητες και ομαδικότητα. Όπως ανέφερε, το Διάστημα αποτελεί το καλύτερο παράδειγμα του τι μπορεί να επιτευχθεί μέσα από τη συνεργασία, υπογραμμίζοντας ότι η ευρωπαϊκή συνεργασία επιτρέπει την υλοποίηση στόχων που καμία χώρα δεν θα μπορούσε να πετύχει μόνη της.

ΦΩΤΟ:  ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΥ/ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΠΑΜΗΤΣΟΣ
ΑΠΕ-ΜΠΕ

ΥΠΕΝ: Παράταση έως 17 Ιουλίου για τα προγράμματα «Εξοικονομώ»

Παράταση της καταληκτικής ημερομηνίας ολοκλήρωσης για όλα τα προγράμματα «Εξοικονομώ» που υλοποιούνται μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας ανακοίνωσε το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας με στόχο όπως αναφέρει τη στήριξη πολιτών και επιχειρήσεων, καθώς και τη διασφάλιση της ομαλής ολοκλήρωσης των παρεμβάσεων ενεργειακής αναβάθμισης.

Νέα καταληκτική ημερομηνία για την ολοκλήρωση των εργασιών από τους ωφελούμενους ορίζεται η Παρασκευή 17 Ιουλίου 2026 και αφορά τα εξής συγκεκριμένα προγράμματα:

– Εξοικονομώ 2021

– Εξοικονομώ 2023

– Εξοικονομώ – Ανακαινίζω για Νέους

– Εξοικονομώ 2025

– Εξοικονομώ – Επιχειρώ & Αλλάζω Συσκευή στις Επιχειρήσεις

«Τα προγράμματα «Εξοικονομώ» αποτελούν βασικό εργαλείο για τη μείωση του ενεργειακού κόστους των νοικοκυριών και των επιχειρήσεων, την αναβάθμιση του κτιριακού αποθέματος και την ενίσχυση της ενεργειακής αποδοτικότητας», σημειώνει το ΥΠΕΝ.

Με δεδομένη την ολοκλήρωση του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, η νέα προθεσμία είναι οριστική και δεν προβλέπεται περαιτέρω παράταση της. Το Υπουργείο καλεί τους ωφελούμενους να προχωρήσουν άμεσα στις απαιτούμενες ενέργειες για την ολοκλήρωση των παρεμβάσεών τους εντός του προβλεπόμενου χρόνου”.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Πώς αλλάζει ο χάρτης των ναρκωτικών στην Ελλάδα: Κάνναβη και κοκαΐνη κυριαρχούν – Στο μικροσκόπιο των αρχών τα συνθετικά κανναβινοειδή

Τη μεταβολή των δικτύων διακίνησης ναρκωτικών, την ενίσχυση της παρουσίας νέων ψυχοδραστικών ουσιών και τη διαρκή προσαρμογή των κυκλωμάτων στα νέα δεδομένα περιγράφει, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ με αφορμή την σημερινή Παγκόσμια Ημέρα κατά των Ναρκωτικών, ο διευθυντής της Υποδιεύθυνσης Δίωξης Ναρκωτικών της Διεύθυνσης Αντιμετώπισης Οργανωμένου Εγκλήματος, Αστυνομικός Υποδιευθυντής Γιάννης Καρυδάκος.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Υποδιεύθυνσης Δίωξης Ναρκωτικών από τον Οκτώβριο του 2024 έως σήμερα, έχουν χειριστεί 323 υποθέσεις ναρκωτικών και έχουν πραγματοποιηθεί 646 συλλήψεις. Στο ίδιο διάστημα, κατασχέθηκαν 1,8 τόνοι κοκαΐνης, 5,2 τόνοι ακατέργαστης κάνναβης, 174,5 κιλά κατεργασμένης κάνναβης, 135,2 κιλά ηρωίνης, 9.251 δενδρύλλια κάνναβης και 18.265 δισκία ecstasy.

Όπως επισημαίνει ο κ. Καρυδάκος «τα δίκτυα που διακινούν ναρκωτικά μεταβάλλονται διαρκώς», εξηγώντας ότι αλλάζουν τόσο η δομή τους όσο και οι μέθοδοι που χρησιμοποιούν, καθώς προσαρμόζονται διαρκώς στις επιχειρησιακές πιέσεις, στις νέες τεχνολογίες και στις καταναλωτικές τάσεις.

Κατά τον κ. Καρυδάκο, ένα από τα πιο χαρακτηριστικά στοιχεία των τελευταίων ετών είναι η αλλαγή στον τρόπο με τον οποίο οργανώνεται η διακίνηση. Όπως εξηγεί, ειδικά μετά την περίοδο της πανδημίας αυξήθηκε αισθητά η χρήση διαδικτυακών εφαρμογών και οι αποστολές ναρκωτικών μέσω ταχυδρομικών δεμάτων, κάτι που, όπως λέει, αποτελεί «ένα νέο modus operandi» για τα κυκλώματα.

Παράλληλα, περιγράφει και το λεγόμενο «waterbed effect», δηλαδή το φαινόμενο κατά το οποίο, όταν οι διωκτικές αρχές ασκούν πίεση σε μία οδό ή σε ένα σημείο διακίνησης, το πρόβλημα δεν εξαφανίζεται αλλά μετατοπίζεται αλλού. Όπως σημειώνει, οι μεγάλες κατασχέσεις σε λιμάνια όπως ο Πειραιάς και η Θεσσαλονίκη οδήγησαν σε αναζήτηση εναλλακτικών οδών από τα κυκλώματα, με άλλες πύλες εισόδου να αποκτούν μεγαλύτερη σημασία.

Σε ό,τι αφορά την εικόνα της αγοράς, ο κ. Καρυδάκος είναι σαφής: η κάνναβη και η κοκαΐνη παραμένουν οι κυρίαρχες ουσίες στην ελληνική αγορά. Αντίθετα, η ηρωίνη εμφανίζει πτωτική τάση σε σχέση με προηγούμενα χρόνια, χωρίς όμως να έχει εξαφανιστεί από το πεδίο των ερευνών.

Η κυριαρχία της κοκαΐνης αποτυπώνεται και στα στοιχεία των κατασχέσεων, με τις ποσότητες που έχουν εντοπιστεί στην Ελλάδα από τον Οκτώβριο του 2024 να φτάνουν τον 1,8 τόνο. Η εικόνα αυτή, σύμφωνα με τον ίδιο, συνδέεται και με τη μεγάλη προσφορά που υπάρχει διεθνώς, στοιχείο που επηρεάζει συνολικά τη διαθεσιμότητα της ουσίας και τις διαδρομές που ακολουθεί μέχρι να φτάσει στην ελληνική αγορά ή να περάσει μέσω αυτής.

Την ίδια ώρα, όμως, αναδύονται νέες κατηγορίες ουσιών, οι οποίες δυσκολεύουν ακόμη περισσότερο το έργο των διωκτικών αρχών και θέτουν νέα δεδομένα στην αγορά. Ιδιαίτερη αναφορά κάνει στα συνθετικά κανναβινοειδή, τα οποία, όπως λέει, αποτελούν μια από τις νέες απειλές που παρακολουθούν στενά οι αρχές. Όπως εξηγεί, σε ορισμένες περιπτώσεις μπορεί να χρησιμοποιηθεί νόμιμο προϊόν κάνναβης ή κανναβινοειδών και στη συνέχεια να υποστεί επεξεργασία, ακόμη και με ψεκασμό, ώστε να αυξηθεί η δραστικότητά του και τα επίπεδα της THC, δηλαδή της βασικής ψυχοδραστικής ουσίας της κάνναβης. Στο πλαίσιο αυτό, επισημαίνει ιδιαίτερα και τη νομοθετική αλλαγή που τέθηκε σε ισχύ από τις 20 Μαΐου, με την οποία απαγορεύτηκε η πώληση κανναβινοειδών στη λιανική, ακριβώς λόγω των κινδύνων που είχαν αρχίσει να αναδεικνύονται.

Στο ίδιο πεδίο εντάσσει και τη λεγόμενη «ροζ κοκαΐνη», η οποία συγκαταλέγεται στις νέες ψυχοδραστικές ουσίες που έχουν εμφανιστεί στην αγορά, αλλά και την κεταμίνη, για την οποία εκτιμά ότι σε έναν βαθμό «πηγαίνει να καλύψει το κενό της ηρωίνης» ως κατασταλτικό ναρκωτικό.

Η διαφοροποίηση δεν αφορά μόνο τις ουσίες, αλλά και τη μορφή με την οποία αυτές εμφανίζονται. Όπως αναφέρει ο διευθυντής της Υποδιεύθυνσης Δίωξης Ναρκωτικών, οι αρχές έρχονται πλέον αντιμέτωπες και με προϊόντα που μέχρι πριν από λίγα χρόνια δεν θα θεωρούνταν τυπική εικόνα της αγοράς ναρκωτικών, όπως ο πρόσφατος εντοπισμός βουτύρου που περιείχε THC ή ατμικά προϊόντα με υγροποιημένο THC.

Οι μορφές αυτές δείχνουν, ότι η αγορά δεν περιορίζεται πλέον μόνο στις «παραδοσιακές» εκδοχές των ουσιών, αλλά ακολουθεί νέες καταναλωτικές πρακτικές και επεκτείνεται σε προϊόντα που είναι πιο εύκολα στη μεταφορά, πιο διακριτικά στη χρήση ή πιο ελκυστικά σε συγκεκριμένες κατηγορίες χρηστών.

Απαντώντας σε ερώτηση για το αν η Ελλάδα είναι χώρα προορισμού για ναρκωτικά ή χώρα διέλευσης ο κ. Καρυδάκος τόνισε ότι είναι και τα δύο αλλά κυρίως διέλευσης, κατά βάση για κάνναβη και κοκαΐνη, λόγω της στρατηγικής γεωγραφικής της θέσης αλλά και του ιδιαίτερου ανάγλυφου που έχει με την πολύ μεγάλη ακτογραμμή της.

Στη συνέχεια αναφερόμενος στον ρόλο της τεχνολογίας τόνισε ότι αυτή έχει αλλάξει τόσο τον τρόπο επικοινωνίας όσο και της οργάνωσης των κυκλωμάτων. Οι κρυπτογραφημένες πλατφόρμες επικοινωνίας και οι εφαρμογές με αυξημένα επίπεδα προστασίας δυσκολεύουν, όπως είπε, τον εντοπισμό και την ταυτοποίηση των εμπλεκομένων, ενώ η αποκάλυψη μεγάλων διεθνών πλατφορμών τα προηγούμενα χρόνια έχει δείξει στις αρχές τον τρόπο με τον οποίο οργανώνονται και συντονίζονται τέτοιου τύπου δίκτυα.

Τέλος, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα κατά των Ναρκωτικών ο διευθυντής της Υποδιεύθυνσης Δίωξης Ναρκωτικών στέλνει σαφές μήνυμα κυρίως προς τους νέους, τονίζοντας ότι «δεν υπάρχει καλό και κακό ναρκωτικό» και ότι όλες οι ουσίες, ανεξαρτήτως του τρόπου με τον οποίο προβάλλονται ή διακινούνται, μπορούν να οδηγήσουν σε εξάρτηση και να έχουν σοβαρές συνέπειες για τη ζωή και την υγεία των χρηστών.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ρεκόρ… παραγωγικότητας στο Μουντιάλ 2026

Το Παγκόσμιο Κύπελλο 2026 πέρασε στην Ιστορία ως η πιο παραγωγική διοργάνωση όλων των εποχών, καθώς στον αγώνα των ΗΠΑ με την Τουρκία (2-3) για τον 4ο όμιλο καταρρίφθηκε το ρεκόρ τερμάτων που είχε σημειωθεί στο Μουντιάλ του Κατάρ το 2022.

Το γκολ του Όστον Τράστι, μόλις στο τρίτο λεπτό της αναμέτρησης των ΗΠΑ με την Τουρκία για τον 4ο όμιλο ήταν το 173ο του τουρνουά, καταρρίπτοντας το προηγούμενο ρεκόρ των 172 τερμάτων της προηγούμενης διοργάνωσης.

Το ιστορικό ρεκόρ καταρρίφθηκε στον 59ο αγώνα του Παγκοσμίου Κυπέλλου 2026. Αντίθετα, τα 172 γκολ του Μουντιάλ 2022 είχαν επιτευχθεί συνολικά σε 64 αγώνες.

Αξίζει να σημειωθεί, ότι το Παγκόσμιο Κύπελλο 2026 περιλαμβάνει 104 αγώνες, δηλαδή 40 περισσότερους από τους 64 της διοργάνωσης του 2022, μετά την επέκταση της διοργάνωσης από τις 32 στις 48 ομάδες.

«Η υπέρβαση του προηγούμενου ρεκόρ των 172 γκολ από το Κατάρ αναδεικνύει το θέαμα και την επιθετική ποιότητα που έχουν ήδη κάνει το Παγκόσμιο Κύπελλο 2026 τόσο αξέχαστο», ανέφερε σε ανάρτησή του στο Instagram ο πρόεδρος της FIFA, Τζιάνι Ινφαντίνο.

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΖΑΡΚΑΔΗΣ

ΑΠΕ-ΜΠΕ