Αρχική Blog Σελίδα 3

Σ. Φάμελλος: «Η κυβέρνηση θέλει μια αδύναμη και εξαρτημένη Αυτοδιοίκηση – Με τον απαράδεκτο εκλογικό νόμο για τους δήμους θυσιάζουν τη Δημοκρατία»

Ομιλία του προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Σωκράτη Φάμελλου στην Ολομέλεια της Βουλής

Ευχαριστώ, κύριε πρόεδρε, κυρίες και κύριοι βουλευτές, κύριοι και κυρία υπουργέ, θα ήθελα ξεκινώντας να εκφράσω τη βαθιά μας θλίψη για τη μεγάλη καταστροφή που προκάλεσαν οι σεισμοί στη Βενεζουέλα. Εκφράζουμε την αμέριστη συμπαράσταση μας στον λαό της Βενεζουέλας και σε όλους όσοι δίνουν μάχη σήμερα στα συντρίμμια. Η σκέψη μας είναι προφανώς σε όσους δοκιμάζονται, αλλά και στην ελληνική κοινότητα της Βενεζουέλας. Αλλά έρχομαι σε δύο θέματα του υπουργείου Εσωτερικών, τα οποία δεν είναι στον Κώδικα, αλλά νομίζω πρέπει να αναφερθούν:

Το πρώτο είναι το μείζον σκάνδαλο της διαρροής των προσωπικών δεδομένων και της παράνομης χρήσης τους για κομματικό συμφέρον. Η απόφαση του δικαστηρίου, κύριε υπουργέ, είναι κόλαφος για το κόμμα της Νέας Δημοκρατίας. Καταδικάστηκε μία ευρωβουλευτής, η κα. Ασημακοπούλου, ένας γενικός γραμματέας που τοποθετήθηκε από τον κ. Μητσοτάκη και δύο κεντρικά στελέχη της Νέας Δημοκρατίας: υπεύθυνος Αυτοδιοίκησης, υπεύθυνος Αποδήμων.

Και δεν καταδικάστηκαν, γιατί απλά «έστειλε ένα email» η ευρωβουλευτής σας, αυτό προσπαθείτε να πείτε, αλλά γιατί τα προσωπικά δεδομένα 25.000 εκλογέων, που παρείχαν τα στοιχεία τους στο υπουργείο Εσωτερικών για να ασκήσουν εκλογικό δικαίωμα, τα κλέψατε ως κόμμα και τα κάνατε κομματικές λίστες της Νέας Δημοκρατίας. Νομίζετε ότι θα σας αφήσουμε να σφυρίζετε αδιάφορα;

Το υπουργείο Εσωτερικών με την ηγεσία της Νέας Δημοκρατίας, αντί να διαφυλάξει τα προσωπικά δεδομένα, όπως επιβάλλει η νομοθεσία, τα έκανε φέιγ βολάν με ψηφοθηρικό σκοπό, τόσο πολύ σέβονται τους απόδημους, τόσο πολύ στηρίζουν τον απόδημο Ελληνισμό. Το μόνο που τους ενδιαφέρει είναι να αντιμετωπίζουν τους πολίτες και τους απόδημους ως ψήφους. Και αυτό είναι τραγικό για την απαξίωση που επιφυλάσσει η Νέα Δημοκρατία για τους πολίτες. Είναι μια κυβέρνηση αμέτρητων σκανδάλων, δεκάδων ελεγχόμενων από τη Δικαιοσύνη βουλευτών και υπουργών. Έχετε καταντήσει να είστε ο καλύτερος πελάτης της Ευρωπαίας Εισαγγελέως.

Ένα δεύτερο θέμα, εξίσου σημαντικό, είναι η κρίση που έχει προκύψει τους τελευταίους μήνες στα Προσφυγικά στην Αλεξάνδρας. Αφορά στη λειτουργία της Αυτοδιοίκησης, γι’ αυτό το βάζω στην ηγεσία του υπουργείου Εσωτερικών, αλλά και στην ευαισθησία και τον σεβασμό της ανθρώπινης ζωής.

Κύριοι υπουργοί, μεταφέρετέ το και στον κ. Λιβάνιο, έπρεπε να έχετε αναλάβει μια πρωτοβουλία, είναι θέμα της Περιφέρειας, χθες παρενέβη ο Δήμος και εσείς είστε απόντες και απούσα. Εδώ, λοιπόν, υπάρχει ερώτημα: Ποια πρωτοβουλία πήρατε; Ποιους καλέσατε για να λυθεί το πρόβλημα;

Έπρεπε να περιμένουμε, δηλαδή, να φτάσει στο όριο επιβίωσης μια ανθρώπινη ζωή; Τα Προσφυγικά είναι ένας ζωντανός χώρος προσφυγικής μνήμης του 1922, ένας χώρος κοινωνικής αλληλεγγύης, αλλά είναι και άρρηκτα συνδεδεμένος με τον αγώνα της Αντίστασης κατά του ναζισμού. Η λύση δεν μπορεί να είναι οι εξώσεις και η ποινικοποίηση των κατοίκων. Γι’ αυτό και θέλω να το πω:

Χαιρετίζουμε την απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Αθηναίων για τη διακοπή της ανάπλασης των Προσφυγικών από την Περιφέρεια και κυρίως γιατί συνετέλεσε στη διακοπή της απεργίας πείνας του κ. Αριστοτέλη Χαντζή. Ξέρετε, είναι μία νίκη της Αυτοδιοίκησης, είναι μια ανάσα ζωής, αλλά είναι μια ήττα μιας ανάλγητης Δεξιάς, που δεν την ένοιαζε. Αυτό είναι το μεγάλο πρόβλημα. Ας περάσω στον κώδικα της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, να το πω εξαρχής:

Είναι μια σημαντική πρωτοβουλία να κωδικοποιείς τη νομοθεσία για τον χώρο της Αυτοδιοίκησης. Γιατί; Γιατί η Αυτοδιοίκηση είναι ο πυρήνας της δημοκρατικής λειτουργίας μιας ευρωπαϊκής Πολιτείας. Ή τουλάχιστον θα θέλαμε η Ελλάδα να είναι μία ευρωπαϊκή Πολιτεία και θα θέλαμε η Αυτοδιοίκηση να είναι πυρήνας της Δημοκρατίας, αλλά δεν είναι με αυτή την κυβέρνηση που μπλέξαμε.

Γιατί στα χέρια της Νέας Δημοκρατίας η Αυτοδιοίκηση περνάει τις χειρότερες μέρες της. Μαζί με την υποβάθμιση των Δήμων τι γίνεται; Υποβαθμίζεται η ποιότητα ζωής, αλλά αδειάζει και το πορτοφόλι των δημοτών, με δημοτικά τέλη που βαρύνονται επιπλέον και από ιδιωτικοποιήσεις. Από την απαξίωση των Δήμων οι πολίτες πληρώνουν το «μάρμαρο», γιατί έχουν και χαμηλή ποιότητα υπηρεσίας και υψηλά δημοτικά τέλη και υποβάθμιση του κοινωνικού κράτους και της ποιότητας ζωής, αυτό είναι η Νέα Δημοκρατία. Πρόσφατα, οι δήμαρχοι από όλη την Ελλάδα με την ηγεσία της ΚΕΔΕ ήταν έξω από τη Βουλή, όταν συζητούσαμε τον Προϋπολογισμό πριν λίγους μήνες. Γιατί ήταν έξω από τη Βουλή; Γιατί μας έλεγαν ότι η κυβέρνηση τους έχει βάλει θηλιά στον λαιμό. Δεν μπορούν να επιβιώσουν χωρίς πόρους, χωρίς στελέχη και χωρίς πραγματικές αρμοδιότητες για τη χάραξη πολιτικής.

Τα οικονομικά των Δήμων εκπέμπουν σήμα κινδύνου, γιατί το νομοθετημένο ποσοστό που έπρεπε να παίρνουν οι Δήμοι σαν Κεντρικούς Αυτοτελείς Πόρους, αντί να είναι 8,5 δισ. που προβλεπόταν για το 2026 νομοθετικά, είναι 2,7. Αν το πάρετε και με αναλογία σχετικά με το 2009, έχει υποδιπλασιαστεί το ποσοστό που παίρνουν οι Δήμοι από τον προϋπολογισμό. Και τότε ήταν δικαιολογία, τα προηγούμενα χρόνια, η χρεοκοπία. Τώρα που υπάρχει θηριώδες πλεόνασμα δισ. τι δικαιολογία έχετε;

Δίνετε λιγότερα λεφτά στους Δήμους και τους δίνετε και περισσότερες αρμοδιότητες. Κλασική επιλογή ασφυξίας, το επιλέξατε να ασφυκτιούν οι Δήμοι, τόσο ενδιαφέρεστε γι’ αυτούς. Γιατί για την κυβέρνηση, η Αυτοδιοίκηση πρέπει να είναι απλά το μακρύ χέρι του κράτους και φοροεισπρακτικός μηχανισμός. Γι’ αυτό και έχετε αφήσει τους Δήμους να λειτουργούν με το 50% του προβλεπόμενου από τους κανονισμούς προσωπικού, ενώ οι μόνιμες προσλήψεις γίνονται με το σταγονόμετρο.

Παράλληλα, τώρα, με τη Συνταγματική Αναθεώρηση, επιχειρείτε να φέρετε και έναν νέο πόρο, τοπικό πόρο, ή μια νέα δυνατότητα να επιβάλει η Αυτοδιοίκηση τοπικούς πόρους. Με ποιον σκοπό; Όχι να γίνει πιο δυνατή η Αυτοδιοίκηση, αλλά να κόψετε από τα λεφτά που είναι να τους δώσετε, αυτό θέλετε πρακτικά.

Προσέξτε τι θέλουν: Χρεοκοπημένους και αδύναμους πολιτικά Δήμους, που να ελέγχονται από το καθεστώς και να παρακαλούν για χρηματοδοτήσεις, φτωχούς εργαζόμενους, χαμηλές αμοιβές, εκβιαζόμενους συμβασιούχους, υψηλά δημοτικά τέλη, ιδιωτικοποίηση των δημοτικών λειτουργιών της Αυτοδιοίκησης. Να μένουν λεφτά στα υπουργικά γραφεία για να κάνετε κι άλλες αναθέσεις και να μαζεύετε κι άλλες «γαλάζιες ακρίδες» δίπλα σας, αυτή είναι η χαρά του κ. Μητσοτάκη, αυτός είναι και ο στόχος του.

Να δούμε λίγο το σκάνδαλο της ανακύκλωσης με τα σπιτάκια; Να το συζητήσουμε λιγάκι το σκάνδαλο της ανακύκλωσης; Προσέξτε, στημένοι διαγωνισμοί με φωτογραφικές διατάξεις, ένας εξοπλισμός που αγοράστηκε πέντε φορές πάνω από την τιμή στις άλλες χώρες, τα σπιτάκια ανακύκλωσης.

Στον Δήμο Θεσσαλονίκης το κόστος του σκανδάλου ήταν για 48 σπιτάκια, 18,5 εκατομμύρια ευρώ. Και προσέξτε, ένας εξοπλισμός ο οποίος δεν επιτυγχάνει ανακύκλωση, τους το λέμε εδώ και επτά χρόνια, δεν έχουν αποτελέσματα. Βάλτε λίγο πόσα λεφτά δίνουν για κάθε σπιτάκι. Και ταυτόχρονα ο εξοπλισμός αυτός έχει ήδη χρηματοδοτηθεί από την εισφορά των πολιτών στην ανακύκλωση και τους δώσανε επιπλέον στο σκάνδαλο αυτό και 70 εκατομμύρια από το πρόγραμμα «Τρίτσης» και 62 εκατομμύρια από το ΕΣΠΑ. Ήρθε βέβαια τελικά η ΕΔΕΛ, η Επιτροπή Δημοσιονομικού Ελέγχου και ανακάλεσε 40 εκατομμύρια, για να καταλάβετε το μέγεθος του σκανδάλου.

Και τώρα ελέγχει την υπόθεση η Ευρωπαϊκή Εισαγγελία, γιατί έξι χρόνια τα λέει ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, αλλά η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας κάνει πως δεν ακούει. Και ενώ γνωρίζουμε ότι υπήρξε ακόμα και πολιτική πίεση σε δημάρχους, που τιμωρήθηκαν πολιτικά γιατί δεν ήθελαν να βάλουν σπιτάκια του σκανδάλου. Αυτή είναι η Νέα Δημοκρατία.

Κυρίες και κύριοι βουλευτές, εμείς στον ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ έχουμε ένα διαφορετικό μοντέλο για την οικονομική ενίσχυση της Αυτοδιοίκησης. Ναι, πρέπει να υπάρχουν κατοχυρωμένοι πόροι, οι οποίοι θα κατανέμονται απευθείας και αυτό πρέπει να είναι συνταγματική υποχρέωση και όχι να περιμένουν τη διάθεση της κυβέρνησης. Ταυτόχρονα, οι πόροι αυτοί πρέπει να απεικονίζουν και μια φορολογική μεταρρύθμιση, που δεν θα βαρύνει περισσότερο τους πολίτες, αλλά θα αποκεντρώσει πόρους στους φτωχότερους Δήμους. Έτσι θα ζήσει η περιφέρεια, γιατί με εσάς έχει ερημώσει.

Θα πρέπει να έχουν μόνιμο και εξειδικευμένο προσωπικό και να στηρίζονται οι κοινωνικές δομές και οι τοπικές υπηρεσίες. Δεν θέλουμε δημάρχους-ομήρους και υποτελείς, να περιμένουν έξω από τα γραφεία σας για να πάρουν κάποια χρηματοδότηση. Αντίθετα, πρέπει να έχουν αναπτυξιακό εργαλείο στα χέρια τους. Τα προγράμματα «Φιλόδημος» της κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ ήταν μεταρρύθμιση που έδωσε δύναμη στην Αυτοδιοίκηση. Το Ταμείο Ανάκαμψης επί κυβέρνησης Μητσοτάκη ήταν μια μεγάλη χαμένη ευκαιρία, για να μην πω και ένα σκάνδαλο, αυτή είναι η πραγματικότητα κύριοι υπουργοί.

Κυρίες και κύριοι βουλευτές ο Κώδικας δημιούργησε προσδοκίες όταν τον εξήγγειλε η κυβέρνηση. Τελικά, είναι πολύ κατώτερος των περιστάσεων. Η κωδικοποίηση διατάξεων πάντα έχει ένα θετικό πρόσημο, αλλά εδώ δεν υπάρχει ούτε καν κωδικοποίηση. Υπάρχουν αντιδραστικές αλλαγές μέσα στον Κώδικα ή δια του Κώδικα και καμία μεταρρύθμιση. Οι ρυθμίσεις που είχε ο Κώδικας υπολείπονται, όχι απλά των θέσεων μας, των προτάσεων της ΚΕΔΕ και της ΕΝΠΕ. Δεν έχετε τις προτάσεις της Αυτοδιοίκησης μέσα, δεν λύνετε τα μεγάλα και σοβαρά προβλήματα της Αυτοδιοίκησης, δεν μιλάω μόνο για τα οικονομικά -που είναι σοβαρά- αλλά και τις επιχειρησιακές και στρατηγικές λειτουργίες των Δήμων. Επειδή γνωρίζετε τον δημόσιο διάλογο της Αυτοδιοίκησης, όλος ο προοδευτικός χώρος: Πού είναι η τοπική ανάπτυξη; Πού είναι ο δημοκρατικός προγραμματισμός; Πού είναι η κοινωνική οικονομία; Πού είναι η κλιματική μετάβαση; Πού είναι η αποκέντρωση;

Δεν υπάρχουν στον Κώδικα, άγνωστες λέξεις. Θα μου πείτε «ψιλά γράμματα για αυτή την κυβέρνηση, η προτεραιότητα τους είναι οι “Φραπέδες” και οι “Χασάπηδες”, μόνο αυτό ξέρουν να κάνουν καλά». Όμως υπάρχουν και βαθιά αντιδραστικές και συντηρητικές προβλέψεις μέσα στον Κώδικα, όπως ο απαράδεκτος εκλογικός νόμος. Να το πούμε πολύ απλά: Έχουν αναφυλαξία, δεν αντέχουν τις προοδευτικές συνεργασίες και δεν μπορούν να χωνέψουν ότι έχασαν τον Δήμο Αθηναίων.

Και τώρα νομοθετούν, ώστε να μην υπάρχει τέτοια εξέλιξη στο μέλλον. Δηλαδή, να μην υπάρχει μία δημόσια και διαφανής συνεργασία προοδευτικών ψηφοδελτίων στον δεύτερο γύρο. Γιατί; Γιατί πολύ απλά στο DNA σας είναι οι συμφωνίες να γίνονται κάτω από το τραπέζι και πριν από την πρώτη κάλπη. Άκουσα τον εισηγητή σας να ανησυχεί για τη διχόνοια που θα δημιουργήσει ο δεύτερος γύρος στους αποτυχόντες υποψηφίους του πρώτου γύρου. Δηλαδή τους τάζουν ότι θα βγούνε, δεν βγαίνουν, και φοβάστε τον θυμό των υποψηφίων των δικών σας. Αν είναι δυνατόν. Και γι’ αυτό αλλάζουν το εκλογικό σύστημα. Προσέξτε: Η Δημοκρατία και το ευρωπαϊκό κεκτημένο είναι DNA της Αυτοδιοίκησης. Και τώρα έρχεστε να το καταργήσετε. Για εσάς όλα αυτά είναι ψιλά γράμματα.

Τώρα, θα μου πείτε, εσείς έχετε ανεχτεί να υπάρχει σύστημα παρακολουθήσεων μέσα από το Μαξίμου, με τη Δημοκρατία των ΟΤΑ θα ασχοληθείτε; Θέλουν ένα σύστημα, το οποίο δεν χρειάζεται ούτε 42% για να αναδειχθεί ο συνδυασμός. Γιατί; Γιατί, λέει, θα συγκεντρώσει «ψήφους συμπάθειας». Επιτρέψτε μου λοιπόν, τώρα, να θυμηθώ κάτι που έγινε χθες το βράδυ εδώ, στο προαύλιο της Βουλής. Ο μεγάλος Έλληνας συνθέτης, τον οποίο απολαύσαμε, ο Σταύρος Ξαρχάκος, παρουσίασε ένα νέο τραγούδι με στίχους της κας Νικολακοπούλου. Ξέρετε ένα κομμάτι αυτού του ωραίου τραγουδιού τι λέει;

«Ψηφίζεις για το αύριο και σου βγαίνει το χθες». Ε, σας αφιερώνω λοιπόν τον τίτλο αυτόν, γιατί αυτό είναι το νομοσχέδιο σας. Και αυτά σας τα λέει και η Επιστημονική Υπηρεσία της Βουλής: «Ενέχει κίνδυνο ανεπαρκούς αντιπροσωπευτικότητας του αποτελέσματος και διασφάλισης της διαφάνειας του εκλογικού ανταγωνισμού». Ένας συνδυασμός, δηλαδή, του 25% θα παίρνει το 60% των εδρών. Φοβεροί εκλογομάγειρες!

Επικαλείστε την περικοπή του κόστους του δεύτερου γύρου ως λόγο γι’ αυτό το καινοφανές σύστημα. Ερώτημα: Την περικοπή των δημοκρατικών επιλογών των πολιτών δεν την σκέφτεστε; Βάζετε την περικοπή του κόστους δίπλα στη δημοκρατική επιλογή του πολίτη και λέτε «είναι καλύτερο να κόψουμε τη δημοκρατική επιλογή του πολίτη για να κερδίσουμε λίγους πόρους»; Δηλαδή, θυσιάζετε τη Δημοκρατία με πρόσχημα το κόστος των εκλογών.

Ερωτώ: Το ένα δισ. που κλάπηκε από «γαλάζιες ακρίδες» στον ΟΠΕΚΕΠΕ δεν σας ένοιαζε; Τώρα σας νοιάζουν τα λεφτά; Για απαντήστε σε αυτό, κύριοι υπουργοί. Για ένα κόμμα το οποίο χρωστάει 500 εκατομμύρια δανεικά και αγύριστα στις τράπεζες, τολμάτε να επικαλείστε δικαιολογία κόστους για μία δημοκρατική διαδικασία; Η απάντηση είναι απλή: Θέλετε να βγαίνουν οι δικοί σας. Ξεκάθαρα τοποθετήθηκε και ο πρώην Πρόεδρος της Δημοκρατίας, ο κ. Προκόπης Παυλόπουλος, ότι δεν μπορεί να θεσπίζονται εκλογικά συστήματα, τα οποία τείνουν να κατοχυρώσουν στην εκάστοτε κυβέρνηση την πλειοψηφία των ηγεσιών Δήμων και Περιφερειών.

Με τον Κώδικα μεταφέρετε, επιπλέον, πιο συντηρητικά τον άξονα των πολιτικών. Γιατί μεταφέρετε αρμοδιότητες στον Δήμαρχο και σε ολιγομελή όργανα και αφαιρείτε αρμοδιότητες από τα συμβούλια. Το αντίθετο, δηλαδή, από ότι κάνει η Ευρώπη. Γιατί ακόμα και αυτά που επικαλείστε ως «ευρωπαϊκά παραδείγματα», που δεν έχουν δεύτερο γύρο, είναι γιατί τα δημοτικά συμβούλια αποφασίζουν ακόμα και για τον δήμαρχο. Αυτό σημαίνει Δημοκρατία και Αυτοδιοίκηση.

Ως προς τους εργαζόμενους: Πρέπει να κλείσει αυτό το κεφάλαιο της ομηρίας των συμβασιούχων και οι Δήμοι πρέπει να είναι στελεχωμένοι με εξειδικευμένο και μόνιμο προσωπικό. Αυτές είναι και οι διεκδικήσεις της ΠΟΕ-ΟΤΑ, τους συναντήσαμε και στηρίζουμε τα αιτήματα τους και τις απεργίες τους.

Είναι θετική η διάταξη για την ένταξη σε μόνιμες θέσεις των συμβασιούχων των κοινωνικών προγραμμάτων, του ΕΣΠΑ. Ναι, αλλά πρέπει να περιλάβετε και τους διοικητικούς, που έχουν μπει με όρους ΑΣΕΠ. Γιατί εξαιρείτε μία κατηγορία εργαζομένων; Και ως προς την απαράδεκτη διάταξη Βορίδη – που παρενέβαινε στη συζήτηση μέσω δικαστηρίου των εργαζομένων, των συμβασιούχων, με τις διοικήσεις των Δήμων – καλώς κάνετε ένα πρώτο βήμα περιορισμού του πεδίου εφαρμογής, αλλά γιατί δεν το κάνετε πλήρες; Γιατί θέλετε εργαζόμενους δύο ταχυτήτων και αφήνετε σε ένα ποσοστό 30% των εργαζομένων συμβασιούχων να εφαρμόζεται αυτή η απαράδεκτη παρέμβαση;

Θα ήθελα όμως και μία διευκρίνιση, δεν ξέρω αν γνωρίζετε, να μας τη δώσετε, σχετικά με τις ΔΕΥΑ. Προσέξτε: Στον Κώδικα παρουσιάζετε ότι είναι οικειοθελείς οι συγχωνεύσεις των ΔΕΥΑ, αν το αποφασίσουν τα δημοτικά συμβούλια, που είναι και οι ιδιοκτήτες των δικτύων ύδρευσης και αποχέτευσης και των υπηρεσιών. Όμως ο κ. Παπασταύρου, στο υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, επιμένει σε υποχρεωτικές συγχωνεύσεις και σε συγχωνεύσεις και με την ΕΥΔΑΠ για την ευρύτερη περιοχή της Στερεάς Ελλάδας, όχι μόνο της Αττικής, και με την ΕΥΑΘ στην Κεντρική Μακεδονία. Τελικά τι ισχύει; Δόκτωρ Τζέκιλ και Μίστερ Χάιντ με μόνο στόχο την ιδιωτικοποίηση των υπηρεσιών ύδρευσης; Και έχετε και παρελθόν στην Τοπική Αυτοδιοίκηση. Αλλά θα μου πείτε, εδώ ιδιωτικοποιήσατε το νερό άρδευσης στη Θεσσαλία μετά την τραγική πλημμύρα, για την οποία έχετε και σοβαρές ευθύνες.

Κυρίες και κύριοι βουλευτές, δεν θα μπορούσα να αφήσω εκτός σχολιασμού και το σχέδιο αφαίρεσης των πολεοδομιών από τους Δήμους. Το σενάριο είναι να μεταφερθούν στο Κτηματολόγιο. Και γίνεται όλο αυτό, ενώ συζητάμε για ένα μεγάλο γαλάζιο σκάνδαλο στις πολεοδομίες, που έφτανε μέχρι και το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας. Και με κεντρικά στελέχη, όχι στους Δήμους, στην Αποκεντρωμένη και στην Κεντρική Διοίκηση -γιατί χρησιμοποιούν ως επιχείρημα τον «κίνδυνο διαφθοράς στους Δήμους».

Ποια είναι η αλήθεια όμως; Πάμε λίγο πιο πίσω… Η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ με τον νόμο 4495/2017 έκανε μια μεγάλη μεταρρύθμιση στη δόμηση. Τι έκανε; Άλλη υπηρεσία εκδίδει την άδεια δόμησης κι άλλη ελέγχει τη νομιμότητα και τα αυθαίρετα. Και κάναμε Παρατηρητήρια Δόμησης στο δευτεροβάθμιο επίπεδο. Είχε γίνει και προγραμματισμός προσλήψεων, για να ξέρετε, εκείνη την περίοδο, παρότι ήμασταν σε χρεοκοπία. Έτσι υπάρχει ασφάλεια δικαίου.

Τι έκανε η Νέα Δημοκρατία; Προσέξτε τώρα πού φτάσανε. Ακύρωσαν τα  Παρατηρητήρια Δόμησης, δεν προσέλαβαν δηλαδή το προσωπικό, άφησε στην άκρη τους μηχανισμούς ελέγχου, άφησε τις υπηρεσίες δόμησης υποστελεχωμένες και τώρα, αφού αποδυνάμωσε το σύστημα, επικαλείται τον κίνδυνο σκανδάλων για να βγάλει μια μεγάλη λύση. Να πάρουμε τις ΥΔΟΜ, τις Υπηρεσίες Δόμησης, να τις πάμε στο Κτηματολόγιο. Δηλαδή αλλάζουμε ταμπέλα στην πόρτα και αυτό το ονομάζουμε «μεταρρύθμιση».

Στο Κτηματολόγιο, δε, κάνανε πρόσφατα μια φιέστα ολοκλήρωσης του Κτηματολογίου. Για να κρύψουν τι; Ότι το Κτηματολόγιο νοσεί. Οι πολίτες, οι δικηγόροι, οι μηχανικοί ξέρουν ότι περιμένουν μέρες για να εξυπηρετηθούν και ότι υπάρχουν εκατοντάδες χιλιάδες υποθέσεις στον πάγο, με εκκρεμότητα δηλαδή στους τίτλους, ανασφάλεια δικαίου και ταλαιπωρία στους πολίτες. Γιατί; Γιατί η Νέα Δημοκρατία αποφάσισε να κλείσει το Κτηματολόγιο, χωρίς να ελεγχθεί η νομιμότητα των τίτλων. Άρα είναι σαν να έχουμε Κτηματολόγιο, αλλά δεν θα έχουμε Κτηματολόγιο. Και αυτό το λέει και το Ελεγκτικό Συνέδριο στην πρόσφατη τεκμηρίωση του. Τραγικό να υπάρχουν εκκρεμότητες σε κτηματολόγιο ευρωπαϊκής χώρας.

Και τώρα, με δικαιολογία τα σκάνδαλα, που δεν είναι των Δήμων, είναι της κυβέρνησης, στέλνει τις πολεοδομίες στο Κτηματολόγιο λέγοντας ότι «η διαφθορά αντιμετωπίζεται με αλλαγή υπηρεσιών». Λοιπόν, να το πούμε απλά: Η διαφθορά στην Ελλάδα αντιμετωπίζεται μόνο με αλλαγή κυβέρνησης και μάλιστα να φύγει το συντομότερο η κυβέρνηση Μητσοτάκη. Γιατί στο ερώτημα «ποιος ακύρωσε τις μεταρρυθμίσεις, ποιος οργάνωσε το επιτελικό κράτος για να καλύπτει τη διαπλοκή», η απάντηση είναι μία: Το καθεστώς Μητσοτάκη.

Οι ευθύνες, ξέρετε, έχουν και ονοματεπώνυμο και χρώμα και κόμμα. Κυρίες και κύριοι βουλευτές, η κυβέρνηση θέλει μια Αυτοδιοίκηση αδύναμη, εξαρτημένη από την κυβέρνηση, ευάλωτη στις πιέσεις και τα κομματικά κελεύσματα. Η δική μας πρόταση είναι εκ διαμέτρου αντίθετη. Εμείς πιστεύουμε στην ενίσχυση του ρόλου των Δήμων και των Περιφερειών. Πιστεύουμε στην αποκέντρωση, στη συμμετοχή των πολιτών, στις κοινωνικές υπηρεσίες, στο κοινωνικό κράτος.

Μόνο μια ισχυρή Αυτοδιοίκηση θα εξασφαλίσει βιώσιμη ανάπτυξη, κοινωνική δικαιοσύνη, εμπιστοσύνη στους θεσμούς, Δημοκρατία. Και όλα αυτά μπορούν να γίνουν μόνο αν αλλάξει η πολιτική κατάσταση στην Ελλάδα και αν πέσει το καθεστώς Μητσοτάκη. Έτσι θα δώσουμε ανάσα στον τόπο μας. Γι’ αυτό και είναι χρέος όλων των προοδευτικών πολιτών, όλων των προοδευτικών δυνάμεων, να εργαστούμε για να έλθει η αλλαγή στη χώρα μας, που θα έχει στο επίκεντρο της μια ισχυρή και δημοκρατική Αυτοδιοίκηση. Σας ευχαριστώ πολύ.

Πρώτο πακέτο 7 μέτρων στήριξης της ελληνικής αλιείας ανακοίνωσε ο ΥπΑΑΤ Μαργαρίτης Σχοινάς μετά από σύσκεψη με αλιείς

Ένα πρώτο πακέτο επτά στοχευμένων μέτρων για τη στήριξη της ελληνικής αλιείας, με στόχο την άμεση αντιμετώπιση των σοβαρών προκλήσεων που αντιμετωπίζει ο κλάδος, ανακοίνωσε ο Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Μαργαρίτης Σχοινάς,  μετά από δίωρη σύσκεψη με εκπροσώπους των οργανώσεων αλιέων.

2 5

Όπως τόνισε ο Υπουργός, η ελληνική αλιεία βρίσκεται τα τελευταία χρόνια αντιμέτωπη με τις υψηλές τιμές των καυσίμων, τις επιπτώσεις της κλιματικής κρίσης, την εξάπλωση ξενικών ειδών όπως ο λαγοκέφαλος, αλλά και φαινόμενα λαθραλιείας και αθέμιτου ανταγωνισμού. Έπειτα από διαδοχικές διαβουλεύσεις με τους εκπροσώπους του κλάδου, το Υπουργείο προχωρά στην υλοποίηση ενός πρώτου πλέγματος παρεμβάσεων, οι οποίες αποτελούν την αρχή ενός ευρύτερου σχεδιασμού για την ανασυγκρότηση και τη βιώσιμη ανάπτυξη της ελληνικής αλιείας.

Στα άμεσα μέτρα περιλαμβάνεται η επιδότηση του αλιευτικού πετρελαίου, κατά τα πρότυπα της αντίστοιχης στήριξης που έχει ήδη δοθεί στους γεωργούς, καθώς και η έναρξη πιλοτικού προγράμματος για την αντιμετώπιση της εξάπλωσης του λαγοκέφαλου στις ελληνικές θάλασσες. Στο πλαίσιο του προγράμματος, που θα εφαρμοστεί αρχικά στο Νότιο Αιγαίο, η αλίευση λαγοκέφαλου επιδοτείται με 5,33 ευρώ ανά κιλό, παρέχοντας παράλληλα ένα νέο εργαλείο προστασίας του θαλάσσιου οικοσυστήματος και στήριξης του εισοδήματος των αλιέων.

Ακολουθούν οι δηλώσεις του Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Μαργαρίτη Σχοινά:

«Η ελληνική αλιεία τα τελευταία χρόνια βρίσκεται σε δύσκολη κατάσταση.Κλονίζεται από τις απαγορευτικές τιμές του πετρελαίου που εν πολλοίς έχουν καθηλώσει τον ελληνικό αλιευτικό στόλο. Απειλείται από την κλιματική αλλαγή, από τα ξενικά είδη και τους λαγοκέφαλους, που αποτελούν πια μια υπαρκτή απειλή στις θάλασσές μας, αλλά και από τη λαθροαλιεία και τις αθέμιτες πρακτικές στο Αιγαίο. Έχουμε διαβουλευτεί  δύο και τρεις φορές με τους εκπροσώπους της ελληνικής Αλιείας. Σήμερα, είμαστε σε θέση να ανακοινώσουμε ένα πρώτο πακέτο συγκεκριμένων αποφάσεων που θα βοηθήσει την ελληνική αλιεία να αντιμετωπίσει τις δυσκολίες του τώρα.

Παρουσιάζουμε λοιπόν επτά συγκεκριμένα κοστολογημένα μέτρα, τα οποία επαναλαμβάνω είναι η πρώτη σελίδα, το πρώτο επεισόδιο αν θέλετε, σε αυτά που θα ακολουθήσουν. Τα πρώτα τρία από αυτά τα μέτρα τα ενεργοποιούμε άμεσα.

Το πρώτο είναι ένα σχέδιο νόμου για την επιδότηση του αλιευτικού πετρελαίου για την περίοδο από τον Απρίλιο ως τον Ιούνιο. Οι τιμές επιδότησης θα είναι 16 λεπτά το λίτρο για τον Απρίλιο και τον Μάιο. Και 12 λεπτά το λίτρο για τον Ιούνιο.
Ουσιαστικά αντικατοπτρίζουν και αντανακλούν και τις σχετικές αποφάσεις που έχουμε ήδη λάβει για την ελληνική γεωργία και τις εφαρμόζουμε κατ αναλογία και στην ελληνική αλιεία.

Το δεύτερο άμεσο μέτρο είναι η εφαρμογή μιας πιλοτικής δράσης για την αλίευση, για την αλίευση του λαγοκέφαλου, καταρχήν στις νότιες θάλασσες της χώρας μας, δηλαδή στην Κρήτη και στο Νότιο Αιγαίο, όπου οι επιστημονικές συμβουλές που δεχόμαστε μας δείχνουν ότι είναι και οι περιοχές με το πιο οξυμένο πρόβλημα. Η τιμή που θα επιδοτείται η αλίευση του λαγοκέφαλου στο πλαίσιο αυτής της πιλοτικής δράσης είναι 5,33 ευρώ το κιλό. Μια τιμή που, υπογραμμίζω, είναι καθαρή αμοιβή στους αλιείς. Δεν συμπεριλαμβάνει την ψύξη και την καύση που θα αναλάβουν οι περιφέρειες της χώρας.

4 7

Θέλω εδώ να τονίσω ότι είναι η πρώτη φορά που στην Ελλάδα λαμβάνεται ένα τέτοιο μέτρο, αλλά λαμβάνεται από το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων με τις περιορισμένες δυνατότητες που έχουμε στα χέρια μας. Φιλοδοξία μου είναι να γενικευθεί αυτό το πιλοτικό σχέδιο και να καλύψει όλες τις θάλασσες της χώρας, στο πλαίσιο όμως μίας ευρύτερης περιβαλλοντικής προσέγγισης στην προστασία του θαλασσίου περιβάλλοντος, η οποία όπως αντιλαμβάνεστε εμπλέκει και το Υπουργείο Περιβάλλοντος, με το οποίο σε πολιτικό επίπεδο θα συναντηθούμε την επόμενη Τετάρτη.

Είναι λοιπόν ένα πρώτο σημαντικό βήμα, μια πιλοτική δράση, αυτή που παρουσιάζουμε για το λαγοκέφαλο, αλλά είναι η αρχή, όχι το τέλος των δράσεων στο σχετικό πεδίο.

Τρίτο μέτρο είναι ο σχεδιασμός μιας αποζημίωσης  για τους Έλληνες αλιείς, οι οποίοι θα δουν τις δραστηριότητες τους να περιορίζονται από την θεσμοθέτηση των θαλάσσιων πάρκων. Αυτό όπως ξέρετε, είναι ένας σχεδιασμός εθνικός. Στηρίζουμε τα εθνικά πάρκα ως ύψιστη προτεραιότητα, αλλά ταυτόχρονα διαβεβαιώνουμε τους Έλληνες αλιείς ότι θα βρούμε τον τρόπο ώστε να μπορέσουμε να τους αποζημιώσουμε για τις ενδεχόμενες απώλειες ή δυσκολίες πρόσβασης που θα έχουν σε αυτές τις περιοχές.

Ως τέταρτο μέτρο, ανακοινώνουμε ότι στη νέα Κοινή Αλιευτική Πολιτική, στον νέο Κανονισμό Αλιείας που διαπραγματευόμαστε αυτή  τη στιγμή στην Ευρώπη, για πρώτη φορά προβλέπεται ο εκσυγχρονισμός των σκαφών και την άρση της απαγόρευσης χρηματοδότησης των μηχανών.
Πράγματα δηλαδή που μέχρι τώρα δεν γίνονται, αλλά έχουμε πια ένα φως στον ορίζοντα ότι θα μπορέσουμε να βοηθήσουμε τους Έλληνες αλιείς να εκσυγχρονίσουν τα σκάφη τους με μηχανές, έτσι ώστε να μπορέσουν να δώσουν και τη σκυτάλη στις νέες γενιές.

Και τέλος, τα τρία τελευταία μέτρα, έχουν να κάνουν με τη θεσμοθέτηση της εκπροσώπησης των Ελλήνων αλιέων σε όλα τα επίπεδα, με ένα σχέδιο νόμου που θα τους επιτρέπει να οργανωθούν ανά εργαλείο, σε περιφέρειες και εθνικά όργανα, όπως το Συμβούλιο Αλιείας.

Θεσμοθετούμε για πρώτη φορά ένα μητρώο υποχρέωσης και καταγραφής της παραγωγής από τους ερασιτέχνες αλιείς, έτσι ώστε να μη ανταγωνίζονται άδικα και χωρίς κανόνες τους επαγγελματίες.

Και τέλος εισάγουμε ένα νέο σύστημα για τις ποινές αργίας των σκαφών που έχουν περιπέσει σε παραπτώματα, έτσι ώστε η αργία που τους επιβάλλεται να μην είναι υπερβολική, αλλά να είναι κλιμακωτή μέσα από ένα point system.

Αυτά τα 7 μέτρα είναι αυτό που νομίζουμε ότι μπορούμε να κάνουμε στην τωρινή συγκυρία.

Φιλοδοξία μου είναι να ισχυροποιήσω τις παρεμβάσεις της πολιτείας προς όφελος των Ελλήνων ψαράδων. Σήμερα πιστεύω ότι κάνουμε μια νέα αρχή. Θα συνεχίσουμε να είμαστε σε στενή συνεργασία με τους Έλληνες ψαράδες. Είμαστε σε καθημερινή επαφή με τους επιστήμονες και προσβλέπω σε μία πολύ παραγωγική συνεργασία με το Υπουργείο Περιβάλλοντος και τον συνάδελφό μου και φίλο Σταύρο Παπασταύρου, έτσι ώστε να μπορέσουμε να ολοκληρώσουμε αυτές τις πρώτες δράσεις και να κινηθούμε ταχύτατα στον εθνικό σχεδιασμό. Σας ευχαριστώ».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ το σχετικό έγγραφο.

Δείτε τις δηλώσεις του ΥπΑΑΤ:

Κυκλοφόρησε από τις Εκδόσεις Επίμετρο το συναρπαστικό μυθιστόρημα του Νίκου Σκούφου “Η Αναχώρηση”

Κυκλοφόρησε από τις Εκδόσεις Επίμετρο το συναρπαστικό μυθιστόρημα του Νίκου Σκούφου Η Αναχώρηση, ένα ταξίδι πέρα από τη Γη, προς μια κοινωνία χωρίς χρήμα, σύνορα, στρατούς, αστυνομίες και φυλακές.

Μπορεί να υπάρξει μία σύγχρονη κοινωνία, χωρίς να κυκλοφορούν χρήματα και με όλα να ανήκουν σε όλους; Είναι δυνατό όλοι οι άνθρωποι, από τη στιγμή που γεννιούνται, να έχουν δικαίωμα δωρεάν παροχών από τη Κοινότητα, απλώς και μόνο επειδή υπάρχουν και είναι μέλη της; Υπάρχει η πιθανότητα ο Ιωάννης στην Αποκάλυψή του να πρόβλεψε τις διαστάσεις ενός τεράστιου κυβικού διαστημόπλοιου, που μπορεί να σώσει όλους τους ανθρώπους της Γης από μια αναπότρεπτη κοσμική καταστροφή;

Θα μπορούσαν όσοι άνθρωποι δέχονταν να Αναχωρήσουν με τον Κύβο, να φτιάξουν στο νέο πλανήτη, όπου θα μεταφερθούν, αυτή τη νέα Κοινωνία, που θα μπορεί να λειτουργεί χωρίς χρήματα, σύνορα, στρατούς, αστυνομίες και φυλακές; Μπορούν να υπάρξουν τελικά οι προϋποθέσεις οι άνθρωποι να γίνουν «ως θεοί»; Πόσο θα μπορούσαν να βοηθήσουν στην εξέλιξη αυτή ο Πάπας, ο Δαλάι Λάμα και οι άλλοι θρησκευτικοί και πνευματικοί ηγέτες της Γης;

Θα τα καταφέρουν όλα αυτά, και πώς, ο Πορφύριος  (ένας ηγούμενος από το Άγιον Όρος), η Φατίμα (μία κακοποιημένη και κατατρεγμένη γυναίκα από το Αφγανιστάν), και όλοι οι άλλοι, που επιλέγουν να κάνουν αυτό το ταξίδι; Αλλά και ο Αδάμ και η Εύα και όλοι οι άλλοι άνθρωποι, που γεννήθηκαν στη Νέα Γη, που την είπαν και Εντοπία; Και πόση βοήθεια παίρνουν από τη Λούσυ και την Πανδώρα, τους πανίσχυρους κβαντικούς υπερυπολογιστές; Αυτά είναι μερικά από τα ερωτήματα, στα οποία προσπαθεί να δώσει απάντηση το βιβλίο, που κρατάτε στα χέρια σας…

Nikos Skoufos

Ο συγγραφέας Δημήτρης Στεφανάκης σημειώνει στον πρόλογό του: «Στην ουσία ο Σκούφος πραγματεύεται θέματα κοινά, διατυπώνοντας ξανά τα ίδια ερωτήματα που δεν βρίσκουν απάντηση. Η πλανητική απειλή και η συνακόλουθη λύση της εγκατάλειψης της Γης είναι δύο πόλοι ανάμεσα στους οποίους  χωρούν τα πάντα: Θεσμοί, εκκλησία, κοινή γνώμη, τεχνητή νοημοσύνη, Τύπος, μαφία… Ο συγγραφέας βάζει τους πάντες στο παιχνίδι του.  Κι ο αναγνώστης μένει με την αίσθηση πως ταξιδεύει  σε ένα αφηγηματικό τοπίο φαινομενικά ήρεμο, όπου οι ανατροπές τον περιμένουν σε κάθε σελίδα. Η Αναχώρηση είναι ένας αποχαιρετισμός στον κόσμο που ξέραμε, ή καλύτερα η διόρθωση αυτού εδώ του κόσμου, αφού στην πραγματικότητα ο ανθρώπινος κόσμος είναι πάντοτε ο ίδιος.»

Βιογραφικό

Ο Νίκος Σκούφος γεννήθηκε και ζει στην Αθήνα, ασκώντας το επάγγελμα του δικηγόρου. Εξέδωσε τις ποιητικές συλλογές Χωρίζοντας την ανάμνηση σε πηγαιμὀ και γυρισμό με φόντο κάθε αναλυμένη ηδονή μιας λεύτερης υπόστασης (1971) και Έξη προσπάθειες του Δον Κιχώτη για την τιμή της Δόνα Δουλτσινέα στον κάμπο με τους ανεμόμυλους (1972). Ο σπόρος της Αναχώρησης άρχισε να φυτρώνει στη διάρκεια της πανδημίας Covid 19.

Όλγα Μαρκογιαννάκη: «Το ΠΑΣΟΚ μπορεί να εγγυηθεί μια προοδευτική διακυβέρνηση και την πολιτική αλλαγή»

Στην εκπομπή «Πρωινή Ζώνη» του Action24 και στους δημοσιογράφους Νίκο Υποφάντη και Αλεξάνδρα Καϋμένου παραχώρησε συνέντευξη η αναπληρώτρια Εκπρόσωπος Τύπου του ΠΑΣΟΚ–Κινήματος Αλλαγής, Όλγα Μαρκογιαννάκη.

Σχολιάζοντας το ένταλμα σύλληψης σε βάρος του Δημήτρη Αβραμόπουλου, η κα Μαρκογιαννάκη σημείωσε ότι «βλέπω πολλά στελέχη της Νέας Δημοκρατίας να μην μπαίνουν καν στη διαδικασία να καταδικάσουν τις χθεσινές δηλώσεις του κ. Αβραμόπουλου, θεωρώ επιεικώς απαράδεκτο το να μιλάει έτσι για τις βελγικές αρχές. Εάν θέλουμε να λέμε ότι είμαστε μια ευρωπαϊκή χώρα, δεν νοείται ένας βουλευτής που αυτή τη στιγμή εκπροσωπεί τον ελληνικό λαό, να χρησιμοποιεί αυτούς τους χαρακτηρισμούς» και συνέχισε θυμίζοντας την άμεση αντίδραση του Προέδρου του ΠΑΣΟΚ στην υπόθεση της κ. Καϊλή, «έχουμε μια τελείως διαφορετική αντίληψη των πραγμάτων. Οι πολίτες θέλουν να βλέπουν ότι όλοι είναι ίσοι απέναντι στον νόμο. Δυστυχώς, με τις πρακτικές της Νέας Δημοκρατίας συνολικά –δεν το λέω για τη συγκεκριμένη υπόθεση– που προστατεύει τους υπουργούς της από τη διερεύνηση ποινικών ευθυνών, βλέπουν ότι κάποιοι αντιμετωπίζονται διαφορετικά», υπογράμμισε.

Αναφερόμενη στη στρατηγική διεύρυνσης του ΠΑΣΟΚ η αναπληρώτρια Εκπρόσωπος Τύπου τόνισε ότι «έχουμε πάρει μια συνεδριακή απόφαση να διευρύνουμε τις δυνάμεις μας και προς το κέντρο και προς την αριστερά, σε αυτές τις κοινωνικές δεξαμενές απευθυνόμαστε, σε όσους νιώθουν ότι έχουν μια κυβέρνηση απέναντί τους, η οποία δεν αντιμετωπίζει τα προβλήματα της καθημερινότητάς τους, ενώ ταυτόχρονα αναζητούν προοπτική. Το ΠΑΣΟΚ μπορεί να εγγυηθεί ότι την επόμενη μέρα θα έχουμε μια προοδευτική διακυβέρνηση που θα υλοποιήσει την πολιτική αλλαγή. Δίνουμε προτεραιότητα στην κοινωνία». Παράλληλα, η κα Μαρκογιαννάκη διευκρίνισε ότι «αυτό που έχω να σας πω είναι ότι λειτουργούμε συγκροτημένα. Η διεύρυνση είναι στρατηγική απόφαση και γίνεται χωρίς face control. Εμείς αγωνιζόμαστε για να μπορέσουμε στις εθνικές εκλογές να νικήσουμε τη Νέα Δημοκρατία και να είμαστε εμείς αυτοί που θα εξασφαλίσουν την εναλλακτική λύση εξουσίας».

Τέλος, σχολιάζοντας τις πρόσφατες δημοσκοπήσεις, η αναπληρώτρια Εκπρόσωπος Τύπου του ΠΑΣΟΚ–Κινήματος Αλλαγής σημείωσε ότι «βλέπουμε τη μία μέρα μία δημοσκόπηση και την άλλη μέρα μια άλλη που έχει πάνω από 50% διαφορά. Πείτε μου ποια δημοσκόπηση πρέπει να κρίνουμε! Κάποια πράγματα γεννούν ερωτήματα στους πολίτες. Είναι αυτό εικόνα, το να έχεις τέτοια διαφορά μεταξύ δύο δημοσκοπήσεων σε 24 ώρες; Πρέπει να υπάρχουν κανόνες» και υπογράμμισε: «Ξέρουμε όλοι ότι η πολιτική είναι το πεδίο των ανατροπών και εμείς γι’ αυτή την ανατροπή δίνουμε όλες μας τις δυνάμεις. Μας έλεγαν και πέρυσι ότι θα είμαστε η ουρά της κας Κωνσταντοπούλου, η οποία ήταν δεύτερη στις δημοσκοπήσεις, και μας ρωτούσαν αν θα συνεργαστούμε με τον ΣΥΡΙΖΑ. Εμείς σας λέγαμε να περιμένετε. Και πάλι επιβεβαιωθήκαμε, όπως και στις εθνικές εκλογές, όπου οι δημοσκοπήσεις έδειχναν τον κ. Τσίπρα σε πολύ υψηλότερα ποσοστά και τελικά έπεσαν έξω»

Οι Θεατρομπόμπιροι ζωντανεύουν το μαγευτικό “Όνειρο Θερινής Νύχτας” στο Πλατύ

Όταν το φως του φεγγαριού αγγίζει το δάσος και η πραγματικότητα συναντά το όνειρο, τότε γεννιέται η μαγεία του θεάτρου.Το Θεατρικό Εργαστήρι «Θεατρομπόμπιρες» σας προσκαλεί σε ένα μαγευτικό ταξίδι στον κόσμο του Ουίλιαμ Σαίξπηρ, παρουσιάζοντας το αριστουργηματικό έργο «Όνειρο Θερινής Νύχτας».

Ξωτικά, νεράιδες, ερωτευμένοι νέοι και πλάσματα της φαντασίας ζωντανεύουν πάνω στη σκηνή και μας παρασύρουν σε μια νύχτα γεμάτη μυστήριο, γέλιο, ανατροπές και ποίηση. Μια παράσταση όπου τα όνειρα μπλέκονται με την πραγματικότητα και η παιδική δημιουργία συναντά τη διαχρονική τέχνη του θεάτρου.

📍Θέατρο Πλατέος

📆Δευτέρα 29 Ιουνίου

⌚Ώρα 20:00

Σας περιμένουμε να μοιραστούμε μαζί μια βραδιά γεμάτη φως, φαντασία και θεατρική μαγεία κάτω από τον καλοκαιρινό ουρανό. Γιατί κάποιες νύχτες δεν τις παρακολουθείς απλώς… Τις ονειρεύεσαι.

Οικονομική ενίσχυση 5 ευρώ!

Προπώληση Βιζυηνού 34

Κρατήσεις /6974 014229

Ολοκληρώνεται η μεγάλη προκήρυξη 1.131 μόνιμων θέσεων γιατρών στο ΕΣΥ – Πάνω από 2.000 αιτήσεις

Στην τελική ευθεία βρίσκεται η διαδικασία υποβολής αιτήσεων για την προκήρυξη 1.131 μόνιμων θέσεων γιατρών στο ΕΣΥ. Σύμφωνα με τον υφυπουργό Υγείας Μάριο Θεμιστοκλέους, «ολοκληρώνεται σήμερα η πολύ μεγάλη προκήρυξη των γιατρών» και «μέχρι στιγμής έχουν υποβληθεί πάνω από 2.000 αιτήσεις».

Όπως διευκρίνισε ο κ. Θεμιστοκλέους μιλώντας στον τηλεοπτικό σταθμό «ΕΡΤNEWS», η προκήρυξη αφορά 1.131 θέσεις σε όλη τη χώρα και για όλες τις ειδικότητες, χαρακτηρίζοντάς την ως «μία από τις μεγαλύτερες προκηρύξεις των τελευταίων ετών». Σε σχέση με τους χρόνους πρόσληψης, σημείωσε ότι «με τις αλλαγές που έχουν γίνει στη νομοθεσία, η πρόσληψη από την ημέρα της προκήρυξης μέχρι να πάει η πλειοψηφία των γιατρών στα νοσοκομεία είναι μεταξύ τεσσάρων με έξι μηνών, ενώ σε επείγουσες περιπτώσεις μπορεί να υπάρξει τοποθέτηση γιατρού σε δύο μήνες».

Ο υφυπουργός Υγείας ανέφερε επίσης, ότι «τρέχουν οι προσλήψεις σε όλες τις κατηγορίες» και συμπλήρωσε: «Έχουμε φέτος 5.000 μόνιμες προσλήψεις, 3.000 επιπλέον επικουρικό προσωπικό», προσθέτοντας ότι «αυτή τη στιγμή έχουμε το περισσότερο προσωπικό στο ΕΣΥ από όσο είχε ποτέ». Στη συνέχεια, ανέφερε ότι «η ένταξη του νοσηλευτικού προσωπικού στα βαρέα και ανθυγιεινά αποτελεί ένα πάγιο αίτημα του κλάδου». Ο κ. Θεμιστοκλέους σημείωσε ακόμη ότι «στην Ευρώπη υπάρχει έλλειψη υγειονομικού προσωπικού που φτάνει το 1 εκατομμύριο», υπογραμμίζοντας την ανάγκη να δοθούν κίνητρα ώστε περισσότεροι νέοι να επιλέξουν τη νοσηλευτική και το ΕΣΥ.

Σχετικά με την ενίσχυση του ΕΚΑΒ και των τουριστικών περιοχών, ανέφερε ότι «έχουν γίνει προσλήψεις επικουρικού προσωπικού και μετακινήσεις από την Αττική και τη Θεσσαλονίκη προς περιοχές με αυξημένες ανάγκες». Συμπλήρωσε πως «έχουν αυξηθεί κατά πολύ οι βάρδιες και στη Χαλκιδική και στα νησιά, ενώ έχουν μετακινηθεί και μηχανές του ΕΚΑΒ στις Κυκλάδες και σε άλλα νησιά». Ο κ. Θεμιστοκλέους πρόσθεσε στη συνέχεια ότι αναμένονται δύο ελικόπτερα από δωρεές, τα οποία θα ενισχύσουν τις αεροδιακομιδές.

 Αναφορικά με τους χρόνους αναμονής στα χειρουργεία, σημείωσε ότι «ο χρόνος αναμονής για τα χειρουργεία είναι ένας από τους βασικούς δείκτες ενός συστήματος υγείας. Αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει χειρουργείο το οποίο να έχει αναμονή περισσότερα από τέσσερις μήνες, ενώ σε κάποιες περιπτώσεις μπορεί να φτάνει τους πέντε μήνες».

Νέο εργαλείο για τους χρόνους αναμονής

Μια νέα ψηφιακή υπηρεσία που φιλοδοξεί να διευκολύνει την πρόσβαση των πολιτών στα νοσοκομεία ετοιμάζεται να ενσωματωθεί στο MyHealth App. Όπως ανακοίνωσε ο υφυπουργός Υγείας Μάριος Θεμιστοκλέους, τους επόμενους μήνες οι πολίτες θα μπορούν να ενημερώνονται σε πραγματικό χρόνο για τους χρόνους αναμονής στα εφημερεύοντα νοσοκομεία, ώστε να επιλέγουν εκείνο με τη μικρότερη αναμονή.

 «Ο πολίτης θα μπορεί να βλέπει, για παράδειγμα, την αναμονή στον Ευαγγελισμό και στο Κωνσταντοπούλειο και να επιλέγει το νοσοκομείο με τη μικρότερη αναμονή». Ο υφυπουργός Υγείας σημείωσε ότι στο MyHealth App υπάρχουν οι εξετάσεις των πολιτών, είτε έχουν γίνει σε δημόσιο είτε σε ιδιωτικό φορέα, η δυνατότητα να κλείσει ένας πολίτης ραντεβού και η ηλεκτρονική συνταγογράφηση. Όπως ανέφερε, «λίγες ευρωπαϊκές χώρες έχουν μία τόσο ενιαία εφαρμογή που όλα είναι εκεί».

Αξιολόγηση των νοσοκομείων από τους ασθενείς

Σχετικά με την αξιολόγηση των υπηρεσιών υγείας από τους ασθενείς, ο κ. Θεμιστοκλέους ανέφερε: «Κάθε ασθενής που νοσηλεύεται λαμβάνει SMS με ένα ερωτηματολόγιο 30 ερωτήσεων, το οποίο διαμορφώθηκε σε συνεργασία με την Ένωση Ασθενών. Το 75% χαρακτηρίζουν τη νοσηλεία τους καλή ή πολύ καλή, ενώ 9 στους 10 έχουν βρει τον γιατρό που χρειάζονταν για το πρόβλημά τους». Ο υφυπουργός Υγείας υπογράμμισε ότι το ερωτηματολόγιο αποτελεί εργαλείο διοίκησης και ότι, όταν εντοπίζονται προβλήματα, ο διοικητής έχει υποχρέωση να τα διορθώσει. Όπως σημείωσε: «Εάν ένα πρόβλημα δεν διορθώνεται, οι συνέπειες μπορεί να φτάσουν μέχρι και την απομάκρυνσή του».

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Πανελλαδικές Εξετάσεις 2026 – Ανακοινώθηκαν οι βαθμολογίες των μαθημάτων – Τα στατιστικά στοιχεία των βαθμολογιών

Ανακοινώθηκαν νωρίτερα σήμερα, Πέμπτη, οι βαθμολογίες των υποψηφίων των ΓΕΛ και ΕΠΑΛ στις Πανελλαδικές Εξετάσεις 2026. Σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα το υπουργείο Παιδείας, συνολικά, 89.032 υποψήφιοι διαγωνίστηκαν για μία από τις 68.788 θέσεις της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης για το ερχόμενο ακαδημαϊκό έτος, 2026-27. Από αυτούς, οι 75.109 υποψήφιοι προέρχονται από τα ΓΕΛ και οι 13.923 από τα ΕΠΑΛ.

Σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, η εικόνα των βαθμολογιών των υποψηφίων «δείχνει» και για φέτος περιορισμένα ποσοστά αριστούχων —με έκπληξη το μεγάλο ποσοστό αριστούχων στη Φυσική— και ταυτόχρονα, υψηλά παραμένουν τα ποσοστά βαθμολογιών κάτω από τη βάση του 10.

Σε χαμηλά επίπεδα οι αριστούχοι

Σε γενικές γραμμές, τα ποσοστά των υποψηφίων που έγραψαν άριστα (18-20) κινούνται σε χαμηλά επίπεδα, με μεγάλη εξαίρεση το μάθημα της Φυσικής και, όπως αναμενόταν, το μάθημα των Λατινικών.

Αναλυτικότερα, στη Φυσική το 30,06% των υποψηφίων έγραψε πάνω από 18 και μάλιστα, το 20,57% αφορά τις βαθμολογίες 19-20. Υπενθυμίζεται ότι την περυσινή χρονιά, το ποσοστό αριστούχων στο μάθημα της Φυσικής ανήλθε σε μόλις 9,39%.

Όσον αφορά στα Λατινικά, το 22,65% των υποψηφίων έλαβε βαθμολογία 18-20.

Στον αντίποδα, σε πολύ χαμηλά επίπεδα κινούνται τα ποσοστά αριστούχων στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας (1,12%) και των Αρχαίων Ελληνικών (1,51%). Είναι αξιοσημείωτο, δε, ότι οι αριστούχοι στο μάθημα των Αρχαίων είναι σημαντικά μειωμένοι σε σχέση με πέρυσι (2,29%).

Σε χαμηλά επίπεδα σε σχέση με πέρυσι είναι και τα ποσοστά των υποψηφίων που έγραψαν βαθμό πάνω από 18 στο μάθημα της Οικονομίας (14,22% το 2026, 29,33% πέρυσι) και της Βιολογίας (12,51% το 2026, 19,47% πέρυσι).

‘Αριστα έγραψαν στο μάθημα των Μαθηματικών, το 8,34%, στην Ιστορία το 13,69% στη Χημεία 15,87% και στην Πληροφορική 16,41%, ποσοστά που κινούνται στα ίδια σχεδόν επίπεδα με την περυσινή χρονιά, αλλά κάπως βελτιωμένα.

Τα υψηλότερα ποσοστά κάτω από τη βάση

Το υψηλότερο ποσοστό γραπτών με βαθμολογία κάτω του 10 καταγράφεται στο μάθημα των Αρχαίων Ελληνικών, ενώ, για μία ακόμη χρονιά, τα Μαθηματικά και η Ιστορία «φιγουράρουν» στα μαθήματα με τα υψηλότερα ποσοστά βαθμολογιών κάτω από τη βάση, καθώς περισσότεροι από τους μισούς υποψήφιους δεν κατάφεραν να γράψουν πάνω από 10.

Πιο συγκεκριμένα, το 55,67% των υποψηφίων έγραψαν κάτω από τη βάση στα Αρχαία Ελληνικά, με το 40,85% να συγκεντρώνεται στις βαθμολογίες 5 έως 10.

Όσον αφορά την Ιστορία, το 52,10% των υποψηφίων έγραψε κάτω από 10, ποσοστό που κινείται στα ίδια περίπου επίπεδα με την περυσινή χρονιά.

Στα Μαθηματικά, οι μισοί υποψήφιοι έγραψαν κάτω από τη βάση (50,59%), ποσοστό που όμως, είναι χαμηλότερο σε σχέση με την περυσινή χρονιά κατά 9 ποσοστιαίες μονάδες (59,12%).

Επιπλέον, υψηλά ποσοστά βαθμολογιών κάτω από τη βάση συγκέντρωσαν οι υποψήφιοι και στα μαθήματα της Οικονομίας, της Πληροφορικής και της Χημείας.

Ιδιαίτερα στην Οικονομία, οι υποψήφιοι έγραψαν κάτω από 10 σε ποσοστό 48,09%. Στην Πληροφορική και τη Χημεία, τα αντίστοιχα ποσοστά κινήθηκαν στο 41%.

Υπολογισμός μορίων και τα επόμενα βήματα

Από σήμερα, οι υποψήφιοι μπορούν να υπολογίσουν τα μόριά τους και για τη διευκόλυνσή τους στον υπολογισμό, μπορούν να χρησιμοποιούν την ειδική εφαρμογή του υπουργείου Παιδείας, όπου, εισάγοντας τους γραπτούς βαθμούς τους, μπορούν να δουν αυτόματα τα μόριά τους για κάθε Τμήμα/Σχολή του Πεδίου ή του Τομέα που ανήκουν.

Η εφαρμογή είναι διαθέσιμη στον σύνδεσμο: https://markcalc.it.minedu.gov.gr/.

Υπενθυμίζεται, ότι εκκρεμεί η ανακοίνωση αποτελεσμάτων στα ειδικά μαθήματα, οι εξετάσεις των οποίων ολοκληρώθηκαν σήμερα και στις Υγειονομικές Εξετάσεις και Πρακτικές Δοκιμασίες, που ολοκληρώνονται αύριο, Παρασκευή 26 Ιουνίου 2026.

Επόμενο -και τελευταίο- βήμα για τους υποψήφιους πριν την ανακοίνωση των τελικών αποτελεσμάτων των Πανελλαδικών, αποτελεί η διαδικασία συμπλήρωσης του Μηχανογραφικού Δελτίου, για την οποία εκκρεμούν οι σχετικές ανακοινώσεις του υπουργείου Παιδείας.

Υπενθυμίζεται, ότι οι υποψήφιοι θα πρέπει να προχωρήσουν στη διαδικασία δημιουργίας προσωπικού κωδικού ασφαλείας, προκειμένου να υποβάλουν Μηχανογραφικό Δελτίο ή/και Παράλληλο Μηχανογραφικό Δελτίο. Η διαδικασία θα πραγματοποιείται στα λύκεια των υποψηφίων μέχρι και την Τρίτη 30 Ιουνίου 2026.

ΑΠΕ-ΜΠΕ/Αθηνά Καστρινάκη

Πτώση ελικοπτέρου αεροπυρόσβεσης στην τεχνητή λίμνη Αώου – Διασώθηκαν τα μέλη του πληρώματος

Ελικόπτερο τύπου BELL μισθωμένο από το Πυροσβεστικό Σώμα, κατέπεσε στην τεχνητή λίμνη Αώου στα Γρεβενά κατά την επιχείρηση αεροπυρόσβεσης, στη θέση «Αβγό» στα Γρεβενά.

Όπως έγινε γνωστό από την Πυροσβεστική, στο ελικόπτερο επέβαιναν δύο άτομα , ένας ημεδαπός και ένας αλλοδαπός, ο οποίος λειτουργούσε ως σύνδεσμος. Και τα δύο μέλη του πληρώματος, σύμφωνα με ενημέρωση της Πυροσβεστικής διασώθηκαν. Σημειώνεται ότι το ελικόπτερο είχε απογειωθεί από το αεροδρόμιο Ιωαννίνων.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ιταλία: Τουλάχιστον πέντε άνθρωποι έχασαν την ζωή τους από το κύμα καύσωνα στη χώρα

Σύμφωνα με την ιταλική δημόσια τηλεόραση Rai, τουλάχιστον πέντε άνθρωποι έχασαν την ζωή τους, τις τελευταίες ημέρες, εξαιτίας του κύματος καύσωνα που πλήττει την χώρα. Τα θύματα εργάζονταν στον γεωργικό τομέα και σε οικοδομές. Λόγω θερμοπληξίας  έχασε την ζωή του και ένας άστεγος.

Δεκαεπτά πόλεις της χώρας βρίσκονται σήμερα σε κατάσταση ύψιστης επιφυλακής, λόγω της μεγάλης ζέστης. Αύριο, σύμφωνα με τις προβλέψεις, θα είναι δεκαοκτώ. Η πιο ζεστή ημέρα, όμως, αναμένεται ότι θα είναι η επόμενη Δευτέρα, με θερμοκρασίες που θα ξεπεράσουν, πιθανότατα,  τους 40 βαθμούς σε πολλές περιοχές της κεντρικής και βόρειας Ιταλίας.

Στην Φλωρεντία,  τις επόμενες τρεις ημέρες η πινακοθήκη των «Ουφίτσι» αποφάσισε να κλείσει τα ταμεία από τα οποία οι επισκέπτες μπορούν να αγοράζουν εισιτήρια, ώστε να μην δημιουργούνται ουρές τουριστών κάτω από τον ήλιο. Η πρόσβαση στην διεθνούς φήμης πινακοθήκη επιτρέπεται μόνον στους πολίτες που έχουν ήδη προμηθευτεί εισιτήριο μέσω διαδικτύου.

Σύμφωνα με την εφημερίδα La Repubblica, τέλος, ο δήμος της Ρώμης προτίθεται να μετατρέψει παλιά αντιαεροπορικά καταφύγια και ρωμαϊκές υπόγειες σήραγγες και λατομεία, σε νέα «κλιματικά καταφύγια», στα οποία οι πολίτες της Αιώνιας Πόλης θα μπορούν να εξασφαλίζουν λίγη δροσιά. Στους χώρους αυτούς, κατά την διάρκεια της ημέρας η θερμοκρασία κυμαίνεται από 14 μέχρι και 17 βαθμούς.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Κυρ. Μητσοτάκης: Υποχρέωσή μας, για να κρατήσουμε την πατρίδα μας ασφαλή στην πρώτη γραμμή της παγκόσμιας τεχνογνωσίας

Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης επισκέφθηκε τη σχολή ναυτικών δοκίμων όπου διεξάγεται, σε συνεργασία με ένα από τα καλύτερα πανεπιστήμια στον κόσμο, το MIT, το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «MIT-TRITON Summer School: Marine Robotics & Autonomous Systems Training Program», το οποίο συμπυκνώνει υψηλού επιπέδου ύλη για τα αυτόνομα θαλάσσια συστήματα.

Στόχος του προγράμματος, που υλοποιείται με πρωτοβουλία του υπουργείου Εθνικής Άμυνας από το ελληνικό κέντρο αμυντικής καινοτομίας (ΕΛΚΑΚ), είναι η μεταφορά στην Ελλάδα και η απορρόφηση τεχνογνωσίας αιχμής στον τομέα των μη επανδρωμένων θαλάσσιων συστημάτων, τόσο ως προς τον σχεδιασμό τους όσο και σε ό,τι αφορά την επιχειρησιακή αξιοποίησή τους στα θέατρα επιχειρήσεων της νέας εποχής.

Ο πρωθυπουργός, συνοδευόμενος από τον υπουργό Εθνικής Άμυνας Νίκο Δένδια, τον αρχηγό ΓΕΕΘΑ Στρατηγό Δημήτριο Χούπη και τον αρχηγό ΓΕΝ Αντιναύαρχο Δημήτριο-Ελευθέριο Κατάρα, ενημερώθηκε για τις δύο ενότητες της διδακτέας ύλης, οι οποίες αφορούν αφενός τον ηλεκτρολογικό και μηχανολογικό σχεδιασμό ρομποτικών συστημάτων και αφετέρου την αυτονομία, τους αισθητήρες και την επικοινωνία σε θαλάσσιο περιβάλλον.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης ξεναγήθηκε επίσης στα εργαστήρια και στο λιμανάκι της σχολής, όπου οι εκπαιδευόμενοι εκτελούν δοκιμές με αυτόνομα συστήματα, αποκτώντας πρακτική εμπειρία, για παράδειγμα σχετικά με τα «σμήνη» drones.

Επίσης ο πρωθυπουργός είχε την ευκαιρία να συνομιλήσει με τους καθηγητές του προγράμματος, στελέχη των ενόπλων δυνάμεων και στελέχη του λιμενικού σώματος που συμμετέχουν, όπου τονίστηκε ότι τέτοιες εκπαιδεύσεις συμβάλλουν στην συγκρότηση ενός πυρήνα ένστολων που είναι εξειδικευμένοι στις νέες, εξελισσόμενες τεχνολογίες αλλά και εξοικειωμένοι με την πρακτική εφαρμογή τους. Συζητήθηκε ακόμη η προσαρμογή των θαλάσσιων drones στις γεωγραφικές ιδιαιτερότητες της περιοχής μας και εναλλακτικές χρήσεις αυτόνομων οχημάτων, για παράδειγμα προς όφελος της εμπορικής ναυτιλίας.

«Έχουμε μία υποχρέωση, για να κρατήσουμε την πατρίδα μας ασφαλή, να είμαστε στην πρώτη γραμμή της παγκόσμιας τεχνογνωσίας και καινοτομίας. Και αυτό ακριβώς κάνουμε και νομίζω ότι χτίζουμε τα θεμέλια για να εκπαιδεύσουμε κυρίως τη νέα γενιά των αξιωματικών μας να σκέφτονται όχι μόνο ως καπετάνιοι αλλά και ως επιστήμονες» τόνισε ο πρωθυπουργός.

Ο διοικητής της σχολής ναυτικών δοκίμων, υποναύαρχος Ιωάννης Ρέτσας, σημείωσε πως τα υλικά και τα συστήματα που σχεδιάζονται στο πλαίσιο του προγράμματος θα παραμείνουν στη χώρα μας, συμβάλλοντας τόσο στη διάχυση της τεχνογνωσίας στις ένοπλες δυνάμεις όσο και στην αναπαραγωγή της εκπαίδευσης για επόμενες τάξεις στελεχών, αναβαθμίζοντας παράλληλα τον ρόλο των στρατιωτικών σχολών.

Κατά τη διάρκεια της ξενάγησης επισημάνθηκε ακόμη ότι χάρη στη μεταφορά τεχνογνωσίας ενισχύεται η ικανότητα των ενόπλων δυνάμεων να αναπτύξουν αυτόνομα συστήματα και υποστηρίζεται η ευρύτερη αποστολή του ΕΛΚΑΚ για την καλλιέργεια εγχώριων καινοτόμων λύσεων.

Στο τέλος της επίσκεψης, ο πρωθυπουργός έκανε την ακόλουθη δήλωση: «Κύριε υπουργέ, θέλω πραγματικά να σας συγχαρώ προσωπικά, αλλά και όλα τα στελέχη του ναυτικού, των ενόπλων δυνάμεων, για το γεγονός ότι “αγκαλιάζετε” με τόση θέρμη τις νέες τεχνολογίες. Αυτό το οποίο βλέπουμε σήμερα, δεν είναι απλά μία εικόνα από το μέλλον, είναι μία εικόνα από το παρόν ενός θεάτρου επιχειρήσεων το οποίο πια αλλάζει δραματικά.

Και είμαι πάρα πολύ ικανοποιημένος για το γεγονός ότι μπορούμε να αναπτύσσουμε μία σύμπραξη μεταξύ ίσως του κορυφαίου τεχνολογικού ιδρύματος στον κόσμο, του ΜΙΤ, και των ελληνικών ενόπλων δυνάμεων, χρησιμοποιώντας ως “γέφυρα” έναν Έλληνα καθηγητή, τον κ. Τριανταφύλλου,  προκειμένου να μπορούμε πια σε σταθερούς κύκλους να επιμορφώνουμε τα στελέχη των ενόπλων δυνάμεων, αλλά κυρίως τους δόκιμούς μας για τις νέες καινοτόμες τεχνολογίες που αλλάζουν τα πάντα στον τρόπο με τον οποίον διεξάγονται σήμερα οι πολεμικές επιχειρήσεις.

Είχαμε την ευκαιρία σήμερα να εξοικειωθούμε λίγο περισσότερο με την τεχνογνωσία γύρω από τα σμήνη των αυτόνομων drones. Βλέπετε κάποια από πίσω μας. Είναι πράγματι ένας κόσμος που για εμάς που δεν είμαστε κατ’ ανάγκη τόσο εξοικειωμένοι με την τεχνολογία μπορεί να φαντάζει δυσνόητος.

Αυτό το οποίο ξέρουμε, όμως, είναι ότι έχουμε μία υποχρέωση, για να κρατήσουμε την πατρίδα μας ασφαλή, να είμαστε στην πρώτη γραμμή της παγκόσμιας τεχνογνωσίας και καινοτομίας. Και αυτό ακριβώς κάνουμε και νομίζω ότι χτίζουμε τα θεμέλια για να εκπαιδεύσουμε κυρίως τη νέα γενιά των αξιωματικών μας να σκέφτονται όχι μόνο ως καπετάνιοι αλλά και ως επιστήμονες».

Ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Νίκος Δένδιας σημείωσε από την πλευρά του: «Είναι μεγάλη μου χαρά σήμερα που καλωσορίζω εδώ, στη σχολή ναυτικών δοκίμων, τον πρωθυπουργό της Ελλάδας, Κυριάκο Μητσοτάκη, για κάτι για την πατρίδα μας μοναδικό.

Μια σειρά σεμιναρίων από εξαιρετικούς καθηγητές του ΜΙΤ στους Έλληνες δόκιμους, αλλά και σε στελέχη των άλλων σχολών, της σχολής ικάρων και της σχολής ευέλπιδων, στη νέα πραγματικότητα: στη δημιουργία τεχνογνωσίας σμήνους αυτονόμων στη θάλασσα, αλλά από εκεί και πέρα, και πέρα από τη θάλασσα. Έτσι φέρνουμε τους δόκιμούς μας σε επαφή με τη νέα πραγματικότητα, με τη νέα επιχειρησιακή πραγματικότητα. Φέρνουμε, δηλαδή, την πατρίδα μας στη νέα εποχή.

Οι καθηγητές του ΜΙΤ, εκ των οποίων επικεφαλής ο καθηγητής κ. Τριανταφύλλου είναι Έλληνας και του χρωστάμε βαθιά ευγνωμοσύνη γι’ αυτή τη συνεργασία που έχει αναπτυχθεί με το ΜΙΤ, οι καθηγητές, λοιπόν, είχαν την ευκαιρία να δείξουν στον πρωθυπουργό πώς αυτή η νέα τεχνολογία επηρεάζει τη διεξαγωγή των επιχειρήσεων στην θάλασσα και πώς μπορεί να αποτελέσει ένα τεράστιο πλεονέκτημα για την πατρίδα μας. Κύριε πρόεδρε, ευχαριστώ για την παρουσία σας εδώ και για το γεγονός ότι εκτιμάτε αυτή την καινούργια, μεγάλη προσπάθεια που γίνεται στο υπουργείο Εθνικής Άμυνας, στο ελληνικό ναυτικό, στην πατρίδα μας».

ΑΠΕ-ΜΠΕ