Αρχική Blog Σελίδα 21

Κώστας Τσιάρας: Η προσχηματική άρνηση στον διάλογο δεν συνεισφέρει στην επίλυση των αγροτικών προβλημάτων και κρίνεται από τους πολίτες

Την αντίθεσή του στη λογική των τελεσιγράφων διατύπωσε ο Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Κώστας Τσιάρας, σε συνέντευξή του στην εκπομπή Mega Σαββατοκύριακο, με τον Ντίνο Σιωμόπουλο και τη Στέλλα Γκαντώνα.

«Η λογική “εμείς δίνουμε τα αιτήματά μας και, ανάλογα αν ικανοποιούνται ή δεν ικανοποιούνται, θα δούμε αν έλθουμε στον διάλογο”, δεν είναι λογική προσπάθειας επίλυσης των προβλημάτων», τόνισε ο κ. Τσιάρας.

Αναγνώρισε ότι υπάρχουν προβλήματα στον αγροτικό χώρο, επισημαίνοντας ωστόσο ότι «όταν υπάρχει πρόβλημα, καθόμαστε στο τραπέζι του διαλόγου και το λύνουμε». Πρόσθεσε ότι και μόνο η προσέλευση στον διάλογο συνεισφέρει στην προσπάθεια επίλυσης των προβλημάτων, καλώντας εκ νέου τους αγρότες να ανταποκριθούν στην πρόσκληση του Πρωθυπουργού και να προσέλθουν στον διάλογο, σημειώνοντας ότι σε διαφορετική περίπτωση αδικούν τον ίδιο τον αγώνα που οι ίδιοι δίνουν.

«Αυτή τη στιγμή μια κυβέρνηση και ένας Πρωθυπουργός απευθύνουν πρόσκληση και λένε: ελάτε να καθίσουμε στο τραπέζι του διαλόγου και να λύσουμε τα προβλήματα. Το ποιος, με προσχηματικό τρόπο, επιχειρεί να μη βρεθεί σε αυτό το τραπέζι της συζήτησης, είναι κάτι που το κρίνουν οι πολίτες», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Σε ότι αφορά τον ΟΠΕΚΕΠΕ, ξεκαθάρισε ότι η μεταρρύθμιση στον Οργανισμό «είναι μια δύσκολη μεταρρύθμιση, η οποία όμως θα συνεχιστεί». Υπογράμμισε ότι η απόφαση της κυβέρνησης να προχωρήσει στη μετάβαση σε μια νέα εποχή διαφάνειας και δικαιοσύνης είναι αδιαπραγμάτευτη, εκφράζοντας την αντίθεσή του στο αίτημα μη υπαγωγής του Οργανισμού στην ΑΑΔΕ.

«Δεν γίνεται από τη μία πλευρά να λέμε ότι έχουμε ένα φαύλο σύστημα, στο οποίο κάποιοι επιτήδειοι παίρνουν χρήματα, και από την άλλη, όταν πάμε να διορθώσουμε αυτό το σύστημα, οι ίδιοι άνθρωποι να λένε “μην προχωρήσετε”», ανέφερε. Αναγνώρισε ότι υπάρχουν συνέπειες από τη μεταρρύθμιση, όπως οι καθυστερήσεις στις πληρωμές, σημειώνοντας ότι η πολιτική ευθύνη έχει αναληφθεί. Τόνισε, ωστόσο, ότι η προσπάθεια να εμποδιστεί μια αναγκαία και αυτονόητη αλλαγή συνιστά αντίφαση και υποκρισία.

Αναφερόμενος στο τιμολόγιο του ηλεκτρικού ρεύματος, σημείωσε ότι μέσω του προγράμματος ΓΑΙΑ είναι κλειδωμένη η τιμή για 2+8 χρόνια στα 9,2 λεπτά, υπενθυμίζοντας την εντολή του Πρωθυπουργού να εξεταστεί η χρονική επέκταση του προγράμματος. Παράλληλα, τόνισε ότι το πρόγραμμα παραμένει ανοιχτό, ώστε να ενταχθούν και όσοι αγρότες δεν έχουν ακόμη ενταχθεί.

Για το πετρέλαιο αγροτικής χρήσης, υπενθύμισε ότι η παρούσα κυβέρνηση νομοθέτησε την επιστροφή του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης. Αναγνώρισε ότι υπάρχουν ζητήματα τόσο στην ενσωμάτωση τιμολογίων όσο και στον υπολογισμό της κατανάλωσης ανά στρέμμα και ανά καλλιέργεια. Σε ό,τι αφορά το πρώτο, ανέφερε ότι η ΑΑΔΕ εξετάζει τρόπους υπολογισμού και των τιμολογίων που δεν έχουν γίνει αποδεκτά, ενώ για το δεύτερο σημείωσε ότι η ΕΘΕΑΣ προχωρά σε επανυπολογισμό της κατανάλωσης πετρελαίου ανά στρέμμα και ανά καλλιέργεια, καθώς ο υφιστάμενος υπολογισμός έχει πραγματοποιηθεί προ δεκαετίας. Το τελικό ποσό επιστροφής προς τους αγρότες μπορεί να φτάσει έως και τα 150 εκατ. ευρώ, μετά την καταβολή των δύο δόσεων που υπολείπονται και τον συνυπολογισμό της αύξησης κατά 50% του ορίου επιστροφής του ΕΦΚ, κατόπιν εντολής του Πρωθυπουργού.

Αναφερόμενος στην ευλογιά, επισήμανε ότι η αποτελεσματική αντιμετώπισή της προϋποθέτει στενή συνεργασία μεταξύ των υπηρεσιών του ΥΠΑΑΤ, των ΔΑΟΚ των Περιφερειών και των ίδιων των κτηνοτρόφων, ιδιαίτερα κατά τους χειμερινούς μήνες, όπου η νόσος βρίσκεται σε ύφεση.

Κλείνοντας, απηύθυνε εκ νέου πρόταση διαλόγου, υπογραμμίζοντας: «Είμαστε εδώ για να λύσουμε τα προβλήματα. Αν δεν προσέλθει η άλλη πλευρά, η ευθύνη βαραίνει το κάθε μέρος».

ΑΣΓ Δ. Αλεξάνδρειας, Μπλόκο Νησελίου κόμβος Εγνατίας

Καταθέτουμε σήμερα στην κυβέρνηση και σε δημόσια διαβούλευση, αιτήματα και προτάσεις για τα οποία πρέπει να γίνει συζήτηση και και βρεθούν λύσεις.

Προτείνουμε ταυτόχρονα την ανάληψη πρωτοβουλίας από το ΥΠΑΑΤ για συγκρότηση συνεδρίου για το αγροτικό ζήτημα.

Οι προτεινόμενες συναντήσεις 30-50 εκπροσώπων είναι δοκιμασμένες, θνησιγενεις ατελέσφορες.Ανικανες να αγγίξουν καν τις παρυφές του αγροτικού ζητήματος.

Αιτήματα:

– Νέος οργανισμός των αγροτικών πόρων με προσωρινή διαχείριση από ευρωπαϊκό μηχανισμό.

– Ίδρυση, αυτοχρηματοδοτούμενου αγροτικού επιμελητηρίου.

– Ποινές , καταλογισμοι της ΕΕ για τις διαχειριστικές ανεπάρκειες,να επιβαρύνουν των κρατικό προϋπολογισμό.

– Άμεση αποπληρωμή των παλαιότερων οφειλών.

– Νέο μέτρο 23 για το 2025,για σιταρι, βαμβακι, ηλίανθο μηδικες,βιομ.ροδακινο,ρυζι.

– Αδιαθετα ΣΣ ΚΑΠ στις ζημιογόνες καλλιέργειες που κατέρρευσαν οι τιμές τους,στις συνδεδεμένες και τα εκοσχεμ.

– Ενσωμάτωση των αποκλεισμένων νεοεισερχόμενων,του 2024 στο Μ23.

– Άμεση ένταξη των νέων αγροτών του 2024.

– Προκήρυξη νέας πρόσκλησης Νέων αγροτών με κατεύθυνση στις εκμεταλλεύσεις των φρούτων και κηπευτικών.

– Ένταξη σε πρόγραμματα,του παγετού της άνοιξης,των μήλων,αχλαδιών,

και για βροχοπτώσεις 18-20 Αυγούστου 2024.

– Εξόφληση της επιστροφής του ΕΦΚ για όλους στην εκκαθαριστική του Ιανουαρίου,με όποια μέθοδο χρειαστεί.

– Ανανεωση του πίνακα λίτρων με ενσωμάτωση και για τις ανάγκες άρδευσης.Νεος μηχανισμός ταχείας επιστροφής.

– Παρατάσεις προθεσμίας εισφορών Έλγα, ώστε να μη χάσει κανείς την αποζημίωση του,για τα τρία τελευταία έτη.

– Κόστος kwh στα 7 λεπτά.

– Αναστολή εφαρμογής ηλεκτρονικού δελτίο αποστολης.

– Μηχανισμός συγκέντρωσης όλων των αγροτικών οφειλών,με ρυθμίσεις πρακτικές, (δεν είμαστε μισθωτοί)

– Αύξηση ορίων κάρτας αγρότη.

– Ευκολότερη ένταξη στους αναπτυξιακούς νόμους.

– Αύξηση αγροτικών συντάξεων.

– Έγκαιρα μέτρα ,για την απειλή έλλειψης αρδευτικού νερού.Ανάρτηση μας και σχόλια μας, από 24-9. https://www.facebook.com/share/p/179fBSw8u4/

– Έρευνα, εναρμονισμένων πρακτικών,

Καταγγελία μας από 24-11 . https://www.facebook.com/share/p/1Jx8F7gvGb/

ΑΕΕ:

Ολοκλήρωση 31 Μαΐου, για τις μόνιμες καλλιέργειες 31 Μαρτίου.Διασταυρωτικοι έως 31 Αυγούστου,για συγκεκριμένες διορθώσεις.Γεωχωρικοι έως 31 Σεπτεμβρίου.

Αναστολή του ατακ.

Καθιερωση υποχρεωτικού ηλεκτρονικού συμφωνητικού, σύναψης έως 31 μαϊου με αναδρομική ισχύ από 1-1.Με τον έλεγχο στον ιδιοκτήτη.

Καπ:

Άμεσες ενισχύσεις στις εκτατικές ,και βιομηχανικές καλλιέργειες.Με αύξηση της βασικής-συνδεδεμενης για να καταστούν βιώσιμες,όπως όριζε πάντα η ΕΕ .Μεταφορα των άσκοπων άμεσων, στις έμμεσες με επιπλεων πόρους,για τις καλλιέργειες νωπων φρούτων κηπευτικών,με σκοπό τη αύξηση της παραγωγής και της παραγωγικότητας την προώθηση και την τυποποίηση.Για την δημιουργία νέων θέσεων εργασίας, πλούτου, και συναλλάγματος.

Ένα εκοσχεμ ανά καλλιέργεια περιβαλλοντικής κατεύθυνσης, πρακτικό, ελεγξιμο,αυτοχρηματοδοτουμενο, .

Δημιουργια αλληλέγγυου ,μόνιμου μηχανισμού από τους πόρους (5-7%)του ΣΣ ΚΑΠ για παρέμβαση έκτακτης ενίσχυσης.

Έλγα :

Κατάργηση του γενικού ασφαλίστρου του 4% . Προσθήκη νέων ασφαλιστικών αιτιών.Αναλογιστικές μελέτες , στατιστικη ανάλυση.Δυνατοτητα μη ασφάλισης μόνο σε καλλιέργειες που προκύπτει ασφάλιστρο άνω

του 10%.

Αποζημίωση μόνο όταν η ζημιά υπερβαίνει την ασφαλισμένη αξία του συνόλου της εκμετάλλευσής,και μέχρι του 100%.

Επιλογή ασφαλισμένης αξίας ανά τεμάχιο σε εύρος +,- 30%.

Ανάρτηση πορίσματος ανά τεμάχιο σε 5 μέρες. Αρχικώς προσδιορισμός αποζημίωσης,με αναλογικη απομείωση αν απαιτηθεί στην εκκαθάριση.

Αρδευση:

Οι ΤΟΕΒ να είναι ΝΠΙΔ,να εποπτεύονται από δημόσια αρχή. Να λειτουργούν σε τοπικό επίπεδο και κύριος σκοπός τους να είναι η διοίκηση , η λειτουργία και η συντήρηση των εγγειοβελτιωτικών έργων.

Η ανάθεση των σχετικών αρμοδιοτήτων εποπτείας και ελέγχου των υπηρεσιών ύδατος στη ΡΑΑΕΥ δημιουργεί συνθήκες αγοράς υπηρεσιών ύδατος και κατ επέκταση την ιδιωτικοποίηση του νερού,σε εναρμονισμένη αγορά,καρτέλ.Κάτι που έγινε και στην ενέργεια.

Ζητάμε :

– την κατάργηση του νόμου περί ΡΑΑΕΥ

– την επανασύσταση της Ειδικής Γραμματείας Υδάτων, αρμόδια για τα νερά και τους παρόχους

-την δημιουργία κεντρικής υπηρεσίας εγγείων βελτιώσεων ανά περιφέρεια, στελεχωμένη με επιστημονικό και διοικητικό προσωπικό όλων των ειδικοτήτων που θα έχει στην αρμοδιότητά της τον πλήρη και αυστηρό έλεγχο και εποπτεία των Οργανισμών Εγγείων Βελτιώσεων, την σύνταξη μελετών όπως και την ευθύνη εκσυγχρονισμού του δικτύου άρδευσης και παρακολούθησης εκτέλεσης των έργων ανά περιφέρεια.Την αναβάθμιση των κοινοτικών-δημοτικών σε τοεβ.

.

Προτάση συνεδρίου:

Πρόταση ουσιαστικού διαλόγου για το αγροτικό πρόβλημα.

– Ανάληψη,άμεσα πρωτοβουλίας συνέδριου σε χώρο που μπορεί να φιλοξενήσει την, κατάθεση των προτάσεων στις 6 θεματικές ενότητες για θέματα της κτηνοτροφίας , αλιείας,μελισσοκομίας και των εκτατικών,δενδρώδων,κηπευτικών.

– Συμετοχή των μπλόκων με ενα εκπρόσωπο, σε κάθε θεματική. Αποκλειστικά για την κατάθεση των προτάσεων.Με συνολικό προβλεπόμενο χρόνο +-3 ωρών, τών 4-5λεπτων, παρουσιάσεων.

– Με κλαδικους παράγοντες και γραμματειακή υποστήριξη που θα ορίσει το ΥΠΑΑΤ.

Ταυτόχρονα με την επεξεργασία και τα συμπεράσματα του προτού κύκλου τον συνοψισμο θεμάτων.

– Σχηματισμός 6 ολιγομελων επιτροπων για την συζητηση των προτάσεων με τον αρμόδιο γραμματέα του υπουργείου.

– Χρόνος στην κυβέρνηση,να επεξεργαστεί και να προβεί σε ανακοινώσεις και δεσμεύσεις.

– Μια ενδεχόμενη άρνηση αποδοχής της πρότασης ,μας οδηγεί σε συνεδριακό διάλογο με την αντιπολίτευση. στο ρόλο της κυβέρνησης.

Καταλογίζουμε την αποκλειστική ευθύνη της κυβέρνησης για το

σκάνδαλο ΟΠΕΚΕΠΕ.

Την μη τροποποίηση του κανονισμού Έλγα.

Της ατελείωτες και μακροχρόνιες καθυστερήσεις των πληρωμων.

Την αδικαιολόγητη καθυστέρηση,της ΑΕΕ,των διασταυρωτικων,του Μονιτορινγκ,των ελέγχων,που έφεραν την απληρωσια.

Το συνολικά ανεφάρμοστο και αντιαπτυξιακό ΣΣ ΚΑΠ 2023-27.

«Η κυβέρνηση ας σταματήσει το κρυφτό και ας απαντήσει τι φοβάται και συνεχίζει να ταυτίζεται με τον κ. Χιλετζάκη»

«Η κυβέρνηση ας σταματήσει το κρυφτό και ας απαντήσει τι φοβάται και συνεχίζει να ταυτίζεται με τον κ. Χιλετζάκη»

Ανακοίνωση Γραφείου Τύπου ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής

Η Νέα Δημοκρατία χθες είπε φτηνά ψέματα.

Η κυρία Σδούκου σε ένα ρεσιτάλ αντιφάσεων ισχυρίστηκε αρχικά ότι ο φερόμενος ως εγκέφαλος του κυκλώματος Μύρων Χιλετζάκης δεν ήταν ποτέ μέλος της Νέας Δημοκρατίας, μετά μας ενημέρωσε ότι έχει διαγραφεί και κατέληξε ότι είναι αδρανές μέλος της Νέας Δημοκρατίας επειδή τάχα δεν έχει πληρώσει τις συνδρομές του.

Έφτασε μάλιστα στο σημείο να δηλώσει πως στην 50χρονη πολιτική διαδρομή της Νέας Δημοκρατίας δεν δημοσιοποιούνται οι διαγραφές (!). Ενδεικτικό της αντίληψης της κυβερνητικής παράταξης για τη δημοκρατική και διαφανή λειτουργία των κομμάτων.

Από χθες κυκλοφορεί σειρά προσφάτων φωτογραφιών και βίντεο που αποδεικνύουν πως ο κ. Χιλετζακης συνόδευε τον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης, κ. Τσιάρα, τον Μάιο σε περιοδεία στην Κρήτη και βρίσκεται παντού με τον κ. Αυγενάκη με τελευταίο στιγμιότυπο στις 29 Νοεμβρίου του 2025.

Όπου σταθεί και όπου βρεθεί προπαγανδίζει για τη Νέα Δημοκρατία.

Η κυβέρνηση ας σταματήσει το κρυφτό και ας απαντήσει τι φοβάται και συνεχίζει να ταυτίζεται με τον κ. Χιλετζάκη και όλους τους πρωταγωνιστές του σκανδάλου του ΟΠΕΚΕΠΕ, τους οποίους ουδέποτε έδιωξε από τις τάξεις της.

Ο Τάσος Μπαρτζώκας με τον Πρόεδρο της ΔΕΕΠ Ημαθίας, τους Προέδρους ΔΗΜΤΟ και Λύκειο Ελληνίδων Βέροιας

Με τον Πρόεδρο της ΔΕΕΠ Ημαθίας, τους Προέδρους ΔΗΜΤΟ και Λύκειο Ελληνίδων Βέροιας, ο Τάσος Μπαρτζώκας στην Αθήνα.

Τον Πρόεδρο της ΔΕΕΠ Ημαθίας Ηλία Ηλιόπουλο, τη Φωτεινή Αθανασάκη, τον Πρόεδρο της ΔΗΜΤΟ Νάουσας Βαγγέλη Αδαμίδη, τον Πρόεδρο της ΔΗΜΤΟ Βέροιας Μιχάλη Νοταρίδη, την Πρόεδρο της ΔΗΜΤΟ Αλεξάνδρειας Δήμητρα Βενιοπούλου και την Κατερίνα Γαλλίκα, με τους οποίους συνδέουν κοινοί στόχοι για ένα καλύτερο αύριο, υποδέχθηκε στην Αθήνα, ο Βουλευτής Ημαθίας Τάσος Μπαρτζώκας, μετά την πρώτη μέρα της Συνόδου των Προέδρων ΔΕΕΠ και ΔΗΜΤΟ της Νέας Δημοκρατίας.

Την ίδια μέρα υποδέχθηκε και το Λύκειο Ελληνίδων Βέροιας κατά την καθιερωμένη ετήσια επίσκεψή του στην πρωτεύουσα.

mpartzokas deep

Κώστας Τσιάρας: Με διάλογο και στοχευμένες παρεμβάσεις η επανεκκίνηση του πρωτογενούς τομέα

Κώστας Τσιάρας: Με διάλογο και στοχευμένες παρεμβάσεις η επανεκκίνηση του πρωτογενούς τομέα

 

  • Στις δημοκρατίες τα προβλήματα λύνονται με διάλογο, όχι με αντιπαραθέσεις στις εθνικές οδούς
  • Ο διάλογος πρέπει να περιλαμβάνει και την επανεκκίνηση του πρωτογενούς τομέα μέσα από μια εθνική στρατηγική
  • Για κάποιους πίσω από άρνηση της μεταρρύθμισης στον ΟΠΕΚΕΠΕ, βρίσκεται στην πραγματικότητα η άρνηση της διαφάνειας
  • Η αντιπολίτευση είναι σαν να λέει ότι δεν θέλει  να γίνουν έλεγχοι

Σαφές μήνυμα υπέρ του διαλόγου με τον αγροτικό κόσμο και της αναζήτησης ουσιαστικών και βιώσιμων λύσεων για το μέλλον της πρωτογενούς παραγωγής, έστειλε ο Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Κώστας Τσιάρας, κατά τη διάρκεια της ομιλίας του στη Βουλή, στο πλαίσιο της συζήτησης για τον Κρατικό Προϋπολογισμό του 2026. Παράλληλα αποδόμησε τα επιχειρήματα τμήματος της αντιπολίτευσης που αντιτίθεται στην υπαγωγή του ΟΠΕΚΕΠΕ στην ΑΑΔΕ θέτοντας το ξεκάθαρο ερώτημα: «Δεν θέλετε να μεταφέρουμε τον ΟΠΕΚΕΠΕ στην εποχή της διαφάνειας και της δικαιοσύνης;», ενώ υπογράμμισε ότι στην πραγματικότητα όσοι αντιτίθενται στη μεταρρύθμιση στον ΟΠΕΚΕΠΕ, είναι σαν να λένε ότι δεν θέλουν να γίνονται έλεγχοι, καθώς μόνο η ΑΑΔΕ έχει τη δυνατότητα ελέγχων σε βάθος και σε όλα τα επίπεδα.

Όπως τόνισε, «οι δυσκολίες στον πρωτογενή τομέα είναι αδιαμφισβήτητες», επισημαίνοντας ότι η κλιματική κρίση, τα ακραία καιρικά φαινόμενα και το ασταθές διεθνές περιβάλλον δημιουργούν πιέσεις που δεν μπορούν να αγνοηθούν, επηρεάζοντας τόσο το κόστος παραγωγής όσο και τη λειτουργία των αγορών και των εφοδιαστικών αλυσίδων. Υπογράμμισε, ωστόσο, ότι η κυβέρνηση δεν κρύβεται από τα προβλήματα και επιλέγει συνειδητά τον δρόμο της ειλικρίνειας και της ευθύνης.

«Η κυβέρνηση είναι εδώ για να στηρίξει αλλά και για να πει την αλήθεια. Γιατί το μέλλον του πρωτογενούς τομέα δεν χτίζεται με υποσχέσεις, αλλά με ειλικρίνεια και με έργα», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Αναφερόμενος στις αγροτικές κινητοποιήσεις, ο Υπουργός ξεκαθάρισε ότι ο διάλογος αποτελεί τη μόνη βιώσιμη και δημοκρατική οδό επίλυσης των προβλημάτων. «Στις δημοκρατίες τα προβλήματα λύνονται με διάλογο, όχι με αντιπαραθέσεις στις εθνικές οδούς», δήλωσε, καλώντας τους αγρότες «να ξανασκεφτούν τη στάση τους και να αξιοποιήσουν τη μοναδική ευκαιρία που τους δίνεται να θέσουν τα προβλήματά τους στο ανώτατο πολιτικό επίπεδο».

Όπως σημείωσε, ο διάλογος δεν μπορεί να περιορίζεται μόνο στη διαχείριση της καθημερινότητας, αλλά οφείλει να αφορά τη συνολική προοπτική της αγροτικής παραγωγής. «Ο διάλογος δεν μπορεί να αφορά μόνο τη διαχείριση του σήμερα. Πρέπει να αφορά το restart της αγροτικής παραγωγής», τόνισε, προσθέτοντας ότι στόχος της κυβερνητικής πολιτικής είναι «ένας πρωτογενής τομέας ελκυστικός, σύγχρονος και ανταγωνιστικός».

Ο Κώστας Τσιάρας υπογράμμισε ότι το 2025 αποτέλεσε μεταβατική χρονιά, κατά την οποία αποκαλύφθηκαν πλήρως χρόνιες παθογένειες στη λειτουργία του ΟΠΕΚΕΠΕ, ενώ το 2026 σηματοδοτεί τη μεγάλη επανεκκίνηση του πρωτογενούς τομέα. Όπως ανέφερε, η επανεκκίνηση αυτή στηρίζεται σε τέσσερις βασικούς πυλώνες: «το νέο, απολύτως διάφανο και εκσυγχρονισμένο ΟΠΕΚΕΠΕ, το νέο σύστημα πληρωμών, τις στοχευμένες πληρωμές και ένα ολοκληρωμένο στρατηγικό σχέδιο για το μέλλον της ελληνικής γεωργίας».

Τόνισε ότι η μεταρρύθμιση στον ΟΠΕΚΕΠΕ είναι η μεγαλύτερη που έχει πραγματοποιηθεί εδώ και δεκαετίες στον πρωτογενή τομέα, επισημαίνοντας ότι η μεταφορά κρίσιμων λειτουργιών στην ΑΑΔΕ διασφαλίζει ουσιαστικούς και πραγματικούς ελέγχους, πλήρη διαφάνεια στη διαχείριση των ευρωπαϊκών πόρων και την απρόσκοπτη συνέχιση των ενισχύσεων προς τους πραγματικούς παραγωγούς.

Ο Υπουργός ξεκαθάρισε ότι η στήριξη της κυβέρνησης προς τον αγροτικό κόσμο αποτυπώνεται σε μετρήσιμα στοιχεία. Υπενθύμισε ότι μόνο τον Δεκέμβριο οι πληρωμές προς τους παραγωγούς ξεπερνούν το 1,2 δισ. ευρώ, ενώ συνολικά έως το τέλος του έτους οι πληρωμές του ΟΠΕΚΕΠΕ φτάνουν τα 3,8 δισ. ευρώ, τα περισσότερα των τελευταίων ετών. Παράλληλα, σημείωσε ότι πολλά από τα αιτήματα που διατυπώνονται στις κινητοποιήσεις έχουν ήδη υλοποιηθεί, όπως το αγροτικό τιμολόγιο ηλεκτρικού ρεύματος στα 9,2 λεπτά ανά κιλοβατώρα, η επιστροφή του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στο πετρέλαιο και η ενίσχυση των παραγωγών μέσω στοχευμένων παρεμβάσεων.

Ιδιαίτερη αναφορά έκανε στη ζωική παραγωγή, η οποία, όπως σημείωσε, δοκιμάστηκε τον τελευταίο χρόνο από μια ιστορική κρίση λόγω ζωονόσων, όπως η ευλογιά και η πανώλη, που έπληξαν κτηνοτροφικές μονάδες και απείλησαν τη βιωσιμότητα του κλάδου. Όπως ανέφερε, η κυβέρνηση στάθηκε και εξακολουθεί να στέκεται στο πλευρό των κτηνοτρόφων, διαθέτοντας συνολικά περίπου 185 εκατ. ευρώ για αποζημιώσεις και ζωοτροφές. «Η αποζημίωση που δίνεται ανά ζώο είναι η μεγαλύτερη στην Ευρωπαϊκή Ένωση», τόνισε, επισημαίνοντας παράλληλα ότι η αντιμετώπιση τέτοιων κρίσεων απαιτεί τη συμβολή όλων και την αυστηρή τήρηση των μέτρων βιοασφάλειας με καθοδήγηση της επιστημονικής κοινότητας.

Ο Κώστας Τσιάρας αναφέρθηκε, επίσης, στις προκλήσεις της επόμενης περιόδου, όπως η νέα Κοινή Αγροτική Πολιτική, η εσωτερική σύγκλιση, οι διεθνείς εμπορικές συμφωνίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης και η προοπτική ένταξης νέων χωρών, υπογραμμίζοντας ότι ο διάλογος με τον αγροτικό κόσμο είναι απαραίτητος για να διαμορφωθούν πολιτικές με προοπτική και ανθεκτικότητα.

Κλείνοντας, ο Υπουργός υπογράμμισε ότι ο διάλογος με τους αγρότες δεν αφορά μόνο το παρόν, αλλά το μέλλον της ελληνικής υπαίθρου. «Πρέπει να περάσουμε από ένα μοντέλο παραγωγής επιβίωσης σε ένα νέο αναπτυξιακό μοντέλο», σημείωσε, τονίζοντας ότι ο Προϋπολογισμός του 2026 θέτει τις βάσεις για έναν πρωτογενή τομέα σύγχρονο, ανταγωνιστικό και ελκυστικό για τις νεότερες γενιές. Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά, «η επιβίωση, ο εκσυγχρονισμός και η ενίσχυση του πρωτογενούς τομέα είναι υπόθεση εθνική».

Όποιος αρνείται τη μεταφορά του ΟΠΕΚΕΠΕ στην ΑΑΔΕ αρνείται τη διαφάνεια

Στην αποδόμηση των επιχειρημάτων όσων αντιδρούν στη μεταφορά του ΟΠΕΚΕΠΕ στην ΑΑΔΕ προχώρησε ο Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Κώστας Τσιάρας απαντώντας στις παρεμβάσεις εκπροσώπων της, ξεκαθαρίζοντας ότι η συγκεκριμένη επιλογή αποτελεί τον μόνο δρόμο για τη μετάβαση του Οργανισμού σε ένα καθεστώς διαφάνειας, δικαιοσύνης και ουσιαστικού ελέγχου. Ο Υπουργός έθεσε ευθέως το πολιτικό διακύβευμα της συζήτησης, σημειώνοντας ότι πίσω από την άρνηση της μεταρρύθμισης βρίσκεται στην πραγματικότητα η άρνηση της διαφάνειας. «Μας λέτε ότι δεν θέλετε να μεταφέρουμε τον ΟΠΕΚΕΠΕ στην ΑΑΔΕ. Δεν θέλετε να μεταφέρουμε τον ΟΠΕΚΕΠΕ στην εποχή της διαφάνειας και της δικαιοσύνης; Δεν θέλετε να ξεκαθαρίσουμε μια υπόθεση που όλα τα προηγούμενα χρόνια ταλαιπώρησε τον Οργανισμό και λειτούργησε άδικα για τους έντιμους αγρότες;», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Απαντώντας στο επιχείρημα ότι η ΑΑΔΕ δεν πρέπει να εμπλακεί στη διαδικασία των πληρωμών, ο Κώστας Τσιάρας ξεκαθάρισε ότι η χάραξη της αγροτικής πολιτικής και η διάθεση των πόρων της Κοινής Αγροτικής Πολιτικής παραμένει στο Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, ενώ ο ρόλος της ΑΑΔΕ είναι αυστηρά ελεγκτικός. «Η πολιτική που αφορά στις χρηματοδοτήσεις χαράσσεται από το Υπουργείο. Η ΑΑΔΕ έχει ρόλο ελεγκτικό», σημείωσε, εκφράζοντας απορία για την εμμονή στην αντίθετη επιχειρηματολογία.

Στο ίδιο πλαίσιο, υπογράμμισε ότι η ΑΑΔΕ είναι ο μόνος φορέας που διαθέτει τη δυνατότητα πραγματικών διασταυρωτικών ελέγχων σε πολλαπλά επίπεδα. «Από τη στιγμή που η ΑΑΔΕ μπορεί να κάνει διασταυρωτικούς ελέγχους σε επίπεδο Ε9, Κτηματολογίου, myDATA, ποιος άλλος μπορεί να το κάνει αυτό;», διερωτήθηκε, προσθέτοντας ότι αν κάποιος απορρίπτει αυτή τη λύση, τότε «θα πρέπει να μπούμε σε ένα άλλο είδος συζήτησης».

Ο Υπουργός προχώρησε ένα βήμα παραπέρα, τονίζοντας ότι η άρνηση της μεταρρύθμισης συνιστά υποκρισία. «Αν το ζητούμενο δεν είναι να υπάρχει διαφάνεια στον ΟΠΕΚΕΠΕ, τότε δεν μπορούμε να συνεννοηθούμε. Διαφορετικά υποκρινόμαστε», είπε, αφήνοντας σαφείς αιχμές για όσους, ενώ στο παρελθόν κατηγορούσαν την κυβέρνηση για αδράνεια, σήμερα καταγγέλλουν την αλλαγή πορείας.

Παράλληλα, υπενθύμισε ότι η λειτουργία των ελέγχων έχει ήδη απτά αποτελέσματα, επισημαίνοντας ότι «στο τέλος της ημέρας βλέπουμε συλλήψεις ανθρώπων που έχουν εμπλακεί στο μεγάλο ζήτημα του ΟΠΕΚΕΠΕ». Όπως ανέφερε, αυτό αποδεικνύει ότι η ελληνική πολιτεία, η αστυνομία και η δικαιοσύνη λειτουργούν και κινούνται προς τη σωστή κατεύθυνση.

Ο Κώστας Τσιάρας ξεκαθάρισε ότι η κυβέρνηση έχει αναλάβει τις πολιτικές ευθύνες που της αναλογούν, σε αντίθεση με προηγούμενες κυβερνήσεις. «Οι προηγούμενες κυβερνήσεις θα αναλάβουν το μερίδιο της ευθύνης που τους αναλογεί; Εμείς το αναλάβαμε», σημείωσε, υπογραμμίζοντας ότι η μεταρρύθμιση είναι δύσκολη αλλά αναγκαία.

Παράλληλα,  έθεσε με σαφήνεια το δίλημμα της επόμενης μέρας: «Η σημερινή συζήτηση αφορά μια δύσκολη μεταρρύθμιση, τη μετάβαση του ΟΠΕΚΕΠΕ στην εποχή της διαφάνειας και της δικαιοσύνης». Όπως ανέφερε, κάποιοι θα στηρίξουν την προσπάθεια «να βγουν όλα επιτέλους στο φως», ενώ κάποιοι άλλοι θα επιμείνουν «σε μια μικροκομματική και μικροπολιτική εκμετάλλευση».

Απαντώντας, δε, στα πυρά της αντιπολίτευσης έθεσε στο τραπέζι το ζήτημα των δημοσιονομικών διορθώσεων που έχει πληρώσει διαχρονικά η χώρα. «Έχετε ιδέα τι δημοσιονομικές διορθώσεις έχει πληρώσει η χώρα;», διερωτήθηκε, ανακοινώνοντας ότι καταθέτει στα πρακτικά το σύνολο των σχετικών στοιχείων, τα οποία –όπως είπε– αφορούν όχι μόνο την περίοδο του ΣΥΡΙΖΑ, αλλά και παλαιότερες κυβερνήσεις.

Ο Υπουργός κατηγόρησε την αντιπολίτευση ότι επιλέγει συνειδητά να αγνοεί τα δεδομένα. «Αν θέλετε να μείνετε στη γνωστή υποκρισία, “δεν ξέρουμε, δεν είδαμε, δεν καταλάβαμε τίποτα”», είπε, επισημαίνοντας ότι «έρχεται η ίδια η Ευρωπαϊκή Επιτροπή με τις δικές της δημοσιονομικές διορθώσεις και σας λέει αν γνωρίζατε ή δεν γνωρίζατε».

Αναφερόμενος στα ζητήματα πληρωμών προς τους αγρότες και ειδικότερα στο Μέτρο 23, ο Κώστας Τσιάρας ξεκαθάρισε ότι η κυβέρνηση έχει δεσμευθεί να τακτοποιήσει κάθε εκκρεμότητα. «Οτιδήποτε οφείλεται στους αγρότες μέχρι το τέλος του χρόνου θα τακτοποιηθεί», δήλωσε, υπογραμμίζοντας ότι μιλάμε για συνολικό ποσό που φτάνει τα 3,8 δισ. ευρώ. «Δεν ξέρω αν το έχετε καταλάβει, αλλά αυτή είναι η πραγματικότητα. Αν δεν σας αρέσει, δικό σας θέμα είναι», πρόσθεσε.

Ο Υπουργός αναφέρθηκε και στο ζήτημα των νέων αγροτών, τονίζοντας ότι δεν πρόκειται για ελληνική ιδιαιτερότητα, αλλά για πανευρωπαϊκό πρόβλημα. Όπως σημείωσε, «η δημόσια συζήτηση σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Επιτροπής σήμερα αφορά το πώς θα προσελκύσουμε νέους ανθρώπους στον πρωτογενή τομέα», υπογραμμίζοντας ότι το ζήτημα αφορά όλες τις χώρες της ΕΕ.

Παράλληλα, απέρριψε αιχμές περί έλλειψης ενημέρωσης και διαλόγου, υπενθυμίζοντας ότι υπήρξαν θεσμικές πρωτοβουλίες και προσκλήσεις προς όλα τα κόμματα. Ανέφερε, μεταξύ άλλων, ότι υπήρξε ενημέρωση της Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου, παρουσία του προέδρου του ΕΛΓΑ και πρόσκληση για διάλογο «αλλά κανείς δεν προσήλθε».

Ο Κώστας Τσιάρας υπενθύμισε, επίσης, ότι αντιπροσωπείες κομμάτων είχαν επισκεφθεί και προηγούμενες διοικήσεις του ΟΠΕΚΕΠΕ, απορρίπτοντας τη ρητορική περί δήθεν άγνοιας.

Κλείνοντας, ο Υπουργός έθεσε με ωμό τρόπο το πραγματικό διακύβευμα της αντιπαράθεσης: «Ο τρόπος με τον οποίο προσεγγίζετε το θέμα είναι σαν να λέτε ότι δεν θέλετε να γίνουν έλεγχοι». Μια φράση που συνοψίζει, όπως σημείωσε, τη διαφορά ανάμεσα σε όσους θέλουν «να βγουν όλα στο φως» και σε όσους επιλέγουν να εμποδίζουν τη διαδικασία κάθαρσης.

Πέτρος Παππάς: Ο Προϋπολογισμός 2026 αφήνει πίσω τα άτομα με αναπηρία και τις ευάλωτες κοινωνικές ομάδες

Ο Προϋπολογισμός 2026 αφήνει πίσω τα άτομα με αναπηρία και τις ευάλωτες κοινωνικές ομάδες

Σφοδρή κριτική στον Κρατικό Προϋπολογισμό 2026 άσκησε από το βήμα της Βουλής ο βουλευτής ΠΑΣΟΚ – Κινήματος Αλλαγής και Υπεύθυνος του ΚΤΕ Ατόμων με Αναπηρία και Ευάλωτων Κοινωνικών Ομάδων, Πέτρος Παππάς, τονίζοντας ότι πρόκειται για έναν προϋπολογισμό που ελάχιστα ανταποκρίνεται στις ανάγκες των ατόμων με αναπηρία, των οικογενειών τους και των πολιτών που βρίσκονται στο όριο της φτώχειας.

Ο Πέτρος Παππάς επισήμανε ότι το ζήτημα δεν συνιστά απλώς πολιτική διαφωνία, αλλά αποτυπώνει μια διαφορετική – και βαθιά προβληματική – αντίληψη για το κοινωνικό κράτος και το κράτος δικαίου. Όπως ανέφερε, η ίδια η κυβέρνηση παραδέχεται την αδυναμία της να υλοποιήσει κρίσιμες παρεμβάσεις του Ταμείου Ανάκαμψης που αφορούν τον πυρήνα των πολιτικών για την αναπηρία.

Ιδιαίτερη αναφορά έκανε στις αλλεπάλληλες αναθεωρήσεις έργων που αφορούν τον ψηφιακό μετασχηματισμό της πρόνοιας, την εθνική πύλη παροχών αναπηρίας και την αποδυνάμωση του προγράμματος προσωπικού βοηθού, το οποίο – όπως υπογράμμισε – παραμένει χωρίς εθνικό σχεδιασμό, σταθερή χρηματοδότηση και επαρκή εκπαίδευση προσωπικού, μετατρεπόμενο σε «ένα όνειρο απατηλό» για τα άτομα με αναπηρία.

Ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ – Κινήματος Αλλαγής στάθηκε εκτενώς και στην ειδική αγωγή, σημειώνοντας ότι στον Προϋπολογισμό 2026 δεν προβλέπεται καμία ουσιαστική ενίσχυση. Τόνισε ότι η παράλληλη στήριξη εξακολουθεί να εξαρτάται από το ΕΣΠΑ, το οποίο ολοκληρώνεται, ενώ οι σχολικές μονάδες ειδικής αγωγής λειτουργούν συχνά σε συνθήκες που δεν συνάδουν με ένα αξιοπρεπές εκπαιδευτικό περιβάλλον. Χαρακτηριστική ήταν η αναφορά του στην κατάσταση σχολικών δομών ειδικής αγωγής, οι οποίες – παρά τις φιλότιμες προσπάθειες των εκπαιδευτικών – δεν πληρούν βασικές προδιαγραφές ασφάλειας και αξιοπρέπειας.

Σε ό,τι αφορά τη στέγαση και τη φτώχεια, ο Πέτρος Παππάς επισήμανε ότι σχεδόν το ένα τρίτο των νοικοκυριών επιβαρύνεται υπέρμετρα από το κόστος κατοικίας, ενώ οι δομές υποστηριζόμενης διαβίωσης για άτομα με αναπηρία παραμένουν ελάχιστες. Υπογράμμισε ότι οι δήμοι, αν και έχουν κρίσιμο ρόλο, δεν μπορούν να ανταποκριθούν λόγω της υποχρηματοδότησης. Το ΠΑΣΟΚ – Κίνημα Αλλαγής προτείνει εθνικό πρόγραμμα υποστηριζόμενης διαβίωσης, αναβάθμιση των υφιστάμενων δομών και πολιτικές προσιτής κατοικίας για τα άτομα με αναπηρία και τους φροντιστές τους.

Αναφερόμενος στον τομέα της υγείας, σημείωσε ότι οι αυξημένες δαπάνες που επικαλείται η κυβέρνηση αφορούν κυρίως επενδυτικά έργα και όχι τη στήριξη του ανθρώπινου δυναμικού του ΕΣΥ. Χωρίς ουσιαστικές αυξήσεις και κίνητρα για γιατρούς και νοσηλευτές, το δημόσιο σύστημα υγείας – όπως προειδοποίησε – οδηγείται σε σταδιακή κατάρρευση. Το ΠΑΣΟΚ προτείνει μηδενική συμμετοχή σε φάρμακα και υπηρεσίες για τα άτομα με αναπηρία και τους χρονίως πάσχοντες, ενίσχυση της πρωτοβάθμιας φροντίδας και ένα βιώσιμο, καθολικά προσβάσιμο ΕΣΥ.

Για την κοινωνική πρόνοια, ο Πέτρος Παππάς υπογράμμισε ότι το γεγονός πως το 75,9% των δαπανών κατευθύνεται σε επιδόματα και όχι σε υπηρεσίες μεταφέρει το βάρος φροντίδας στις οικογένειες. Το ΠΑΣΟΚ – Κίνημα Αλλαγής προτείνει τη δημιουργία ενός εθνικού συστήματος κοινωνικών υπηρεσιών, με κέντρα ημέρας σε κάθε περιφερειακή ενότητα, υπηρεσίες αποφόρτισης των οικογενειών, ουσιαστική αναβάθμιση των ΚΔΑΠ ΜΕΑ – ιδίως των δημοτικών – και αύξηση του voucher, ώστε οι δομές να είναι βιώσιμες.

Κλείνοντας την ομιλία του, ο Πέτρος Παππάς υπογράμμισε ότι το ΠΑΣΟΚ – Κίνημα Αλλαγής καταθέτει ένα συνεκτικό και ρεαλιστικό όραμα για μια κοινωνία ισότητας, αξιοπρέπειας και ευκαιριών για όλους, όπου η Πολιτεία δεν αφήνει κανέναν πίσω, αλλά στηρίζει ενεργά κάθε πολίτη ώστε να συμμετέχει ισότιμα στην κοινωνική και οικονομική ζωή.

Για όλους αυτούς τους λόγους, ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ – Κινήματος Αλλαγής ξεκαθάρισε ότι ο Κρατικός Προϋπολογισμός 2026 δεν ανταποκρίνεται στις πραγματικές ανάγκες της κοινωνίας και γι’ αυτό το κόμμα τον καταψηφίζει.

14-12-2025 Στοχευμένοι τροχονομικοί έλεγχοι στην Κεντρική Μακεδονία

Στοχευμένοι τροχονομικοί έλεγχοι στην Κεντρική Μακεδονία

 

Πραγματοποιήθηκαν 1.267 έλεγχοι οχημάτων και βεβαιώθηκαν 428 παραβάσεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας

Στο πλαίσιο του ειδικού τροχονομικού σχεδιασμού της Γενικής Περιφερειακής Αστυνομικής Διεύθυνσης Κεντρικής Μακεδονίας, πραγματοποιήθηκαν στοχευμένοι τροχονομικοί έλεγχοι από χθες (13 Δεκεμβρίου 2025) το απόγευμα έως σήμερα (14 Δεκεμβρίου 2025) τις πρώτες πρωινές ώρες, σε Ημαθία, Κιλκίς, Πέλλα, Πιερία, Σέρρες και Χαλκιδική, με στόχο την πρόληψη των τροχαίων ατυχημάτων.

Ειδικότερα, πραγματοποιήθηκαν 1.267 έλεγχοι οχημάτων και βεβαιώθηκαν 428 παραβάσεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, ως εξής:

  • 71 για παραβίαση ορίου ταχύτητας,
  • 10 για οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ,
  • 7 για μη χρήση ζώνης ασφαλείας,
  • 3 για αντικανονικούς ελιγμούς,
  • 3 για αντικανονικό προσπέρασμα,
  • 3 για χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση,
  • 2 για μη χρήση προστατευτικού κράνους,
  • 1 για παραβίαση ερυθρού σηματοδότη και
  • 328 για λοιπές παραβάσεις.

Η προσπάθεια για την αποτροπή των τροχαίων ατυχημάτων και της ασφαλούς κυκλοφορίας στο οδικό δίκτυο είναι καθημερινή. Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η οδική ασφάλεια είναι υπόθεση όλων μας.

 

Η Ένωση Δικαστών και Εισαγγελέων ζητάει από την Πολιτεία μέτρα για να ανακτηθεί η κοινωνική εμπιστοσύνη στη Δικαιοσύνη

Ψήφισμα εκδόθηκε μετά το τέλος της γενικής συνέλευσης των μελών της Ένωσης Δικαστών και Εισαγγελέων με το οποίο ζητούν από την Πολιτεία τη λήψη όλων των αναγκαίων μέτρων σε συνταγματικό και νομοθετικό επίπεδο ώστε να ανακτηθεί η κοινωνική εμπιστοσύνη στη Δικαιοσύνη και παράλληλα ζητούν από τα πολιτικά κόμματα να απέχουν από προτροπές και παρεμβάσεις σε ανοιχτές δικαστικές υποθέσεις, ενισχύοντας έτσι την αμφισβήτηση και δυσπιστία στον θεσμό.

Αναλυτικότερα,  το ψήφισμα της ΕνΔΕ αναφέρει:

«Οι Δικαστές και Εισαγγελείς – μέλη της κατά την Τακτική Γενική Συνέλευση που πραγματοποιήθηκε στις 13 Δεκεμβρίου 2025, στην αίθουσα εκδηλώσεων του Εφετείου Αθηνών:

•  Ζητούμε από την Πολιτεία τη λήψη όλων των αναγκαίων μέτρων σε συνταγματικό και νομοθετικό επίπεδο ώστε να ανακτηθεί η κοινωνική εμπιστοσύνη στη Δικαιοσύνη. Ειδικότερα διεκδικούμε στα πλαίσια της επικείμενης συνταγματικής αναθεώρησης: α) την αλλαγή του τρόπου επιλογής της ηγεσίας της Δικαιοσύνης ώστε να μην αποτελεί αποκλειστικό προνόμιο της εκάστοτε κυβέρνησης αλλά να λαμβάνεται δεσμευτικά υπόψη η δημοκρατικά διατυπωμένη άποψη του Δικαστικού Σώματος, β) την απαγόρευση κατάληψης δημοσίων θέσεων από δικαστικούς λειτουργούς που αφυπηρέτησαν από το Δικαστικό Σώμα την τελευταία 3ετία πριν την αφυπηρέτησή τους. Απαιτούμε την λήψη νομοθετικών μέτρων που διασφαλίζουν την ομαλή διεξαγωγή των δικών και την προστασία των δικαστικών λειτουργών εντός και εκτός δικαστικής αίθουσας.

•  Ζητούμε από τα πολιτικά κόμματα να απέχουν από προτροπές και παρεμβάσεις σε ανοιχτές δικαστικές υποθέσεις, ενισχύοντας έτσι την αμφισβήτηση και δυσπιστία στον θεσμό.

•  Εκφράζουμε την αγωνία και την ανησυχία των Ευρωπαίων Δικαστών για τις ολοένα και περισσότερες παρεμβάσεις των εθνικών κυβερνήσεων στο δικαιοδοτικό τους έργο.

• Ο θεμιτός στόχος της επιτάχυνσης στους ρυθμούς έκδοσης των δικαστικών αποφάσεων οφείλει να συνδυάζεται με τη διατήρηση της ποιότητας τους, την ενδελεχή επεξεργασία των υποθέσεων και την αποτροπή της εργασιακής εξουθένωσης των δικαστικών λειτουργών. Στα πλαίσια αυτά καθίσταται αναγκαία τόσο η αύξηση των οργανικών θέσεων στα Εφετεία της χώρας όσο και η θεσμοθέτηση της δικαστικής μεσολάβησης ως κύριου εργαλείου εξωδικαστικής επίλυσης των διαφορών.

Διεκδικούμε την επαναφορά του 13ου και 14ου μισθού στον δημόσιο τομέα. Την αύξηση των βασικών μισθών κατά 20% και των επιδομάτων στα επίπεδα πριν την οικονομική κρίση της δεκαετίας του 2010, ώστε να αποκατασταθούν οι απώλειες από την διαρκή υποτίμηση του πραγματικού μισθού μας».

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Οι διεθνείς οίκοι «ψηφίζουν» ελληνικά ομόλογα και το 2026 και «βλέπουν» νέες αναβαθμίσεις

Τα ελληνικά ομόλογα, από «σκουπίδια», μία 10ετία πριν, τώρα προτιμώνται από τους διεθνούς οίκους ακόμη και από τα γερμανικά. Η Morgan Stanley, στα τέλη Αυγούστου πρότεινε την στρατηγική: long Ελλάδα – short Γερμανία, ποντάροντας στη σταθερότητα της Αθήνας και την αβεβαιότητα στη Γαλλία, ενόψει των δημοσιονομικών κινδύνων, δείχνοντας εμπιστοσύνη στη θετική δυναμική της ελληνικής οικονομίας.

Κατά το πρώτο εξάμηνο του 2025, σύμφωνα με στοιχεία της ΤτΕ, υπήρξε ροή κεφαλαίων από το εξωτερικό ύψους 7,5 δισ ευρώ., για αγορές ομολόγων και εντόκων γραμματίων, όταν το αντίστοιχο ποσό για ολόκληρο το 2024 ανήλθε σε 10 δισ.ευρώ.

Υπάρχουν ακόμα αρκετοί καταλύτες που θα μπορούσαν να συντηρήσουν την θετική πορεία των Ελληνικών ομολόγων και την επόμενη χρονιά. Κατ’ αρχήν, το υποστηρικτικό μακροοικονομικό περιβάλλον, με προεξέχουσα την συνεχιζόμενη δημοσιονομική υπεραπόδοση, ενισχύει τα περιθώρια για περαιτέρω αναβαθμίσεις της αξιολόγησης του Ελληνικού χρέους την επόμενη διετία 2025-2026.

Η κυβέρνηση αναμένει νέες αναβαθμίσεις της πιστοληπτικής ικανότητας της χώρας από τους οίκους αξιολόγησης. Ένα ακόμη θετικό σήμα στις αγορές για την ελληνική οικονομία επιχειρεί να στείλει η κυβέρνηση με το σχέδιο για την ταχύτερη μείωση του δημόσιου χρέους της χώρας το οποίο βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη με τις πρόωρες αποπληρωμές δανείων τα οποία θα ωρίμαζαν μεταξύ 2033 και 2042.

Θετικές προοπτικές για το 2026 στην Πιστοληπτική Αξιολόγηση Κρατικών Ομολόγων διακρίνει η Τράπεζα Πειραιώς, εκτιμώντας μάλιστα πως «εάν η θετική πορεία της ελληνικής οικονομίας διατηρηθεί, τότε η πρόβλεψη μας είναι για μια επιπλέον αναβάθμιση σε Baa2 κατά τη διάρκεια του 2026».

Αλλά και οι διεθνείς επενδυτικοί οίκοι ανανεώνουν την «ψήφο εμπιστοσύνης» προς τα ελληνικά ομόλογα.

Η Bank of America δηλώνει «ταύρος» για τα ελληνικά ομόλογο και κάνει λόγο για ισχυρό story των ελληνικών ομολόγων, κρατικών και εταιρικών, τα οποία βρίσκονται στους κορυφαίους performers της Ευρώπης

Υπεραπόδοση των ελληνικών ομολόγων, μείωση των spreads και νέα αναβάθμιση της Ελλάδας το 2026 βλέπει η Citi, δηλώνοντας θετική για τα ελληνικά ομόλογα με “καταλύτη” την ισχυρή πορεία της οικονομίας και των δημοσιονομικών, ενώ εκτιμά ότι η τροχιά αναβαθμίσεων της Ελλάδας θα συνεχιστεί στα επόμενα δύο με τέσσερα χρόνια, με την Moody’s να αναμένεται να προχωρήσει σε νέα αναβάθμιση του ελληνικού αξιόχρεου το 2026, σε αντίθεση με τις τάσεις υποβαθμίσεων που θα επικρατήσουν σε χώρες όπως η Γαλλία, η Αυστρία και Φινλανδία.

Νέα «ψήφο» για τα ελληνικά ομόλογα δίνει η JP Morgan τονίζοντας ότι οι ελληνικοί τίτλοι θα ξεχωρίσουν και το 2026 και τονίζει ότι η Ελλάδα σημειώνει σημαντική πρόοδο στη δημοσιονομική της εξυγίανση από τις ημέρες της κρίσης χρέους.

«Η Ελλάδα αποτελεί μία από τις κορυφαίες επιλογές μας, λόγω ισχυρών μακροοικονομικών και δημοσιονομικών θεμελίων, σταθερού πολιτικού περιβάλλοντος και περιορισμένων χρηματοδοτικών αναγκών τα επόμενα χρόνια», αναφέρει χαρακτηριστικά.

Μείωση χρέους

Η Ελλάδα θα παρουσιάσει τη μεγαλύτερη μείωση χρέους στην Ευρώπη για την περίοδο 2019-2026, με πτώση άνω των 40 ποσοστιαίων μονάδων σε σχέση με το ΑΕΠ, σύμφωνα με τον διεθνή οίκο αξιολόγησης Fitch.

Ενώ οι περισσότερες οικονομίες βλέπουν τα δημοσιονομικά τους να πιέζονται, η Ελλάδα τοποθετείται στην πρώτη κατηγορία των χωρών που θα καταφέρουν να διατηρήσουν πλεονάσματα. Το έλλειμμα της ΕΕ προβλέπεται να φτάσει το 2,7% του ΑΕΠ το 2026, ενώ το αντίστοιχο της Ευρωζώνης θα κινηθεί κοντά στο 3%.

Ο οίκος αξιολόγησης Scope Ratings ξεχωρίζει τις επιδόσεις της Ελλάδας η οποία οδεύει προς σημαντική μείωση του δείκτη χρέους, ο οποίος στο τέλος της δεκαετίας θα είναι χαμηλότερος όχι μόνο από αυτόν της Ιταλίας αλλά και από αυτόν της Γαλλίας.

Η Ελλάδα μάλιστα αναμένεται να καταγράψει τη μεγαλύτερη μείωση το διάστημα 2024-2030 με τον δείκτη χρέους της να φτάνει το 123% του ΑΕΠ στο τέλος της δεκαετίας και να είναι χαμηλότερος από αυτόν της Ιταλίας (136%) αλλά και της Γαλλίας 125% και πολύ κοντά σε αυτόν του Βελγίου (120%) ο οποίος θα καταγράψει ανοδική πορεία.

Ήδη από το 2027 η Ελλάδα θα έχει ξεπεράσει την Ιταλία καθώς ο δείκτης χρέους της θα έχει μειωθεί στο 134% έναντι 137% του ΑΕΠ στην Ιταλία.

Ραγδαία μείωση του ελληνικού χρέους βλέπει ο διεθνής οίκος Wood & Co. Η Ελλάδα είναι σε τροχιά θεαματικής μείωσης χρέους -100% του ΑΕΠ- ως το 2030, σύμφωνα με την ανάλυση του οίκου.  Από το 154,1% το 2024 σε περίπου 101,3% το 2030.

Σύμφωνα με την UBS για την περίοδο 2026-2027 η Ελλάδα εμφανίζει την ταχύτερη μείωση δημόσιου χρέους διεθνώς με σταθερή βελτίωση των δημοσιονομικών μεγεθών, ισχυρή ανάπτυξη και θετικό πρωτογενές αποτέλεσμα.

Επίσης η UBS βλέπει υψηλότερα των μέσων εκτιμήσεων, στο 2,4%, την ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας το 2026.

H Capital Economics εκτιμά το δημόσιο χρέος αναμένεται να μειωθεί στο 141% του ΑΕΠ το επόμενο έτος και στο 135% το 2027. Μέχρι το 2030 θα είναι κάτω από αυτόν της Ιταλίας και κοντά σε αυτόν της Γαλλίας, εκτιμά ο οίκος.

Πιστοληπτικές αναβαθμίσεις

Από το β’ εξάμηνο του 2019, το ελληνικό αξιόχρεο αναβαθμίστηκε κατά τέσσερις βαθμίδες από τον Fitch, τον DBRS και τον Scope (από ΒΒ-σε ΒΒΒ) και κατά πέντε βαθμίδες από τον S&P (από Β+ σε ΒΒΒ). Η Moody’s αναβάθμισε επίσης την Ελλάδα τέσσερις βαθμίδες την ίδια περίοδο, δίνοντας εφέτος τον Μάρτιο την επενδυτική βαθμίδα, αλλά με την αξιολόγησή του ένα σκαλοπάτι χαμηλότερα από τους άλλους οίκους.

Οι αξιολογήσεις της Ελλάδας βρίσκονται μόλις ένα σκαλοπάτι κάτω από της Ιταλίας (ΒΒΒ+). Ωστόσο, το δημόσιο χρέος της Ιταλίας, που διαμορφώνεται σήμερα περίπου στο 138% του ΑΕΠ, δεν αναμένεται να μειωθεί πριν από το 2028. Αντίθετα, το χρέος της Ελλάδας, που σήμερα ανέρχεται κοντά στο 146% του ΑΕΠ, θα συνεχίσει τη γρήγορη μείωσή του με προοπτική να υποχωρήσει κάτω από το 120% το 2029, όπως προβλέπει η κυβέρνηση στον προϋπολογισμό, ενώ ο Fitch εκτιμά ότι θα προσεγγίσει το επίπεδο αυτό το 2030. Αυτό σημαίνει ότι το χρέος της Ελλάδας πιθανόν θα είναι ήδη από το 2027 ή το 2028 χαμηλότερο από της Ιταλίας.

Εφόσον επιβεβαιωθεί η μείωση του ελληνικού χρέους, σύμφωνα με τις προβλέψεις, θα ακολουθήσουν περαιτέρω αναβαθμίσεις και η Ελλάδα είναι πολύ πιθανό να ανέβει δύο ακόμη σκαλοπάτια τα επόμενα 1-2 χρόνια και να φθάσει στην κατηγορία «Α», στην οποία βρίσκονται οι περισσότερες χώρες της Ευρωζώνης.

Οι περαιτέρω αναβαθμίσεις στην πιστοληπτική ικανότητα της Ελλάδας έχουν προεξοφληθεί ουσιαστικά από τις αγορές, από τις οποίες η Ελλάδα δανείζεται με χαμηλότερο κόστος απ’ ότι η Ιταλία και η Γαλλία.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Σημαντικές οι αυξήσεις για όλα τα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων με το νέο μισθολόγιο αναφέρουν πηγές του υπουργείου Εθνικής Άμυνας

Με το νέο μισθολόγιο το υπουργείο Εθνικής Άμυνας αποδεικνύει στην πράξη το ενδιαφέρον του για το ανθρώπινο δυναμικό των Ενόπλων Δυνάμεων, επισημαίνουν πηγές του υπουργείου Εθνικής Άμυνας.

Ειδικότερα, με τις αλλαγές που προβλέπει το νέο μισθολόγιο, προσθέτουν οι ίδιες πηγές, θα καταβάλλονται καλύτεροι μισθοί, που συνεπάγονται μεγαλύτερες συντάξεις και εφάπαξ για όλο το ένστολο προσωπικό καθώς και μεγαλύτερος μισθός και επιπλέον δίκαιη αμοιβή για όσους υπηρετούν σε θέσεις ευθύνης.

Με το νέο μισθολόγιο όλοι οι υπαξιωματικοί, χωρίς καμία εξαίρεση, θα λάβουν μεγαλύτερους μισθούς σε σχέση με το προηγούμενο μισθολογικό καθεστώς και ανεξάρτητα από τη βαθμολογική τους εξέλιξη, τονίζουν πηγές του υπουργείου Εθνικής Άμυνας.

Με το νέο μισθολόγιο, όπως αναφέρουν οι ίδιες πηγές, μία από τις μεγαλύτερες ποσοστιαίες αυξήσεις λαμβάνει υπαξιωματικός που υπηρετεί σε φρεγάτα καθώς από 901 ευρώ καθαρές αποδοχές τον Μάιο του 2024 θα λαμβάνει 1512 ευρώ τον Ιανουάριο του 2026. Δηλαδή αύξηση κατά 67,8%.

Υπενθυμίζεται ότι το νέο μισθολόγιο περιλαμβάνεται στο σχέδιο νόμου του υπουργείο Εθνικής Άμυνας με τίτλο «Χάρτης μετάβασης των Ενόπλων Δυνάμεων στη Νέα Εποχή».

Η δημόσια διαβούλευση για το σχέδιο νόμου έχει ολοκληρωθεί και αναμένεται η κατάθεσή του τις επόμενο διάστημα στη Βουλή των Ελλήνων, προς συζήτηση και ψήφιση.

Όπως είχε δηλώσει κατά την παρουσίαση του σχεδίου νόμου, μετά την έγκρισή του από το Υπουργικό Συμβούλιο στις 30 Σεπτεμβρίου 2025, ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Νίκος Δένδιας, «είναι ένα μεγάλο νομοθέτημα το οποίο περιλαμβάνει το νέο βαθμολόγιο, το νέο μισθολόγιο, το νέο σύστημα της υπηρεσιακής σταδιοδρομίας των στελεχών μας των Ενόπλων Δυνάμεων, το νέο πλαίσιο ακαδημαϊκής εκπαίδευσης, τη νέα θητεία, τη νέα εφεδρεία, την εθελοντική στράτευση των γυναικών, τις ρυθμίσεις για τη μέριμνα προσωπικού και τα ευρύτερα υπηρεσιακά ζητήματα».

Πηγές του υπουργείου, ανέφεραν συγκεκριμένα παραδείγματα αυξήσεων αποδοχών για υπαξιωματικούς από ΑΣΣΥ με την παραδοχή ότι τα ενδεικτικά αυτά παραδείγματα αφορούν σε ετήσιες μεικτές αποδοχές για άγαμους, χωρίς τέκνα και επιδόματα κινδύνου ή Στόλου υπαξιωματικούς.

Για ανθυπασπιστή από ΑΣΣΥ, που εξήλθε από τη σχολή το 2009, με το υφιστάμενο βαθμολόγιο και μισθολόγιο θα λάμβανε το 2026, 21.140 ευρώ ενώ με το νέο μισθολόγιο και βαθμολόγιο, το 2026, με το βαθμό του ανθυπασπιστή, θα λάβει 24.209 ευρώ δηλαδή περισσότερα από ό,τι θα λάμβανε με το ισχύον μισθολόγιο μετά από 4 έτη.

Με το ισχύον μισθολόγιο και βαθμολόγιο το 2029 θα είχε προαχθεί στο βαθμό του ανθυπολοχαγού και θα λάμβανε 23.220 ευρώ ενώ με το νέο μισθολόγιο και βαθμολόγιο το 2029 θα λαμβάνει 26.557 ευρώ και θα έχει προαχθεί στο βαθμό του ανθυπασπιστή διοικήσεως, προσθέτουν πηγές του υπουργείου.

Με τη συμπλήρωση της 35ετίας θα έχει λάβει 101.746 ευρώ περισσότερα σε σχέση με το ισχύον μισθολόγιο και βαθμολόγιο.

Αντίστοιχα, συμπληρώνουν οι ίδιες πηγές, λοχαγός από ΑΣΣΥ, που εξήλθε από τη σχολή το 1999, με το υφιστάμενο βαθμολόγιο και μισθολόγιο θα λάμβανε το 2026, 28.740 ευρώ ενώ το 2031 θα είχε προαχθεί στο βαθμό του ταγματάρχη και θα λάμβανε 31.316 ευρώ.

Με το νέο μισθολόγιο και βαθμολόγιο, το 2026 θα λάβει 32.499 ευρώ δηλαδή περισσότερα από ότι θα λάμβανε με το ισχύον μισθολόγιο μετά από 5 έτη.

Το 2031 αν και θα έχει παραμείνει στον ίδιο βαθμό, υπογραμμίζουν οι ίδιες πηγές, θα λαμβάνει 38.997 ευρώ καθώς η μισθολογική εξέλιξη δεν είναι συνδεδεμένη με την διοικητική εξέλιξη (για τη μεταβατική περίοδο).

Με τη συμπλήρωση της 35ετίας θα έχει λάβει 46.015 ευρώ περισσότερα σε σχέση με το ισχύον  μισθολόγιο και βαθμολόγιο.

Τέλος, πηγές του υπουργείου αναφέρουν ότι λοχίας που εξήλθε από τη σχολή το 2025 με το υφιστάμενο βαθμολόγιο και μισθολόγιο θα λάμβανε το 2026, 14.040 ευρώ ενώ το 2040 θα είχε προαχθεί στο βαθμό του ανθυπασπιστή και θα λάμβανε 20.340 ευρώ.

Με το νέο μισθολόγιο και βαθμολόγιο, το 2026 θα λάβει 16.800 ευρώ και το 2040 θα λαμβάνει 23.431 ευρώ και θα έχει προαχθεί στο βαθμό του αρχιλοχία Α’ Τάξης ενώ έως το 2046 και πριν συμπληρώσει 35ετία θα έχει ήδη λάβει 56.765 ευρώ περισσότερα σε σχέση με το ισχύον μισθολόγιο.

Σημειώνεται ότι η καταβολή των αποδοχών με το νέο μισθολόγιο θα γίνει μετά την ψήφιση του σχεδίου νόμου με τίτλο «Χάρτης μετάβασης των Ενόπλων Δυνάμεων στη Νέα Εποχή»στη Βουλή των Ελλήνων, αλλά με αναδρομική εφαρμογή από 1η Οκτωβρίου 2025.

ΑΠΕ-ΜΠΕ