Αρχική Blog Σελίδα 2

Δ.Ε.Υ.Α. Αλεξάνδρειας: Χωρίς νερό αύριο, Παρασκευή 26/6, το Βόρειο τμήμα της πόλης

Η Δ.Ε.Υ.Α. Αλεξάνδρειας ανακοινώνει, πως λόγω βλάβης σε αγωγό του εσωτερικού δικτύου διανομής νερού στην οδό Ελ. Βενιζέλου, θα γίνει διακοπή ύδρευσης στην Αλεξάνδρεια σήμερα ημέρα Παρασκευή, 26/6/2026 κατά τις ώρες από 0830π.μ. μέχρι 1330π.μ., στις παρακάτω οδούς:

  • Σε όλη την περιοχή των Αμπελοτόπων
  • Στην οδό Ελ. Βενιζέλου (ΠΕΟ Αλεξάνδρειας-Θες/νίκης), μονοί αριθμοί κατοικιών
  • Στην οδό Μελισσοχωρίου

 Ευχαριστούμε για την κατανόησή σας.

Εκ της ΔΕΥΑ Αλεξάνδρειας

Περνετζής Αργύριος

Αν. Γεν. Δ/ντής ΔΕΥΑ Αλεξάνδρειας

Π. Μαρινάκης: “Ο κ. Τσίπρας είναι ο πρωθυπουργός της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ -ΑΝΕΛ που ήρε την προστασία της α’ κατοικίας, καθιέρωσε τους ηλεκτρονικούς πλειστηριασμούς και έδωσε τα δάνεια στα funds”

Ενημέρωση των πολιτικών συντακτών και ανταποκριτών ξένου Τύπου από τον Υφυπουργό παρά τω Πρωθυπουργώ και Κυβερνητικό Εκπρόσωπο Παύλο Μαρινάκη

Καλό μεσημέρι. Ο Πρωθυπουργός επισκέφτηκε τη Σχολή Ναυτικών Δοκίμων, όπου διεξάγεται ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα το οποίο συμπυκνώνει υψηλού επιπέδου ύλη που διδάσκεται στο MIT σχετικά με αυτόνομα θαλάσσια συστήματα.

Στόχος του προγράμματος, που υλοποιείται με πρωτοβουλία του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας από το Ελληνικό Κέντρο Αμυντικής Καινοτομίας, σε συνεργασία με το MIT, είναι η μεταφορά στην Ελλάδα και η απορρόφηση τεχνογνωσίας αιχμής στον τομέα των μη επανδρωμένων θαλάσσιων συστημάτων, τόσο ως προς τον σχεδιασμό τους όσο και σε ό,τι αφορά την επιχειρησιακή αξιοποίησή τους.

Χάρη στη μεταφορά τεχνογνωσίας ενισχύεται η ικανότητα των Ενόπλων Δυνάμεων να αναπτύξουν αυτόνομα συστήματα και υποστηρίζεται η ευρύτερη αποστολή του ΕΛΚΑΚ για την καλλιέργεια εγχώριων καινοτόμων λύσεων. Αυτό το οποίο βλέπουμε σήμερα, δεν είναι απλά μία εικόνα από το μέλλον, είναι μία εικόνα από το παρόν ενός θεάτρου επιχειρήσεων το οποίο πια αλλάζει δραματικά.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης τόνισε πως είναι ιδιαίτερα ικανοποιητικό το γεγονός ότι «μπορούμε να αναπτύσσουμε μία σύμπραξη μεταξύ ίσως του κορυφαίου τεχνολογικού ιδρύματος στον κόσμο, του ΜΙΤ και των Ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων, προκειμένου να μπορούμε πια σε σταθερούς κύκλους να επιμορφώνουμε τα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων, αλλά κυρίως τους Δόκιμούς μας για τις νέες καινοτόμες τεχνολογίες που αλλάζουν τα πάντα στον τρόπο με τον οποίον διεξάγονται σήμερα οι επιχειρήσεις».

Ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας Νίκος Δένδιας τόνισε πως το πρόγραμμα αυτό αποτελεί κάτι μοναδικό για τα ελληνικά δεδομένα το οποίο φέρνει τους δόκιμούς μας στη νέα πραγματικότητα και την Ελλάδα σε μια νέα εποχή.

—-

Η νομοθετική ρύθμιση για τα δάνεια του Νόμου Κατσέλη αφορά περισσότερους από 100.000 συμπολίτες μας, που θα δουν ραγδαία μείωση στη δόση του δανείου τους, ακόμη και κατά περίπου 300 ευρώ τον μήνα. Το οικονομικό επιτελείο προχώρησε πέρα από όσα προέβλεπε η ίδια η απόφαση του Αρείου Πάγου και διασφάλισε την καθολική εφαρμογή της ρύθμισης, ώστε κανένας συνεπής δανειολήπτης να μην εμπλακεί ποτέ ξανά σε χρονοβόρες δικαστικές διαδικασίες.

Η Κυβέρνηση, μάλιστα, προχωρώντας ένα βήμα πιο μπροστά από την απόφαση του Αρείου Πάγου αναγνώρισε την αναδρομικότητα για όλους εκείνους που αυτά τα χρόνια παρέμειναν συνεπείς και κατέβαλαν περισσότερα από όσα τελικά όφειλαν και οι οποίοι δικαιούνται ουσιαστικής αποκατάστασης. Με λίγα λόγια πρόκειται για μια ρύθμιση που οδηγεί σε ένα τριπλό όφελος για τους δανειολήπτες: μικρότερες δόσεις, μικρότερη συνολική επιβάρυνση και ταχύτερη αποπληρωμή. Παράλληλα, συνιστά μια πρωτοβουλία με σημαντική συμβολή στην περαιτέρω απομείωση των κόκκινων δανείων.  Ήδη από 43,6% επί συνόλου δανείων τον Ιούνιο του 2019 τα κόκκινα δάνεια έφτασαν στο 3,3% τον Δεκέμβριο του 2025.

– – – –

Κατατέθηκε στη Βουλή το νομοσχέδιο του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης για την ισότητα αμοιβής ανδρών και γυναικών. Στόχος της πρωτοβουλίας είναι η εξάλειψη φαινομένων κατά τα οποία το φύλο επηρεάζει τον καθορισμό της αμοιβής εργαζομένων που παρέχουν παρόμοια εργασία. Το νέο σχέδιο νόμου εισάγει, για πρώτη φορά, ένα ολοκληρωμένο πλαίσιο διαφάνειας στις αμοιβές, τόσο πριν από την πρόσληψη και κατά τη διάρκεια της εργασιακής σχέσης.

Οι επιχειρήσεις θα υποχρεούνται να υποβάλλουν στοιχεία σχετικά με το μισθολογικό χάσμα:

μεταξύ ανδρών και γυναικών,

στα bonus

και ανά κατηγορία εργαζομένων.

Πρόκειται για μια σημαντική νομοθετική πρωτοβουλία, μέσω της οποίας θεσπίζονται στην πράξη ίσες ευκαιρίες για όλους και ενισχύεται περαιτέρω η αγορά εργασίας.

– – – –

Υπεγράφη από τον Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας Σταύρο Παπασταύρου η απόφαση χρηματοδότησης 10 έργων σε 9 νησιωτικούς δήμους, με συνολικό ποσό άνω των 15 εκατομμυρίων ευρώ.

Με τα έργα αυτά:

-βελτιώνονται οι συνθήκες ύδρευσης στους ωφελούμενους δήμους,

-αυξάνεται η υδροδότηση περιοχών με την κατασκευή νέων δικτύων και

-εξασφαλίζεται επαρκής υδροδότηση σε περιοχές που αντιμετωπίζουν φαινόμενα λειψυδρίας.

– – – –

Χρηματοδότηση ύψους 1,3 εκατ. ευρώ για την ενίσχυση του στόλου της Δημοτικής Αστυνομίας Αθήνας, ενέκρινε ο υπουργός Μετανάστευσης και Ασύλου Θάνος Πλεύρης.

Η χρηματοδότηση αφορά την προμήθεια ηλεκτρικών οχημάτων, ηλεκτρικών δικύκλων και υποδομών φόρτισης που θα συμβάλει στο έργο των γυναικών και των ανδρών της Δημοτικής Αστυνομίας Αθηνών, οι οποίοι βρίσκονται καθημερινά στην πρώτη γραμμή, ανταποκρινόμενοι στις αυξημένες ανάγκες που αντιμετωπίζει ο Δήμος Αθηναίων.

– – – –

Σήμερα το μεσημέρι, σε λίγη ώρα, το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού θα ανακοινώσει τις βαθμολογίες των Πανελλαδικών Εξετάσεων των Γενικών και των Επαγγελματικών Λυκείων. Ευχόμαστε στις μαθήτριες και στους μαθητές της Γ’ Λυκείου να εκπληρώσουν τους στόχους τους και να θυμούνται ότι ούτε η αξία τους, ούτε το μέλλον τους καθορίζονται από αυτές τις εξετάσεις. Παρακαλώ για τις ερωτήσεις σας.

ΧΡ. ΜΥΤΙΛΙΝΙΟΣ: Καλό μεσημέρι κ. Υπουργέ. Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της αγοράς η μέση πανελλαδική τιμή της αμόλυβδης διαμορφώνεται πλέον πέριξ του 1,94, σε σχέση με τα 2,13 που ήταν στα τέλη Μαΐου. Βλέπουμε μία αποκλιμάκωση. Έχουμε κάποια εικόνα για το πώς θα συνεχιστεί αυτό; Θα φτάσουμε σύντομα το 1,82 που ήταν πριν από ένα σύντομο διάστημα επίσης; Ευχαριστώ.

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Βλέπουμε μία αποκλιμάκωση, αλλά υπάρχει ακόμα δρόμος. Πρέπει να δούμε και άλλη αποκλιμάκωση, γιατί αυτή τη στιγμή οι τιμές του πετρελαίου έχουν φτάσει στις τιμές προ πολέμου, προ κρίσης. Άρα στο διάστημα το οποίο έχουμε μπροστά μας, στις επόμενες ημέρες, περιμένουμε να επιστρέψουν και οι αντίστοιχες τιμές στους καταναλωτές. Και είναι μία από τις πρώτες, αν όχι η πρώτη προτεραιότητα της Κυβέρνησης, η εποπτεία, παρακολούθηση για αρχή των τιμών, για να επιστρέψουν εκεί που πρέπει να επιστρέψουν. Όταν υπάρχει μια αιτία που ανεβάζει μια τιμή -και γι’ αυτό και έρχεται η Κυβέρνηση και καλύπτει όσο μπορεί και στηρίζει τους καταναλωτές- και μετά από λίγο καιρό αίρεται η αιτία αυτή, δεν υπάρχει πλέον δηλαδή αυτός ο λόγος, οφείλουν αυτοί οι οποίοι απευθύνονται στους καταναλωτές να επιστρέψουν τις τιμές εκεί που ήταν πριν. Αναμένουμε το συντομότερο δυνατό και παρακολουθούμε πολύ στενά.

Δ. ΓΙΑΝΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Συγγνώμη με ποιο σκεπτικό ένας βουλευτής σας, ο οποίος αναζητείται πανευρωπαϊκώς με ένταλμα σύλληψης, δεν παραδίδεται στην αστυνομία; Γιατί τον καλύπτετε; Γιατί τον αφήνετε έτσι; Πρόκειται να κάνετε κάτι; Πρώτον και δεύτερον αυτός ο άνθρωπος θα εξακολουθήσει να παραμένει στη Νέα Δημοκρατία; Μιλάμε για έναν άνθρωπο ο οποίος είναι υπό σύλληψη, ότι αν βγει από την Ελλάδα θα συλληφθεί αμέσως σε ευρωπαϊκό έδαφος. Ευχαριστώ.

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Κανείς δεν καλύπτει καταρχάς. Είναι μια πιο σύνθετη διαδικασία. Δεν είναι αυτό που έχουμε στο μυαλό μας ως ένταλμα σύλληψης, όταν εκδίδεται από την Εισαγγελία. Είναι μια διαδικασία η οποία ακολουθείται σε κάθε τέτοια περίπτωση. Δεν υπάρχει καμία κάλυψη σε κανέναν. Έρχεται το αίτημα αυτό στη κάθε χώρα, εν προκειμένω στην Ελλάδα, διαβιβάστηκε εντός 24 ωρών στον αρμόδιο εισαγγελέα. Στη συνέχεια, επειδή είναι βουλευτής, ο κ. Αβραμόπουλος διαβιβάζεται στη Βουλή. Ακολουθείται η προβλεπόμενη κοινοβουλευτική διαδικασία. Ήδη ο κύριος Αβραμόπουλος έχει δηλώσει ότι θα ζητήσει ο ίδιος να αρθεί η ασυλία του, άρα είναι κάτι που μπορούμε να το προεξοφλήσουμε, όσο μπορεί να προεξοφλήσει κανείς την ψήφο των βουλευτών μας και όλων των υπολοίπων κομμάτων, των βουλευτών της χώρας με λίγα λόγια και στη συνέχεια πηγαίνει στο Συμβούλιο Εφετών, το οποίο αποφασίζει για την τύχη της υπόθεσης. Μέχρι τότε δεν υπάρχει καμία εκτέλεση του εντάλματος, για να λέμε τα πράγματα με το όνομά τους. Δεν είναι λοιπόν ότι καλύπτει κανείς κανέναν…

Δ. ΓΙΑΝΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Ναι αλλά αν βγει έξω θα συλληφθεί… Αν βγει έξω, αν βγει στο εξωτερικό, θα συλληφθεί αυτός ο άνθρωπος.

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Η διαδικασία είναι αυτή που σας είπα. Άρα δεν καλύπτει κανείς κανέναν. Οι Αρχές έλαβαν κάτι, το διαβίβασαν κατευθείαν στην Εισαγγελία και η Εισαγγελία ακολουθεί τη διαδικασία που προβλέπεται. Από κει και πέρα, ας μην βιαζόμαστε, ας μην καταδικάζουμε έναν άνθρωπο, έχει δώσει τις απαντήσεις του ο κ. Αβραμόπουλος. Επί της ουσίας της υπόθεσης, δεν μπορώ εγώ τώρα να κάνω εδώ το δικαστήριο και να πω «α, έχει δίκιο σε όλα». Φαίνονται πειστικές. Το αν ισχύει ή όχι αυτό το οποίο λέει, θα το κρίνει η Δικαιοσύνη. Όταν μιλάμε για Δικαιοσύνη αυτή τη στιγμή, η πρώτη απόφαση που θα ληφθεί είναι από το Συμβούλιο Εφετών Αθηνών. Άρα, ας περιμένουμε τη Δικαιοσύνη και ας μην βιαζόμαστε.

Δ. ΓΙΑΝΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Έχουν ζητηθεί εξηγήσεις; Εσείς έχετε ζητήσει; Ο Πρωθυπουργός έχει ζητήσει εξηγήσεις από τον βουλευτή του;

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Έχει δώσει ο ίδιος τις εξηγήσεις που έχει δώσει και δημοσίως και είναι οι εξηγήσεις που έδωσε και πριν από 2,5 χρόνια. Δεν είναι κάτι καινούριο, έχει δώσει απαντήσεις.

Γ. ΣΑΚΚΟΥΛΑ: Καλό μεσημέρι. Στη συνέχεια του ερωτήματος… Επομένως, τις αιχμές που άφησε ο κ. Αβραμόπουλος ως προς το ένταλμα, πόσο γρήγορα διαβιβάστηκε ή όχι, που τις αποδίδετε;

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Δεν μπορώ εγώ να κάνω τον ερμηνευτή αυτών των δηλώσεων. Είναι δεδομένο ότι ακολουθήθηκε στον ελάχιστο δυνατό χρόνο η διαδικασία που προβλέπεται για όλες αυτές τις περιπτώσεις. Απόδειξη η ταχύτητα που προχώρησε η διαδικασία. Έβγαλε και μια άτυπη ενημέρωση η Ελληνική Αστυνομία, το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη. Άρα δεν επιδέχεται αμφισβήτηση σε αυτό που λέω. Δεν είναι επειδή το λέω εγώ. Είναι επειδή εντός 24 ωρών πράγματι διαβιβάστηκε στον εισαγγελέα το ένταλμα. Όλα τα υπόλοιπα παρέλκουν.

Γ. ΣΑΚΚΟΥΛΑ: Το ότι άφησε όμως αιχμές κατά του Υπουργού της Κυβέρνησης. Αυτό δεν συνιστά πολιτικό πρόβλημα για σας, για την κυβέρνηση;

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Απάντησε επαρκώς το υπουργείο. Άρα δεν υπάρχει κάποιο ζήτημα.

Δ. ΓΙΑΝΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Συγγνώμη, το υπουργείο δεν απάντησε. Απάντησε η αστυνομία. Σας καλύπτει ότι αντί να απαντήσει η Κυβέρνηση, απαντάει η αστυνομία για τον κύριο Χρυσοχοΐδη και για τον κύριο Αβραμόπουλο; Γιατί λέει ο κ. Αβραμόπουλος, ο κ. Χρυσοχοΐδης, τα ήξερε 3 – 4 μέρες.

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Η Ελληνική Αστυνομία υπάγεται στο υπουργείο Προστασίας του Πολίτη. Η διαδικασία που ακολουθήθηκε είναι μια διαδικασία της Ελληνικής Αστυνομίας. Δεν περνάει από τον Υπουργό Προστασίας του Πολίτη η συγκεκριμένη διαδικασία. Άρα απάντησαν οι αρμόδιοι και δεν άφησαν κανένα περιθώριο αμφισβήτησης με βάση την απάντησή τους. Άρα δεν υπάρχει κανένα θέμα.

Δ. ΓΙΑΝΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Το ήξερε ο κ. Χρυσοχοΐδης 3-4 μέρες που λέει ο Αβραμόπουλος ή όχι;

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Το ένταλμα δεν περνάει καθόλου από τον υπουργό Προστασίας του Πολίτη. Το ένταλμα περνάει από μια συγκεκριμένη υπηρεσία της αστυνομίας, η οποία το διαβιβάζει. Τα λέει αναλυτικά η ανακοίνωση της αστυνομίας στην Εισαγγελία.

Δ. ΓΙΑΝΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: …Ελάτε τώρα, είναι ένας βουλευτής, είναι δυνατόν να μην το ήξερε ο κ. Χρυσοχοΐδης ότι διώκεται ένας βουλευτής με ευρωπαϊκό ένταλμα;

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Αυτό που έχει σημασία είναι ότι ακολουθήθηκε κατά το νόμο η διαδικασία. Όλα τα υπόλοιπα δεν έχουν καμία σημασία. Δεν έγινε καμία προνομιακή μεταχείριση. Το αντίθετο νομίζω πως προκύπτει, το ξαναλέω και προχώρησε η υπόθεση και από εδώ και πέρα θα τα απαντήσει όλα η Δικαιοσύνη.

ΑΝΤ. ΚΟΤΖΑΪ: Κύριε Εκπρόσωπε, μετά το ένταλμα σύλληψης των βελγικών Αρχών, Ο Δημήτρης Αβραμόπουλος έκανε λόγο για μπούρδες και είπε ότι δεν θα απολογηθεί σε κανέναν κερατά. Αυτή είναι η αντίληψη των στελεχών του κυβερνώντος κόμματος για τη λογοδοσία; Και επίσης δεν απαντήσατε και σε ότι αφορά τα ψηφοδέλτια. Θα είναι στα επόμενα ψηφοδέλτια ο κύριος Αβραμόπουλος;

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Έχω απαντήσει για τα ψηφοδέλτια σε συναδέλφους σας χθες στον τηλεοπτικό σταθμό OPEN. Η κατάρτιση των ψηφοδελτίων, στο τέλος της ημέρας, αποτελεί μια απόφαση, για κάθε πρόσωπο ξεχωριστά, του Πρωθυπουργού. Αυτή είναι η απάντηση. Όταν λοιπόν λαμβάνει αποφάσεις ο Πρωθυπουργός ανακοινώνονται. Είμαι κι εγώ ένας εκ των προσώπων που έχουν ανακοινωθεί τα τελευταία χρόνια για τις εκλογές του 2027. Είναι πολλά άλλα πρόσωπα, άρα, δεν μπορώ να πω κάτι παραπάνω γιατί δεν υπάρχει κάποια άλλη ανακοίνωση πέραν όσων έχουν ήδη γίνει γνωστές. Αυτό ως προς τα ψηφοδέλτια. Ως προς το άλλο σκέλος, διαχωρίζω την ουσία της υπόθεσης. Για την ουσία έχω πει ό,τι μπορώ να πω παραπάνω, γιατί μιλάμε για μια υπόθεση που είναι στη Δικαιοσύνη. Αλλά όπως έχω πει, επαναλαμβάνω, όσα έχει πει ο κ. Αβραμόπουλος και τώρα και πριν από 2,5 χρόνια ακούγονται και φαίνονται πειστικά. Αλλά δεν θα κάνουμε εδώ το δικαστήριο, ούτε θα πάρουμε κάποια απόφαση, όταν κάτι είναι στη Δικαιοσύνη.

Τώρα, ως προς τη διαδικασία στις Αρχές, είναι αυτονόητο ότι όταν οι Αρχές ζητάνε κάτι, είτε οι ελληνικές είτε οι ευρωπαϊκές Αρχές, οφείλουμε να ανταποκρινόμαστε όχι μόνο ως πολιτικοί αλλά συνολικά ως πολίτες. Δεν είναι λίγοι οι συμπολίτες μας που έχουν αναγκαστεί να πάνε σε δικαστήρια που είναι αποτέλεσμα προδήλως αβάσιμων μηνύσεων ή σε προκαταρκτικές εξετάσεις με τους δικηγόρους τους για να δώσουν απαντήσεις για κάτι που φαίνεται ότι δεν είναι κάτι που θα προχωρήσει, έχουν χάσει ώρες και ως μάρτυρες και ως κατηγορούμενοι πολλοί άνθρωποι οι οποίοι μας ακούνε τώρα και μας βλέπουν. Άρα είναι κάτι το οποίο το ξαναλέω επί της αρχή το απαντάω, δεν αποτελεί σε καμία περίπτωση αιχμή για τον κύριο Αβραμόπουλο, ο ίδιος θεωρεί ότι έχει απαντήσει στα αιτήματα αυτά, όπως εκείνος έχει απαντήσει, αλλά επειδή μου γίνεται αυτή η ερώτηση ξανά, απαντώ ότι όταν μας καλεί κάποιος, είτε είναι εισαγγελέας είτε είναι ο ανακριτής, είτε είναι μια αστυνομική αρχή για εξηγήσεις, είτε μας καλεί ως μάρτυρες, είτε μας καλεί για να καταθέσουμε ανωμοτί, οφείλουμε εκ του νόμου να ανταποκριθούμε.

Θ. ΜΠΑΛΟΔΗΜΑΣ: Εδώ κύριε Εκπρόσωπε, θα συμφωνήσετε και εσείς, μαζεύονται πολλά δηλαδή τους τελευταίους μήνες έχετε βρεθεί και εσείς στη δύσκολη θέση να δίνετε εδώ πέρα εξηγήσεις για υποθέσεις όπως ΟΠΕΚΕΠΕ, υποκλοπές, πολεοδομίες, διαρροή στοιχείων ψηφοφόρων, τώρα για τον Αβραμόπουλο και το QatarGate, αναμφισβήτητα ξοδεύεται μπόλικο πολιτικό κεφάλαιο της Νέας Δημοκρατίας, μπορεί να συνεχιστεί έτσι η κατάσταση μέχρι τον Μάρτιο του 2027;
Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Σήμερα κλείνουμε τρία χρόνια από τις εκλογές, τις δεύτερες εκλογές του 2023 και εγώ είμαι και τρία χρόνια σε αυτή τη θέση που είναι μεγάλη τιμή για εμένα και μεγάλη ευθύνη. Εντάξει, η δεύτερη τετραετία πάντοτε είναι μία διαφορετική τετραετία από την πρώτη, αλλά μπορώ να σας πω ότι πολλά από αυτά τα οποία λέτε, αλλιώς ξεκίνησαν και αλλιώς κατέληξαν, δηλαδή σας θυμίζω ότι πριν από ενάμιση χρόνο, άλλα θεωρούσε η κοινή γνώμη λόγω όσων έλεγε η αντιπολίτευση και κάποια μέσα ενημέρωσης ψευδώς στον κόσμο για τα «ξυλόλια» και τα «χαμένα βαγόνια» πάνω σε ένα τραγικό δυστύχημα, το δυστύχημα των Τεμπών, για το οποίο η Δικαιοσύνη οφείλει να δώσει απαντήσεις και άλλη είναι η πραγματικότητα, όπως προκύπτει από τα επίσημα δεδομένα σήμερα.
Άλλη ήταν η εικόνα όταν ξεκίνησε η συζήτηση για τους 11 + 2 βουλευτές στην υπόθεση του ΟΠΕΚΕΠΕ, άλλα τα ποσά, άλλα τα δεδομένα και άλλα φαίνεται ότι είναι σήμερα, πάλι η Δικαιοσύνη θα δώσει απαντήσεις, άρα το να βάζουμε στο «τσουβάλι» υποθέσεις που ερευνά η Δικαιοσύνη και ακόμα δεν έχει καν εξετάσει, το να τσουβαλιάζουμε ακόμα και μια υπόθεση προσωπικών δεδομένων που δεν υποτιμώ την νομική της διάσταση, αλλά δεν μπορώ να θεωρήσω ότι είναι σκάνδαλο με την έννοια όπως το έχουμε στο μυαλό μας, αυτά τα οποία έχουμε ζήσει στην μεταπολιτευτική Ελλάδα με υπουργούς να πιάνονται με τη «γίδα στην πλάτη» και να πηγαίνουν μέχρι και στη φυλακή.
Ακούω… τη μεγαλύτερη πλάκα την έχουν κάτι βουλευτές του ΠΑΣΟΚ, μπορεί να είναι νεότερης ηλικίας, κοντά στη δική μου ηλικία, αλλά μπορούν να διαβάσουν ιστορία και εντάξει, δεν γεννήθηκαν και το 2000 και το 2010, μιλάνε οι βουλευτές του ΠΑΣΟΚ και ειρωνεύονται ότι είναι μια «αίθουσα αναμονής δικαστηρίων» ή «πινάκιο δικαστηρίου» η Νέα Δημοκρατία, μιλώντας ξέρω γω για κάποιους συναδέλφους τους βουλευτές που ακόμα δεν έχει κριθεί η υπόθεσή τους, σας θυμίζω το «κυβέρνηση υποδίκων» του ΠΑΣΟΚ που πάει «κουβά» απ’ ό,τι φαίνεται, ήδη για κάποιες περιπτώσεις, με βάση μόνο και την έκθεση Τυχεροπούλου, τσουβαλιάζουν μια υπόθεση αποστολής email με τις προεκτάσεις που έχει και εκπροσωπούν ένα κόμμα υπουργών που πήγαν στη φυλακή και εγώ το έχω πει πολλές φορές, δεν σημαίνει ότι επειδή δυο υπουργοί ή παραπάνω στελέχη, γιατί είναι και άλλα τα στελέχη του ΠΑΣΟΚ, οδηγήθηκαν στη Δικαιοσύνη ότι αυτό χαρακτηρίζει όλα τα στελέχη ή όλα τα μέλη ενός κόμματος ή το κόμμα αυτό αλλά όταν είσαι στο ΠΑΣΟΚ που «δίδαξε» ήθος, δεν μπορείς να «κουνάς το δάχτυλο» ειδικά όταν μιλάς για υποθέσεις που ακόμα δεν έχουν κριθεί από την Δικαιοσύνη και μία εξ αυτών μπορεί να είναι μια υπόθεση προσωπικών δεδομένων όταν καθημερινά όλοι μας δεχόμαστε αμέτρητα μηνύματα και email από ανθρώπους ή εταιρείες που δεν τις γνωρίζουμε.
Θέλει λοιπόν ένα μέτρο. Το αν μια υπόθεση στο τέλος βαραίνει ή όχι την Κυβέρνηση, αυτό μπορούμε να το δούμε μόνο στο τέλος όταν γίνει το «ταμείο». Άλλο πράγμα οι πολιτικές ευθύνες, άλλο πράγμα οι ποινικές ευθύνες και ειδικά ως προς τις ποινικές ευθύνες αν δεν δούμε την κατάληξη μίας διερεύνησης, τότε δεν μπορούμε να βγάλουμε συμπέρασμα. Το μόνο σίγουρο είναι ότι έχουμε χρέος και καθήκον να δίνουμε απαντήσεις όσο παραπάνω μπορούμε να δώσουμε κάθε μέρα σε εσάς και στην κοινωνία.
Δ. ΓΙΑΝΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Να ρωτήσω κάτι άλλο για τα κόκκινα δάνεια. Θα υπάρξει και άλλη ρύθμιση ούτως ώστε να αποκατασταθούν και αυτοί που εξαιρέθηκαν από την ρύθμιση του νόμου Κατσέλη, όπως ζητάει ο κ. Σαμαράς και τα κόμματα της αντιπολίτευσης ή τουλάχιστον να δοθούν κάποια χρήματα, ή πώς γίνεται αυτό σε αυτούς οι οποίοι συμμορφώθηκαν έστω με αυτούς τους επαχθείς όρους και κατάφεραν να τα βγάλουν πέρα;
Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Όταν παρέλαβε η Κυβέρνηση αυτή το 2019, όταν ανέλαβε την εξουσία, τα κόκκινα δάνεια ήταν στο 43,6% επί του συνόλου των δανείων και τώρα αυτό το 43,6%  έχει πάει στο 3,3% και από τα 75,4 δισεκατομμύρια έχουμε πάει στα 5,7 δισεκατομμύρια ευρώ. Έχουμε προχωρήσει σε μια σειρά από νομοθετικές ρυθμίσεις που έχει δώσει τη δυνατότητα σε 62.600 συμπολίτες μας να μπουν στον εξωδικαστικό μηχανισμό και να σώσουν την περιουσία τους. Οι αριθμοί μιλούν από μόνοι τους, μόνο από το 2022 στο 2023 οι ρυθμίσεις εκτοξεύτηκαν κατά 245% και από το 2023 στο 2024 κατά 81%. Έχουμε καταφέρει λοιπόν να δημιουργήσουμε ένα πλέγμα προστασίας που έχει αποτέλεσμα, άλλη μια τέτοια κίνηση ήταν και η νομοθέτηση η χθεσινή του υπουργείου Οικονομικών, όπως την περιέγραψε ο πρόεδρος του Eurogroup και υπουργός Οικονομικών Κυριάκος Πιερρακάκης, σε συνέχεια της απόφασης για το νόμο Κατσέλη, η ίδια η κ. Κατσέλη τοποθετήθηκε για τη ρύθμιση αυτή, ανάσα για περίπου 100.000 συμπολίτες μας και ναι επιβράβευση των συνεπών.
Φτάσαμε μέχρι εκεί που μπορούσαμε να φτάσουμε, ίσως και λίγο παραπάνω και δώσαμε πραγματική ανάσα και ως προς το ύψος της δόσης, στον αριθμό των δόσεων και το κεφάλαιο, αυτό το οποίο λένε διάφοροι από την αντιπολίτευση ή ο πρώην πρωθυπουργός δεν μπορεί να γίνει, δεν μπορεί να γίνει γιατί αναφέρονται σε υποθέσεις οι οποίες έχουν κριθεί από τη Δικαιοσύνη. Δεν θα μπορούσαμε σε καμία περίπτωση λοιπόν να γυρίσουμε πίσω εκεί και επίσης εγώ το λέω και δεν κρύβω τα λόγια μου, πρέπει να διαχωρίσουμε και να στηρίξουμε όσο μπορούμε παραπάνω και τους ανθρώπους αυτούς οι οποίοι με πάρα πολύ μεγάλη δυσκολία, με πάρα πολύ μεγάλη δυσκολία κάθε μήνα πλήρωναν στερούμενοι βασικές άλλες ανάγκες της ζωής τους και αυτοί οι οποίοι δεν κατάφεραν να πληρώσουν, δεν τους «ρίχνουμε στον καιάδα», σε καμία περίπτωση, με μια σειρά από νομοθετικές πρωτοβουλίες προσπαθούμε να τους βοηθήσουμε για να σώσουν την περιουσία τους, το βιός τους που είναι κάτι ιερό.
Η αντιπολίτευση το μόνο που ξέρει να κάνει είναι λαϊκίζει και αναφέρομαι και ξεχωρίζω από όλη την αντιπολίτευση τον κύριο Τσίπρα, άλλο που «άλλαξε ο Μανωλιός» και λέγεται πλέον ΕΛ.Α.Σ. Ο κύριος Τσίπρας είναι ο πρωθυπουργός της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ. Δεν θα σταματήσουμε να λέμε όταν μιλάμε για το ιδιωτικό χρέος και τα κόκκινα δάνεια, ότι είναι ο πρωθυπουργός που ήρε την προστασία της πρώτης κατοικίας, καθιέρωσε τους ηλεκτρονικούς πλειστηριασμούς και έδωσε τα δάνεια στα funds. Όσο και αν άλλαξε το περίβλημα, το όνομα, το σήμα, ο ίδιος είναι αυτός που τα έκανε όλα αυτά και κάθε φορά που οι νέοι, είτε σκιώδεις, είτε φανεροί, είτε αφανείς εκπρόσωποί του εμφανίζονται ως κάτι διαφορετικό, να τους θυμίζουμε τι έχει κάνει ο αρχηγός τους.

X. ΜΥΤΙΛΙΝΙΟΣ: Μιας και πιάσατε τον κ. Τσίπρα, θα μπορώ να έχω και ένα πολιτικό σχόλιο για την νέα σκιώδη κυβέρνηση; Τώρα σκιώδη κυβέρνηση ενός κόμματος που δεν είναι καν στη Βουλή, αλλά ναι. Σκιώδη κυβέρνηση, αυτή που ανακοίνωσε ο κύριος Τσίπρας. Ευχαριστώ.

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Εντάξει, είναι λογικό κάθε κόμμα της αντιπολίτευσης το οποίο θέλει να έρθει στην εξουσία, να φτιάχνει μια σκιώδη κυβέρνηση. Όλοι οι αρχηγοί της αντιπολίτευσης ή της αξιωματικής ή εν δυνάμει αξιωματικής, έχουν δημιουργήσει ένα τέτοιο σχήμα. Και δημοσκοπικά μάλιστα, δεδομένου ότι φαίνεται ότι είναι δεύτερος ο κύριος Τσίπρας στις μετρήσεις, είναι και λογικό ακόμα περισσότερο. Εδώ υπάρχει όμως μία παγκόσμια πρωτοτυπία. Ο κύριος Τσίπρας είναι ο πρώτος πολιτικός που έχει και σκιώδη κυβέρνηση, αλλά επειδή έχει υπάρξει και πρωθυπουργός, έχει συστήσει και έχει ορίσει και έχει προτείνει στη Βουλή και έχει πάρει ψήφο εμπιστοσύνης και κανονική κυβέρνηση. Η μεγάλη διαφορά της πρώτης με τη δεύτερη είναι ότι η κανονική κυβέρνηση του κυρίου Τσίπρα, με τη δική του υπογραφή φαρδιά πλατιά, μας κόστισε περίπου 120 δισεκατομμύρια ως κράτος, 30 καινούριους ή αυξημένους φόρους, κάτι χιλιάδες αποφυλακίσεις βαρυποινιτών και εγκληματιών και το γεγονός ότι η χώρα μας βρέθηκε στην τελευταία θέση σε όλους τους δείκτες, 27η στις 27 σε ρυθμούς ανάπτυξης. Άρα, σε καμία περίπτωση μία σκιώδης κυβέρνηση, όσο καλών προθέσεων και να είναι, που αμφιβάλλω γιατί όσο βγαίνουν και μιλάνε τόσο αναιρούν ο ένας τον άλλον, καμία σκιώδης κυβέρνηση δεν μπορεί να σβήσει τα πεπραγμένα μιας κανονικής κυβέρνησης.

Γ. ΣΑΚΚΟΥΛΑ: Προγραμματίζετε κάποια σύσκεψη κυβερνητική για την ακρίβεια την επόμενη Δευτέρα; Είναι στα πλάνα σας να πάρετε, να ανακοινώσετε κάποια νέα μέτρα; Γιατί αυτό είναι και το πρόβλημα που απασχολεί περισσότερο, όπως καταγράφεται σε όλες τις μετρήσεις.

Π.ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Σίγουρα είναι το πιο σημαντικό ζήτημα η ακρίβεια και γίνονται όσα παραπάνω μπορούμε να κάνουμε και πρέπει να κάνουμε περισσότερα. Καθημερινά γίνονται πολλές συσκέψεις στο Μέγαρο Μαξίμου. Η συντριπτική πλειονότητα αυτών δεν ανακοινώνεται, άρα δεν υπάρχει κάτι ανακοινώσιμο τουλάχιστον προς το παρόν για τη Δευτέρα.

ΑΝΤ.ΚΟΤΖΑΙ: Κύριε εκπρόσωπε, στην προηγούμενη ενημέρωση των πολιτικών συντακτών, δεχτήκατε ερώτηση για την επαναπροσέγγιση του Κώστα Καραμανλή και είπατε ότι δεν έχετε κάποια σχετική ενημέρωση. Πέρα από τον σχεδιασμό, εσείς θεωρείτε ότι πρέπει ο Πρωθυπουργός να πάρει πρωτοβουλία να επικοινωνήσει με τον Κώστα Καραμανλή;

Π.ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Δεν είναι θέμα πρωτοβουλίας. Ο Πρωθυπουργός, με όλες του τις απαντήσεις, την πολιτική του, τη στάση του, έχει δείξει τον σεβασμό, την αναγνώριση στον Πρωθυπουργό επί των ημερών του οποίου εξελέγη και εκείνος, τον Μάρτιο του 2004, βουλευτής και τον υπηρέτησε καθ’ όλη τη διάρκεια της πρωθυπουργικής του θητείας ως βουλευτής Β’ Αθηνών. Το λέω, όχι εκπροσωπώντας τον εαυτό μου μόνο, αλλά τον Πρωθυπουργό και συνολικά την Κυβέρνηση, ότι ο Κώστας Καραμανλής είναι μία από τις πιο εμβληματικές μορφές αυτής της παράταξης, ένας πρώην Πρόεδρος και Πρωθυπουργός που σεβόμαστε όλοι και τον θέλουμε στην πρώτη γραμμή.

ΑΝΤ.ΚΟΤΖΑΙ: Απλά, μπορεί να γίνει επαναπροσέγγιση μόνο από δημόσιες τοποθετήσεις; Δηλαδή, δεν πρέπει να γίνει και μια διαδικασία πιο στοχευμένη; Γι’ αυτό το ρωτάω, γιατί υπάρχει τέτοια συζήτηση.

Π.ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Αυτά δεν είναι πράγματα τα οποία προαναγγέλλονται ή συζητιούνται σε αυτό το επίπεδο.

Θ. ΜΠΑΛΟΔΗΜΑΣ: Σε ένα άλλο θέμα, γίνονται συναντήσεις ευρωπαίων ηγετών, εν όψει της Συνόδου του ΝΑΤΟ και δείχνει να ψάχνουν κάποιο συντονισμό έναντι των σχεδίων και απαιτήσεων Τράμπ. Μετέχει η Ελληνική Κυβέρνηση σε κάποια τέτοια συζήτηση με ευρωπαίους εταίρους, θέλω να πω; Και ένα δεύτερο ερώτημα αν επιτρέπετε, υπάρχει κάτι νεότερο για συνάντηση Μητσοτάκη-Ερντογάν, στο περιθώριο της Συνόδου στην Άγκυρα;

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Για το δεύτερο δεν έχω κάτι περισσότερο. Για το πρώτο θα ζητήσω επίσημη ενημέρωση από το Υπουργείο. Μέχρι τώρα δεν έχω κάποια τέτοια πληροφόρηση.

ΑΝΤ. ΚΟΤΖΑΙ: Κύριε Εκπρόσωπε την επιδείνωση της υγείας του Αριστοτέλη Χατζή, που νοσηλεύεται στο Νοσοκομείο «ΓΕΝΝΗΜΑΤΑΣ», μετά από 140 μέρες απεργίας πείνας, επεσήμανε η κοινότητα των Προσφυγικών. Σύμφωνα με την ενημέρωση στις δύο, η κατάσταση της υγείας του Αριστοτέλη Χατζή, επιδεινώθηκε ραγδαία με απώλεια επιπέδου συνείδησης και σοβαρές διαταραχές αναπνοής. Θεωρείτε ότι η Κυβέρνηση θα μπορούσε να πάρει κάποιο μέτρο για να μην προχωρήσει ο άνθρωπος αυτός και φτάσει σε αυτό το σημείο;

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ:  Για κανέναν συνάνθρωπο μας δεν επιθυμούμε να πάθει κάτι χειρότερο ή οτιδήποτε κακό. Μακάρι να είναι καλά ο άνθρωπος στην υγεία του, δεν το συζητάμε αυτό, αλλά από εκεί και πέρα θεωρώ ότι όλο αυτό το οποίο συμβαίνει με τα Προσφυγικά είναι μια πολύ μεγάλη πληγή. Γιατί μιλάμε για περιουσία που ανήκει στους Έλληνες φορολογούμενους και για πάρα πολλά χρόνια, πάρα πολλά χρόνια, βρίσκεται υπό κατάληψη και επιτέλους έρχεται μία Κυβέρνηση και μια Περιφερειακή Αρχή, η Περιφέρεια Αττικής, να κάνει το αυτονόητο και μάλιστα με έναν σκοπό ιερό. Να πάρει πίσω από καταληψίες ένα κτίριο, μέσα στο οποίο από ό,τι φαίνεται έχουν παρεισφρήσει και ακραίες ομάδες πολιτικά, με ότι αυτό συνεπάγεται και να το επιστρέψει στην κοινωνία και μάλιστα που; Σε συγγενείς καρκινοπαθών.

Είναι μια είδηση που η μόνη υγιής αντίδραση σε αυτήν είναι «άντε τελειώνετε κάντε το γρήγορα. Αργήσατε ως Κράτος». Είναι ανατριχιαστικό ότι υπάρχουν άνθρωποι ανάμεσά μας που εναντιώνονται σε μια τέτοια πρωτοβουλία. Ανατριχιαστικό. Είναι απίστευτο, ότι οργανώνουν συναυλίες, πορείες, ενάντια σε μια τόσο ιερή πρωτοβουλία. Πρέπει να το καταλάβουν όλοι. Τέρμα οι καταλήψεις, τέρμα οι πολίτες δύο ταχυτήτων, όλα τα κτίρια αυτά ανήκουν στους Έλληνες φορολογούμενους και μπράβο στην Περιφέρεια Αττικής σε συνεργασία με το κεντρικό Κράτος που κάνει επιτέλους το αυτονόητο. Για τα επιχειρησιακά θα απαντήσουν οι αρμόδιοι. Ευχαριστώ πολύ.

Η Θεσσαλονίκη τιμά τον Απόστολο Παύλο στον ιστορικό χώρο της Φ.Α.Α.Θ. – Θρησκευτικές εκδηλώσεις και συναυλία στις 29 και 30 Ιουνίου

Σε έναν τόπο άρρηκτα συνδεδεμένο με την παρουσία και το πέρασμα του Αποστόλου Παύλου από τη Θεσσαλονίκη, η Φιλόπτωχος Αδελφότης Ανδρών Θεσσαλονίκης διοργανώνει και φέτος τις καθιερωμένες διήμερες εκδηλώσεις προς τιμήν του Ιερού Ναού Αγίου Παύλου, στις 29 και 30 Ιουνίου 2026, στο Κτήμα της Αδελφότητος (Δημοτική Ενότητα Αγίου Παύλου, Λεωφόρος ΟΧΙ).

Ι.Ν.Αγ.Παύλου Φ.Α.Α.Θ. 2

Το Κτήμα της Φ.Α.Α.Θ. βρίσκεται στην ιστορική περιοχή του Αγιάσματος του Αγίου Παύλου, όπου, σύμφωνα με την εκκλησιαστική παράδοση, αναπαύθηκε ο Απόστολος των Εθνών μετά τη φυγή του από τη Θεσσαλονίκη και πριν την αναχώρησή του για τη Βέροια. Η περιοχή αποτελεί σημείο ιδιαίτερης πνευματικής και ιστορικής σημασίας για την πόλη, καθώς συνδέεται άμεσα με τα βήματα του Αποστόλου Παύλου και τη διάδοση του χριστιανισμού στη Μακεδονία.

Ι.Ν.Αγ.Παύλου Φ.Α.Α.Θ. 3

Στον χώρο δεσπόζει ο πρώτος ναός της Θεσσαλονίκης αφιερωμένος στον Απόστολο Παύλο, έργο του σπουδαίου αρχιτέκτονα Ξενοφώντα Παιονίδη. Ο ναός εγκαινιάστηκε το 1922, ως σύμβολο πίστης και ελευθερίας, λίγα χρόνια μετά την απελευθέρωση της πόλης.

Ι.Ν.Αγ.Παύλου Φ.Α.Α.Θ. 4

Η Φιλόπτωχος Αδελφότης Ανδρών Θεσσαλονίκης, συνεχίζοντας μια παράδοση προσφοράς και διακονίας που ξεπερνά τον ενάμιση αιώνα, εμπλουτίζει διαρκώς το ιστορικό αυτό τοπόσημο. Πρόσφατα, στον χώρο τοποθετήθηκε το εντυπωσιακό ψηφιδωτό του Αποστόλου Παύλου, δημιουργία της διακεκριμένης γλύπτριας και καθηγήτριας της Ανώτατης Σχολής Καλών Τεχνών, Αφροδίτης Λίτη.

Ι.Ν.Αγ.Παύλου Φ.Α.Α.Θ. 5

Τα αποκαλυπτήρια του έργου πραγματοποιήθηκαν τον περασμένο Φεβρουάριο από την Α.Θ.Π. τον Οικουμενικό Πατριάρχη κ.κ. Βαρθολομαίο Α΄ και τον Πρόεδρο της Φ.Α.Α.Θ. κ. Γεώργιο Κωνσταντινίδη, παρουσία του Παναγιωτάτου Μητροπολίτου Θεσσαλονίκης κ. Φιλοθέου, στο πλαίσιο των εορτασμών για τα 150 και πλέον χρόνια από την ίδρυση της Αδελφότητος. Το έργο αποτελεί πλέον ένα διαρκές σημείο αναφοράς και μνήμης για τους επισκέπτες του χώρου.

Ι.Ν.Αγ.Παύλου Φ.Α.Α.Θ. 6

Πρόγραμμα Εκδηλώσεων

Δευτέρα 29 Ιουνίου 2026

19:30 – Αρχιερατικός Εσπερινός, χοροστατούντος του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Νεαπόλεως και Σταυρουπόλεως κ. Βαρνάβα.

21:00 – Συναυλία με το Χορωδιακό Εργαστήρι του Τμήματος Μουσικών Σπουδών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και τη Χορωδία «Γιάννης Μάντακας» Α.Π.Θ.

Τρίτη 30 Ιουνίου 2026

08:00 – Όρθρος

09:00 – Θεία Λειτουργία

Ι.Ν.Αγ.Παύλου Φ.Α.Α.Θ. 7

Η Φιλόπτωχος Αδελφότης Ανδρών Θεσσαλονίκης προσκαλεί τους πιστούς και όλους τους πολίτες να συμμετάσχουν στις εκδηλώσεις, τιμώντας τη μνήμη του Αποστόλου Παύλου σε έναν ιστορικό χώρο που αποτελεί ζωντανό σημείο αναφοράς για την πνευματική και πολιτιστική κληρονομιά της Θεσσαλονίκης.

Π. Μαντάς: Το ιδιωτικό χρέος παραμένει ανοικτή πληγή — χρειάζονται λύσεις ανάσας για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις

«Η οικονομική πολιτική κρίνεται στην πράξη — από το αν ο πολίτης νιώθει ασφάλεια, αν ο επαγγελματίας μπορεί να σταθεί όρθιος και να σχεδιάσει το αύριο, αν η μικρή επιχείρηση μπορεί να αναπτυχθεί και να δημιουργήσει θέσεις εργασίας. Και τελικά κρίνεται από το αν η ανάπτυξη διαχέεται σε όλη την κοινωνία».

Αυτό τόνισε στην Ολομέλεια της Βουλής ο βουλευτής Μεσσηνίας Περικλής Μαντάς, κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου για την αντιμετώπιση της ενεργειακής κρίσης, την ενίσχυση του διαθέσιμου εισοδήματος των πολιτών και τις νέες ρυθμίσεις για το ιδιωτικό χρέος και τον εξωδικαστικό μηχανισμό.

Στην παρέμβασή του, ο κ. Μαντάς υπογράμμισε ότι η δημοσιονομική σταθερότητα δεν αποτελεί αυτοσκοπό, αλλά εργαλείο για την επιστροφή του μερίσματος της ανάπτυξης στην κοινωνία, με δίκαιο, στοχευμένο και παραγωγικό τρόπο. Ιδιαίτερη έμφαση έδωσε στις διατάξεις που αφορούν την πραγματική οικονομία και ειδικότερα τους ελεύθερους επαγγελματίες, τις μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις και συνολικά την αγορά, επισημαίνοντας ότι το ιδιωτικό χρέος εξακολουθεί να αποτελεί μία από τις πιο κρίσιμες προκλήσεις για την ελληνική οικονομία.

Όπως τόνισε, οι νέες ρυθμίσεις για τον εξωδικαστικό μηχανισμό κινούνται στη σωστή κατεύθυνση, καθώς διευρύνουν ουσιαστικά την πρόσβαση σε χιλιάδες μικρούς επαγγελματίες και αυτοαπασχολούμενους. Ιδιαίτερη σημασία απέδωσε στη μείωση του ελάχιστου ύψους οφειλών από 10.000 σε 5.000 ευρώ, σημειώνοντας ότι αυτή η αλλαγή αποκτά ξεχωριστή βαρύτητα για την ελληνική περιφέρεια και ειδικά για τη Μεσσηνία, όπου η τοπική οικονομία στηρίζεται κυρίως σε μικρές και οικογενειακές επιχειρήσεις.

Παράλληλα, χαρακτήρισε ιδιαίτερα σημαντική τη δυνατότητα ρύθμισης οφειλών έως και σε 72 δόσεις προς τη φορολογική διοίκηση και τα ασφαλιστικά ταμεία, τονίζοντας ότι δίνεται πολύτιμος χρόνος στις επιχειρήσεις για να ανασυνταχθούν, να οργανωθούν και να παραμείνουν βιώσιμες. Ωστόσο, σημείωσε ότι η αποτελεσματικότητα του μέτρου πρέπει να επανεξεταστεί σύντομα. Όπως επισήμανε, η υποχρέωση ρύθμισης όλων των μεταγενέστερων οφειλών από το 2023, σε συνδυασμό με την ανάγκη κάλυψης των τρεχόντων εξόδων, δημιουργεί ένα ασφυκτικό πλαίσιο για τις επιχειρήσεις και τους επαγγελματίες, καθιστώντας δυσκολότερη την ουσιαστική αξιοποίηση της νέας ρύθμισης.

Ιδιαίτερη αναφορά έκανε ο κ. Μαντάς στη νέα δυνατότητα άρσης κατάσχεσης τραπεζικού λογαριασμού με την αποπληρωμή του 25% της οφειλής και τη ρύθμιση του υπολοίπου, επισημαίνοντας ότι η Πολιτεία οφείλει να δίνει λειτουργική διέξοδο σε όσους αποδεδειγμένα επιλέγουν τον δρόμο της συνέπειας και της αποπληρωμής. Στην ίδια κατεύθυνση, χαιρέτισε την αύξηση του ακατάσχετου ορίου στα 1.600 ευρώ, ως μία ουσιαστική παρέμβαση που ενισχύει την οικονομική ασφάλεια και τη σταθερότητα για χιλιάδες πολίτες και επαγγελματίες.

«Μεταρρυθμίσεις που δίνουν ανάσα — χωρίς επιβάρυνση των δημόσιων ταμείων»

Ο Μεσσήνιος βουλευτής στάθηκε επίσης στην ανάγκη περαιτέρω βελτιώσεων στο θεσμικό πλαίσιο, καταθέτοντας συγκεκριμένες προτάσεις με άμεσο ανακουφιστικό αποτέλεσμα για τις επιχειρήσεις, χωρίς δημοσιονομική επιβάρυνση. Συγκεκριμένα, πρότεινε τη θέσπιση ακατάσχετου εταιρικού λογαριασμού για βασικές λειτουργικές δαπάνες, όπως μισθοδοσία, ενοίκια και ενεργειακές υποχρεώσεις, επισημαίνοντας ότι η καθημερινή λειτουργία μιας επιχείρησης δεν μπορεί να τελεί υπό καθεστώς διαρκούς αβεβαιότητας.

Παράλληλα, έθεσε την ανάγκη επανένταξης σε ρυθμίσεις δόσεων για περιπτώσεις αποδεδειγμένης ανωτέρας βίας, αναγνωρίζοντας ότι η οικονομική ζωή δεν είναι πάντοτε προβλέψιμη και απαιτεί μεγαλύτερη ευελιξία. Επιπλέον, πρότεινε την καθιέρωση ανώτατου πλαφόν στις προσαυξήσεις ληξιπρόθεσμων οφειλών, ώστε να αποτρέπεται η ανεξέλεγκτη διόγκωση χρεών που οδηγεί πολλές επιχειρήσεις σε οικονομικό αδιέξοδο, καθώς και μία πιο αναλογική αντιμετώπιση των προστίμων σε περιπτώσεις υποδηλωμένης εργασίας, με στόχο την αποκατάσταση στρεβλώσεων και αδικιών.

Τέλος, ξεχωριστή ήταν η αναφορά του στο ζήτημα της τεκμαρτής φορολόγησης των επαγγελματιών, τονίζοντας την ανάγκη συνολικής επανεξέτασης του μέτρου, ώστε το φορολογικό πλαίσιο να είναι πιο δίκαιο και περισσότερο προσαρμοσμένο στην πραγματική οικονομική δυνατότητα κάθε επαγγελματία, χωρίς να υπονομεύεται η μάχη κατά της φοροδιαφυγής. «Το πραγματικό στοίχημα είναι μια οικονομία πιο ανθεκτική, πιο δίκαιη και πιο παραγωγική. Μια οικονομία όπου η συνέπεια ανταμείβεται και η προσπάθεια αποκτά πραγματική προοπτική», σημείωσε ο κ. Μαντάς κλείνοντας την ομιλία του.

Η Περιφέρεια Κ. Μακεδονίας χρηματοδοτεί μέσω του ΕΣΠΑ την αναβάθμιση του δικτύου ύδρευσης του Δήμου Βόλβης

Η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας αναβαθμίζει τις εγκαταστάσεις υδροδότησης του Δήμου Βόλβης, με χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ, έπειτα από την υπογραφή της σχετικής απόφασης από την Περιφερειάρχη Αθηνά Αηδονά.

Το έργο «Προμήθεια και Εγκατάσταση Ηλεκτρομηχανολογικού Εξοπλισμού για την Ποιοτική Αναβάθμιση Υδρευτικών Εγκαταστάσεων της ΔΕΥΑ Βόλβης» χρηματοδοτείται με 1,2 εκ. ευρώ από το ΕΣΠΑ της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας.

Όπως τόνισε η κ. Αηδονά, «με το νέο έργο βελτίωσης και αναβάθμισης της ύδρευσης καλύπτουμε σημαντικές ανάγκες του Δήμου Βόλβης, ο οποίος είναι τουριστικός και υποδέχεται μεγάλο αριθμό επισκεπτών τα καλοκαίρια. Πέρα όμως από την κάλυψη των αυξημένων υδροδοτικών αναγκών κατά τη θερινή περίοδο, το έργο θα αντιμετωπίσει σειρά σημαντικών ζητημάτων μειωμένης πίεσης, διακοπών υδροδότησης και ποιότητας του πόσιμου νερού για το σύνολο των κατοίκων. Ουσιαστικά με το έργο μας θα διασφαλίσουμε ότι το πόσιμο νερό στον Δήμο Βόλβης θα είναι ασφαλές και ποιοτικό για όλους. Ο εκσυγχρονισμός των συστημάτων υδροδότησης των Δήμων της Κεντρικής Μακεδονίας αποτελεί προτεραιότητα στο πλαίσιο της πολιτικής της Περιφέρειας για βελτίωση της καθημερινότητας και της ποιότητας ζωής σε όλη την Κεντρική Μακεδονία».

Στο πλαίσιο του έργου θα εγκατασταθούν τρεις ολοκληρωμένες μονάδες επεξεργασίας νερού με κατάλληλες βαθμίδες φίλτρανσης, προεπεξεργασίας και αντίστροφης ώσμωσης, καθώς και οι απαραίτητες διατάξεις ελεγχόμενης τροφοδοσίας και ηλεκτρολογικής προστασίας. Οι διατάξεις αυτές θα εξασφαλίζουν τη σταθερή και ομαλή λειτουργία των φίλτρων και των μεμβρανών, αποτρέποντας φαινόμενα υπερπίεσης, απότομων μεταβολών παροχής ή ακατάλληλης υδραυλικής φόρτισης.

Κάθε μία εκ των τριών θέσεων εγκατάστασης θα φέρει, ανάλογα με τις απαιτήσεις της και σύμφωνα με τους αναλυτικούς πίνακες εξοπλισμού, τον ακόλουθο εξοπλισμό:

-Μονάδες φίλτρανσης ύδατος (ήτοι μονάδες αντίστροφης ώσμωσης).

-Αντλητικά συγκροτήματα, κατά περίπτωση, με τα παρελκόμενα υδραυλικά εξαρτήματα εγκατάστασης.

-Πίνακα ισχύος με ρυθμιστή στροφών, σύμφωνα με τους πίνακες εξοπλισμού.

Οι Διευθύνσεις του 1ου και του 2ου ΓΕΛ Αλεξάνδρειας ευχαριστούν το Welcome Stores Τσιαπανίτης

Οι Διευθύνσεις του 1ου και του 2ου Γενικού Λυκείου Αλεξάνδρειας εκφράζουν τις θερμές τους ευχαριστίες προς το κατάστημα ηλεκτρικών ειδών Welcome Stores Τσιαπανίτης για την ευγενική παραχώρηση ανεμιστήρων κατά τη διάρκεια των Πανελλαδικών Εξετάσεων, συμβάλλοντας ουσιαστικά στη δημιουργία καλύτερων συνθηκών για τους υποψήφιους μαθητές και τις υποψήφιες μαθήτριες.

Παράλληλα, ευχαριστούν θερμά τον Δήμαρχο Αλεξάνδρειας, κ. Παναγιώτη Γκυρίνη, για την προμήθεια ατομικών φιαλών νερού, μια ιδιαίτερα σημαντική πρωτοβουλία που συνέβαλε στην υποστήριξη των μαθητών και μαθητριών κατά τη διάρκεια της εξεταστικής διαδικασίας. Οι πράξεις αυτές αποτελούν έμπρακτη απόδειξη κοινωνικής ευαισθησίας και ενδιαφέροντος για τη μαθητική κοινότητα και αξίζουν την αναγνώριση και τις ευχαριστίες όλων μας.

Οι Διευθύνσεις του 1ου και του 2ου ΓΕΛ Αλεξάνδρειας 

Γιάννης Ανδριανός: Στόχος η ουσιαστική αναβάθμιση του Κονιάρειου Ινστιτούτου Εσπεριδοειδών Κορινθίας

Τις εγκαταστάσεις του Κονιάρειου Ινστιτούτου Εσπεριδοειδών Κορινθίας επισκέφθηκε ο Υφυπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Γιάννης Ανδριανός.

Στο πλαίσιο της επίσκεψης πραγματοποιήθηκε σύσκεψη με τη συμμετοχή, μεταξύ άλλων, του Δημάρχου Κορινθίων, Νίκου Σταυρέλη, της Προέδρου του Διοικητικού Συμβουλίου του Κονιάρειου Ινστιτούτου, Μαγδαληνής Ράππου, των Αντιπροέδρων του ΕΛΓΟ-ΔΗΜΗΤΡΑ, Νεκτάριου Βιδάκη και Παναγιώτη Χατζηνικολάου, καθώς και της Προϊσταμένης της Διεύθυνσης Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής Κορινθίας και μέλους του Διοικητικού Συμβουλίου του Ινστιτούτου, Θεοδώρας Ρούση.

2 6

Κατά τη διάρκεια της σύσκεψης, ο κ. Ανδριανός εξέφρασε τη βούληση του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων να προχωρήσει η μεταφορά της Εθνικής Συλλογής Εσπεριδοειδών στο Κονιάρειο Ινστιτούτο, με στόχο την ουσιαστική ενίσχυση του επιστημονικού και αναπτυξιακού του ρόλου, παράλληλα με τη λειτουργία ερευνητικού εργαστηρίου. Με τον τρόπο αυτό, θα αξιοποιηθεί η ιδιαίτερη σύνδεση του Ινστιτούτου με την καλλιέργεια των εσπεριδοειδών και τις ανάγκες του παραγωγικού κόσμου, ώστε να υπηρετεί αποτελεσματικότερα τους σκοπούς που προβλέπονται στο καταστατικό του.

1 11

Ο κ. Ανδριανός υπογράμμισε ότι το Υπουργείο θα συνεχίσει τη συνεργασία με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, προκειμένου να προχωρήσουν συντονισμένα οι απαιτούμενες θεσμικές ενέργειες για την αξιοποίηση των δυνατοτήτων και την αναβάθμιση του ρόλου του Κονιάρειου Ινστιτούτου.

Η Επιθεώρηση “Εγώ θα σας τα πω!” ταξιδεύει σε όλη την Ελλάδα!

ΕΧΟΝΤΑΣ ΕΝΘΟΥΣΙΑΣΕΙ ΚΟΙΝΟ ΚΑΙ ΚΡΙΤΙΚΟΥΣ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ, ΤΟ ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΑ ΑΝΟΙΧΤΑ ΘΕΑΤΡΑ ΟΛΗΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΞΕΚΙΝΑ!

Μετά τις πρώτες παραστάσεις με την εξαιρετικά θερμή υποδοχή του κοινού και τις ενθουσιώδεις κριτικές στην Αθήνα, Η ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ – «Εγώ θα σας τα πω!», που έγινε αμέσως talk of the town, ξεκινά το πολυαναμενόμενο ταξίδι της στις μεγαλύτερες ανοιχτές σκηνές όλη της Ελλάδας!

Η νέα μεγάλη παραγωγή του Θεάτρου του Νέου Κόσμου, που ξεχώρισε από την πρώτη στιγμή για τις εξαιρετικές ερμηνείες, την φρέσκια ματιά στο είδος της επιθεώρησης, τα αιχμηρά κείμενα, την δυναμική μουσική, αλλά και το γέλιο που χαρίζει στους θεατές μέσα από χορταστική πολιτική σάτιρα της απίστευτης καθημερινότητα μας, έρχεται να συναντήσει το κοινό σε κάθε σημείο της Ελλάδας με μία ξεχωριστή καλοκαιρινή περιοδεία στα μεγαλύτερα ανοιχτά θέατρα: Θεσσαλονίκη, Βόλος, Δίον, Βέροια, Κοζάνη, Σέρρες, Λάρισα, Δελφοί, Αίγιο, Ηλεία, Καλαμάτα και περισσότεροι σταθμοί που θα ανακοινωθούν σύντομα!

ΠΡΩΤΟΙ ΣΤΑΘΜΟΙ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΔΕΙΑΣ:

  • Θεσσαλονίκη | Ανοιχτό Θέατρο Συκεών “Μάνος Κατράκης”
    8 Ιουλίου
  • Βόλος | Δημοτικό Θέατρο Μελίνα Μερκούρη
    10 Ιουλίου
  • Δίον | Αρχαίο Θέατρο Δίου
    12 Ιουλίου•Βέροια | Θέατρο Άλσους Μελίνα Μερκούρη
    14 Ιουλίου

    • Κοζάνη | Ανοιχτό Θέατρο Ποντοκώμης
    15 Ιουλίου

    • Σέρρες | Ανοιχτό Αμφιθέατρο ΔΙΠΑΕ
    16 Ιουλίου

    • Λάρισα | Κηποθέατρο Αλκαζάρ
    17 Ιουλίου

    • Δελφοί | Υπαίθριο Θέατρο “Φρύνιχος”
    18 Ιουλίου

    • Αίγιο | Θέατρο «Γ. Παππάς» 
    20 Ιουλίου

    • Ηλεία | Θέατρο Αρχαίας Ήλιδας
    21 Ιουλίου

ΚΛΕΙΣΤΕ ΕΙΣΙΤΗΡΙΟ

unnamed 28

Η ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ

Στην ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ-«Εγώ θα σας τα πω!» η Ελλάδα 2.0 ξεδιπλώνεται… κι όλοι θέλουν να μας τα πουν! Μια ανατρεπτική Επιθεώρηση, που ξεπηδά κατευθείαν από τη δική μας απίστευτη καθημερινότητα: λατρεμένοι πρωθυπουργοί, woke agenda, προδομένες θεατρόφιλες στο κυνήγι του επόμενου sold out, «τραμπικοί» πατριώτες με χρυσές στάνες και άφθονη corporate φλυαρία, σε ένα πανηγύρι επικαιρότητας χωρίς φρένο.

Χαρούμενοι εργαζόμενοι του 16ώρου, «αδιάφθοροι» εισαγγελείς που λιώνουν μπροστά σε αγαπημένους υπουργούς, αριστεροί σε κρίση ταυτότητας που αναζητούν την Ιθάκη τους και ένα πρωθυπουργικό επικοινωνιακό επιτελείο που κάνει οντισιόν για νέους fans στο TikTok. Υπουργοί εγκαινιάζουν βομβαρδισμένα νοσοκομεία, πρέσβειρες–superstars κάνουν διπλωματία στις πίστες, ενώ μανάδες μοιράζουν ζακέτες στα οδοφράγματα του Pride.

Με καυστικές ατάκες και ανατρεπτικό χιούμορ μέσα από τα αιχμηρά κείμενα των Δημήτρη Χαλιώτη και Γεράσιμου Ευαγγελάτου, η παράσταση, που φέρει τη σκηνοθετική υπογραφή του Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου και τη μουσική του Θέμη Καραμουρατίδη κάνει remix την ειδησεογραφία και την καθημερινότητά μας.

Πρωταγωνιστούν:

Δημήτρης Πιατάς, Ελένη Κοκκίδου, Δημήτρης Μακαλιάς, Γιούλη Τσαγκαράκη, Ζερόμ Καλούτα, Σύρμω Κεκέ, Μαρία Διακοπαναγιώτου, Αλέξης Βιδαλάκης, Θανάσης Ισιδώρου.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΙΣ ΚΡΙΤΙΚΕΣ

«Μια επιθεώρηση για να είναι επιτυχημένη, χρειάζεται και καλούς ηθοποιούς που να μπορούν να κάνουν τα πάντα: να τραγουδάνε, να χορεύουν, να ατακάρουν διαρκώς, να αυτοσχεδιάζουν οπωσδήποτε εντάσσοντας και θέματα της τρέχουσας επικαιρότητας στα κείμενά τους. Όλα αυτά υπήρχαν στην παράσταση του Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου».

Όλγα Σελλά | oanagnostis.gr

«Η επιθεώρηση είναι ίσως το δυσκολότερο θεατρικό είδος. Η νέα παραγωγή “Εγώ θα σας τα πω!”, σε σκηνοθεσία του Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου, καταφέρνει ακριβώς αυτό: να μεταμορφώσει την ελληνική καθημερινότητα σε ένα ξέφρενο γλέντι γέλιου, σαρκασμού και αναγνωρίσιμων καταστάσεων».

Σταύρος Ξηντάρας | kontranews.gr 

«Έχει ταλαντούχους πρωταγωνιστές, καλογραμμένα επιθεωρησιακά αστεία, τρομερά κείμενα και υπέροχη μουσική. Αν ψάχνεις μια παράσταση για να γελάσεις λυτρωτικά, μην τη χάσεις».

Ζωή Δημητρίου | LadyLike.gr

«Η σάτιρα δεν μετατρέπεται σε εύκολη καταγγελία ούτε σε επιφανειακό σχολιασμό. Με έξυπνο κείμενο, φρέσκια σκηνοθετική ματιά και υψηλό επίπεδο ερμηνειών, το «Εγώ θα σας τα πω» αποδεικνύει ότι η επιθεώρηση όχι μόνο παραμένει ζωντανή, αλλά εξακολουθεί να έχει πολλά και ουσιαστικά πράγματα να μας πει».

Σωτήρης Σουλούκος | AllAboutArts.gr

«Μια επιθεώρηση όπως θα έπρεπε να είναι σήμερα: σύγχρονη, τολμηρή, γρήγορη, με ωραία μουσική, χορό, γέλιο και πολλές αλήθειες κρυμμένες πίσω από τη σάτιρα».

Χρύσα Κοκκίνου | θεατρο.gr

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ

Σκηνοθεσία Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος
Κείμενα, Στίχοι τραγουδιών Γεράσιμος Ευαγγελάτος, Δημήτρης Χαλιώτης
Πρωτότυπα τραγούδια, Μουσική, Ενορχηστρώσεις Θέμης Καραμουρατίδης
Σκηνογράφος Μαγδαληνή Αυγερινού
Ενδυματολόγος Άγγελος Μέντης
Κίνηση Αλέξανδρος Σταυρόπουλος
Σχεδιασμός φωτισμών Αποστόλης Κουτσιανικούλης
Φωνητική διδασκαλία Αποστόλης Ψυχράμης
Βοηθός σκηνοθέτη Πάνος Κορογιαννάκης
Βοηθός σκηνογράφου Αγγελική Πολίτη
Βοηθός κίνησης Μαργαρίτα Μπουγιούκα
Μουσικοί επί σκηνής Αντώνης Παλαμάρης μουσική διεύθυνση, επιμέλεια ορχήστρας, πλήκτρα, Κωστής Πυρένης ηλεκτρική και ακουστική κιθάρα, Βαγγέλης Οικονόμου μπάσο, Δημήτρης Τσόλης τύμπαναprogramming
Παρτιτούρες Άρης Ζέρβας
Παίζουν οι ηθοποιοί Δημήτρης Πιατάς, Ελένη Κοκκίδου, Δημήτρης Μακαλιάς, Γιούλη Τσαγκαράκη, Ζερόμ Καλούτα, Σύρμω Κεκέ, Μαρία Διακοπαναγιώτου, Αλέξης Βιδαλάκης, Θανάσης Ισιδώρου

Οπτική ταυτότητα παράστασης

Concept & Art Direction Αλέγια Παπαγεωργίου, Χρήστος Συμεωνίδη, Styling Αλέγια Παπαγεωργίου, Φωτογραφίες & Τρέιλερ Χρήστος Συμεωνίδης, Visual Identity Δημήτρης Γκέλμπουρας (@forbidden.designs)

Ενημερωτική δράση: “ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΟΜΑΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΗΛΙΟ – ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΗΝ ΥΓΕΙΑ ΜΟΥ”

Το προσωπικό του Κέντρου Υγείας Λιτοχώρου ενημερώνει τους πολίτες του Δήμου Δίου-Ολύμπου για την προστασία από τον ήλιο. Από Δευτέρα 6 Ιουλίου 2026 εώς και Κυριακή 12 Ιουλίου 2026 στο Κέντρο Υγείας Λιτοχώρου και στα κατά τόπους Περιφερειακά Ιατρεία θα γίνει ενημέρωση.

ΠΡΟΣΤΑΤΕΨΕ ΤΟ ΔΕΡΜΑ ΣΟΥ, ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΙΑ ΖΩΗ.

ΚΕΝΤΡΟ ΥΓΕΙΑΣ ΛΙΤΟΧΩΡΟΥ ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΗ ΔΡΑΣΗ ΑΦΙΣΑ 1

Π. Δουδωνής: Το νομοσχέδιο όχι μόνο δεν κάνει βήματα μπρος αλλά κάνει πολλά βήματα πίσω για δημοκρατική νομιμοποίηση και οικονομική αυτοτέλεια

Για το Πανελλήνιο Σοσιαλιστικό Κίνημα, ήδη από την ίδρυσή του και ως σήμερα, δύο είναι οι προτεραιότητες για την τοπική αυτοδιοίκηση: Η δημοκρατική νομιμοποίηση, ούτως ώστε να λειτουργεί αποτελεσματικά ως βάθρο της δημοκρατίας και μάλιστα το εγγύτερο προς τον πολίτη. Η οικονομική αυτοτέλεια, ώστε να εκπληρώνουν τον συνταγματικό τους ρόλο με τον πιο ακηδεμόνευτο αλλά και αποτελεσματικό τρόπο. Και είναι δυστυχώς σε αυτούς τους δύο θεμελιακούς στόχους που το παρόν νομοσχέδιο αποτυγχάνει.

Ξεκινώ από την έννοια της νομιμοποίησης. Πού ερείδεται η νομιμοποίηση στις δημοκρατίες; Μα φυσικά στην ίδια την εκλογική διαδικασία, ήτοι στο αδιάβλητο της διαδικασίας και στο εκλογικό σύστημα. Με το παρόν νομοσχέδιο εισάγεται ένα εκλογικό σύστημα το οποίο είναι και καλπονοθευτικό και αλαμπουρνέζικο.

Ξεκινώ από τη δεύτερη παράμετρο. Πιστέψτε με είναι εξίσου κρισιμη. Έχω διδάξει εκλογικά συστήματα για αρκετά χρόνια και έχω ιδία εικόνα της σημασίας ένα εκλογικό σύστημα να μπορεί να εξηγηθεί απλά, ούτως ώστε να το έχουν υπόψιν τους οι πολίτες την ώρα που ψηφίζουν.

Κλασικό παράδειγμα δυσνόητου μοντέλου είναι η μέθοδος του κλιμακωτού μπόνους στον εκλογικό νομοπου αυτή η κυβέρνηση εισήγαγε με τον 4654/2020. Είναι δύσκολο να γίνει αντιληπτό από τον μέσο πολίτη πώς ξεκινούμε με ένα κατώφλι του 25% και 20 έδρες και κατανέμεται μία έδρα ανά μισή μονάδα ως τις 50 έδρες του 40%.

Εκεί όμως που ο εκλογικός νόμος των βουλευτικών εκλογών είναι δυσνόητος στο επίπεδο του μπόνους για τον πρώτο, ο εκλογικός νόμος που εισάγετε για τις αυτοδιοικητικές εκλογές είναι πλήρως ακατανόητος ακόμα και ως προς το ποιος είναι πρώτος και κερδίζει. Διότι μπορεί ο δεύτερος να είναι δεύτερος στην ψήφο των πολιτών αλλά να καθίσταται πρώτος μέσω μιας αόριστης και νεφελώδους δεύτερης επιλογής.

Και εδώ έγκειται το καλπονοθευτικό του πράγματος: μπορείτε να καταστήσετε τον ηττηθέντα στη λαϊκή ψήφο ως νικητή. Αυτό δεν είναι δημοκρατία στην τοπική αυτοδιοίκηση. Και θα τα αναλύσουμε και περαιτέρω στην ένσταση αντισυνταγματικότητας που κατάθέσαμε.

Σας λέω μόνο αυτό: φτιάξατε έναν εκλογικό νόμο για να αποφευχθεί η ήττα που γνωρίσατε στις προηγούμενες αυτοδιοικητικές εκλογές, του 2023. Είναι κομμένος και ραμμένος για να είχε αποφευχθεί αυτή η ήττα. Η πατέντα όμως θεραπεύει την προηγούμενη ήττα σας, που έχει ήδη συντελεστεί. Προσέξτε μη πέσετε θύμα της πλεκτάνης που στήσατε και αντί να σας διασώσει επιτείνει την επόμενη ήττα σας.

Παρατήρησα ακόμα ότι η πλειοψηφία της ΚΕΔΕ, ως προστηθείς του υπουργείου ετοίμασε μια ολόκληρη ανάλυση γύρω από την ύπαρξη παρόμοιων μοντέλων στο εξωτερικό. Η ανάλυση αυτή, για ένα νομικό μάτι, κρίνεται ως αποτυχημένη. Δεν αποδεικνύει τίποτα άλλο πέραν του ότι υπάρχουν χώρες που δεν έχουν δεύτερο γύρο αυτοδιοικητικών εκλογών. Και; Πώς αυτό δικαιολογεί την κατάργηση του δευτέρου γύρου των αυτοδιοικητικών εκλογών σε μια χώρα που έχει εκλογές δύο γύρων εδώ και πάνω από μισό αιώνα;

Όσον αφορά στην ηλεκτρονική ψήφο, θα καλέσω τον υπουργό να ενημερώσει την εθνική αντιπροσωπεία σε σχέση με τις εγγυήσεις του αδιάβλητου που περιέχουν οι διατάξεις του κώδικα, επαναλαμβάνω οι διατάξεις του κώδικα και όχι τυχόν δευτερογενής νομοθεσία που θα εκδοθεί κατά εξουσιοδοτική διάταξη, για να καθορίσουμε την ψήφο μας επί των οικείων διατάξεων.

Πριν πάμε στο μοντέλο διοίκησης της τοπικής αυτοδιοίκησης το οποίο προωθεί ο κώδικας, οφείλουμε μια παρατήρηση σε σχέση με την ίδια την κωδικοποιητική προσπάθεια, στο βαθμό που αφορά σε συγκέντρωση σε ένα ενιαίο κείμενο προυφιστάμενωνδιατάξεων.

Γνωρίζω καλά τη δυσκολία της κωδικοποίησης, ως μέλος της Κεντρικής Επιτροπής Κωδικοποίησης της Ελληνικής Δημοκρατίας, μιας επιτροπής επιστημονικής και ακομμάτιστης, απαρτιζόμενης σε μεγάλο βαθμό από πανεπιστημιακούς και δικαστές, υπό την προεδρία του κ. Γεώργιου Σταυρόπουλου, επίτιμου Αντιπροέδρου του Συμβουλίου της Επικρατείας. Πρόκειται για μια τιτάνια προσπάθεια την οποία φέρατε σε πέρας.

Όμως, καταλαβαίνω ότι έγινε από υπαλλήλους του υπουργείου. Όπως και η ΚΕΚ κωδικοποιεί κατά βάση με την προσωπική εργασία των ίδιων των μελών της. Δεν είναι εικόνα σύγχρονου κράτους αυτή. Οφείλουμε, λόγω της κρισιμότητας της κωδικοποίησης για την ανάπτυξη της χώρας, με την πολυνομία και την κακονομία να είναι ένα από τα μεγαλύτερα εμπόδια στην προσέλκυση επενδύσεων να ανατεθεί κεντρικά η κωδικοποίηση σε εξειδικευμένους και αποκλειστικώς εργαζόμενους πάνω σε αυτή υπαλλήλους, πάντα υπό τη διεύθυνση της Κεντρικής Επιτροπής Κωδικοποίησης. Δεν μπορούμε να πηγαίνουμε με λογικές 19ου αιώνα στον 21 αιώνα και στην εποχή του ΑΙ. Θα μας κοστίσει.

Εισερχόμαστε λοιπόν στο ζήτημα του μοντέλου που προωθείται για τη διοίκηση των τοπικών υποθέσεων: αυτό είναι ένα μοντέλο δημαρχοκεντρικό. Λόγω μεν τοπική δημοκρατία, έργω δε ενός ανδρός αρχή.

Ας ξεκινήσουμε από τα πιο προφανή: δήμαρχος και περιφερειάρχες με τον κώδικα ενδύονται με την πολυτέλεια ενός στρατού μετακλητών συμβούλων. Η ίδια λογική των μετακλητών που έχουμε δει και στηλιτεύουμε στην κεντρική διοίκηση. Και μάλιστα, αυτό συμβαίνει εδώ ενώ οι δήμοι είναι δραματικά υποστελεχωμένοι. Αλλά δεν είναι δυνατόν να υποκαθιστούμε την έλλειψη δημοτικών υπαλλήλων όχι με πρόσληψη καινούργιων και ικανών αλλά με μια στρατιά μετακλητών που επίσης κοστίζουν.

Έπειτα, το δημαρχοκεντρικό μοντέλο φαίνεται σε σειρά διατάξεων, ιδίως στα άρθρα 56 και 58. Συγκεντρώνουν στον δήμαρχο έναν πολύ μεγάλο πυρήνα διοικητικής, οικονομικής και θεσμικής εξουσίας. Δεν πρόκειται απλώς για συντονιστικό ρόλο. Πρόκειται για τοποθέτηση του δημάρχου στο κέντρο σχεδόν κάθε κρίσιμης λειτουργίας του δήμου.

Οι αμεταβίβαστες αρμοδιότητες αποκλείουν κάθε ουσιαστική αποκέντρωση στο εσωτερικό της διοίκησης. Και η δυνατότητα μονομερούς απόφασης για ζητήματα της δημοτικής επιτροπής, με έλεγχο εκ των υστέρων, διευρύνει ακόμη περισσότερο τη μονοπρόσωπη εξουσία.

Η δημοτική επιτροπή αποκτά ρόλο μικρής κυβέρνησης του δήμου, κλέβοντας αρμοδιότητες από το δημοτικό συμβούλιο. Διαχειρίζεται ένα μεγάλο μέρος της καθημερινής και στρατηγικής διοίκησης, ενώ ελέγχεται από τον δήμαρχο μέσω της προεδρίας και της πλειοψηφίας.

Η ασυμμετρία είναι χαρακτηριστική: το συμβούλιο χρειάζεται αυξημένη πολιτική δύναμη για να πάρει πίσω ένα θέμα, ενώ η επιτροπή έχει διακριτική ευχέρεια να το παραπέμψει η ίδια. Το κέντρο βάρους μετακινείται από το ανοιχτό, πολυφωνικό δημοτικό συμβούλιο σε ένα μικρότερο όργανο, με δεδομένη πλειοψηφία.

Ας πάμε όμως και στο θέμα των τοπικών κοινοτήτων, σε αυτό που έχει αποκληθεί ενδοδημοτική δημοκρατία.

Είπατε κ. υπουργέ, ότι το Σύνταγμα προβλέπει δύο και όχι τρεις βαθμούς τοπικής αυτοδιοίκησης, δεν θα διαφωνήσω καθόλου. Αλλά από την υπαγωγή των κοινοτήτων σε δήμους για λόγους διαχειριστικής επάρκειας μέχρι την πλήρη υποτίμηση της τοπικής κοινότητας υπάρχει μεγάλη απόσταση. Απόσταση που έχετε διανύσει σε χρόνο dt.

Πάρτε για παράδειγμα το ζήτημα των επικεφαλής των μικρών κοινοτήτων έως 300 κατοίκων: θα αποκαλούνται όχι πρόεδροι, αλλά εκπρόσωποι. Για καθαρούς λόγους υποτίμησης της θέσης τους. Λέει ο εισηγητής της πλειοψηφίας, ο κ Κωτσός, τον οποίο σέβομαι πολύ: δεν προίστανται κοινοτικού συμβουλίου. Μα κατά το Σύνταγμα και ο περιφερειάρχης είναι ανώτερο αιρετό μονοπρόσωπο όργανο του β βαθμού της τοπικής αυτοδιοίκησης. Και ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας μονοπρόσωπο όργανο είναι. Γιατί το κάνετε αυτό;

Η ρύθμιση δεν δίνει στις κοινότητες σταθερό πεδίο δικής τους ευθύνης. Τις αφήνει κυρίως να εισηγούνται, να προτείνουν και να διαμεσολαβούν. Οι ουσιαστικές αρμοδιότητες, οι άνθρωποι, οι χώροι και οι πόροι τους εξαρτώνται από την καλή θέληση και τις αποφάσεις της δημαρχιακής διοίκησης.

Δείτε επίσης τα τοπικά δημοψηφίσματα. Εκ της πείρας μου στο συνταγματικό δίκαιο, σας λέω ότι είναι η πιο επιτυχημένη ίσως και η μόνη επιτυχημένη αν εξαιρέσουμε δημοψηφίσματα για θέματα θεμελιώδη, όπως πχ η μορφή του πολιτεύματος, μορφή άμεσης δημοκρατίας. Οι κάτοικοι μπορούν να προτείνουν, αλλά ο δήμος δεν υποχρεώνεται να εντάξει το θέμα προς συζήτηση ούτε να απαντήσει αιτιολογημένα. Πρακτικά δηλαδή μηδέν εις το πηλίκον.

Σας καλώ να ξαναδείτε όλο αυτό το πλαίσιο, δεδομένου ότι η πληθυσμιακή συρρίκνωση που εξελίσσεται σε εθνική κρίση χτυπά δυσανάλογα πολύ τα χωριά μας. Με πλήρως αποψιλωμένες από οποιαδήποτε δύναμη τοπικές κοινότητες βαθαίνετε ακόμα περισσότερο την πληθυσμιακή τους συρρίκνωση και την κρίση.

Τέλος σε σχέση με τα κωλύματα εκλογιμότητας και τα ασυμβίβαστα των ενστόλων δημιουργείται ένα χαώδες καθεστώς, το οποίο δεν ευνοεί αλλά αποθαρρύνει τη συμμετοχή στα τοπικά πράγματα. Εμείς τη θέλουμε αυτή τη συμμετοχή, κάθε δημοκρατία πρέπει να τη θέλει και εσείς αντί να την ενισχύετε την πιέζετε περαιτέρω.

Παράδειγμα: Το άρθρο 294 αναγνωρίζει ότι ένστολοι μπορούν να αναλαμβάνουν αιρετά αξιώματα, μεταξύ των οποίων του αντιδημάρχου και του αντιπεριφερειάρχη. Ταυτόχρονα, όμως, η συμμετοχή αυτή συνοδεύεται από σοβαρό υπηρεσιακό κόστος: η θητεία τους δεν προσμετράται για βαθμολογική και μισθολογική εξέλιξη.Άρα αποθάρρυνση.

Στο ζήτημα τώρα των πόρων,

Η κυβέρνηση εισάγει, όσο κι αν το αρνείται, έναν νέο φόρο, το Τέλος Τοπικής Ανάπτυξης. Πέραν βέβαια και του ζητήματος αυτού και ζητημάτων αιφνιδιασμού σε σχέση με τον υπολογισμό του, υπάρχει και μια ακόμα κοινωνική διάσταση: Ο Κώδικας δεν ενσωματώνει το αίτημα της ΕΣΑμεΑ για πλήρη απαλλαγή ατόμων με αναπηρία και χρόνιες παθήσεις. Το γεγονός αυτό το κρίνουμε ασεβές προς τα άτομα με αναπηρία, καθώς τους δημιουργεί ένα επιπλέον βάρος.

Πάμε τώρα στο άρθρο 434 περί Κεντρικών Αυτοτελών Πόρων:

Στον κώδικα περιγράφεται ο μηχανισμός απόδοσης και κατανομής, δεν υπάρχει όμως καμία εγγύηση ότι οι διαθέσιμοι πόροι θα επαρκούν για το πραγματικό κόστος των νέων αρμοδιοτήτων, τις αυξημένες ανάγκες πολιτικής προστασίας και τις πιέσεις ορεινών, νησιωτικών και απομακρυσμένων δήμων. Όταν οι Κ.Α.Π. δεν επαρκούν, η τοπική κοινωνία πληρώνει το κενό με περικοπές υπηρεσιών ή με νέα τέλη. Η θέση μας είναι σαφής: πλήρης, σταθερή και προβλέψιμη απόδοση των Κ.Α.Π., με διαφανή κατανομή βάσει αντικειμενικών κριτηρίων και χωρίς συνεχή μεταφορά του κόστους στους δημότες. Μόνο έτσι η οικονομική αυτοτέλεια της αυτοδιοίκησης αποκτά πραγματικό περιεχόμενο.

Έπειτα

Στο μεγάλης κοινωνικής σημασίας ζήτημα των ΔΕΥΑ, που αφορά στο νερό των δημοτών, ο Κώδικας ορίζει ότι οι ΔΕΥΑ λύονται με απόφαση του οικείου δημοτικού συμβουλίου που λαμβάνεται με την απόλυτη πλειοψηφία του συνόλου των μελών, συνοδευόμενη από διαπιστωτική πράξη του Γραμματέα της αποκεντρωμένης διοίκησης. Η θέση μας είναι ότι η λύση επιχείρησης με αντικείμενο βασικό κοινωφελές αγαθό, όπως το νερό, πρέπει να απαιτεί αυξημένη πλειοψηφία. Ζητούμε την επαναφορά του κατωφλίου των 3/4 που ίσχυε έως σήμερα.

Τέλος, σε σχέση με το άρθρο 731, η παρέμβαση των δύο υπουργείων σε μια υπόθεση της τοπικής αυτοδιοίκησης είναι αλλόκοτη και οδηγεί σε συνταγματικές και διοικητικές περιπλοκές. Μόνο ως παράμετρος που λειτουργεί εναντίον των υπαλλήλων μπορεί να αιτιολογηθεί και άρα δεν έχει τοποθετηθεί στη διάταξη εξ αγαθού συνειδότος. Τέλος, η μερική άρση της τροπολογίας Βορίδη για συγκεκριμένες κατηγορίες υπαλλήλων, δημιουργεί μια αντίφαση σε σχέση με αυτό που οι ίδιοι εσείς παρουσιάζατε ως συνταγματικά ανέφικτο: αν ίσχυε το τότε επιχείρημά σας, γιατί την ανακαλείτε μερικώς; Και αν δεν ίσχυε, γιατί δεν το κάνετε για όλους;

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,

Η κωδικοποιητική αυτή προσπάθεια είχε πράγματι να αντιμετωπίσει μια μεγάλη σε έκταση ύλη. Αντί όμως η κωδικοποίηση να συνοδευτεί από διατάξεις που θα απελευθέρωναν την τοπική αυτοδιοίκηση από βάρη χρόνων, συνοδεύεται από νέες διατάξεις στην ακριβώς αντίθετη κατεύθυνση. Ιδίως σε σχέση με τις δύο βασικές προτεραιότητες, την ενίσχυση της δημοκρατικής νομιμοποίησης και την οικονομική αυτοτέλεια, το παρόν νομοσχέδιο όχι μόνο δεν κάνει βήματα μπρος αλλά κάνει πολλά βήματα πίσω. Για αυτό και εμείς θα το καταψηφίσουμε επί της αρχής.