Αρχική Blog Σελίδα 1972

Αν το blackout της Ιβηρικής γινόταν στη χώρα μας… – Γράφει ο Νίκος Γ. Σακελλαρόπουλος

Όσα συνέβησαν προχθές σε Πορτογαλία και Ισπανία, αναμφισβήτητα βάζουν σε σκέψεις επιστήμονες και απλούς πολίτες. Πώς πρέπει να προετοιμαστούν τα κράτη κι οι κοινωνίες απέναντι σε φαινόμενα που προκαλεί η κλιματική αλλαγή ή και δολιοφθορές/κυβερνοεπιθέσεις δικτατόρων που δεν τους είναι αρεστές κάποιες κυβερνήσεις; Αρκεί η μέριμνα των ηγετών που προβλέπουν και λαμβάνουν μέτρα;

Νίκος Σακελλαρόπουλος
Γράφει ο συνεργάτης του Έμβολος δημοσιογράφος Νίκος Γ. Σακελλαρόπουλος

Ο Θοδωρής Κολιδάς, διευθυντής του Εθνικού Μετεωρολογικού Κέντρου της ΕΜΥ, ανέφερε ότι η «επαγόμενη ατμοσφαιρική δόνηση’» που δημιουργείται στις γραμμές μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας (όπως αυτές των 400 kV) είναι ένα φαινόμενο που δημιουργείται πάνω σε αυτά τα πολύ μακριά καλώδια, τα οποία είναι εκτεθειμένα στον αέρα και στις ατμοσφαιρικές συνθήκες. Όταν υπάρχει απότομη και ακραία αλλαγή της θερμοκρασίας -για παράδειγμα, απότομα κύματα ψύχους ή καύσωνα- τότε δημιουργούνται ισχυρά ανοδικά ή καθοδικά ρεύματα αέρα (θερμικές ανωμαλίες). Αυτές οι θερμικές μεταβολές προκαλούν ταλαντώσεις στα καλώδια μέσω δύο κυρίως μηχανισμών. Αρχικά, θερμική διαστολή και συστολή όπου το μέταλλο των καλωδίων διαστέλλεται ή συστέλλεται απότομα. Ακολουθούν και οι ατμοσφαιρικές ταλαντώσεις, όπου οι διαφορές στην πυκνότητα του αέρα δημιουργούν τοπικούς ανέμους ή ρεύματα που επηρεάζουν τις γραμμές, προκαλώντας τις να πάλλονται.

Αυτό το φαινόμενο λέγεται επαγόμενη ατμοσφαιρική δόνηση (induced atmospheric vibration) και μπορεί να οδηγήσει σε κραδασμούς, ταλαντώσεις σε μεγάλη κλίμακα, ακόμη και μηχανικές καταπονήσεις που απειλούν τη δομική ακεραιότητα των γραμμών. Είναι διαφορετικό από το συνηθισμένο “galloping” που προκαλείται από πάγο και άνεμο».

Η αλήθεια είναι ότι στην Πορτογαλία και στην Ισπανία, οι κοινωνίες φέρθηκαν ώριμα κι υπεύθυνα. Ούτε κραυγές, ούτε αναθέματα, ούτε κατάρες στους πρωθυπουργούς, ούτε χαρακτηρισμοί για …δολοφόνους και τοιαύτα ελληνικής προέλευσης κι εφαρμογής.  Ούτε καν ουρές στα καταστήματα τροφίμων ή στα πρατήρια βενζίνης.  Ούτε ποδοπατήματα μπροστά σε ασανσέρ και πόρτες κτιρίων για να βγουν στους δρόμους, ούτε καν ουρές μπροστά σε τράπεζες και ΑΤΜ! Είναι δυνατόν, τι λαοί είναι αυτοί;

Δεν μπορώ να διανοηθώ τι θα συνέβαινε στα καθ’ ημάς, αν μας προέκυπτε ένα γενικευμένο blackout. Κι όταν θα συνέβαιναν …χιλιάδες εκρήξεις ανεκπαίδευτων, αμόρφωτων και …ανυπότακτων Ελληναράδων… Κι όταν ορδές ασύντακτων…προοδευτικάριων θα γίνονταν ο καθείς …Τσε Γκουεβάρα για να κρεμάσουν πρωθυπουργό, υπουργούς και δημοσίους υπαλλήλους που ήταν πάλι … ανάλγητα απόντες…

Ναι, δεν μπορώ να διανοηθώ πώς θα ποδοπατιόμασταν και θα παίζαμε ξύλο… Και δεν θέλω να το διανοηθώ…

Cheesecake με φράουλα – Γιορτάζοντας την άνοιξη

Σίσσυ Νίκα
Γράφει η Σίσσυ Νίκα – Δημοσιογράφος Γαστρονομίας και Πολιτισμού

Ένα εύκολο γλυκό με απίθανους συνδυασμούς… από διαφορετικές κρέμες, φρέσκα φρουτάκια ή γλυκά του κουταλιού ή ακόμα και μαρμελάδες από φράουλα μέχρι φρούτα του δάσους… και πορτοκάλι, διαλέγουμε χρώμα και γεύση.

Η βάση του μπορεί να είναι από μπισκοτάκια έτοιμα.

Στα Τρίκαλα Κορινθίας στο απίθανο ξενοδοχείο Πλειάδων Γη μας ετοίμασαν ένα απίθανο cheesecake, που συντρόφευε τον απογευματινό καφέ μας ατενίζοντας μια φύση υπέροχη.

Cheesecake με φράουλα 1

Cheesecake με φράουλα

Από το ξενοδοχείο Πλειάδων Γη, Τρίκαλα Κορινθίας

Υλικά για 8 άτομα

Για τη βάση

1 πακέτο μπισκότα digestive

60 γρ βούτυρο, λιωμένο

Για την κρέμα

450 γρ κρεμώδες τυρί επιλογής μας

300 γρ γιαούρτι στραγγιστό

300 γρ κρέμα γάλακτος

230 γρ. άχνη ζάχαρη

1 βανιλια Μαγαδασκαρης σε stick ή βανιλίνη

Για το σερβίρισμα

120 γρ γλυκό του κουταλιού φράουλα

Cheesecake με φράουλα 3

Τρόπος παρασκευής

Βάζουμε στο μπλέντερ τα μπισκότα για να τα θρυμματίσουμε.

Τα βάζουμε σε μεγάλο μπολ και προσθέτουμε το βούτυρο.

Ανακατεύουμε καλά και τα στρώνουμε ομοιόμορφα σε γυάλινα βαζάκια.

Τα βάζουμε στο ψυγείο για να παγώσει η βάση τους.

Ετοιμάζουμε την κρέμα

Σε ένα κατσαρολάκι βάζουμε την κρέμα γάλακτος για να την ζεστάνουμε ελαφρά, προσοχή δεν πρέπει να κάψει.

Προσθέτουμε το stick βανίλιας, κομμένο στη μέση και ξυσμένο για να βγουν οι σπόροι ή αν δεν θέλουμε φυσική βανίλια χρησιμοποιούμε βανιλίνη.

Το αφήνουμε για 1 ώρα τουλάχιστον στο ψυγείο.

Στον κάδο του μίξερ βάζουμε το κρεμώδες τυρί, το γιαούρτι και τη ζάχαρη.

Ανακατεύουμε με το σύρμα σε χαμηλή ταχύτητα για 2 λεπτά.

Προσθέτουμε την αρωματισμένη κρέμα βανίλιας, αφού νωρίτερα έχουμε αφαιρέσει το κοτσάνι της βανίλιας.

Ανακατεύουμε σε μέτρια ταχύτητα για 3 λεπτά μέχρι να σφίξει το μείγμα.

Αδειάζουμε την κρέμα σε σακούλα ζαχαροπλαστικής.

Και την περιχύνουμε πάνω στη βάση κάθε γυάλινου βάζου.

Τα βάζουμε στο ψυγείο να δροσίσει για 1 ώρα.

Περιχύνουμε με το γλυκό φράουλα και σερβίρουμε απευθείας στα βαζάκια, ακουμπώντας πάνω σε πιάτο.

Cheesecake με φράουλα 2

Μικρά μυστικά

Αν θέλουμε να πήξει η κρέμα πιο εύκολα θα μπορούσαμε να προσθέσουμε 5 γρ φύλλα ζελατίνης, που θα μουλιάσουμε σε νερό ή χυμό.

Καιρός: Ο καιρός στην Ελλάδα για σήμερα Πέμπτη 1 Μάϊου 2025

ΠΡΟΓΝΩΣΗ ΓΙΑ ΣΗΜΕΡΑ ΠΕΜΠΤΗ 01-05-2025 (ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ)

ΠΡΟΕΙΔΟΠΟΙΗΣΕΙΣ
Στα Δωδεκάνησα και την Κρήτη τοπικά ισχυρές βροχές και καταιγίδες.
Στο Αιγαίο άνεμοι βορείων διευθύνσεων τοπικά 8 μποφόρ μέχρι το απόγευμα.

ΓΕΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Στα νησιά του ανατολικού Αιγαίου, τις Κυκλάδες, την Κρήτη και τα Δωδεκάνησα αυξημένες νεφώσεις με τοπικές βροχές και κυρίως στην Κρήτη και τα Δωδεκάνησα σποραδικές καταιγίδες, όπου θα είναι τοπικά ισχυρές. Στην υπόλοιπη χώρα λίγες νεφώσεις που από τις μεσημβρινές ώρες στη Μακεδονία και τη Θράκη πρόσκαιρα θα αυξηθούν και θα σημειωθούν λίγες τοπικές βροχές ή όμβροι.
Οι άνεμοι θα πνέουν από βόρειες διευθύνσεις, στα δυτικά 4 με 6, στα ανατολικά 5 με 7 και στο Αιγαίο μέχρι το απόγευμα τοπικά 8 μποφόρ.
Η θερμοκρασία θα σημειώσει μικρή άνοδο, κυρίως στο Ιόνιο και τα ηπειρωτικά. Θα φτάσει στο Ιόνιο και τα δυτικά ηπειρωτικά τους 25 με 26 βαθμούς, στα υπόλοιπα ηπειρωτικά τους 23 με 25 βαθμούς και στην ανατολική νησιωτική χώρα τους 19 με 21 βαθμούς Κελσίου.

ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ, ΘΡΑΚΗ
Καιρός: Γενικά αίθριος με λίγες νεφώσεις που από τις μεσημβρινές ώρες πρόσκαιρα θα αυξηθούν και θα σημειωθούν λίγες τοπικές βροχές ή όμβροι.
Άνεμοι: Από βόρειες διευθύνσεις 3 με 5 και στα ανατολικά τις πρωινές ώρες βορειοανατολικοί τοπικά 6 μποφόρ.
Θερμοκρασία: Από 09 έως 25 βαθμούς Κελσίου. Στη δυτική Μακεδονία 2 με 3 βαθμούς χαμηλότερη.

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Καιρός: Γενικά αίθριος με λίγες νεφώσεις που τις μεσημβρινές και απογευματινές ώρες πρόσκαιρα θα αυξηθούν και πιθανώς μα σημειωθούν λίγες τοπικές βροχές ή όμβροι στα γύρω ορεινά.
Άνεμοι: Βόρειοι βορειοδυτικοί 3 με 5 και βαθμιαία από το απόγευμα ανατολικοί νοτιοανατολικοί με την ίδια ένταση.
Θερμοκρασία: Από 10 έως 24 βαθμούς Κελσίου.

ΝΗΣΙΑ ΙΟΝΙΟΥ, ΗΠΕΙΡΟΣ, ΔΥΤΙΚΗ ΣΤΕΡΕΑ, ΔΥΤΙΚΗ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ
Καιρός: Γενικά αίθριος.
Άνεμοι: Βόρειοι βορειοανατολικοί 3 με 5 και στο Ιόνιο βόρειοι βορειοδυτικοί τοπικά 6 μποφόρ.
Θερμοκρασία: Από 10 έως 26 βαθμούς Κελσίου. Στο εσωτερικό της Ηπείρου η ελάχιστη 3 με 4 βαθμούς χαμηλότερη.

ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΣΤΕΡΕΑ, ΕΥΒΟΙΑ, ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ
Καιρός: Γενικά αίθριος με αραιές νεφώσεις κατά διαστήματα πιο πυκνές.
Άνεμοι: Βόρειοι βορειοανατολικοί 5 με 7 και τις πρωινές ώρες στα ανατολικά τοπικά 8 μποφόρ με βαθμιαία εξασθένηση.
Θερμοκρασία: Από 11 έως 23 βαθμούς Κελσίου.

ΚΥΚΛΑΔΕΣ, ΚΡΗΤΗ
Καιρός: Αυξημένες νεφώσεις με τοπικές βροχές και κυρίως στην Κρήτη σποραδικές καταιγίδες, όπου θα είναι τοπικά ισχυρές από τις πρωινές ώρες.
Άνεμοι: Από βόρειες διευθύνσεις 5 με 7 και τις πρωινές ώρες στις Κυκλάδες τοπικά 8 μποφόρ.
Θερμοκρασία: Από 14 έως 19 και στη νότια Κρήτη έως 21 βαθμούς Κελσίου.

ΝΗΣΙΑ ΑΝΑΤΟΛΙΚΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ – ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΑ
Καιρός: Νεφώσεις κατά τόπους αυξημένες με τοπικές βροχές και κυρίως στα Δωδεκάνησα σποραδικές καταιγίδες τοπικά ισχυρές μέχρι και τις απογευματινές ώρες.
Άνεμοι: Στα νότια βόρειοι βορειοδυτικοί 5 με 6 και στην περιοχή του Καστελόριζου νότιοι νοτιοανατολικοί 4 με 5 μποφόρ. Στα βόρεια βόρειοι βορειοανατολικοί 6 με 7 και τις πρωινές ώρες τοπικά 8 μποφόρ.
Θερμοκρασία: Από 13 έως 21 με βαθμούς Κελσίου.

ΘΕΣΣΑΛΙΑ
Καιρός: Γενικά αίθριος με λίγες πρόσκαιρες νεφώσεις.
Άνεμοι: Από βόρειες διευθύνσεις 3 με 5 και τις πρωινές ώρες στα ανατολικά τοπικά 6 μποφόρ.
Θερμοκρασία: Από 09 έως 21 βαθμούς Κελσίου.

ΑΤΤΙΚΗ
Καιρός: Γενικά αίθριος με αραιές νεφώσεις κατά διαστήματα πιο πυκνές.
Άνεμοι: Βόρειοι βορειοανατολικοί 5 με 7 και τις πρωινές ώρες στα ανατολικά τοπικά 8 μποφόρ με βαθμιαία εξασθένηση.
Θερμοκρασία: Από 12 έως 22 βαθμούς Κελσίου. Στα βόρεια και ανατολικά η μέγιστη 2 με 3 βαθμούς χαμηλότερη.

ΠΡΟΓΝΩΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 02-05-2025
Στην Κρήτη, τις νότιες Κυκλάδες και τα Δωδεκάνησα ο καιρός θα είναι άστατος με βροχές και σποραδικές καταιγίδες. Τα φαινόμενα στην Κρήτη μέχρι και τις πρωινές ώρες θα είναι κατά τόπους ισχυρά . Στην υπόλοιπη χώρα λίγες νεφώσεις οι οποίες τις μεσημβρινές και απογευματινές ώρες πρόσκαιρα θα αυξηθούν και θα σημειωθούν τοπικές βροχές και στα ηπειρωτικά ορεινά μεμονωμένες καταιγίδες.
Οι άνεμοι θα πνέουν από βόρειες διευθύνσεις, στα δυτικά 3 με 4, στα ανατολικά 4 με 6 και στο κεντρικό και το νότιο Αιγαίο 7 μποφόρ.
Η θερμοκρασία δεν θα σημειώσει αξιόλογη μεταβολή. Θα φτάσει στα δυτικά τους 25 με 26 βαθμούς, στα υπόλοιπα ηπειρωτικά τους 23 με 25 βαθμούς και στις υπόλοιπες περιοχές τους 19 με 21 βαθμούς Κελσίου.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Συλλυπητήριο Μήνυμα της ΔΕΕΠ ΝΔ Ημαθίας

Η Δ.Ε.Ε.Π. Νέας Δημοκρατίας Ημαθίας εκφράζει τη βαθιά της θλίψη για την απώλεια του Νίκου Αλεξόπουλου, ενός εκλεκτού στελέχους της παράταξής μας, που για δεκαετίες υπήρξε πρωταγωνιστής στην πολιτική και κοινωνική ζωή της Αλεξάνδρειας.

Ο Νίκος Αλεξόπουλος, συνταξιούχος εφοριακός, ενεργός συνδικαλιστής και άνθρωπος της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, υπηρέτησε με συνέπεια και ήθος τον τόπο του, αφήνοντας ανεξίτηλο το αποτύπωμά του στην κοινωνία και στη ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ. Αρχοντική μορφή και ισχυρή προσωπικότητα, ήταν πάντοτε παρών στους αγώνες για μια καλύτερη #Ημαθία.

Εκφράζουμε τα ειλικρινή μας συλλυπητήρια στην οικογένεια και στους οικείους του.

Ας είναι ελαφρύ το χώμα που θα τον σκεπάσει.

Με εκτίμηση

Σταύρος Γιανναβαρτζής

Πρόεδρος ΔΕΕΠ Ημαθίας

Ανακοίνωση Δικτύων Συνδικαλιστικού Ιδιωτικού-Δημοσίου-Συνταξιούχων ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής για την Πρωτομαγιά

Η 1η Μάη αποτελεί μοναδικό σύμβολο των αγώνων των εργαζομένων στη διαδρομή του ιστορικού χρόνου. 

139 χρόνια μετά το 1886, οι αγώνες των εργατών του Σικάγο συνεχίζουν να εμπνέουν και να  οδηγούν όλες και όλους μας στην προσπάθεια και στους αγώνες για ένα καλύτερο κόσμο, ένα κόσμο με σημείο αναφοράς τον άνθρωπο και τις ανάγκες του.

Η εργατική Πρωτομαγιά είναι ημέρα τιμής, μνήμης και συνέχισης των αγώνων του κόσμου της εργασίας.  Το μήνυμα της ανεξίτηλο καθώς ζούμε σε μια εποχή όπου οι ανισότητες οξύνονται ενώ κατακτήσεις και δικαιώματα χρόνων υποχωρούν.  Η ανάγκη να υπερασπιστούμε αποτελεσματικά τα εργασιακά δικαιώματα και  τις συνδικαλιστικές ελευθερίες είναι σήμερα πιο ισχυρή από ποτέ.

Σε ένα κόσμο με νέες προκλήσεις, όπου κυριαρχεί η αβεβαιότητα και η ανασφάλεια, η υπεράσπιση και η διεύρυνση των δικαιωμάτων των εργαζομένων αποτελεί τον κύριο δρόμο για τη διασφάλιση της κοινωνικής συνοχής και την ενίσχυση της δημοκρατικής λειτουργίας των θεσμών . Αποτελεί διαχρονικά κυρίαρχη προτεραιότητα για τον πολιτικό χώρο της σοσιαλδημοκρατίας καθώς είναι αυτός ο πολιτικός χώρος που διαμορφώθηκε και αλληλοτροφοδοτείται μέσα από τη δράση και τις διεκδικήσεις των συνδικάτων και των αγώνων των εργαζομένων.

Το ΠΑΣΟΚ έχοντας διαχρονικά ισχυρούς δεσμούς με τον κόσμο της εργασίας, τιμά και στηρίζει τους αγώνες, τα δικαιώματα και τις δίκαιες διεκδικήσεις των εργαζομένων και του συνδικαλιστικού κινήματος στους σημερινούς δύσκολους και αβέβαιους καιρούς.

Σήμερα διεκδικούμε και αγωνιζόμαστε για εργασιακές συνθήκες με σταθερότητα και ασφάλεια, για μισθούς αξιοπρέπειας, για  συλλογικές συμβάσεις εργασίας, για ένα ισχυρό κοινωνικό κράτος,  για πραγματική ισότητα ανάμεσα σε άνδρες και γυναίκες, για τη στήριξη  των νέων ανθρώπων, για ζωή με ελπίδα και προοπτική.

Η Πρωτομαγιά μάς καλεί να ενισχύσουμε να ακουστεί πιο δυνατά η φωνή των εργαζομένων, να ενώσουμε δυνάμεις σε κοινούς αγώνες, με πίστη στη δημοκρατία, τη δικαιοσύνη και την κοινωνική συνοχή.

Οι συλλογικοί αγώνες και η αλληλεγγύη είναι η δύναμη των εργαζομένων!

ΥφΑΑΤ, Χρήστος Κέλλας: Έρχονται νέα προγράμματα στήριξης για νέους αγρότες και κτηνοτρόφους

Κέλλας: Έρχονται νέα προγράμματα στήριξης για νέους αγρότες και κτηνοτρόφους

Την ανάγκη να διοχετευτούν περισσότεροι πόροι για τη στήριξη των νέων αγροτών και κτηνοτρόφων επισήμανε ο Υφυπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Χρήστος Κέλλας, κατά την παρέμβασή  του στο πάνελ με θέμα «Κτηνοτροφία: Προκλήσεις, Καινοτομίες και φυλές» στο Cantina Academy, τη νέα καινοτόμα σειρά συνεδρίων από το Cantina και το «Πρώτο Θέμα», με θέμα «Διασφαλίζοντας το μέλλον της τροφής», στη Λάρισα.

Προς αυτήν την κατεύθυνση, το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων υλοποιεί στοχευμένα μέτρα, μέσω του  Στρατηγικού Σχεδίου της ΚΑΠ ύψους 19 δισ. ευρώ έως το 2027, που συμβάλλουν στην ανάπτυξή και της κτηνοτροφίας, μέσω προσέλκυσης νέων στην παραγωγή,  στην ενίσχυση των απομακρυσμένων και μειονεκτικών περιοχών και στην λήψη  μέτρων για ενίσχυση του αγροτικού κόσμου.

Ακόμη ο κ. Κέλλας τόνισε ότι πλέον είναι επιτακτική ανάγκη η εκπαίδευση και η επιστημονική κατάρτιση των νέων αγροτών και κτηνοτρόφων, γι’ αυτό και το υπουργείο Αγροτική Ανάπτυξης και Τροφίμων υλοποιεί πρόγραμμα με επιδότηση 40.000 ευρώ για νέους αγρότες.

Η αξιοποίηση τεχνολογιών αιχμής, όπως drones και τεχνητή νοημοσύνη, όπως ανέφερε ο Υφυπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης επιτρέπουν την παρακολούθηση της υγείας των ζώων, ανίχνευση των ασθενειών και βελτιστοποίηση της διατροφής τους.

Όσον αφορά τις εξαγωγές, ο κ. Κέλλας επισήμανε ότι τα ζωικά προϊόντα και η στήριξη της κτηνοτροφίας είναι στενά συνδεδεμένα, καθώς η ανταγωνιστικότητα των εξαγώγιμων προϊόντων εξαρτάται άμεσα από την κατάσταση του εγχώριου κτηνοτροφικού τομέα, αλλά και η κτηνοτροφία από την αυξανόμενη ζήτηση ελληνικών προϊόντων, κάνοντας ειδική αναφορά στην εξαγωγή φέτας σε 80 χώρες.

Ο κ. Κέλλας αναφέρθηκε σε σειρά ενισχύσεων με πόρους του ΣΣΚΑΠ όπως:

  • 556 εκατ. ευρώ για τη συνδεδεμένη εισοδηματική στήριξη στη ζωική παραγωγή
  • 12 εκατ. ευρώ για τη περιβαλλοντική διαχείριση κτηνοτροφικών συστημάτων
  • 38 εκατ. για τη βελτίωση των αγροδασικών συστημάτων
  • 95 εκατ. ανά έτος για τρία χρόνια για τη μετατροπή σε βιολογικές πρακτικές και μεθόδους
  • 235 εκατ. το χρόνο για τη διατήρηση μεθόδων βιολογικής γεωργίας και κτηνοτροφίας
  • 586 εκατ. ευρώ για τη βιολογική γεωργία
  • 26,9 εκατ. για τη διατήρηση και βελτίωση των γενετικών πόρων στην κτηνοτροφία
  • 55,2 εκατ. για τη διατήρηση αυτόχθονων φυλών αγροτικών ζώων
  • 28 εκατ. ευρώ για τη καλή μεταχείριση (ευζωία) των παραγωγικών ζώων.

Αποζημιώσεις αγροτών και  κτηνοτρόφων

Ο κ. Κέλλας ανέφερε ότι η τελευταία πενταετία ήταν μια περίοδος διαχείρισης κρίσεων. Κατά την διάρκεια της πανδημίας (COVID) οι κτηνοτρόφοι ενισχύθηκαν με 50 εκατ. ευρώ, με το ξέσπασμα του πολέμου της Ουκρανίας με 140 εκατ. και μετά τις καταστροφικές συνέπειες του Daniel και του Elias κατεβλήθησαν 205 εκατ. ευρώ. Η ενίσχυση των κτηνοτρόφων συνεχίστηκε με την καταβολή αποζημιώσεων 30 εκατ. ευρώ για θανατοθέντα ζώα λόγω των ζωονόσων ευλογιάς και πανώλης των αιγοπροβάτων.

Παράλληλα, ο ΕΛΓΑ προχώρησε στην εφαρμογή ad-hoc προγράμματος, ύψους 310 εκατ. ευρώ, για αποζημιώσεις σε ζωικό κεφάλαιο και φυτική παραγωγή. Μάλιστα, οι κτηνοτρόφοι έχουν τη δυνατότητα ανασύστασης του ζωικού κεφαλαίου με χρηματοδότηση 100% μέσω του ευρωπαϊκού μέτρου 5.2 συνολικού προϋπολογισμού 45 εκατ. από εθνικούς και κοινοτικούς.

Αναφορικά με την οικονομική ενίσχυση de minimis ύψους 63 εκατ. ευρώ για ζωοτροφές, λόγω εγκλεισμού των ζώων λόγω των μέτρων που επιβλήθηκαν εξ αιτίας των ζωονόσων, ο κ. Κέλλας είπε ότι απομένει η υπογραφή του υπουργείου Οικονομικών για να μεταφερθούν τα χρήματα στους λογαριασμούς των δικαιούχων κτηνοτρόφων.

Ανακοίνωση του Γραφείου Τύπου της Ν.Δ. για την εκλογή του Κωστή Χατζηδάκη στη θέση του Αντιπροέδρου του ΕΛΚ

Ανακοίνωση του Γραφείου Τύπου της Ν.Δ. για την εκλογή του
 Κωστή Χατζηδάκη στη θέση του Αντιπροέδρου του ΕΛΚ

Η Νέα Δημοκρατία χαιρετίζει την εκλογή του Κωστή Χατζηδάκη, Βουλευτή Β1 Βόρειου Τομέα Αθηνών και Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης, στη θέση του Αντιπροέδρου του Ευρωπαϊκού Λαϊκού Κόμματος.

Η εκλογή έγινε από 550 εκλέκτορες που συμμετείχαν στο Συνέδριο του κόμματος που πραγματοποιήθηκε στη Βαλένθια της Ισπανίας και σηματοδοτεί την επιστροφή της Νέας Δημοκρατίας στην αντιπροεδρία του ΕΛΚ μετά από 20 χρόνια.

Αποτελεί μεγάλη τιμή για την Ελλάδα και αποτυπώνει την ισχύ του Κυριάκου Μητσοτάκη και της Νέας Δημοκρατίας στην ευρωπαϊκή Κεντροδεξιά.

Ευχόμαστε στον κ. Χατζηδάκη καλή επιτυχία στα νέα του καθήκοντα.

Ανακοίνωση από την Αυτοτελή Διεύθυνση Πολιτικής Προστασίας της ΠΚΜ για έκτακτο δελτίο επιδείνωσης καιρού

Από την Αυτοτελή Διεύθυνση Πολιτικής Προστασίας της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας ανακοινώνεται ότι έχει εκδοθεί Έκτακτο Δελτίο Επιδείνωσης Καιρού της ΕΜΥ/ΕΜΚ (α.α. 8/30-04-2025), με ισχύ από σήμερα Τετάρτη 30 Απριλίου 2025.

 

Η Αυτοτελής Διεύθυνση Πολιτικής Προστασίας της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας έχει θέσει τους φορείς που εμπλέκονται σε έργα και δράσεις για την αντιμετώπιση κινδύνων από επικίνδυνα καιρικά φαινόμενα, σε κατάσταση ετοιμότητας – επιφυλακής βάσει του σχεδιασμού τους, προκειμένου να αντιμετωπιστούν πιθανά προβλήματα που θα δημιουργηθούν από την εκδήλωση των έντονων φαινομένων.

Σύμφωνα με το έκτακτο δελτίο επιδείνωσης καιρού:

Επιδείνωση θα παρουσιάσει ο καιρός από σήμερα Τετάρτη (30-04-2025) στα Δωδεκάνησα και από αύριο Πέμπτη (01-05-2025) στην Κρήτη.

Πιο αναλυτικά προβλέπονται κατά τόπους ισχυρές βροχές και καταιγίδες:

1. Στα Δωδεκάνησα από τις απογευματινές ώρες της Τετάρτης (30-04-2025) μέχρι και τις απογευματινές ώρες της Πέμπτης (01-05-2025).

2. Στην Κρήτη από τις πρωινές ώρες της Πέμπτης (01-05-2025) μέχρι και τις πρωινές ώρες της Παρασκευής (02-05-2025).

 

Μπορείτε να έχετε μια γενική εικόνα για την εξέλιξη του καιρού, μέσα από την ιστοσελίδα της ΕΜΥ (oldportal.emy.gr), από τη Γενική Πρόγνωση του καιρού. Ενημερωθείτε και μέσω των επίσημων προειδοποιήσεων του Meteoalarm σε Ελλάδα και Ευρώπη.

 

Παρακαλούνται οι πολίτες να λάβουν υπόψη τους το Έκτακτο Δελτίο Επιδείνωσης Καιρού για τον ασφαλή σχεδιασμό των μετακινήσεων και των δραστηριοτήτων τους.

Παράλληλα, η Αυτοτελής Διεύθυνση Πολιτικής Προστασίας της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας συνιστά στους πολίτες να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί, μεριμνώντας για τη λήψη μέτρων αυτοπροστασίας από κινδύνους που προέρχονται από την εκδήλωση των έντονων καιρικών φαινομένων.

 

Ειδικότερα καλούνται οι πολίτες:

-Να βεβαιωθούν ότι οι υδρορροές και τα φρεάτια έξω από το σπίτι τους δεν είναι φραγμένα και λειτουργούν κανονικά.

-Να ασφαλίσουν αντικείμενα τα οποία μπορεί να παρασυρθούν από τον άνεμο ή τη ραγδαία βροχόπτωση και ενδέχεται να προκαλέσουν τραυματισμούς ή ζημιές.

-Να ακολουθούν πιστά τις οδηγίες των κατά τόπους αρμοδίων φορέων, όπως Τροχαία κ.λπ., καθώς και να ενημερώνονται από την ιστοσελίδα της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας.

– Να αποφεύγουν τις εργασίες υπαίθρου και δραστηριότητες σε θαλάσσιες και παράκτιες περιοχές κατά τη διάρκεια εκδήλωσης των επικίνδυνων καιρικών φαινομένων.

– Να μεταβάλλουν το πρόγραμμα των μετακινήσεών τους ώστε να αποφεύγουν την αιχμή των καιρικών φαινομένων.

– Να αποφεύγουν να διασχίζουν πεζή ή με αυτοκίνητο τις διασταυρώσεις δρόμων με χειμάρρους (Ιρλανδικές διαβάσεις).

 

Ειδικότερα, σε περιοχές όπου προβλέπεται η εκδήλωση έντονων βροχοπτώσεων, καταιγίδων ή θυελλωδών ανέμων:

-Να ασφαλίσουν αντικείμενα τα οποία αν παρασυρθούν από τα έντονα καιρικά φαινόμενα ενδέχεται να προκαλέσουν καταστροφές ή τραυματισμούς.

-Να βεβαιωθούν ότι τα λούκια και οι υδρορροές των κατοικιών δεν είναι φραγμένα και λειτουργούν κανονικά.

-Να αποφεύγουν να διασχίζουν χειμάρρους και ρέματα, πεζή ή με όχημα, κατά τη διάρκεια καταιγίδων και βροχοπτώσεων, αλλά και για αρκετές ώρες μετά το τέλος της εκδήλωσής τους.

-Να αποφεύγουν τις εργασίες υπαίθρου και δραστηριότητες σε θαλάσσιες και παράκτιες περιοχές κατά τη διάρκεια εκδήλωσης των έντονων καιρικών φαινομένων.

-Να προφυλαχθούν αμέσως κατά τη διάρκεια μιας χαλαζόπτωσης. Να καταφύγουν σε κτίριο ή σε αυτοκίνητο και να μην εγκαταλείπουν τον ασφαλή χώρο, παρά μόνο όταν βεβαιωθούν ότι η καταιγίδα πέρασε. Η χαλαζόπτωση μπορεί να είναι πολύ επικίνδυνη και για τα ζώα.

-Να αποφύγουν τη διέλευση κάτω από μεγάλα δέντρα, κάτω από αναρτημένες πινακίδες και γενικά από περιοχές, όπου ελαφρά αντικείμενα (π.χ. γλάστρες, σπασμένα τζάμια κ.λπ.) μπορεί να αποκολληθούν και να πέσουν στο έδαφος (π.χ. κάτω από μπαλκόνια).

-Να ακολουθούν πιστά τις οδηγίες των κατά τόπους αρμοδίων φορέων, όπως Τροχαία κ.λπ.

Αν πρόκειται να μετακινηθούν με το αυτοκίνητο:

Να ενημερωθούν για τον καιρό και για την κατάσταση του οδικού δικτύου.

-Να έχουν το ρεζερβουάρ γεμάτο καύσιμα.

-Να ταξιδεύουν, εφόσον είναι αναγκαίο, κατά προτίμηση στη διάρκεια της ημέρας προτιμώντας τους κεντρικούς δρόμους.

-Να ενημερώνουν τους οικείους τους για τη διαδρομή που πρόκειται να ακολουθήσουν.

-Να μεταβάλλουν το πρόγραμμα των μετακινήσεών τους ώστε να αποφεύγουν την αιχμή των καιρικών φαινομένων.

– Να ακολουθούν πιστά τις οδηγίες των κατά τόπους αρμοδίων φορέων, όπως Τροχαία κ.λπ.

 

Αν μετακινούνται πεζή:

Να φορούν κατάλληλα παπούτσια ώστε να αποφύγουν τραυματισμούς λόγω της ολισθηρότητας.

-Να αποφεύγουν τις άσκοπες μετακινήσεις κατά την διάρκεια αιχμής των φαινομένων.

ΑΔΕΔΥ: Διακήρυξη για την εργατική Πρωτομαγιά, Πέμπτη 1η Μαΐου 2025

Συμπληρώνονται φέτος, την 1η του Μάη, 139 χρόνια από την εξέγερση των εργατών στο Σικάγο το 1886.

Η 1η του Μάη είναι ένα σύμβολο στον αγώνα των εργαζομένων όλου του κόσμου για καλύτερες συνθήκες εργασίας. Είναι μέρα μνήμης και τιμής για εκείνους που θυσιάστηκαν, που έδωσαν ηρωικούς αγώνες για τις κατακτήσεις μας. Οι αγώνες των εργατών του Σικάγο αλλά και μεταγενέστερα, πέτυχαν με θυσίες την καθιέρωση του 8ωρου, την Κοινωνική Ασφάλιση, την υπεράσπιση της μητρότητας, την κανονική άδεια, τα συνδικαλιστικά δικαιώματα, τις Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας, αλλά και την πρόσβαση στα κοινωνικά αγαθά τις δωρεάν υπηρεσίες Υγείας, Παιδείας, Πολιτισμού.
Αυτές τις κατακτήσεις των εργαζομένων έχει βάλει στο στόχαστρο η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, αφού με τα αντεργατικά νομοσχέδια που ψήφισε στη Βουλή κατάργησε το 8ωρο, τις συλλογικές συμβάσεις, καθώς και το δικαίωμά μας στην απεργία. Ιδιωτικοποίησε την επικουρική ασφάλιση και τον ΕΦΚΑ και μείωσε δραστικά τις δαπάνες για την Υγεία και την Παιδεία.
Σήμερα οι μισθοί των εργαζομένων παραμένουν καθηλωμένοι, εδώ και 15 χρόνια, με την Κυβέρνηση να διακηρύττει προκλητικά ότι «και να έχει χρήματα, δε θα τα δώσει για την επαναφορά του 13ου-14ου μισθού» και να μας κοροϊδεύει με αυξήσεις ψίχουλα και επιδόματα πείνας. Σήμερα οι εργαζόμενοι σε Δημόσιο και Ιδιωτικό τομέα
2
βρισκόμαστε αντιμέτωποι με την ακρίβεια Μητσοτάκη σε όλα τα είδη πρώτης ανάγκης, στα καύσιμα και στη στέγη, που εξανεμίζει τους μισθούς μας. Την ακρίβεια Μητσοτάκη, που γεμίζει τα κρατικά ταμεία με ματωμένα πλεονάσματα προερχόμενα από την “υπεραπόδοση” των φόρων, δηλαδή τα δισεκατομμύρια που κλέβονται από τα νοικοκυριά και τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Παράλληλα, η Κυβέρνηση κλείνει τα μάτια στην αισχροκέρδεια των καρτέλ και συνάμα θεσμοθετεί σκανδαλώδεις φοροαπαλλαγές για τον μεγάλο πλούτο.
Σήμερα, όσο ποτέ, οφείλουμε να αγωνιστούμε για πραγματικές αυξήσεις στους μισθούς μας, για δημόσια αγαθά, για κράτος δικαίου, για διαφάνεια και αξιοκρατία, για συνδικαλιστικά και δημοκρατικά δικαιώματα. Σήμερα, δύο μήνες μετά την μεγαλειώδη απεργία της 28ης Φεβρουαρίου, όπου εκατομμύρια πολίτες διαδήλωσαν για ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ και ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ, καθώς η Κυβέρνηση συγκαλύπτει το έγκλημα στα Τέμπη και τις πολιτικές και ποινικές ευθύνες της, συνεχίζουμε να διεκδικούμε ένα Κράτος Δικαίου και το τέλος της συγκάλυψης με την τιμωρία των υπευθύνων όσο ψηλά κι αν βρίσκονται.
ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ:

Επαναφορά ΕΔΩ και ΤΩΡΑ του 13ου-14ου μισθού

Πραγματικές αυξήσεις στους μισθούς για να ζούμε με αξιοπρέπεια και προοπτική

Κατάργηση της εισφοράς 2% για την ανεργία

Ξεπάγωμα του Μισθολογικού Κλιμακίου της διετίας 2016 – 17

Αφορολόγητο στις 12.000 ευρώ

Αύξηση και επέκταση του επιδόματος επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας.
3

Προσλήψεις μόνιμου προσωπικού για να καλυφθούν τα χιλιάδες οργανικά κενά που υπάρχουν στο Δημόσιο, ιδιαίτερα στους τομείς της Υγείας, της Παιδείας, της Κοινωνικής Ασφάλισης κ.ά

Στήριξη του ΕΣΥ με γενναία χρηματοδότηση.

Κατάργηση του Νόμου Χατζηδάκη (Ν4808/21).

Ταυτόχρονα, λέμε όχι στις ιδιωτικοποιήσεις Δημόσιων οργανισμών και φορέων.
Η Εκτελεστική Επιτροπή της Α.Δ.Ε.Δ.Υ. καλεί τους εργαζόμενους στο Δημόσιο να δώσουν δυναμικά το παρών στην απεργία και στις απεργιακές συγκεντρώσεις που θα πραγματοποιηθούν την Πέμπτη, 1η του Μάη 2025, σε ολόκληρη τη χώρα. Η απεργιακή συγκέντρωση της Α.Δ.Ε.Δ.Υ. στην Αθήνα θα γίνει στις 11:00πμ, στην Πλατεία Κοραή.
Από την Εκτελεστική Επιτροπή της Α.Δ.Ε.Δ.Υ

Σημεία συνέντευξης του Υφυπουργού παρά τω Πρωθυπουργώ και Κυβερνητικού Εκπροσώπου Παύλου Μαρινάκη στον ΣΚΑΪ 100,3

Σημεία συνέντευξης του Υφυπουργού παρά τω Πρωθυπουργώ και Κυβερνητικού Εκπροσώπου Παύλου Μαρινάκη στον ΣΚΑΪ 100,3 και τον δημοσιογράφο Άρη Πορτοσάλτε

ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΚΛΟΓΕΣ ΣΤΟΝ ΚΑΝΑΔΑ

Είναι ένα αποτέλεσμα, όπως κάθε εκλογική διαδικασία, είναι αποτέλεσμα της ετυμηγορίας των πολιτών κάθε χώρας και είναι αρχή, νομίζω, κάθε δημοκρατικού κράτους να σέβεται αυτούς που ψηφίζουν οι πολίτες κάθε κράτους με την εκλογική διαδικασία και η Κυβέρνησή μας να συνεργάζεται και να συνεννοείται με αυτές τις εκλεγμένες ηγεσίες. Έτσι λειτουργούν οι δημοκρατίες.

 

ΓΙΑ ΤΑ ΕΠΕΙΣΟΔΙΑ ΣΤΟΝ ΙΑΝΟ

Πάρα πολλές φορές αναρωτιόμαστε γιατί πολλοί φίλοι μας, γνωστοί μας, συγγενείς μας -όλοι έχουμε και στην οικογένειά μας ανθρώπους- όσο μεγαλώνουν, αν κάνουν μια μετάβαση, την κάνουν από την Αριστερά προς το κέντρο ή την Κεντροδεξιά, χωρίς να λέω ότι υπάρχουν χώροι που έχουν μόνο καλούς ή μόνο κακούς, για να μην παρεξηγηθώ. Ο λόγος είναι γιατί τα μεγαλύτερα σχολεία, τα μεγαλύτερα πανεπιστήμια, εντός ή εκτός εισαγωγικών, σε αυτή την χώρα, είναι οι χώροι εργασίας, οι χώροι έκφρασης της γνώμης, τα δημόσια πανεπιστήμια, όπου εκεί, όποιος σε αυτή την χώρα, γνωρίζει τι θα πει οι οργανώσεις αυτές των κομμάτων της Αριστεράς και των συνθετικών τους, καταλαβαίνει ότι ο μεγαλύτερος μύθος, από τους πολλούς που είχε και έχει η μεταπολιτευτική Ελλάδα με τα πολλά καλά της, είναι το ηθικό πλεονέκτημα της Αριστεράς. Και ο λόγος δεν είναι η στάση τόσο πολύ, την οποία σχολίασα χτες στην ενημέρωση πολιτικών συντακτών των ακροαριστερών φασιστών, γιατί οι φασίστες έχουν πολλά χρώματα, όπως επισήμανα και χτες. Και η χειρότερη μορφή του φασισμού, όπως δεν το έχουμε πει εμείς, αλλά ένας μεγάλος Έλληνας, ο Μίκης Θεοδωράκης, ο αριστερόστροφος φασισμός, ο λόγος δεν είναι τόσο αυτό που έγινε. Αυτό που επισημάνατε είναι ο λόγος: οι «αντιδράσεις» εντός πάρα πολλών εισαγωγικών, οι ανύπαρκτες, δηλαδή, αντιδράσεις των κομμάτων και, προφανώς, δεν μας εντυπωσιάζει η μη αντίδραση του ΣΥΡΙΖΑ. Είναι μακρά η ιστορία του ΣΥΡΙΖΑ, ο οποίος έμμεσα ή άμεσα πάντοτε βάζει πλάτη, έστω και δια της απουσίας του πολλές φορές, στην ακραία μορφή αυτών των ενεργειών. Δεν έχουμε δει ποτέ ως τώρα ο ΣΥΡΙΖΑ να καταγγέλλει καταλήψεις στα πανεπιστήμια, όλα αυτά τέλος πάντων τα οποία εμείς προσπαθούμε να αλλάξουμε, αλλά το ΠΑΣΟΚ. Το οποίο, πράγματι, αναρωτιέται: Μα γιατί κονταροχτυπιέται με την κυρία Κωνσταντοπούλου και φαίνεται ότι χάνει προς τον παρόν δημοσκοπικά τη δεύτερη θέση, όταν θέλει να εκφράσει κάποιες δυνάμεις του κέντρου και της Κεντροαριστεράς και δεν πάει να προστατεύσει πολίτες. Εδώ δεν μιλάμε για μια εκδήλωση κομματική, που και κομματική να ήταν θα έπρεπε να την καταγγείλεις αυτή την επέμβαση, πολίτες οι οποίοι ήθελαν να εκφράσουν μια άποψη. Ποια ήταν, όμως, η άποψη που ήθελαν, να εκφράσουν; Και θεωρώ ότι είναι κι ένας από τους λόγους που το ΠΑΣΟΚ δεν μίλησε. Η άποψη ήταν ότι πάνω σε ένα από τα πιο τραγικά δυστυχήματα, σε μια από τις πιο τραγικές ημέρες για την χώρα μας, το τραγικό δυστύχημα των Τεμπών, επιχειρήθηκε και επιχειρείται ακόμη, αλλά τώρα έχει αρχίσει και σβήνει λόγω του ότι έχουν βγει διάφορα στοιχεία, μία απίστευτη «τυμβωρυχία» από την Αντιπολίτευση πάνω στον πόνο των συγγενών, πάνω στην αγωνία της κοινωνίας, τη δικαιολογημένη απαίτηση για Δικαιοσύνη, σχεδόν το σύνολο της Αντιπολίτευσης στη χώρα μας προσπάθησε να παίξει το πιο άθλιο πολιτικό παιχνίδι σε μία λογική «συγκάλυψης», «ξυλολίου», πριν καλά – καλά η Δικαιοσύνη, έστω και σε προδικαστικό στάδιο πάρει κάποιες πρώτες αποφάσεις. Τι ήθελαν, λοιπόν, οι συμπολίτες μας να αναδείξουν; Είτε προέρχονταν από την Αριστερά στο παρελθόν είτε προέρχονταν από την Κεντροδεξιά -αυτό, ξέρετε, δεν έχει κόμμα και χρώμα, είναι μια κοινή διαπίστωση- να αναδείξουν κάτι τέτοιο. Αλλά, ακόμη και αν κάποιος διαφωνεί με αυτή την διαπίστωση, πλέον στην Ελλάδα δεν έχει τη δυνατότητα, όπως φαίνεται, να επιβάλλει με τον φασιστικό τρόπο αυτό την αντίθετη άποψη. Όσο και αν δεν αρέσει σε αυτούς τους ακροαριστερούς και κάθε φύσεως φασίστες, οι πολίτες πριν και πάνω από όλα θα αντιδρούν και, όπως φαίνεται και από τις αντιδράσεις της Αστυνομίας στις καταλήψεις που εκκενώνονται και η Πολιτεία, πλέον, αντιδρά και πρέπει να αντιδράσει και πολύ περισσότερο.

 

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΤΟΥ Σ. ΜΟΥΜΤΖΗ ΣΤΗΝ «ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ» ΓΙΑ ΤΑ ΤΕΜΠΗ

Οκτώ στις δέκα ερωτήσεις που μου γίνονταν αυτούς τους περίπου 2 μήνες, που δόξα τω Θεώ, είχαμε πάρα πολλές συζητήσεις με πολλούς συναδέλφους σας και εσάς, για το τραγικό δυστύχημα των Τεμπών, ξεκινούσαν, οκτώ στις δέκα συνεντεύξεις, ξεκινούσαν με την ερώτηση «κύριε Εκπρόσωπε η συντριπτική πλειονότητα της κοινωνίας θεωρεί ότι υπάρχει συγκάλυψη». Αυτή ήταν η ερώτηση, αυτό ήταν το επίδικο, ενώ θα έπρεπε να συζητάμε, πράγματι για τα πολύ σοβαρά αίτια και τις ενδεχόμενες ποινικές -για τις πολιτικές δεν το συζητάμε είναι αυτονόητες- ποινικές ευθύνες που μπορεί να έχει όποιος είχε, τέλος πάντων ευθύνη και όποιος κρίνει η Δικαιοσύνη για το τραγικό δυστύχημα των Τεμπών. Και αντί να συζητάμε για αυτό, με καθαρή ευθύνη των κομμάτων, γιατί και οι δημοσιογράφοι αναπαράγουν τις ανακοινώσεις των κομμάτων, τέλος πάντων, έτσι, συζητούσαμε για ξυλόλια, για συγκάλυψη. Ο ίδιος ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ, δεν θα τα ξεχάσουμε αυτά, επειδή τώρα πάνε πάλι να παραστήσουν τους σοβαρούς, χαρακτήριζε τον Πρωθυπουργό «ενορχηστρωτή της συγκάλυψης» πριν καλά-καλά βγουν πραγματογνωμοσύνες, πορίσματα, πριν αποφασίσει ο ανακριτής. Όλα αυτά δεν τα ζήσαμε πριν από πέντε και δέκα χρόνια, τα ζήσαμε πριν από λίγους μήνες. Και αντιδρώ έτσι και τα επαναλαμβάνω, όχι γιατί θέλω να επαναφέρω τη συζήτηση, γιατί στοχοποιήθηκαν και άνθρωποι, στοχοποιήθηκαν δημοσιογράφοι, στοχοποιήθηκαν πολιτικοί, οι οποίοι όλοι αυτοί έχουν οικογένειες. Είναι άλλο πράγμα να πεις τα κάνατε όλα λάθος, είναι άλλο πράγμα να πεις πρέπει να λογοδοτήσουν όσοι έχουν ευθύνη, στη Δικαιοσύνη, είναι προφανές αυτό ότι πρέπει να λέγεται από όποιον το πιστεύει και είναι άλλο πράγμα να λες ότι ένας πολιτικός σου αντίπαλος ή ένας δημοσιογράφος που μπορεί να έχει μια άποψη, είναι ακόμα και μέρος μιας συγκάλυψης ενός τόσο σοβαρού δυστυχήματος. Όλα αυτά, λοιπόν, καταρρέουν το ένα μετά το άλλο, το ξαναλέω, όχι η διερεύνηση των αιτιών, καταρρέουν τα μετά το δυστύχημα. Και ξαφνικά η Αντιπολίτευση θυμήθηκε πάλι τα αίτια του δυστυχήματος. Έστω και καθυστερημένα την καλωσορίζουμε στη σοβαρή συζήτηση.

 

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΔΙΑΒΙΒΑΣΗ ΤΗΣ ΔΙΚΟΓΡΑΦΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΜΒΑΣΗ 717

Αρχής γενομένης από σήμερα που τυπικά, νομίζω, περιμένουμε την τυπική ανακοίνωση εννοώ από το Προεδρείο της Βουλής, θα μπορούμε να δούμε, θα μπορούν να δουν τα κόμματα, οι κοινοβουλευτικές ομάδες, τη δικογραφία, η πληροφόρηση που υπάρχει είναι ότι δεν αφορά την 717, αν δεν κάνω λάθος, με βάση τα δημοσιεύματα. Αλλά, μπορεί και να μην είναι σωστές και οι πληροφορίες, οπότε ας περιμένουμε να δούμε τελικά, επειδή μαθαίνουμε ότι είναι η δικογραφία των Τεμπών.  Η δικογραφία του τραγικού δυστυχήματος των Τεμπών είναι αυτή η οποία ερευνάται από τον ειδικό εφέτη – ανακριτή, τον κύριο Μπακαΐμη, στη Λάρισα και αφορά τα αίτια που οδήγησαν και τις ενδεχόμενες πράξεις, συμπεριφορές, αμέλειες, παραβάσεις που οδήγησαν στο τραγικό δυστύχημα των Τεμπών, όπου έχασαν τη ζωή τους τόσο άδικα 57 συνάνθρωποί μας. Σε αυτή, λοιπόν, τη δικογραφία λένε οι πληροφορίες ότι αναφέρεται αυτή η διαβίβαση. Εμείς, λοιπόν, τι λέμε; Λέμε ότι θα διαβάσουμε το οτιδήποτε σχετίζεται με πολιτικά πρόσωπα -για τον κύριο Σπίρτζη, αυτό το είπα και χθες, αυτοί οι ηρωϊσμοί είναι «εκ των ων ουκ άνευ», γιατί έχει καταφέρει, όχι ο ίδιος, δεν το πέτυχε ο ίδιος, ο νόμος τον έχει απαλλάξει από οποιαδήποτε ευθύνη.

 

Τι έχει γίνει στη χώρα για να τα πάρουμε ένα – ένα. Δικογραφία. Διαβάζουμε τη δικογραφία και ό,τι περιγράφεται στη δικογραφία, γιατί η Δικαιοσύνη, όταν πέφτει πάνω σε έναν υπουργό ή πρώην υπουργό ή υφυπουργό, λόγω του νόμου περί ευθύνης υπουργών, σταματάει, περιγράφει ό,τι είναι να περιγράψει, σταματάει, δεν χαρακτηρίζει νομικά και το στέλνει στη Βουλή. Εμείς, λοιπόν, θα δούμε τι περιγράφει αντικειμενικά και ό,τι περιγράφεται θεωρούμε ότι πρέπει να προχωρήσει, χωρίς να σταθούμε εμπόδιο στη δικαιοσύνη, αλλά ένα – ένα τα βήματα.

 

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΑΡΘΡΟ ΤΟΥ Γ. ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΥ ΣΤΑ «ΝΕΑ»

 

Θέλω να θυμηθώ να πω δύο λόγια γι’ αυτό το οποίο σχολιάσατε πάνω στο άρθρο του συναδέλφου σας του  κ. Παπαχρήστου, που έχει ένα νομικό και ουσιαστικό ενδιαφέρον για μια μεγάλη συζήτηση που κάνουμε. Θα απαντήσω πρώτα σε αυτό το οποίο με ρωτάτε. Επιχειρεί αρκετές φορές η αντιπολίτευση και ειδικά το ΠΑΣΟΚ να κάνει έναν αντιπερισπασμό με την 717. Δεν λέει κανείς ότι δεν είναι σοβαρό θέμα η διερεύνηση μιας σύμβασης τόσο σημαντικής, η οποία έχει σχέση, όχι με το δυστύχημα αυτό καθ’ αυτό.

 

Η ΣΥΜΒΑΣΗ 717 ΚΑΙ Η ΣΥΝΔΕΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΤΡΑΓΩΔΙΑ ΤΩΝ ΤΕΜΠΩΝ

Προσέξτε: Για την 717 υπάρχει μία εν εξελίξει άλλη δικογραφία ανοιχτή, η οποία διερευνάται. Είναι ένα αδίκημα με τον όποιο νομικό χαρακτηρισμό προβεί η Δικαιοσύνη, οικονομικής φύσεως. Εκεί, δηλαδή, εξετάζεται αν υλοποιήθηκε σύννομα η σύμβαση, στους σωστούς χρόνους, αν η κάθε παράταση ή όποια ενέργεια ήταν σωστή ή λανθασμένη. Εγώ θα πω απλά, χωρίς να κάνω τον ανακριτή, είναι κάτι αντικειμενικό, ότι έχουν δοθεί κάποιες απαντήσεις στη Δικαιοσύνη και για τις εγκρίσεις που δοθεί από το Ελεγκτικό Συνέδριο και όλα τα σχετικά. Και υπάρχει και κάτι άλλο. Αν κάτσει κανείς και  ακούσει τη συζήτηση, κατηγορούνται κάποια πρόσωπα για τα αυτά και τα αντίθετά τους. Δηλαδή, κατηγορούνται γιατί παρέτειναν μία σύμβαση, έδωσαν, δηλαδή, μία παράταση-αναφέρομαι στην τελευταία παράταση επί των ημερών της Νέας Δημοκρατίας- που αν δεν δινόταν η παράταση, το έργο αυτό -γιατί που αναφέρεται η 717-  δεν θα είχε τελειώσει ποτέ. Προσέξτε: Το τι έπρεπε να γίνει και το τι δεν έπρεπε να γίνει ποινικά, δεν θα το αποφασίσουμε εμείς. Απλά αναφέρουμε κάποια αντικειμενικά γεγονότα. Είναι άλλο πράγμα, λοιπόν, η διερεύνηση μια σύμβασης με οικονομικές προεκτάσεις και τις όποιες ενδεχόμενες ποινικές ευθύνες υπάρχουν, πάνω στην οποία διερεύνηση έκτισε ένα κατηγορητήριο το ΠΑΣΟΚ, όχι η Δικαιοσύνη, το ΠΑΣΟΚ το επεξέτεινε και το πήγε παρακάτω και είναι άλλο πράγμα αυτό που λέμε εμείς ότι διερευνάται το τραγικό δυστύχημα των Τεμπών στη Λάρισα, οι αιτίες οι οποίες οδήγησαν σε αυτό και υπάρχει ένας αντίστοιχος ποινικός χαρακτηρισμός. Αυτό για να καταλαβαίνει ο κόσμος τι προσπαθεί να κάνει συνεχώς η αντιπολίτευση για να δημιουργήσει εντυπώσεις.

Τώρα, είπατε κάτι, το οποίο μου έδωσε μια πολύ καλή αφορμή να αναφέρω δύο-τρία γρήγορα παραδείγματα. Για την αξία της συζήτησης, για το αν είναι κάτι πλημμέλημα ή κακούργημα ευρύτερα και αν υπάρχει δόλος ή αμέλεια. Το ξαναλέω: Αυτό το οποίο θα πω δεν έχει σχέση με μια δικογραφία που ακόμα δεν την έχουμε δει.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΤΗΝ ΕΥΘΥΝΗ ΥΠΟΥΡΓΩΝ

Καταρχάς να ξεκαθαρίσω δύο πράγματα πάρα, πάρα πολύ γρήγορα. Το ένα ότι δεν πιστεύω ότι πρέπει να υπάρχουν πολίτες «δύο ταχυτήτων». Και αυτό ως παράταξη, ως κυβερνητική πλειοψηφία, το δείξαμε στη στάση μας με βάση την ακολουθία όλης της νόμιμης διαδικασίας και στην περίπτωση Τριαντόπουλου. Αυτό που συζητάμε εδώ και κάποιες μέρες «μοντέλο Τριαντόπουλου». Στην πραγματικότητα τι είναι; Η κατάληξη να δείχνει ότι ένας διατελέσας υπουργός ή υφυπουργός, εφόσον υπάρχει κάτι το οποίο πρέπει να διερευνηθεί, δεν πρέπει να έχει διαφορετική τύχη από έναν οποιονδήποτε άλλον πολίτη. Δηλαδή τον φυσικό δικαστή, ο οποίος θα κρίνει αν πρέπει να δικαστεί, αν δεν πρέπει να δικαστεί, αν πρέπει να δικαστεί για το άλφα ή βήτα αδίκημα κτλ. Απλά στην περίπτωση ενός πολιτικού, αν το δικαστικό συμβούλιο κρίνει ότι υπάρχει και κάτι άλλο, πρέπει να ξαναδώσει έγκριση η Βουλή. Γι’ αυτό και έχουμε αναγγείλει, ο πρωθυπουργός το είπε στη Βουλή, ότι ενόψει της συνταγματικής αναθεώρησης θα αλλάξουμε. Θα προτείνουμε να αλλάξει το άρθρο 86. Ελπίζουμε να βρούμε τις απαιτούμενες διευρυμένες πλειοψηφίες που σε μία από τις δύο περιόδους της Βουλής πρέπει να υπάρχουν για να μην έχουμε πλέον αυτή τη στρέβλωση, κατά τη γνώμη μου, όπου οι συσχετισμοί των κομμάτων μετά τις εκλογές, μπορούν να κρίνουν αν κάποιος, ενώ θα έπρεπε να δικαστεί, επειδή ήταν υπουργός, θα δικαστεί ή όχι. Αυτό, όπως και η αποσβεστική προθεσμία, θέλουμε να αλλάξει επί των ημερών μας. Λοιπόν, το δεύτερο που θέλω να πω είναι ότι αυτό το οποίο θα σας πω δεν έχει να κάνει ντε και καλά με τη δικογραφία που ήρθε, αλλά είναι μια γενική αρχή. Το να λέμε ότι ένας υπουργός, επειδή εγώ να πω ότι άργησε να προχωρήσει ένα έργο ή δεν το προχώρησε, δεν άκουσε κάποιες παρατηρήσεις, κάποιες επισημάνσεις και είχαμε επί των ημερών του, είχαμε μια τραγική κατάληξη είτε στην άσφαλτο είτε σε ένα σιδηροδρομικό δυστύχημα είτε οπουδήποτε εν πάση περιπτώσει, πρέπει να δικαστεί για κακούργημα, θεωρώ ότι μπαίνει σε μία σφαίρα λογικής, η οποία θα έχει τις εξής επιπτώσεις: Παράδειγμα πρώτο, 112. Ο εισαγγελέας έδρας στο Μάτι βγήκε και είπε στην αγόρευσή του, στην εισαγγελική πρόταση δηλαδή, την οποία απήγγειλε στο δικαστήριο, ότι αν υπήρχε το 112 εκείνη τη μοιραία ημέρα του 2018 ήταν πάρα πολύ πιθανό, πολλοί εκ των θανόντων να είχαν διασωθεί. Όταν εξελέγη κυβέρνηση η Νέα Δημοκρατία μέσα σε λίγους μήνες βγήκε πιλοτικά το 112 και μετά από λίγο χρονικό διάστημα τότε από τον κύριο Πιερρακάκη, τον υπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης βγήκε το 112 σε πλήρη λειτουργία. Θα μπορούσε λοιπόν κανείς να πει, κακώς κατά τη γνώμη μου, ότι οι τότε υπεύθυνοι για να ολοκληρώσουν το 112 που δεν το ολοκλήρωσαν εγκαίρως και από ότι φάνηκε θα μπορούσαν πολύ γρήγορα, θα έπρεπε να πάνε να δικαστούν για κακούργημα με αιτιώδη σύνδεσμο, αιτιώδη συνάφεια τους θανάτους στο Μάτι. Δεν συμφωνώ. Προσέξτε, ενδεχομένως να έπρεπε να διερευνηθούν και τέτοιες περιπτώσεις, αμέλειες ή κινήσεις που δεν έπρεπε να γίνουν. Δεν μπαίνουμε σε αυτή τη συζήτηση. Δεν είμαστε εισαγγελείς. Όμως δεν συμφωνώ με αυτή τη λογική. Αντιστοίχως. Πατρών Πύργου. Ένας δρόμος που τελειώνει επί των ημερών της Νέας Δημοκρατίας με τη δουλειά που έγινε από το ’19 μέχρι σήμερα, με τεράστια καθυστέρηση. Εκ καταγωγής σας το λέω. Πολλοί γνωστοί μας, φίλοι μας έχουν χάσει φίλους και συγγενείς στην Πάτρα, στον Πύργο, στην ευρύτερη περιοχή, σε αυτόν τον τραγικό δρόμο. Σε λίγους μήνες παραδίδεται το 80% και μέχρι τέλος του χρόνου το 100%. Πόσες επιστολές θα έχουν σταλεί στους υπουργούς Υποδομών και Μεταφορών; Αμέτρητες. Πόσες εκκλήσεις από συγγενείς που έχασαν τα παιδιά τους έχουν γίνει να τελειώσει ο δρόμος; Αμέτρητες. Σημαίνει ότι θα έπρεπε οι διατελέσαντες υπουργοί Υποδομών και Μεταφορών να πάνε να δικαστούν για κακούργημα, επειδή δεν έχει ολοκληρωθεί εγκαίρως αυτός ο δρόμος; Θεωρώ πως όχι τώρα. Ας περιμένουμε όμως να δούμε τι λέει αυτή η δικογραφία για τον κύριο Σπίρτζη, που δεν έχει νόημα, για τον κύριο Καραμανλή, όπως λέει το διαβιβαστικό, να το αξιολογήσουμε με ψύχραιμο τρόπο… Θα σας πω κάτι. Άκουσα τις τελευταίες δύο μέρες τους εκπροσώπους του ΠΑΣΟΚ να μιλάνε κάπως πιο ήπια. Θα δουν τη δικογραφία θα κάτσουν, θα τη μελετήσω, θα ακούσουν τη δικαιοσύνη, την όποια δικαιοσύνη, πριν από 1 – 2 μήνες ο κ. Ανδρουλάκης δεν εμπιστευόταν. Αλλά έστω και καθυστερημένα, καλό είναι να ακούμε ότι θα ακούσουμε τη δικαιοσύνη. Τι έχει πει η δικαιοσύνη. Μακάρι να ισχύει αυτό μέχρι τέλους, εγώ θα πω. Βρήκα μία ομιλία του κυρίου Ανδρουλάκη, 6.2.2025. Θα σας πω μόνο τον τίτλο. Έχω το σάιτ της Καθημερινής. Είναι στη διάθεσή σας. «Όποια δικογραφία έρθει στη Βουλή για τα Τέμπη, θα προτείνουμε προανακριτική». Προσέξτε, και λέει όποιο πολιτικό πρόσωπο και αν αφορά η δικογραφία, θα προτείνουμε προανακριτική για να οδηγηθούν χωρίς πολιτική κάλυψη στο φυσικό δικαστή. Καμία κάλυψη από τη Βουλή. Όταν εμείς ήρθαμε -τώρα δεν θα σας αναφέρω και γύρω στις 20 δηλώσεις που η «κακιά» Ομάδα Αλήθειας ανέδειξε αυτούσιες, στην ίδια λογική. Όταν εμείς λοιπόν -ουσιαστικά δεν ήταν δεκτό το αίτημα- ακολουθήσαμε τη λογική Τριαντόπουλου δια της πλειοψηφίας με τα συγκεκριμένα νομικά επιχειρήματα που είχαμε, μας κατήγγειλαν. Τώρα ξαναβγήκε το ΠΑΣΟΚ και είπε μη διανοηθείτε να ακολουθήσετε τη λογική Τριαντόπουλου, δηλαδή αν και εφόσον διαπιστωθεί ένα ποινικό αδίκημα από τη Βουλή, το οποίο, να πάει το πολιτικό αυτό πρόσωπο να δικαστεί με τις νόμιμες διαδικασίες στο φυσικό δικαστή. Είναι λοιπόν δύο τα χαρακτηριστικά. Το ένα είναι η τυμβωρυχία, η εκμετάλλευση του ανθρώπινου πόνου, να το πούμε έτσι πιο απλά. Και το άλλο είναι τα μπρος πίσω. Ο κόσμος ζαλίστηκε.

ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ  ΚΑΜΕΡΩΝ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ  ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ

Θα πρέπει να μιλήσω με το υπουργείο. Ήμουν συντονιστής ως εκπρόσωπος της κυβέρνησης στην παρουσίαση αυτής της πολύ σημαντικής κίνησης της κυβέρνησης. Θυμάμαι το χρονοδιάγραμμα. Θα επανέλθω. Για το αν έχει αλλάξει κάτι. Η ενημέρωσης που είχα μέχρι πρόσφατα, ήταν ότι το χρονοδιάγραμμα προχωράει κανονικά.

…Η πολιτική βούληση είναι να τελειώσει. Γιατί θεωρώ ότι είμαστε η πρώτη κυβέρνηση που θυμάμαι εγώ, που έχει αρκετά μεγάλη έως πολύ μεγάλη αξιοπιστία, το πάρα πολύ μεγάλη, θα αξιολογηθεί από τους πολίτες -μη λέμε μεγάλα λόγια- στο ζήτημα της εφαρμογής του νόμου; Σε μία χώρα που θεωρώ ότι είναι μία από τις μεγαλύτερες τις πληγές, η απόλυτη υποκρισία στο ζήτημα της νομιμότητας. Δυστυχώς από μια σειρά από κυβερνήσεις πολλών πολιτικών χώρων, με δικά μας λάθη, πολλά στο παρελθόν και της Νέας Δημοκρατίας, για να μην κρύβω τα λόγια μου. Επί Μητσοτάκη, για πρώτη φορά δεν έχουμε ενεργή κατάληψη στα πανεπιστήμια. Επί Μητσοτάκη, για πρώτη φορά αυτά που ανακοινώθηκαν για τα γήπεδα εφαρμόστηκαν. Επί Μητσοτάκη, επιτέλους έχουμε μια πολιτική αντιμετώπισης μεγάλων εγκληματικών οργανώσεων, 48 βαρύτατες εγκληματικές οργανώσεις μέσα σε πέντε μήνες. Επί Μητσοτάκη, έχουμε κάθε εβδομάδα 200 – 300 συλλήψεις για ενδοοικογενειακή βία και άλλες τόσες για τη βία κατά των ανηλίκων. Δεν εξαφανίζεται η εγκληματικότητα από καμία κυβέρνηση στον κόσμο από τη μια μέρα στην άλλη, αλλά σε μια χώρα που άλλα έλεγαν προεκλογικά, ότι θα μειώσουμε την εγκληματικότητα, θα φέρουμε αστυνομικούς στις γειτονιές, θα βάλουμε τάξη στα πανεπιστήμια, όσες κυβερνήσεις το έχουν πει, γιατί κάποιες άλλες δεν θέλουν τάξη στα πανεπιστήμια. Για πρώτη φορά, με την πίεση της κοινωνίας των πολιτών, των δικών σας ακροατών, ανθρώπων οι οποίοι δεν έχουν παρωπίδες και καλά κάνουν και μας λένε και ακόμα περισσότερα χρειαζόμαστε και πιο γρήγορα, ακούμε πλέον. Έχουμε καταρχάς μια αστυνομία η οποία κάθε εβδομάδα βγάζει έναν απολογισμό. Το ξαναλέω, δεν έχουμε λύσει το σύνολο του προβλήματος, αλλά επιτέλους δεν φοβόμαστε. Σε αυτή τη λογική λοιπόν, θα προχωρήσουμε και με τις κάμερες. Να πω κάτι; Και αργήσαμε, αλλά θα το κάνουμε. Έχουμε κάνει πάρα πολλά πράγματα πιο γρήγορα από ότι είχαμε πει. Κάποια πράγματα πρέπει να τα κάνουμε πολύ πιο γρήγορα πλέον.

ΓΙΑ ΤΙΣ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΟΥΝ

Εγώ σε καμία περίπτωση, δεν το κάνω αυτό για να αμφισβητήσω το μέγεθος και την κατάρτισή του κ. Πισσαρίδη, αλλά επειδή είμαι εκπρόσωπος της κυβέρνησης, θα σας πω για τα πανεπιστήμια και για τα σχολεία, σε τίτλους κάποια πράγματα τα οποία έχουν γίνει. Ξεκινώντας από τα σχολεία, για προφανείς λόγους σπουδαιότητας. Δεν υποβαθμίζω τα πανεπιστήμια, αλλά για τα σχολεία έχουμε κάνει πολύ λιγότερη συζήτηση. Τι έχει γίνει τα τελευταία χρόνια σε τίτλους που δεν έγιναν για ολόκληρες δεκαετίες: Οι περισσότεροι διορισμοί, 39.000 διορισμοί. Για πρώτη φορά μεταπολιτευτικά διορίστηκαν μόνιμοι εκπαιδευτικοί ειδικής αγωγής. Πρόγραμμα αναβάθμισης και ανακαίνισης «Μαριέττα Γιαννάκου» 645 σχολείων σε όλη την Ελλάδα, Ωνάσεια πρότυπα, κ.λπ. πρότυπα και πειραματικά σχολεία, διαδραστικοί πίνακες, πρόγραμμα αντιμετώπισης της παιδικής κακοποίησης… Εγώ δεν λέω ότι οι διαπιστώσεις δεν οδηγούν στο συμπέρασμα ότι πρέπει να γίνουν περισσότερα. Είπατε τη λέξη «γέφυρα» σχολείου – πανεπιστήμιου. Φροντιστήριο. Που είναι πράγματι ένα ζήτημα. Εγώ το λέω. Τους τελευταίους μήνες της τρίτης λυκείου. Τους περισσότερες ημέρες κοιτούσα να διαβάσω με μαθήματα κλπ. Ποια κυβέρνηση εισήγαγε και χιλιάδες μαθητές συμμετέχουν, το ψηφιακό φροντιστήριο και λειτουργεί πλέον; …Όλα χρειάζονται. Και τελειώνω για τα πανεπιστήμια πάρα πολύ γρήγορα και λέω πέραν των μη κρατικών πανεπιστημίων στα δημόσια πανεπιστήμια, αυτή τη στιγμή, έχουμε σύμπραξη με τα μεγαλύτερα πανεπιστήμια του κόσμου, με τα δημόσια πανεπιστήμια, έχουν 1 δισ. χρηματοδότηση.

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΑ ΟΙΚΟΔΟΜΗΣΙΜΑ ΟΙΚΟΠΕΔΑ

Καταρχάς, όλο αυτό γιατί έχει δημιουργηθεί λόγω αποφάσεων του Συμβουλίου Επικρατείας όπου οφείλει η κυβέρνηση, έχουσα την υποχρέωση να συμμορφώνεται με τη δικαιοσύνη, να βγάλει σύντομα μία νομοθετική ρύθμιση που να αφορά τη ζώνη Γ. Όσοι ξέρουν το θέμα καταλαβαίνουν, δεν έχουμε τον χρόνο για εξειδίκευσή. Θεωρώ ότι εδώ πέρα το πρώτο κριτήριο που πρέπει να έχουμε πάντοτε στο μυαλό μας είναι ότι ό,τι βγάλουμε πρέπει να περάσει από το ΣτΕ για να συνεννοηθούμε, γι’ αυτό είναι και δύσκολη άσκηση.

Το δεύτερο πράγμα που έχουμε στο μυαλό μας είναι ότι περιοχές με ιδιαίτερη ιδιομορφία όπως είναι για παράδειγμα η Κηφισιά και άλλες περιοχές, δεν μπορούν να αλλάξουν την ιδιομορφία τους. Αυτό δεν μπορούμε εμείς να το επιτρέψουμε. Έχουν μια συγκεκριμένη λογική ιδιομορφία Φιλοθέη, Ψυχικό, διάφορες περιοχές εκτός Αττικής στη Θεσσαλονίκη σε κάποιους δήμους του Νομού Θεσσαλονίκης.

Και το τρίτο που έχουμε μέσα στο μυαλό μας είναι ότι υπάρχουν κάποιοι άνθρωποι που έχουν ένα οικόπεδο, που έχουν κάνει κάποιες ενέργειες, κάποιες κινήσεις και αγωνιούν αυτή τη στιγμή όπως και οι μηχανικοί τους. Είναι δύσκολη άσκηση. Ο ίδιος ο υπουργός περιβάλλοντος και ενέργειας, ο κ. Παπασταύρου, εξήγγειλε το συντομότερο δυνατό μια νομοθετική ρύθμιση που θα λύνει το μεγαλύτερο δυνατό ποσοστό αυτού του πραγματικά σημαντικού προβλήματος.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

Δεν συγκρινόμαστε με ένα κόμμα που έχει φτάσει στο 5%. Από τους πολίτες, όχι από εμάς. Αναφέρομαι στο ΣΥΡΙΖΑ. Αναλάβαμε παραλαμβάνοντας μία αξιολόγηση που το 97% των ανθρώπων που αξιολογήθηκαν έβγαιναν άριστοι. Αλλάξαμε τον νόμο. Εκατοντάδες χιλιάδες δημόσιοι υπάλληλοι οδηγούνται στην επανεκπαίδευση. Δεν είναι αληθές ότι δεν υπάρχουν απολύσεις. Απολύσεις υπάρχουν σε κάποιες περιπτώσεις όπου έχουμε κάποια συγκεκριμένα πολύ βαριά πειθαρχικά αδικήματα. Άρα ναι, υπάρχει και αυτό. Ήδη υπάρχει. Δηλαδή υπάρχουν δημόσιοι υπάλληλοι που παρέβησαν τον καθήκον τους.

Θα συνεχίσω από εκεί που ξεκάθαρα τοποθετήθηκε στο Υπουργείο Παιδείας ο Πρωθυπουργός. Δεν έχει θέση στο εκπαιδευτικό σύστημα, αλλά αυτό πρέπει να γίνει με σύννομη διαδικασία, όπως προβλέπει ο νόμος και να δούμε και τις διαδικασίες να αυστηροποιηθούν, ένας δημόσιος λειτουργός και ειδικά ένας εκπαιδευτικός ο οποίος διδάσκει τα παιδιά μας και δεν δέχεται με αντικειμενικά κριτήρια να αξιολογηθεί. Δεν μπορεί αυτός ο οποίος διδάσκει, αυτός ο οποίος περιμένουμε να μάθει πέντε γράμματα στα παιδιά μας και οι μεγαλύτεροι από εμάς στα εγγόνια τους, να μην δέχεται να μπει στην διαδικασία αξιολόγησης. Δεν είναι πολλοί αυτοί, είναι λίγοι. Θα αυστηροποιηθούν, λοιπόν, τα κριτήρια και οι συνέπειες. Περιμένουμε προτάσεις από το Υπουργείο Παιδείας, για το ποιες θα είναι αυτές οι συνέπειες.

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΙΣ ΔΗΜΟΣΚΟΠΗΣΕΙΣ

 

Δύο σχόλια γρήγορα. Ένα για την αντιπολίτευση και ένα, πιο σημαντικό για εμένα,  για την κυβέρνηση. Για την αντιπολίτευση νομίζω αυτό είναι το αποτέλεσμα της πολιτικής του μηδενισμού, της τυμβωρυχίας και της ισοπέδωσης.

Κι αυτοί οι οποίοι μιλούσαν στην αντιπολίτευση για απονομιμοποιημένη κυβέρνηση και απονομιμοποιημένο πρωθυπουργό, αποδεικνύονται ότι είναι απονομιμοποιημένη, με βάση τις δημοσκοπήσεις τουλάχιστον, αντιπολίτευση και συνεχίζουν την παράδοση που ξεκίνησε από το 2019, την οποία την ξεκίνησε ο κ. Τσίπρας και συνεχίζει και ο κ. Φάμελλος και ο κ. Ανδρουλάκης, ενώ είναι στην αντιπολίτευση και παρουσιάζουν μια χώρα υπό διάλυση, να πέφτουν συνέχεια εκείνοι ως αντιπολίτευση. Ας προβληματιστούν οι ίδιοι αν θέλουν, δική τους δουλειά είναι.

Πάμε στην κυβέρνηση. Η κυβέρνηση έχει μπροστά τις δύο χρόνια. Έχει μια υπεροχή πρωτοφανή για κυβέρνηση δεύτερης τετραετίας και μια υπεροχή και προσωπικά ο Πρωθυπουργός για Πρωθυπουργός δεύτερης τετραετίας. Και αν θέλουμε να καταφέρουμε να κερδίσουμε ξανά την εμπιστοσύνη των μόνων μας κριτών, που είναι οι Έλληνες πολίτες, πρέπει όλα αυτά τα οποία συζητήσαμε σήμερα και έχουμε συζητήσει άλλες φορές, να τα ολοκληρώσουμε όπως ολοκληρώσαμε κάποια άλλα.

Δηλαδή, όλα αυτά τα υπόλοιπα ζητήματα νομιμότητας, τις υπόλοιπες πληγές του κράτους, τις υπόλοιπες ανακοινώσεις και ειδικά για τη μεσαία τάξη, ενόψει της ΔΕΘ για την οικονομία. Όσο οι πολίτες βλέπουν αποτέλεσμα, δεν ακολουθούν το δρόμο της υστερίας και των φωνών της αντιπολίτευσης, το έχουν δείξει και τις τελευταίες φορές, ειδικά μετά την εμπειρία 2015-2019, αλλά ακολουθούν κατά πλειοψηφία πάντοτε, γιατί στο τέλος της ημέρας οι πλειοψηφίες βγάζουν κυβερνήσεις. Εμείς, λοιπόν, θα σκύψουμε το κεφάλι, θα διορθώσουμε τα λάθη που έχουμε κάνει, θα προβάλλουμε αυτά τα οποία είναι σημαντικά που έχουμε πετύχει τα τελευταία χρόνια.

Έχουμε μπροστά μας δύο χρόνια για να κάνουμε ακόμα περισσότερα και εκείνη τη στιγμή θα ξεκινήσουμε τη διαδικασία της κρίσης που είναι η προεκλογική περίοδος και στο τέλος της ημέρας είναι η διαδικασία των εκλογών. Είναι τόσο απλά τα πράγματα.

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ ΧΡΟΝΟ ΔΙΕΞΑΓΩΓΗ ΕΚΛΟΓΩΝ ΚΑΙ ΤΑ ΛΕΓΟΜΕΝΑ «ΑΝΤΙΣΥΣΤΗΜΑΤΙΚΑ» ΚΟΜΜΑΤΑ

Καταρχάς να πούμε ότι οι εκλογές θα γίνουν το 2027… Είχαμε, χθες, αυτή ακριβώς τη συζήτηση σε μια πολύ ωραία εκδήλωση της ΟΝΝΕΔ Κηφισιάς, στην Κηφισιά, με ακριβώς αυτό το βασικό θέμα. Είναι ξεκάθαρο ότι ειδικά τους τελευταίους μήνες, λόγω και της πολύ μεγάλης δύναμης που έχουν, με τα πολλά καλά τους, δεν τα υποβαθμίζω, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, η αντιπολίτευση, και κάποιοι έχοντες δημόσιο λόγο σε επιστημονικούς συλλόγους και τα λοιπά, έπαιξαν πολύ με το θυμικό και πολύ παραπάνω με το θυμικό των νέων ανθρώπων. Γιατί εκεί πιάνει περισσότερο; Πιάνει περισσότερο κυρίως, πρώτον, λόγω των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Αυτή η προσπάθεια, δηλαδή, εργαλειοποίησης και παραπλάνησης με ψέματα και μισές αλήθειες, γιατί πιάνει παραπάνω και έπιασε, τουλάχιστον δημοσκοπικά, παραπάνω στα νεότερα κοινά, που πρέπει να μιλήσουμε με πολιτικές εμείς και όχι με το δικό τους τρόπο. Ο πρώτος λόγος είναι τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Ο δεύτερος λόγος είναι γιατί οι νεότερες γενιάς, για να βλέπουμε και την άλλη πλευρά του νομίσματος, έχουν βαρεθεί να ζούνε σε μια χώρα με συνεχείς κρίσεις. Η αλήθεια είναι ότι ο μέσος 35άρης, εγώ είμαι λίγο μεγαλύτερος, ο μέσος 25άρης, δεν ξέρει αν θα βρει το δικό του σπίτι.

Εμείς τι πρέπει να κάνουμε; Πρέπει να πείσουμε τους ανθρώπους αυτούς, ότι για να ανέβεις όταν έχει χαλάσει το ασανσέρ σε μια πολυκατοικία, αλλά ακόμα και με το ασανσέρ, από το ισόγειο, για να το πω έτσι πολύ απλά, στον 8ο όροφο, ανάλογα τους ορόφους που έχει μια πολυκατοικία, πρέπει να πας όροφο – όροφο. Εμείς έχουμε καταφέρει με βάση το διαθέσιμο εισόδημα, κ.λπ. και έχουμε ανέβει κάπου στα μέσα της διαδρομής. Αντιλαμβάνομαι ότι για τους νέους δεν είναι αρκετό. Το καταλαβαίνω. Αλλά αυτοί οι οποίοι τους τάζουν τα πάντα χωρίς να τους λένε πώς θα το πετύχουν, θα τους οδηγήσουν στο 3ο υπόγειο.

Επειδή μιλάμε για τους νέους, οι τελευταίοι μαθητευόμενοι μάγοι, οι οποίοι ήρθαν στην εξουσία και έτσι κέρδισαν τα νεανικά κοινά αναφέρομαι στον κύριο Τσίπρα και τον ΣΥΡΙΖΑ το 2015, οδήγησαν στο να φύγουν 650 χιλιάδες νέοι όχι οικεία βουλήσει θεωρώ, από τη χώρα μας.

Εμείς καταφέραμε και από στους 650 χιλιάδες και έχουν επιστρέψει 350 χιλιάδες με τις πολιτικές μας. Έχουμε χρέος απέναντι σε αυτή τη γενιά για πιο αποτελεσματικές πολιτικές, αλλά εμείς θα ακολουθήσουμε αυτόν τον δρόμο που θέλει χρόνο. Είμαι όμως αισιόδοξος.

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΑ ΣΕΝΑΡΙΑ ΑΛΛΑΓΗΣ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΥ

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης είναι ο μακροβιότερος πλέον πρωθυπουργός προερχόμενος από τη Νέα Δημοκρατία στην Μεταπολίτευση. Όχι επειδή το λέω εγώ ή κάποιος άλλος επειδή το αποφάσισαν οι πολίτες. Αρχικά τα μέλη και οι φίλοι της Νέας Δημοκρατίας αυτοί οι οποίοι ενεγράφησαν το 2016 και στη συνέχεια με πολλές εκλογικές διαδικασίες οι ψηφοφόροι, οι Έλληνες πολίτες. Θα είναι όπως ο ίδιος έχει ανακοινώσει, ο υποψήφιος πρωθυπουργός εκ νέου το 2027 και σύμφωνα με τις δημοσκοπήσεις εφόσον συνεχίσουμε και δουλεύουμε σκληρά και έχουμε αποτέλεσμα, η Ελλάδα δεν θα γυρίσει πίσω μετά το 2027. Πάντοτε όμως το ξαναλέω εφόσον αυτό το αποφασίσει ο κυρίαρχος ελληνικός Λαός.